Op zondag 15 februari 2026 13:05 schreef Wantie het volgende:[..]
Op het moment dat zij naar achteren rijdt had hij, in plaats van zijn wapen te trekken, die tijd kunnen gebruiken om naast de auto te gaan staan.
Dat deed hij niet, maar hij greep wel naar zijn wapen.
Wat was op dat moment zijn intentie?[..]
Iedereen is het erover eens dat zij dom heeft gehandeld.
Verschil is wel dat de agent getraind is, of hoort te zijn, op dit soort situaties.
[..]
Twijfelachtig, omdat hij zijn pistool daarvoor al trok, en hij vervolgens met de auto meeloopt om nog 2 kogels in haar lichaam te kunnen schieten.
[..]
In de VS hebben verschillende korpsen gereageerd met dat zij dit ook niet zouden doen in een degelijke situatie.
In ieder heeft zowel Good als ICE verkeerd gehandeld. En dat heeft die eerste met de dood bekocht.
[..]
Noem, die haar piloot ontslaat omdat hij haar dekentje is vergeten en vervolgens weer aanneemt omdat ze anders niet verder kan vliegen, heeft verklaard dat ICE agenten immuniteit genieten en dat Good een terroriste was.
Ik verwacht daar niet veel van.
Minnesota gaat zelf ook onderzoek doen.
De agent is volgens mij inmiddels wel op non actief gezet.
Maar hier is meer aan de hand vind ik.
De hele situatie riekt van A tot Z naar incompetentie.
[..]
Mee eens.
Die hebben gewoon blind lopen schieten tot ze zeker wisten dat hij dood was.
Ook dat riekt naar incompetentie aan de kant van de federale overheid.
Wat ik eerder al aanhaalde: er zijn niet alleen dit soort protesten in Minnesota.
In andere staten gaat het desondanks wel goed.
En dan wordt er gezegd van "jamaar daar beschermt de lokale politie ICE".
Dat klopt, maar als ICE die bescherming niet heelft in Minnesota, dan zullen ze dat toch eerst goed moeten regelen. In plaats van 3.000 agenten de hoofdstad laten afschuimen naar mogelijke illegalen en niet weten om te gaan met 2 vrouwen die een weg blokkeren.