Journalisten arresteren....quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Want het registreren van een protest als journalist is tegen de wet?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goedzo, zoals de dems zeggen. No one is above the law.
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik ben het daar volledig mee eens, maar dat heeft meer te maken met de mentable stabiliteit van de persoon.
maar goed , dit valt over te twisten, en per individueel afhankelijk, maar ik denk dat dit juist de reden is om gewoon niet toe te laten.
Maar goed we wijken van topic af..
Ik was deze video aan het kijken,
Bekijk deze YouTube-video
lange video erg uitgebreid, maar dat komt omdat hij veel onderzoek heeft moeten doen om alle wetten en regels er bij te halen.
Ik ben het niet eens met zijn oordeel,maar hij heeft duidelijk meer verstand van dan jij ik en wie dan ook in dit topic.
Richard N. Hy, also known as Angry Cops, is an American YouTuber, Special Victims Unit detective for the Buffalo Police Department, and US Army Drill Sergeant.
Voor iedereen de moeite waar om te bekijken,sorry dat het een half uur duurt maar het is ook een gecompliceerde situatie.
Het is zinloos om in gesprek te gaan met mensen die hun principes in de koelkast zetten wanneer ze dat beter uitkomt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus zo belangrijk zijn ze niet. Geeft ook niet, je wilt gewoon graag een volgeling zijn. Trump en de zijnen goed, de anderen slecht. Het is net als een religie, je hoeft niet na te denken en je kunt de rest van de wereld veroordelen. Het feit dat je spreekt over 'tegenstanders' zegt wel genoeg.
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo belangrijk zijn ze wel maar alleen als ze breed gedragen worden. Doe je dat niet dan ga je principieel je ondergang tegemoet. Je lijkt mij best een intelligente kerel dus waarom je niet zoiets simpels als dit lijkt te snappen is mij een raadsel.
Ik zou willen dat principes breed gedragen zouden worden, het maakt de wereld voorspelbaar en je creëert op deze manier eenheid in je samenleving ondanks politieke verschillen. Klassejustitie, selectief toepassen van wetten, politiek geweld goedkeuren maar aan de andere kant afkeuren etc etc, ik heb
Persoonlijk vind ik dat ook, helemaal eens helaas ligt dit genuanceerder, zie video die ik hierboven gepost heb.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik verdedig mijn principes gewoon. Ik lig dan ook vaak in de clinch met de extremisten van de andere kant in het AMV-topic. Een van mijn principes is simpelweg dat mensen die een kleine overtreding begaan zomaar neerknallen op straat volledig onaanvaardbaar is. Wat er verder dan ook aan vooraf is gegaan.
Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle principes het raam uit gooien is juist opgeven. Niet alleen slecht voor de samenleving maar ook voor jezelf. Je hebt dan nul verdediging als je 'tegenstander' hetzelfde doet.
. Juridische Erkenning en Identiteitquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt gecompliceerd gemaakt, om ICE vrij te pleiten...
Maar fijn om te weten dat je voorstander bent van het inperken van de rechten van transgenders.
Dat verklaart waarom je spreekt van Trumpfobie.
Aha! Dat vermoeden had ik al. Ze gebruiken een verboden app daarvoor. dacht eerst nog aan een complottheorie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:07 schreef spapaars het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)nition-palantir.html
[ afbeelding ]
Jazeker. Ik verlies mijn moraliteit niet alleen maar omdat er iets gebeurt waarbij ik mijn eigen 'kant' moet bekritiseren. Je doet niets anders dan het feit dat de agenten nooit hadden moeten schieten terzijde schuiven om de slachtoffers zoveel mogelijk de schuld te kunnen geven (evenals mensen die er nóg verder vanaf staan). Als je dat alleen baseert op het feit dat anderen in jouw ogen hetzelfde doen maar dan de andere kant op, waar houdt het dan op? Waarom geef je je eigen denkvermogen zo compleet uit handen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is?
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
Ja, het is wel duidelijk dat je het terecht vindt dat de demonstranten zijn doodgeschoten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maakt dat nog wat uit dan als een ieder principeloos is? Kijk eens even hier in dit topic, al 30 topics lang lult men over dat het vreselijk is dat deze mensen de dood hebben gevonden. Ze willen vooral bevestigd worden in hun waanbeeld dat ICE gelijk staat aan de Gestapo. Om aan dat beeld te voldoen word stelselmatig aan het feit voorbijgegaan dat beide slachtoffers bezig waren om agenten te belemmeren. Zodra dat gezegd word dan zie je diezelfde mensen suggereren dat we het dan maar prima vinden dat “demonstranten” kapot geschoten worden.
Het basale principe van agenten niet lastig vallen word terzijde geschoven om een punt te maken. Dat deze mensen in hun leven zich nooit zouden bemoeien met een arrestatie laat staan dat ze agenten aanvallen komt omdat ze dat basale principe wel begrijpen maar nu het even niet uitkomt schuift men het even terzijde.
Dit kom ik zo vaak tegen, niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijkse leven helaas.
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
De mensen staan op straat en belemmeren dus de weg voor ICE en daar gingen ze de fout in.
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.quote:In wat langere video beelden zie je ook dat de agent er eerder al heen gelopen was om dit duidelijk te maken, maar ze gingen er alsnog staan, dit gaf de agent reden om zo te handelen, al ziet her er heel klungelig uit en daarna escaleerde de boel nog verder.
Ja, dat verbaast mij niets.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
. Juridische Erkenning en Identiteit
Officiële Definitie van Sekse: Op zijn eerste dag tekende Trump een executive order die sekse binnen de federale overheid definieert als een onveranderlijk binair systeem (man/vrouw), bepaald bij de conceptie.
Paspoorten en Documenten: De overheid is gestopt met het uitgeven van paspoorten met een "X"-gendermarkering. Ook kunnen transgender personen hun gendermarkering niet langer laten wijzigen naar "M" of "V" als dit afwijkt van hun geboortegeslacht. Het Hooggerechtshof heeft deze beperkingen voorlopig toegestaan.
Censuur van Termen: Federale instanties hebben de instructie gekregen om termen als "gender" en "transgender" te vermijden en informatie over genderidentiteit van overheidswebsites te verwijderen.
2. Gezondheidszorg
Genderbevestigende Zorg voor Minderjarigen: Er is een verbod ingesteld op federale financiering voor genderbevestigende zorg aan personen onder de 19 jaar. Bovendien worden ziekenhuizen die dergelijke zorg verlenen bedreigd met het verlies van Medicaid- en Medicare-financiering.
Zorg in Detentie: De federale gevangenisdienst (Bureau of Prisons) is gestopt met het financieren en verlenen van genderbevestigende zorg, zoals hormoontherapie, aan gedetineerden.
3. Militaire Dienst en Onderwijs
Militair Verbod: Trump heeft het beleid van de regering-Biden teruggedraaid, waardoor transgender personen opnieuw worden uitgesloten van openlijke militaire dienst.
Sport: Er zijn federale richtlijnen ingevoerd die scholen en universiteiten verbieden om transgender vrouwen en meisjes te laten deelnemen aan vrouwensportteams, op straffe van het verliezen van federale middelen.
Scholen en Privacy: Scholen worden ontmoedigd om de gekozen namen en voornaamwoorden van leerlingen te gebruiken zonder toestemming van de ouders, en het gebruik van toiletten die passen bij de genderidentiteit wordt beperkt.
4. Bescherming en Veiligheid
Gevangenisvesting: Transgender vrouwen in federale gevangenissen kunnen nu worden overgeplaatst naar mannenafdelingen op basis van hun geboortegeslacht.
Discriminatie op de Werkplek: De regering heeft stappen ondernomen om de handhaving van antidiscriminatiewetten voor transgender werknemers in te perken.
Veel van deze maatregelen worden momenteel aangevochten in de rechtszaal door organisaties zoals de ACLU en Lambda Legal. In sommige gevallen hebben rechters tijdelijke verboden opgelegd om de uitvoering van deze regels te stoppen terwijl de rechtszaken lopen.
Dit is wat is aangepast en ben het er voor 1000000000000% mee eens!
Hier zijn ze ook niet welkom, alle asiels afgewezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...
Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want dan ben je vogelvrij en is het geoorloofd om je dood te schieten.
[..]
Die agenten kunnen daar duidelijk niet mee om gaan.
Maar dat maakt niet uit, ze mogen immers terugvallen op lethal force.
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast mij niets.
En als degenen die daardoor in hun vrijheid beperkt worden tegen Trump ageren, dan hebben die last van Trumpfobie...
Ondertussen is het geweld tegen transgenders toegenomen in de VS.
Maar ach, het zijn toch geen eersteklas burgers dus dat moeten ze dan maar ondergaan.
Als, dan...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kijk de video Wantie serieus, want ook al ben ik er niet mee eens, als alles klopt wat deze agent zegt dan ja.. dan was hij dat geoorloofd.
En nee ik ben het er niet mee eens, maar ik maak de regels niet en ik heb het er niet voor het zeggen daar.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vind, maar is er gehandeld volgens de wet!
Ga je nu allerlei excessen opzoeken om een hele groep buiten spel te zetten?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.
Maar hoeveel transgenders zullen het leger in willen denk je?
Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?
https://www.saltwire.com/(...)flashpoint-100778694
Kan ookquote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als, dan...
Ik wacht het onderzoek wel af, en hoop dat dat eerlijk verloopt.
https://werkenbijdefensie(...)lde-vragen/lhbtiq-24quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier in Nederland ook zo is, maar dan zou ik alles punt voor punt moeten nakijken.
Zou je een kind naar school willen hebben waar een gast/vrouw voor je zit en dien om de dag wisselt van gedachten wat hijzijhet is en dan boos word omdat je het niet meer weet als kind, en dus opzadelt met allerlei geslachtsonderwerpen?
quote:Stel ik kom als transgender persoon binnen bij Defensie en ik moet op uitzending, moet ik dan de fitheidstest/-keuring uitvoeren voor een man of voor een vrouw?
Wanneer je als transgender persoon bij Defensie komt werken, vraag je je misschien af welke fitheidstest je moet afleggen - die voor mannen of vrouwen? Het antwoord is dat tijdens de medische- en psychologische keuring je geschiktheid wordt beoordeeld voor de clustereis, zonder dat daarbij naar gender wordt gekeken. Het maakt dus niet uit of je man, vrouw of transgender bent - wat telt, is je fitheid en geschiktheid. Het feit dat je in transitie bent (geweest) vormt geen reden voor afwijzing bij Defensie. Dus, ongeacht je genderidentiteit, je wordt beoordeeld op basis van je bekwaamheid en fitheid, niet op basis van je geslacht. Ditzelfde geldt voor de gereedstellingsfase van een uitzending.
Jij denkt dat het zo werkt bij de gemiddelde transgender?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |