Had ik ook altijd, die eebw riep bij mij ook altijd dat mijn ontbijt en lunch te weinig kcal bevatten...quote:Op maandag 25 juli 2005 09:59 schreef Miss_S het volgende:
Gebruikt er iemand hier ook de eet en beweegwijzer van overgewicht.nl?
Ik hou nu een paar dagen bij wat ik eet maar volgens die site eet ik bij het ontbijt te weinig, ookal vind ik 300Kcal voor een ontbijt nogal veel
Ik geloof dat je ontbijt, lunch en diner alle drie 30% van je totaal aantal kcal moet zijn... heb ik tenminste ooit geleerd.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:49 schreef Miss_S het volgende:
Het ligt dus niet aan mij
Maar hoeveel Kcal moet mijn ontbijt en lunch ongeveer zijn als ik wil afvallen?
Lijkt mij niet gezond... Ik zou toch proberen dat gedoseerder te doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje over water drinken.
Soms heb je van die dagen dat je gewoon niet echt aan drinken toe komt. Heeft het dan zin om snel achter elkaar 1,5/2 liter water te drinken (binnen een uur of 2) als je 's avonds thuis komt?
oja!quote:Op maandag 25 juli 2005 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje over water drinken.
Soms heb je van die dagen dat je gewoon niet echt aan drinken toe komt. Heeft het dan zin om snel achter elkaar 1,5/2 liter water te drinken (binnen een uur of 2) als je 's avonds thuis komt?
uh vet dus...quote:Op maandag 25 juli 2005 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
oja!![]()
* freecell pakt direct weer een flesje water er bij....
Ik kan echt niet onthouden dat ik meer water moet drinken.....
Gisteren trouwens vier stukjes stokbrood met Boursin gehad op een verjaardag. Vul je dat in op de eetmeter...Waar MAKEN ze dat spul van!
![]()
Als ik naar school moet, moet ik 3 uur reizen, alles met bussen. Dus meestal drink ik dan niets tot ik weer thuis ben, voornamelijk uit angst dat ik het in de bus in mijn broek doequote:Op maandag 25 juli 2005 13:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lijkt mij niet gezond... Ik zou toch proberen dat gedoseerder te doen.
Drink 's avonds anders beetje bij beetje (in een uur tijd een liter), of eerst een half litertje en een uurtje later nog een. Maare... drink je overdag dan helemaal niets? 2-2.5 liter drinken -in totaal- is genoeg op een dag, dus inclusief sapjes, koffie enzo. Teveel water is ook niet goed, zeker niet in korte tijd... is best zwaar voor je maag.
Waarom je niet afvalt, bedoel je? Je lichaam went aan dit nieuwe aantal KCal. Als je niet oppast, kom je straks aan als je normaal gaat eten. Ik zou toch proberen je calorie-inname te vergrotenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:06 schreef freecell het volgende:
WAAROM blijf ik dan toch op dit gewicht bungelen?
Ja, daar ben ik nu ook rustigjes mee bezig. Maar ik bedoel meer: Waarom ben ik dan ooit zo geworden? Ik heb nooit veel meer gegeten dan dit.... Toen ik nog bij mijn ouders woonde snoepte en snackte ik wel veel meer trouwens....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom je niet afvalt, bedoel je? Je lichaam went aan dit nieuwe aantal KCal. Als je niet oppast, kom je straks aan als je normaal gaat eten. Ik zou toch proberen je calorie-inname te vergroten
Echt niet? Want ik dacht ook dat het wel meeviel, maar als je dan echt gaat uitrekenen hoeveel je gesnackt hebtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik nu ook rustigjes mee bezig. Maar ik bedoel meer: Waarom ben ik dan ooit zo geworden? Ik heb nooit veel meer gegeten dan dit.... Toen ik nog bij mijn ouders woonde snoepte en snackte ik wel veel meer trouwens....maar dan nog kwam ik niet op een te hoge calorie-inname
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een gekochte eetmeter van het voorlichtingsbureau voor de voeding.
Ik viel de eerste 4 weken ruim 10 kilo af met veel trainen (2 u /dag) dus moet jou ook wel lukkenquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:52 schreef Plonky het volgende:
ik ben net naar de sportschool/gym geweest. Ik heb zaterdag 12.00uur een afspraak met een trainer (heh, die is gratis, blijkbaar - lang leve de universiteit!!). Dan wordt ik 1 of 2 keer begleid, en dan moet ik zien wat ik doe daarna - ik wil er 10kg af, dus ik zal door zetten voor de volgende 4 weken om een stuk van dat doel te bereiken.
Ik heb de eetmeter ook (gebietstquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?
Wat zijn nu echt goede, handigwerkende online calorietellers?
Ik heb die van 't voedingcentrum net besteld... ben benieuwd!quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb de eetmeter ook (gebietst) en ik vind het prima werken. Je moet nog wel eens zelf wat invoeren, maar het meeste staat er wel in
Daarbij is zelf invoeren ook vrij simpel
2u /dag lukt mij niet. Ik heb te veel andere dingen te doen. Maar, een uurtje zal wel lukken. Daarnaast moet ik ook overal naar toe wandelen, dus ik kom wel aan de 2 u/dag, maar niet intensief!quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:31 schreef dp81 het volgende:
[..]
Ik viel de eerste 4 weken ruim 10 kilo af met veel trainen (2 u /dag) dus moet jou ook wel lukken![]()
Je kan handmatig dingen toevoegen en dat doe ik dan ook regelmatig, desnoods met behulp van voedingswaardeinfo online.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?
Wat zijn nu echt goede, handigwerkende online calorietellers?
Let je er ook op dat je veel andere groenten eet en niet alleen sla? Iedere dag bladgroente is namelijk ook niet gezond, en niet in alle groentes zitten dezelfde vitamines/mineralen even veel.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:04 schreef ymme het volgende:
Ik heb z'n stepding besteld voor thuis
Ga ik dat lekker voor de tv doen ofzo. Met calorieenteller alles zit erop. Hoeveel steps per dag zou genoeg zijn om redelijk af te vallen
Daarbij gaat het met het eten ook goed. Elke dag melk met muesli. Veel fruit. Bruin brood, 'savonds vooral veel sla.... en gekookte aardappels, en 3x per week vlees, en 1x per weer ei de rest niets erbij, ja fruit dan
Voel me echt helemaal lekker zo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |