Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:15 schreef theguyver het volgende: [..] Geen probleem stuur maar een DM Ben benieuwd hoeveel dit verschilt met reguliere burgers.
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef MoreDakka het volgende: [..] Jij hebt nooit standaarden en daar ben je trots op dus wat lul je nu
Nee, dit soort halvegare gotchas gaan niet werken kerel.
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
Nope, maar je deed een dappere poging.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.
Jij bent degene die blijft doorzagen over wat Pretti allemaal wel niet gedaan zou hebben...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Beweer anders nog een keer dat ik vind dat hij zijn dood verdiende. Blijkbaar geloof je wel dat mensen daar in trappen.
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, maar je deed een dappere poging.
Stel: ik heb twee buurmannen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat hij geen vreedzame demonstrant was is een feit en dat mag prima uitgelicht worden zodat er geen verkeerd beeld ontstaat dat ICE zomaar burgers af knalt die toevallig net op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn. Want dat is het beeld dat graag geschetst wordt door deze geradicaliseerde figuren. Als je dat 20 minuten durende filmpje bekijkt dan zie je dat er 16 minuten lang helemaal niks gebeurt behalve een paar mensen die fluiten en van gepaste afstand hun ongenoegen uiten, niets mis mee, tot Pretti in beeld komt, die komt als een idioot aanrennen, begint te schreeuwen in het gezicht van agenten, te spugen en te schoppen naar agenten en hun materiaal, waardoor de situatie gelijk escaleert. Als je steeds maar olie op het vuur blijft gooien loop je het risico je te verbranden. Sommige mensen zijn zo ver heen dat zo ver heen dat ze geloven dat die foute beelden van Pretti AI gegenereerd zijn. Goede zaak om te benadrukken dat die beelden echt zijn en tonen hoe Pretti zich gedragen heeft daar.
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!
En zoals ik je al eerder heb uitgelegd, of we hanteren dezelfde standaard of er is geen enkele standaard, principes be damned als je tegenstander geen principes hanteert.
Het is alsof je in de ring stapt met een hand achter je rug gebonden en je tegenstander vecht zonder handschoenen en mag ook nog eens low blows en kopstoten geven.
Alleen een dwaas blijft op zo’n moment principieel.
Hoe vaak dit ook gezegd wordt, het lijkt tegen dovemansoren.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel: ik heb twee buurmannen.
Buurman nummer 1 runt belangeloos een kerk en men probeert hem bij leven al heilig te laten verklaren.
Buurman nummer 2 interesseert het allemaal weinig; die kan zomaar een voorbijganger een bloedneus rammen en trapt af en toe een achterlicht van een auto kapot.
Stel nu dat het niet Pretti was die werd doodgeschoten, maar één van deze twee buurmannen.
Buurman X is aan het filmen, fluit een valse noot, krijgt even later uit het niets pepperspray in het gezicht, probeert vervolgens een vrouw overeind te helpen nadat zij is geduwd, maar wordt direct door meerdere agenten gevloerd en ligt vijf seconden later dood op de grond met tien kogels in zijn rug.
Voor de beoordeling van deze gebeurtenissen:
maakt het dan uit of buurman X in werkelijkheid buurman 1 was of buurman 2?
Ook als beide buurmannen zich in dit incident exact hetzelfde hebben gedragen?
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.
Oproepen tot verzet mag trouwens gewoon, want het grootste gedeelte van wat die lui doen is vervelend en schuurt tegen de wet, maar is uiteindelijk wel legaal. Op de vuist gaan niet, maar er is dan ook niemand die daar voor op roept.
Maar dan is in jouw lezing Trump toch ook schuldig aan de bestorming van het Capitool, of is dat weer anders? En Trump heeft al die idoten sowieso een pardon gegeven
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Firuze60 het volgende:
Het gaat allemaal prima in Minnesota..
Journalist en ex-CNN anker Don Lemon is gearresteerd nadat hij in een kerk in Minnesota aanwezig was tijdens een protest tegen de Amerikaanse immigratiepolitie (ICE). Volgens zijn advocaat was hij daar aan het filmen als journalist. De Amerikaanse president Donald Trump noemde Lemon eerder nog “een loser”.
https://www.hln.be/buiten(...)ce-protest~a9835718/
Goeie zaak. Heeft nog lang geduurd. Die mag zich ook wel eens verantwoorden voor die inval in die kerk. Net als de eerder aangehoudenen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
BREAKING: Don Lemon ARRESTED
Bekijk deze YouTube-video
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
BREAKING: Don Lemon ARRESTED
Dan noem je ook een bronquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren, ik ga niet de wedstrijd in met mijn handen op mijn rug en de tegenstander kan zich alles veroorloven.
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.
Journalisten arresteren....quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Want het registreren van een protest als journalist is tegen de wet?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..
Ik was deze video aan het kijken,
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.
Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.
Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.
Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
Het is zinloos om in gesprek te gaan met mensen die hun principes in de koelkast zetten wanneer ze dat beter uitkomt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.
Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb
Persoonlijk vind ik dat ook, helemaal eens helaas ligt dit genuanceerder, zie video die ik hierboven gepost heb.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.
Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
. Juridische Erkenning en Identiteitquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...
Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.
Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
Aha! Dat vermoeden had ik al. Ze gebruiken een verboden app daarvoor. dacht eerst nog aan een complottheorie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:07 schreef spapaars het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)nition-palantir.html
[ afbeelding ]
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is?
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
Ja, het is wel duidelijk dat je het terecht vindt dat de demonstranten zijn doodgeschoten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.quote:In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
Ja, dat verbaast mij niets.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.
Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.
Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
Hier zijn ze ook niet welkom, alle asiels afgewezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...
Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.
[..]
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.
Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...
Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Als, dan...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.
En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
Ga je nu allerlei excessen opzoeken om een hele groep buiten spel te zetten?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.
Maar hoeveel transgenders zullen het leger in willen denk je?
Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?
https://www.saltwire.com/(...)flashpoint-100778694
Kan ookquote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als, dan...
Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
https://werkenbijdefensie(...)lde-vragen/lhbtiq-24quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.
Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?
quote:Stel ik kom als transgender persoon binnen bij Defensie en ik moet op uitzending, moet ik dan de fitheidstest/-keuring uitvoeren voor een man of voor een vrouw?
Wanneer je als transgender persoon bij Defensie komt werken, vraag je je misschien af welke fitheidstest je moet afleggen - die voor mannen of vrouwen? Het antwoord is dat tijdens de medische- en psychologische keuring je geschiktheid wordt beoordeeld voor de clustereis, zonder dat daarbij naar gender wordt gekeken. Het maakt dus niet uit of je man, vrouw of transgender bent - wat telt, is je fitheid en geschiktheid. Het feit dat je in transitie bent (geweest) vormt geen reden voor afwijzing bij Defensie. Dus, ongeacht je genderidentiteit, je wordt beoordeeld op basis van je bekwaamheid en fitheid, niet op basis van je geslacht. Ditzelfde geldt voor de gereedstellingsfase van een uitzending.
Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ach, kinderen hebben ook 'imaginary friends'quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?
Nee, schiet die kerel dood.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:08 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:13 schreef Arcee het volgende:
Why is Gun Culture Ignoring the Alex Pretti Killing?
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.
Ze wou het liefste met rust gelaten worden, Wat ze wel heel storend vond was de vele die zoveel aandacht naar zich toe trokken, met rare fratsen en gedrag.
Zij is heeft 13 jaar geleden behoorlijk wat operaties ondergaan om van Herman naar Anna te gaan, en Ik kende haar dus eerst als Herman, en toen ze de operaties en dergelijke onderging was ze 25.
Het stoort haar wel dat er in de VS zoveel om verschillende redenen aandacht vroegen,.
Toen ik met haar op een terras zat werd ze geregeld aangeken, dit komt omdat ze nog steeds heel erg mannelijk over komt daarom komt ze zelf ook niet veel op plekken zoals een terras en ze heeft nog steeds een zware stem en dat helpt ook niet veel. ze wil het liefst met rust gelaten worden
Geen idee hoe de anderen daar over denken heb ze niet veel gesproken het afgelopen jaar.
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!
Fijn, dan zijn we het daar iig over eens.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld.
Klopt Net als de FBI director kash patel, en daarom is het filmpje zo interessant want die gast haalt ook dat aan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 22:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.
Dat levert een tweespalt op.
Zal ik je nog wat mooiers vertellen ze is ook nog is moslim, maar word geweert hier bij de lokale moskee.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 22:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
Ja, die kan goed fulmineren tegen Trump.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 01:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
ArnieGod. Een national treasure.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:37 schreef Ericr het volgende:
Ben je de Nederlandse vertegenwoordiger van die Sortor knakker, Ali?
Nee, ook dan schiet je niet. Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Je geeft zelf toe dat als ze betere communicatie en ervaring hadden, er niet was geschoten. Immers, dan was het 100% duidelijk dat er geen dreiging was. Bij onduidelijke communicatie schiet je niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
En dat doet ICE legaal? Deuren intrappen en autoramen kapot slaan? Maar goed, raddraaiers moeten ze oppakken.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Altijd maar andermans spullen slopen.
Ik snap ook niet waarom ICE de hele tijd autoruiten inslaat.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Altijd maar andermans spullen slopen.
Gewoon uitstappen als ze daar om vragen?quote:Op zondag 1 februari 2026 16:32 schreef Wantie het volgende:
Ik snap ook niet waarom ICE de hele tijd autoruiten inslaat.
Als ICE een normale overheidsinstantie was wel ja.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon uitstappen als ze daar om vragen?
Ik heb even gemist dat het een soort vreemdelingenlegioen is? Heb je een link?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:08 schreef Wantie het volgende:
Als ICE een normale overheidsinstantie was wel ja.
Vreemdelingenlegioen?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat het een soort vreemdelingenlegioen is? Heb je een link?
Toegegeven, beide plaatsen beginnen met dezelfde eerste 4 lettersquote:Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...
Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
Die man had dit kunnen weten en had gewoon Amerikaan moeten worden maar geen zin in gehad, dan heb je pechquote:Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...
Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
Van een normale overheidsorganisatie zou ik verwachten dat zij zich aan de wet houdt en haar best doet om de schijn van een tweede, anonieme politiemacht te vermijden.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is blijkbaar geen "normale overheidsinstantie", wat is het dan wel?
Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
https://x.com/DerrickEvan(...)592732?s=202732?s=20[/x]
kinderen meenemen naar een protest.![]()
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:30 schreef incel het volgende:
[..]
Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.
Ach ja, wat verwacht je van deze mensen.
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.
Minnesota, Oregon, Californië
En dezelfde protest borden zie je op alle 3 de plekken.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:34 schreef incel het volgende:
[..]
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.
Useful idiots of paid protestorsquote:Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
En dezelfde protest borden zie je op alle 3 de plekken.
[ afbeelding ]
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.quote:
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.
btw, nog steeds niet naar filmpje gekeken van die agent die tot in de puntjes de regels aan geeft van ICE en wanneer iemand de wet overtreed?
btw, waarom wapper je een buitenlandse vlag als je in de VS woont?
Ik bedoel die lui die protesteren.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.
Anyway: het gaat om protesten op verschillende locaties over hetzelfde onderwerp.
Wat lijkt je aannemelijker: dat iedereen spontaan en 'blind' op straat gaat, of dat men anno 2026 met uitgebreide communicatie mogelijkheden via internet georganiseerd demonstraties voert?
Wat niet wil zeggen dat ze dus ingehuurd zijn om te demonstreren.
Kijk, dat Trump niet geloofd dat mensen zich tegen hem kunnen keren, tenzij ze daarvoor betaald worden: dat begrijp ik nog wel
Maar van iemand die van een afstand de situatie kan bekijken verwacht ik dat eigenlijk niet.
quote:Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
kinderen meenemen naar een protest.![]()
Is het ook niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
En dezelfde protest borden zie je op alle 3 de plekken.
[ afbeelding ]
In de basis heb je gelijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus.
Voor de rest: dit. Maar nee, fijn je auto gebruiken als toeterkast om chaos te creëren en tussen een convoy te proppen, of als 'observer' hinderlijk dagenlang je camera pushen en ruzie zoeken.quote:Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Protesten lopen wel vaker een beetje uit de hand, toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opdat je het ook even ziet, want dit is vrij weinig in het nieuws hier.quote:Op donderdag 29 januari 2026 02:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 dag.
Hoeveel weken inmiddels ice protesten?
Hoeveel weken blm protesten?
Hoeveel weken anti israel protesten?
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:37 schreef Harmankardon het volgende:
Tig voorbeelden dat ICE zich niet aan de grondwet houdt en dat is in de VS veel meer een ding dan hier, maar blijf vooral volhouden dat het de bevolking is waardoor het misgaat.
Hardstikke leuk, totaal niet waar ik het over heb.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.
Die verpleger had zelf al 3x een aanvaring met ze voordat hij werd afgemaakt.
Soms moet je slimmer zijn.
Moet je duidelijker zijnquote:Op maandag 2 februari 2026 10:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Hardstikke leuk, totaal niet waar ik het over heb.
Maar dat weet Redje ook welquote:Op maandag 2 februari 2026 10:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Hardstikke leuk, totaal niet waar ik het over heb.
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.quote:Op maandag 2 februari 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus. Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
Een uur geleden heb ik met de bakfiets mijn zoontje van school gehaald en nu zitten we even bij te komen met een chai latte en vega clafoutis, na een uurtje stenen gooien en vuilnisbakken in de fik steken. Normaal doe ik dat compenseren vooraf, maar nu hadden we haast, dus ik open zo meteen mijn startpagina treesforall.nl om onze daden en het internetten te compenseren.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Kinderen meenemen als menselijk schild. Zelf stenen gooien en projectielen katapulteren en dan buurt vrij roepen als de politie wat terug doet.
Zo kennen we links weer. Uitdelen uitdelen maar maar janken als ze moeten incasseren. Wat heb ik echt een schijthekel aan die laffe hypocrisie en daarbij ook nog eens je kinderen moedwillig in gevaar brengen.
Ok, wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 2 februari 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Maar jij snapt het probleem niet? Dat verbaast me niks.
Onder Obama werden er geen burgers uit autos gesleept, kinderen gedetineerd en publiekelijke executies uitgevoerd.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ok, wat bedoel je hiermee?
En die razzia's zijn er al sinds 2003 dus ook onder Obama en Biden.
![]()
Maar nu onder Trump is het slecht, en toen was het wel goed?
Als ICE zo slecht was waarom hebben 2 presidenten in hun 12 jaar dit niet opgeheven.![]()
Maar exact hetzelfde laten doen als Trump!
Exact hetzelfde doen? Alsof jij vóór maart 2025 ooit beelden zag van gemaskerde mannen in vrijetijdskleding die auto’s ramden en mensen uit hun auto’s sleurdenquote:Op maandag 2 februari 2026 11:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
![]()
Als ICE zo slecht was waarom hebben 2 presidenten in hun 12 jaar dit niet opgeheven.![]()
Leugens bedoel ik hiermee.quote:
Ja, EXACT hetzelfde maat. Alsjeblieft houd opquote:En die razzia's zijn er al sinds 2003 dus ook onder Obama en Biden.
![]()
Slimmer, of laf.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.
Die verpleger had zelf al 3x een aanvaring met ze voordat hij werd afgemaakt.
Soms moet je slimmer zijn.
Eh ja hoor zat!quote:Op maandag 2 februari 2026 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Exact hetzelfde doen? Alsof jij vóór maart 2025 ooit beelden zag van gemaskerde mannen in vrijetijdskleding die auto’s ramden en mensen uit hun auto’s sleurden![]()
Je vergeet gemakshalve ook nog dat Trump al vier jaar president is geweest. Of nou misschien vergeet je dat niet maar hoort dat ook bij je alternatieve realiteit
Mensen die roepen 'deze organisatie bestond al en zette al illegale immigranten uit en ging daarbij zelf hun boekje wel te buiten' missen gewoon het punt. Dat gaat om de wijze waarop ze worden ingezet en de mate van verantwoording die men is verschuldigd voor hun optreden. Hier wordt het aardig samengevat:quote:Op maandag 2 februari 2026 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leugens bedoel ik hiermee.
[..]
Ja, EXACT hetzelfde maat. Alsjeblieft houd op. ICE is door Trump volledig gepolitiseerd en is nu zijn persoonlijke provocatiebrigade en wordt doelbewust ingezet om chaos te veroorzaken en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Maar ICE bestond al onder Oboema dus ja is precies hetzelfde toch???
Ja maar mobiele telefoonsquote:Op maandag 2 februari 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die roepen 'deze organisatie bestond al en zette al illegale immigranten uit en ging daarbij zelf hun boekje wel te buiten' missen gewoon het punt. Dat gaat om de wijze waarop ze worden ingezet en de mate van verantwoording die men is verschuldigd voor hun optreden. Hier wordt het aardig samengevat:
Kort gezegd, een organisatie die zich bezighoudt het met bewaken van grenzen en het opsporen en uitzetten van illegale immigranten is prima, maar die zou gewoon onderhevig moeten zijn aan een systeem van checks & balances in een democratische rechtsstaat.
Simpel youtube bestond nog maar net twitter en andere media stonden nog in de kinderschoenen en nu staat letterlijk iedereen aan de kant met een telefoon om te filmen.quote:
Ja, precies! Onder Obama kon je nog gewoon de democratische rechtsstaat afbreken en paramilitaire eskaders op pad sturen zonder gezeik want mobiele telefoons!!!quote:Op maandag 2 februari 2026 11:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Simpel youtube bestond nog maar net twitter en andere media stonden nog in de kinderschoenen en nu staat letterlijk iedereen aan de kant met een telefoon om te filmen.
![]()
plus eerste video die ik vond waren net 2 man uit hun auto gesleurd, ik moest wel even zoeken naar die oude beelden.
Komt je kan tot jaar geleden aangeven niet langer oop youtube.
Ik heb op een blauwe maandag nog eens het torentje bestormd. Kwam toch niet op de tube dus fok it. 🤘🤘quote:Op maandag 2 februari 2026 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, precies! Onder Obama kon je nog gewoon de democratische rechtsstaat afbreken en paramilitaire eskaders op pad sturen zonder gezeik want mobiele telefoons!!!
2000 waren er al razzia's!quote:Op maandag 2 februari 2026 11:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk maar als ze tegen gewerkt worden door steden en Staten en er ontzettend veel illegalen bij gekomen zijn moet je wel wat anders handelen. Ook dat politie niet helpt en criminelen gewoon vrijgelaten worden maakt het allemaal wat lastiger.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die roepen 'deze organisatie bestond al en zette al illegale immigranten uit en ging daarbij zelf hun boekje wel te buiten' missen gewoon het punt. Dat gaat om de wijze waarop ze worden ingezet en de mate van verantwoording die men is verschuldigd voor hun optreden. Hier wordt het aardig samengevat:
Kort gezegd, een organisatie die zich bezighoudt het met bewaken van grenzen en het opsporen en uitzetten van illegale immigranten is prima, maar die zou gewoon onderhevig moeten zijn aan een systeem van checks & balances in een democratische rechtsstaat.
oh sorry Biden heeft ook ICE ingezetquote:Op maandag 2 februari 2026 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ja maar OBAMA!!!!!!!!
Zo'n sterk argument altijd
Hitler dronk ook water.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
oh sorry Biden heeft ook ICE ingezet![]()
En Bush jr ook!
Niet gekeken.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:39 schreef theguyver het volgende:
mooi debat van 10 jaar geleden over de Obama aanpak!
@ gebruiken als je het over mij hebt.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat weet Redje ook wel
Even onderwerpie verschuiven.
Vooringenomenheid is je niks vreemd he.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:55 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Helpt niet bij mensen die niet oprecht discussieren.
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch?quote:
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:45 schreef theguyver het volgende:
Ik kan je exact vertellen waarom je onder Obama die beelden amper zag en nu wel..
het heet de mobiele telefoon!
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.
De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009.
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic (quote:Op maandag 2 februari 2026 12:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goeie! Nou ja, je hebt me in ieder geval al geleerd dat ik een pedo ben vanwege het ophemelen van Anne Franks dagboek en een roddelaar omdat ik je niet tag dus ik pak dingen best snel op moet ik zeggen.
Misschien een antisemiet omdat ik van honden hou?
2009 400 miljoen Uploads per jaarquote:Op maandag 2 februari 2026 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.
Je kan wel met basale feiten komen, maar je moet ook zeitgeist meenemen.
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch?
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.quote:Ga maar je koter meenemen naar een protest waar je met stenen gooit naar de politie en andermans eigendommen vernield.
Hoort er bij. Neem je je telefoon mee?
Herkenbaar!quote:Op maandag 2 februari 2026 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic () heb moeten leren dat ik zowel een antisemiet als een moslimhater ben verkeer ik in permanente identiteitscrisis.
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.
Was het slachtoffer in bed blijven liggen, dan was dat niet gebeurd...
Zo kun je alles wegredeneren.
Je mag in een democratische rechtsstaat verwachten dat je niet het gevaar loopt te worden doodgeschoten.
[..]
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.
Wederom, puur data zonder context.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2009 400 miljoen Uploads per jaar
2017 9.5 miljard Uploads per jaar
Dat trump een totale mafkees is, weten we inmiddels wel. Alleen dat continue vergelijk met de jaren '30, kap er eens mee. Godwin is aan totale inflatie onderhevig en betekend werkelijk niets meer. Het doet enkel en alleen af aan wat er werkelijk is gebeurd door de nazi's. Je denkt dat het je punt kracht bij zet, het laat enkel en alleen de beperktheid zien van de vergelijking.quote:Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
klopt, nou pak even een protest van toen en protest van nu.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.
De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009.
Ik geloof dat er maar van een kant Fascist Nazi en andere sleurs roepen!quote:Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2009 400 miljoen Uploads per jaar
2017 9.5 miljard Uploads per jaar
Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
Nu geen tijd voor dus 2 optiesquote:Op maandag 2 februari 2026 13:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kom op, doe niet zo kinderachtig. Je mag er van vinden wat je wil maar dit is in ieder geval niet op de man.
Ps. Als de mods gaan vegen mogen mijn posts ook wel weg.
Vind je dit normaal dan?quote:Op maandag 2 februari 2026 13:43 schreef Monolith het volgende:
Dat wegzetten als 'kinderen inzetten als menselijk schild' alsof ouders hun kinderen meenemen om vanachter hun kinderen stenen en vuurwerk naar agenten te gooien of iets dergelijks is ook geen normale manier van discussiëren.
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.
"He who drinks from the deep water, may he know the depths of the well"
Net zoals wat gebeurd is met de 2 doden.
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.
Net zoals wat gebeurd is met de 2 doden.
Andersom gebeurd dat niet nee?quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.
Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.quote:Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.quote:Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?
Nee echt, bagatelliseren van de situatie is echt op zn plek nu.
[..]
Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.
[..]
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.
En gelijkenissen zien is niet meteen de desbetreffende gebeurtenis downplayen of qua gradatie op dezelfde schaal plaatsen
Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij doet, en jouw reactie: hunnie doen het ook!!
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.
Hoezo mag dat nu opeens niet meer dan?
"Wekenlange protesten" zijn gewoon een grondwettelijk recht hoor. Dat jij daar een probleem mee hebt kan ik niet helpen. "Continue stroom aan incidenten" is ook al zoiets. In welke steden? Hoeveel incidenten? Op hoeveel protesten? Dat is dus weer wat ik bedoel, incidentgestuurd denken door social media en geen objectieve droge analyse.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?
Kan ook zonder mispaatste godwins.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.
Ow moeten mensen het dan opeens over de enkele ice agent gaan hebben die zonder gezichtsbedekking rond loopt.quote:
Jarenlang hier:quote:Op maandag 2 februari 2026 14:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.
En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil tussen demonstreren en terroriseren.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.
Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.
Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
Er is een reden waarom ze daar naar toe gestuurd zijn he...quote:Op maandag 2 februari 2026 15:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.
Je kunt niet eerst een issue veroorzaken en er daarna over gaan klagen
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.
Klinkt als Trump.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ooh jawel, ik ken links als geen ander. pure hautaine haat en afkeer als ze het ergens niet mee eens zijn, ook al heeft de democratische meerderheid anders beslist.
Niet?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
Ik denk dat een van de problemen heden ten dage ook is dat een aanzienlijk deel van de mensen de fundamentele principes van een democratische rechtsstaat niet meer onderschrijft, maar er vooral inzit met een mentaliteit van 'democratische grondrechten zijn voor mij, niet voor mensen die het niet met mij eens zijn'.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
je moet het ook zo zien dat het grootste probleem dus het 2 partijen stelsel dus wanneer de Democraten aan de macht komen dan werken de republikeinen tegen maar aan de macht is werfken de democraten tegen.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet?
in de VS worden Politie achtervolgingen live uitgezonden.
In een groot aantal van deze probeert de man/vrouw achter stuur over een agent te rijden en letterlijk doorzeeft.
quote:Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
hoe moet die agent weten wat haar bedoeling was?
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?quote:
Niet relevant.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
als het een relevant is dan is het ander het logischerwijs ook lijkt mequote:Op maandag 2 februari 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet relevant.
Het gaat in deze discussie er om of Good vantevoren had kunnen weten dat haar acties haar het leven kunnen kosten.
Hij schoot toen die auto naast hem was. Dus zijn enige bedoeling was een zeer wrede executie uitvoeren.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.
Terwijl alles er op wijst dat dat niet haar bedoeling was.
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
Zou.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben het niet eens met jouw schets van de situatie, maar zelfs als je dat al voor waar aan neemt is eer nog steeds geen enkele reden om haar 3 keer door haar kop te knallen of voor haar om dat te verwachten.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.
En je verwacht niet dat je daarbij een confrontatie kan krijgen?
Hmmm....
1e schot niet ging door de vooruit, dat lukt alleen als je voor de auto bent (gevaren zone) 2e en 3e wel die gingen door het open raam van de deur.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij schoot toen die auto naast hem was. Dus zijn enige bedoeling was een zeer wrede executie uitvoeren.
Hij stond recht voor de auto. Op de beelden van zijn telefoon is ook te zien dat het stuur van links naar rechts wordt gedraai voordat ze gaat rijden. Die ICE agent had dat waarschijnlijk ook gezien, want hij was volledig gefocust op het eerste schot ipv zich fysiek te verplaatsenquote:Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
Rake vraag natuurlijk. Daarom die reactie.quote:
quote:Op maandag 2 februari 2026 17:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
1e schot niet ging door de vooruit, dat lukt alleen als je voor de auto bent (gevaren zone) 2e en 3e wel die gingen door het open raam van de deur.
Knip
Paar deeltjes terug heb ik ook neergezet dat van mij part ze dit ook niet met haar dood had hoeven bekopen en dat totaal aan de triggerhappy idioterie is te wijten aan dat domme boa ice volk. Wel ben ik van mening, net als bij de andere, dat het hun eigen keuzes zijn geweest die ze daar in die situatie brachten.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:00 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jouw schets van de situatie, maar zelfs als je dat al voor waar aan neemt is eer nog steeds geen enkele reden om haar 3 keer door haar kop te knallen of voor haar om dat te verwachten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 februari 2026 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.
Hmmm....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 02-02-2026 17:29:59 ]I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
Dus ze hadden vooraf kunnen verwachten dat hun acties tegen ICE dodelijk konden zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Paar deeltjes terug heb ik ook neergezet dat van mij part ze dit ook niet met haar dood had hoeven bekopen en dat totaal aan de triggerhappy idioterie is te wijten aan dat domme boa ice volk. Wel ben ik van mening, net als bij de andere, dat het hun eigen keuzes zijn geweest die ze daar in die situatie brachten.
Nope.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een relevant is dan is het ander het logischerwijs ook lijkt me
Jij verwacht te worden doodgeschoten?quote:Op maandag 2 februari 2026 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hmmm....
Ik vind van welquote:
Nee dat is ook niet het geval geweest. Het was het inrijden op de ICE medewerker die haar dood tot gevolg hadquote:Op maandag 2 februari 2026 17:00 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jouw schets van de situatie, maar zelfs als je dat al voor waar aan neemt is eer nog steeds geen enkele reden om haar 3 keer door haar kop te knallen of voor haar om dat te verwachten.
Enig risico op confrontatie kan je wel verwachten als je je zo opstelt zoals ze deden.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus ze hadden vooraf kunnen verwachten dat hun acties tegen ICE dodelijk konden zijn.
En dat in een democratische rechtsstaat.
Als ik me zo zou gedragen als die 2 deden? Dan verwacht ik minimaal dat ik mij mag melden voor het hekje na een harde arrestatie. En die 2de had kunnen verwachten dat zijn situatie erger zou kunnen zijn na de dood van de eerste en zijn al eerdere aanvaringen.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij verwacht te worden doodgeschoten?
Hmmm....
Niet bij de vraagstelling of Good had kunnen verwachten die dag dat haar protest een dodelijke afloop zou hebben.quote:
Dat maak je er nu van. Om jezelf te beschermen om er niet op in te hoeven gaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij doet, en jouw reactie: hunnie doen het ook!!
Wie duikt en reageert niet inhoudelijk?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat maak je er nu van. Om jezelf te beschermen om er niet op in te hoeven gaan.
Kan ik ook hoor. Fijn duiken om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.
quote:
Nee ze is geen waarzegster net zoals de agent in kwestie niet kon ruiken dat ze hem niet per se dood wilde rijdenquote:Op maandag 2 februari 2026 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet bij de vraagstelling of Good had kunnen verwachten die dag dat haar protest een dodelijke afloop zou hebben.
Zo is dat. Calculated risk.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:13 schreef sp3c het volgende:
Als een agent voor je auto staat en je besluit er doorheen te rijden dan is de kans aanwezig dat je neergeschoten gaat worden ja
Geloof niet dat Amerika daar uniek in is
Met de auto overdwars op de weg staan is dus garantie voor een dodelijke afloop.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enig risico op confrontatie kan je wel verwachten als je je zo opstelt zoals ze deden.
Dat iemand zijn magazijn op je leegschiet?quote:Dat is in iedere democratische rechtsstaat zo, van welke kant je ook bent.
[..]
En maximaal dat je doorzeefd wordt met kogels?quote:Als ik me zo zou gedragen als die 2 deden? Dan verwacht ik minimaal dat ik mij mag melden voor het hekje na een harde arrestatie.
Die had dus kunnen weten dat hij zou worden doodgeschoten...quote:En die 2de had kunnen verwachten dat zijn situatie erger zou kunnen zijn na de dood van de eerste en zijn al eerdere aanvaringen.
Ja, in Nederland worden demonstranten ook doorzeefd met kogels.quote:Wederom:
Enig risico op confrontatie kan je wel verwachten als je je zo opstelt zoals ze deden.
Dat is in iedere democratische rechtsstaat zo, van welke kant je ook bent.
Nou, dat bedoel ik.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ze is geen waarzegster net zoals de agent in kwestie niet kon ruiken dat ze hem niet per se dood wilde rijden
Was compleet zinloos geweld overigens, de man brengt zichzelf in gevaar door voor de wagen te gaan staan, doet hij dat niet gaat ze er vandoor en maak je een foto van het nummerbordquote:
Je wijst ergens naar om de doelpalen dicht bij elkaar te zetten voor een antwoord, ik ga daar niet op in omdat ik het door heb en ik het een enorme hypocriete actie vind en ipv daarvan kaats ik hem terug en vraag je iets.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie duikt en reageert niet inhoudelijk?
Laten we eens kijken hoe het zat:
[..]
[..]
Wat wil je eigenlijk zeggen? Wat voor overtuiging wil je delen?quote:
Bij de boeren protesten werd ook geschoten op een tiener in een trekker. Figuren hier vonden dat volstrekt normaal toen.quote:[..]
Ja, in Nederland worden demonstranten ook doorzeefd met kogels.
Hoort erbij.
En wat denk je dat er met die agent is gebeurd vervolgens?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk zeggen? Wat voor overtuiging wil je delen?
[..]
Bij de boeren protesten werd ook geschoten op een tiener in een trekker. Figuren hier vonden dat volstrekt normaal toen.
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.
Maar verder niet relevant voor deze vraag.quote:Een agent kan dit niet zien hij kan geen gedachten lezen.
Wat wel is de auto geeft gas op het moment dat hij er voor is, en dat is gewoon de reden dat de agent besloot om te schieten.
- vormt de vrouw op dat moment een gevaar voor die agent .. JA
- kan een auto als een dodelijk wapen gebruikt worden, JA
- was zij daarvoor al strafbaar bezig? Ja blokkerde de weg en volgde niet de bevelen op van de agent! dus JA
- Door de auto daar al neer te zetten was ze al in overtreding, want het opzettelijk dwarsliggen van een ICE agent is strafbaar dus ..JA
Had dit anders opgelost kunnen worden zonder geweld, oh jazeker wel maar daar dat is niet de issue.
De agent schoot haar dood, omdat zij vanuit zijn zichtpunt ze een dreiging vormde door vooruit te rijden.
Kon dit voorkomen worden, ja op verschillende manieren, bijvoorbeeld dingen wat ICE anders had kunnen doen of dingen wat deze mevrouw anders had kunnen doen.
Heeft deze agent procedure gevolgd, ja spijtig voor deze dame maar ja, na het schieten liep hij naar de auto gewapend en wel, en zag (hoe lullig dit ook klinkt) dat de vrouw geen dreiging meer vormde en liep daarna weg van wat nu een crime scene is ( dit is exact hoe de procedure gevolgd moet worden) wat niet te zien is wat wel gebeurt is ( een andere agent zorgde voor eerste hulp +- 45 seconden nadat de auto de boom raakte) de ambulance was er binnen nog geen 5 minuten en alle overige proceedures werden gevolgd door ICE dit kan je terug vinden in het rapport tussen ICE agents en hulp instanties.
Dit kan je terug vinden in het eerder geplaatste filmpje waarbij de agent deze hele kwestie doorneemt.
Hij heeft omdat hij zelf agent is toegang tot de telefoon rapport tussen ICE lokale Politie en Ambulance
Daarna doorbraken burgers/protestors de crime scene en dit was de enige keer tot en met het telefoon gesprek tussen Trump en Walz dat de politie samenwerkte met ICE agents, om de menigte die door de crime scene liep terug te druken.
Ik had meermaals gezegd dat filmpje interessant was en zeker de moeite waard was om te kijken, maar denk niet dat er veel naar gekeken werd helaas.
want er zat veel informatie en andere beelden in die wij niet gezien hebben maar best wel essentieel zijn voor dat onderzoek.
Exact.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat denk je dat er met die agent is gebeurd vervolgens?
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslagquote:Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat denk je dat er met die agent is gebeurd vervolgens?
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Die heeft een hoop gezeur gekregen, en terecht. Zoals het hoort in een rechtvaardig land.
Enig verschil was dat dat ventje langs de blokkade wilde rijden en die in MSP haar auto gooide in een rijdend convoy met zwaailichten aan.
Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.
[..]
Maar verder niet relevant voor deze vraag.
Iedereen is het er over eens dat als ze niet probeerde weg te rijden en daarbij de agent heeft geraakt, ze niet was doodgeschoten.
Maar ze heeft niet die intentie gehad.
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslag
Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslag
Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
Das doelpalen schuivenquote:Op maandag 2 februari 2026 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?
Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?
Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
Agent had niet voor de auto moeten staan en het filmen wat hij deed was ook raar. Later werd wel bekend dat hij paar maanden daarvoor door een auto was meegesleurd en behoorlijk gewond raakte, dus vandaar zijn verdediging maar niet goed te praten.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!quote:
https://www.youtube.com/@PoliceActivityquote:Op maandag 2 februari 2026 18:40 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.
Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.quote:
Ja? Laat er dan specifiek 1 zien waar het om een verkeersovertreding gaat en waar de bestuurder nog kalm zat te praten.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity
ik heb hier een paar HONDERD voorbeelden..
Bijster moeilijk is het niet. Agent voelt zich bedreigt door persoon in groot voertuig en schiet.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?
Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity
ik heb hier een paar HONDERD voorbeelden..
Klopt.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.
..
Niet relevant.quote:Heb jij ook een bron dat deze agent gedachten kan lezen?
Zie filmpje in de spoiler, mevrouw stormt op 2 agenten aan met een mes.
lees even haar gedachten af, wou ze .
A. Neer geknald worden door de agent?
B. Wou ze beide agenten vermoorden?
C. Ze wou eigenlijk weg rennen.
A B of C
Zegt u maar
btw, even voor de duidelijkheid deze agenten hadden meer tijd om haar gedachten uit te lezen dan de ICE agent.
Ik ga niet door jouw hoepeltjes springen maat; je zoekt maar lekker iemand anders om je kinderachtige spelletjes mee te spelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je wijst ergens naar om de doelpalen dicht bij elkaar te zetten voor een antwoord, ik ga daar niet op in omdat ik het door heb en ik het een enorme hypocriete actie vind en ipv daarvan kaats ik hem terug en vraag je iets.
Lijkt mij heel normaal in een discussie. Vragen stellen.
Jij wil er vervolgens niet op ingaan en ik geef nog een aantal voorbeelden en je blijft de deur maar dichtgooien om maar niet te hoeven antwoorden.
Nu ben ik klaar met je gezuig. Je hebt 2 keuzes: verder gaan met zuigen en janken en het laatste woord willen hebben;
of
Inhoudelijk op de vraag in gaan en verder gaan met de discussie op een volwassen manier.
Die op de tractor schoot tijdens dat boerenprotestquote:Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?
want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)
Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken..![]()
De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werdquote:Op maandag 2 februari 2026 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.
Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werd
Dat in Nederland minder schietgraag zijn en de man wel (licht) straffen doet daar niets aan af
Als je in Amerika woont of bezoekt dan is het slimst je te gedragen alsof je in een Staat bent waar men snel schiet. In Florida bijvoorbeeld als je voor een auto gaat staan en de bestuurder voelt zich bedreigt mag deze gewoon gas geven. De agenten komen ook uit verschillende Staten dus die denken anders dan een lokale politie agent die weinig mag.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?
Het zal vast en zeker per staat verschillen.
Euh ... ok?quote:Op maandag 2 februari 2026 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:25 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
Breaking Bad actor Giancarlo Esposito
Eens, mislukte incontinente zakenmannen die in een show zaten ook niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
Reaganquote:Op maandag 2 februari 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 februari 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.quote:
Ik denk dat het meer een probleem is dat wij in Europa allerlei illegalen hebben die moordend en verkrachtend rondtrekken en waarvan niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze al op hun kerfstok hebben.. dan dat ik me drukmaak om ICE.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Maar jij snapt het probleem niet? Dat verbaast me niks.
Lekker belangrijk manquote:Op maandag 2 februari 2026 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.
Dat zou helemaal laakbaar zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.
Ho ho. Jaren lang worden mensen over een kam geschoren zodra het links/woke/policor uitkomt en jij stelt hier een voorwaarde in de discussie om dat niet te doen.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ga niet door jouw hoepeltjes springen maat; je zoekt maar lekker iemand anders om je kinderachtige spelletjes mee te spelen.
Er staat een inhoudelijke reactie voor jou om op te reageren, maar je blijft kronkelen om dat niet te hoeven doen. En dan mij hypocrisie en duiken verwijten? Koekoek jonge.
Dit was wel echt een heerlijke servering van de waarheid hoor.quote:
Dat is er een van het kaliber dat de verkrachte/mishandelde/vermoorde vrouw er ook gewoon voor had kunnen kiezen na zonsondergang niet meer de straat op te gaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zou helemaal laakbaar zijn.
Maar nogmaals, die 2 hebben allerlei keuzes gemaakt die hen brachten op dat moment op die locatie. 1 keuze anders had ze laten leven.
Je jaagt dus op fantomen.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een probleem is dat wij in Europa allerlei illegalen hebben die moordend en verkrachtend rondtrekken en waarvan niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze al op hun kerfstok hebben.. dan dat ik me drukmaak om ICE.
Klopt, maar dat dringt niet tot hem door.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is er een van het kaliber dat de verkrachte/mishandelde/vermoorde vrouw er ook gewoon voor had kunnen kiezen na zonsondergang niet meer de straat op te gaan.
Jij scheert hier zelf over 1 kan.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ho ho. Jaren lang worden mensen over een kam geschoren zodra het links/woke/policor uitkomt en jij stelt hier een voorwaarde in de discussie om dat niet te doen.
Wie wil hier een ander door hoepels laten springen? Wie wil voor een ander bepalen wat diegene mag gebruiken? Wie speelt hier spelletjes?
Gewoon over straat lopen is niet hetzelfde als met een auto op mensen inrijdenquote:Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is er een van het kaliber dat de verkrachte/mishandelde/vermoorde vrouw er ook gewoon voor had kunnen kiezen na zonsondergang niet meer de straat op te gaan.
Het is m.i. zeer zorgelijk dat er dus mensen bij ICE werken die zo psychotisch zijn dat iedereen die hen irriteert, zoals een protesterende Renee Good, zij een scenario kunnen triggeren dat ze haar dood kunnen maken en zonder schuld wegkomen onder het mom van zelfverdediging.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zou helemaal laakbaar zijn.
Maar nogmaals, die 2 hebben allerlei keuzes gemaakt die hen brachten op dat moment op die locatie. 1 keuze anders had ze laten leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beiden zijn debet aan de afloopOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
"Opzij stappen" "hij escaleert"?quote:Op maandag 2 februari 2026 22:55 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Het is m.i. zeer zorgelijk dat er dus mensen bij ICE werken die zo psychotisch zijn dat iedereen die hen irriteert, zoals een protesterende Renee Good, zij een scenario kunnen triggeren dat ze haar dood kunnen maken en zonder schuld wegkomen onder het mom van zelfverdediging.
Hij is 100% in de fout door zwaar te escaleren door zijn pistool in zijn hand te stoppen en naast haar auto te lopen. Dat is 100% geen standaard procedure kan ik je vertellen. Laatste wat de politie in VS wilt is dat de bevolking denkt dat de politie zomaar, voor een verkeersincident, met een wapen in hand op hen kunnen aflopen. Dan worden er echt veel meer agenten doodgeschoten "zonder aanleiding".
Hij escaleert omdat hij een reactie uit Renee wilt lokken. Eentje die hem een excuus geeft om haar dood te schieten. Het is normaal om een beetje in paniek te raken als een agent ineens zijn wapen uit zijn holster trekt, in zijn hand houdt en dicht naast je auto gaat lopen waar je in zit.
Hij had zoveel kansen om gewoon een stap opzij te doen. Zelfs op het moment dat ze achteruit ging en weer naar voren reed had hij genoeg tijd om een stapje opzij te doen. Maar als hij dat deed, dan verloor hij zijn kans om haar dood te schieten. Hij deed precies wat hij moest doen om haar dood te kunnen schieten en het zelfverdediging te noemen. Dat vind ik echt te ziek voor woorden.
quote:Op maandag 2 februari 2026 23:23 schreef sp3c het volgende:
ICE mannetje is fout maar dat maakt mevrouw Renee niet goedAls het ICE-mannetje een fatsoenlijke training had gehad zoals je zou mogen verwachten van mensen in zijn positie dan had hij deëscalerend gehandeld. Helaas is dat wel het allerlaatste wat Trump en de zijnen willen, die hopen juist op dit soort uitkomsten, vandaar dat ze ook meteen hun oordeel klaar hadden zonder enige kennis van zaken (al is dat laatste wel een beetje het handelsmerk van deze president).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beiden zijn debet aan de afloop
Wapen trekken is escaleren. Was een verkeersincident tot dat punt. Daarvoor trek je je wapen niet als agent zijnde.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Opzij stappen" "hij escaleert"?
Wat is dit allemaal voor onzin joh.
Dit inderdaad. Het is geen ongelukkige fout. Tis geen incident. Niet bij Renee en niet bij Alex. In beide gevallen escaleert ICE de dreiging en geweld. Dit is wat ze willen.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het ICE-mannetje een fatsoenlijke training had gehad zoals je zou mogen verwachten van mensen in zijn positie dan had hij deëscalerend gehandeld. Helaas is dat wel het allerlaatste wat Trump en de zijnen willen, die hopen juist op dit soort uitkomsten, vandaar dat ze ook meteen hun oordeel klaar hadden zonder enige kennis van zaken (al is dat laatste wel een beetje het handelsmerk van deze president).
Verkeersincident? Dat is nogal een eufemisme als je een ICE-colonne inrijdt en vervolgens weigert te stoppen.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:33 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wapen trekken is escaleren. Was een verkeersincident tot dat punt. Daarvoor trek je je wapen niet als agent zijnde.
Ja, ik vond het ook niet kunnen dat ze die ICE-agent met een hakbijl aanviel.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verkeersincident? Dat is nogal een eufemisme als je een ICE-colonne inrijdt en vervolgens weigert te stoppen.
Zo zou je het ook kunnen noemen als iemand met 130 inrijdt op een politiefuik.
Ja en als mevrouw gewoon in de tuin een sneeuwpop was gaan bouwen was ze waarschijnlijk niet overledenquote:Op maandag 2 februari 2026 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het ICE-mannetje een fatsoenlijke training had gehad zoals je zou mogen verwachten van mensen in zijn positie dan had hij deëscalerend gehandeld. Helaas is dat wel het allerlaatste wat Trump en de zijnen willen, die hopen juist op dit soort uitkomsten, vandaar dat ze ook meteen hun oordeel klaar hadden zonder enige kennis van zaken (al is dat laatste wel een beetje het handelsmerk van deze president).
Het is zijn baan, daar horen bepaalde verwachtingen en verplichtingen bij.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en als mevrouw gewoon in de tuin een sneeuwpop was gaan bouwen was ze waarschijnlijk niet overleden
What ifs kan ik niet zoveel mee
Feit is dat zowel de heren als de dame foute keuzes maakt die hebben bijgedragen aan 1 dode en 1 gewonde
quote:Op maandag 2 februari 2026 23:23 schreef sp3c het volgende:
ICE mannetje is fout maar dat maakt mevrouw Renee niet goedIs hier "niet goed" hetzelfde als "fout"? Zo niet, wat maakt het dan uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beiden zijn debet aan de afloop
Het begint toch echt op het moment dat iemand besluit met haar auto op iemand in te rijden. Dan kan je natuurlijk die persoon kwalijk gaan nemen dat hij geen poging deed opzij te springen maar vind je niet dat je dan aan de eigenlijke zaak voorbij gaat? Het slachtoffer heeft z'n leven weten te redden maar die wil je kwalijk gaan nemen dat hij het leven van degene die hem wilde doden niet gespaard heeft?quote:Op maandag 2 februari 2026 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Feit is dat de foute keuze van de agent, die een gevolg is van incompetentie, direct werd ontkend, gebagatellisseerd en goedgepraat door de hoogste mensen in Washington.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Feit is dat zowel de heren als de dame foute keuzes maakt die hebben bijgedragen aan 1 dode en 1 gewonde
Het gaat fout op het moment een "agent" zijn wapen trekt terwijl er totaal geen reden voor hem was om een wapen te trekken. Dat is escalatie.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het begint toch echt op het moment dat iemand besluit met haar auto op iemand in te rijden. Dan kan je natuurlijk die persoon kwalijk gaan nemen dat hij geen poging deed opzij te springen maar vind je niet dat je dan aan de eigenlijke zaak voorbij gaat?
Ja zoiets ze ik al in deel 1 ongeveerquote:Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Feit is dat de foute keuze van de agent, die een gevolg is van incompetentie, direct werd ontkend, gebagatellisseerd en goedgepraat door de hoogste mensen in Washington.
Diezelfde mensen die een pardon verdedigden voor het tuig dat zich daadwerkelijk schuldig had gemaakt aan domestic terrorism toen ze met grof geweld de Capitoolpolitie te lijf gingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Feit is dat de foute keuze van de agent, die een gevolg is van incompetentie, direct werd ontkend, gebagatellisseerd en goedgepraat door de hoogste mensen in Washington.
Hij had die auto gewoon over zich heen moeten laten rijden of wat bedoel je nu eigenlijk?quote:Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Het gaat fout op het moment een "agent" zijn wapen trekt terwijl er totaal geen reden voor hem was om een wapen te trekken. Dat is escalatie.
Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?quote:Op maandag 2 februari 2026 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is zijn baan, daar horen bepaalde verwachtingen en verplichtingen bij.
Ongeacht of hij schoot of niet was de auto niet over hem heen gereden. Hij schoot haar door haar hoofd toen hij naast de rijdende auto stond.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij had die auto gewoon over zich heen moeten laten rijden of wat bedoel je nu eigenlijk?![]()
Mijn verwachtingen van een agent zijn hoger dan die van een random burger op basis van training, verantwoordelijkheid, bevoegdheden, geweldsmonopolie.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?
Wat denk je dat ik bedoel als ik zeg dat die agent fout zit?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen van een agent zijn hoger dan die van een random burger op basis van training, verantwoordelijkheid, bevoegdheden, geweldsmonopolie.
Jij lijkt te stellen dat allebei fouten kunnen maken, dus shit happens als de agent dan maar volkomen overbodig meerdere kogels afvuurt.
Het staat nu toch al even vast dat ICE ongetrainde, incompetente faalhazen zijn die graag schieten?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen van een agent zijn hoger dan die van een random burger op basis van training, verantwoordelijkheid, bevoegdheden, geweldsmonopolie.
Jij lijkt te stellen dat allebei fouten kunnen maken, dus shit happens als de agent dan maar volkomen overbodig meerdere kogels afvuurt.
Maar dat zei je niet, het blijft een beetje een lafhartige variant op "waar er twee vechten hebben er twee schuld".quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik bedoel als ik zeg dat die agent fout zit?
En daar blijf je behendig omheen laveren.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als iedereen 85 jaar geleden zo had gedacht spraken we hier nu Duits.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het staat nu toch al even vast dat ICE ongetrainde, incompetente faalhazen zijn die graag schieten?
Des te meer reden om er bij uit de buurt te blijven.
Dat heb ik letterlijk meerdere malen gezegd, je hebt gequote ook toch jad mevrouw nog geleefd als ze de man niet had aangeredenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet, het blijft een beetje een lafhartige variant op "waar er twee vechten hebben er twee schuld".
Zoals ik hierboven letterlijk zei:
[..]
En daar blijf je behendig omheen laveren.
Gefeliciteerd. Je hebt het weer gered hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als iedereen 85 jaar geleden zo had gedacht spraken we hier nu Duits.
Die waren nu niet bepaald onbekwaamquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als iedereen 85 jaar geleden zo had gedacht spraken we hier nu Duits.
Als die man geen incompetente soldaat uit Trumps privéleger was geweest had die mevrouw ook nog geleefd en dan hadden ze haar, indien daar aanleiding voor was, een passende straf voor kunnen geven.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat heb ik letterlijk meerdere malen gezegd, je hebt gequote ook toch jad mevrouw nog geleefd als ze de man niet had aangereden
Absoluut waarquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als die man geen incompetente soldaat uit Trumps privéleger was geweest had die mevrouw ook nog geleefd en dan hadden ze haar, indien daar aanleiding voor was, een passende straf voor kunnen geven.
Wel grappig dat je dan weer niet ziet hoe jouw post waarop ik reageerde dan weer de ultieme "Dan moet je maar geen kort rokje dragen"-bijdrage was.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt het weer gered hoor
Jonathan Ross was geen ongetrainde faalhaas. Hij was een veteraan en werkte al 10 jaar bij DHS.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het staat nu toch al even vast dat ICE ongetrainde, incompetente faalhazen zijn die graag schieten?
Mensen raken in paniek als gemaskerd tuig een geladen wapen op hen richt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Absoluut waar
Toch had ze geen gas moeten geven
Dit is meer geen rokje dragen en een parenclub binnstappenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wel grappig dat je dan weer niet ziet hoe jouw post waarop ik reageerde dan weer de ultieme "Dan moet je maar geen kort rokje dragen"-bijdrage was.
Snap ikquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen raken in paniek als gemaskerd tuig een geladen wapen op hen richt.
Kort rokje nog wel. Meer niveau klauteren door hoogspanningsmasten of ongezekerd tegen de Eiffeltoren op.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wel grappig dat je dan weer niet ziet hoe jouw post waarop ik reageerde dan weer de ultieme "Dan moet je maar geen kort rokje dragen"-bijdrage was.
Nee, daar zijn dit soort troepen op getraind.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Snap ik
Zelfde als je ze met een auto omver kegelt
Maar hij raakte niet in paniek. Hij had ver van tevoren zijn wapen in zijn hand. En sloeg exact op het moment toe dat hij werd getikt door de zijkant van de auto. Dat is geen paniek. Paniek was wegspringen oid. Niet gelijk schieten op het moment dat je wordt geraakt. Dan is het al te laat als de auto je echt dood zou gaan rijden.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Snap ik
Zelfde als je ze met een auto omver kegelt
Typisch gelul van 100 keer het filmpje in slowmotion terugkijken en met uren studie de juiste keuzes voor de agent optekenen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar hij raakte niet in paniek. Hij had ver van tevoren zijn wapen in zijn hand. En sloeg exact op het moment toe dat hij werd getikt door de zijkant van de auto. Dat is geen paniek. Paniek was wegspringen oid. Niet gelijk schieten op het moment dat je wordt geraakt. Dan is het al te laat als de auto je echt dood zou gaan rijden.
Daarom training.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Typisch gelul van 100 keer het filmpje in slowmotion terugkijken en met uren studie de juiste keuzes voor de agent optekenen.
Zo werkt het vanaf jouw gure zolderkamer. Maar niet in de heat of the moment.
Ja als je een agent omver probeert te rijden beginnen ze te schieten, ook in Nedelandquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, daar zijn dit soort troepen op getraind.
Tenzij het doel is ze daar niet op te trainen om de boel compleet te laten escaleren natuurlijk.
Ik heb in Nederland nog nooit gezien dat de premier en zijn persbarbie zonder enige kennis van zaken zeggen dat het terecht was dat een demonstrant is neergeschoten, dat het een terrorist betrof, dat verder onderzoek niet nodig is en dat de gemaskerde beul een held is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja als je een agent omver probeert te rijden beginnen ze te schieten, ook in Nedeland
Komt minder vaak voor want ze zijn hier beter opgeleid maar als er om welke reden waar ook ter wereld een agent voor je auto staat en je begint te rijden is de kans heel groot dat hij je neer gaat proberen te schieten
Dat weet ik niet hoor dat moeten slimmere mensen dan mij uitpuzzelenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar hij raakte niet in paniek. Hij had ver van tevoren zijn wapen in zijn hand. En sloeg exact op het moment toe dat hij werd getikt door de zijkant van de auto. Dat is geen paniek. Paniek was wegspringen oid. Niet gelijk schieten op het moment dat je wordt geraakt. Dan is het al te laat als de auto je echt dood zou gaan rijden.
Nogmaals, wapen in zijn eigen hand stoppen gebeurde al lang voordat er iets was gebeurd. Hij escaleert zelf de situatie. Vervolgens maakt hij geen ene poging om de auto te ontwijken, waar hij zogenaamd voor zijn leven vreesde, en begon te schieten toen heel de voorkant van de auto hem al voorbij was.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Typisch gelul van 100 keer het filmpje in slowmotion terugkijken en met uren studie de juiste keuzes voor de agent optekenen.
Zo werkt het vanaf jouw gure zolderkamer. Maar niet in de heat of the moment.
Neequote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb in Nederland nog nooit gezien dat de premier en zijn persbarbie zonder enige kennis van zaken zeggen dat het terecht was dat een demonstrant is neergeschoten, dat het een terrorist betrof, dat verder onderzoek niet nodig is en dat de beul een held is.
Jij wel?
Tsja, dan wil je het ook niet weten denk ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee
Weet niet precies wat het argument is hier
Maar ik wil het wel wetenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, dan wil je het ook niet weten denk ik.
Het 'onder schot' houden van een verdachte is in Amerika veel gebruikelijker.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:26 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nogmaals, wapen in zijn eigen hand stoppen gebeurde al lang voordat er iets was gebeurd. Hij escaleert zelf de situatie. Vervolgens maakt hij geen ene poging om de auto te ontwijken, waar hij zogenaamd voor zijn leven vreesde, en begon te schieten toen heel de voorkant van de auto hem al voorbij was.
Echt 100% pure onzin dat hij zogenaamd in paniek was en voor zijn level vreesde voor de auto. Hij schoot haar dood toen hij letterlijk naast de auto stond. Al had hij nog 100 keer kunnen schieten in 1 seconde, had totaal niets voor zijn situatie uitgemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |