abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 14:35:33 #276
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_29292975
hoi allemaal!

hier gaat het nog steeds vrij goed met afvallen. Inmiddels ben ik 4 maanden bezig en bijna 13 kg afgevallen, het gaat nu niet zo snel meer als in het begin, maar langzaam maar zeker kom ik toch onder die 100 kg grens....
en daarna gaan we proberen naar het streefgewicht toe te werken...(moet nu nog bijna 20 kg).

Inmiddels kan ik mijn kleren niet meer aan, ben al 2 maten kleiner (kan inmiddels weer in maat 44 ) en heb ik weer een goede kaaklijn...

dus genoeg motivatie om door te gaan....

mijn streven was maat 42 bij 83 kg... maar denk dat die maat kleiner wordt, aangezien ik nu alweer in maat 44 pas....

suc6 allemaal!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 31 juli 2005 @ 15:58:39 #277
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_29295609
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, je bent wat te zwaar, maar ondanks dat een erg mooie vrouw. Kraak jezelf niet af, meis, daar heb je niets aan en demotiveert eerder dan dat het je motiveert. Je bent een prachtvrouw met een maatje meer en probeert daar wat maatjes minder van te maken. Prima toch?

je bent een engel..

maar ik voel me niet echt 'goed in mn vel' op 't moment.. grmbl.. wordt echt tijd dat er iets gaat gebeuren.
Alles is prima verder, alleen dat spiegelbeeld...

maar daar komen we wel weer vanaf, DAT spiegelbeeld
Deze maand begin ik met trim-hockeyen, ga ik weer zwemmen, moet goedkomen

Oh, ik had dus even een baaldag vrijdag, maar dat moet duidelijk geweest zijn
Doei.
pi_29301922
Volgens mij ga ik lijnen en te dik zijn echt nooit begrijpen:
quote:
dinsdag 26 juli 2005 14:14

Suiker in koffie en thee maakt slank

Een schepje suiker in de koffie of thee kan helemaal niet zoveel kwaad als tot voor kort werd aangenomen. Sterker nog: de kans op dik worden wordt er aanzienlijk kleiner door. Deense wetenschappers kwamen tot deze verrassende conclusie na onderzoek te hebben uitgevoerd op 5.200 mannen

De onderzoekers van het Bispebjerg-ziekenhuis in Kopenhagen vermoeden dat suiker de eetlust vermindert. Mogelijk worden hormonen geactiveerd die het hongergevoel tegengaan.

Van de onderzochte personen die suiker in thee of koffie doen, bleek meer dan de helft slanker te zijn dan de 'suikervrije' testpersonen.

Zwaar
Wie twee suikerklontjes per kop gebruikt, en dagelijks gemiddeld vijf tot zes koppen koffie of thee drinkt, heeft 40 procent minder kans zwaarder te worden dan personen die de dranken zonder suiker gebruiken
flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvalt Ik denk alleen dat wekelijks wegen op de lange termijn meer motiveert, het resultaat is wat objectiever. Nou ja, het motiveert mij meer, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Beessie-Jen wat gaat het toch steeds goed bij jou! En wat gaaf dat je nu al in maat 44 past.

Faithy we hebben allemaal baaldagen en ik weet hoe het voelt om in de spiegel te kijken en te denken "mijn hemel, hoe heb ik het toch zover kunnen laten komen" om daarna uit frustratie een zak m&m's leeg te eten (en dát helpt misschien tegen het kutgevoel, maar niet tegen de vetkwabben ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_29302146
Ik meld me maar weer eens

Jawel ik ben zo'n jojo type nu heb ik weer een BMI van 29,71
een kleine 2 jaar terug was dat 23,45 ......
En daar weer 2 jaar voor was het ook richting de 30

Ik wil van dat gejojo af

*Werken in ploegendienst en stress op het werk zijn voor mij de risico factoren.
Ook eet ik vaak te laat dus net voor het slapen gaan en ik hou van een borrel

Anyway ik heb dus besloten om wat meer te fietsen/lopen en beter op te letten op wat ik eet en hoe laat ik dat eet.
pi_29302304
En hetgeen ik hier vlak boven beweerde wordt nog erger met het volgende berichtje:
quote:
Overdag vasten, 's avonds feesten

Gepubliceerd op vrijdag 29 juli 2005

Overdag niet eten en pas 's avonds een flinke maaltijd tot je nemen is goed voor de lijn.

Dat beweren althans wetenschappers van het National Institute on Ageing in het Amerikaanse Baltimore. Hun opmerkelijke conclusies druisen rigoureus in tegen het welbekende doktersadvies: sla nooit het ontbijt over en neem op regelmatige tijden een goede maaltijd tot je.

'Blowout-dieet'
Volgens de Amerikaanse onderzoekers is een flinke braspartij vlak voor het slapen gaan juist erg gezond. Dit zou niet alleen leiden tot gewichtsverlies, maar ook de bloeddruk verlagen en bescherming bieden tegen hartaanvallen en hart- en vaatziekten.

Hun zogenoemde 'blowout dieet' is erg simpel: overdag helemaal geen voedsel tot je nemen, en tegen het einde van de dag alsnog je buik vol eten doormiddel van een zeer stevige maaltijd. Blow-out is de Engelse term voor uitbarsting, maar ook voor vreetpartij, en is in dit verband dus zeer toepasselijk.

Laboratoriumratten
De wetenschappers baseren hun conclusies voor een groot deel op onderzoeken met laboratoriumratten. Die kregen een dag lang helemaal niets te eten, en pas de volgende dag mochten ze naar hartelust hun maagje volvreten. Al snel bleek dat deze ratten flink wat gewicht verloren en langer leefden dan ratten die een normaal eetpatroon volgden.

Ratten die op deze manier 40 procent minder voedsel binnenkregen dan normaal wogen minder, hadden een lagere bloeddruk, schonere aderen en een lager risico op diabetes. De conclusies zijn gepubliceerd in het gezaghebbende medische tijdschrift The Lancet.

Verre voorouders
Volgens de wetenschappers zijn de conclusies eigenlijk helemaal niet zo verbazingwekkend als ze op het eerste gezicht misschien lijken. Dr Mattson, een van de onderzoekers, refereert aan ons verre verleden. "Ons stofwisselingsysteem is ontstaan in de tijd dat de mens nog een jager-verzamelaar was. Toen was het leven een mengelmoes van honger en overvloed: men moest het soms een paar dagen lang zonder voedsel stellen, totdat er een voorraad werd gevonden en men kon gaan schransen."

Volgens Mattson is het feit dat we nu op regelmatige tijden eten, misschien wel net zo schadelijk als het feit dat de gemiddelde mens nu veel minder beweegt dan de jager-verzamelaars die onze verre voorouders waren. Uit zijn studie kwam ook naar voren dat het 'blowout-dieet' ook een beschermende werking kan hebben tegen ziektes en aandoeningen als kanker en diabetes. Er moeten overigens wel meer studies hiernaar worden uitgevoerd om de exacte verbanden aan te tonen, aldus Mattson.

De onderzoekers denken dat de positieve effecten van hun opmerkelijke eetpatroon worden veroorzaakt doordat het lichaam op deze manier wordt gedwongen om proteïnen en andere chemicaliën te produceren, die normaal alleen in 'stress'-situaties worden aangemaakt, bijvoorbeeld tijdens een lichamelijke training. Er zouden ook stoffen worden aangemaakt die het afbreken van hersencellen tegengaan en die andere cellen beschremen tegen kanker.

Kritiek
In de Daily Mail staan Britse experts nogal sceptisch tegenover de Amerikaanse bevindingen. "Normaalgesproken hebben mensen die de hele dag niets eten de neiging om dat tijdens de volgende maaltijd te overcompenseren", zegt Dr Joanne Lunn van der British Nutrition Foundation tegenover het dagblad. Ze eten dan dus veel te veel. "Op de langere termijn is het waarschijnlijk toch beter om een gezond, gebalanceerd diëet te volgen als je wilt afvallen."

