abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219963460
Renee Good

twitter

Alex Pretti

twitter

Met bijbehorende nieuwsbronnen:

Van seconde tot seconde: wat er voorafging aan de dood van Alex Pretti

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-minnesota-usa-trump

Wie is verpleger Alex Pretti (37) die in Minneapolis werd doodgeschoten? "Hij leefde om anderen te helpen"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)rpleegkundige-op-in/

NOS bericht :ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

NOS

—------------------------------------

Niet mijn OP.
pi_219963475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:15 schreef theguyver het volgende: [..] Geen probleem stuur maar een DM Ben benieuwd hoeveel dit verschilt met reguliere burgers.
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219963505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef MoreDakka het volgende: [..] Jij hebt nooit standaarden en daar ben je trots op dus wat lul je nu :D Nee, dit soort halvegare gotchas gaan niet werken kerel.
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!
En zoals ik je al eerder heb uitgelegd, of we hanteren dezelfde standaard of er is geen enkele standaard, principes be damned als je tegenstander geen principes hanteert.
Het is alsof je in de ring stapt met een hand achter je rug gebonden en je tegenstander vecht zonder handschoenen en mag ook nog eens low blows en kopstoten geven.
Alleen een dwaas blijft op zo’n moment principieel.
pi_219963517
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik heb geen zin in een discussie via DM. Dit onderwerp is uitgebreid aan bod geweest in NWS. Ik geef je 1 beperking: Militair verbod: Trump heeft het verbod op transgender personen in het leger heringevoerd. Transpersonen die op dat moment in dienst waren, riskeren ontslag omdat zij als "niet fit voor dienst" worden aangemerkt op basis van hun genderidentiteit.
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.
pi_219963526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Op basis van een psychische aandoening en constante zorg om de transformatie in stand te houden.
Nope, maar je deed een dappere poging.
pi_219963562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Beweer anders nog een keer dat ik vind dat hij zijn dood verdiende. Blijkbaar geloof je wel dat mensen daar in trappen.
Jij bent degene die blijft doorzagen over wat Pretti allemaal wel niet gedaan zou hebben...

Niemand die daar nog in trapt.
pi_219963567
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, maar je deed een dappere poging.
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.
pi_219963570
Het gaat allemaal prima in Minnesota..

Journalist en ex-CNN anker Don Lemon is gearresteerd nadat hij in een kerk in Minnesota aanwezig was tijdens een protest tegen de Amerikaanse immigratiepolitie (ICE). Volgens zijn advocaat was hij daar aan het filmen als journalist. De Amerikaanse president Donald Trump noemde Lemon eerder nog “een loser”.

https://www.hln.be/buiten(...)ce-protest~a9835718/
pi_219963614
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat hij geen vreedzame demonstrant was is een feit en dat mag prima uitgelicht worden zodat er geen verkeerd beeld ontstaat dat ICE zomaar burgers af knalt die toevallig net op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn. Want dat is het beeld dat graag geschetst wordt door deze geradicaliseerde figuren. Als je dat 20 minuten durende filmpje bekijkt dan zie je dat er 16 minuten lang helemaal niks gebeurt behalve een paar mensen die fluiten en van gepaste afstand hun ongenoegen uiten, niets mis mee, tot Pretti in beeld komt, die komt als een idioot aanrennen, begint te schreeuwen in het gezicht van agenten, te spugen en te schoppen naar agenten en hun materiaal, waardoor de situatie gelijk escaleert. Als je steeds maar olie op het vuur blijft gooien loop je het risico je te verbranden. Sommige mensen zijn zo ver heen dat zo ver heen dat ze geloven dat die foute beelden van Pretti AI gegenereerd zijn. Goede zaak om te benadrukken dat die beelden echt zijn en tonen hoe Pretti zich gedragen heeft daar.
Stel: ik heb twee buurmannen.
Buurman nummer 1 runt belangeloos een kerk en men probeert hem bij leven al heilig te laten verklaren.
Buurman nummer 2 interesseert het allemaal weinig; die kan zomaar een voorbijganger een bloedneus rammen en trapt af en toe een achterlicht van een auto kapot.

Stel nu dat het niet Pretti was die werd doodgeschoten, maar één van deze twee buurmannen.
Buurman X is aan het filmen, fluit een valse noot, krijgt even later uit het niets pepperspray in het gezicht, probeert vervolgens een vrouw overeind te helpen nadat zij is geduwd, maar wordt direct door meerdere agenten gevloerd en ligt vijf seconden later dood op de grond met tien kogels in zijn rug.

Voor de beoordeling van deze gebeurtenissen:
maakt het dan uit of buurman X in werkelijkheid buurman 1 was of buurman 2?
Ook als beide buurmannen zich in dit incident exact hetzelfde hebben gedragen?
pi_219963646
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb het geleerd van de professionals hier op Fok!
En zoals ik je al eerder heb uitgelegd, of we hanteren dezelfde standaard of er is geen enkele standaard, principes be damned als je tegenstander geen principes hanteert.
Het is alsof je in de ring stapt met een hand achter je rug gebonden en je tegenstander vecht zonder handschoenen en mag ook nog eens low blows en kopstoten geven.
Alleen een dwaas blijft op zo’n moment principieel.
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.
pi_219963653
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel: ik heb twee buurmannen.
Buurman nummer 1 runt belangeloos een kerk en men probeert hem bij leven al heilig te laten verklaren.
Buurman nummer 2 interesseert het allemaal weinig; die kan zomaar een voorbijganger een bloedneus rammen en trapt af en toe een achterlicht van een auto kapot.

Stel nu dat het niet Pretti was die werd doodgeschoten, maar één van deze twee buurmannen.
Buurman X is aan het filmen, fluit een valse noot, krijgt even later uit het niets pepperspray in het gezicht, probeert vervolgens een vrouw overeind te helpen nadat zij is geduwd, maar wordt direct door meerdere agenten gevloerd en ligt vijf seconden later dood op de grond met tien kogels in zijn rug.

Voor de beoordeling van deze gebeurtenissen:
maakt het dan uit of buurman X in werkelijkheid buurman 1 was of buurman 2?
Ook als beide buurmannen zich in dit incident exact hetzelfde hebben gedragen?
Hoe vaak dit ook gezegd wordt, het lijkt tegen dovemansoren.
pi_219963676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja heel leuk allemaal, maar dan nog is het de schuld van de agenten die onnodig schieten. Je komt er gewoon niet onderuit, principes of niet.
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?
Wie zou er nou hebben opgeroepen tot verzet en constant ICE hebben weggezet als de Gestapo?
pi_219963732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zeker, maar waarom dachten Pretti en Good dat het helemaal prima was om agenten te belemmeren en in het geval van Good zelfs denken dat het oké is om met ze op de vuist te gaan?
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.

Oproepen tot verzet mag trouwens gewoon, want het grootste gedeelte van wat die lui doen is vervelend en schuurt tegen de wet, maar is uiteindelijk wel legaal. Op de vuist gaan niet, maar er is dan ook niemand die daar voor op roept.

Maar dan is in jouw lezing Trump toch ook schuldig aan de bestorming van het Capitool, of is dat weer anders? En Trump heeft al die idoten sowieso een pardon gegeven :')

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 30-01-2026 15:56:31 ]
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:46:59 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219963738
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..

Ik was deze video aan het kijken,
Bekijk deze YouTube-video
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.

Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.

Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.

Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
:)
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:22:01 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219964059
BREAKING: Don Lemon ARRESTED
pi_219964089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goede vraag, maar ze zijn dood dus we weten het niet. Jij ook niet.

Oproepen tot verzet mag trouwens gewoon, want het grootste gedeelte van wat die lui doen is vervelend en schuurt tegen de wet, maar is uiteindelijk wel legaal. Op de vuist gaan niet, maar er is dan ook niemand die daar voor op roept.

Maar dan is in jouw lezing Trump toch ook schuldig aan de bestorming van het Capitool, of is dat weer anders? En Trump heeft al die idoten sowieso een pardon gegeven :')
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.
Daar komt nog bij dat Walz en Frey wel een stukje verder zijn gegaan dan oproepen tot vreedzaam protest door herhaaldelijk te roepen dat ICE de Gestapo is en in het geval van Walz zelfs te roepen dat die agenten eigenlijk geen agenten zijn.
pi_219964096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat Trump geen schuld heeft, maar als de standaard is dat oproepen tot vreedzaam protest betekent dat je verantwoordelijk gehouden word als het uit de hand loopt dan is het niet meer dan eerlijk dat we diezelfde standaard hanteren bij Walz en Frey.
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.
pi_219964112
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Firuze60 het volgende:
Het gaat allemaal prima in Minnesota..

Journalist en ex-CNN anker Don Lemon is gearresteerd nadat hij in een kerk in Minnesota aanwezig was tijdens een protest tegen de Amerikaanse immigratiepolitie (ICE). Volgens zijn advocaat was hij daar aan het filmen als journalist. De Amerikaanse president Donald Trump noemde Lemon eerder nog “een loser”.

https://www.hln.be/buiten(...)ce-protest~a9835718/
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
Goeie zaak. Heeft nog lang geduurd. Die mag zich ook wel eens verantwoorden voor die inval in die kerk. Net als de eerder aangehoudenen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219964129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus vind je dat Walz en Frey ook geen schuld hebben. Trump is ook veel verder gegaan dan dat, maar goed.
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren, ik ga niet de wedstrijd in met mijn handen op mijn rug en de tegenstander kan zich alles veroorloven.
pi_219964148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
pi_219964177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef the-eye het volgende:
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219964185
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is precies de reden, die reden is ook lang en breed uitgelegd door onder andere Pete Hegseth.
Dan noem je ook een bron :')
pi_219964195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik dat niet, maar dat is niet de standaard die gehanteerd word. Begrijp je nu waarom principes ertoe doen en waarom het belangrijk is om ze te hanteren?
Zolang principes niet breed gedragen worden weiger ik ze zelf te hanteren, ik ga niet de wedstrijd in met mijn handen op mijn rug en de tegenstander kan zich alles veroorloven.
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.
pi_219964200
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.

Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb het allemaal voorbij zien komen de afgelopen jaren en ook jij hield je mond toen het allemaal gebeurde.
Het moment dat ik openlijk ervoor uitkwam dat ik zelf geen principes meer hanteer was je er als de kippen bij om deze discussie te starten. Nu doe je het weer voor de tweede keer, waarom vind je het zo vervelend dat ik geen principes hanteer maar sluit je je ogen voor de rest?
pi_219964206
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de demonstranten moeten de volgende keer gewoon terugschieten.
twitter
pi_219964210
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Journalisten arresteren....
Het gaat goed in de VS.
pi_219964216
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Want het registreren van een protest als journalist is tegen de wet?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219964227
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..

Ik was deze video aan het kijken,
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.

Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.

Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.

Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
:)
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...

Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.

Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
pi_219964230
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is zinloos om in gesprek te gaan met mensen die hun principes in de koelkast zetten wanneer ze dat beter uitkomt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219964238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.

Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.

Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:53:02 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964267
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:55:43 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.

Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
Persoonlijk vind ik dat ook, helemaal eens helaas ligt dit genuanceerder, zie video die ik hierboven gepost heb.
Als alles klopt wat die knakker zegt en hij heeft er veel verstand van zie de post zelf.

Maakt het niet uit hoe een ander er over denkt, maar de kans is groot dat de agenten vrij uit gaan.
Ik zegt al ik hoop van niet, maar de kans is erg groot!
pi_219964304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:07:33 #34
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:08:24 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964329
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...

Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.

Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.

Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.

Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
pi_219964350
quote:
Aha! Dat vermoeden had ik al. Ze gebruiken een verboden app daarvoor. dacht eerst nog aan een complottheorie.
pi_219964355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is?
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:13:12 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964372
quote:

[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
pi_219964499
quote:

[..]
Ja, het is wel duidelijk dat je het terecht vindt dat de demonstranten zijn doodgeschoten.
Dat hoef je niet keer op keer aan te halen.
pi_219964515
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.

quote:
In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.

Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
pi_219964521
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Ja, dan weet je geen antwoord te geven.
pi_219964537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.

Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.

Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...

Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
pi_219964541
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...

Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Hier zijn ze ook niet welkom, alle asiels afgewezen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:40:04 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964552
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.
[..]
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.

Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.

En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.

Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:47:25 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964607
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.

Maar hoeveel transgenders zullen het leger in willen denk je?

Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?

https://www.saltwire.com/(...)flashpoint-100778694
pi_219964887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.

En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.

Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
Als, dan...

Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
pi_219964896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.

Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?

Ga je nu allerlei excessen opzoeken om een hele groep buiten spel te zetten?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:16:16 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219964899
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als, dan...

Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
Kan ook :)
pi_219964939
quote:

[..]

https://werkenbijdefensie(...)lde-vragen/lhbtiq-24

quote:
Stel ik kom als transgender persoon binnen bij Defensie en ik moet op uitzending, moet ik dan de fitheidstest/-keuring uitvoeren voor een man of voor een vrouw?

Wanneer je als transgender persoon bij Defensie komt werken, vraag je je misschien af welke fitheidstest je moet afleggen - die voor mannen of vrouwen? Het antwoord is dat tijdens de medische- en psychologische keuring je geschiktheid wordt beoordeeld voor de clustereis, zonder dat daarbij naar gender wordt gekeken. Het maakt dus niet uit of je man, vrouw of transgender bent - wat telt, is je fitheid en geschiktheid. Het feit dat je in transitie bent (geweest) vormt geen reden voor afwijzing bij Defensie. Dus, ongeacht je genderidentiteit, je wordt beoordeeld op basis van je bekwaamheid en fitheid, niet op basis van je geslacht. Ditzelfde geldt voor de gereedstellingsfase van een uitzending.
pi_219965257
quote:

[..]

Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?
pi_219965405
quote:

[..]

Ach, kinderen hebben ook 'imaginary friends' ;)

Kunnen ze op hetzelfde geestelijke niveau praten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219965989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
pi_219966223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld. Het wapen werd hem ontnomen en dat werd niet goed gecommuniceerd. Vervolgens gaat dat wapen af en word er gun geroepen en daarna word hij afgeschoten. Het is een mix van slechte communicatie en onervaren agenten in een stressvolle situatie.
Ik deel alleen de mening niet dat de agenten niet hadden moeten schieten, wij hebben het voordeel dat we achteraf kunnen beoordelen over wat er had moeten gebeuren.
Je moet dit natuurlijk zien vanuit het oogpunt van de agent, die hoort gun en een wapen afgaan dus die neemt het zekere voor het onzekere en schiet die kerel neer.
Nee, schiet die kerel dood.
Neerschieten doe je niet met 10 kogels.
Dan wil je hem dood.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2026 @ 21:13:16 #54
862 Arcee
Look closer
pi_219966237
Why is Gun Culture Ignoring the Alex Pretti Killing?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:22:53 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966299
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:08 schreef mootie het volgende:

[..]
Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.
Ze wou het liefste met rust gelaten worden, Wat ze wel heel storend vond was de vele die zoveel aandacht naar zich toe trokken, met rare fratsen en gedrag.
Zij is heeft 13 jaar geleden behoorlijk wat operaties ondergaan om van Herman naar Anna te gaan, en Ik kende haar dus eerst als Herman, en toen ze de operaties en dergelijke onderging was ze 25.
Het stoort haar wel dat er in de VS zoveel om verschillende redenen aandacht vroegen,.
Toen ik met haar op een terras zat werd ze geregeld aangeken, dit komt omdat ze nog steeds heel erg mannelijk over komt daarom komt ze zelf ook niet veel op plekken zoals een terras en ze heeft nog steeds een zware stem en dat helpt ook niet veel. ze wil het liefst met rust gelaten worden
Geen idee hoe de anderen daar over denken heb ze niet veel gesproken het afgelopen jaar.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:23:44 #56
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:13 schreef Arcee het volgende:
Why is Gun Culture Ignoring the Alex Pretti Killing?
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!
pi_219966580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik ken er 3 in totaal en heb er met 1 over gehad toen dit werd aangepast in de VS, zij boeide het niet veel.
Ze wou het liefste met rust gelaten worden, Wat ze wel heel storend vond was de vele die zoveel aandacht naar zich toe trokken, met rare fratsen en gedrag.
Zij is heeft 13 jaar geleden behoorlijk wat operaties ondergaan om van Herman naar Anna te gaan, en Ik kende haar dus eerst als Herman, en toen ze de operaties en dergelijke onderging was ze 25.
Het stoort haar wel dat er in de VS zoveel om verschillende redenen aandacht vroegen,.
Toen ik met haar op een terras zat werd ze geregeld aangeken, dit komt omdat ze nog steeds heel erg mannelijk over komt daarom komt ze zelf ook niet veel op plekken zoals een terras en ze heeft nog steeds een zware stem en dat helpt ook niet veel. ze wil het liefst met rust gelaten worden
Geen idee hoe de anderen daar over denken heb ze niet veel gesproken het afgelopen jaar.
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?
pi_219966584
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
De NRA was er behoorlijk verdeeld over wat ik er van begreep!
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.
Dat levert een tweespalt op.
pi_219966710
quote:

[..]
Nee hoor, ik erken dat de agenten in het geval van Pretti verkeerd hebben gehandeld.
Fijn, dan zijn we het daar iig over eens. :Y
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:04:24 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966926
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is natuurlijk lastig, de wapenlobby is helemaal op Maga gericht. En nu roept Trump dat je om problemen vraagt als je met een wapen op straat loopt.
Dat levert een tweespalt op.
Klopt Net als de FBI director kash patel, en daarom is het filmpje zo interessant want die gast haalt ook dat aan.
Kash Patel vind ik ook niet geschikt als FBI director ivm uitspraken en onkundigheid.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:08:44 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219966954
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:03 schreef mootie het volgende:

[..]
Maar ze bedenkt dus niet elke dag dat ze toch maar liever van het andere geslacht wil zijn?
Zal ik je nog wat mooiers vertellen ze is ook nog is moslim, maar word geweert hier bij de lokale moskee.
Ze twijfelt gergeld of het wel de juiste keuze was, dit komt omdat.... het is niet moeders mooiste geworden.
plus nog steeds zware mannelijke stem, toen ze nog een hij was, (no homo) zag het er echt wel beter uit..

elke keer als ik haar tegen kom grappen we van joh zijn ze nou nog niet klaar _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219967521
twitter

ArnieGod. Een national treasure.
pi_219967957
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 01:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

ArnieGod. Een national treasure.
Ja, die kan goed fulmineren tegen Trump.
pi_219968020
:')
pi_219969753
Ondertussen rellen in LA en wat zegt de dombo burgermeester

Bass asserted that violent protests are "exactly what I believe this administration wants to see happen." She added, "Don't be surprised if the military reenters our city."
life is like a box of chocolates
pi_219969956
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219969978
Ben je de Nederlandse vertegenwoordiger van die Sortor knakker, Ali?
pi_219970009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:37 schreef Ericr het volgende:
Ben je de Nederlandse vertegenwoordiger van die Sortor knakker, Ali?
:Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219970158
quote:

[..]
Nee, ook dan schiet je niet. Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Je geeft zelf toe dat als ze betere communicatie en ervaring hadden, er niet was geschoten. Immers, dan was het 100% duidelijk dat er geen dreiging was. Bij onduidelijke communicatie schiet je niet.

Ook in the heat of the moment moet je verifieren. Je kunt niet schieten zonder daadwerkelijk zelf het wapen te zien, dat komt nota bene naar voren in die training. Dus nee, er was geen enkele reden om te schieten, ook niet vanuit het oogpunt van de agent zelf. Goed dat je dat zelf ook toegeeft ^O^
pi_219978827
twitter

Altijd maar andermans spullen slopen.
pi_219979083
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

En dat doet ICE legaal? Deuren intrappen en autoramen kapot slaan? Maar goed, raddraaiers moeten ze oppakken.
pi_219979242
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik snap ook niet waarom ICE de hele tijd autoruiten inslaat.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:37:00 #73
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219979300
Bovendien is maar de vraag wie er op uit(gestuurd) is om vandalisme te plegen: https://metaviews.substack.com/p/91-kash-patel-and-cointelpro-20
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219979364
Achterlijk en wat is de logica om
alleen het raam van de bestuurder te slopen en de andere ramen heel te laten?
  zondag 1 februari 2026 @ 17:44:37 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219980034
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon uitstappen als ze daar om vragen?
Als ICE een normale overheidsinstantie was wel ja.
  zondag 1 februari 2026 @ 18:16:22 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219980121
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb even gemist dat het een soort vreemdelingenlegioen is? Heb je een link?
Vreemdelingenlegioen?

_O-
  zondag 1 februari 2026 @ 18:20:01 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219982803
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...

Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
pi_219982839
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:
Zo ben je op donderdag bedrijfsleider in de VS, en op vrijdag een dakloze in Almere...

Amerika zet gescheiden Twentenaar halsoverkop uit: zonder geld en papieren terug naar Almelo
Toegegeven, beide plaatsen beginnen met dezelfde eerste 4 letters :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219982860
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:

Die man had dit kunnen weten en had gewoon Amerikaan moeten worden maar geen zin in gehad, dan heb je pech
life is like a box of chocolates
pi_219983005
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is blijkbaar geen "normale overheidsinstantie", wat is het dan wel?
Van een normale overheidsorganisatie zou ik verwachten dat zij zich aan de wet houdt en haar best doet om de schijn van een tweede, anonieme politiemacht te vermijden.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:26:43 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983182
twitter

wat ze niet laten zien is dat ze eerst een container voor het overheids gebouw hadden gezet.
daarna hebben ze deze in de fik gezet, maar kan even niet terug vinden.
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Tentjes er bij voor eten drinken etc!
  maandag 2 februari 2026 @ 09:29:36 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983208
twitter

kinderen meenemen naar een protest. }:| 8)7
pi_219983212
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
https://x.com/DerrickEvan(...)592732?s=202732?s=20[/x]

Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.

Ach ja, wat verwacht je van deze mensen.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:33:57 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983237
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:30 schreef incel het volgende:

[..]
Net zo dom als een geladen vuurwapen met extra magazijnen meenemen naar een protest.

Ach ja, wat verwacht je van deze mensen.
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.

Minnesota, Oregon, Californië
pi_219983243
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
je ziet dit soort rellen maar op 3 plekken.

Minnesota, Oregon, Californië
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:38:39 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983266
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:34 schreef incel het volgende:

[..]
Waar je vooral extreem linksen hebt wonen.
En dezelfde protest borden zie je op alle 3 de plekken.

pi_219983271
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Useful idiots of paid protestors
  maandag 2 februari 2026 @ 09:45:30 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983296
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
BNW :Y
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.

btw, nog steeds niet naar filmpje gekeken van die agent die tot in de puntjes de regels aan geeft van ICE en wanneer iemand de wet overtreed?

btw, waarom wapper je een buitenlandse vlag als je in de VS woont?
pi_219983347
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wil ik ook wel een topic voor openen hoor.

btw, nog steeds niet naar filmpje gekeken van die agent die tot in de puntjes de regels aan geeft van ICE en wanneer iemand de wet overtreed?

btw, waarom wapper je een buitenlandse vlag als je in de VS woont?
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.

Anyway: het gaat om protesten op verschillende locaties over hetzelfde onderwerp.

Wat lijkt je aannemelijker: dat iedereen spontaan en 'blind' op straat gaat, of dat men anno 2026 met uitgebreide communicatie mogelijkheden via internet georganiseerd demonstraties voert?
Wat niet wil zeggen dat ze dus ingehuurd zijn om te demonstreren.

Kijk, dat Trump niet geloofd dat mensen zich tegen hem kunnen keren, tenzij ze daarvoor betaald worden: dat begrijp ik nog wel

Maar van iemand die van een afstand de situatie kan bekijken verwacht ik dat eigenlijk niet.
pi_219983362
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus. Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
  maandag 2 februari 2026 @ 09:58:43 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219983377
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik Wapper niet met een buitenlandse vlag.

Anyway: het gaat om protesten op verschillende locaties over hetzelfde onderwerp.

Wat lijkt je aannemelijker: dat iedereen spontaan en 'blind' op straat gaat, of dat men anno 2026 met uitgebreide communicatie mogelijkheden via internet georganiseerd demonstraties voert?
Wat niet wil zeggen dat ze dus ingehuurd zijn om te demonstreren.

Kijk, dat Trump niet geloofd dat mensen zich tegen hem kunnen keren, tenzij ze daarvoor betaald worden: dat begrijp ik nog wel

Maar van iemand die van een afstand de situatie kan bekijken verwacht ik dat eigenlijk niet.
Ik bedoel die lui die protesteren. :D
Als je graag inwoner wil zijn van de VS dan wapper je toch met de Amerikaanse vlag en niet met die van bijvoorbeeld Mexico.

Wat vind je er van om je kinderen mee te nemen naar zo'n protest?

Maar goed ik ga wel even een heel uitgebreid BNW topic hier over maken. ^O^
pi_219983520
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:
[ x ]

_O-

Kinderen meenemen als menselijk schild. Zelf stenen gooien en projectielen katapulteren en dan buurt vrij roepen als de politie wat terug doet.

Zo kennen we links weer. Uitdelen uitdelen maar maar janken als ze moeten incasseren. Wat heb ik echt een schijthekel aan die laffe hypocrisie en daarbij ook nog eens je kinderen moedwillig in gevaar brengen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219983525
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is het ook niet.
1947-2016
pi_219983550
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap het hele probleem met ICE niet zo. Het is gewoon de immigratiepolitie die illegalen uitzet, goed werk doet dus.

In de basis heb je gelijk.
Praktisch is het even wat anders omdat er een stel boa's met gelijke cognitieve (on)vaardigheden wapens zijn gegeven en als een stel triggerhappy idioten door de straten gaan.

quote:
Blijf uit hun buurt, loop ze niet voor de voeten, dan heb je er geen last van. Maar het is natuurlijk een mooie boeman om te haten en te laten zien hoe erg je deugt.
Voor de rest: dit. Maar nee, fijn je auto gebruiken als toeterkast om chaos te creëren en tussen een convoy te proppen, of als 'observer' hinderlijk dagenlang je camera pushen en ruzie zoeken.

Domme mensen zenuwachtig maken met uitdagen en irritatie. Nee, dat gaat vast helpen.
1947-2016
pi_219983573
Tig voorbeelden dat ICE zich niet aan de grondwet houdt en dat is in de VS veel meer een ding dan hier, maar blijf vooral volhouden dat het de bevolking is waardoor het misgaat.
pi_219983595
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:26 schreef theguyver het volgende:
[ x ]

wat ze niet laten zien is dat ze eerst een container voor het overheids gebouw hadden gezet.
daarna hebben ze deze in de fik gezet, maar kan even niet terug vinden.
[ x ]

[ x ]
[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Tentjes er bij voor eten drinken etc!
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Protesten lopen wel vaker een beetje uit de hand, toch?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 02:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1 dag.

Hoeveel weken inmiddels ice protesten?
Hoeveel weken blm protesten?
Hoeveel weken anti israel protesten?
Opdat je het ook even ziet, want dit is vrij weinig in het nieuws hier.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 10:44:16 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219983620
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:37 schreef Harmankardon het volgende:
Tig voorbeelden dat ICE zich niet aan de grondwet houdt en dat is in de VS veel meer een ding dan hier, maar blijf vooral volhouden dat het de bevolking is waardoor het misgaat.
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.
Die verpleger had zelf al 3x een aanvaring met ze voordat hij werd afgemaakt.

Soms moet je slimmer zijn.
1947-2016
pi_219983653
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die 2 doden hebben beide zelf een reeks aan eigen bewuste keuzes gemaakt die ze hebben gebracht in de situatie waarin ze kwamen. Hun dood is volledig de schuld van die triggerhappy halve gare gekken, zelf hadden ze bij 1 keuze niet in die situatie terecht gekomen.
Die verpleger had zelf al 3x een aanvaring met ze voordat hij werd afgemaakt.

Soms moet je slimmer zijn.
Hardstikke leuk, totaal niet waar ik het over heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')