Okquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:26 schreef buurvrouw4 het volgende:
Zeg me alsjeblieft dat jullie me niet aan het uitlachen waren, maar aan het toelachen.....
Ik kan er niets aan doen, ik ben helemaal verslaafd aan puzzelen![]()
We hebben sinds kort ook een playstation 2, we hebben alleen nog maar een racespel, zo'n oorlogsspel, boksen en voetballen en daar geef ik nou eenmaal niet zoveel om....
Geef mij maar leuke quest-games, met zoveel mogelijk puzzles om op te lossen![]()
Ben alleen nog niet zo thuis in PS2, wie heeft er goede tips voor me![]()
Adventures (quest games) voor de PS2quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:26 schreef buurvrouw4 het volgende:
Zeg me alsjeblieft dat jullie me niet aan het uitlachen waren, maar aan het toelachen.....
We hebben sinds kort ook een playstation 2, we hebben alleen nog maar een racespel, zo'n oorlogsspel, boksen en voetballen en daar geef ik nou eenmaal niet zoveel om....
Geef mij maar leuke quest-games, met zoveel mogelijk puzzles om op te lossen![]()
Oké! Zet 'm d'r wel bij voor de volgende keer!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:57 schreef Ruzbeh het volgende:
Even het spel Okami in Potentiële Toppers zetten a.u.b.
Natuurlijk!quote:Ik word steeds meer en meer aangetrokken tot de PS2, als ik zo de games zie...
Vind ik wel meevallen. En bij de juiste online shops zit je meestal wel onder de ¤60,- voor games.quote:150 euro en dan nog eens 60 euro is trouwens best duur.
MGS3 + de volledige originele MSX2-versies van Metal Gear en Metal Gear 2 + 3D-draaibare camera in het spel zelf + online gameplay mode + alle extra's die eerst exclusief waren in de PAL-versie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:59 schreef Markster het volgende:
wat houdt die mgs3 substitance in? Uitbreiding ofzo ?
En dat zijn joúw woorden?!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:07 schreef Markster het volgende:
Overigens mag het "Sony is de beste" gehalte in de OP wel wat minder.
Jawel!quote:De controllers zijn overduidelijk niet de beste.
Goed... voor mensen met hele grote handen, neem een logitech controller.quote:Dat zijn die van logitech.
Zeker weten van wel!quote:Daarbij weet ik ook niet zo zeker of de memorycards beter te vetrouwen zijn dan andere.
Ik denk eerlijk gezegd dat de Final Fantasy reeks ook wel wat voor jou is! Mijn zus is bijv. Playstation-verslaafde geworden dankzij Final Fantasy (en door mijn invloed natuurlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:26 schreef buurvrouw4 het volgende:
Geen idee!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef Strolie75 het volgende:
Waar haal ik het goedkoopste een platte NTSC PS2?
Toen ik 7 jaar geleden m'n PS1 kocht, kocht ik er ook een onofficiële memory card bij... ook na een week kapot.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:49 schreef ZigoSOS het volgende:
Vroeger had ik een onofficiële memorycard, na een week kapot![]()
Gijs ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef Strolie75 het volgende:
Nu nog niet, maar ik zit eraan te denken om mijn PS2 te vervangen als alle Square toppers uitkomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef Chocobo het volgende:
Gijs ?
Ik haal hem bij Toys 'r Us, Time Squarequote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef Strolie75 het volgende:
Wat de hel?!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:28 schreef Strolie75 het volgende:
In elk geval wil ik een DQVIII controller.
[afbeelding]
Vast niet, maar ik vind hem wel cool!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:17 schreef P-Style het volgende:
Wat de hel?!Is dat ding ook een beetje handzaam?
Mooie handenquote:Op woensdag 25 mei 2005 06:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Vast niet, maar ik vind hem wel cool!
[afbeelding]
Gijs hij heerstquote:Op woensdag 25 mei 2005 06:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een Amerikaanse PS2 (ik heb er inmiddels één ja) en ik kwam toen uit bij http://www.replay.nl/ die ze destijds verkochte voor 180e.- Bij dimensionplus.nl kan je ook kijken, maar dan ben je wel wat meer geld kwijt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef Strolie75 het volgende:
Gvd dus gewoon hequote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:50 schreef Markster het volgende:
Morgen killzone binnen, hoop dat ie lekker multiplayt
Tijdje geleden al bekeken..... lijkt me een Onimusha soort game.... ben er nog niet weg vanquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Strolie75 het volgende:
Nieuwe PS2 game. Klinkt goed!
Genji: Dawn of the Samurai is an intense 3D action-adventure game. Inspired by the 11th century Japanese literary masterpiece, Tale of Genji, this PS2 game provides a dramatic samurai plot fused with fantastical Japanese mythology. This historic samurai tale is set against the beautiful and elegant environments of feudal Japan, and delivers a story of two noble warriors engaged in a crusade against mythical forces controlling Japan. In addition, Genji: Dawn of the Samurai features authentic swordplay choreographed by Japan's leading swordsman, and production directed by acclaimed industry veterans.
http://ps2.ign.com/objects/700/700641.html
Neequote:Op donderdag 26 mei 2005 11:34 schreef Strolie75 het volgende:
Geen datum?
+ 50hzquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:34 schreef Strolie75 het volgende:
Geen datum
quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:44 schreef JimmyJames het volgende:
Maar ja, het is natuurlijk flauw op dat te zeggen, ik ben in ieder geval blij dat jullie ook van deze game zullen kunnen genieten. Enige minpuntje lijkt mij de rondom-battles, dat vind ik in alle RPG's altijd best irritant.
Nog wat screens om het te vieren :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je weet serieus niet waar je over praat nuquote:
Wat let jequote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:41 schreef JimmyJames het volgende:
Waarom is er nog geen Dragon Warrior VIII topic geopend?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:10 schreef JimmyJames het volgende:
http://cube.ign.com/articles/617/617000p2.html
Shigeru Miyamoto : So let me ask you something: have you seen anything on the show floor that's really pretty and playable?
IGNcube: Yes. The game that first comes to mind is Okami from Capcom. It's amazing.
Shigeru Miyamoto: What is that on?
IGNcube: PlayStation 2.
Owned![]()
Oei dat is pijnlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:10 schreef JimmyJames het volgende:
http://cube.ign.com/articles/617/617000p2.html
Shigeru Miyamoto : So let me ask you something: have you seen anything on the show floor that's really pretty and playable?
IGNcube: Yes. The game that first comes to mind is Okami from Capcom. It's amazing.
Shigeru Miyamoto: What is that on?
IGNcube: PlayStation 2.
Owned![]()
die controller is fucking amazingquote:Op woensdag 25 mei 2005 06:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Uitverkocht bij Lik-sang maar er komen weer nieuwequote:
Please help. Elk spel kan gewoon online, central station werkt etc, maar ik zie onder Battlefields alleen de optie 1 en 2 spelers, hoe kom ik nou onlinequote:Op donderdag 26 mei 2005 21:56 schreef Markster het volgende:
Killzone vandaag binnengekregen. Niet slecht, maar (uitgezonderd van de enorm goede sfeer en omgevingen) geen topper. Te veel bugs en die framerate slaat gewoon alles.
Daarbij heb ik een probleem, ik zie nergens een online mode?
Mijn netwerkconfiguratiebestand staat op dezelfde memory card als killzone, gewoon memcard 1.
Iemand?
2006, het jaar van de PS2quote:
Mwah, geef mij maar Dragon Quest 8quote:
Op het terrein van RPG's heeft de PS2 geen concurrentie, zo simpel is hetquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:07 schreef peristilius het volgende:
De PS2 gaat in 2006 gewoon vet hard de concurrentie aan met de Xbox 360, vind ik eigenlijk best grappig.
Die Draqon Quest site is trouwens echt droogen dat filmpje
Voor zover ik weet is er maar 1. Daarbij staat er bij mijne "with net play" op.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:47 schreef Cutie het volgende:
op playstation site staat 1-2 spelers.....
en ook dat je wel online multiplayer kan doen...
zijn er 2 versies van misschien?
Geef mij beiden maarquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:56 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mwah, geef mij maar Dragon Quest 8![]()
Als niemand antwoord geeft dan weet niemand het.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:12 schreef Stationsklok het volgende:
Help me, dit is geen centraal RPG slowchat topic maar een ps2 topic waar je mensen hoort te helpen enzo
Na een tijdje wordt ie een beetje saai imo. Hij is ook best pittig.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:49 schreef H.Flick het volgende:
Is Star Ocean leuk? Er komen momenteel zo weinig leuke spellen uit voor de consoles, dus ik probeer terug te grijpen naar oudere spellen die ik nog niet gespeeld heb.
Zijn er betere RPGs te vinden die ik nog niet gespeeld heb?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:27 schreef Jebus het volgende:
[..]
Na een tijdje wordt ie een beetje saai imo. Hij is ook best pittig.
...òf dan ben ik een poosje niet meer online geweest!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als niemand antwoord geeft dan weet niemand het.
Het gaat over Killzone.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
...òf dan ben ik een poosje niet meer online geweest!
Battlefield is een spel van EA-games, dus daar heb je geen Central Station account voor nodig. Voor EA-spellen heb je een EA-account nodig en die moet je gewoon aan kunnen maken via Battlefield. Ik zou zeggen... zoek nog even goed in de menu'tjes, want online opties willen nog wel eens verstopt zitten in spellen van EA. (Verder is de online-service van EA ook niet ècht uitermate goed.)
Heb je Shadow Hearts: Covenant gespeeld?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:37 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Zijn er betere RPGs te vinden die ik nog niet gespeeld heb?
Dus geen FF of Dark Chronicle
quote:Op maandag 30 mei 2005 14:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tales of Legendia: http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=5070
Nieuwe screens, character art en de openingsfilm.
Rebirth lijkt me teveel op Symphonia:quote:Op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind het er nou niet bepaald mooi uitzien. Tales of Rebirth ziet er (imho) veel beter uit, waarom brengen ze die niet in de VS uit? Oh ja, omdat geen drie d is![]()
Nog niet, maar binnenkort welquote:Op maandag 30 mei 2005 06:23 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Heb je Shadow Hearts: Covenant gespeeld?
Nee. Maar de officiële PS2 headset (die overigens ook gewoon van Logitech is) heeft anders een behoorlijk lange kabel hoor!quote:Op maandag 30 mei 2005 16:35 schreef Alfa_Boy het volgende:
Iemand een ideetje waar ik een wireless headset kan vinden voor de ps2? Word gek van die korte kabel.
Logitech heeft wel een fijne wireless controller, maar geen headset. Voor de xbox is dit gelukkig wel verkrijgbaar.
Je kunt natuurlijk altijd nog een simpele USB-verlengkabel gebruiken!quote:Op maandag 30 mei 2005 16:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
Het snoertje is voor mij gewoon te kort![]()
Heb al eens bij liksang gekeken, maar niets gevonden
Het schijnt dat PS2-gamers meer spelen en minder lullen!quote:Op maandag 30 mei 2005 20:59 schreef HomerJ het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat PS2 nog maar 40 topic's heeft op Fok! en Cube en Xbox al over de 120 heen zijn. Terwijl de PS2 véééééél meer verkocht heeft
Eigenlijk moet je alle spelspecifieke topics ook mee tellen, en daar heeft de PS2 er wel aardig wat van. Final Fantasy topic, Metal Gear topic, Gran Turismo topic, GTA topic etc.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:59 schreef HomerJ het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat PS2 nog maar 40 topic's heeft op Fok! en Cube en Xbox al over de 120 heen zijn. Terwijl de PS2 véééééél meer verkocht heeft
Misschien omdat er hier te vaak kwesties langskomen zonder enige discussiewaarde, zoals "hoe moet ik online gaan met mijn controller"quote:Op maandag 30 mei 2005 20:59 schreef HomerJ het volgende:
Gelukkig welquote:Op maandag 30 mei 2005 21:47 schreef H.Flick het volgende:
En er zijn natuurlijk extreem veel nintendo fanboys hier.
quote:
Iig iemand die het begrijptquote:Op maandag 30 mei 2005 23:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... zonder Nintendo was er nooit een Sony Computer Entertainment en ook geen Playstation geweest. Dus ik ben ook wel een beetje blij met Nintendo!
Star Ocean 3... zou dat spel nog platinum worden? Voor een zacht prijsje wil ik 'm ook wel proberen!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:39 schreef H.Flick het volgende:
Ik zit nu ongeveer 5 uurtjes in Star Ocean 3 en ik vind het geweldig. Het battle systeem ziet er goed uit, al snap ik het nog niet helemaal en qua sfeer en gameplay moet ik op de een of andere manier telkens terugdenken aan FFVII en FFIX. Schitterend.
Bij play.com is ie minder dan 30 euro volgens mij.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Star Ocean 3... zou dat spel nog platinum worden? Voor een zacht prijsje wil ik 'm ook wel proberen!
Ik zat er ook aan te denken, maar hij scoort tamelijk laag bij gamespot, gamespy and co.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Star Ocean 3... zou dat spel nog platinum worden? Voor een zacht prijsje wil ik 'm ook wel proberen!
Hmmm... tja, maar ik heb geen creditcard (en heb voorlopig ook geen zin om er een aan te schaffen)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:08 schreef peristilius het volgende:
Bij play.com is ie minder dan 30 euro volgens mij.
Echt waar?! Ik dacht juist dat deze game wel aardige scores kreeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:28 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zat er ook aan te denken, maar hij scoort tamelijk laag bij gamespot, gamespy and co.
7,9 bij Gamespot en 7 bij Gamespy. Maar volgens mij houden ze er bij Gamespot wel van om RPG's onderuit te halen. Overigens schijnt de niet geoptimaliseerde 50hz nogal stuitend te zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:20 schreef P-Style het volgende:
Echt waar?! Ik dacht juist dat deze game wel aardige scores kreeg.
Niet nadenken; gewoon halen!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
7,9 bij Gamespot en 7 bij Gamespy. Maar volgens mij houden ze er bij Gamespot wel van om RPG's onderuit te halen. Overigens schijnt de niet geoptimaliseerde 50hz nogal stuitend te zijn.
Suikoden (3 & 4) vind ik persoonlijk maar matig. Zeker qua sfeer en grafische presentatie laat het nogal te wensen over...quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:40 schreef JimmyJames het volgende:
@TopStyle Misschien volg ik je raad wel op, nadat ik Ico eindelijk heb ontvangen, het battle-systeem en de niet rondom-battles spreken me wel aan. Maar Suikoden 3 lijkt me ook wel tof en is nu nog redelijk te betalen, een moeilijke keuze in perspectief.
Disgaea, Phantom Brave, La Pucellequote:Op woensdag 1 juni 2005 14:52 schreef H.Flick het volgende:
Welke (Japanse) RPG's zijn er nou allemaal op de PS2 die echt de moeite waard zijn en niet zo ontzettend bekend?
Ik heb nu FFX, FFX-2, Dark Chronicle, Star Ocean en Kingdom Hearts (voor zover dat echt een RPG is). Shadow Hearts wil ik dus nog gaan halen. Maar anders nog iets?
Dank uquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Disgaea, Phantom Brave, La Pucelle
Die drie zijn wel van allemaal van dezelfde serie, wellicht kun je er beter eerst eentje kopen en kijken hoe het je bevalt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dank u.
Ik ga even wat reviews lezen en mezelf bedwingen niet meteen een heleboel spellen in 1 keer te bestellen. Zeker met RPGs kom ik er dan niet meer doorheen en ontstaat er een gigantische backlog.
Ja, ik las al dat deel 4 nogal bagger was. Maar deel 3 krijgt toch wel behoorlijk goeie reviews, wat beviel je niet?quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:50 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Suikoden (3 & 4) vind ik persoonlijk maar matig. Zeker qua sfeer en grafische presentatie laat het nogal te wensen over...
Inderdaad, gewoon de goedkoopste kiezen en die gaan spelenquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die drie zijn wel van allemaal van dezelfde serie, wellicht kun je er beter eerst eentje kopen en kijken hoe het je bevalt.
Voor een racegame zou ik gaan voor een xbox met Forza, maar de PS2 is zeker nog wel de moeite waard, vooral als je van RPG's houdt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik zit te twijfelen of ik een PS2 zal aanschaffen met GT4. Maar aan de andere kan denk ik ook: tja de PS3 is ook weer aangekocht en die komt binnen 2 jaar al in de winkels misschien nog wel veel sneller, dus kan dat wel uit...??
welke voordelen zitten er nu nog aan?
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik zit te twijfelen of ik een PS2 zal aanschaffen met GT4. Maar aan de andere kan denk ik ook: tja de PS3 is ook weer aangekocht en die komt binnen 2 jaar al in de winkels misschien nog wel veel sneller, dus kan dat wel uit...??
welke voordelen zitten er nu nog aan?
die spellen zeggen me allemaal niksquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).
Ik heb de officiële headset gekocht voor 39,95 bij de Dixons. Voor ¤10,- minder heb je er een van Logitech. De officiële headset is óók van Logitech en het enige verschil tussen deze en die andere niet-officiële Logitech, is de kwaliteit en de volumeregeling die bij de officiële versie wel aanwezig is en bij de niet-officiële versie niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:38 schreef basalphenaar het volgende:
Ik wil een headset kopen voor mijn PS2 voor het online spelen van Splinter Cell, maar die officiële headset is overal zo belachelijk duur, iets van 40-50 euro ofzo. Zijn er geen andere USB headsets die compatible zijn met de PS2, zo ja, welke? Of is die officiële headset ergens goedkoper te krijgen?
Twee jaar is inderdaad èrg lang! Aan de andere kant heb je straks bij de PS3 dezelfde software-lineup als nu voor de PS2, aangezien de PS3 backward compatible is met de PS2 en PS1.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).
Ik kan op de Logitech site alleen die van ¤ 39,- vinden, weet jij of die van ¤ 10,- minder ergens op internet te vinden is?quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb de officiële headset gekocht voor 39,95 bij de Dixons. Voor ¤10,- minder heb je er een van Logitech. De officiële headset is óók van Logitech en het enige verschil tussen deze en die andere niet-officiële Logitech, is de kwaliteit en de volumeregeling die bij de officiële versie wel aanwezig is en bij de niet-officiële versie niet.
ja idd, dat is ook erg mooi geregeld..quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Twee jaar is inderdaad èrg lang! Aan de andere kant heb je straks bij de PS3 dezelfde software-lineup als nu voor de PS2, aangezien de PS3 backward compatible is met de PS2 en PS1.
Ik speel zelf nooit online met mn PS2 (alleen met Xbox Live), maar volgens mij is SOCOM II behoorlijk populair online.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:21 schreef basalphenaar het volgende:
Ik heb de headset van ¤ 39 nu gekocht, wel een mooi dingetje hoor! Ik wou eigenlijk een goedkopere, maar die kon ik nergens vinden. Ik vind ¤ 39 wel belachelijk duur voor zo'n headset.
Maargoed, ik heb op dit moment Splinter Cell Chaos Theory, daar kan je mee online, maar het spel wordt niet veel online gespeeld op de PS2, en dat maakt het wat minder leuk allemaal. Nou zat ik te denken, ik kan Splinter Cell vandaag nog ruilen (koopzondag) voor een echte coole online game zoals Socom II. Nou was mijn vraag: speelt hier iemand Socom II online en is het echt zo vet als ze zeggen?
Ik vind ¤39,- niet eens zo heel duur hoor. Je krijgt voor dat geld een complete headset van best aardige kwaliteit mèt AD/DA-converter die je gewoon in je USB-poort kunt proppen. Bovendien kun je deze headset ook gewoon voor je pc gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:21 schreef basalphenaar het volgende:
Ik heb de headset van ¤ 39 nu gekocht, wel een mooi dingetje hoor! Ik wou eigenlijk een goedkopere, maar die kon ik nergens vinden. Ik vind ¤ 39 wel belachelijk duur voor zo'n headset.
Maargoed, ik heb op dit moment Splinter Cell Chaos Theory, daar kan je mee online, maar het spel wordt niet veel online gespeeld op de PS2, en dat maakt het wat minder leuk allemaal. Nou zat ik te denken, ik kan Splinter Cell vandaag nog ruilen (koopzondag) voor een echte coole online game zoals Socom II. Nou was mijn vraag: speelt hier iemand Socom II online en is het echt zo vet als ze zeggen?
Inderdaad!quote:Op maandag 6 juni 2005 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Jak3 is relatief nieuw en erg leuk en redelijk kort!
Ik heb eigenlijk ook een gigantische hekel aan platform games, maar de Jak-trilogie is een enorme uitzondering wat dat betreft!quote:Op maandag 6 juni 2005 18:49 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
jak 3 is iig maar 19,99 las ik op www.budgetgaming.nl
ik haal hem maar niet omdat ik een hekel heb aan platformers, maar voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen eigenlijk
Wat dat betreft zijn er maar weinig games die ik ècht waardeer. Gelukkig heeft de PS2 een gigantisch groot aanbod, waardoor er altijd wel games tussen zitten, waarmee ik me langere tijd mee weet te vermaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja ok, maar ik heb nog meerdere toppers liggen en die speel ik ook al niet. ik ben het gamen zo'n beetje ontgroeit. lees nog wel het 1 en ander, maar gamen doe ik niet meer. GT4 ben ik op 5% ofzo en mijn PSP heb ik snel verkocht, na een half uur ermee gespeeld te hebben. Devil may Cry had ik laatst ook gehaald, heb het nog geen half uur gespeeld...
Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad want ik merk dat ik de laatste tijd vooral games wil spelen die gewoon fijn weg spelen en waarbij je niet te lang vast zit of een half uur doet om eindelijk die bepaalde eindbaas te verslaan. Bij Jak 2 had ik dit probleem namelijk meerdere malen en daarbij sprak de sfeer vna die stad me niet zo aan maar aangezien dit deel in de woestijn is moet dat wel goed komen. De platform levels waren namelijk wel heel erg leuk en heb dan ook erg van Jak & Daxter genoten itt Jak 2quote:
Jak 2 heb ik nog steeds niet gespeeld! (Moet 'm maar snel eens aanschaffen), Jak & Daxter heb ik wel gespeeld en ik vond Jak3 over het algemeen makkelijker dan deel 1. Bij Jak3 heb je niet zoveel van die frustrerende passages die je 300x opnieuw moet proberen voordat het lukt. Verder is de variatie in de omgevingen best groot!quote:Op maandag 6 juni 2005 21:44 schreef Darkzell het volgende:
Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad want ik merk dat ik de laatste tijd vooral games wil spelen die gewoon fijn weg spelen en waarbij je niet te lang vast zit of een half uur doet om eindelijk die bepaalde eindbaas te verslaan. Bij Jak 2 had ik dit probleem namelijk meerdere malen en daarbij sprak de sfeer vna die stad me niet zo aan maar aangezien dit deel in de woestijn is moet dat wel goed komen. De platform levels waren namelijk wel heel erg leuk en heb dan ook erg van Jak & Daxter genoten itt Jak 2
Dat ziek er toch eigenlijk wel héél erg cool uit! Een erg unieke stijl ook!quote:
dat heb ik ook heel erg.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja ok, maar ik heb nog meerdere toppers liggen en die speel ik ook al niet. ik ben het gamen zo'n beetje ontgroeit. lees nog wel het 1 en ander, maar gamen doe ik niet meer. GT4 ben ik op 5% ofzo en mijn PSP heb ik snel verkocht, na een half uur ermee gespeeld te hebben. Devil may Cry had ik laatst ook gehaald, heb het nog geen half uur gespeeld...
hmm dat was voor mij precies de reden niet echt warm te worden van Jak3. misschien toch maar proberenquote:Op maandag 6 juni 2005 22:53 schreef H.Flick het volgende:
Jak2 heeft een paar behoorlijk frustrerend delen waar je heel vaak opnieuw moet beginnen, Jak3 kwam op mij wat meer user-friendly over.
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef X-eCuTe het volgende:
iemand die een rts spel kent voor ps2??
Ze bestaan wel. Maar de PS2 is eigenlijk niet echt geschikt om RTS'en te spelen. De PS3 lijkt me dan wèl weer een geschikt een platvorm voor RTS'en. Veel hogere resoluties en USB-aansluitingen voor keyboard en muis. (nou heeft de PS2 ook wel twee USB-poorten, maar de games die USB-muizen ondersteunen zijn op één hand te tellen)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef X-eCuTe het volgende:
iemand die een rts spel kent voor ps2??
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ico is binnen, ik ga hem zo meteen spelen.
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.
dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat had ik je ook wel kunnen vertellen
ik vind de sfeer en setting van dat spel heel mooi, het spelen vond ik echter minder leuk.
Don't zou ik voorlopig zeggenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:21 schreef H.Flick het volgende:
Ik moet Ico ook nog eens een keer proberen
Ziet er toch wel leuk uit!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
Nieuwe scans van Grandia III :
http://www.jeux-france.co(...)606_144148_3_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144147_2_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144146_1_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144145_0_big.jpg
Ik heb de Amerikaanse versie gekocht. Ik moet m'n harde oordeel over Ico trouwens wat nuanceren (hoezo wispelturigquote:
Ik ben klaar. Wil er neits meer over horenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelen![]()
Fantastisch he !!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelen![]()
"We love Katamari"quote:
quote:
Ik weet alleen dattie speelt rond Suikoden IV, het Rune systeem terugkomt en dat er een aantal bekende characters inzitten. Meer niet, ik ken geen Japansquote:
Gewoon een tactics versie he,....... ala FF tactics. Persoonlijk vind ik dat soort RPG's wat minder. La Pucelle tactics is het enige wat me in dat genre trekt !quote:
ja precies, scart verlengkabel. En ik wil hem idd wel aansluiten op een versterker, maar dat zal mn stereo zijn, en daar wil ik hem juist opzetten, dus dat gaat wel lukken denk ikquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:18 schreef H.Flick het volgende:
[afbeelding]
Zoiets zou ik kopen dan.
Als je hem ook nog op een versterker ofzo wilt aansluiten moet er natuurlijk daar ook een kabeltje heen.
erg grappig inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Prachtige cover, gewoon het eigen gebouw en medewerkers op de hoes zetten.
Briljant,... ga deel 2 kopen denk ik. Wat zijn de veranderingen tov deel 1 ? Wanneer is de release? Volgens mij vind het kuiken dit ook wel cool denk ikquote:
SOCOM heb ik sinds een paar dagen en ik denk dat die wel het populairst is qua online play. Daar zijn meestal 2000-3000 mensen online.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef jap85 het volgende:
Speelt iemand hier toevallig nog wel eens Killzone of Call of Duty online? En zo ja, zijn er nog een beetje veel spelers online? (ben namelijk sinds een paar dagen online en wil ff weten wat er populair is) Killzone heb ik overigens al, maar vind het zonde om 3 mb aan kostbare saves te wissen of een nieuwe memcard te kopen als er niemand online is. (Update is vereist).
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef Chocobo het volgende:
MAGNA CARTA: CRIMPSON STIGMATA ziet er echt cool uit. Eerste RPG uit Korea !
God of War is al wel besproken in de PS2 topics. Alleen maar positieve reacties als ik me niet vergis. Hij zou alweer bijna in de winkels liggen, als ik mij niet vergis?quote:Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef jpg97 het volgende:
heeft hier iemand al God of War gespeeld? lijkt me wel een vette game.
Ik dacht meer een soort actie/adventure.quote:Op maandag 13 juni 2005 00:17 schreef Ixnay het volgende:
Shadow of the Colossus lijkt me wel wat, is het een RPG of een Adventure, of gecombineerd?
