abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219963460
Renee Good

twitter

Alex Pretti

twitter

Met bijbehorende nieuwsbronnen:

Van seconde tot seconde: wat er voorafging aan de dood van Alex Pretti

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-minnesota-usa-trump

Wie is verpleger Alex Pretti (37) die in Minneapolis werd doodgeschoten? "Hij leefde om anderen te helpen"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)rpleegkundige-op-in/

NOS bericht :ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

NOS

—------------------------------------

Niet mijn OP.
pi_219963475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:15 schreef theguyver het volgende: [..] Geen probleem stuur maar een DM Ben benieuwd hoeveel dit verschilt met reguliere burgers.
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219963505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef MoreDakka het volgende: [..] Jij hebt nooit standaarden en daar ben je trots op dus wat lul je nu :D Nee, dit soort halvegare gotchas gaan niet werken kerel.
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!
En zoals ik je al eerder heb uitgelegd, of we hanteren dezelfde standaard of er is geen enkele standaard, principes be damned als je tegenstander geen principes hanteert.
Het is alsof je in de ring stapt met een hand achter je rug gebonden en je tegenstander vecht zonder handschoenen en mag ook nog eens low blows en kopstoten geven.
Alleen een dwaas blijft op zo’n moment principieel.
pi_219963517
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.
pi_219963526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.
Nope, maar je deed een dappere poging.
pi_219963562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Beweer anders nog een keer dat ik vind dat hij zijn dood verdiende. Blijkbaar geloof je wel dat mensen daar in trappen.
Jij bent degene die blijft doorzagen over wat Pretti allemaal wel niet gedaan zou hebben...

Niemand die daar nog in trapt.
pi_219963567
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, maar je deed een dappere poging.
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.
pi_219963570
Het gaat allemaal prima in Minnesota..

Journalist en ex-CNN anker Don Lemon is gearresteerd nadat hij in een kerk in Minnesota aanwezig was tijdens een protest tegen de Amerikaanse immigratiepolitie (ICE). Volgens zijn advocaat was hij daar aan het filmen als journalist. De Amerikaanse president Donald Trump noemde Lemon eerder nog “een loser”.

https://www.hln.be/buiten(...)ce-protest~a9835718/
pi_219963614
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat hij geen vreedzame demonstrant was is een feit en dat mag prima uitgelicht worden zodat er geen verkeerd beeld ontstaat dat ICE zomaar burgers af knalt die toevallig net op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn. Want dat is het beeld dat graag geschetst wordt door deze geradicaliseerde figuren. Als je dat 20 minuten durende filmpje bekijkt dan zie je dat er 16 minuten lang helemaal niks gebeurt behalve een paar mensen die fluiten en van gepaste afstand hun ongenoegen uiten, niets mis mee, tot Pretti in beeld komt, die komt als een idioot aanrennen, begint te schreeuwen in het gezicht van agenten, te spugen en te schoppen naar agenten en hun materiaal, waardoor de situatie gelijk escaleert. Als je steeds maar olie op het vuur blijft gooien loop je het risico je te verbranden. Sommige mensen zijn zo ver heen dat zo ver heen dat ze geloven dat die foute beelden van Pretti AI gegenereerd zijn. Goede zaak om te benadrukken dat die beelden echt zijn en tonen hoe Pretti zich gedragen heeft daar.
Stel: ik heb twee buurmannen.
Buurman nummer 1 runt belangeloos een kerk en men probeert hem bij leven al heilig te laten verklaren.
Buurman nummer 2 interesseert het allemaal weinig; die kan zomaar een voorbijganger een bloedneus rammen en trapt af en toe een achterlicht van een auto kapot.

Stel nu dat het niet Pretti was die werd doodgeschoten, maar één van deze twee buurmannen.
Buurman X is aan het filmen, fluit een valse noot, krijgt even later uit het niets pepperspray in het gezicht, probeert vervolgens een vrouw overeind te helpen nadat zij is geduwd, maar wordt direct door meerdere agenten gevloerd en ligt vijf seconden later dood op de grond met tien kogels in zijn rug.

Voor de beoordeling van deze gebeurtenissen:
maakt het dan uit of buurman X in werkelijkheid buurman 1 was of buurman 2?
Ook als beide buurmannen zich in dit incident exact hetzelfde hebben gedragen?
pi_219963646
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!
En zoals ik je al eerder heb uitgelegd, of we hanteren dezelfde standaard of er is geen enkele standaard, principes be damned als je tegenstander geen principes hanteert.
Het is alsof je in de ring stapt met een hand achter je rug gebonden en je tegenstander vecht zonder handschoenen en mag ook nog eens low blows en kopstoten geven.
Alleen een dwaas blijft op zo’n moment principieel.
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.
pi_219963653
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel: ik heb twee buurmannen.
Buurman nummer 1 runt belangeloos een kerk en men probeert hem bij leven al heilig te laten verklaren.
Buurman nummer 2 interesseert het allemaal weinig; die kan zomaar een voorbijganger een bloedneus rammen en trapt af en toe een achterlicht van een auto kapot.

Stel nu dat het niet Pretti was die werd doodgeschoten, maar één van deze twee buurmannen.
Buurman X is aan het filmen, fluit een valse noot, krijgt even later uit het niets pepperspray in het gezicht, probeert vervolgens een vrouw overeind te helpen nadat zij is geduwd, maar wordt direct door meerdere agenten gevloerd en ligt vijf seconden later dood op de grond met tien kogels in zijn rug.

Voor de beoordeling van deze gebeurtenissen:
maakt het dan uit of buurman X in werkelijkheid buurman 1 was of buurman 2?
Ook als beide buurmannen zich in dit incident exact hetzelfde hebben gedragen?
Hoe vaak dit ook gezegd wordt, het lijkt tegen dovemansoren.
pi_219963676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?
Wie zou er nou hebben opgeroepen tot verzet en constant ICE hebben weggezet als de Gestapo?
pi_219963732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.

Oproepen tot verzet mag trouwens gewoon, want het grootste gedeelte van wat die lui doen is vervelend en schuurt tegen de wet, maar is uiteindelijk wel legaal. Op de vuist gaan niet, maar er is dan ook niemand die daar voor op roept.

Maar dan is in jouw lezing Trump toch ook schuldig aan de bestorming van het Capitool, of is dat weer anders? En Trump heeft al die idoten sowieso een pardon gegeven :')

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 30-01-2026 15:56:31 ]
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:46:59 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219963738
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..

Ik was deze video aan het kijken,
Bekijk deze YouTube-video
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.

Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.

Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.

Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
:)
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:22:01 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219964059
BREAKING: Don Lemon ARRESTED
pi_219964089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.

Oproepen tot verzet mag trouwens gewoon, want het grootste gedeelte van wat die lui doen is vervelend en schuurt tegen de wet, maar is uiteindelijk wel legaal. Op de vuist gaan niet, maar er is dan ook niemand die daar voor op roept.

Maar dan is in jouw lezing Trump toch ook schuldig aan de bestorming van het Capitool, of is dat weer anders? En Trump heeft al die idoten sowieso een pardon gegeven :')
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.
Daar komt nog bij dat Walz en Frey wel een stukje verder zijn gegaan dan oproepen tot vreedzaam protest door herhaaldelijk te roepen dat ICE de Gestapo is en in het geval van Walz zelfs te roepen dat die agenten eigenlijk geen agenten zijn.
pi_219964096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.
pi_219964112
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Firuze60 het volgende:
Het gaat allemaal prima in Minnesota..

Journalist en ex-CNN anker Don Lemon is gearresteerd nadat hij in een kerk in Minnesota aanwezig was tijdens een protest tegen de Amerikaanse immigratiepolitie (ICE). Volgens zijn advocaat was hij daar aan het filmen als journalist. De Amerikaanse president Donald Trump noemde Lemon eerder nog “een loser”.

https://www.hln.be/buiten(...)ce-protest~a9835718/
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
Goeie zaak. Heeft nog lang geduurd. Die mag zich ook wel eens verantwoorden voor die inval in die kerk. Net als de eerder aangehoudenen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219964129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren, ik ga niet de wedstrijd in met mijn handen op mijn rug en de tegenstander kan zich alles veroorloven.
pi_219964148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
pi_219964177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219964185
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.
Dan noem je ook een bron :')
pi_219964195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren, ik ga niet de wedstrijd in met mijn handen op mijn rug en de tegenstander kan zich alles veroorloven.
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.
pi_219964200
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.

Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb het allemaal voorbij zien komen de afgelopen jaren en ook jij hield je mond toen het allemaal gebeurde.
Het moment dat ik openlijk ervoor uitkwam dat ik zelf geen principes meer hanteer was je er als de kippen bij om deze discussie te starten. Nu doe je het weer voor de tweede keer, waarom vind je het zo vervelend dat ik geen principes hanteer maar sluit je je ogen voor de rest?
pi_219964206
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.
twitter
pi_219964210
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Journalisten arresteren....
Het gaat goed in de VS.
pi_219964216
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Want het registreren van een protest als journalist is tegen de wet?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219964227
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..

Ik was deze video aan het kijken,
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.

Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.

Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.

Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
:)
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...

Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.

Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
pi_219964230
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is zinloos om in gesprek te gaan met mensen die hun principes in de koelkast zetten wanneer ze dat beter uitkomt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219964238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.

Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.

Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:53:02 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964267
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:55:43 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.

Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
Persoonlijk vind ik dat ook, helemaal eens helaas ligt dit genuanceerder, zie video die ik hierboven gepost heb.
Als alles klopt wat die knakker zegt en hij heeft er veel verstand van zie de post zelf.

Maakt het niet uit hoe een ander er over denkt, maar de kans is groot dat de agenten vrij uit gaan.
Ik zegt al ik hoop van niet, maar de kans is erg groot!
pi_219964304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:07:33 #34
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:08:24 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964329
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...

Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.

Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.

Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.

Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
pi_219964350
quote:
Aha! Dat vermoeden had ik al. Ze gebruiken een verboden app daarvoor. dacht eerst nog aan een complottheorie.
pi_219964355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is?
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:13:12 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964372
quote:

[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
pi_219964499
quote:

[..]
Ja, het is wel duidelijk dat je het terecht vindt dat de demonstranten zijn doodgeschoten.
Dat hoef je niet keer op keer aan te halen.
pi_219964515
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.

quote:
In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.

Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
pi_219964521
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Ja, dan weet je geen antwoord te geven.
pi_219964537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.

Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.

Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...

Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
pi_219964541
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...

Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Hier zijn ze ook niet welkom, alle asiels afgewezen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:40:04 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964552
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.
[..]
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.

Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.

En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.

Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:47:25 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964607
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.

Maar hoeveel transgenders zullen het leger in willen denk je?

Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?

https://www.saltwire.com/(...)flashpoint-100778694
pi_219964887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.

En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.

Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
Als, dan...

Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
pi_219964896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.

Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?

Ga je nu allerlei excessen opzoeken om een hele groep buiten spel te zetten?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:16:16 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964899
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als, dan...

Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
Kan ook :)
pi_219964939
quote:

[..]

https://werkenbijdefensie(...)lde-vragen/lhbtiq-24

quote:
Stel ik kom als transgender persoon binnen bij Defensie en ik moet op uitzending, moet ik dan de fitheidstest/-keuring uitvoeren voor een man of voor een vrouw?

Wanneer je als transgender persoon bij Defensie komt werken, vraag je je misschien af welke fitheidstest je moet afleggen - die voor mannen of vrouwen? Het antwoord is dat tijdens de medische- en psychologische keuring je geschiktheid wordt beoordeeld voor de clustereis, zonder dat daarbij naar gender wordt gekeken. Het maakt dus niet uit of je man, vrouw of transgender bent - wat telt, is je fitheid en geschiktheid. Het feit dat je in transitie bent (geweest) vormt geen reden voor afwijzing bij Defensie. Dus, ongeacht je genderidentiteit, je wordt beoordeeld op basis van je bekwaamheid en fitheid, niet op basis van je geslacht. Ditzelfde geldt voor de gereedstellingsfase van een uitzending.
pi_219965257
quote:

[..]

Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?
pi_219965405
quote:

[..]

Ach, kinderen hebben ook 'imaginary friends' ;)

Kunnen ze op hetzelfde geestelijke niveau praten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219965989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
pi_219966223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
Nee, schiet die kerel dood.
Neerschieten doe je niet met 10 kogels.
Dan wil je hem dood.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2026 @ 21:13:16 #54
862 Arcee
Look closer
pi_219966237
Why is Gun Culture Ignoring the Alex Pretti Killing?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:22:53 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966299
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:08 schreef mootie het volgende:

[..]
Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.
Ze wou het liefste met rust gelaten worden, Wat ze wel heel storend vond was de vele die zoveel aandacht naar zich toe trokken, met rare fratsen en gedrag.
Zij is heeft 13 jaar geleden behoorlijk wat operaties ondergaan om van Herman naar Anna te gaan, en Ik kende haar dus eerst als Herman, en toen ze de operaties en dergelijke onderging was ze 25.
Het stoort haar wel dat er in de VS zoveel om verschillende redenen aandacht vroegen,.
Toen ik met haar op een terras zat werd ze geregeld aangeken, dit komt omdat ze nog steeds heel erg mannelijk over komt daarom komt ze zelf ook niet veel op plekken zoals een terras en ze heeft nog steeds een zware stem en dat helpt ook niet veel. ze wil het liefst met rust gelaten worden
Geen idee hoe de anderen daar over denken heb ze niet veel gesproken het afgelopen jaar.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:23:44 #56
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:13 schreef Arcee het volgende:
Why is Gun Culture Ignoring the Alex Pretti Killing?
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!
pi_219966580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.
Ze wou het liefste met rust gelaten worden, Wat ze wel heel storend vond was de vele die zoveel aandacht naar zich toe trokken, met rare fratsen en gedrag.
Zij is heeft 13 jaar geleden behoorlijk wat operaties ondergaan om van Herman naar Anna te gaan, en Ik kende haar dus eerst als Herman, en toen ze de operaties en dergelijke onderging was ze 25.
Het stoort haar wel dat er in de VS zoveel om verschillende redenen aandacht vroegen,.
Toen ik met haar op een terras zat werd ze geregeld aangeken, dit komt omdat ze nog steeds heel erg mannelijk over komt daarom komt ze zelf ook niet veel op plekken zoals een terras en ze heeft nog steeds een zware stem en dat helpt ook niet veel. ze wil het liefst met rust gelaten worden
Geen idee hoe de anderen daar over denken heb ze niet veel gesproken het afgelopen jaar.
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?
pi_219966584
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.
Dat levert een tweespalt op.
pi_219966710
quote:

[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld.
Fijn, dan zijn we het daar iig over eens. :Y
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:04:24 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966926
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.
Dat levert een tweespalt op.
Klopt Net als de FBI director kash patel, en daarom is het filmpje zo interessant want die gast haalt ook dat aan.
Kash Patel vind ik ook niet geschikt als FBI director ivm uitspraken en onkundigheid.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:08:44 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966954
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:03 schreef mootie het volgende:

[..]
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?
Zal ik je nog wat mooiers vertellen ze is ook nog is moslim, maar word geweert hier bij de lokale moskee.
Ze twijfelt gergeld of het wel de juiste keuze was, dit komt omdat.... het is niet moeders mooiste geworden.
plus nog steeds zware mannelijke stem, toen ze nog een hij was, (no homo) zag het er echt wel beter uit..

elke keer als ik haar tegen kom grappen we van joh zijn ze nou nog niet klaar _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219967521
twitter

ArnieGod. Een national treasure.
pi_219967957
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 01:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

ArnieGod. Een national treasure.
Ja, die kan goed fulmineren tegen Trump.
pi_219968020
:')
pi_219969753
Ondertussen rellen in LA en wat zegt de dombo burgermeester

Bass asserted that violent protests are "exactly what I believe this administration wants to see happen." She added, "Don't be surprised if the military reenters our city."
life is like a box of chocolates
pi_219969956
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219969978
Ben je de Nederlandse vertegenwoordiger van die Sortor knakker, Ali?
pi_219970009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:37 schreef Ericr het volgende:
Ben je de Nederlandse vertegenwoordiger van die Sortor knakker, Ali?
:Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219970158
quote:

[..]
Nee, ook dan schiet je niet. Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Je geeft zelf toe dat als ze betere communicatie en ervaring hadden, er niet was geschoten. Immers, dan was het 100% duidelijk dat er geen dreiging was. Bij onduidelijke communicatie schiet je niet.

Ook in the heat of the moment moet je verifieren. Je kunt niet schieten zonder daadwerkelijk zelf het wapen te zien, dat komt nota bene naar voren in die training. Dus nee, er was geen enkele reden om te schieten, ook niet vanuit het oogpunt van de agent zelf. Goed dat je dat zelf ook toegeeft ^O^
pi_219978827
twitter

Altijd maar andermans spullen slopen.
pi_219979083
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

En dat doet ICE legaal? Deuren intrappen en autoramen kapot slaan? Maar goed, raddraaiers moeten ze oppakken.
pi_219979242
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik snap ook niet waarom ICE de hele tijd autoruiten inslaat.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:37:00 #73
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219979300
Bovendien is maar de vraag wie er op uit(gestuurd) is om vandalisme te plegen: https://metaviews.substack.com/p/91-kash-patel-and-cointelpro-20
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219979364
Achterlijk en wat is de logica om
alleen het raam van de bestuurder te slopen en de andere ramen heel te laten?
  zondag 1 februari 2026 @ 17:44:37 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219980034
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon uitstappen als ze daar om vragen?
Als ICE een normale overheidsinstantie was wel ja.
  zondag 1 februari 2026 @ 18:16:22 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219980121
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb even gemist dat het een soort vreemdelingenlegioen is? Heb je een link?
Vreemdelingenlegioen?

_O-
  zondag 1 februari 2026 @ 18:20:01 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219982803
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...

Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
pi_219982839
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...

Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
Toegegeven, beide plaatsen beginnen met dezelfde eerste 4 letters :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219982860
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:

Die man had dit kunnen weten en had gewoon Amerikaan moeten worden maar geen zin in gehad, dan heb je pech
pi_219983005
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is blijkbaar geen "normale overheidsinstantie", wat is het dan wel?
Van een normale overheidsorganisatie zou ik verwachten dat zij zich aan de wet houdt en haar best doet om de schijn van een tweede, anonieme politiemacht te vermijden.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:26:43 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983182
twitter

wat ze niet laten zien is dat ze eerst een container voor het overheids gebouw hadden gezet.
daarna hebben ze deze in de fik gezet, maar kan even niet terug vinden.
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Tentjes er bij voor eten drinken etc!
  maandag 2 februari 2026 @ 09:29:36 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983208
twitter

kinderen meenemen naar een protest. }:| 8)7
pi_219983212
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
https://x.com/DerrickEvan(...)592732?s=202732?s=20[/x]

Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.

Ach ja, wat verwacht je van deze mensen.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:33:57 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983237
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:30 schreef incel het volgende:

[..]
Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.

Ach ja, wat verwacht je van deze mensen.
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.

Minnesota, Oregon, Californië
pi_219983243
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.

Minnesota, Oregon, Californië
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:38:39 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983266
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:34 schreef incel het volgende:

[..]
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.
En dezelfde protest borden zie je op alle 3 de plekken.

pi_219983271
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Useful idiots of paid protestors
  maandag 2 februari 2026 @ 09:45:30 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983296
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
BNW :Y
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.

btw, nog steeds niet naar filmpje gekeken van die agent die tot in de puntjes de regels aan geeft van ICE en wanneer iemand de wet overtreed?

btw, waarom wapper je een buitenlandse vlag als je in de VS woont?
pi_219983347
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.

btw, nog steeds niet naar filmpje gekeken van die agent die tot in de puntjes de regels aan geeft van ICE en wanneer iemand de wet overtreed?

btw, waarom wapper je een buitenlandse vlag als je in de VS woont?
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.

Anyway: het gaat om protesten op verschillende locaties over hetzelfde onderwerp.

Wat lijkt je aannemelijker: dat iedereen spontaan en 'blind' op straat gaat, of dat men anno 2026 met uitgebreide communicatie mogelijkheden via internet georganiseerd demonstraties voert?
Wat niet wil zeggen dat ze dus ingehuurd zijn om te demonstreren.

Kijk, dat Trump niet geloofd dat mensen zich tegen hem kunnen keren, tenzij ze daarvoor betaald worden: dat begrijp ik nog wel

Maar van iemand die van een afstand de situatie kan bekijken verwacht ik dat eigenlijk niet.
pi_219983362
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus. Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:58:43 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983377
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.

Anyway: het gaat om protesten op verschillende locaties over hetzelfde onderwerp.

Wat lijkt je aannemelijker: dat iedereen spontaan en 'blind' op straat gaat, of dat men anno 2026 met uitgebreide communicatie mogelijkheden via internet georganiseerd demonstraties voert?
Wat niet wil zeggen dat ze dus ingehuurd zijn om te demonstreren.

Kijk, dat Trump niet geloofd dat mensen zich tegen hem kunnen keren, tenzij ze daarvoor betaald worden: dat begrijp ik nog wel

Maar van iemand die van een afstand de situatie kan bekijken verwacht ik dat eigenlijk niet.
Ik bedoel die lui die protesteren. :D
Als je graag inwoner wil zijn van de VS dan wapper je toch met de Amerikaanse vlag en niet met die van bijvoorbeeld Mexico.

Wat vind je er van om je kinderen mee te nemen naar zo'n protest?

Maar goed ik ga wel even een heel uitgebreid BNW topic hier over maken. ^O^
pi_219983520
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
[ x ]

_O-

Kinderen meenemen als menselijk schild. Zelf stenen gooien en projectielen katapulteren en dan buurt vrij roepen als de politie wat terug doet.

Zo kennen we links weer. Uitdelen uitdelen maar maar janken als ze moeten incasseren. Wat heb ik echt een schijthekel aan die laffe hypocrisie en daarbij ook nog eens je kinderen moedwillig in gevaar brengen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219983525
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is het ook niet.
1947-2016
pi_219983550
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus.

In de basis heb je gelijk.
Praktisch is het even wat anders omdat er een stel boa's met gelijke cognitieve (on)vaardigheden wapens zijn gegeven en als een stel triggerhappy idioten door de straten gaan.

quote:
Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
Voor de rest: dit. Maar nee, fijn je auto gebruiken als toeterkast om chaos te creëren en tussen een convoy te proppen, of als 'observer' hinderlijk dagenlang je camera pushen en ruzie zoeken.

Domme mensen zenuwachtig maken met uitdagen en irritatie. Nee, dat gaat vast helpen.
1947-2016
pi_219983573
Tig voorbeelden dat ICE zich niet aan de grondwet houdt en dat is in de VS veel meer een ding dan hier, maar blijf vooral volhouden dat het de bevolking is waardoor het misgaat.
pi_219983595
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:26 schreef theguyver het volgende:
[ x ]

wat ze niet laten zien is dat ze eerst een container voor het overheids gebouw hadden gezet.
daarna hebben ze deze in de fik gezet, maar kan even niet terug vinden.
[ x ]

[ x ]
[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Tentjes er bij voor eten drinken etc!
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Protesten lopen wel vaker een beetje uit de hand, toch?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 02:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1 dag.

Hoeveel weken inmiddels ice protesten?
Hoeveel weken blm protesten?
Hoeveel weken anti israel protesten?
Opdat je het ook even ziet, want dit is vrij weinig in het nieuws hier.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 10:44:16 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219983620
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:37 schreef Harmankardon het volgende:
Tig voorbeelden dat ICE zich niet aan de grondwet houdt en dat is in de VS veel meer een ding dan hier, maar blijf vooral volhouden dat het de bevolking is waardoor het misgaat.
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.
Die verpleger had zelf al 3x een aanvaring met ze voordat hij werd afgemaakt.

Soms moet je slimmer zijn.
1947-2016
pi_219983653
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.

Hardstikke leuk, totaal niet waar ik het over heb.
  maandag 2 februari 2026 @ 10:48:47 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219983659
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:47 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Moet je duidelijker zijn :)
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 10:48:59 #103
319979 Fok-it
All is well
pi_219983660
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:47 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Maar dat weet Redje ook wel

Even onderwerpie verschuiven.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 2 februari 2026 @ 10:50:45 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219983667
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus. Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.

Maar jij snapt het probleem niet? Dat verbaast me niks.
Huilen dan.
pi_219983688
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet je duidelijker zijn :)
Helpt niet bij mensen die niet oprecht discussieren.
pi_219983727
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-

Kinderen meenemen als menselijk schild. Zelf stenen gooien en projectielen katapulteren en dan buurt vrij roepen als de politie wat terug doet.

Zo kennen we links weer. Uitdelen uitdelen maar maar janken als ze moeten incasseren. Wat heb ik echt een schijthekel aan die laffe hypocrisie en daarbij ook nog eens je kinderen moedwillig in gevaar brengen.
Een uur geleden heb ik met de bakfiets mijn zoontje van school gehaald en nu zitten we even bij te komen met een chai latte en vega clafoutis, na een uurtje stenen gooien en vuilnisbakken in de fik steken. Normaal doe ik dat compenseren vooraf, maar nu hadden we haast, dus ik open zo meteen mijn startpagina treesforall.nl om onze daden en het internetten te compenseren.
  maandag 2 februari 2026 @ 11:22:48 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983903
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.

Ok, wat bedoel je hiermee?

En die razzia's zijn er al sinds 2003 dus ook onder Obama en Biden.

Maar nu onder Trump is het slecht, en toen was het wel goed?
Als ICE zo slecht was waarom hebben 2 presidenten in hun 12 jaar dit niet opgeheven. :?

Maar exact hetzelfde laten doen als Trump!
  maandag 2 februari 2026 @ 11:25:37 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_219983914
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als ICE zo slecht was waarom hebben 2 presidenten in hun 12 jaar dit niet opgeheven. :?

Onder Obama werden er geen burgers uit autos gesleept, kinderen gedetineerd en publiekelijke executies uitgevoerd.

Daarbij: MEESTE DEPORTATIES ONDER OBAMA EINZZ EINZZ

Met als klein nuance verschilletje dat Ice toentertijd alleen opereerde bij crimineel gedrag.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219983952
quote:

[..]

Exact hetzelfde doen? Alsof jij vóór maart 2025 ooit beelden zag van gemaskerde mannen in vrijetijdskleding die auto’s ramden en mensen uit hun auto’s sleurden _O-

Je vergeet gemakshalve ook nog dat Trump al vier jaar president is geweest. Of nou misschien vergeet je dat niet maar hoort dat ook bij je alternatieve realiteit
  maandag 2 februari 2026 @ 11:33:58 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219983960
quote:

[..]
Leugens bedoel ik hiermee.

quote:

Ja, EXACT hetzelfde maat. Alsjeblieft houd op :') . ICE is door Trump volledig gepolitiseerd en is nu zijn persoonlijke provocatiebrigade en wordt doelbewust ingezet om chaos te veroorzaken en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

Maar ICE bestond al onder Oboema dus ja is precies hetzelfde toch???
Huilen dan.
pi_219983987
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Slimmer, of laf.
  maandag 2 februari 2026 @ 11:45:35 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984023
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Exact hetzelfde doen? Alsof jij vóór maart 2025 ooit beelden zag van gemaskerde mannen in vrijetijdskleding die auto’s ramden en mensen uit hun auto’s sleurden _O-

Je vergeet gemakshalve ook nog dat Trump al vier jaar president is geweest. Of nou misschien vergeet je dat niet maar hoort dat ook bij je alternatieve realiteit
Eh ja hoor zat!

Ik kan je exact vertellen waarom je onder Obama die beelden amper zag en nu wel..

het heet de mobiele telefoon!
pi_219984028
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Leugens bedoel ik hiermee.
[..]
Ja, EXACT hetzelfde maat. Alsjeblieft houd op :') . ICE is door Trump volledig gepolitiseerd en is nu zijn persoonlijke provocatiebrigade en wordt doelbewust ingezet om chaos te veroorzaken en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

Maar ICE bestond al onder Oboema dus ja is precies hetzelfde toch???
Mensen die roepen 'deze organisatie bestond al en zette al illegale immigranten uit en ging daarbij zelf hun boekje wel te buiten' missen gewoon het punt. Dat gaat om de wijze waarop ze worden ingezet en de mate van verantwoording die men is verschuldigd voor hun optreden. Hier wordt het aardig samengevat:

Kort gezegd, een organisatie die zich bezighoudt het met bewaken van grenzen en het opsporen en uitzetten van illegale immigranten is prima, maar die zou gewoon onderhevig moeten zijn aan een systeem van checks & balances in een democratische rechtsstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 2 februari 2026 @ 11:51:24 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984051
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mensen die roepen 'deze organisatie bestond al en zette al illegale immigranten uit en ging daarbij zelf hun boekje wel te buiten' missen gewoon het punt. Dat gaat om de wijze waarop ze worden ingezet en de mate van verantwoording die men is verschuldigd voor hun optreden. Hier wordt het aardig samengevat:

Kort gezegd, een organisatie die zich bezighoudt het met bewaken van grenzen en het opsporen en uitzetten van illegale immigranten is prima, maar die zou gewoon onderhevig moeten zijn aan een systeem van checks & balances in een democratische rechtsstaat.
Ja maar mobiele telefoons :'( !!!!
Huilen dan.
  maandag 2 februari 2026 @ 11:55:50 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984072
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja maar mobiele telefoons :'( !!!!
Simpel youtube bestond nog maar net twitter en andere media stonden nog in de kinderschoenen en nu staat letterlijk iedereen aan de kant met een telefoon om te filmen.
;)
plus eerste video die ik vond waren net 2 man uit hun auto gesleurd, ik moest wel even zoeken naar die oude beelden.
Komt je kan tot jaar geleden aangeven niet langer oop youtube.
  maandag 2 februari 2026 @ 12:01:09 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984100
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
Simpel youtube bestond nog maar net twitter en andere media stonden nog in de kinderschoenen en nu staat letterlijk iedereen aan de kant met een telefoon om te filmen.
;)
plus eerste video die ik vond waren net 2 man uit hun auto gesleurd, ik moest wel even zoeken naar die oude beelden.
Komt je kan tot jaar geleden aangeven niet langer oop youtube.
Ja, precies! Onder Obama kon je nog gewoon de democratische rechtsstaat afbreken en paramilitaire eskaders op pad sturen zonder gezeik want mobiele telefoons!!!

Huilen dan.
  maandag 2 februari 2026 @ 12:04:09 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_219984122
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, precies! Onder Obama kon je nog gewoon de democratische rechtsstaat afbreken en paramilitaire eskaders op pad sturen zonder gezeik want mobiele telefoons!!!

Ik heb op een blauwe maandag nog eens het torentje bestormd. Kwam toch niet op de tube dus fok it. 🤘🤘
pi_219984165
quote:

[..]

2000 waren er al razzia's!

En laten we niet vergeten over de duizenden kinderen in kooien onder onze Obama.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 2 februari 2026 @ 12:12:43 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984175
Ja maar OBAMA :'( !!!!!!!!

Zo'n sterk argument altijd _O_
Huilen dan.
pi_219984190
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tuurlijk maar als ze tegen gewerkt worden door steden en Staten en er ontzettend veel illegalen bij gekomen zijn moet je wel wat anders handelen. Ook dat politie niet helpt en criminelen gewoon vrijgelaten worden maakt het allemaal wat lastiger.
  maandag 2 februari 2026 @ 12:17:51 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984194
  maandag 2 februari 2026 @ 12:23:02 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984221
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ja maar OBAMA :'( !!!!!!!!

Zo'n sterk argument altijd _O_
oh sorry Biden heeft ook ICE ingezet :)
En Bush jr ook!
  maandag 2 februari 2026 @ 12:23:51 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984229
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
oh sorry Biden heeft ook ICE ingezet :)
En Bush jr ook!
Hitler dronk ook water.
Huilen dan.
pi_219984281
Het nadeel aan overal beelden van is wel weer dat je van die types krijgt die totaal niet meer in staat zijn om een wat abstractere blik op kwesties te vormen en hun volledige wereldbeeld baseren op hetgeen ze de hele dag selectief via algoritmen en in hun eigen online bubbeltje krijgen voorgeschoteld.
  maandag 2 februari 2026 @ 12:39:56 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984341

mooi debat van 10 jaar geleden over de Obama aanpak!
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 12:40:49 #126
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219984353
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:39 schreef theguyver het volgende:

mooi debat van 10 jaar geleden over de Obama aanpak!
Niet gekeken.
Samenvatting?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 2 februari 2026 @ 12:40:51 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984354
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dat weet Redje ook wel

Even onderwerpie verschuiven.
@ gebruiken als je het over mij hebt.
Of ben je er zo een die graag achter ruggen van mensen praat? Zal mij niks verbazen trouwens.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 12:41:39 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984360
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:55 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Helpt niet bij mensen die niet oprecht discussieren.
Vooringenomenheid is je niks vreemd he.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 12:43:39 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984374
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Slimmer, of laf.
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch? :)

Ga maar je koter meenemen naar een protest waar je met stenen gooit naar de politie en andermans eigendommen vernield.

Hoort er bij. Neem je je telefoon mee?
1947-2016
pi_219984375
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:45 schreef theguyver het volgende:

Ik kan je exact vertellen waarom je onder Obama die beelden amper zag en nu wel..

het heet de mobiele telefoon!
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.

De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009. _O-
  maandag 2 februari 2026 @ 12:48:01 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984397
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.

De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009. _O-
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.

Je kan wel met basale feiten komen, maar je moet ook zeitgeist meenemen.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 13:06:58 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984529
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Goeie! Nou ja, je hebt me in ieder geval al geleerd dat ik een pedo ben vanwege het ophemelen van Anne Franks dagboek en een roddelaar omdat ik je niet tag dus ik pak dingen best snel op moet ik zeggen.

Misschien een antisemiet omdat ik van honden hou?
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic ( :') ) heb moeten leren dat ik zowel een antisemiet als een moslimhater ben verkeer ik in permanente identiteitscrisis.
Huilen dan.
pi_219984535
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.

Je kan wel met basale feiten komen, maar je moet ook zeitgeist meenemen.
2009 400 miljoen Uploads per jaar
2017 9.5 miljard Uploads per jaar

Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
pi_219984562
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch? :)
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.

Was het slachtoffer in bed blijven liggen, dan was dat niet gebeurd...

Zo kun je alles wegredeneren.

Je mag in een democratische rechtsstaat verwachten dat je niet het gevaar loopt te worden doodgeschoten.

quote:
Ga maar je koter meenemen naar een protest waar je met stenen gooit naar de politie en andermans eigendommen vernield.

Hoort er bij. Neem je je telefoon mee?
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.
  maandag 2 februari 2026 @ 13:12:47 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_219984570
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic ( :') ) heb moeten leren dat ik zowel een antisemiet als een moslimhater ben verkeer ik in permanente identiteitscrisis.
Herkenbaar!

Ben toch wel blij dat ik me vorig jaar in Auschwitz in heb kunnen houden, kreeg echt de neiging om mijn jodenhaat eens flink te uiten
  maandag 2 februari 2026 @ 13:18:49 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984598
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.

Was het slachtoffer in bed blijven liggen, dan was dat niet gebeurd...

Zo kun je alles wegredeneren.

Je mag in een democratische rechtsstaat verwachten dat je niet het gevaar loopt te worden doodgeschoten.
[..]
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 13:27:14 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984639
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wederom, puur data zonder context.
quote:
Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
Dat trump een totale mafkees is, weten we inmiddels wel. Alleen dat continue vergelijk met de jaren '30, kap er eens mee. Godwin is aan totale inflatie onderhevig en betekend werkelijk niets meer. Het doet enkel en alleen af aan wat er werkelijk is gebeurd door de nazi's. Je denkt dat het je punt kracht bij zet, het laat enkel en alleen de beperktheid zien van de vergelijking.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 13:28:17 #138
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984655
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

klopt, nou pak even een protest van toen en protest van nu.

Hoeveel telefoons zag je in de lucht toen met een selfie stick vergeleken met nu..
met jou argument zou er dan weinig verschil tussen zitten toch?

Waarom zijn er geen beelden met mobiele telefoon van instorten van het wtc?
Youtube stamt uit 2006 twitter ook.

Mijn conclussie nu word er veel meer gebruik gemaakt van mobiele telefoon en youtube en twitter dan toen!

Daarom zie je nu WEL die beelden en toen niet maar de beelden die ik heb en meeste is van een CNN documantaire over ICE gingen ze op exact de zelfde manier te werk scroll naar boven ik heb er een video over gepost!
Maar grote verschil is dat het budget omhoog ging en informatie stroom.

Ook poste ik een video hoe erg Democraten letterlijk HAAT hebben aan Republikeinen.
Je hoeft maar een petje op te zetten en men is letterlijk aan het schuimbekken!

Btw ik zou voor geen van die 2 partijen stemmen want het politieke stelsel in de VS is gewoon Debiel!
  maandag 2 februari 2026 @ 13:38:20 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219984716
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik geloof dat er maar van een kant Fascist Nazi en andere sleurs roepen!

Welk staatstereur?

- begin vorig jaar werkte Musk samen in een project van de overheid.
Gevolg duizenden autos werden bekrast en in de brand gestoken en Tesla dealerships werden in de hens gezet

- Ook begin vorig jaar Pro palasteinse beweging campus werden overgenomen door studenten de boel werd afgebroken en Joodse leraren werden van de school geweerd. ook in Amsterdam btw.

- Midden vorig jaar LA anti ice protest, autos werden in brand gezet winkel werden geplunderd

eh.... :')
pi_219984734
Het begint natuurlijk ook met eerlijk discussiëren en niet gelijk in idiote hyperbolen vervallen. Maar goed, dat heeft ook ergens weer te maken met (sociale) mediaconsumptie. Er lopen hier wat types rond die de protesten tegen ICE in Minnesota maar blijven afdoen als een hobby van enorm radicale linksen, terwijl het in de praktijk om vrij massale protesten in de hele staat gaat met een vrij gemêleerd gezelschap aan personen die daarop afkwam. Dat wegzetten als 'kinderen inzetten als menselijk schild' alsof ouders hun kinderen meenemen om vanachter hun kinderen stenen en vuurwerk naar agenten te gooien of iets dergelijks is ook geen normale manier van discussiëren.
Maar goed, dan komen we ook weer uit bij het feit dat mensen tegenwoordig door social media een dusdanig selectieve consumptie van informatie hebben dat ze het grotere plaatje totaal niet meer kunnen overzien en van alles op een hoop gooien.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 02-02-2026 16:23:35 ]
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 13:52:17 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219984805
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Kom op, doe niet zo kinderachtig. Je mag er van vinden wat je wil maar dit is in ieder geval niet op de man.

Ps. Als de mods gaan vegen mogen mijn posts ook wel weg.
Nu geen tijd voor dus 2 opties

We gaan gewoon netjes ontopic en dan veeg ik later waar nodig of we gaan op deze manier verder, gooi ik het op slot en veeg ik later waar nodig

Kies maar met zijn allen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 februari 2026 @ 14:00:26 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984854
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:43 schreef Monolith het volgende:
Dat wegzetten als 'kinderen inzetten als menselijk schild' alsof ouders hun kinderen meenemen om vanachter hun kinderen stenen en vuurwerk naar agenten te gooien of iets dergelijks is ook geen normale manier van discussiëren.
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.

"He who drinks from the deep water, may he know the depths of the well"

Net zoals wat gebeurd is met de 2 doden.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 14:08:05 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219984890
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.

"He who drinks from the deep water, may he know the depths of the well"

Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.
Huilen dan.
pi_219984892
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind je dit normaal dan?

Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.

Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.

Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
  maandag 2 februari 2026 @ 14:12:42 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984904
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.

Andersom gebeurd dat niet nee?
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 14:17:42 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_219984934
Een jij-bak terugkaatsen draagt wel bij aan de gewenste inhoudelijke discussie ja
  maandag 2 februari 2026 @ 14:19:24 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219984941
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?

Nee echt, bagatelliseren van de situatie is echt op zn plek nu.
quote:
Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.

Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.
quote:
Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 14:28:25 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219985023
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik reageer op wat jij doet, en jouw reactie: hunnie doen het ook!!
Huilen dan.
  maandag 2 februari 2026 @ 14:29:10 #149
319979 Fok-it
All is well
pi_219985030
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?

[..]
Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.
[..]
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.

En gelijkenissen zien is niet meteen de desbetreffende gebeurtenis downplayen of qua gradatie op dezelfde schaal plaatsen
  maandag 2 februari 2026 @ 14:31:40 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219985051
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.

En gelijkenissen zien is niet meteen de desbetreffende gebeurtenis downplayen of qua gradatie op dezelfde schaal plaatsen
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 14:33:37 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219985068
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.
Hoezo mag dat nu opeens niet meer dan?
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 14:34:29 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_219985077
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.
  maandag 2 februari 2026 @ 14:37:41 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219985107
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.
Hoezo mag dat nu opeens niet meer dan?
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.
Huilen dan.
pi_219985153
quote:

[..]

"Wekenlange protesten" zijn gewoon een grondwettelijk recht hoor. Dat jij daar een probleem mee hebt kan ik niet helpen. "Continue stroom aan incidenten" is ook al zoiets. In welke steden? Hoeveel incidenten? Op hoeveel protesten? Dat is dus weer wat ik bedoel, incidentgestuurd denken door social media en geen objectieve droge analyse.
  maandag 2 februari 2026 @ 14:45:19 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219985194
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.
Kan ook zonder mispaatste godwins.
1947-2016
pi_219985204
quote:

[..]
Ow moeten mensen het dan opeens over de enkele ice agent gaan hebben die zonder gezichtsbedekking rond loopt. _O-
  maandag 2 februari 2026 @ 14:54:58 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219985283
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.
Jarenlang hier:
Door enkele relschoppers zijn alle voetbalsupporters tokkies.
Door enkele echte gekken, waren alle coronabeleidscritici wappies
Door enkele magagekken, zijn alle trumpstemmers potentiele capitoolbestormers.
Heb je commentaar op hamas? Ben je vast een genocidelover.

En nu? nu is het kinderachtig. Nu moeten we vooral de excessen van die protesten negeren en praten over 'bezorgde burgers' en 'vreedzame' demonstranten.

Yeah, right.

Straatje.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 15:02:41 #158
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219985341
quote:

[..]

En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.

Je kunt niet eerst een issue veroorzaken en er daarna over gaan klagen :D
  maandag 2 februari 2026 @ 15:08:31 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219985391
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is wel een groot verschil tussen demonstreren en terroriseren.

Je kan demonstreren en bijvoorbeeld wat we hier hebben op het malienveld staan met een spandoek en je mening uiten.

Of je kan protesteren en dusdanig de overheidsinstantie expres in de weg lopen boel ophouden en verdachten waarschuwen en took je kinderen meenemen hier naar toe

mooi voorbeeldje hiervan is deze

Wat ik hier zo mee krijg is dat de mensen die aan protesteren waren midden op straat is prima??

En even wat anders, Trump maakte van 2020 verkiezingen een enorm drama en veroorzaakte daarmee een enorme shitshow met 6 januari tot gevolg, mensen bestormden het capitool en dit word geregeld aan gehaald, COMPLEET TERRECHT!!

Daarna kwam Biden en jah het was wel een redelijke Presidentschap maar wat beetje jammer was, deze knar was gewoon oud..

Toen kwamen de Verkiezingen Biden was te oud dus schoof men mevr Harris naar voren en Trump won en nog met een respectable meerderheid

Hij doet nu Veel van datgene wat in zijn verkiezings campange naar voren kwam,in het eerste jaar heeft ie zich met al die punten bezig gehouden wat naar voren kwam in zijn campagne, wil niet zeggen dat alles even succesvol is, maar hij doet exact waarom er op hem gestemd is.

Allereerst had men onder Biden er voor moeten zorgen dat hij zich niet meer verkiesbaar had kunnen stellen, bedoel kerel heeft genoeg fratsen uitgehaald, dat men dat er vast wel door heen zou kunnen krijgen.

Een dictator regeert met harde hand.
- politieke tegenstanders worden uit geschakelt, dat klopt 2 democratische afgevaardigden werden vermoord vlak naddat ze meehadden gestemd met een republikeins voorstel
https://en.wikipedia.org/(...)innesota_legislators
- 1 mislukte aanslag op trump zelf.
- Charlie Kirk, een bekende republikeinse Youtuber die campus het dialoog aan ging
- er zijn tig protesten geweest worden die mensen de mond gesnoerd door de zogenaamde dictator, nou nee, alleen als de wet werd gebroken, zie voorbeeld filmpje hierboven.
Daardoor noemde ik ook de escalaties hierboven op want de rest verliep over het algemeen zonder incidenten.

Dan de aanval op Venezuela deze ging buiten de senaat om, klopt..

De volgende werden door Obama gedaan tijdens zijn 8 jaar zonder approval
- Interventie in Libië (2011)
- Aanvallen op ISIS in Syrië en Irak (2014)
- Drone-aanvallen in Pakistan, Jemen en Somalië
- Operaties in Centraal-Afrika 2011 the hunt for Kony

Dus wat blijft er over... ja Groenland en Canada..
Maar is dat onderdrukking van je eigen bevolking?
Nou nee niet bepaald, dat is gewoon debiel van die Pannekoek,

Verder heeft ie een Dicator opgepikt in een 3 uur durende operatie

Biden weigerde de legitimiteit van Maduro als president te erkennen en stelde nieuwe sancties in tegen bondgenoten van Maduro na diens inauguratie in januari 2025 en zette een bounty op zijn hoofd van 25 miljoen.

maar als ik alles dus goed begrijp, is trump dus heel evil omdat hij mensen laat oppakken die overheids functionarissen en agenten belemmeren hun werk te doen??

Dus als we nogmaals Het filmpje kijken hierboven Malienveld afgelopen jaar bevinden wij ons ook onder een dictatuur?
  maandag 2 februari 2026 @ 15:10:18 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219985421
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:02 schreef aquawoman het volgende:

[..]
En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.

Je kunt niet eerst een issue veroorzaken en er daarna over gaan klagen :D
Er is een reden waarom ze daar naar toe gestuurd zijn he...
En het is ook een overheidsinstantie met een mandaat en autoriteit.

Wat zouden ze niet mogen doen in die stad?
1947-2016
pi_219985533
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
pi_219985556
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ooh jawel, ik ken links als geen ander. pure hautaine haat en afkeer als ze het ergens niet mee eens zijn, ook al heeft de democratische meerderheid anders beslist.
Klinkt als Trump.

Anyway: de democratische meerderheid heeft hier niet voor gekozen.
  maandag 2 februari 2026 @ 15:34:44 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219985686
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
Niet?
in de VS worden Politie achtervolgingen live uitgezonden.
In een groot aantal van deze probeert de man/vrouw achter stuur over een agent te rijden en letterlijk doorzeeft.

Amerikaanse politieachtervolgingen zijn een iconisch, maar controversieel onderdeel van de Amerikaanse rechtshandhaving. Terwijl ze vaak sensationeel in de media worden gebracht, is er een groeiend nationaal debat over de veiligheidsrisico’s en de noodzaak ervan.
Actuele trends en statistieken (2024–2026)
Hoge risico's: De Amerikaanse overheid beschouwt achtervolgingen als een van de gevaarlijkste dagelijkse politieactiviteiten. Tussen 2017 en 2022 kwamen ten minste 3.336 mensen om het leven bij dergelijke incidenten.
Oorzaak: Ongeveer 82% van de dodelijke achtervolgingen begint bij een eenvoudige verkeersovertreding of een niet-gewelddadig misdrijf, in plaats van een ernstig geweldsmisdrijf.
Nieuwe beperkingen: Veel steden, zoals Los Angeles en Phoenix, hebben hun beleid aangescherpt om achtervolgingen alleen toe te staan bij gewelddadige misdrijven. Dit heeft geleid tot minder doden zonder dat de criminaliteitscijfers significant stegen.
Gebruikte technieken
De politie gebruikt verschillende methoden om een vluchtend voertuig veilig te stoppen:
PIT-manoeuvre: De politieauto tikt de achterkant van de vluchtauto aan om deze te laten spinnen en tot stilstand te brengen.
Spijkermatten (Spike Strips): Deze worden op de weg gelegd om de banden van de verdachte lek te prikken.
StarChase: Een relatief nieuwe technologie waarbij een GPS-tracker op de vluchtauto wordt geschoten, zodat de politie de achtervolging kan staken en de verdachte later kan opsporen.
Mediasensatie
Achtervolgingen worden in de VS vaak live uitgezonden via nieuwshelikopters, vooral in de regio Los Angeles. Programma's zoals World's Wildest Police Videos hebben dit fenomeen wereldwijd bekend gemaakt. De meest beroemde achtervolging in de geschiedenis blijft die van O.J. Simpson in zijn witte Ford Bronco in 1994.
pi_219985805
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
pi_219985994
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
Ik denk dat een van de problemen heden ten dage ook is dat een aanzienlijk deel van de mensen de fundamentele principes van een democratische rechtsstaat niet meer onderschrijft, maar er vooral inzit met een mentaliteit van 'democratische grondrechten zijn voor mij, niet voor mensen die het niet met mij eens zijn'.
  maandag 2 februari 2026 @ 16:21:33 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986188
quote:
je moet het ook zo zien dat het grootste probleem dus het 2 partijen stelsel dus wanneer de Democraten aan de macht komen dan werken de republikeinen tegen maar aan de macht is werfken de democraten tegen.

Zelfde met het vrijwel alles het tegenovergestelde doen van wat de ander wil als men aan de macht is.

Daarom Pannenkoekenland! :Y
pi_219986220
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet?
in de VS worden Politie achtervolgingen live uitgezonden.
In een groot aantal van deze probeert de man/vrouw achter stuur over een agent te rijden en letterlijk doorzeeft.

Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.

Terwijl alles er op wijst dat dat niet haar bedoeling was.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 16:28:45 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986228
hoe moet die agent weten wat haar bedoeling was?
  maandag 2 februari 2026 @ 16:29:51 #169
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219986233
quote:
88s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
:?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 16:30:30 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986239
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:29 schreef Puzzie het volgende:

[..]
:?
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?
pi_219986272
quote:
Niet relevant.

Het gaat in deze discussie er om of Good vantevoren had kunnen weten dat haar acties haar het leven kunnen kosten.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 16:44:13 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986276
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet relevant.

Het gaat in deze discussie er om of Good vantevoren had kunnen weten dat haar acties haar het leven kunnen kosten.
als het een relevant is dan is het ander het logischerwijs ook lijkt me
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 16:50:59 #173
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219986307
quote:
88s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?
Hij schoot toen die auto naast hem was. Dus zijn enige bedoeling was een zeer wrede executie uitvoeren.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 2 februari 2026 @ 16:54:07 #174
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986318
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.

Terwijl alles er op wijst dat dat niet haar bedoeling was.
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.
Een agent kan dit niet zien hij kan geen gedachten lezen.

Wat wel is de auto geeft gas op het moment dat hij er voor is, en dat is gewoon de reden dat de agent besloot om te schieten.

- vormt de vrouw op dat moment een gevaar voor die agent .. JA
- kan een auto als een dodelijk wapen gebruikt worden, JA
- was zij daarvoor al strafbaar bezig? Ja blokkerde de weg en volgde niet de bevelen op van de agent! dus JA
- Door de auto daar al neer te zetten was ze al in overtreding, want het opzettelijk dwarsliggen van een ICE agent is strafbaar dus ..JA

Had dit anders opgelost kunnen worden zonder geweld, oh jazeker wel maar daar dat is niet de issue.
De agent schoot haar dood, omdat zij vanuit zijn zichtpunt ze een dreiging vormde door vooruit te rijden.

Kon dit voorkomen worden, ja op verschillende manieren, bijvoorbeeld dingen wat ICE anders had kunnen doen of dingen wat deze mevrouw anders had kunnen doen.

Heeft deze agent procedure gevolgd, ja spijtig voor deze dame maar ja, na het schieten liep hij naar de auto gewapend en wel, en zag (hoe lullig dit ook klinkt) dat de vrouw geen dreiging meer vormde en liep daarna weg van wat nu een crime scene is ( dit is exact hoe de procedure gevolgd moet worden) wat niet te zien is wat wel gebeurt is ( een andere agent zorgde voor eerste hulp +- 45 seconden nadat de auto de boom raakte) de ambulance was er binnen nog geen 5 minuten en alle overige proceedures werden gevolgd door ICE dit kan je terug vinden in het rapport tussen ICE agents en hulp instanties.
Dit kan je terug vinden in het eerder geplaatste filmpje waarbij de agent deze hele kwestie doorneemt.
Hij heeft omdat hij zelf agent is toegang tot de telefoon rapport tussen ICE lokale Politie en Ambulance

Daarna doorbraken burgers/protestors de crime scene en dit was de enige keer tot en met het telefoon gesprek tussen Trump en Walz dat de politie samenwerkte met ICE agents, om de menigte die door de crime scene liep terug te druken.

Ik had meermaals gezegd dat filmpje interessant was en zeker de moeite waard was om te kijken, maar denk niet dat er veel naar gekeken werd helaas.
want er zat veel informatie en andere beelden in die wij niet gezien hebben maar best wel essentieel zijn voor dat onderzoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 02-02-2026 17:04:05 ]
  maandag 2 februari 2026 @ 16:58:19 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986343
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.

En je verwacht niet dat je daarbij een confrontatie kan krijgen?

Hmmm....
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 17:00:25 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986353
quote:
Zou.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 17:00:38 #177
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219986354
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.

Hmmm....
Ik ben het niet eens met jouw schets van de situatie, maar zelfs als je dat al voor waar aan neemt is eer nog steeds geen enkele reden om haar 3 keer door haar kop te knallen of voor haar om dat te verwachten.
  maandag 2 februari 2026 @ 17:01:13 #178
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986359
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hij schoot toen die auto naast hem was. Dus zijn enige bedoeling was een zeer wrede executie uitvoeren.
1e schot niet ging door de vooruit, dat lukt alleen als je voor de auto bent (gevaren zone) 2e en 3e wel die gingen door het open raam van de deur.

Nou kan je aangeven, is dat niet overkill?
Dat is dan weer lastig en beetje van staat afhankelijk sommige hebben dit opgenomen in de wet van de staat andere niet.

Maar in het algemeen heeft het hier mee te maken dat het niet zoveel uit maakt hoeveel schoten er gelost worden.
-Menselijke reactietijd: Er zit een vertraging tussen het moment dat een dreiging stopt en het moment dat het brein van de agent dit verwerkt. In de halve seconde die nodig is om de beslissing te nemen om te stoppen, kunnen er al meerdere extra schoten zijn gelost.
-Effectiviteit van munitie: Een enkel schot is vaak niet voldoende om een vastberaden aanvaller direct te stoppen, zeker niet als er sprake is van een veranderde mentale staat of drugsgebruik.
-Stress en adrenaline: In situaties van leven of dood handelen agenten op basis van instinct en training, waarbij ze vaak snel achter elkaar vuren zonder de schoten te tellen.

Maar zoals ik al zei sommige staten hebben het wel in hun wet opgenomen of er mogelijk wel of niet overmatig gebruik is gemaakt van geweld, door de agent in kwestie.
pi_219986360
quote:
Hij stond recht voor de auto. Op de beelden van zijn telefoon is ook te zien dat het stuur van links naar rechts wordt gedraai voordat ze gaat rijden. Die ICE agent had dat waarschijnlijk ook gezien, want hij was volledig gefocust op het eerste schot ipv zich fysiek te verplaatsen

Wie de beelden kwijt is. Zie de video in dit artikel vanaf seconden 48
https://www.nbcnews.com/n(...)-shooting-rcna253207

Dat hij in de adrenaline nog twee keer schiet is schokkend, maar ik kan er ook enig begrip voor opbrengen.
  maandag 2 februari 2026 @ 17:04:02 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986373
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet relevant.

(...)
Rake vraag natuurlijk. Daarom die reactie.
1947-2016
pi_219986380
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
1e schot niet ging door de vooruit, dat lukt alleen als je voor de auto bent (gevaren zone) 2e en 3e wel die gingen door het open raam van de deur.

Knip
  maandag 2 februari 2026 @ 17:08:12 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986396
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:00 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met jouw schets van de situatie, maar zelfs als je dat al voor waar aan neemt is eer nog steeds geen enkele reden om haar 3 keer door haar kop te knallen of voor haar om dat te verwachten.
Paar deeltjes terug heb ik ook neergezet dat van mij part ze dit ook niet met haar dood had hoeven bekopen en dat totaal aan de triggerhappy idioterie is te wijten aan dat domme boa ice volk. Wel ben ik van mening, net als bij de andere, dat het hun eigen keuzes zijn geweest die ze daar in die situatie brachten.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 17:16:22 #183
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986455
quote:

[..]

Hmmm....

Daarom is deze vraag gewoon simpel.
De politie deed niks tot de meute de straat op liep.
Op dat moment ben je strafbaar.

Pas op het moment dat er iets gebeurde wat strafbaar is greep ICE in, en we hebben verschillende opstootjes gezien, en tot dusver heb ik geen enkel incident gezien waarbij ICE reageerde op een strafbaar iets! met traangas of iemand van de weg duwen etc.

Mogen de mensen daar zijn jazeker mogen ze filmen jazeker.

Maar van de stoep niet op straat.

En dat is dus exact wat je hier op de beelden van Malienveld ziet pas toen een gedeelte de straat op ging was men strafbaar!

ik verzin de regeltjes daar niet in de VS maar sommigen verschillen niet zo heel veel met hier, al moet ik zeggen men heeft hier wel wat meer respect voor de politie vind ik.
In de VS zie ik vaak iets simpels uitlopen in een situatie waarbij er een dode valt..
terwijl ik al zei je ziet dit zoveel op de buis daar, als je dan tegenwerkt of een pistool pakt of in dit geval gas geeft met je auto.

Zijn ze daar echt zo levens moe.. wtf..

Voorbeeldje in de spoiler, let op levens moe madam die mes trekt op moment van arrestatie dit is 1 van +- 1500 van dit soort filmpjes op dit Kanaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 02-02-2026 17:29:59 ]
pi_219986661
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Paar deeltjes terug heb ik ook neergezet dat van mij part ze dit ook niet met haar dood had hoeven bekopen en dat totaal aan de triggerhappy idioterie is te wijten aan dat domme boa ice volk. Wel ben ik van mening, net als bij de andere, dat het hun eigen keuzes zijn geweest die ze daar in die situatie brachten.
Dus ze hadden vooraf kunnen verwachten dat hun acties tegen ICE dodelijk konden zijn.

En dat in een democratische rechtsstaat.
pi_219986696
quote:
88s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
als het een relevant is dan is het ander het logischerwijs ook lijkt me
Nope.
pi_219986699
quote:

[..]

Hmmm....
Jij verwacht te worden doodgeschoten?

Hmmm....
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:06:53 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986703
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Ik vind van wel
  maandag 2 februari 2026 @ 18:10:12 #188
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219986727
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:00 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Nee dat is ook niet het geval geweest. Het was het inrijden op de ICE medewerker die haar dood tot gevolg had
  maandag 2 februari 2026 @ 18:10:20 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986729
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus ze hadden vooraf kunnen verwachten dat hun acties tegen ICE dodelijk konden zijn.

En dat in een democratische rechtsstaat.
Enig risico op confrontatie kan je wel verwachten als je je zo opstelt zoals ze deden.

Dat is in iedere democratische rechtsstaat zo, van welke kant je ook bent.

quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij verwacht te worden doodgeschoten?

Hmmm....
Als ik me zo zou gedragen als die 2 deden? Dan verwacht ik minimaal dat ik mij mag melden voor het hekje na een harde arrestatie. En die 2de had kunnen verwachten dat zijn situatie erger zou kunnen zijn na de dood van de eerste en zijn al eerdere aanvaringen.

Wederom:
Enig risico op confrontatie kan je wel verwachten als je je zo opstelt zoals ze deden.

1947-2016
pi_219986738
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind van wel
Niet bij de vraagstelling of Good had kunnen verwachten die dag dat haar protest een dodelijke afloop zou hebben.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:12:04 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986740
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat maak je er nu van. Om jezelf te beschermen om er niet op in te hoeven gaan.
Kan ik ook hoor. Fijn duiken om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:13:06 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986748
Als een agent voor je auto staat en je besluit er doorheen te rijden dan is de kans aanwezig dat je neergeschoten gaat worden ja

Geloof niet dat Amerika daar uniek in is
  maandag 2 februari 2026 @ 18:14:02 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219986751
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat maak je er nu van. Om jezelf te beschermen om er niet op in te hoeven gaan.
Kan ik ook hoor. Fijn duiken om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
Wie duikt en reageert niet inhoudelijk?

Laten we eens kijken hoe het zat:

quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

quote:

[..]
Huilen dan.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:14:17 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986753
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet bij de vraagstelling of Good had kunnen verwachten die dag dat haar protest een dodelijke afloop zou hebben.
Nee ze is geen waarzegster net zoals de agent in kwestie niet kon ruiken dat ze hem niet per se dood wilde rijden
pi_219986759
quote:
88s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:13 schreef sp3c het volgende:
Als een agent voor je auto staat en je besluit er doorheen te rijden dan is de kans aanwezig dat je neergeschoten gaat worden ja

Geloof niet dat Amerika daar uniek in is
Zo is dat. Calculated risk.
pi_219986769
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met de auto overdwars op de weg staan is dus garantie voor een dodelijke afloop.

quote:
[..]
Dat iemand zijn magazijn op je leegschiet?

Dan hebben we beide toch verschillend beeld bij een democratische rechtsstaat.

Dan is wat in Iran gebeurd vrij normaal.

quote:
Als ik me zo zou gedragen als die 2 deden? Dan verwacht ik minimaal dat ik mij mag melden voor het hekje na een harde arrestatie.
En maximaal dat je doorzeefd wordt met kogels?

quote:
En die 2de had kunnen verwachten dat zijn situatie erger zou kunnen zijn na de dood van de eerste en zijn al eerdere aanvaringen.
Die had dus kunnen weten dat hij zou worden doodgeschoten...

Tja...

quote:
Wederom:

Ja, in Nederland worden demonstranten ook doorzeefd met kogels.

Hoort erbij.
pi_219986773
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee ze is geen waarzegster net zoals de agent in kwestie niet kon ruiken dat ze hem niet per se dood wilde rijden
Nou, dat bedoel ik.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:18:20 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986776
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:16 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zo is dat. Calculated risk.
Was compleet zinloos geweld overigens, de man brengt zichzelf in gevaar door voor de wagen te gaan staan, doet hij dat niet gaat ze er vandoor en maak je een foto van het nummerbord

Maar een 'wrede executie' was het niet, zou in die situatie ook geschoten hebben
  maandag 2 februari 2026 @ 18:20:00 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986784
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie duikt en reageert niet inhoudelijk?

Laten we eens kijken hoe het zat:
[..]
[..]

Je wijst ergens naar om de doelpalen dicht bij elkaar te zetten voor een antwoord, ik ga daar niet op in omdat ik het door heb en ik het een enorme hypocriete actie vind en ipv daarvan kaats ik hem terug en vraag je iets.
Lijkt mij heel normaal in een discussie. Vragen stellen.

Jij wil er vervolgens niet op ingaan en ik geef nog een aantal voorbeelden en je blijft de deur maar dichtgooien om maar niet te hoeven antwoorden.

Nu ben ik klaar met je gezuig. Je hebt 2 keuzes: verder gaan met zuigen en janken en het laatste woord willen hebben;
of
Inhoudelijk op de vraag in gaan en verder gaan met de discussie op een volwassen manier.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 18:22:33 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986802
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
(...)
Wat wil je eigenlijk zeggen? Wat voor overtuiging wil je delen?
quote:
[..]
Ja, in Nederland worden demonstranten ook doorzeefd met kogels.

Hoort erbij.
Bij de boeren protesten werd ook geschoten op een tiener in een trekker. Figuren hier vonden dat volstrekt normaal toen.
1947-2016
pi_219986817
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat wil je eigenlijk zeggen? Wat voor overtuiging wil je delen?
[..]
Bij de boeren protesten werd ook geschoten op een tiener in een trekker. Figuren hier vonden dat volstrekt normaal toen.
En wat denk je dat er met die agent is gebeurd vervolgens?
pi_219986820
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.

quote:
Een agent kan dit niet zien hij kan geen gedachten lezen.

Wat wel is de auto geeft gas op het moment dat hij er voor is, en dat is gewoon de reden dat de agent besloot om te schieten.

- vormt de vrouw op dat moment een gevaar voor die agent .. JA
- kan een auto als een dodelijk wapen gebruikt worden, JA
- was zij daarvoor al strafbaar bezig? Ja blokkerde de weg en volgde niet de bevelen op van de agent! dus JA
- Door de auto daar al neer te zetten was ze al in overtreding, want het opzettelijk dwarsliggen van een ICE agent is strafbaar dus ..JA

Had dit anders opgelost kunnen worden zonder geweld, oh jazeker wel maar daar dat is niet de issue.
De agent schoot haar dood, omdat zij vanuit zijn zichtpunt ze een dreiging vormde door vooruit te rijden.

Kon dit voorkomen worden, ja op verschillende manieren, bijvoorbeeld dingen wat ICE anders had kunnen doen of dingen wat deze mevrouw anders had kunnen doen.

Heeft deze agent procedure gevolgd, ja spijtig voor deze dame maar ja, na het schieten liep hij naar de auto gewapend en wel, en zag (hoe lullig dit ook klinkt) dat de vrouw geen dreiging meer vormde en liep daarna weg van wat nu een crime scene is ( dit is exact hoe de procedure gevolgd moet worden) wat niet te zien is wat wel gebeurt is ( een andere agent zorgde voor eerste hulp +- 45 seconden nadat de auto de boom raakte) de ambulance was er binnen nog geen 5 minuten en alle overige proceedures werden gevolgd door ICE dit kan je terug vinden in het rapport tussen ICE agents en hulp instanties.
Dit kan je terug vinden in het eerder geplaatste filmpje waarbij de agent deze hele kwestie doorneemt.
Hij heeft omdat hij zelf agent is toegang tot de telefoon rapport tussen ICE lokale Politie en Ambulance

Daarna doorbraken burgers/protestors de crime scene en dit was de enige keer tot en met het telefoon gesprek tussen Trump en Walz dat de politie samenwerkte met ICE agents, om de menigte die door de crime scene liep terug te druken.

Ik had meermaals gezegd dat filmpje interessant was en zeker de moeite waard was om te kijken, maar denk niet dat er veel naar gekeken werd helaas.
want er zat veel informatie en andere beelden in die wij niet gezien hebben maar best wel essentieel zijn voor dat onderzoek.
Maar verder niet relevant voor deze vraag.

Iedereen is het er over eens dat als ze niet probeerde weg te rijden en daarbij de agent heeft geraakt, ze niet was doodgeschoten.

Maar ze heeft niet die intentie gehad.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:25:18 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986824
Die agent is wel veroordeeld
  maandag 2 februari 2026 @ 18:25:41 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986827

Breaking Bad actor Giancarlo Esposito :')
  maandag 2 februari 2026 @ 18:29:08 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986850
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Exact.
Die heeft een hoop gezeur gekregen, en terecht. Zoals het hoort in een rechtvaardig land als je een inschattingsfout maakt met iets waar je kennis van zou moeten hebben omdat je fatsoenlijk getrained bent.

Enig verschil was dat dat ventje langs de blokkade wilde rijden en die in MSP haar auto gooide in een rijdend convoy met zwaailichten aan.
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:29:51 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986857
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslag

Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
pi_219986877
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Die heeft een hoop gezeur gekregen, en terecht. Zoals het hoort in een rechtvaardig land.

Enig verschil was dat dat ventje langs de blokkade wilde rijden en die in MSP haar auto gooide in een rijdend convoy met zwaailichten aan.
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:32:48 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986880
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.
[..]
Maar verder niet relevant voor deze vraag.

Iedereen is het er over eens dat als ze niet probeerde weg te rijden en daarbij de agent heeft geraakt, ze niet was doodgeschoten.

Maar ze heeft niet die intentie gehad.

Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.
..
Heb jij ook een bron dat deze agent gedachten kan lezen?

Zie filmpje in de spoiler, mevrouw stormt op 2 agenten aan met een mes.
lees even haar gedachten af, wou ze .

A. Neer geknald worden door de agent?
B. Wou ze beide agenten vermoorden?
C. Ze wou eigenlijk weg rennen.

A B of C

Zegt u maar
btw, even voor de duidelijkheid deze agenten hadden meer tijd om haar gedachten uit te lezen dan de ICE agent.
pi_219986894
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
pi_219986906
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:35:35 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986907
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:36 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986917
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
Das doelpalen schuiven
  maandag 2 februari 2026 @ 18:36:48 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986920
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:54 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986921
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
?
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:26 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986935
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:31 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986936
quote:

dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Deze dame heeft op zijn minst een stuk of wat bevelen genegeerd, de agent die naar de auto loop roept deze bevelen, in plaats daarvan besluit ze het gaspedaal in te drukken.

Het helpt ook niet dat haar vriendin ook riep: Drive baby drive! dit is te horen op de video van de agent die schoot deze camera beelden zijn al enige tijd geleden geopenbaard.
pi_219986940
quote:

Agent had niet voor de auto moeten staan en het filmen wat hij deed was ook raar. Later werd wel bekend dat hij paar maanden daarvoor door een auto was meegesleurd en behoorlijk gewond raakte, dus vandaar zijn verdediging maar niet goed te praten.
pi_219986952
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
pi_219986971
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:42:36 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986972
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
?
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?

want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)

Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken.. :P

De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:44:21 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986988
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:40 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
https://www.youtube.com/@PoliceActivity

ik heb hier een paar HONDERD voorbeelden..
pi_219986994
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das doelpalen schuiven
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.

Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
pi_219986996
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ja? Laat er dan specifiek 1 zien waar het om een verkeersovertreding gaat en waar de bestuurder nog kalm zat te praten.
pi_219987014
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
Bijster moeilijk is het niet. Agent voelt zich bedreigt door persoon in groot voertuig en schiet.
Maar goed, het tweede geval was nog veel schrijnender en daar deed de regering precies hetzelfde.
pi_219987047
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?

Het zal vast en zeker per staat verschillen. Maar hier een voorbeeld van Arizona
Depending on the situation, a police officer may violate your constitutional rights by pointing a gun at you – even if only for a couple of seconds. For example, the City of Phoenix agreed to pay $475,000 to a family in 2020 after one of its officers approached their parked car with his gun drawn. As reported in the Arizona Republic at the time, the husband and wife were in the car with their two young daughters: “Next thing you know, a police officer . . . comes up, open the door, banging on the window with a gun, saying he’s gonna shoot us in the face, telling us to get out of the car.” According to legal papers, the police suspected the family only of shoplifting. This means that officers pulled their guns over suspicion of a minor crime.
pi_219987136
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.
..
Klopt.

quote:
Heb jij ook een bron dat deze agent gedachten kan lezen?

Zie filmpje in de spoiler, mevrouw stormt op 2 agenten aan met een mes.
lees even haar gedachten af, wou ze .

A. Neer geknald worden door de agent?
B. Wou ze beide agenten vermoorden?
C. Ze wou eigenlijk weg rennen.

A B of C

Zegt u maar
btw, even voor de duidelijkheid deze agenten hadden meer tijd om haar gedachten uit te lezen dan de ICE agent.
Niet relevant.

Het gaat in deze kwestie niet om de agent, maar om Good.

De stelling is (gechargeerd) dat als ze die dag in bed was blijven liggen, ze nog had geleefd.

Dat ze toch besloot om te protesteren heeft tot haar dood geleid, en is ze dit zelf schuldig aan.

Ik ben het niet eens met die stelling.
Good had op voorhand niet kunnen weten of hoeven te verwachten haar protest zo dramatisch voor haar zou eindigen.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:14:54 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219987223
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je wijst ergens naar om de doelpalen dicht bij elkaar te zetten voor een antwoord, ik ga daar niet op in omdat ik het door heb en ik het een enorme hypocriete actie vind en ipv daarvan kaats ik hem terug en vraag je iets.
Lijkt mij heel normaal in een discussie. Vragen stellen.

Jij wil er vervolgens niet op ingaan en ik geef nog een aantal voorbeelden en je blijft de deur maar dichtgooien om maar niet te hoeven antwoorden.

Nu ben ik klaar met je gezuig. Je hebt 2 keuzes: verder gaan met zuigen en janken en het laatste woord willen hebben;
of
Inhoudelijk op de vraag in gaan en verder gaan met de discussie op een volwassen manier.
Ik ga niet door jouw hoepeltjes springen maat; je zoekt maar lekker iemand anders om je kinderachtige spelletjes mee te spelen.

Er staat een inhoudelijke reactie voor jou om op te reageren, maar je blijft kronkelen om dat niet te hoeven doen. En dan mij hypocrisie en duiken verwijten? Koekoek jonge :') .

:W
Huilen dan.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:15:12 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987226
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?

want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)

Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken.. :P

De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
Die op de tractor schoot tijdens dat boerenprotest
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:16:41 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987243
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.

Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werd

Dat in Nederland minder schietgraag zijn en de man wel (licht) straffen doet daar niets aan af
pi_219987272
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werd

Dat in Nederland minder schietgraag zijn en de man wel (licht) straffen doet daar niets aan af
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.
pi_219987290
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?

Het zal vast en zeker per staat verschillen.
Als je in Amerika woont of bezoekt dan is het slimst je te gedragen alsof je in een Staat bent waar men snel schiet. In Florida bijvoorbeeld als je voor een auto gaat staan en de bestuurder voelt zich bedreigt mag deze gewoon gas geven. De agenten komen ook uit verschillende Staten dus die denken anders dan een lokale politie agent die weinig mag.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:50:45 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987638
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.
Euh ... ok?
pi_219987672
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:25 schreef theguyver het volgende:

[ afbeelding ]
Breaking Bad actor Giancarlo Esposito :')
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
pi_219987801
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
Eens, mislukte incontinente zakenmannen die in een show zaten ook niet.
pi_219988174
quote:

[..]
Reagan :')
Schwarzenegger :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Wantie op 02-02-2026 21:27:42 ]
pi_219988243
quote:

[..]
pi_219988336
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Euh ... ok?
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.
pi_219988373
Holy cringe

twitter
pi_219988679
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een probleem is dat wij in Europa allerlei illegalen hebben die moordend en verkrachtend rondtrekken en waarvan niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze al op hun kerfstok hebben.. dan dat ik me drukmaak om ICE.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:46:18 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219988698
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.
Lekker belangrijk man

Persoon A zegt gebeurt ook in Nederland
Persoon B zegt niet zo vaak man

Dan is persoon B doelpalen aan het verschuiven
pi_219988720
Men provoceert niet

maandag 2 februari 2026 @ 22:04:32 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219988825
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.
Dat zou helemaal laakbaar zijn.

Maar nogmaals, die 2 hebben allerlei keuzes gemaakt die hen brachten op dat moment op die locatie. 1 keuze anders had ze laten leven.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 22:06:50 #243
40566 Ericr
Livewrong
pi_219988837
Ok Gregory
  maandag 2 februari 2026 @ 22:08:01 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219988845
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ga niet door jouw hoepeltjes springen maat; je zoekt maar lekker iemand anders om je kinderachtige spelletjes mee te spelen.

Er staat een inhoudelijke reactie voor jou om op te reageren, maar je blijft kronkelen om dat niet te hoeven doen. En dan mij hypocrisie en duiken verwijten? Koekoek jonge :') .

:W
Ho ho. Jaren lang worden mensen over een kam geschoren zodra het links/woke/policor uitkomt en jij stelt hier een voorwaarde in de discussie om dat niet te doen.

Wie wil hier een ander door hoepels laten springen? Wie wil voor een ander bepalen wat diegene mag gebruiken? Wie speelt hier spelletjes?
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 22:17:00 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219988914
quote:
Dit was wel echt een heerlijke servering van de waarheid hoor.

Nooit meer uitgenodigd daarna volgens mij. Te veel waarheid voor ze.
1947-2016
pi_219988919
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, die 2 hebben allerlei keuzes gemaakt die hen brachten op dat moment op die locatie. 1 keuze anders had ze laten leven.
Dat is er een van het kaliber dat de verkrachte/mishandelde/vermoorde vrouw er ook gewoon voor had kunnen kiezen na zonsondergang niet meer de straat op te gaan.
pi_219988935
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:44 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer een probleem is dat wij in Europa allerlei illegalen hebben die moordend en verkrachtend rondtrekken en waarvan niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze al op hun kerfstok hebben.. dan dat ik me drukmaak om ICE.
Je jaagt dus op fantomen.
pi_219988940
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat is er een van het kaliber dat de verkrachte/mishandelde/vermoorde vrouw er ook gewoon voor had kunnen kiezen na zonsondergang niet meer de straat op te gaan.
Klopt, maar dat dringt niet tot hem door.
pi_219988965
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ho ho. Jaren lang worden mensen over een kam geschoren zodra het links/woke/policor uitkomt en jij stelt hier een voorwaarde in de discussie om dat niet te doen.

Wie wil hier een ander door hoepels laten springen? Wie wil voor een ander bepalen wat diegene mag gebruiken? Wie speelt hier spelletjes?
Jij scheert hier zelf over 1 kan.
  maandag 2 februari 2026 @ 22:53:42 #250
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219989109
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Gewoon over straat lopen is niet hetzelfde als met een auto op mensen inrijden
pi_219989132
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is m.i. zeer zorgelijk dat er dus mensen bij ICE werken die zo psychotisch zijn dat iedereen die hen irriteert, zoals een protesterende Renee Good, zij een scenario kunnen triggeren dat ze haar dood kunnen maken en zonder schuld wegkomen onder het mom van zelfverdediging.

Hij is 100% in de fout door zwaar te escaleren door zijn pistool in zijn hand te stoppen en naast haar auto te lopen. Dat is 100% geen standaard procedure kan ik je vertellen. Laatste wat de politie in VS wilt is dat de bevolking denkt dat de politie zomaar, voor een verkeersincident, met een wapen in hand op hen kunnen aflopen. Dan worden er echt veel meer agenten doodgeschoten "zonder aanleiding".

Hij escaleert omdat hij een reactie uit Renee wilt lokken. Eentje die hem een excuus geeft om haar dood te schieten. Het is normaal om een beetje in paniek te raken als een agent ineens zijn wapen uit zijn holster trekt, in zijn hand houdt en dicht naast je auto gaat lopen waar je in zit.

Hij had zoveel kansen om gewoon een stap opzij te doen. Zelfs op het moment dat ze achteruit ging en weer naar voren reed had hij genoeg tijd om een stapje opzij te doen. Maar als hij dat deed, dan verloor hij zijn kans om haar dood te schieten. Hij deed precies wat hij moest doen om haar dood te kunnen schieten en het zelfverdediging te noemen. Dat vind ik echt te ziek voor woorden.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 23:23:35 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989225
ICE mannetje is fout maar dat maakt mevrouw Renee niet goed

SPOILER
Beiden zijn debet aan de afloop
  maandag 2 februari 2026 @ 23:29:08 #253
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989240
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:55 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Het is m.i. zeer zorgelijk dat er dus mensen bij ICE werken die zo psychotisch zijn dat iedereen die hen irriteert, zoals een protesterende Renee Good, zij een scenario kunnen triggeren dat ze haar dood kunnen maken en zonder schuld wegkomen onder het mom van zelfverdediging.

Hij is 100% in de fout door zwaar te escaleren door zijn pistool in zijn hand te stoppen en naast haar auto te lopen. Dat is 100% geen standaard procedure kan ik je vertellen. Laatste wat de politie in VS wilt is dat de bevolking denkt dat de politie zomaar, voor een verkeersincident, met een wapen in hand op hen kunnen aflopen. Dan worden er echt veel meer agenten doodgeschoten "zonder aanleiding".

Hij escaleert omdat hij een reactie uit Renee wilt lokken. Eentje die hem een excuus geeft om haar dood te schieten. Het is normaal om een beetje in paniek te raken als een agent ineens zijn wapen uit zijn holster trekt, in zijn hand houdt en dicht naast je auto gaat lopen waar je in zit.

Hij had zoveel kansen om gewoon een stap opzij te doen. Zelfs op het moment dat ze achteruit ging en weer naar voren reed had hij genoeg tijd om een stapje opzij te doen. Maar als hij dat deed, dan verloor hij zijn kans om haar dood te schieten. Hij deed precies wat hij moest doen om haar dood te kunnen schieten en het zelfverdediging te noemen. Dat vind ik echt te ziek voor woorden.
"Opzij stappen" "hij escaleert"?

Wat is dit allemaal voor onzin joh.
Ze moest gewoon oprotten bij het gezag te ouwehoeren met haar SUV.

Eigen verantwoordelijkheid bestaat ook. Ze had ook thee kunnen drinken met haar kinderen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219989247
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:23 schreef sp3c het volgende:

SPOILER
Als het ICE-mannetje een fatsoenlijke training had gehad zoals je zou mogen verwachten van mensen in zijn positie dan had hij deëscalerend gehandeld. Helaas is dat wel het allerlaatste wat Trump en de zijnen willen, die hopen juist op dit soort uitkomsten, vandaar dat ze ook meteen hun oordeel klaar hadden zonder enige kennis van zaken (al is dat laatste wel een beetje het handelsmerk van deze president).
pi_219989256
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Opzij stappen" "hij escaleert"?

Wat is dit allemaal voor onzin joh.
Wapen trekken is escaleren. Was een verkeersincident tot dat punt. Daarvoor trek je je wapen niet als agent zijnde.
pi_219989267
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als het ICE-mannetje een fatsoenlijke training had gehad zoals je zou mogen verwachten van mensen in zijn positie dan had hij deëscalerend gehandeld. Helaas is dat wel het allerlaatste wat Trump en de zijnen willen, die hopen juist op dit soort uitkomsten, vandaar dat ze ook meteen hun oordeel klaar hadden zonder enige kennis van zaken (al is dat laatste wel een beetje het handelsmerk van deze president).
Dit inderdaad. Het is geen ongelukkige fout. Tis geen incident. Niet bij Renee en niet bij Alex. In beide gevallen escaleert ICE de dreiging en geweld. Dit is wat ze willen.
  maandag 2 februari 2026 @ 23:38:46 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989271
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:33 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Wapen trekken is escaleren. Was een verkeersincident tot dat punt. Daarvoor trek je je wapen niet als agent zijnde.
Verkeersincident? Dat is nogal een eufemisme als je een ICE-colonne inrijdt en vervolgens weigert te stoppen.

Zo zou je het ook kunnen noemen als iemand met 130 inrijdt op een politiefuik.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219989293
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Verkeersincident? Dat is nogal een eufemisme als je een ICE-colonne inrijdt en vervolgens weigert te stoppen.

Zo zou je het ook kunnen noemen als iemand met 130 inrijdt op een politiefuik.
Ja, ik vond het ook niet kunnen dat ze die ICE-agent met een hakbijl aanviel.
Zullen we het anders gewoon bij de feiten houden?
Als je hyperbolen nodig hebt om je punt te maken is het waarschijnlijk een bijzonder zwak punt.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 23:53:41 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989305
quote:

[..]
Ja en als mevrouw gewoon in de tuin een sneeuwpop was gaan bouwen was ze waarschijnlijk niet overleden

What ifs kan ik niet zoveel mee

Feit is dat zowel de heren als de dame foute keuzes maakt die hebben bijgedragen aan 1 dode en 1 gewonde
pi_219989309
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en als mevrouw gewoon in de tuin een sneeuwpop was gaan bouwen was ze waarschijnlijk niet overleden

What ifs kan ik niet zoveel mee

Feit is dat zowel de heren als de dame foute keuzes maakt die hebben bijgedragen aan 1 dode en 1 gewonde
Het is zijn baan, daar horen bepaalde verwachtingen en verplichtingen bij.
pi_219989312
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:23 schreef sp3c het volgende:

SPOILER
Is hier "niet goed" hetzelfde als "fout"? Zo niet, wat maakt het dan uit?
  maandag 2 februari 2026 @ 23:56:02 #262
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219989313
quote:

[..]
Het begint toch echt op het moment dat iemand besluit met haar auto op iemand in te rijden. Dan kan je natuurlijk die persoon kwalijk gaan nemen dat hij geen poging deed opzij te springen maar vind je niet dat je dan aan de eigenlijke zaak voorbij gaat? Het slachtoffer heeft z'n leven weten te redden maar die wil je kwalijk gaan nemen dat hij het leven van degene die hem wilde doden niet gespaard heeft?
pi_219989320
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

Feit is dat de foute keuze van de agent, die een gevolg is van incompetentie, direct werd ontkend, gebagatellisseerd en goedgepraat door de hoogste mensen in Washington.
pi_219989321
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het begint toch echt op het moment dat iemand besluit met haar auto op iemand in te rijden. Dan kan je natuurlijk die persoon kwalijk gaan nemen dat hij geen poging deed opzij te springen maar vind je niet dat je dan aan de eigenlijke zaak voorbij gaat?
Het gaat fout op het moment een "agent" zijn wapen trekt terwijl er totaal geen reden voor hem was om een wapen te trekken. Dat is escalatie.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 23:58:40 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989329
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Feit is dat de foute keuze van de agent, die een gevolg is van incompetentie, direct werd ontkend, gebagatellisseerd en goedgepraat door de hoogste mensen in Washington.
Ja zoiets ze ik al in deel 1 ongeveer

Toch is hij niet degene die hem heeft aangereden
pi_219989331
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Diezelfde mensen die een pardon verdedigden voor het tuig dat zich daadwerkelijk schuldig had gemaakt aan domestic terrorism toen ze met grof geweld de Capitoolpolitie te lijf gingen.
  maandag 2 februari 2026 @ 23:59:54 #267
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219989333
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:57 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Het gaat fout op het moment een "agent" zijn wapen trekt terwijl er totaal geen reden voor hem was om een wapen te trekken. Dat is escalatie.
Hij had die auto gewoon over zich heen moeten laten rijden of wat bedoel je nu eigenlijk? :')
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 23:59:57 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989334
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het is zijn baan, daar horen bepaalde verwachtingen en verplichtingen bij.
Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?
pi_219989338
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hij had die auto gewoon over zich heen moeten laten rijden of wat bedoel je nu eigenlijk? :')
Ongeacht of hij schoot of niet was de auto niet over hem heen gereden. Hij schoot haar door haar hoofd toen hij naast de rijdende auto stond.

Waarom trok hij zijn wapen? Auto stond nog stil. Er gebeurde nog helemaal niets wat zijn escalatie rechtvaardigde.
pi_219989340
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?
Mijn verwachtingen van een agent zijn hoger dan die van een random burger op basis van training, verantwoordelijkheid, bevoegdheden, geweldsmonopolie.
Jij lijkt te stellen dat allebei fouten kunnen maken, dus shit happens als de agent dan maar volkomen overbodig meerdere kogels afvuurt.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:06:11 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Mijn verwachtingen van een agent zijn hoger dan die van een random burger op basis van training, verantwoordelijkheid, bevoegdheden, geweldsmonopolie.
Jij lijkt te stellen dat allebei fouten kunnen maken, dus shit happens als de agent dan maar volkomen overbodig meerdere kogels afvuurt.
Wat denk je dat ik bedoel als ik zeg dat die agent fout zit?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:07:22 #272
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989371
quote:

[..]
Het staat nu toch al even vast dat ICE ongetrainde, incompetente faalhazen zijn die graag schieten?

Des te meer reden om er bij uit de buurt te blijven.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:08:57 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989394
Als een dame nee tegen je zegt, denk je dan ook ze bedoelt eigenlijk ja!

Enige wat ik stel is dat beide partijen hier fouten hebben gemaakt, de rest zal een zoals de waard is zijn maar het isniet iets wat je uit mijn reacties op kunt maken ...
pi_219989405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat denk je dat ik bedoel als ik zeg dat die agent fout zit?
Maar dat zei je niet, het blijft een beetje een lafhartige variant op "waar er twee vechten hebben er twee schuld".
Zoals ik hierboven letterlijk zei:

quote:

[..]
En daar blijf je behendig omheen laveren.
pi_219989432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het staat nu toch al even vast dat ICE ongetrainde, incompetente faalhazen zijn die graag schieten?

Des te meer reden om er bij uit de buurt te blijven.
Als iedereen 85 jaar geleden zo had gedacht spraken we hier nu Duits.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:12:08 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar dat zei je niet, het blijft een beetje een lafhartige variant op "waar er twee vechten hebben er twee schuld".
Zoals ik hierboven letterlijk zei:
[..]
En daar blijf je behendig omheen laveren.
Dat heb ik letterlijk meerdere malen gezegd, je hebt gequote ook toch jad mevrouw nog geleefd als ze de man niet had aangereden
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:12:47 #277
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Je hebt het weer gered hoor :')
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:12:57 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Die waren nu niet bepaald onbekwaam
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:13:24 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989447
Godwin werkt niet letterlijk altijd
pi_219989448
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat heb ik letterlijk meerdere malen gezegd, je hebt gequote ook toch jad mevrouw nog geleefd als ze de man niet had aangereden
Als die man geen incompetente soldaat uit Trumps privéleger was geweest had die mevrouw ook nog geleefd en dan hadden ze haar, indien daar aanleiding voor was, een passende straf voor kunnen geven.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:15:14 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989454
Sterker nog half Europa gaf zich over of werkte ermee samen tot de gellieerden ze wegjaagden
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:15:53 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als die man geen incompetente soldaat uit Trumps privéleger was geweest had die mevrouw ook nog geleefd en dan hadden ze haar, indien daar aanleiding voor was, een passende straf voor kunnen geven.
Absoluut waar

Toch had ze geen gas moeten geven
pi_219989458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Je hebt het weer gered hoor :')
Wel grappig dat je dan weer niet ziet hoe jouw post waarop ik reageerde dan weer de ultieme "Dan moet je maar geen kort rokje dragen"-bijdrage was.
pi_219989460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jonathan Ross was geen ongetrainde faalhaas. Hij was een veteraan en werkte al 10 jaar bij DHS.

Hij escaleerde met een doel. Dit is wat hij wilde. Dit is waar ze hem voor hebben ingezet. Met veel geweld optreden.
pi_219989465
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Absoluut waar

Toch had ze geen gas moeten geven
Mensen raken in paniek als gemaskerd tuig een geladen wapen op hen richt.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:18:20 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wel grappig dat je dan weer niet ziet hoe jouw post waarop ik reageerde dan weer de ultieme "Dan moet je maar geen kort rokje dragen"-bijdrage was.
Dit is meer geen rokje dragen en een parenclub binnstappen
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:18:58 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Mensen raken in paniek als gemaskerd tuig een geladen wapen op hen richt.
Snap ik

Zelfde als je ze met een auto omver kegelt
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:19:36 #288
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Kort rokje nog wel. Meer niveau klauteren door hoogspanningsmasten of ongezekerd tegen de Eiffeltoren op.
pi_219989474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Snap ik

Nee, daar zijn dit soort troepen op getraind.
Tenzij het doel is ze daar niet op te trainen om de boel compleet te laten escaleren natuurlijk.
pi_219989480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Snap ik

Maar hij raakte niet in paniek. Hij had ver van tevoren zijn wapen in zijn hand. En sloeg exact op het moment toe dat hij werd getikt door de zijkant van de auto. Dat is geen paniek. Paniek was wegspringen oid. Niet gelijk schieten op het moment dat je wordt geraakt. Dan is het al te laat als de auto je echt dood zou gaan rijden.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:23:05 #291
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:20 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Maar hij raakte niet in paniek. Hij had ver van tevoren zijn wapen in zijn hand. En sloeg exact op het moment toe dat hij werd getikt door de zijkant van de auto. Dat is geen paniek. Paniek was wegspringen oid. Niet gelijk schieten op het moment dat je wordt geraakt. Dan is het al te laat als de auto je echt dood zou gaan rijden.
Typisch gelul van 100 keer het filmpje in slowmotion terugkijken en met uren studie de juiste keuzes voor de agent optekenen.

Zo werkt het vanaf jouw gure zolderkamer. Maar niet in de heat of the moment.
pi_219989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Typisch gelul van 100 keer het filmpje in slowmotion terugkijken en met uren studie de juiste keuzes voor de agent optekenen.

Daarom training.
Tenzij escalatie het doel is natuurlijk.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:24:06 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nee, daar zijn dit soort troepen op getraind.
Tenzij het doel is ze daar niet op te trainen om de boel compleet te laten escaleren natuurlijk.
Ja als je een agent omver probeert te rijden beginnen ze te schieten, ook in Nedeland

Komt minder vaak voor want ze zijn hier beter opgeleid maar als er om welke reden waar ook ter wereld een agent voor je auto staat en je begint te rijden is de kans heel groot dat hij je neer gaat proberen te schieten
pi_219989494
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja als je een agent omver probeert te rijden beginnen ze te schieten, ook in Nedeland

Komt minder vaak voor want ze zijn hier beter opgeleid maar als er om welke reden waar ook ter wereld een agent voor je auto staat en je begint te rijden is de kans heel groot dat hij je neer gaat proberen te schieten
Ik heb in Nederland nog nooit gezien dat de premier en zijn persbarbie zonder enige kennis van zaken zeggen dat het terecht was dat een demonstrant is neergeschoten, dat het een terrorist betrof, dat verder onderzoek niet nodig is en dat de gemaskerde beul een held is.
Jij wel?
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:25:29 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:20 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat weet ik niet hoor dat moeten slimmere mensen dan mij uitpuzzelen

Ik had 100% zeker geschoten
pi_219989496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nogmaals, wapen in zijn eigen hand stoppen gebeurde al lang voordat er iets was gebeurd. Hij escaleert zelf de situatie. Vervolgens maakt hij geen ene poging om de auto te ontwijken, waar hij zogenaamd voor zijn leven vreesde, en begon te schieten toen heel de voorkant van de auto hem al voorbij was.

Echt 100% pure onzin dat hij zogenaamd in paniek was en voor zijn level vreesde voor de auto. Hij schoot haar dood toen hij letterlijk naast de auto stond. Al had hij nog 100 keer kunnen schieten in 1 seconde, had totaal niets voor zijn situatie uitgemaakt.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:26:15 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik heb in Nederland nog nooit gezien dat de premier en zijn persbarbie zonder enige kennis van zaken zeggen dat het terecht was dat een demonstrant is neergeschoten, dat het een terrorist betrof, dat verder onderzoek niet nodig is en dat de beul een held is.
Jij wel?
Nee

Weet niet precies wat het argument is hier :?
pi_219989506
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee

Weet niet precies wat het argument is hier :?
Tsja, dan wil je het ook niet weten denk ik.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 00:31:10 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219989509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Tsja, dan wil je het ook niet weten denk ik.
Maar ik wil het wel weten
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:32:21 #300
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219989511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:26 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Nogmaals, wapen in zijn eigen hand stoppen gebeurde al lang voordat er iets was gebeurd. Hij escaleert zelf de situatie. Vervolgens maakt hij geen ene poging om de auto te ontwijken, waar hij zogenaamd voor zijn leven vreesde, en begon te schieten toen heel de voorkant van de auto hem al voorbij was.

Echt 100% pure onzin dat hij zogenaamd in paniek was en voor zijn level vreesde voor de auto. Hij schoot haar dood toen hij letterlijk naast de auto stond. Al had hij nog 100 keer kunnen schieten in 1 seconde, had totaal niets voor zijn situatie uitgemaakt.
Het 'onder schot' houden van een verdachte is in Amerika veel gebruikelijker.

Bijvoorbeeld als een persoon niet luistert, verdachte bewegingen maakt of mogelijk een wapen draagt (ook al blijkt later dat die er niet was).

Dat is geen escalatie maar een instructie. Vooral als er een potentie is tot dodelijk geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')