Het is dus nog even afwachten of het dieet met het motto: "overdag vasten, 's avonds feesten" een nieuwe trend gaat worden.
Ik begrijp er echt niets meer van
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 31 juli 2005 @ 20:15:09 #281
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29302614
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij ga ik lijnen en te dik zijn echt nooit begrijpen:
[..]

flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvalt Ik denk alleen dat wekelijks wegen op de lange termijn meer motiveert, het resultaat is wat objectiever. Nou ja, het motiveert mij meer, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Ik word nu ook iedere twee weken gewogen bij mijn afvalchinees. Dus die kan me wel vertellen óf er iets af is en hoeveel dat dan is... Ik weet alleen uit het verleden dat áls ik eenmaal zelf thuis de weegschaal er weer bijpak ik dat ding niet meer voorbij kan lopen zonder er op te gaan staan. En dat werkt dus niet echt....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 31 juli 2005 @ 20:29:38 #282
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29303037
Ik ben verboden om op de weegschaal te staan voor 2 weken. Dat omdat BMI niet altijd gelijk heeft. En omdat het niet altijd even motiveerend is voor mij. We zullen zien .
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  zondag 31 juli 2005 @ 21:08:58 #283
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_29304328
Maar het ergste is Isabeau:

ik snoep gewoon NIET!
Ik heb dan niet de behoefte om iets te gaan eten, of wat dan ook te gaan doen.
Snoep heb ik niet in huis, alleen fruit, geen vet eten (1 keer per week patat als ik bij mn ouders ben), verder pasta, vis en rijst en groente..

en dan nog, blijft het zo.. en daar kan je zo moedeloos van worden...
Doei.
pi_29304366
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:04 schreef Isabeau het volgende:
En hetgeen ik hier vlak boven beweerde wordt nog erger met het volgende berichtje:
[..]

Het klinkt wel vreemd. Toch merk ik wel dat ik makkelijker afval in periodes dat ik niets te doen heb, waarin ik dan pas om een uur of 16/17 naar beneden ga om te eten. Ik heb dan ook gewoon totaal geen honger.

Dat van die suiker, tjah. Ik ben om af te vallen gestopt met suiker in de thee en koffie. Nu zou ik het er toch echt niet meer in willen. De enkele keer dat ik van iemand koffie krijg met suiker vind ik het echt

Met mijn afvallen gaat het totaal niet. Sinds ik dus dingen ophad waar ik eigenlijk niet tegen kan was mijn spijsvertering flink in de war, en van 82,5 zat ik binnen drie dagen boven de 86!!!!

Inmiddels sta ik dus op 84 en daar hang ik nu een paar dagen. Heel vervelend. En dat terwijl ik toch ook weer niet zo veel gesnoept had. Ik had op hooguit een kilo gerekend, maar goed. Ik ben er wel van geschrokken en ben nu al weer een paar dagen wat beter bezig. Vandaag vier boterhammen, zes stuks fruit en avondeten. Gisteren 5 broodjes, avondeten, zes stuks fruit en een blikje cassis. Vrijdag 4 boterhammen, twee broodjes, drie stuks fruit, avondeten en een mars (fout fout fout). Verder drink ik veel water en groene thee. Ik hoop dat ik voor ik op vakantie ga toch weer op 82 sta in ieder geval.
Sanity is (not) statistical
pi_29309713
Beessie Jen Goed gevoel he, zo'n maatje 44...

Ik heb vrijdag bij de V&D een rok maat 42 aangehad, en die paste ook nog!! Hij zat alleen nog niet helemaal mooi..
Dus uiteindelijk heb ik een rok maat 44 gekocht, en dat is ook al 2 maten kleiner als wat ik aankon... Bij mij gaat het afvallen ook langzaam maar aan, morgen moet ik weer naar de dietiste, ik gok dat er ongeveer een kilo af is.. Maarja, morgen eerst weer naar de kaakchirurg, dus dat wordt nog wat, ik heb er ook geen zin in...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar maandag 1 augustus 2005 @ 09:28:11 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29316278
Lekker gevoel he

Ik zit inmiddels weer in maatje 46... En sinds twee dagen ook onder de 90 kilo Krijg dus een kadootje van vriendje... Officiële update komt woensdag...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:32:04 #287
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_29316320
Jojogirl (1m72) (29,7) was 91,0 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 80 kg wegen -3,0

De weegschaal gaf vanochtend weer 88 aan dus mijn regeltje hoeft niet veranderd te worden deze week.
pi_29316967
Ik had z'n stepapparaat gekocht bij het kruitvat via de onlinewinkel. Kreeg ik net een mail, dat ze mijn bankgegevens moesten hebben om het geld terug te storten want het product was er niet meer
pi_29318569
Oud: Asskicking-fatboy (1m86) (26,88) was 125 kg, weegt nu 93,0 kg en wil graag 76 wegen -32,0

Nieuw: Asskicking-fatboy (1m86) (26.3) was 125 kg, weegt nu 91,5 kg en wil graag 76 wegen. -33,5

Anderhalve kilo d'r af in 1 week! Alleen jammer dat mijn stoelgang niet echt lekker liep afgelopen week. Iets gevarieerder en vezelrijker eten dus.

Suc6 allemaal .

[ Bericht 2% gewijzigd door Asskicking-fatboy op 01-08-2005 11:38:11 ]
... an asskicking fatboy!
pi_29319917
Helpt dat nou echt, zo'n step apparaat?

Want dan is sporten ook mogelijk als het echt regent dat het giet
Doei.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:40:15 #292
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_29320493
Ik zag dat er in de tijd dat ik op vakantie was wel eens gevraagd is naar die video's van Billy's Bootcamp. Ik heb ze besteld bij Tellsell en behalve de bagger-service die ze daar leveren (ik bestel dus echt NOOIT meer iets bij Tellsell) zijn de video's wel echt heel goed vind ik zelf. Ze zijn echt heel zwaar (ter vergelijk: ik kan makkelijk 3 kwartier hardlopen, maar na 1 zo'n video kun je me dus echt oplappen) zeker als je het met die elastieken doet (ik kreeg het pas na zo'n 3x klaar om ze echt te gebruiken en nog foetel ik af en toe). Maar ik vind het wel echt HEERLIJK om te doen. Hij kan je echt oppeppen en tot het uiterste laten gaan, maar ik waarschuw voor mensen die denken dat het een makkelijke training is, dat is het dus echt NIET. Het is loodzwaar, maar ik vind het wel lekker! Mijn spieren zijn met 1 kilo toegenomen en mijn vetmassa met 1 kilo afgenomen sinds ik hiermee bezig ben (een kleine 3 weken)! Voor mij werkt het, maar ik ben wel echt een gek als ik sport (heel competetief ingesteld, dus altijd verder, beter, langer, hoger.... Niet voor mietjes in ieder geval!!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_29321013
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Ik denk dat het er niet op aankomt wat je wel en niet moet doen om "slank" te worden/zijn, maar gewoon te doen wat je lichaam vraagt... en da's best moeilijk want met de jaren verliezen we vaak het verschil tussen maaghonger en hoofdhonger. En zo eet je te veel wat je lichaam niet kan gebruiken...
En wat ik doe om af te vallen? Denk gewoon de oudste truuken uit het boek... veel water drinken (zet zelfs elk uur de klok om een glaasje te drinken), langzaam eten, gezonde snacks voorzien (worteltjes ipv chocolaatjes, of bananenchips of radijsjes enzo) en proberen extra beweging te krijgen door vaker de trap te nemen, te voet naar het station ipv met de metro, idem als ik langer dan 10min moet wachten op een bus-dan ga ik alvast een stuk te voet naar volgende haltes.
Maar tussen weten en doen...
Anders woog ik nu een pak minder en was ik vast fitter, zoals jaren geleden.
pi_29321405
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:19 schreef Faithy het volgende:
Helpt dat nou echt, zo'n step apparaat?

Want dan is sporten ook mogelijk als het echt regent dat het giet
Dicipline is het toverwoord.

Helaas is dat bij mij idd geval ver te zoeken..

Maar ja op een step apparaat kan je echt wel calarien verbranden en je conditie verbeteren.
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:27:02 #295
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_29321916
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:11 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dicipline is het toverwoord.

Helaas is dat bij mij idd geval ver te zoeken..

Maar ja op een step apparaat kan je echt wel calarien verbranden en je conditie verbeteren.
Ik denk niet dat je perse discipline moet hebben. Je moet er een gewoonte van maken en dat is in het begin erg moeilijk, maar na een tijdje gaat het vanzelf. Bovendien hoef je niet perse te sporten, naar de winkel lopen i.p.v. met de auto en bijv. fietsen naar je werk (indien mogelijk) zijn ook al hele goede dingen om te doen (of bijv. wat straten verder parkeren)
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_29324531
opzich zou ik wel zo'n stepding willen hebben.. is ook minder belastend voor je enkels volgens mij dan hardlopen (ik heb echt superzwakke enkels.. heb elke EHBO van Den Haag al gezien omdat ik er weer eens doorheen was gegaan... )
Doei.
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:20:57 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_29329043
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:31 schreef teigan het volgende:
Beessie Jen Goed gevoel he, zo'n maatje 44...

Ik heb vrijdag bij de V&D een rok maat 42 aangehad, en die paste ook nog!! Hij zat alleen nog niet helemaal mooi..
Dus uiteindelijk heb ik een rok maat 44 gekocht, en dat is ook al 2 maten kleiner als wat ik aankon... Bij mij gaat het afvallen ook langzaam maar aan, morgen moet ik weer naar de dietiste, ik gok dat er ongeveer een kilo af is.. Maarja, morgen eerst weer naar de kaakchirurg, dus dat wordt nog wat, ik heb er ook geen zin in...
ja teigan... ben echt blij dat 44 alweer lukt... en het klinkt ook heel anders dan maat 48 vind ik zelf. Ik heb nu een broek aan die me 3 jaar geleden paste (voordat ik ging samenwonen enzo ) en die begint zelfs al ruim te zitten ben best een beetje trots op mezelf...

Ik moet volgende week weer naar de dietiste, ben voor het laatst geweest in juni en sindsdien weer bijna 5 kg kwijt, dus denk dat ze wel tevreden is...

succes bij de kaakchirurg! ik ben zelf het afgelopen jaar ook 2 keer geweest voor mijn verstandkiezen, en op de verdoving na is het me 100% meegevallen! Hoop voor jou straks ook.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_29337023
Ik zit bijna weer op mijn "regeltje" gewicht, nog een halve kilo er boven. Gaat weer de goede kant op dus.
pi_29349700
Wat een goede resultaten allemaal ! Hou vol he !

Hier na een week waarin ik niet superstreng gelijnd heb, toch 1,5 kg eraf..... soms snap ik het echt niet....

MIjn regels zijn :

oud:
Stout (1m70) (32,80) was 106.8 weegt nu 94.8, wil graag 70 kg wegen - 12.0 kg

NIeuw:
Stout (1m70) (32,20) was 106.8 weegt nu 93.3, wil graag 70 kg wegen - 13.5 kg
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:02:46 #300
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29349782
Ik begin het nu wel te merken dat ik aan de kruiden/naaldjes zit....

Ik eet al minder dan normaal. (nog 75% van de normale hoeveelheden) Bovendien zit ik de halve dag op de wc. Vaak om te plassen, maar ook de 'grote boodschap' komt er een stuk vlotter uit. Het heeft dus wel degelijk zin allemaal....

Ook merk ik dat een strakke broek van me al minder strak is, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik 'm al 2 dagen aan heb (lievelingsspijkerbroek) Ben zeer benieuwd of er echt al iets af is, maar daarvoor moet ik op de weegschaal en dat wil ik dus niet. Pas over 2 weken mag ik.

Al met al tot nu toe een goeie methode, ik eet minder en heb ook minder honger. Alleen het vele plassen is niet echt handig. Zeker niet als je wilt slapen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')