abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24694725

"De Walkman Van De 21e Eeuw"
Het nieuwste lid van Sony's Playstation®-familie en tevens Sony's eerste poging op de handheldmarkt.

De Specs:
  • Afmetingen: 170mm x 23mm x 74mm
  • Gewicht: 280g (incl. batterij)
  • CPU & Ram: PSP CPU (system clock frequency 1~333MHz), 32MB, embedded DRAM 4MB
  • Display: 4.3 inch, 16:9 breedbeeld TFT LCD, 480 x 272 pixel, 16.77 miljoen kleuren, Max. luminance 180 / 130 / 80cd/m2 (batterij), Max. luminance 200 / 180 / 80cd/m2 (AC adapter)
  • Geluid: Built-in stereo speakers
  • I/O: IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick PRO Duo, IrDA, IR Remote
  • Aansluitingen: Memory Stick Duo Slot, USB connector, DC OUT connector, DC IN 5V connector, Headset connector
  • UMD-Media: PSP Game, UMD Audio (ATRAC3plus, MP3), UMD Video (H.264 / AVC MP Level3)
  • Draadloze communicatie: Infrastructure mode, Ad hoc mode (max 16 consoles)
  • Meegeleverde accessories: AC adapter, Battery pack

Eventuele toekomstige uitbreidingen:
  • GSM-functionaliteit
  • Webbrowser

Voorgaande PSP-Topics:
    [PSP 01] - [PSP 02] - [PSP 03] - [PSP 04] - [PSP 05]

Interessante Links:
  • Officiële PSP Site (Japans)
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot

Verwachte Europese release: Eind maart 2005

(Bron van OP)
  • pi_24694756
    Nou, ben benieuwd. Voor 150 euro ga ik serieus twijfelen, 200 komt de DS eerst.
    pi_24694790
    quote:
    In het vorige PSP-Topic schreef A.l.e.x het volgende:
    denk het wel, er zijn iig al 3 Sony Ericsson telefoons die het gebruiken: http://www.opera.com/download/?platform=symbian&man=Sony%20Ericsson
    Dan lijkt me de kans héél groot dat SCEI inderdaad Opera gaat gebruiken als webbrowser voor de PSP!
    pi_24694807
    Als ze slim zijn, en dat zijn ze, wel ja
    pi_24694874
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 21:04 schreef A.l.e.x het volgende:
    Als ze slim zijn, en dat zijn ze, wel ja
    De vraag is alleen of deze browser dan standaard in de firmware van de PSP komt, los op UMD-schijfje of te downloaden zal zijn als executable voor op je memory stick duo? Maargoed... we zien wel. Ik word zowaar steeds enthausiaster over die browser!
    pi_24695007
    Die +/- 1 MB zal wel op de Memory Stick moeten, is ook wel het makkelijkst
    pi_24695106
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 21:13 schreef A.l.e.x het volgende:
    Die +/- 1 MB zal wel op de Memory Stick moeten, is ook wel het makkelijkst
    Dat denk ik eerlijk gezegd ook ja!
    pi_24695309
    tvp
    pi_24695432
    Ik snap niet dat mensen nu nog een DS willen...

Dit ding is toch uber leet en dominant tegenover dat plasticen mario kiddie games ding :S
    - Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
    pi_24695520
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 21:34 schreef MrUber het volgende:
    Ik snap niet dat mensen nu nog een DS willen...

Dit ding is toch uber leet en dominant tegenover dat plasticen mario kiddie games ding :S
    Ieder z'n mening over de DS, maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat de DS besproken wordt in deze topic-reeks.
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:09:28 #11
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_24697237
    Zooo... de SP is verkocht, de slaapzak is afgestoft, klaar om een PSP te gaan halen
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:12:49 #12
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24697307
    Die browser, GSM en alle andere functies:

Laat mij gewoon lekker gamen en af en toe wat muziek luisteren. In de trein film kijken is wel aardig (heb een GBA movieplayer), maar gamen is veel leuker eigenlijk.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_24697355
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
    ...maar gamen is veel leuker eigenlijk.
    En daar koop je de PSP tenslotte voor! Maar extra functies kunnen af en toe best leuk zijn! (hoewel ik nog stééds geen heil zie in een GSM-functie! )
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:15:45 #14
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_24697360
    Mja Roy maar als het zometeen gratis wordt aangeboden bij een upgrade, of zelfs tegen een zacht prijsje, vind ik het goed hoor . De rest is al goed geregeld en hij gaat er zeker niet op achteruit.

En die games komen er wel he
    pi_24697468
    Waar hebben jullie je PSP's gekocht?

Ik heb namelijk Lik-Sang grondig bekeken, maar ik ben nogal skeptisch als het gaat om dingen kopen op het Internet enzo. Ik heb bijv. geen idee waar ik terecht zou moeten als ik een PSP opgestuurd krijg die het niet doet.
    pi_24697480
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

En daar koop je de PSP tenslotte voor! Maar extra functies kunnen af en toe best leuk zijn! (hoewel ik nog stééds geen heil zie in een GSM-functie! )
    Juh, dan koop je toch lekker een N-gage als je zo graag wilt bellen, ik hoop niet dat dit een soort rage word onder de handhelds.

Edit: Godverdomme, ik moet leren niet twee posts achter elkaar te schrijven. Ik zal er voortaan op letten.
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:23:56 #17
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24697515
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:21 schreef rijkv het volgende:

Ik heb namelijk Lik-Sang grondig bekeken, maar ik ben nogal skeptisch als het gaat om dingen kopen op het Internet enzo. Ik heb bijv. geen idee waar ik terecht zou moeten als ik een PSP opgestuurd krijg die het niet doet.
    Mail sturen naar LikSang. LikSang is echt een prima site

@ de anderen. Zeker draait het om de games, maar er zijn nog niet zo HEEL veel interessante titels. En van de titels die ik het interessants vindt is niet veel bekend Mercury, Tales of Eternia en Core Crisis. Als ze DAAR nou eens wat meer info over geven Wordt Mercury bijvoorbeeld een launchtitel? Zo ja Anders moet ik Ridge Racers maar kopen bij de launch
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_24697527
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:21 schreef rijkv het volgende:

Ik heb een tip voor je... Wacht tot de PSP in Europa verschijnt! Dat zal echt niet lang meer duren. Sony mikt nog steeds op eind maart (en hoewel Sony z'n software deadlines niet altijd haalt, zitten ze met hardware vrijwel altijd op schema). 't scheelt je veel rompslomp en het scheelt je ook nog poen!
    pi_24697545
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Zo ja Anders moet ik Ridge Racers maar kopen bij de launch
    Moet... moet? Je moet helemaal niks!
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:28:23 #20
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_24697601
    Roy, ik hoop het niet man. Misschien GTA als launch, sowieso Ridge Racers...ToE, Ys...
    WAAR moet ik het geld vandaan halen om al die pareltjes op het grote pareltje te kunnen spelen!?
    pi_24697606
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mail sturen naar LikSang. LikSang is echt een prima site

@ de anderen. Zeker draait het om de games, maar er zijn nog niet zo HEEL veel interessante titels. En van de titels die ik het interessants vindt is niet veel bekend Mercury, Tales of Eternia en Core Crisis. Als ze DAAR nou eens wat meer info over geven Wordt Mercury bijvoorbeeld een launchtitel? Zo ja Anders moet ik Ridge Racers maar kopen bij de launch
    Edit:

Als ik nog tot eind Maart moet wachten, spring ik voor een trein

Weet je het zeker?
    Ik zal het eens onderzoeken. Weet jij anders nog waar ik hem gewoon in Nederland kan halen? Ik heb net een half uurtje op Google gezocht, maar ik kwam steeds weer bij Internetkoopsites uit.
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:30:37 #22
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_24697644
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:28 schreef rijkv het volgende:

[..]

Weet je het zeker?
    Ik zal het eens onderzoeken. Weet jij anders nog waar ik hem gewoon in Nederland kan halen? Ik heb net een half uurtje op Google gezocht, maar ik kwam steeds weer bij Internetkoopsites uit.
    Waar denk je 'm anders te kunnen halen dan internet import shops? Misschien in een import winkel maar denk je nou echt dat de bart smit al japanse PSP's verkoopt ofzo?
    pi_24697720
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:30 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Waar denk je 'm anders te kunnen halen dan internet import shops? Misschien in een import winkel maar denk je nou echt dat de bart smit al japanse PSP's verkoopt ofzo?
    Nee, maar ik woon in Amsterdam, niet in Schubbekutteveen. Er zal vast wel iets te vinden zijn.
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:36:58 #24
    87889 Max_Dark
    Wii're waiting...
    pi_24697769
    Ah kopspijkers gezien dus. Maar wat bedoel je nou te zeggen? Als je een import shop zoekt kan je toch net zo goed de telefoongids erbij pakken? En Lik-Sang is een prima winkel, zijn goeie zaken mee te doen.
      zaterdag 22 januari 2005 @ 23:37:00 #25
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24697774
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 23:28 schreef Max_Dark het volgende:
    Roy, ik hoop het niet man. Misschien GTA als launch, sowieso Ridge Racers...ToE, Ys...
    WAAR moet ik het geld vandaan halen om al die pareltjes op het grote pareltje te kunnen spelen!?
    Ik poep van grote hoogte op GTA

Maar goed, ik ga hem sowieso pas in de zomer halen Dan is er vast wel een pareltje te koop. Ik wou dat Sony met meer details kwam, dan kon ik alvast plannen. Bij de DS weet ik de komende 4 maanden welke games ik ga kopen zeg maar, en welke titels er daarna nog komen. Voor de PSP is het me allemaal nog te vaag eerlijk gezegd...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')