quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, je bent wat te zwaar, maar ondanks dat een erg mooie vrouw. Kraak jezelf niet af, meis, daar heb je niets aan en demotiveert eerder dan dat het je motiveert. Je bent een prachtvrouw met een maatje meer en probeert daar wat maatjes minder van te maken. Prima toch?![]()
![]()
flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvaltquote:dinsdag 26 juli 2005 14:14
Suiker in koffie en thee maakt slank
Een schepje suiker in de koffie of thee kan helemaal niet zoveel kwaad als tot voor kort werd aangenomen. Sterker nog: de kans op dik worden wordt er aanzienlijk kleiner door. Deense wetenschappers kwamen tot deze verrassende conclusie na onderzoek te hebben uitgevoerd op 5.200 mannen
De onderzoekers van het Bispebjerg-ziekenhuis in Kopenhagen vermoeden dat suiker de eetlust vermindert. Mogelijk worden hormonen geactiveerd die het hongergevoel tegengaan.
Van de onderzochte personen die suiker in thee of koffie doen, bleek meer dan de helft slanker te zijn dan de 'suikervrije' testpersonen.
Zwaar
Wie twee suikerklontjes per kop gebruikt, en dagelijks gemiddeld vijf tot zes koppen koffie of thee drinkt, heeft 40 procent minder kans zwaarder te worden dan personen die de dranken zonder suiker gebruiken
Ik begrijp er echt niets meer vanquote:Overdag vasten, 's avonds feesten
Gepubliceerd op vrijdag 29 juli 2005
Overdag niet eten en pas 's avonds een flinke maaltijd tot je nemen is goed voor de lijn.
Dat beweren althans wetenschappers van het National Institute on Ageing in het Amerikaanse Baltimore. Hun opmerkelijke conclusies druisen rigoureus in tegen het welbekende doktersadvies: sla nooit het ontbijt over en neem op regelmatige tijden een goede maaltijd tot je.
'Blowout-dieet'
Volgens de Amerikaanse onderzoekers is een flinke braspartij vlak voor het slapen gaan juist erg gezond. Dit zou niet alleen leiden tot gewichtsverlies, maar ook de bloeddruk verlagen en bescherming bieden tegen hartaanvallen en hart- en vaatziekten.
Hun zogenoemde 'blowout dieet' is erg simpel: overdag helemaal geen voedsel tot je nemen, en tegen het einde van de dag alsnog je buik vol eten doormiddel van een zeer stevige maaltijd. Blow-out is de Engelse term voor uitbarsting, maar ook voor vreetpartij, en is in dit verband dus zeer toepasselijk.
Laboratoriumratten
De wetenschappers baseren hun conclusies voor een groot deel op onderzoeken met laboratoriumratten. Die kregen een dag lang helemaal niets te eten, en pas de volgende dag mochten ze naar hartelust hun maagje volvreten. Al snel bleek dat deze ratten flink wat gewicht verloren en langer leefden dan ratten die een normaal eetpatroon volgden.
Ratten die op deze manier 40 procent minder voedsel binnenkregen dan normaal wogen minder, hadden een lagere bloeddruk, schonere aderen en een lager risico op diabetes. De conclusies zijn gepubliceerd in het gezaghebbende medische tijdschrift The Lancet.
Verre voorouders
Volgens de wetenschappers zijn de conclusies eigenlijk helemaal niet zo verbazingwekkend als ze op het eerste gezicht misschien lijken. Dr Mattson, een van de onderzoekers, refereert aan ons verre verleden. "Ons stofwisselingsysteem is ontstaan in de tijd dat de mens nog een jager-verzamelaar was. Toen was het leven een mengelmoes van honger en overvloed: men moest het soms een paar dagen lang zonder voedsel stellen, totdat er een voorraad werd gevonden en men kon gaan schransen."
Volgens Mattson is het feit dat we nu op regelmatige tijden eten, misschien wel net zo schadelijk als het feit dat de gemiddelde mens nu veel minder beweegt dan de jager-verzamelaars die onze verre voorouders waren. Uit zijn studie kwam ook naar voren dat het 'blowout-dieet' ook een beschermende werking kan hebben tegen ziektes en aandoeningen als kanker en diabetes. Er moeten overigens wel meer studies hiernaar worden uitgevoerd om de exacte verbanden aan te tonen, aldus Mattson.
De onderzoekers denken dat de positieve effecten van hun opmerkelijke eetpatroon worden veroorzaakt doordat het lichaam op deze manier wordt gedwongen om proteïnen en andere chemicaliën te produceren, die normaal alleen in 'stress'-situaties worden aangemaakt, bijvoorbeeld tijdens een lichamelijke training. Er zouden ook stoffen worden aangemaakt die het afbreken van hersencellen tegengaan en die andere cellen beschremen tegen kanker.
Kritiek
In de Daily Mail staan Britse experts nogal sceptisch tegenover de Amerikaanse bevindingen. "Normaalgesproken hebben mensen die de hele dag niets eten de neiging om dat tijdens de volgende maaltijd te overcompenseren", zegt Dr Joanne Lunn van der British Nutrition Foundation tegenover het dagblad. Ze eten dan dus veel te veel. "Op de langere termijn is het waarschijnlijk toch beter om een gezond, gebalanceerd diëet te volgen als je wilt afvallen."
Het is dus nog even afwachten of het dieet met het motto: "overdag vasten, 's avonds feesten" een nieuwe trend gaat worden.
Ik word nu ook iedere twee weken gewogen bij mijn afvalchinees. Dus die kan me wel vertellen óf er iets af is en hoeveel dat dan is... Ik weet alleen uit het verleden dat áls ik eenmaal zelf thuis de weegschaal er weer bijpak ik dat ding niet meer voorbij kan lopen zonder er op te gaan staan. En dat werkt dus niet echt....quote:Op zondag 31 juli 2005 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij ga ik lijnen en te dik zijn echt nooit begrijpen:
[..]
flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvaltIk denk alleen dat wekelijks wegen op de lange termijn meer motiveert, het resultaat is wat objectiever. Nou ja, het motiveert mij meer, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Het klinkt wel vreemd. Toch merk ik wel dat ik makkelijker afval in periodes dat ik niets te doen heb, waarin ik dan pas om een uur of 16/17 naar beneden ga om te eten. Ik heb dan ook gewoon totaal geen honger.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:04 schreef Isabeau het volgende:
En hetgeen ik hier vlak boven beweerde wordt nog erger met het volgende berichtje:
[..]
Ik begrijp er echt niets meer van
Kijkshop,quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:23 schreef ymme het volgende:
Ik had z'n stepapparaat gekocht bij het kruitvat via de onlinewinkel. Kreeg ik net een mail, dat ze mijn bankgegevens moesten hebben om het geld terug te storten want het product was er niet meer
Ik denk dat het er niet op aankomt wat je wel en niet moet doen om "slank" te worden/zijn, maar gewoon te doen wat je lichaam vraagt... en da's best moeilijk want met de jaren verliezen we vaak het verschil tussen maaghonger en hoofdhonger. En zo eet je te veel wat je lichaam niet kan gebruiken...quote:
Dicipline is het toverwoord.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:19 schreef Faithy het volgende:
Helpt dat nou echt, zo'n step apparaat?
Want dan is sporten ook mogelijk als het echt regent dat het giet
Ik denk niet dat je perse discipline moet hebben. Je moet er een gewoonte van maken en dat is in het begin erg moeilijk, maar na een tijdje gaat het vanzelf. Bovendien hoef je niet perse te sporten, naar de winkel lopen i.p.v. met de auto en bijv. fietsen naar je werk (indien mogelijk) zijn ook al hele goede dingen om te doen (of bijv. wat straten verder parkeren)quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:11 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dicipline is het toverwoord.
Helaas is dat bij mij idd geval ver te zoeken..
Maar ja op een step apparaat kan je echt wel calarien verbrandenen je conditie verbeteren.
ja teigan... ben echt blij dat 44 alweer lukt... en het klinkt ook heel anders dan maat 48 vind ik zelf. Ik heb nu een broek aan die me 3 jaar geleden paste (voordat ik ging samenwonen enzoquote:Op zondag 31 juli 2005 23:31 schreef teigan het volgende:
Beessie Jen Goed gevoel he, zo'n maatje 44...
Ik heb vrijdag bij de V&D een rok maat 42 aangehad, en die paste ook nog!! Hij zat alleen nog niet helemaal mooi..
Dus uiteindelijk heb ik een rok maat 44 gekocht, en dat is ook al 2 maten kleiner als wat ik aankon... Bij mij gaat het afvallen ook langzaam maar aan, morgen moet ik weer naar de dietiste, ik gok dat er ongeveer een kilo af is.. Maarja, morgen eerst weer naar de kaakchirurg, dus dat wordt nog wat, ik heb er ook geen zin in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |