oh sorry Biden heeft ook ICE ingezetquote:Op maandag 2 februari 2026 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ja maar OBAMA!!!!!!!!
Zo'n sterk argument altijd
Hitler dronk ook water.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
oh sorry Biden heeft ook ICE ingezet![]()
En Bush jr ook!
Niet gekeken.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:39 schreef theguyver het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
mooi debat van 10 jaar geleden over de Obama aanpak!
@ gebruiken als je het over mij hebt.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat weet Redje ook wel
Even onderwerpie verschuiven.
Vooringenomenheid is je niks vreemd he.quote:Op maandag 2 februari 2026 10:55 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Helpt niet bij mensen die niet oprecht discussieren.
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch?quote:
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:45 schreef theguyver het volgende:
Ik kan je exact vertellen waarom je onder Obama die beelden amper zag en nu wel..
het heet de mobiele telefoon!
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.
De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009.
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic (quote:Op maandag 2 februari 2026 12:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goeie! Nou ja, je hebt me in ieder geval al geleerd dat ik een pedo ben vanwege het ophemelen van Anne Franks dagboek en een roddelaar omdat ik je niet tag dus ik pak dingen best snel op moet ik zeggen.
Misschien een antisemiet omdat ik van honden hou?
2009 400 miljoen Uploads per jaarquote:Op maandag 2 februari 2026 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat we toen zoveel filmpjes al maakte hoor. Heeft iets te maken met de 'Adoption Life Cycle'. Ook YT was toen nog niet heel bekend onder het grote publiek.
Je kan wel met basale feiten komen, maar je moet ook zeitgeist meenemen.
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar hebben die dame en die verpleger wat aan, toch?
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.quote:Ga maar je koter meenemen naar een protest waar je met stenen gooit naar de politie en andermans eigendommen vernield.
Hoort er bij. Neem je je telefoon mee?
Herkenbaar!quote:Op maandag 2 februari 2026 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sinds ik vorig jaar in nota bene hetzelfde topic () heb moeten leren dat ik zowel een antisemiet als een moslimhater ben verkeer ik in permanente identiteitscrisis.
Blij dat jij dat zelfs ziet, maar die vergelijking hierboven slaat echt helemaal nergens op en weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit weekend is een automobilist doodgereden door een politiewagen in Friesland.
Was het slachtoffer in bed blijven liggen, dan was dat niet gebeurd...
Zo kun je alles wegredeneren.
Je mag in een democratische rechtsstaat verwachten dat je niet het gevaar loopt te worden doodgeschoten.
[..]
Kinderen meenemen naar gewelddadige protesten is niet handig nee.
Wederom, puur data zonder context.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2009 400 miljoen Uploads per jaar
2017 9.5 miljard Uploads per jaar
Dat trump een totale mafkees is, weten we inmiddels wel. Alleen dat continue vergelijk met de jaren '30, kap er eens mee. Godwin is aan totale inflatie onderhevig en betekend werkelijk niets meer. Het doet enkel en alleen af aan wat er werkelijk is gebeurd door de nazi's. Je denkt dat het je punt kracht bij zet, het laat enkel en alleen de beperktheid zien van de vergelijking.quote:Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
klopt, nou pak even een protest van toen en protest van nu.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou dan hoeven we van jou geen exacte wetenschappelijke feiten meer te verwachten.
De eerste mobiele met camera kwamen al uit in 1999, de iPhone kwam uit in 2007 en Obama zijn termijn begon in 2009.
Ik geloof dat er maar van een kant Fascist Nazi en andere sleurs roepen!quote:Op maandag 2 februari 2026 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
2009 400 miljoen Uploads per jaar
2017 9.5 miljard Uploads per jaar
Ah de zeitgeist is dat we elkaar verrot kunnen schelden en hier amerikaanse staatsterreur goedpraten en burgers als terrorist aanwijzen omdat we verfieerbare leugens van beleidsmakers uit de vs napraten.. die zeitgeist die ernstig op de jaren 30 in dld lijkt alleen wat andere groepen krijgen nu de zwarte piet.
Nu geen tijd voor dus 2 optiesquote:Op maandag 2 februari 2026 13:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kom op, doe niet zo kinderachtig. Je mag er van vinden wat je wil maar dit is in ieder geval niet op de man.
Ps. Als de mods gaan vegen mogen mijn posts ook wel weg.
Vind je dit normaal dan?quote:Op maandag 2 februari 2026 13:43 schreef Monolith het volgende:
Dat wegzetten als 'kinderen inzetten als menselijk schild' alsof ouders hun kinderen meenemen om vanachter hun kinderen stenen en vuurwerk naar agenten te gooien of iets dergelijks is ook geen normale manier van discussiëren.
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.
"He who drinks from the deep water, may he know the depths of the well"
Net zoals wat gebeurd is met de 2 doden.
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dit normaal dan?
Dat je je kinderen meeneemt naar een demonstratie in een stad waar de sfeer al verziekt is en met een klein dingetje kan omslaan? Zou jij daar je kinderen mee naar toe nemen? Of zou je weldenkenden denken 'meh, doe maar ff niet?
Dat je de oproerpolitie gaat uitdagen dmv stenen te gooien, terwijl dus je kinderen tussen de demonstranten staan? Wat wil je dan dat de politie doet? Die kinderen zijn meegenomen met een reden, zoals zo vaak gebeurd in die hoek: de randjes opzoeken om later keihard te gaan huilen en wijzen als het verkeerd gaat.
Net zoals wat gebeurd is met de 2 doden.
Andersom gebeurd dat niet nee?quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel makkelijk om excessen als voorbeeld te pakken en daarover een hele boom op te zetten om zo alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, af te schilderen als relschoppend tuig ("zo kennen we links weer!") en zodoende de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen) te schoffelen.
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?quote:Op maandag 2 februari 2026 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dit is dus het schoolvoorbeeld van wat er mis is. "demonstraties in een stad waar de sfeer al verziekt is". Oh ja? Waar baseer je dat op. Wat is een 'verziekte sfeer in een stad' precies? Hoe kwantificeer je dat? Dit is dus precies wat ik bedoel met dingen op 1 hoop gooien. Er waren onlangs op pakweg 250 plekken in de staat demonstraties. Veel mensen doen dat vreedzaam. Het is immers ook je grondwettelijke recht. Het hele idee dat die protesten bij voorbaat gruwelijk uit de klauwen gaan lopen is gebaseerd op een selectieve nieuwsconsumptie, want het gros doet dat simpelweg niet.
Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.quote:Je vervolgvraag is natuurlijk ook vrij stupide. Ik vind met stenen gooien naar oproerpolitie, sowieso niet te rechtvaardigen, of je nou tussen de kinderen staat of niet.
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.quote:Wat ik vooral zie is dat mensen al naar gelang ze het eens zijn met hetgeen waarvoor gedemonstreerd het gedrag van demonstranten afkeuren dan wel het optreden van handhavers goedkeuren.
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ajb, hou op met die muggenzifterij en gezoek. Hoe moet je dat kwantificeren? Hoe verzin je zo'n vraag na wekenlange protesten, continue stroom aan incidenten, de chaos die gecreëerd wordt door de 'observers' die zijn weerslag heeft op de al triggerhappy gekken die met wapens rondlopen, de 2 doden.. Ook al is de intentie van een protest vreedzaam, 1 enkel antifa gekkie met een bommetje of een stapel stenen en het is klaar met 'vreedzaam'. Hoe zou dat komen?
Nee echt, bagatelliseren van de situatie is echt op zn plek nu.
[..]
Nou dan. Klaar met dat punt. Het is idioot om het te doen met de huidige gegevens van alle voorvallen.
[..]
Die mening kan je wel hebben en alle goede intenties van je ten spijt met je kinderen bij je, uit ervaring weet ik dat je toch wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn.
De vraag is of die godwins 'rechtvaardig' zijn. Ik vind ze nog al afbreuk doen aan wat er werkelijk is gebeurd. Je denkt dat het je vergelijking kracht bij zet, ik zie alleen maar inflatie aan wat er werkelijk is gebeurd.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat bagatelliseren van de situatie niet op zijn plek is, misschien niet telkens in een stuip schieten als mensen gerechtvaardigde gelijkenissen zien met andere periodes uit het verleden.
En gelijkenissen zien is niet meteen de desbetreffende gebeurtenis downplayen of qua gradatie op dezelfde schaal plaatsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |