abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219986817
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat wil je eigenlijk zeggen? Wat voor overtuiging wil je delen?
[..]
Bij de boeren protesten werd ook geschoten op een tiener in een trekker. Figuren hier vonden dat volstrekt normaal toen.
En wat denk je dat er met die agent is gebeurd vervolgens?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219986820
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.

quote:
Een agent kan dit niet zien hij kan geen gedachten lezen.

Wat wel is de auto geeft gas op het moment dat hij er voor is, en dat is gewoon de reden dat de agent besloot om te schieten.

- vormt de vrouw op dat moment een gevaar voor die agent .. JA
- kan een auto als een dodelijk wapen gebruikt worden, JA
- was zij daarvoor al strafbaar bezig? Ja blokkerde de weg en volgde niet de bevelen op van de agent! dus JA
- Door de auto daar al neer te zetten was ze al in overtreding, want het opzettelijk dwarsliggen van een ICE agent is strafbaar dus ..JA

Had dit anders opgelost kunnen worden zonder geweld, oh jazeker wel maar daar dat is niet de issue.
De agent schoot haar dood, omdat zij vanuit zijn zichtpunt ze een dreiging vormde door vooruit te rijden.

Kon dit voorkomen worden, ja op verschillende manieren, bijvoorbeeld dingen wat ICE anders had kunnen doen of dingen wat deze mevrouw anders had kunnen doen.

Heeft deze agent procedure gevolgd, ja spijtig voor deze dame maar ja, na het schieten liep hij naar de auto gewapend en wel, en zag (hoe lullig dit ook klinkt) dat de vrouw geen dreiging meer vormde en liep daarna weg van wat nu een crime scene is ( dit is exact hoe de procedure gevolgd moet worden) wat niet te zien is wat wel gebeurt is ( een andere agent zorgde voor eerste hulp +- 45 seconden nadat de auto de boom raakte) de ambulance was er binnen nog geen 5 minuten en alle overige proceedures werden gevolgd door ICE dit kan je terug vinden in het rapport tussen ICE agents en hulp instanties.
Dit kan je terug vinden in het eerder geplaatste filmpje waarbij de agent deze hele kwestie doorneemt.
Hij heeft omdat hij zelf agent is toegang tot de telefoon rapport tussen ICE lokale Politie en Ambulance

Daarna doorbraken burgers/protestors de crime scene en dit was de enige keer tot en met het telefoon gesprek tussen Trump en Walz dat de politie samenwerkte met ICE agents, om de menigte die door de crime scene liep terug te druken.

Ik had meermaals gezegd dat filmpje interessant was en zeker de moeite waard was om te kijken, maar denk niet dat er veel naar gekeken werd helaas.
want er zat veel informatie en andere beelden in die wij niet gezien hebben maar best wel essentieel zijn voor dat onderzoek.
Maar verder niet relevant voor deze vraag.

Iedereen is het er over eens dat als ze niet probeerde weg te rijden en daarbij de agent heeft geraakt, ze niet was doodgeschoten.

Maar ze heeft niet die intentie gehad.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:25:18 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986824
Die agent is wel veroordeeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:25:41 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986827
Bekijk deze YouTube-video

Breaking Bad actor Giancarlo Esposito :')
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 2 februari 2026 @ 18:29:08 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986850
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Exact.
Die heeft een hoop gezeur gekregen, en terecht. Zoals het hoort in een rechtvaardig land als je een inschattingsfout maakt met iets waar je kennis van zou moeten hebben omdat je fatsoenlijk getrained bent.

Enig verschil was dat dat ventje langs de blokkade wilde rijden en die in MSP haar auto gooide in een rijdend convoy met zwaailichten aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:29:51 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986857
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslag

Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
pi_219986877
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Die heeft een hoop gezeur gekregen, en terecht. Zoals het hoort in een rechtvaardig land.

Enig verschil was dat dat ventje langs de blokkade wilde rijden en die in MSP haar auto gooide in een rijdend convoy met zwaailichten aan.
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:32:48 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986880
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel bij de vraag of ze op voorhand had kunnen verwachten dat haar protestacties een dodelijke afloop zouden hebben.
[..]
Maar verder niet relevant voor deze vraag.

Iedereen is het er over eens dat als ze niet probeerde weg te rijden en daarbij de agent heeft geraakt, ze niet was doodgeschoten.

Maar ze heeft niet die intentie gehad.

Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.
..
Heb jij ook een bron dat deze agent gedachten kan lezen?

Zie filmpje in de spoiler, mevrouw stormt op 2 agenten aan met een mes.
lees even haar gedachten af, wou ze .

A. Neer geknald worden door de agent?
B. Wou ze beide agenten vermoorden?
C. Ze wou eigenlijk weg rennen.

A B of C

Zegt u maar
btw, even voor de duidelijkheid deze agenten hadden meer tijd om haar gedachten uit te lezen dan de ICE agent.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219986894
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
pi_219986906
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:35:35 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986907
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:36 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986917
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
Das doelpalen schuiven
  maandag 2 februari 2026 @ 18:36:48 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986920
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:54 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986921
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
?
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:26 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986935
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:31 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986936
quote:

dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Deze dame heeft op zijn minst een stuk of wat bevelen genegeerd, de agent die naar de auto loop roept deze bevelen, in plaats daarvan besluit ze het gaspedaal in te drukken.

Het helpt ook niet dat haar vriendin ook riep: Drive baby drive! dit is te horen op de video van de agent die schoot deze camera beelden zijn al enige tijd geleden geopenbaard.
pi_219986940
quote:

Agent had niet voor de auto moeten staan en het filmen wat hij deed was ook raar. Later werd wel bekend dat hij paar maanden daarvoor door een auto was meegesleurd en behoorlijk gewond raakte, dus vandaar zijn verdediging maar niet goed te praten.
life is like a box of chocolates
pi_219986952
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
pi_219986971
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:42:36 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986972
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
?
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?

want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)

Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken.. :P

De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:44:21 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986988
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:40 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
https://www.youtube.com/@PoliceActivity

ik heb hier een paar HONDERD voorbeelden..
pi_219986994
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das doelpalen schuiven
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.

Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
pi_219986996
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ja? Laat er dan specifiek 1 zien waar het om een verkeersovertreding gaat en waar de bestuurder nog kalm zat te praten.
pi_219987014
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
Bijster moeilijk is het niet. Agent voelt zich bedreigt door persoon in groot voertuig en schiet.
Maar goed, het tweede geval was nog veel schrijnender en daar deed de regering precies hetzelfde.
pi_219987047
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?

Het zal vast en zeker per staat verschillen. Maar hier een voorbeeld van Arizona
Depending on the situation, a police officer may violate your constitutional rights by pointing a gun at you – even if only for a couple of seconds. For example, the City of Phoenix agreed to pay $475,000 to a family in 2020 after one of its officers approached their parked car with his gun drawn. As reported in the Arizona Republic at the time, the husband and wife were in the car with their two young daughters: “Next thing you know, a police officer . . . comes up, open the door, banging on the window with a gun, saying he’s gonna shoot us in the face, telling us to get out of the car.” According to legal papers, the police suspected the family only of shoplifting. This means that officers pulled their guns over suspicion of a minor crime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')