abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27317424

Sony's Playstation®2
's Werelds populairste gameconsole! Er zijn al ruim 80 miljoen exemplaren van verscheept en dit aantal blijft maar toenemen! Met alweer 4 jaren op de Nederlandse markt en een recente cosmetische update, blijft de PS2 een topconsole!

Essentiële Accesoires
Als je een PS2 hebt, of van plan bent er een aan te schaffen dan zijn de volgende accessoires haast onmisbaar:

• Officiële Dual Shock 2 Controller
    Als je met z'n tweeën wilt spelen heb je natuurlijk een extra controller nodig! Wil je een controller die robuust en betrouwbaar is, dan is de officiële Dual Shock 2 controller de beste die je kunt kopen! Verkrijgbaar vanaf ¤29,99.

• Officiële 8MB Memory Card
    Zonder memory card geen savegames, zonder savegames geen vooruitgang. 8MB lijkt misschien wat weinig, maar je kunt er aardig wat savegames op kwijt. Er zijn ook "third party" memory cards die meer opslagruimte bieden, maar ook hier geldt dat de officiële Memory Cards van Sony het meest betrouwbaar zijn. Verkrijgbaar vanaf ¤29,99 of ¤44,99 voor een dual pack.

• RGB-kabel / Scartkabel / Euro-AV-kabel
    Grafisch rekent de PS2 met RGB-waarden, je tv werkt intern met RGB-waarden. Hoe kun je het beeldsignaal het beste vanuit je PS2 naar je tv sturen? In de vorm van RGB-waarden! De meegeleverde AV-kabel gebruikt analoge compressie om alle kleurinformatie over één kabeltje te kunnen sturen. Hierdoor gaat veel kwaliteit verloren, terwijl de RGB-kabel de kleuren rood, groen en blauw gescheiden naar je tv stuurt zonder enig verlies van kwaliteit. Vrijwel iedere PAL tv heeft minstens één scartaansluiting die RGB ondersteunt. Of je de officiële van Sony gebruikt of een "third party"-versie maakt eigenlijk niet uit. (Let op: Bij dvd-playback wordt RGB helaas niet ondersteund, wegens "kopiëerbeveiligingen".)

• Officiële Netwerkadapter
    Heb je een ouder PS2 model en wil je daarmee online gamen? Dan moet je deze netwerkadapter hebben. Zonder deze netwerkadapter kom je niet online. De vernieuwde kleine PS2 heeft al een ingebouwde netwerkpoort en heeft deze netwerkadapter dus niet nodig. Verkrijgbaar vanaf ¤26,99

Potentiële Toppers
    Nieuwe PS2-spellen zijn nog altijd vrij prijzig. Als je ¤50 tot ¤60 uitgeeft aan een spel wil je natuurlijk dat je geld goed besteed is. Hoewel "goed" een persoonlijk begrip is, zijn er toch altijd titels die in meerdere opzichten boven de rest uitsteken. Deze moet je in de gaten moet houden:
  • Dragon Quest VIII
  • Final Fantasy XII
  • God of War
  • Kingdom Hearts 2
  • Metal Gear Solid 3: Subsistance
  • Shadow of the Colossus
  • Soul Calibur III
  • Tekken 5

Links
    Meer informatie over de Playstation2 of PS2-spellen? Hier wat interessante links:
  • Officiële Playstation Site (NL)
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

Online Gamewinkels
    Webshops zijn meestal goedkoper dan normale winkels. Ook als je opzoek bent naar een wat ouder spel, kunnen webshops uitkomst bieden. Voor sommige webshops heb je een creditcard nodig, maar bij de meeste Nederlandse winkels kun je ook vooruit betalen of het spel onder rembours op laten sturen. Enkele links:
  • Dimension Plus (NL)
  • Futuremax (NL)
  • GCshop (NL)
  • Nedgame (NL)
  • CD-Wow
  • Play.com

Voorgaande PS2-Topics
    De geschiedenis van de Fok!-PS2-topicreeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25
    26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39

PSP-Topics
    Wil je meer te weten komen of wil je iets kwijt over Sony's nieuwe handheld? Dan kun je terecht in de PSP-topics:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13

PS3-Topics
    Lekker hypen over Sony's allernieuwste entertainment-apparaat kun je doen in de PS3-Topics:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06

(OP)
  •   dinsdag 24 mei 2005 @ 19:26:23 #2
    119819 buurvrouw4
    watch this...
    pi_27318124
    Zeg me alsjeblieft dat jullie me niet aan het uitlachen waren, maar aan het toelachen.....

Ik kan er niets aan doen, ik ben helemaal verslaafd aan puzzelen

We hebben sinds kort ook een playstation 2, we hebben alleen nog maar een racespel, zo'n oorlogsspel, boksen en voetballen en daar geef ik nou eenmaal niet zoveel om....

Geef mij maar leuke quest-games, met zoveel mogelijk puzzles om op te lossen

Ben alleen nog niet zo thuis in PS2, wie heeft er goede tips voor me
    Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 19:42:12 #3
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27318589
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 19:26 schreef buurvrouw4 het volgende:
    Zeg me alsjeblieft dat jullie me niet aan het uitlachen waren, maar aan het toelachen.....

We hebben sinds kort ook een playstation 2, we hebben alleen nog maar een racespel, zo'n oorlogsspel, boksen en voetballen en daar geef ik nou eenmaal niet zoveel om....

Ok

Dark Chronicle en ICO,... met de nadruk op ICO,... lijken me leuke startspellen voor je. Check review en meer info hier : www.ign.com

[ Bericht 2% gewijzigd door Chocobo op 24-05-2005 19:51:47 ]
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_27318842
    Morgen killzone binnen, hoop dat ie lekker multiplayt
      dinsdag 24 mei 2005 @ 19:57:53 #5
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_27319076
    Even het spel Okami in Potentiële Toppers zetten a.u.b.

Ik word steeds meer en meer aangetrokken tot de PS2, als ik zo de games zie... 150 euro en dan nog eens 60 euro is trouwens best duur.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_27319128
    wat houdt die mgs3 substitance in ? Uitbreiding ofzo ?
    pi_27319398
    Overigens mag het "Sony is de beste" gehalte in de OP wel wat minder. De controllers zijn overduidelijk niet de beste. Dat zijn die van logitech.

Daarbij weet ik ook niet zo zeker of de memorycards beter te vetrouwen zijn dan andere.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 21:20:42 #8
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_27321349
    quote:

Adventures (quest games) voor de PS2
    Myst III
    Syberia
    Glass Rose
    Shadow of Memories
    Primal
    Escape from Monkey Island
    Broken Sword The Sleeping Dragon
    Largo Winch Empire Under Threat
    Atlantis III

Beetje meer actie (Role Playing Games) Arc the Lad
    Kingdom Hearts
    Dark Chronicles

Action-adventures
    Beyond Good and Evil
    Silent Hill
    Fatal Frame
    Clock Tower
    Kya Dark Lineage
    ICO

Lees gewoon een paar reviews en probeer er een paar.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_27321829
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 19:57 schreef Ruzbeh het volgende:
    Even het spel Okami in Potentiële Toppers zetten a.u.b.
    Oké! Zet 'm d'r wel bij voor de volgende keer!
    quote:
    Ik word steeds meer en meer aangetrokken tot de PS2, als ik zo de games zie...
    Natuurlijk!
    quote:
    150 euro en dan nog eens 60 euro is trouwens best duur.
    Vind ik wel meevallen. En bij de juiste online shops zit je meestal wel onder de ¤60,- voor games.
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 19:59 schreef Markster het volgende:
    wat houdt die mgs3 substitance in? Uitbreiding ofzo ?
    MGS3 + de volledige originele MSX2-versies van Metal Gear en Metal Gear 2 + 3D-draaibare camera in het spel zelf + online gameplay mode + alle extra's die eerst exclusief waren in de PAL-versie.
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 20:07 schreef Markster het volgende:
    Overigens mag het "Sony is de beste" gehalte in de OP wel wat minder.
    En dat zijn joúw woorden?!
    quote:
    De controllers zijn overduidelijk niet de beste.
    Jawel!
    quote:
    Dat zijn die van logitech.
    Goed... voor mensen met hele grote handen, neem een logitech controller.
    quote:
    Daarbij weet ik ook niet zo zeker of de memorycards beter te vetrouwen zijn dan andere.
    Zeker weten van wel!
    pi_27321928
    quote:

Ik denk eerlijk gezegd dat de Final Fantasy reeks ook wel wat voor jou is! Mijn zus is bijv. Playstation-verslaafde geworden dankzij Final Fantasy (en door mijn invloed natuurlijk ) Hier moet je misschien niet zoveel puzzelen, maar als je aangeeft dat je van quest-games houdt, kun je deze ook wel proberen denk ik.

Final Fantasy X en Final Fantasy X-2 zijn allebei platinum en verkrijgbaar vanaf ¤29,-
      dinsdag 24 mei 2005 @ 21:47:16 #11
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27322011
    Waar haal ik het goedkoopste een platte NTSC PS2?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_27322058
    Vroeger had ik een onofficiële memorycard, na een week kapot
    pi_27322143
    Ik gebruik voor de PSX een 3rd party memory kaart, van 40mb (600blocks) en die werkt nog steeds na 8 jaar ofzo.
    En logitech is niet alleen voor grote handen, maar voor betere kwaliteit

En zelfs ik zeg dat, ja
    pi_27322146
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef Strolie75 het volgende:
    Geen idee! Maar het voordeel van zo'n platte is inderdaad dat je gewoon je PAL adapter kunt gebruiken en geen gehannes meer hebt met 110v.
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 21:49 schreef ZigoSOS het volgende:
    Vroeger had ik een onofficiële memorycard, na een week kapot
    Toen ik 7 jaar geleden m'n PS1 kocht, kocht ik er ook een onofficiële memory card bij... ook na een week kapot.
    pi_27322207
    Dan is het gewoon een kwestie van geluk hebben dan

In dat opzicht is sony misschien betrouwbaarder, maar ik doe nu ook inmiddels al een maand met een 'MAX' memorycard van 16mb, zonder problemen.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 21:58:49 #16
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27322278
    quote:
    Gijs ?
      dinsdag 24 mei 2005 @ 22:28:26 #17
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27322953
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef Chocobo het volgende:
    Gijs ?
    Nu nog niet, maar ik zit eraan te denken om mijn PS2 te vervangen als alle Square toppers uitkomen. Zo'n platte is een stuk mooier en stiller.

In elk geval wil ik een DQVIII controller.

[ Bericht 8% gewijzigd door Strolie75 op 25-05-2005 06:35:46 ]
      dinsdag 24 mei 2005 @ 22:57:36 #18
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27323782
    quote:
    Ik haal hem bij Toys 'r Us, Time Square
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_27324355
    Tvp
    Die controller
    α & Ω
    Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
    pi_27324391
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:28 schreef Strolie75 het volgende:
    In elk geval wil ik een DQVIII controller.

[afbeelding]
    Wat de hel?! Is dat ding ook een beetje handzaam?
      woensdag 25 mei 2005 @ 06:36:25 #21
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27328264
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 23:17 schreef P-Style het volgende:
    Wat de hel?! Is dat ding ook een beetje handzaam?
    Vast niet, maar ik vind hem wel cool!

woensdag 25 mei 2005 @ 08:38:11 #22
    117709 TopStyle
    leeft erop los!
    pi_27328942
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 06:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Mooie handen
    Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
    pi_27329385
    heeft iemand hier een mening over "Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus"? lijkt me wel een vet spel.
      woensdag 25 mei 2005 @ 12:10:33 #24
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27335115
    quote:

[..]

[afbeelding]
    Gijs hij heerst
      woensdag 25 mei 2005 @ 13:14:01 #25
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27337152
    quote:
    Ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een Amerikaanse PS2 (ik heb er inmiddels één ja) en ik kwam toen uit bij http://www.replay.nl/ die ze destijds verkochte voor 180e.- Bij dimensionplus.nl kan je ook kijken, maar dan ben je wel wat meer geld kwijt.
    Please Move The Deer Crossing Sign
    pi_27348911
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 19:50 schreef Markster het volgende:
    Morgen killzone binnen, hoop dat ie lekker multiplayt
    Gvd dus gewoon he

Ze kwamen vandaag, was me moeder niet thuis (niet zo erg, ook zij werkt ochtenden)

Maar nu hebben ze besloten om mijn pakje morgen nog een kans te geven, itt bij de buren droppen of op het postkantoor!

Nou is er morgen helemaal niemand thuis de hele dag

Dus nu heb ik hem pas vrijdag, want dan kan ik hem wel ophalen.

Waarom doen ze dat niet meteen
      woensdag 25 mei 2005 @ 21:21:01 #27
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27353392
    Nieuwe PS2 game. Klinkt goed!

Genji: Dawn of the Samurai is an intense 3D action-adventure game. Inspired by the 11th century Japanese literary masterpiece, Tale of Genji, this PS2 game provides a dramatic samurai plot fused with fantastical Japanese mythology. This historic samurai tale is set against the beautiful and elegant environments of feudal Japan, and delivers a story of two noble warriors engaged in a crusade against mythical forces controlling Japan. In addition, Genji: Dawn of the Samurai features authentic swordplay choreographed by Japan's leading swordsman, and production directed by acclaimed industry veterans.

http://ps2.ign.com/objects/700/700641.html
      woensdag 25 mei 2005 @ 22:05:06 #28
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27355398
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Strolie75 het volgende:

Genji
    Het is allang bekend dat Genji gaat roxen
      donderdag 26 mei 2005 @ 10:35:57 #29
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27366960
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Strolie75 het volgende:

Genji: Dawn of the Samurai is an intense 3D action-adventure game. Inspired by the 11th century Japanese literary masterpiece, Tale of Genji, this PS2 game provides a dramatic samurai plot fused with fantastical Japanese mythology. This historic samurai tale is set against the beautiful and elegant environments of feudal Japan, and delivers a story of two noble warriors engaged in a crusade against mythical forces controlling Japan. In addition, Genji: Dawn of the Samurai features authentic swordplay choreographed by Japan's leading swordsman, and production directed by acclaimed industry veterans.

http://ps2.ign.com/objects/700/700641.html
    Tijdje geleden al bekeken..... lijkt me een Onimusha soort game.... ben er nog niet weg van
      donderdag 26 mei 2005 @ 10:36:21 #30
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27366974
    Nieuwe Shadow of the Colossus movies !!

http://media.ps2.ign.com/media/490/490849/vids_1.html
      donderdag 26 mei 2005 @ 10:48:33 #31
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27367411
    DQVIII naar Europa [Infos] Dragon Quest VIII confirmé en Europe !

"La série japonaise de jeux de rôle, qui s'est vendue à plusieurs millions d'exemplaires, arrive enfin en Europe. En dépit de ses 35 millions d'exemplaires vendus dans le monde, la série Dragon Quest de Square Enix n'a encore jamais été éditée en Europe. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King est le dernier épisode de cette série de jeux ultra populaires, et le premier à être adapté sur PlayStation 2. Les fans de Dragon Ball Z seront ravis d'apprendre que son créateur, Akira Toriyama, s'occupe des personnages du jeu et, grâce à un superbe travail de cel-shading, ces derniers ont l'air de sortir tout droit d'un dessin animé. Les superbes effets visuels et le style de jeu classique de Dragon Quest font de cet opus l'un des meilleurs et des plus mémorables de la série."

vertaling met babelfish !!

"the Japanese series of role plaies, which were sold to several million specimens, arrives finally to Europe. In spite of its 35 million specimens sold in the world, the series Dragon Quest de Square Enix was never yet published in Europe. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King is the last episode of this series of popular ultra plays, and the first with being adapted on PlayStation 2. The fans of Dragon Ball Z will be charmed to learn that its creator, Akira Toriyama, are occupied of the characters of the play and, thanks to a superb work from concealment-shading, the latter seem to leave straight of an animated drawing. The superb visual effects and the traditional style of play of Quest Dragon make this opus one of best and more memorable of the series."

Een gigantische streaming wereld

donderdag 26 mei 2005 @ 10:56:36 #32
    117709 TopStyle
    leeft erop los!
    pi_27367727
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 10:48 schreef Chocobo het volgende:

had bijna m'n ntsc-ps2 besteld
    Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
      donderdag 26 mei 2005 @ 11:33:05 #33
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_27368841
    En van http://www.playstation-e3.com/ de officiële Engelse tekst Leest toch makkelijker.

Japan's multi-million selling RPG series finally makes its European debut.

Despite selling over 35 million units worldwide, Square Enix's Dragon Quest series has never made the journey over to European shores - until now. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King is the latest instalment of the incredibly popular series, and the first to be created for PlayStation 2.

Fans of Dragon Ball Z will be pleased to learn that the series' creator Akira Toriyama is on character design duties and, thanks to some excellent cel-shading, they all look as if they've been lifted straight out of an anime. The gorgeous visuals, combined with the classic Dragon Quest gameplay, will make for the finest, most epic instalment of the series yet.

The first instalment of the immensely popular RPGseries to reach Europe
    Features character design from Dragon Ball Z creator Akira Toriyama
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_27368916
    Geen datum?
      donderdag 26 mei 2005 @ 11:45:15 #35
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_27369282
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 11:34 schreef Strolie75 het volgende:
    Geen datum?
    Nee
    pi_27373532
    Speelt hier iemand Splinter Cell Chaos Theory (of desnoods Pandora Tomorrow nog) online op de PS2? Ik zit er namelijk over te denken om een soort clan te beginnen. Mijn gamertag is in Splinter Cell 'bas678'.
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:32:18 #37
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27374658
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 11:34 schreef Strolie75 het volgende:
    Geen datum
    + 50hz
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:44:31 #38
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27375053
    Maar ja, het is natuurlijk flauw op dat te zeggen, ik ben in ieder geval blij dat jullie ook van deze game zullen kunnen genieten. Enige minpuntje lijkt mij de rondom-battles, dat vind ik in alle RPG's altijd best irritant.

Nog wat screens om het te vieren :

donderdag 26 mei 2005 @ 14:49:45 #39
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27375240
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:44 schreef JimmyJames het volgende:
    Maar ja, het is natuurlijk flauw op dat te zeggen, ik ben in ieder geval blij dat jullie ook van deze game zullen kunnen genieten. Enige minpuntje lijkt mij de rondom-battles, dat vind ik in alle RPG's altijd best irritant.

Nog wat screens om het te vieren :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
    He heerlijk........ PAL release
    pi_27383168
    Ziet er maar dom uit
      donderdag 26 mei 2005 @ 19:16:52 #41
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27383412
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 19:06 schreef Markster het volgende:
    Ziet er maar dom uit
    Je weet serieus niet waar je over praat nu Maar ieder zijn mening !!
      donderdag 26 mei 2005 @ 19:19:39 #42
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27383473
    * MMaRsu schopt Markster, nu ga je echt tever!
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_27387119
    Hehe sorry

Ben niet zo een RPG fan. Laatste die ik goed vond was suikoden. Deel 1 ja
    pi_27388186
    Killzone vandaag binnengekregen. Niet slecht, maar (uitgezonderd van de enorm goede sfeer en omgevingen) geen topper. Te veel bugs en die framerate slaat gewoon alles.

Daarbij heb ik een probleem, ik zie nergens een online mode?

Mijn netwerkconfiguratiebestand staat op dezelfde memory card als killzone, gewoon memcard 1.

Iemand?
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:41:13 #45
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27401974
    Waarom is er nog geen Dragon Warrior VIII topic geopend? Het zou een beetje ongepast zijn als ik dit hele topic zou volposten met screens van één enkel spel hè.
      vrijdag 27 mei 2005 @ 15:01:42 #46
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27407989
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 11:41 schreef JimmyJames het volgende:
    Waarom is er nog geen Dragon Warrior VIII topic geopend?
    Wat let je ?
      vrijdag 27 mei 2005 @ 15:40:15 #47
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27409211
      vrijdag 27 mei 2005 @ 20:10:57 #48
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27416382
    http://cube.ign.com/articles/617/617000p2.html

Shigeru Miyamoto : So let me ask you something: have you seen anything on the show floor that's really pretty and playable?

IGNcube: Yes. The game that first comes to mind is Okami from Capcom. It's amazing.

Shigeru Miyamoto: What is that on?

IGNcube: PlayStation 2.

Owned
      vrijdag 27 mei 2005 @ 20:35:55 #49
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27416888
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 20:10 schreef JimmyJames het volgende:

Shigeru Miyamoto : So let me ask you something: have you seen anything on the show floor that's really pretty and playable?

IGNcube: Yes. The game that first comes to mind is Okami from Capcom. It's amazing.

Owned
      vrijdag 27 mei 2005 @ 22:50:03 #50
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27420048
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 20:10 schreef JimmyJames het volgende:

Owned
    Oei dat is pijnlijk
    pi_27420685
    quote:

[..]

[afbeelding]
    die controller is fucking amazing
      zaterdag 28 mei 2005 @ 07:48:23 #52
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27426202
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 23:11 schreef ߨúÐêWyN het volgende:

[..]

die controller is fucking amazing
    Uitverkocht bij Lik-sang maar er komen weer nieuwe
    pi_27426464
    Aangeboden voor de PS2:
    GTA San Andreas
    GTA Vice City

Graag ruilen voor andere games. Roep maar wat je hebt.
    Magen cube, xbox of ps2 games zijn!
      zaterdag 28 mei 2005 @ 10:13:40 #54
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27427070
    Grandia

zaterdag 28 mei 2005 @ 10:38:01 #55
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27427408
    DQVIII movie:

De vijfde keuze van de bovenste navigatiebalk laat je een cool filmpje zien met cutscenes, battles en wat van het verhaal

http://www.square-enix.co.jp/dragonquest/eight/
      zaterdag 28 mei 2005 @ 13:00:21 #56
    119543 Stationsklok
    Hoe laat is het?
    pi_27429649
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 21:56 schreef Markster het volgende:
    Killzone vandaag binnengekregen. Niet slecht, maar (uitgezonderd van de enorm goede sfeer en omgevingen) geen topper. Te veel bugs en die framerate slaat gewoon alles.

Daarbij heb ik een probleem, ik zie nergens een online mode?

Mijn netwerkconfiguratiebestand staat op dezelfde memory card als killzone, gewoon memcard 1.

Iemand?
    Please help. Elk spel kan gewoon online, central station werkt etc, maar ik zie onder Battlefields alleen de optie 1 en 2 spelers, hoe kom ik nou online
    Tijd om een stationsklok te kopen, lul!
      zaterdag 28 mei 2005 @ 13:14:00 #57
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27429870
    Fuck Grandia 3 ziet er meesterlijk uit
      zaterdag 28 mei 2005 @ 13:23:49 #58
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27430064
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 13:14 schreef MMaRsu het volgende:
    Fuck Grandia 3 ziet er meesterlijk uit
    2006, het jaar van de PS2
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      zaterdag 28 mei 2005 @ 14:56:28 #59
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27431673
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 10:13 schreef Chocobo het volgende:
    Grandia

[afbeelding]

[afbeelding]
    Mwah, geef mij maar Dragon Quest 8
    Hij komt pas deze zomer uit in Japan en daar moeten we nog minstens een jaar bij optellen voordat hij in Amerika verschijnt
    pi_27431852
    De PS2 gaat in 2006 gewoon vet hard de concurrentie aan met de Xbox 360, vind ik eigenlijk best grappig.

Die Draqon Quest site is trouwens echt droog en dat filmpje
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      zaterdag 28 mei 2005 @ 15:10:02 #61
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27431896
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 15:07 schreef peristilius het volgende:
    De PS2 gaat in 2006 gewoon vet hard de concurrentie aan met de Xbox 360, vind ik eigenlijk best grappig.

Die Draqon Quest site is trouwens echt droog en dat filmpje
    Op het terrein van RPG's heeft de PS2 geen concurrentie, zo simpel is het
      zaterdag 28 mei 2005 @ 15:12:41 #62
    119543 Stationsklok
    Hoe laat is het?
    pi_27431931
    Help me, dit is geen centraal RPG slowchat topic maar een ps2 topic waar je mensen hoort te helpen enzo
    pi_27432519
    op playstation site staat 1-2 spelers.....
    en ook dat je wel online multiplayer kan doen...

zijn er 2 versies van misschien?
      zaterdag 28 mei 2005 @ 15:51:06 #64
    119543 Stationsklok
    Hoe laat is het?
    pi_27432578
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 15:47 schreef Cutie het volgende:
    op playstation site staat 1-2 spelers.....
    en ook dat je wel online multiplayer kan doen...

zijn er 2 versies van misschien?
    Voor zover ik weet is er maar 1. Daarbij staat er bij mijne "with net play" op.
      zaterdag 28 mei 2005 @ 18:28:21 #65
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27435440
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 14:56 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Mwah, geef mij maar Dragon Quest 8
    Geef mij beiden maar
      zaterdag 28 mei 2005 @ 20:36:33 #66
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27437980
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 15:12 schreef Stationsklok het volgende:
    Help me, dit is geen centraal RPG slowchat topic maar een ps2 topic waar je mensen hoort te helpen enzo
    Als niemand antwoord geeft dan weet niemand het.
      zondag 29 mei 2005 @ 16:23:28 #67
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27455330
    Ik ben maar weer eens begonnen met Dark Cloud 2. Die had ik nog nooit uitgespeeld!

Mooi spel!
      zondag 29 mei 2005 @ 16:50:27 #68
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_27456189
    Gister even nieuwe OPM2 gehaald met wat demootjes die ik wel wilde zien.
    Lego Starwars staat er o.a. op en die is hilarisch Als die een beetje een leuke prijs krijgt over een aantal maanden, dan ga ik 'm wel halen. Prachtspel
    pi_27460616
    Iemand meer info wanneer het spel The Godfather uitkomt voor de ps2?
    En Vincent zag het koren
    En Einstein het getal
    En Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
      zondag 29 mei 2005 @ 19:49:27 #70
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27461568
    Is Star Ocean leuk? Er komen momenteel zo weinig leuke spellen uit voor de consoles, dus ik probeer terug te grijpen naar oudere spellen die ik nog niet gespeeld heb .
    pi_27468412
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 19:49 schreef H.Flick het volgende:
    Is Star Ocean leuk? Er komen momenteel zo weinig leuke spellen uit voor de consoles, dus ik probeer terug te grijpen naar oudere spellen die ik nog niet gespeeld heb .
    Na een tijdje wordt ie een beetje saai imo. Hij is ook best pittig.
    Sold my Soul to Sony
      zondag 29 mei 2005 @ 23:37:31 #72
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27468721
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 23:27 schreef Jebus het volgende:

[..]

Na een tijdje wordt ie een beetje saai imo. Hij is ook best pittig.
    Zijn er betere RPGs te vinden die ik nog niet gespeeld heb?

Dus geen FF of Dark Chronicle
    pi_27469032
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 20:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Als niemand antwoord geeft dan weet niemand het.
    ...òf dan ben ik een poosje niet meer online geweest!

Battlefield is een spel van EA-games, dus daar heb je geen Central Station account voor nodig. Voor EA-spellen heb je een EA-account nodig en die moet je gewoon aan kunnen maken via Battlefield. Ik zou zeggen... zoek nog even goed in de menu'tjes, want online opties willen nog wel eens verstopt zitten in spellen van EA. (Verder is de online-service van EA ook niet ècht uitermate goed. )
      zondag 29 mei 2005 @ 23:49:03 #74
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27469054
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 23:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

...òf dan ben ik een poosje niet meer online geweest!

Battlefield is een spel van EA-games, dus daar heb je geen Central Station account voor nodig. Voor EA-spellen heb je een EA-account nodig en die moet je gewoon aan kunnen maken via Battlefield. Ik zou zeggen... zoek nog even goed in de menu'tjes, want online opties willen nog wel eens verstopt zitten in spellen van EA. (Verder is de online-service van EA ook niet ècht uitermate goed. )
    Het gaat over Killzone.
    pi_27469378
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Het gaat over Killzone.
    Hèhè! O ja...
      maandag 30 mei 2005 @ 06:23:06 #76
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_27472124
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 23:37 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Zijn er betere RPGs te vinden die ik nog niet gespeeld heb?

Dus geen FF of Dark Chronicle
    Heb je Shadow Hearts: Covenant gespeeld?
      maandag 30 mei 2005 @ 14:07:45 #77
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27481189
    Tales of Legendia: http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=5070

Nieuwe screens, character art en de openingsfilm.
      maandag 30 mei 2005 @ 14:11:52 #78
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27481335
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 14:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Tales of Legendia: http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=5070

Nieuwe screens, character art en de openingsfilm.

Ik vind het er nou niet bepaald mooi uitzien. Tales of Rebirth ziet er (imho) veel beter uit, waarom brengen ze die niet in de VS uit? Oh ja, omdat geen drie d is
      maandag 30 mei 2005 @ 14:19:40 #79
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27481546
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik vind het er nou niet bepaald mooi uitzien. Tales of Rebirth ziet er (imho) veel beter uit, waarom brengen ze die niet in de VS uit? Oh ja, omdat geen drie d is
    Rebirth lijkt me teveel op Symphonia:

Allebei immers cell shaded. Het leuke aan Legendia vind ik juist de 3D characters. Het liefst zou ik rebirth ook spelen uiteraard, maar als ik moest kiezen ga ik voor legendia
      maandag 30 mei 2005 @ 16:12:28 #80
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27485058
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 06:23 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Heb je Shadow Hearts: Covenant gespeeld?
    Nog niet, maar binnenkort wel

Bedankt! Ik heb overigens net ook al Star Ocean gehaald, dus ik ben weer even zoet.
    pi_27485777
    Iemand een ideetje waar ik een wireless headset kan vinden voor de ps2? Word gek van die korte kabel.
    Logitech heeft wel een fijne wireless controller, maar geen headset. Voor de xbox is dit gelukkig wel verkrijgbaar.
    pi_27486276
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 16:35 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Iemand een ideetje waar ik een wireless headset kan vinden voor de ps2? Word gek van die korte kabel.
    Logitech heeft wel een fijne wireless controller, maar geen headset. Voor de xbox is dit gelukkig wel verkrijgbaar.
    Nee. Maar de officiële PS2 headset (die overigens ook gewoon van Logitech is) heeft anders een behoorlijk lange kabel hoor!
    pi_27486401
    Het snoertje is voor mij gewoon te kort
    Heb al eens bij liksang gekeken, maar niets gevonden
    pi_27487177
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 16:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Het snoertje is voor mij gewoon te kort
    Heb al eens bij liksang gekeken, maar niets gevonden
    Je kunt natuurlijk altijd nog een simpele USB-verlengkabel gebruiken!
    pi_27491485
    Nee, ik wil ervaren hoe het is om je headset en controller kwijt te zijn
      maandag 30 mei 2005 @ 20:59:13 #86
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_27492887
    Hoe komt het eigenlijk dat PS2 nog maar 40 topic's heeft op Fok! en Cube en Xbox al over de 120 heen zijn. Terwijl de PS2 véééééél meer verkocht heeft
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_27493795
    ps2 is veel te mainstream
    pi_27493834
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 20:59 schreef HomerJ het volgende:
    Hoe komt het eigenlijk dat PS2 nog maar 40 topic's heeft op Fok! en Cube en Xbox al over de 120 heen zijn. Terwijl de PS2 véééééél meer verkocht heeft
    Het schijnt dat PS2-gamers meer spelen en minder lullen!

Nee... ik heb werkelijk geen idee. De populariteit van de consoles op Fok! is omgekeerd evenredig met de verkoopcijfers van de consoles.
      maandag 30 mei 2005 @ 21:47:13 #89
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27494568
    quote:
    Eigenlijk moet je alle spelspecifieke topics ook mee tellen, en daar heeft de PS2 er wel aardig wat van. Final Fantasy topic, Metal Gear topic, Gran Turismo topic, GTA topic etc.

En er zijn natuurlijk extreem veel nintendo fanboys hier.
      maandag 30 mei 2005 @ 21:52:34 #90
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27494788
    quote:
    Misschien omdat er hier te vaak kwesties langskomen zonder enige discussiewaarde, zoals "hoe moet ik online gaan met mijn controller"
      maandag 30 mei 2005 @ 23:03:47 #91
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27497268
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 21:47 schreef H.Flick het volgende:

En er zijn natuurlijk extreem veel nintendo fanboys hier.
    Gelukkig wel
    pi_27498262
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 23:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Gelukkig wel

Nou ja... zonder Nintendo was er nooit een Sony Computer Entertainment en ook geen Playstation geweest. Dus ik ben ook wel een beetje blij met Nintendo!
      dinsdag 31 mei 2005 @ 12:19:25 #93
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27509138
    Kan ik Shadow Hearts 2 spelen als ik deel 1 niet gedaan heb? Of mis ik dan heel veel van het verhaal?
      dinsdag 31 mei 2005 @ 12:51:26 #94
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27509992
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 23:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja... zonder Nintendo was er nooit een Sony Computer Entertainment en ook geen Playstation geweest. Dus ik ben ook wel een beetje blij met Nintendo!
    Iig iemand die het begrijpt .
      dinsdag 31 mei 2005 @ 13:15:05 #95
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27510731
    Zonder de Magnavox Odyssey was er geen Nintendo geweest
      dinsdag 31 mei 2005 @ 17:39:54 #96
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27519447
    Ik zit nu ongeveer 5 uurtjes in Star Ocean 3 en ik vind het geweldig. Het battle systeem ziet er goed uit, al snap ik het nog niet helemaal en qua sfeer en gameplay moet ik op de een of andere manier telkens terugdenken aan FFVII en FFIX. Schitterend .
    pi_27519723
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:39 schreef H.Flick het volgende:
    Ik zit nu ongeveer 5 uurtjes in Star Ocean 3 en ik vind het geweldig. Het battle systeem ziet er goed uit, al snap ik het nog niet helemaal en qua sfeer en gameplay moet ik op de een of andere manier telkens terugdenken aan FFVII en FFIX. Schitterend .
    Star Ocean 3... zou dat spel nog platinum worden? Voor een zacht prijsje wil ik 'm ook wel proberen!
    pi_27520189
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Star Ocean 3... zou dat spel nog platinum worden? Voor een zacht prijsje wil ik 'm ook wel proberen!
    Bij play.com is ie minder dan 30 euro volgens mij.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      dinsdag 31 mei 2005 @ 18:28:48 #99
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_27520673
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik zat er ook aan te denken, maar hij scoort tamelijk laag bij gamespot, gamespy and co.
    pi_27525422
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 18:08 schreef peristilius het volgende:
    Bij play.com is ie minder dan 30 euro volgens mij.
    Hmmm... tja, maar ik heb geen creditcard (en heb voorlopig ook geen zin om er een aan te schaffen)
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 18:28 schreef JimmyJames het volgende:
    Ik zat er ook aan te denken, maar hij scoort tamelijk laag bij gamespot, gamespy and co.
    Echt waar?! Ik dacht juist dat deze game wel aardige scores kreeg.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')