abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2026 @ 18:35:35 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986907
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maand voorwaardelijk, 80 uur schoffelen en ik neem aan ontslag

Maar dat weerlegt het punt dat je zelfs in Nederland bij dit soort acties neergeschoten kan worden nog niet direct want in dit geval werden de agenten niet geraakt en stonden ze niet in de rijrichting
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:36 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986917
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh dat kan. De politie is immers gewapend. De kans is in ieder geval een stuk kleiner. En dat is in mijn ogen zeker niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ook agenten en andere wetshandhavers onderhevig zijn aan de wet en ze niet geen bovenaf de facto immuniteit wordt beloofd.
Das doelpalen schuiven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:36:48 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986920
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet "een hoop gezeur gekregen". Er is een onderzoek gestart en hem is uiteindelijk poging tot doodslag ten laste gelegd waar hij ook voor veroordeeld. Mark Rutte stond niet op tv te verkondigen dat deze agent zich dapper had geweerd tegen een levensgevaarlijke terrorist en van het ministerie van Justitie is ook geen dagenlange lastercampagne gestart. Dat is het verschil tussen een democratische rechtsstaat en het soort bananenrepubliek dat de VS onder deze regering is geworden.
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 18:36:54 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219986921
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus interne bloeding gebeurde uit shock?
?
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:26 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219986935
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 februari 2026 @ 18:38:31 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986936
quote:
Waarom trok die agent zijn wapen eigenlijk? Tot dat punt was het hoogstens een verkeersovertreding. Maar hij haalde in zicht van Renee zijn wapen uit zijn holster en liep naast de auto met zijn pistool in zijn hand. Sinds wanneer is dat standaard procedure?

Je trekt je wapen alleen als je denkt dat je in levensgevaar bent, maar tot dat punt was er nog niets gebeurd.
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Deze dame heeft op zijn minst een stuk of wat bevelen genegeerd, de agent die naar de auto loop roept deze bevelen, in plaats daarvan besluit ze het gaspedaal in te drukken.

Het helpt ook niet dat haar vriendin ook riep: Drive baby drive! dit is te horen op de video van de agent die schoot deze camera beelden zijn al enige tijd geleden geopenbaard.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219986940
quote:

Agent had niet voor de auto moeten staan en het filmen wat hij deed was ook raar. Later werd wel bekend dat hij paar maanden daarvoor door een auto was meegesleurd en behoorlijk gewond raakte, dus vandaar zijn verdediging maar niet goed te praten.
life is like a box of chocolates
pi_219986952
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
dit is gewoon standaard procedure in de VS op het moment dat wanneer een persoon een bevel niet opvolgt.

Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
pi_219986971
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Combinatie van 'Triggerhappy', intens dom, onervaren en ongetraind.
Of hij wilde haar intimideren om een "incident" te triggeren.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:42:36 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986972
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
?
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?

want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)

Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken.. :P

De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:44:21 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219986988
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:40 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dit is onzin. Ik heb tig bodycams van politie in VS gezien. Als een persoon een bevel niet opvolgt dan worden ze hoogstens fysiek uit de wagen getrokken. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien waar een agent voor een verkeersovertreding waar iedereen nog kalm overkwam als eerst zijn wapen trok en dan even heen en weer langs de auto loopt. Dat is 100% niet standaard procedure.

Wapen trekken is een zeer zware escalatie van de agent.
https://www.youtube.com/@PoliceActivity

ik heb hier een paar HONDERD voorbeelden..
pi_219986994
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das doelpalen schuiven
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.

Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219986996
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ja? Laat er dan specifiek 1 zien waar het om een verkeersovertreding gaat en waar de bestuurder nog kalm zat te praten.
pi_219987014
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan me hier nog heugen dat er een hoop antiboeren volk die agent zagen als een held. Aantal erg nare posts ook verwijderd die op meer hoopte. Zijn die mensen nu net zo slecht als die blonde gek?

Snap ook niet wat de rest van je post er toe doet want de voorvallen zijn totaal niet vergelijkbaar met elkaar. Appels en peren dit. Het is allebei fruit. Het zijn allebei schietpartijen, beide geïnstigeerd door een totaal andere situatie.
Bijster moeilijk is het niet. Agent voelt zich bedreigt door persoon in groot voertuig en schiet.
Maar goed, het tweede geval was nog veel schrijnender en daar deed de regering precies hetzelfde.
pi_219987047
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:PoliceActivity

Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?

Het zal vast en zeker per staat verschillen. Maar hier een voorbeeld van Arizona
Depending on the situation, a police officer may violate your constitutional rights by pointing a gun at you – even if only for a couple of seconds. For example, the City of Phoenix agreed to pay $475,000 to a family in 2020 after one of its officers approached their parked car with his gun drawn. As reported in the Arizona Republic at the time, the husband and wife were in the car with their two young daughters: “Next thing you know, a police officer . . . comes up, open the door, banging on the window with a gun, saying he’s gonna shoot us in the face, telling us to get out of the car.” According to legal papers, the police suspected the family only of shoplifting. This means that officers pulled their guns over suspicion of a minor crime.
pi_219987136
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Intentie is een bewuste gedachte of een plan om iets te bereiken.
..
Klopt.

quote:
Heb jij ook een bron dat deze agent gedachten kan lezen?

Zie filmpje in de spoiler, mevrouw stormt op 2 agenten aan met een mes.
lees even haar gedachten af, wou ze .

A. Neer geknald worden door de agent?
B. Wou ze beide agenten vermoorden?
C. Ze wou eigenlijk weg rennen.

A B of C

Zegt u maar
btw, even voor de duidelijkheid deze agenten hadden meer tijd om haar gedachten uit te lezen dan de ICE agent.
Niet relevant.

Het gaat in deze kwestie niet om de agent, maar om Good.

De stelling is (gechargeerd) dat als ze die dag in bed was blijven liggen, ze nog had geleefd.

Dat ze toch besloot om te protesteren heeft tot haar dood geleid, en is ze dit zelf schuldig aan.

Ik ben het niet eens met die stelling.
Good had op voorhand niet kunnen weten of hoeven te verwachten haar protest zo dramatisch voor haar zou eindigen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 2 februari 2026 @ 19:14:54 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219987223
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je wijst ergens naar om de doelpalen dicht bij elkaar te zetten voor een antwoord, ik ga daar niet op in omdat ik het door heb en ik het een enorme hypocriete actie vind en ipv daarvan kaats ik hem terug en vraag je iets.
Lijkt mij heel normaal in een discussie. Vragen stellen.

Jij wil er vervolgens niet op ingaan en ik geef nog een aantal voorbeelden en je blijft de deur maar dichtgooien om maar niet te hoeven antwoorden.

Nu ben ik klaar met je gezuig. Je hebt 2 keuzes: verder gaan met zuigen en janken en het laatste woord willen hebben;
of
Inhoudelijk op de vraag in gaan en verder gaan met de discussie op een volwassen manier.
Ik ga niet door jouw hoepeltjes springen maat; je zoekt maar lekker iemand anders om je kinderachtige spelletjes mee te spelen.

Er staat een inhoudelijke reactie voor jou om op te reageren, maar je blijft kronkelen om dat niet te hoeven doen. En dan mij hypocrisie en duiken verwijten? Koekoek jonge :') .

:W
Huilen dan.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:15:12 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987226
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
De agent die schoot had interne bloedingen opgelopen!
Als hij niet is aangereden, hoe loop je dan interne bloedingen op?

want zoals ik hier boven al aangaf, na het schiet incident is ie naar de auto gelopen en ingestapt en verder (wat ik weet behandeld door de ambulance dienst en daarna naar het ziekenhuisgebracht)

Ook dit in eerder gepost filmpje wat iedereen hier vertikte te kijken.. :P

De agent die in het filmpje uitleg geeft, laat ook de telefoon gesprekken tussen ICE de lokale politie en de ambulance zien.
Die op de tractor schoot tijdens dat boerenprotest
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:16:41 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987243
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ehm, ik had überhaupt geen doelpalen gezet dus dan kan ik ze ook niet verschuiven.

Geen idee waarom je mij aan wil wrijven dat er in Nederland nul kans zou zijn dat iemand omkomt bij politiegeweld.
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werd

Dat in Nederland minder schietgraag zijn en de man wel (licht) straffen doet daar niets aan af
pi_219987272
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, dat is het argument dat gebruikt werd

Dat in Nederland minder schietgraag zijn en de man wel (licht) straffen doet daar niets aan af
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.
pi_219987290
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ook als de politie niet eens vermoed dat de burger gewapend is?

Het zal vast en zeker per staat verschillen.
Als je in Amerika woont of bezoekt dan is het slimst je te gedragen alsof je in een Staat bent waar men snel schiet. In Florida bijvoorbeeld als je voor een auto gaat staan en de bestuurder voelt zich bedreigt mag deze gewoon gas geven. De agenten komen ook uit verschillende Staten dus die denken anders dan een lokale politie agent die weinig mag.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:50:45 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219987638
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat iemand anders dat roept heeft echter weinig meer mijn post of punt te maken.
Euh ... ok?
pi_219987672
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:25 schreef theguyver het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

[ afbeelding ]
Breaking Bad actor Giancarlo Esposito :')
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219987801
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Acteurs moeten zich nooit in politiek mengen. Kring je van die cringefests van zoals nu op Netflix te zien is.
Eens, mislukte incontinente zakenmannen die in een show zaten ook niet.
pi_219988174
quote:

[..]
Reagan :')
Schwarzenegger :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Wantie op 02-02-2026 21:27:42 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219988243
quote:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
pi_219988336
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Euh ... ok?
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.
pi_219988373
Holy cringe

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219988679
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.

Maar jij snapt het probleem niet? Dat verbaast me niks.
Ik denk dat het meer een probleem is dat wij in Europa allerlei illegalen hebben die moordend en verkrachtend rondtrekken en waarvan niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze al op hun kerfstok hebben.. dan dat ik me drukmaak om ICE.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:46:18 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219988698
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je iemand beschuldigd van het verplaatsen van de doelpalen dan moet iemand die er neergezet hebben of op zijn minst hebben proberen die doelpalen te verdedigen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik zeg nergens dat politiegeweld in Nederland niet voorkomt en verdedig door stelling ook nergens in mijn reactie op andere posts.
Lekker belangrijk man

Persoon A zegt gebeurt ook in Nederland
Persoon B zegt niet zo vaak man

Dan is persoon B doelpalen aan het verschuiven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')