Die optische kabel heb ik, maar om één of andere vage reden krijg ik dan geen beeld, alleen maar geluid...quote:Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef H.Flick het volgende:
Je moet gewoon zo'n optische digitale kabel halen.
[afbeelding]
En als je versterker geen optische digitale ingang heeft kun je eventueel ook de Blaze RGB kabel halen, daar zitten ook van die rode en witte audiotulpjes bij, volgens mij. Maar de digitale kabel is natuurlijk de beste optie.
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die optische kabel geeft ook alleen maar geluid door toch?
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die optische kabel geeft ook alleen maar geluid door toch?
Ik kon me ook al niet voorstellen dat het aan mij lag dat ik alleen maar geluid kreeg...quote:Op maandag 13 juni 2005 13:08 schreef H.Flick het volgende:
Ik neem aan dat je ook nog een Scartkabel naar je TV hebt?
Iedere audioboer moet je zo'n optische kabel kunnen leveren. Verder kun je toch het beste je PS2 direct op je tv aansluiten met de scartkabel, want dan heb je het beste beeld!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:09 schreef AirwiN het volgende:
Waar kan ik zo'n kabel kopen?
De optische kabel die heb ik. Het gaat mij om deze kabel.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Iedere audioboer moet je zo'n optische kabel kunnen leveren. Verder kun je toch het beste je PS2 direct op je tv aansluiten met de scartkabel, want dan heb je het beste beeld!
Aha... de component kabel!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:41 schreef AirwiN het volgende:
De optische kabel die heb ik. Het gaat mij om deze kabel.
Dat topic had ik inderdaad al eens gevonden. Helaas staat daar geen informatie waar je deze kabels kan kopen. (of ik heb er overheen gelezen) In dit topic verwacht ik een grotere bereikbaarheid qua lezers...quote:Op maandag 13 juni 2005 14:45 schreef H.Flick het volgende:
Het Grote: Welke kabel geeft het beste beeld/geluid? topic
Kijk eens in dit topic.
Mijn TV heeft niet zo'n ingang, mijn surround set wel. Mijn bedoeling is om beeld te laten lopen via de component kabel en geluid via de optische kabel, beide via de surround set...quote:Op maandag 13 juni 2005 16:09 schreef P-Style het volgende:
Aha... de component kabel!Heb jij een tv met een component-ingang dan?
Want hier in Europa zie je niet zoveel tv's met component ingang.
Als je tv geen component ingang heeft, dan kun je je beeld natuurlijk nooit via je receiver laten lopen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:07 schreef AirwiN het volgende:
Mijn TV heeft niet zo'n ingang, mijn surround set wel. Mijn bedoeling is om beeld te laten lopen via de component kabel en geluid via de optische kabel, beide via de surround set...
Kun je ook aangeven waarom niet?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:22 schreef P-Style het volgende:
Als je tv geen component ingang heeft, dan kun je je beeld natuurlijk nooit via je receiver laten lopen.Je zult je PS2 direct op je tv aan moeten sluiten met de scartkabel. Je kunt je PS2 wel via composite of s-video via je receiver laten lopen, maar dat wil je niet.
Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:40 schreef AirwiN het volgende:
Kun je ook aangeven waarom niet?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet?
PS2 --> Receiver --> TV
Je stuurt je beeldsignaal dus vanaf je PS2, via je receiver naar je tv. Dit signaal moet natuurlijk wel in dezelfde vorm blijven. Je kunt je PS2 wel fijn met een component-kabel op je receiver aansluiten, maar als je vervolgens geen component ingang op je tv hebt, dan kun je je receiver dit component signaal natuurlijk nooit naar de tv laten sturen!Hoe was jij van plan om je receiver op je tv aan te sluiten dan?
En dan kun je je optische kabel weer gebruiken voor het geluid! Hoef je niks te kopenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nou ja, beter dat ik er zo achter kom, dan dat ik erachter kom als ik die kabel al heb. Dan wordt het toch rechtstreeks aansluiten op de TV via de scart...
Thanks voor de antwoorden allen!
Geen dank!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:57 schreef AirwiN het volgende:
Thanks voor de antwoorden allen!
Als in "ik ga het niet meer spelen" if so, ga je hem dan misschien ook verkopen? Of hou je al je games gewoon?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:41 schreef H.Flick het volgende:
(Star Ocean ligt dan inmiddels ook stof te verzamelen).
Ik verkoop sowieso niks voordat ik het echt uitgespeeld heb, behalve als het echt een slecht spel isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als in "ik ga het niet meer spelen" if so, ga je hem dan misschien ook verkopen? Of hou je al je games gewoon?
Okquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik verkoop sowieso niks voordat ik het echt uitgespeeld heb, behalve als het echt een slecht spel is. Als ik van de winter misschien meer tijd heb geef ik het nog een kans.
Zit inmiddels op 23 uur met SHC,... erg goed wordt het. Een game die snel over het hoofd gezien wordt. Er komen fantastische characters bij !!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:41 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb zojuist Shadow Hearts: Convenant binnen gekregen en meteen ff een half uurtje gespeeld. De eerste indrukken zijn zeer positief, het judgement ring systeem spreekt me erg aan en turn-based vind ik toch een stuk fijner dan realt-time in een RPG (Star Ocean ligt dan inmiddels ook stof te verzamelen).
Grafisch is het allemaal wat minder, maar daar kijk ik wel doorheen.
Komen er later ook nog dorpjes/steden waar je gewoon kunt rondlopen zonder dat er telkens random encounters komen? Want dat mis ik tot nu toe nog een beetje (ik zit ook pas helemaal in het begin, natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:20 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Zit inmiddels op 23 uur met SHC,... erg goed wordt het. Een game die snel over het hoofd gezien wordt. Er komen fantastische characters bij !!
Jazeker,..... in het begin vecht je wat meer dan normaal ja. Straks ga je Gepetto's echte poppen kunsten vinden in de steden, ontmoet je nieuwe character met bizarre wapens en special moves en zal het verhaal ook steeds interessanter worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:36 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Komen er later ook nog dorpjes/steden waar je gewoon kunt rondlopen zonder dat er telkens random encounters komen? Want dat mis ik tot nu toe nog een beetje (ik zit ook pas helemaal in het begin, natuurlijk)
Hele goede korte krachtige RPG... heb hem ergens van Ebay gehaald. Prima game... check de reviews !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:04 schreef H.Flick het volgende:
Breath of Fire: Dragon Quarter. Is dat wat?
Godver!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:32 schreef Chocobo het volgende:
Nieuwe Grandia III screens !!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:32 schreef Chocobo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
erm weer een rpg...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:32 schreef Chocobo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
appels en peren enzoquote:Op zondag 19 juni 2005 00:50 schreef PandorasBox het volgende:
Nee.
Mensen spelen bijvoorbeeld na meer dan een half jaar nog steeds Halo 2 online. Worden zij ook niet zat van dat?
Het komt op hetzelfde neer. Als je van iets houdt, dan zal het niet zo snel oninteressant worden.quote:
mwah ik vind het een beetje te veel, ik zag laatst et verlang lijstje van iemand, RPG a7 RPG b8 RPG c9quote:Op zondag 19 juni 2005 01:23 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer. Als je van iets houdt, dan zal het niet zo snel oninteressant worden.
Ik persoonlijk vind al die RPG's niet erg, laat maar komen.![]()
Is 'ie er donderdag al?!quote:Op zondag 19 juni 2005 01:44 schreef Gamedemon het volgende:
mwah ik vind het een beetje te veel, ik zag laatst et verlang lijstje van iemand, RPG a7 RPG b8 RPG c9
en dan een stuk of 10, dat snap ik persoonlijk niet, geef mij maar god of war donderdag
Ik speel van alles maar voornamelijk RPG's. Helemaal RPG's van Square Enixquote:Op zondag 19 juni 2005 00:40 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
erm weer een rpg...
een rpg op zen tijd is leuk maar word je dat nou niet zat?
release datum is de 24ste, daar mag je altijd een dag afhalen dusquote:Op zondag 19 juni 2005 02:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Is 'ie er donderdag al?!Ik koop (of bestel..) 'm gelijk!
En als er nou voorlopig geen goeie RPG's uitkomen?quote:Op maandag 20 juni 2005 00:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War skip ik even, misschien dat ik hem een keer leen van Strolie ofzo, maar ik geef liever de voorrang aan RPG's
Backlogquote:Op maandag 20 juni 2005 00:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als er nou voorlopig geen goeie RPG's uitkomen?
Uh...quote:Op maandag 20 juni 2005 00:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Backlog
FFVIII en Disgaea liggen hier al eeuwen namelijk en één van die 2 ga ik in de vakantie uitspelen.
quote:Op maandag 20 juni 2005 00:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uh...Wil je nu zeggen dat JIJ FFVIII nog niet uitgespeeld hebt?!?
ik heb em geeneens, kheb aleen ffx uitgespeeld en ffx2 vond ik zuigenquote:Op maandag 20 juni 2005 00:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uh...Wil je nu zeggen dat JIJ FFVIII nog niet uitgespeeld hebt?!?
Dan ben je nog niet eens gediplomeerd Seedquote:Op maandag 20 juni 2005 00:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]Het enige dat ik ervan gespeeld heb is t/m de missie naar dat eiland met die metalen spin
Lang verhaal wat te maken heeft met PC gamen en het toen niet hebben van een PS enzo
Je wilt toch niet zeggen dat je behalve ffpoepx en ffpoepx2 de ff reeks niet kent!!!?quote:Op maandag 20 juni 2005 01:42 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik heb em geeneens, kheb aleen ffx uitgespeeld en ffx2 vond ik zuigen
maarja iemand als noot roy zou em wel uitgespeeld moeten hebbenfoei noot
ik ken et wel, kheb ze aleen niet gespeeld, khad ff8 een keer een dag gehuurd en tot na de mechanische spin gekomen, daarna niks meer gespeeld behalve ffx, aan het einde van ffx was ik die turn based crap ook zat ook, voorlopig geen final fantasy voor mijquote:Op maandag 20 juni 2005 23:12 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je behalve ffpoepx en ffpoepx2 de ff reeks niet kent!!!?
Gelukkig is die "turn based crap" vanaf FFXII afgelopen!quote:Op maandag 20 juni 2005 23:39 schreef Gamedemon het volgende:
ik ken et wel, kheb ze aleen niet gespeeld, khad ff8 een keer een dag gehuurd en tot na de mechanische spin gekomen, daarna niks meer gespeeld behalve ffx, aan het einde van ffx was ik die turn based crap ook zat ook, voorlopig geen final fantasy voor mij
Ja waar gaat dat toch heen met de RPG's.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gelukkig is die "turn based crap" vanaf FFXII afgelopen!
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:47 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja waar gaat dat toch heen met de RPG's.
Over een tijdje bestaan er alleen nog maar action/adventures.
Final Fantasy moet gewoon turn based.
Final Fantasy kan na 10 delen en een aantal spin-offs heus wel wat vernieuwingen gebruiken!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:47 schreef peristilius het volgende:
idd ja, ik kan daar zo slecht tegen dat final fantasy...je wilt stoppen met spelen je moet nog 6 meter naar je save point....krijg je om de 2 meter nog een random encounter voor je kiezen, zo frustrerendquote:Op dinsdag 21 juni 2005 02:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Final Fantasy kan na 10 delen en een aantal spin-offs heus wel wat vernieuwingen gebruiken!
Correct,... ben zeer fan van turn-based. Echter vind ik het cool en een welkome vernieuwing van Square om dit in FFXII eens aan te passen. Weet echter zeker dat turn-based nooit zal verdwijnen uit de RPG wereld !quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:47 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja waar gaat dat toch heen met de RPG's.
Over een tijdje bestaan er alleen nog maar action/adventures.
Tun-based heerst. Dan heb je tenminste de tijd om na te denken. Bijvoorbeeld of je gebruik maakt van statuseffecten of magie. Ook kun je leuke strategieën ontwikkelen al naar gelang de volgorde waarin je partymembers aan de beurt komen. Real-time vechten ontaard meestal in op een knop rammen of gebruik proberen te maken van combo’s. Dit werkt prima in vechtgames als Ninja Gaiden of God of War. Maar voor RPG’s is het niks.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:00 schreef Chocobo het volgende:
Correct,... ben zeer fan van turn-based. Echter vind ik het cool en een welkome vernieuwing van Square om dit in FFXII eens aan te passen. Weet echter zeker dat turn-based nooit zal verdwijnen uit de RPG wereld !
Serieus joh?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Tun-based heerst. Dan heb je tenminste de tijd om na te denken. Bijvoorbeeld of je gebruik maakt van statuseffecten of magie. Ook kun je leuke strategieën ontwikkelen al naar gelang de volgorde waarin je partymembers aan de beurt komen. Real-time vechten ontaard meestal in op een knop rammen of gebruik proberen te maken van combo’s. Dit werkt prima in vechtgames als Ninja Gaiden of God of War. Maar voor RPG’s is het niks.
quote:Op maandag 20 juni 2005 23:39 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik ken et wel, kheb ze aleen niet gespeeld, khad ff8 een keer een dag gehuurd en tot na de mechanische spin gekomen, daarna niks meer gespeeld behalve ffx, aan het einde van ffx was ik die turn based crap ook zat ook, voorlopig geen final fantasy voor mij
Je wilt stoppen met spelen?! Bij FF wil ik juist altijd doorgaan en moet ik mezelf dwingen te stoppenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:57 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
idd ja, ik kan daar zo slecht tegen dat final fantasy...je wilt stoppen met spelen je moet nog 6 meter naar je save point....krijg je om de 2 meter nog een random encounter voor je kiezen, zo frustrerend
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
![]()
FF7 is wel een game die elk zichzelf respecterende gamer moet hebben gespeeld hoor. Tot de dag van vandaag blijft het een meestwerk, hoewel hij grafisch wel wat is verouderd.
Kennersquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:39 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je wilt stoppen met spelen?! Bij FF wil ik juist altijd doorgaan en moet ik mezelf dwingen te stoppen
En als ik echt moet stoppen laat ik gewoon de console aanstaan op pauze.
Het lompe is, dat turn based gevechts-systemen en save-points allebei zijn geïntroduceerd vanwege de "hardwarematige beperkingen", van de NES destijds. Tegenwoordig (en eigenlijk al een hele tijd) is de hardware zo geavanceerd dat gevechten màkkelijk realtime kunnen en je werkelijk overal moet kunnen saven. Echter zijn Square-Enix en veel andere RPG-developers een beetje blijven steken in het ouwe systeem.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:57 schreef Gamedemon het volgende:
idd ja, ik kan daar zo slecht tegen dat final fantasy...je wilt stoppen met spelen je moet nog 6 meter naar je save point....krijg je om de 2 meter nog een random encounter voor je kiezen, zo frustrerend
Strategiën bij Final Fantasy's heb ik alleen gebruikt helemaal in het begin van het spel, als je nog superslap bent, of tegen de eerste paar Boss-fights. Maar na tientallen uren gamen zijn m'n mannetjes zó sterk dat ik alleen nog maar opquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
Tun-based heerst. Dan heb je tenminste de tijd om na te denken. Bijvoorbeeld of je gebruik maakt van statuseffecten of magie. Ook kun je leuke strategieën ontwikkelen al naar gelang de volgorde waarin je partymembers aan de beurt komen. Real-time vechten ontaard meestal in op een knop rammen of gebruik proberen te maken van combo’s. Dit werkt prima in vechtgames als Ninja Gaiden of God of War. Maar voor RPG’s is het niks.
dat had ik ook bij FF7, ik had sephiroth binnen no-time verslagenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:04 schreef P-Style het volgende:
Strategiën bij Final Fantasy's heb ik alleen gebruikt helemaal in het begin van het spel, als je nog superslap bent, of tegen de eerste paar Boss-fights. Maar na tientallen uren gamen zijn m'n mannetjes zó sterk dat ik alleen nog maar op [afbeelding] (attack) loop te rammen bij ieder moster, of iedere Boss die ik tegenkom!
Als je overal zou kunnen saven met een FF game zou het echt niet leuk zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het lompe is, dat turn based gevechts-systemen en save-points allebei zijn geïntroduceerd vanwege de "hardwarematige beperkingen", van de NES destijds. Tegenwoordig (en eigenlijk al een hele tijd) is de hardware zo geavanceerd dat gevechten màkkelijk realtime kunnen en je werkelijk overal moet kunnen saven. Echter zijn Square-Enix en veel andere RPG-developers een beetje blijven steken in het ouwe systeem.
[..]
Strategiën bij Final Fantasy's heb ik alleen gebruikt helemaal in het begin van het spel, als je nog superslap bent, of tegen de eerste paar Boss-fights. Maar na tientallen uren gamen zijn m'n mannetjes zó sterk dat ik alleen nog maar op [afbeelding] (attack) loop te rammen bij ieder moster, of iedere Boss die ik tegenkom! En het was bij mij alleen FFX die echt turn based was en alle andere Final Fantasies die ik heb gespeeld hadden ATB (Active Time Battle), daarbij moest je je tenminste nog een béétje haasten.
Ik kan hem echt niet aan met mijn level 50 characters.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat had ik ook bij FF7, ik had sephiroth binnen no-time verslagen![]()
Ik bij X, daar had ik Jecht in 2 klappen dood en die stomme krab ook!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:09 schreef jimjim1983 het volgende:
dat had ik ook bij FF7, ik had sephiroth binnen no-time verslagen![]()
Oh... integendeel. Mijn ziekelijk sterke characters maken het spel alleen maar leuker! Dat zorgt er namelijk voor dat ik ruim 200 tot 300 uur in een Final Fantasy steek!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:09 schreef peristilius het volgende:
Als je overal zou kunnen saven met een FF game zou het echt niet leuk zijn.
En dat jij je characters nou zo ziekelijk omhoog levelt dat het spel niet meer leuk is is toch echt je eigen schuld.
ja precies, ik vond FF7 zo fantastisch dat ik overal heen ging en alles wilde hebben en uiteindelijk ben je dan zo belachelijk sterk ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
Oh... integendeel. Mijn ziekelijk sterke characters maken het spel alleen maar leuker! Dat zorgt er namelijk voor dat ik ruim 200 tot 300 uur in een Final Fantasy steek!
Ach... RPG's (Final Fantasy's in ieder geval) zijn echt van die spellen die je na het rondspelen van het verhaal nog af en toe eens oppakt om nog sterker te worden, om de aller-àllersterkste optionele bosses nog een keertje te kunnen verslaan!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:18 schreef jimjim1983 het volgende:
helaas heb ik nu het geduld en de tijd niet meer om een rpg te spelen.
Beetje onzin dit... turn-based is gewoon een gameplay mode. Heeft niks met beperkingen te maken. Misschien toen, maar wie weet kozen ze wel turn-based boven realtime of wilde ze het altijd al maken. Echte goede realtime RPG's zijn schaars te vinden.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het lompe is, dat turn based gevechts-systemen en save-points allebei zijn geïntroduceerd vanwege de "hardwarematige beperkingen", van de NES destijds. Tegenwoordig (en eigenlijk al een hele tijd) is de hardware zo geavanceerd dat gevechten màkkelijk realtime kunnen en je werkelijk overal moet kunnen saven. Echter zijn Square-Enix en veel andere RPG-developers een beetje blijven steken in het ouwe systeem.
Stap dan in joh!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus joh?
ik had geen trek om door te spelen nadat ik de eindbaas had vermoord,quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach... RPG's (Final Fantasy's in ieder geval) zijn echt van die spellen die je na het rondspelen van het verhaal nog af en toe eens oppakt om nog sterker te worden, om de aller-àllersterkste optionele bosses nog een keertje te kunnen verslaan!
Ik heb FFX op de launch gekocht en zo nu en dan speel ik nog steeds verder met m'n eerste savegame.
Is er nog wat aan als je alleen maar X ingedrukt houdt tijdens de gevechten?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:04 schreef P-Style het volgende:
Strategiën bij Final Fantasy's heb ik alleen gebruikt helemaal in het begin van het spel, als je nog superslap bent, of tegen de eerste paar Boss-fights. Maar na tientallen uren gamen zijn m'n mannetjes zó sterk dat ik alleen nog maar op [afbeelding] (attack) loop te rammen bij ieder moster, of iedere Boss die ik tegenkom! En het was bij mij alleen FFX die echt turn based was en alle andere Final Fantasies die ik heb gespeeld hadden ATB (Active Time Battle), daarbij moest je je tenminste nog een béétje haasten.
vriend van mij heeft zen hele Sphere grid vol, hij kan dus niet meer sterker worden, hij doet standaard 9999dmg aangezien de teller niet hoger kan, en hij poept op de eindbaasquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:36 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Is er nog wat aan als je alleen maar X ingedrukt houdt tijdens de gevechten?![]()
En pas je die geweldige tactiek ook toe met tovenaars?
In de meeste RPG's moet je toch wel beschikken over enig strategisch inzicht: De acties van je vijanden juist inschatten en tegenmaatregelen treffen horen daarbij.
In veel RPG's passen einbazen zich ook aan aan jouw niveau, dus dan kun je ook niet simpelweg oneindig levelen om ze te verslaan.
Stoere vriend heb jijquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:40 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
vriend van mij heeft zen hele Sphere grid vol, hij kan dus niet meer sterker worden, hij doet standaard 9999dmg aangezien de teller niet hoger kan, en hij poept op de eindbaas
en waarom pakken ze bij FF het kotor systeem over?
dat is eigenlijk ook turn based aleen je kan zelf beslissen of je het spel pauzeert of niet
mjah voorheen maakte ik em belachelijk dat hij er zoveel tijd had in gestoken...aleen nu ik warcraft speel en er 4 keer zoveel tijd in heb zitten zeg ik maar niks meer...quote:
Mmmm,... dan heeft die nog niet alles gezien want elke character heeft een weapon break optie.... gaat je damage over de 9999quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:40 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
vriend van mij heeft zen hele Sphere grid vol, hij kan dus niet meer sterker worden, hij doet standaard 9999dmg aangezien de teller niet hoger kan, en hij poept op de eindbaas
Met Kotor kan je ook nog bewegen en wegrennen om je tactiek aan te passen. Het geeft meer controle over de battle. De Kotor engine vind ik briljant.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:40 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
en waarom pakken ze bij FF het kotor systeem over?
dat is eigenlijk ook turn based aleen je kan zelf beslissen of je het spel pauzeert of niet
Ik hoop wel dat het verzamelen daarvan en van de ultimate weapons in FFXII wat leuker wordt dan in FFX. Dat waren af en toe echt langdradige, saaie of frustrerende side-quests.quote:Op woensdag 22 juni 2005 07:33 schreef Chocobo het volgende:
Mmmm,... dan heeft die nog niet alles gezien want elke character heeft een weapon break optie.... gaat je damage over de 9999
oja dat kon ook ja, dan kwam hij er idd dik overheen, weet aleen niet meer hoeveelquote:Op woensdag 22 juni 2005 07:33 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Mmmm,... dan heeft die nog niet alles gezien want elke character heeft een weapon break optie.... gaat je damage over de 9999
Niet echt... wachten op KH2quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:36 schreef woeshie het volgende:
Ik ben gek van het spelletje Kingdom Hearts (nou ja, was .. ben het nu bijna beu gespeeld)
Nu is m'n vraag, kent er iemand een game die een beetje gelijkaardig is hieraan ?
Ik haal hem ook voor Xboxquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:47 schreef Strolie75 het volgende:
Review op Eurogamer is beter: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59738
Spel lijkt me echt een must-have!maar wel op de Xbox
[afbeelding]
Bij www.amazon.co.uk staat de release op 9 september.quote:
Dus hij is er?!quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:51 schreef Gamedemon het volgende:
kheb god of warman o man wat issie vet
bij iedere vijand wil ik gelijk weten hoe die finishing combo eruit ziet, Toppertje
Topquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:51 schreef Gamedemon het volgende:
kheb god of warman o man wat issie vet
bij iedere vijand wil ik gelijk weten hoe die finishing combo eruit ziet, Toppertje
Idem!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dus hij is er?!Ik ga 'm binnenkort ook maar eens halen.
Ik heb dit weekend eigenlijk helemaal geen tijd om 'm te halen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:34 schreef BDisOKE het volgende:
God of War net gehaald bij de FRS.
Goed weekend mensen!!!![]()
Bij de FRS en Bart Smit hier staan ze gewoon.... dat is vreemd !quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend eigenlijk helemaal geen tijd om 'm te halen.Het gekke is ook dat ik God of War ook nog bij geen enkele (voor mij gebruikelijke) webshops heb zien staan!
De PS2 is de RPG console. Er is zoooveel te krijgen. Probeer:quote:Op zondag 26 juni 2005 13:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb laatst een PS2 Satin Silver gekocht, echt megagaaf!!!!
Ik heb een Formule 1 spel, alle Sonic spellen (allen op 1 cd... nostalgie!!!) en Mortal Kombat: Deception gekocht.
Het meeste speel ik MK... ik hou wel van dat soort spellen. Vooral de Quest is erg leuk om te doen.
Iemand nog tips voor RPG games? Ik hoor dat Final Fantasy erg gaaf is, is er nog meer???
Thanks!
quote:Op zondag 26 juni 2005 15:31 schreef NvM het volgende:
Vanwaar de sterretjes? Die vooral?
Ik heb alleen ervaring met deel 1 en 3. Drie is zéker aan te raden als je deel één hebt gespeeld!quote:Op zondag 26 juni 2005 22:11 schreef Chocobo het volgende:
Gamers,......... Jak 2 en Jak 3 zijn nu erg goedkoop. Heb erg genoten van deel 1 maar de vervolgen dus nooit gegamed. Raden jullie deze aan? Ben benieuwd naar reakties van gamers die hem gegamed hebben.
Ik lees op de diverse review sites dat deel 3 idd fantastisch is ! Nou,... ga het na de verhuizing maar proberen dan.quote:Op maandag 27 juni 2005 01:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met deel 1 en 3. Drie is zéker aan te raden als je deel één hebt gespeeld!Maar voor het verhaal moet je eigenlijk ook deel 2 nog gespeeld hebben...
Er zijn echt TALLOZE games voor je te koop maar ik moet zeggen dat je wel wat laat bent. Volgend jaar komt de PS3 uit. De huidige console bloeden rustig dood, echter de PS2 kwam het eerst en gaat het laatst weg. Er zijn nog flink wat games in development. Waar ben je de afgelopen 5 jaar geweestquote:Op maandag 27 juni 2005 10:53 schreef Elvi het volgende:
Ik zit erover te denken om een PS2 te kopen. Loont het de moeite of kan ik beter wachten op de opvolger? Ik wil niet dat ik m eindelijk heb en er ineens geen (nieuwe) spellen meer voor uitkomenIk heb dat vroegah gehad met de SNES en toen kon ik ineens ook geen spellen meer krijgen omdat iedereen overging op de Nintendo64 (die er ook nie al te lang was
)
Dussss kan ik m kopen?
Ik denk dat ik volgend jaar maar een jaartje sabatical neem om al die rpg's te kunnen spelen ;')quote:Op maandag 27 juni 2005 10:58 schreef Chocobo het volgende:
Nieuwe Radiata Stories screens !
Jeetjequote:Op maandag 27 juni 2005 11:13 schreef Jebus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik volgend jaar maar een jaartje sabatical neem om al die rpg's te kunnen spelen ;')
De RPG Shin Megami Tensei komt ook deze week uit gaat iemand die proberen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
IGN review (8,6) http://ps2.ign.com/articles/550/550199p1.html
Ziet er wel hip uit voor een RPG
Deze week al als het goed is, 1 juli.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:19 schreef Chocobo het volgende:
Jeetje... helemaal over het hoofd gezien. Ben nu de trailer aan het downen
Komt die volgende week dan PAL uit ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |