Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij doet, en jouw reactie: hunnie doen het ook!!
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ken mijn pappenheimers inmiddels.
Hoezo mag dat nu opeens niet meer dan?
"Wekenlange protesten" zijn gewoon een grondwettelijk recht hoor. Dat jij daar een probleem mee hebt kan ik niet helpen. "Continue stroom aan incidenten" is ook al zoiets. In welke steden? Hoeveel incidenten? Op hoeveel protesten? Dat is dus weer wat ik bedoel, incidentgestuurd denken door social media en geen objectieve droge analyse.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?
Nee echt, bagatelliseren van de situatie is echt op zn plek nu.
Kan ook zonder mispaatste godwins.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet je wat afbreuk doet? Je meer afvragen waarom bepaalde mensen op een demonstratie afkomen dan je afvragen waar je naar aan het afglijden bent wanneer je als burger bang moet gaan worden van overheidsdiensten.
Ow moeten mensen het dan opeens over de enkele ice agent gaan hebben die zonder gezichtsbedekking rond loopt.quote:
Jarenlang hier:quote:Op maandag 2 februari 2026 14:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mag hoor, maar het is nogal kinderachtig om snel naar anderen te wijzen wanneer je op je eigen gedrag wordt aangesproken.
En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?
Nee echt, bagatelliseren van de situatie is echt op zn plek nu.
Er is wel een groot verschil tussen demonstreren en terroriseren.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.
Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.
Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
Er is een reden waarom ze daar naar toe gestuurd zijn he...quote:Op maandag 2 februari 2026 15:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
En hoe is die situatie gecreëerd? Door ICE naar die stad te sturen.
Je kunt niet eerst een issue veroorzaken en er daarna over gaan klagen
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.
Klinkt als Trump.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ooh jawel, ik ken links als geen ander. pure hautaine haat en afkeer als ze het ergens niet mee eens zijn, ook al heeft de democratische meerderheid anders beslist.
Niet?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
Ik denk dat een van de problemen heden ten dage ook is dat een aanzienlijk deel van de mensen de fundamentele principes van een democratische rechtsstaat niet meer onderschrijft, maar er vooral inzit met een mentaliteit van 'democratische grondrechten zijn voor mij, niet voor mensen die het niet met mij eens zijn'.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
je moet het ook zo zien dat het grootste probleem dus het 2 partijen stelsel dus wanneer de Democraten aan de macht komen dan werken de republikeinen tegen maar aan de macht is werfken de democraten tegen.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Plus een democratie is natuurlijk in de westerse filosofie geen dictatuur van de meerderheid. Binnen een democratie houdt men normaliter ook rekening met de de rest van de burgen.
Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet?
in de VS worden Politie achtervolgingen live uitgezonden.
In een groot aantal van deze probeert de man/vrouw achter stuur over een agent te rijden en letterlijk doorzeeft.
quote:Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
hoe moet die agent weten wat haar bedoeling was?
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?quote:
Niet relevant.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef sp3c het volgende:
hoe moet die agent weten wat haar bedoeling was?
als het een relevant is dan is het ander het logischerwijs ook lijkt mequote:Op maandag 2 februari 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet relevant.
Het gaat in deze discussie er om of Good vantevoren had kunnen weten dat haar acties haar het leven kunnen kosten.
Hij schoot toen die auto naast hem was. Dus zijn enige bedoeling was een zeer wrede executie uitvoeren.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe moet die agent weten wat de bedoeling van de vrouw die hem aanreed ongeveer was?
Het gaat er niet om of het haar bedoeling was ja of nee.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er van uit dat ze die ochtend uit bed op stond met het idee om ICE-agenten te overrijden.
Terwijl alles er op wijst dat dat niet haar bedoeling was.
Je gaat 700km rijden naar een vreemde stad, je gaat chaos creëren bij een autoriteit die aan het werk is met wapens terwijl ze niet de slimste zijn op aarde en wel trigger happy, en je gaat je auto in een rijdend convoy met zwaailichten dwars over de weg er tussen proppen.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik vind niet dat bijv Renee Good had kunnen verwachten dat haar protestacties zouden kunnen leiden tot haar dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |