7,9 bij Gamespot en 7 bij Gamespy. Maar volgens mij houden ze er bij Gamespot wel van om RPG's onderuit te halen. Overigens schijnt de niet geoptimaliseerde 50hz nogal stuitend te zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:20 schreef P-Style het volgende:
Echt waar?! Ik dacht juist dat deze game wel aardige scores kreeg.
Niet nadenken; gewoon halen!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
7,9 bij Gamespot en 7 bij Gamespy. Maar volgens mij houden ze er bij Gamespot wel van om RPG's onderuit te halen. Overigens schijnt de niet geoptimaliseerde 50hz nogal stuitend te zijn.
Suikoden (3 & 4) vind ik persoonlijk maar matig. Zeker qua sfeer en grafische presentatie laat het nogal te wensen over...quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:40 schreef JimmyJames het volgende:
@TopStyle Misschien volg ik je raad wel op, nadat ik Ico eindelijk heb ontvangen, het battle-systeem en de niet rondom-battles spreken me wel aan. Maar Suikoden 3 lijkt me ook wel tof en is nu nog redelijk te betalen, een moeilijke keuze in perspectief.
Disgaea, Phantom Brave, La Pucellequote:Op woensdag 1 juni 2005 14:52 schreef H.Flick het volgende:
Welke (Japanse) RPG's zijn er nou allemaal op de PS2 die echt de moeite waard zijn en niet zo ontzettend bekend?
Ik heb nu FFX, FFX-2, Dark Chronicle, Star Ocean en Kingdom Hearts (voor zover dat echt een RPG is). Shadow Hearts wil ik dus nog gaan halen. Maar anders nog iets?
Dank uquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Disgaea, Phantom Brave, La Pucelle
Die drie zijn wel van allemaal van dezelfde serie, wellicht kun je er beter eerst eentje kopen en kijken hoe het je bevalt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dank u.
Ik ga even wat reviews lezen en mezelf bedwingen niet meteen een heleboel spellen in 1 keer te bestellen. Zeker met RPGs kom ik er dan niet meer doorheen en ontstaat er een gigantische backlog.
Ja, ik las al dat deel 4 nogal bagger was. Maar deel 3 krijgt toch wel behoorlijk goeie reviews, wat beviel je niet?quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:50 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Suikoden (3 & 4) vind ik persoonlijk maar matig. Zeker qua sfeer en grafische presentatie laat het nogal te wensen over...
Inderdaad, gewoon de goedkoopste kiezen en die gaan spelenquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die drie zijn wel van allemaal van dezelfde serie, wellicht kun je er beter eerst eentje kopen en kijken hoe het je bevalt.
Voor een racegame zou ik gaan voor een xbox met Forza, maar de PS2 is zeker nog wel de moeite waard, vooral als je van RPG's houdt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik zit te twijfelen of ik een PS2 zal aanschaffen met GT4. Maar aan de andere kan denk ik ook: tja de PS3 is ook weer aangekocht en die komt binnen 2 jaar al in de winkels misschien nog wel veel sneller, dus kan dat wel uit...??
welke voordelen zitten er nu nog aan?
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik zit te twijfelen of ik een PS2 zal aanschaffen met GT4. Maar aan de andere kan denk ik ook: tja de PS3 is ook weer aangekocht en die komt binnen 2 jaar al in de winkels misschien nog wel veel sneller, dus kan dat wel uit...??
welke voordelen zitten er nu nog aan?
die spellen zeggen me allemaal niksquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).
Ik heb de officiële headset gekocht voor 39,95 bij de Dixons. Voor ¤10,- minder heb je er een van Logitech. De officiële headset is óók van Logitech en het enige verschil tussen deze en die andere niet-officiële Logitech, is de kwaliteit en de volumeregeling die bij de officiële versie wel aanwezig is en bij de niet-officiële versie niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:38 schreef basalphenaar het volgende:
Ik wil een headset kopen voor mijn PS2 voor het online spelen van Splinter Cell, maar die officiële headset is overal zo belachelijk duur, iets van 40-50 euro ofzo. Zijn er geen andere USB headsets die compatible zijn met de PS2, zo ja, welke? Of is die officiële headset ergens goedkoper te krijgen?
Twee jaar is inderdaad èrg lang! Aan de andere kant heb je straks bij de PS3 dezelfde software-lineup als nu voor de PS2, aangezien de PS3 backward compatible is met de PS2 en PS1.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
Bedenk wel dat 2 jaar verschrikkelijk lang is en dat de PS2 de beste investering is van de huidige consoles gezien de nog in aantocht zijnde games zoals Okami, Shadow of the Colossus en Dragon Quest 8 (een willekeurige greep uit het toekomstige aanbod).
Ik kan op de Logitech site alleen die van ¤ 39,- vinden, weet jij of die van ¤ 10,- minder ergens op internet te vinden is?quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb de officiële headset gekocht voor 39,95 bij de Dixons. Voor ¤10,- minder heb je er een van Logitech. De officiële headset is óók van Logitech en het enige verschil tussen deze en die andere niet-officiële Logitech, is de kwaliteit en de volumeregeling die bij de officiële versie wel aanwezig is en bij de niet-officiële versie niet.
ja idd, dat is ook erg mooi geregeld..quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Twee jaar is inderdaad èrg lang! Aan de andere kant heb je straks bij de PS3 dezelfde software-lineup als nu voor de PS2, aangezien de PS3 backward compatible is met de PS2 en PS1.
Ik speel zelf nooit online met mn PS2 (alleen met Xbox Live), maar volgens mij is SOCOM II behoorlijk populair online.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:21 schreef basalphenaar het volgende:
Ik heb de headset van ¤ 39 nu gekocht, wel een mooi dingetje hoor! Ik wou eigenlijk een goedkopere, maar die kon ik nergens vinden. Ik vind ¤ 39 wel belachelijk duur voor zo'n headset.
Maargoed, ik heb op dit moment Splinter Cell Chaos Theory, daar kan je mee online, maar het spel wordt niet veel online gespeeld op de PS2, en dat maakt het wat minder leuk allemaal. Nou zat ik te denken, ik kan Splinter Cell vandaag nog ruilen (koopzondag) voor een echte coole online game zoals Socom II. Nou was mijn vraag: speelt hier iemand Socom II online en is het echt zo vet als ze zeggen?
Ik vind ¤39,- niet eens zo heel duur hoor. Je krijgt voor dat geld een complete headset van best aardige kwaliteit mèt AD/DA-converter die je gewoon in je USB-poort kunt proppen. Bovendien kun je deze headset ook gewoon voor je pc gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:21 schreef basalphenaar het volgende:
Ik heb de headset van ¤ 39 nu gekocht, wel een mooi dingetje hoor! Ik wou eigenlijk een goedkopere, maar die kon ik nergens vinden. Ik vind ¤ 39 wel belachelijk duur voor zo'n headset.
Maargoed, ik heb op dit moment Splinter Cell Chaos Theory, daar kan je mee online, maar het spel wordt niet veel online gespeeld op de PS2, en dat maakt het wat minder leuk allemaal. Nou zat ik te denken, ik kan Splinter Cell vandaag nog ruilen (koopzondag) voor een echte coole online game zoals Socom II. Nou was mijn vraag: speelt hier iemand Socom II online en is het echt zo vet als ze zeggen?
Inderdaad!quote:Op maandag 6 juni 2005 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Jak3 is relatief nieuw en erg leuk en redelijk kort!
Ik heb eigenlijk ook een gigantische hekel aan platform games, maar de Jak-trilogie is een enorme uitzondering wat dat betreft!quote:Op maandag 6 juni 2005 18:49 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
jak 3 is iig maar 19,99 las ik op www.budgetgaming.nl
ik haal hem maar niet omdat ik een hekel heb aan platformers, maar voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen eigenlijk
Wat dat betreft zijn er maar weinig games die ik ècht waardeer. Gelukkig heeft de PS2 een gigantisch groot aanbod, waardoor er altijd wel games tussen zitten, waarmee ik me langere tijd mee weet te vermaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja ok, maar ik heb nog meerdere toppers liggen en die speel ik ook al niet. ik ben het gamen zo'n beetje ontgroeit. lees nog wel het 1 en ander, maar gamen doe ik niet meer. GT4 ben ik op 5% ofzo en mijn PSP heb ik snel verkocht, na een half uur ermee gespeeld te hebben. Devil may Cry had ik laatst ook gehaald, heb het nog geen half uur gespeeld...
Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad want ik merk dat ik de laatste tijd vooral games wil spelen die gewoon fijn weg spelen en waarbij je niet te lang vast zit of een half uur doet om eindelijk die bepaalde eindbaas te verslaan. Bij Jak 2 had ik dit probleem namelijk meerdere malen en daarbij sprak de sfeer vna die stad me niet zo aan maar aangezien dit deel in de woestijn is moet dat wel goed komen. De platform levels waren namelijk wel heel erg leuk en heb dan ook erg van Jak & Daxter genoten itt Jak 2quote:
Jak 2 heb ik nog steeds niet gespeeld! (Moet 'm maar snel eens aanschaffen), Jak & Daxter heb ik wel gespeeld en ik vond Jak3 over het algemeen makkelijker dan deel 1. Bij Jak3 heb je niet zoveel van die frustrerende passages die je 300x opnieuw moet proberen voordat het lukt. Verder is de variatie in de omgevingen best groot!quote:Op maandag 6 juni 2005 21:44 schreef Darkzell het volgende:
Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad want ik merk dat ik de laatste tijd vooral games wil spelen die gewoon fijn weg spelen en waarbij je niet te lang vast zit of een half uur doet om eindelijk die bepaalde eindbaas te verslaan. Bij Jak 2 had ik dit probleem namelijk meerdere malen en daarbij sprak de sfeer vna die stad me niet zo aan maar aangezien dit deel in de woestijn is moet dat wel goed komen. De platform levels waren namelijk wel heel erg leuk en heb dan ook erg van Jak & Daxter genoten itt Jak 2
Dat ziek er toch eigenlijk wel héél erg cool uit! Een erg unieke stijl ook!quote:
dat heb ik ook heel erg.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja ok, maar ik heb nog meerdere toppers liggen en die speel ik ook al niet. ik ben het gamen zo'n beetje ontgroeit. lees nog wel het 1 en ander, maar gamen doe ik niet meer. GT4 ben ik op 5% ofzo en mijn PSP heb ik snel verkocht, na een half uur ermee gespeeld te hebben. Devil may Cry had ik laatst ook gehaald, heb het nog geen half uur gespeeld...
hmm dat was voor mij precies de reden niet echt warm te worden van Jak3. misschien toch maar proberenquote:Op maandag 6 juni 2005 22:53 schreef H.Flick het volgende:
Jak2 heeft een paar behoorlijk frustrerend delen waar je heel vaak opnieuw moet beginnen, Jak3 kwam op mij wat meer user-friendly over.
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef X-eCuTe het volgende:
iemand die een rts spel kent voor ps2??
Ze bestaan wel. Maar de PS2 is eigenlijk niet echt geschikt om RTS'en te spelen. De PS3 lijkt me dan wèl weer een geschikt een platvorm voor RTS'en. Veel hogere resoluties en USB-aansluitingen voor keyboard en muis. (nou heeft de PS2 ook wel twee USB-poorten, maar de games die USB-muizen ondersteunen zijn op één hand te tellen)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:34 schreef X-eCuTe het volgende:
iemand die een rts spel kent voor ps2??
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ico is binnen, ik ga hem zo meteen spelen.
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.
dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik dacht dat het meer een platformer was, maar nee bijna alleen maar puzzles onderbroken door gevechten die ze beter achterwege hadden kunnen laten. De camera werkt ook niet echt mee, de grafics zijn mooi zonder meer en dat wijf werkt me op de zenuwen. Maar misschien ga ik het na verloop van tijd nog leuk vinden.
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat had ik je ook wel kunnen vertellen
ik vind de sfeer en setting van dat spel heel mooi, het spelen vond ik echter minder leuk.
Don't zou ik voorlopig zeggenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:21 schreef H.Flick het volgende:
Ik moet Ico ook nog eens een keer proberen
Ziet er toch wel leuk uit!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
Nieuwe scans van Grandia III :
http://www.jeux-france.co(...)606_144148_3_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144147_2_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144146_1_big.jpg
http://www.jeux-france.co(...)606_144145_0_big.jpg
Ik heb de Amerikaanse versie gekocht. Ik moet m'n harde oordeel over Ico trouwens wat nuanceren (hoezo wispelturigquote:
Ik ben klaar. Wil er neits meer over horenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelen![]()
Fantastisch he !!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ondanks de waarschuwingen wilde ik het spel toch zelf aan de tand voelen![]()
"We love Katamari"quote:
quote:
Ik weet alleen dattie speelt rond Suikoden IV, het Rune systeem terugkomt en dat er een aantal bekende characters inzitten. Meer niet, ik ken geen Japansquote:
Gewoon een tactics versie he,....... ala FF tactics. Persoonlijk vind ik dat soort RPG's wat minder. La Pucelle tactics is het enige wat me in dat genre trekt !quote:
ja precies, scart verlengkabel. En ik wil hem idd wel aansluiten op een versterker, maar dat zal mn stereo zijn, en daar wil ik hem juist opzetten, dus dat gaat wel lukken denk ikquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:18 schreef H.Flick het volgende:
[afbeelding]
Zoiets zou ik kopen dan.
Als je hem ook nog op een versterker ofzo wilt aansluiten moet er natuurlijk daar ook een kabeltje heen.
erg grappig inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Prachtige cover, gewoon het eigen gebouw en medewerkers op de hoes zetten.
Briljant,... ga deel 2 kopen denk ik. Wat zijn de veranderingen tov deel 1 ? Wanneer is de release? Volgens mij vind het kuiken dit ook wel cool denk ikquote:
SOCOM heb ik sinds een paar dagen en ik denk dat die wel het populairst is qua online play. Daar zijn meestal 2000-3000 mensen online.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:57 schreef jap85 het volgende:
Speelt iemand hier toevallig nog wel eens Killzone of Call of Duty online? En zo ja, zijn er nog een beetje veel spelers online? (ben namelijk sinds een paar dagen online en wil ff weten wat er populair is) Killzone heb ik overigens al, maar vind het zonde om 3 mb aan kostbare saves te wissen of een nieuwe memcard te kopen als er niemand online is. (Update is vereist).
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 12 juni 2005 12:41 schreef Chocobo het volgende:
MAGNA CARTA: CRIMPSON STIGMATA ziet er echt cool uit. Eerste RPG uit Korea !
God of War is al wel besproken in de PS2 topics. Alleen maar positieve reacties als ik me niet vergis. Hij zou alweer bijna in de winkels liggen, als ik mij niet vergis?quote:Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef jpg97 het volgende:
heeft hier iemand al God of War gespeeld? lijkt me wel een vette game.
Ik dacht meer een soort actie/adventure.quote:Op maandag 13 juni 2005 00:17 schreef Ixnay het volgende:
Shadow of the Colossus lijkt me wel wat, is het een RPG of een Adventure, of gecombineerd?
Die optische kabel heb ik, maar om één of andere vage reden krijg ik dan geen beeld, alleen maar geluid...quote:Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef H.Flick het volgende:
Je moet gewoon zo'n optische digitale kabel halen.
[afbeelding]
En als je versterker geen optische digitale ingang heeft kun je eventueel ook de Blaze RGB kabel halen, daar zitten ook van die rode en witte audiotulpjes bij, volgens mij. Maar de digitale kabel is natuurlijk de beste optie.
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die optische kabel geeft ook alleen maar geluid door toch?
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die optische kabel geeft ook alleen maar geluid door toch?
Ik kon me ook al niet voorstellen dat het aan mij lag dat ik alleen maar geluid kreeg...quote:Op maandag 13 juni 2005 13:08 schreef H.Flick het volgende:
Ik neem aan dat je ook nog een Scartkabel naar je TV hebt?
Iedere audioboer moet je zo'n optische kabel kunnen leveren. Verder kun je toch het beste je PS2 direct op je tv aansluiten met de scartkabel, want dan heb je het beste beeld!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:09 schreef AirwiN het volgende:
Waar kan ik zo'n kabel kopen?
De optische kabel die heb ik. Het gaat mij om deze kabel.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Iedere audioboer moet je zo'n optische kabel kunnen leveren. Verder kun je toch het beste je PS2 direct op je tv aansluiten met de scartkabel, want dan heb je het beste beeld!
Aha... de component kabel!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:41 schreef AirwiN het volgende:
De optische kabel die heb ik. Het gaat mij om deze kabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |