abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219923008
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219923032
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende: [..] Als over drie jaar de verkiezingen netjes plaatsvinden, er eerlijke verkiezingen zijn en Trump zonder enig gedoe van het toneel verdwijnt, zal ik dat zeker doen. Maar als de midterms doorgaan nog niet, want dan zijn er nog twee jaar over waar heel veel in kan gebeuren. Ik vertrouw Trump cs voor geen meter en er is alle reden voor om dat niet te doen. Mensen die dat niet zien, zijn ziende blind.
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???

Goh!
  zondag 25 januari 2026 @ 11:00:34 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219923053
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???

Goh!
Snap je haar zorgen nou echt niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219923102
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:03:27 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219923121
quote:
<Knip>
twitter

Zie hier ook niks afgaan bij die agent die wegloopt met het wapen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 13:08:52 ]
pi_219923127
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is helaas nog geen zekerheid. SCOTUS heeft de uitspraak al drie keer uitgesteld. Dus ze zoeken of naar een manier om recht te praten wat krom is en dus dit toch toe te laten of een manier om ervoor te zorgen dat de al geïnde invoerrechten niet hoeven te worden terugbetaald.
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.

Maar de uitspraak is er nog niet. Ik heb alleen alle vertrouwen in dat Trump terecht zal worden gewezen, omdat ik juridisch geen andere uitspraak zie komen.

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar dat heb je nu eenmaal als je duidelijk bent in je voorspelling.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:04:39 #7
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219923154
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah, is dat nu het verhaal? Je hoort hetzelfde wapen steeds vuren en ziet toch nergens dat ongewilde schot?
Bij het weglopen van die agent die het wapen heeft zie je de muzzle flash. Model nummer stond eerst verkeerd (nu goed) maar dit wapen staat ook bekend om random afgaan.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:05:02 #8
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219923164
Oh nu hebben ze nog iemand vermoord haha top "agenten"
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 25 januari 2026 @ 11:05:07 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219923167
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
Misschien waarschuwden zijn ouders hem wel voor de paramilitaire ICE-eskaders die de stad onveilig maken in opdracht van de oranje balzak met fascistische fantasietjes in het Witte Huis.
Huilen dan.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:05:10 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219923168
quote:
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.

Dus dan lijkt me niet meer relevant of hij Pipo de Clown of Conan the Demonstrarian was.
pi_219923176
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind het heel zorgwekkend wat er daar gebeurt. En de rechtspraak is ook een tandeloze tijger als Trump cs er hun kont mee afveegt, wat ze doen als het hun uitkomt.
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
pi_219923192
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De parallellen met de jaren 30 zijn overduidelijk. Dat ziet zelfs Stevie Wonder.
Is hij ook een libtard?
  zondag 25 januari 2026 @ 11:06:26 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219923200
Uit colorado komen om stennis en chaos te trappen in een andere stad :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 januari 2026 @ 11:07:01 #14
438527 MissButterflyy
pi_219923216
quote:
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.
En jij trapt er in zo te lezen.
pi_219923241
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.

Maar de uitspraak is er nog niet. Ik heb alleen alle vertrouwen in dat Trump terecht zal worden gewezen, omdat ik juridisch geen andere uitspraak zie komen.

Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.
pi_219923265
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.

Dus dan lijkt me niet meer relevant of hij Pipo de Clown of Conan the Demonstrarian was.
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.
pi_219923278
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.

Zijn de Epstein files al vrijgegeven zoals moest?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219923282
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De zorg dat Trump erin gaat slagen om de verkiezingen tegen te houden en daarmee feitelijk een dictatuur gaat vestigen?

Dat vind ik vrij bizar en hysterisch inderdaad.

Natuurlijk is Trump niet iemand die zich zomaar gewonnen geeft. En hij zal best onwelgevallige uitslagen gaat betwisten.

Maar de verkiezingen tegenhouden? Kom op.

En het idee dat hij dit allemaal doet om dat te bewerkstelligen is overduidelijk een complottheorie.

Keep it real. Het is al erg genoeg wat er in de VS gebeurt.
pi_219923288
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals verwijzingen naar de Nazi Duitsland?

Behoorlijk dikke plaat, nietwaar?
De gelijkenissen zijn er nu eenmaal. Je merkt hier al bij sommige users dat de rechtvaardiging voor het neerschieten van een demonstrant al bijna voldoende ligt in de veronderstelling dat het slachtoffer een "radical leftist" (politiek tegenstander) was.

Ook de Gestapo stond natuurlijk bekend om de opsporing van (en het geweld tegen) politieke tegenstanders. We kunnen er wel krampachtig bij wegblijven, maar op een gegeven moment mag het benoemt worden.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 11:10:28 #20
5428 crew  miss_sly
pi_219923291
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rechtspraak is meer dan scotus.

Maar ik ga lekker sporten. Veel leuker dan in dit topic met dergelijk goedpraten van Trump cs te zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  roze zondag 25 januari 2026 @ 11:11:00 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219923297
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.
En jij trapt er in zo te lezen.
Deze user staat er om bekend dat hij graag dingen roept waarmee hij aandacht kan krijgen. Vooral niet op reageren. :+
Your beauty never ever scared me.
pi_219923321
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.
Juist bij belangrijke zaken nemen ze meer tijd. Dat lijkt mij logisch. Dobbs v Jackson is ook meermaals uitgesteld.
pi_219923342
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.
pi_219923355
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:09 schreef probeer het volgende:

[..]
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.

Zijn de Epstein files al vrijgegeven zoals moest?
Hoe ben ik doelpalen aan het verschuiven en wat heeft Epstein hier in godsnaam mee te maken?
pi_219923362
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.
Ashley Babbit een ongewapende vrouw was neergeknald door de politie.
pi_219923367
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
De gelijkenissen zijn er nu eenmaal. Je merkt hier al bij sommige users dat de rechtvaardiging voor het neerschieten van een demonstrant al bijna voldoende ligt in de veronderstelling dat het slachtoffer een "radical leftist" (politiek tegenstander) was.

Ook de Gestapo stond natuurlijk bekend om de opsporing van (en het geweld tegen) politieke tegenstanders. We kunnen er wel krampachtig bij wegblijven, maar op een gegeven moment mag het benoemt worden.
Mijn grasmaaier is ook een auto, want beiden hebben 4 wielen.

Dit is het niveau van best velen hier.
pi_219923368
En dan te bedenken dat deze shitshow (en lange reeks op Fok!) zo goed als helemaal teweeg is gebracht door een YouTuber.

We leven in een ongekende tijd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 25 januari 2026 @ 11:15:51 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219923370
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zal maar alvast biechten: dit heb ik niet geschreven. Dit heb ik woord voor woord gekopieerd en geplakt van de eigenaar van dit hele zooitje op de FP.
Ah, duidelijk. Vond het al tamelijk out of character voor jou. Schrok er een beetje van zelfs :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219923371
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Juist bij belangrijke zaken nemen ze meer tijd. Dat lijkt mij logisch. Dobbs v Jackson is ook meermaals uitgesteld.
Jij zegt hier met je juridische achtergrond al dat trump onwettig bezig is met zijn tarieven, als jij dit al kan zeggen waarom heeft scotus dan 1 jaar nodig en nog meer uitstel?
pi_219923373
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe ben ik doelpalen aan het verschuiven en wat heeft Epstein hier in godsnaam mee te maken?
Het ging over 'Trump die rechtbanken negeert' en jij maakte daar 'Trump die scotus negeert' van. Is wat anders, en dat weet je best.

Het niet correct vrijgeven van die documenten is een van de zaken waarin de Trump administratie de rechtspraak negeert.
pi_219923385
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rechtspraak is meer dan scotus.

Maar ik ga lekker sporten. Veel leuker dan in dit topic met dergelijk goedpraten van Trump cs te zitten.
Lagere rechtspraak bestrijdt men met hoger beroep. Dat past gewoon in een rechtsstaat.

Verder: ik geef aan vertrouwen in het robuuste systeem van de VS te hebben.

Fijn dat je dat verdraait naar ‘goedpraten van Trump’, want dan is meteen duidelijk dat je bepaald niet uit bent of geschikt bent (take your pick) om hierover een normale volwassen discussie te voeren.
pi_219923386
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Het doet jou inmiddels niets meer wanneer je voor de zoveelste keer een nazi genoemd wordt?
Op een gegeven moment verliezen dat soort scheldwoorden wel hun waarde.

En mensen worden het ook niet plotseling wanneer je het maar vaak genoeg tegen ze zegt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219923395
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ah, duidelijk. Vond het al tamelijk out of character voor jou. Schrok er een beetje van zelfs :@
:o
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219923410
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zal maar alvast biechten: dit heb ik niet geschreven. Dit heb ik woord voor woord gekopieerd en geplakt van de eigenaar van dit hele zooitje op de FP.
Misschien denkt hij dat er wat grijpstuivers te halen zijn
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219923412
quote:
6s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef S95Sedan het volgende:
Dit is waarom hij is neergeschoten:

Wapen wat afgepakt was van die man was een Sig P320, wapen wat bekend staat om spontaan afgaan.

- Agenten wreken die man naar de grond om op te pakken.
- Agent (a) pakt het wapen af en loopt ermee weg, tijdens het weglopen schiet de P320 in het asfalt waardoor het lijk alsof degene die ze oppakken op ze schiet.
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer. zijn magazijn leeg op de op de grond liggende man

Bekijk deze YouTube-video
Klinkt niet onmogelijk.
Wel even wat aangepast in de tekst.
Maar ook dan past het verhaal nog niet in de wereld van degenen die ICE willen zien als een rondreizend moordcommando.
-
pi_219923415
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn grasmaaier is ook een auto, want beiden hebben 4 wielen.

Dit is het niveau van best velen hier.
Prima als je het daarmee wil vergelijken. Want natuurlijk is wat er nu in de VS gebeurd geen 1-op-1 kopie van de opkomst van Nazi-Duitsland. En natuurlijk was het Nazi-regime vele malen kwaadaardiger dan Trump.

Dat neemt niet weg dat er daarnaast wel degelijk vele overeenkomsten zijn met de opkomst van het fascisme voorafgaand aan de 2e wereldoorlog. Beter nu die patronen herkennen dan pas wanneer het te laat is.
pi_219923418
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij zegt hier met je juridische achtergrond al dat trump onwettig bezig is met zijn tarieven, als jij dit al kan zeggen waarom heeft scotus dan 1 jaar nodig en nog meer uitstel?
Omdat SCOTUS wel meer op hun bordje heeft. In Nederland ben je ook zo 2 jaar aan het wachten.

En ik hoef ook niet alles tot in den treure te onderbouwen.

Maar goed, ik heb mijn voorspelling gedaan. Misschien heb ik het wel mis. In dat geval ben ik heel benieuwd of ik dan heb gefaald in mijn kennis van het juridische, of dat ik inderdaad moet constateren dat SCOTUS het recht geweld heeft aangedaan om Trump te pleasen.

Hoe dan ook: daar zal vast een draadje over komen. En ik heb geen bos geplant aan onduidelijkheid om mij straks achter te verschuilen. Dus dat zal ik ook niet doen. Een man een man, een woord een woord.
pi_219923419
Misschien ook gewoon niet gewapend naar een demonstratie gaan, maar goed dat ben ik.
graag op anoniem
  zondag 25 januari 2026 @ 11:25:06 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219923429
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Lees nog even terug over het punt waarop dit relevant was. Het antwoord is: niet meer.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:26:47 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219923442
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt niet onmogelijk.
Maar ook dan past het verhaal nog niet in de wereld van degenen die ICE willen zien als een rondreizend moordcommando.
Het is geen moordcommando, het is een met onduidelijke kaders ingezet intimidatiemiddel.
pi_219923447
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Het ging over 'Trump die rechtbanken negeert' en jij maakte daar 'Trump die scotus negeert' van. Is wat anders, en dat weet je best.

Het niet correct vrijgeven van die documenten is een van de zaken waarin de Trump administratie de rechtspraak negeert.
De laatste zaken die gepubliceerd zijn gaan er juist om of de Epstein wet die door Trump is ondertekend uitgevoerd mag worden.

Dus wees even concreet: welke uitspraak wordt niet nageleefd en hoe?
pi_219923451
pi_219923459
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Lees nog even terug over het punt waarop dit relevant was. Het antwoord is: niet meer.
Jij denkt dat die ook neergeknald was als die geen wapen op zak had?
graag op anoniem
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 11:30:33 #44
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219923465
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien ook gewoon niet gewapend naar een demonstratie gaan, maar goed dat ben ik.
Moet gewoon kunnen. Vooral in dat bananenland.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 11:30:43 #45
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219923468
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Peobleem is alleen dat deze man al lang en breed ontwapenend was en daarna toch geëxecuteerd is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2026 @ 11:30:46 #46
364681 over_hedge
pi_219923469
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De laatste zaken die gepubliceerd zijn gaan er juist om of de Epstein wet die door Trump is ondertekend uitgevoerd mag worden.

Dus wees even concreet: welke uitspraak wordt niet nageleefd en hoe?
wet uitgevoerd MAG worden? Sinds wanneer mag je zelf kiezen of je wetten wel of niet uitvoert
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219923487
quote:

[..]
Dat zou zo maar kunnen. De kwaliteiten en stressbestendigheid van de ICE agenten maken nou niet bepaald een verpletterende indruk.
Als deze man op de grond had gelegen met slechts een love&peace button op de jas hadden ze bij een op een knal lijkend geluid van ergens anders mogelijk net zo gereageerd.
-
pi_219923488
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Prima als je het daarmee wil vergelijken. Want natuurlijk is wat er nu in de VS gebeurd geen 1-op-1 kopie van de opkomst van Nazi-Duitsland. En natuurlijk was het Nazi-regime vele malen kwaadaardiger dan Trump.

Dat neemt niet weg dat er daarnaast wel degelijk vele overeenkomsten zijn met de opkomst van het fascisme voorafgaand aan de 2e wereldoorlog. Beter nu die patronen herkennen dan pas wanneer het te laat is.
Ik kan die patronen ook plakken op wat er in de EU gebeurt. Net zo goed idioot en daarom doe ik dat ook niet.

Hou de kritiek gewoon feitelijk. De VS is een gemankeerde democratie. Maar dat zit veel eerder in het feit dat het heel veel geld kost om gekozen te kunnen worden en dat geld opgehaald wordt bij grote bedrijven die daarmee zeer veel invloed kunnen kopen.

Dat is institutionele corruptie (en kennen we in een andere vorm ook in de EU).

Twee verschillende zaken. Onzinnig om te vergelijken.
pi_219923500
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Moet gewoon kunnen. Vooral in dat bananenland.
achterlijk land, dat sowieso.
graag op anoniem
pi_219923501
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:47 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zal ik dan maar een recente poll plaatsen om een aantal zwart/wit social media fuik clichés te doorbreken.
63% van de Amerikanen is extreemlinks. Wie had dat gedacht :o
  zondag 25 januari 2026 @ 11:34:02 #51
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219923504
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt niet onmogelijk.
Nee maar dat gaat het nooit doen.
Maar mij verder ook weinig uit wat die lui zeggen omdat je die toch nooit gaat overtuigen.

Maargoed, ongelukkige sameloop van omstandigheden is dit vooral.
pi_219923505
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat zou zo maar kunnen. De kwaliteiten en stressbestendigheid van de ICE agenten maken nou niet bepaald een verpletterende indruk.
Als deze man op de grond had gelegen met slechts een love&peace button op de jas hadden ze bij een op een knal lijkend geluid van ergens anders mogelijk net zo gereageerd.
Het waren geen ICE-agenten, het was border patrol.
graag op anoniem
pi_219923506
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
wet uitgevoerd MAG worden? Sinds wanneer mag je zelf kiezen of je wetten wel of niet uitvoert
Een wet kan door de rechter deels buiten werking gezet worden.

Is dat nieuws voor jou???
  zondag 25 januari 2026 @ 11:35:16 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219923513
quote:

[..]
Ze waren al lang en breed met hem in die worsteling beland toen ze dat wapen opmerkten en schoten pas nadat het hem afgenomen was.

En ja, in het land waar mensen (lees: Afro-Amerikaanse mensen) neergeschoten werden toen iemand "gun" riep terwijl ze hun portemonnee vasthielden...
  FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2026 @ 11:38:14 #55
364681 over_hedge
pi_219923529
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een wet kan door de rechter deels buiten werking gezet worden.

Is dat nieuws voor jou???
Dit is geen antwoord op wat je zei. Goede poging. 8/10.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:41:12 #56
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219923562
quote:

Wapen wat afgepakt was van die man was een Sig P320, wapen wat bekend staat om spontaan afgaan.

- Agent (a) pakt het wapen af en loopt ermee weg, tijdens het weglopen schiet de P320 in het asfalt waardoor het lijk alsof degene die ze oppakken op ze schiet.
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer.

Nee. Trekken van wapen gebeurt al vóór weglopen, hier duidelijk te zien:

https://bsky.app/profile/warmonitor.net/post/3md7tvf2drs22
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219923563
Ik vind het best bizar dat mensen zoveel afgegleden zijn in kampen dat ze niet eens de basis van hun bestaanszekerheid meer kunnen vast stellen.
pi_219923567
quote:

- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer.

Een uur daarvoor liep je nog te oreren dat iedereen conclusies trok terwijl er nog 0,0 info bekend was en nu weet meneer ineens precies hoe het zit _O- Schaamteloos gewoon.
pi_219923572
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op wat je zei. Goede poging. 8/10.
O, dan moet jij even verklaren wat jij bedoelde te zeggen… grapjurk.
pi_219923589
quote:
“During this operation, an individual approached US Border Patrol agents with a 9 mm semi-automatic handgun,” Bovino said
Staat zijn broek al in de fik?
  zondag 25 januari 2026 @ 11:52:13 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219923638
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:44 schreef Ericr het volgende:

[..]
Staat zijn broek al in de fik?
Bovino. Dat is toch die kerel in nazi uniform?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 25 januari 2026 @ 11:52:18 #62
28033 Pek
je moet wat
pi_219923639
Je weet dat er een massa slecht getrainde, triggerhappy rednecks met een licence to kill door je straten lopen en dan zoek je de confrontatie met een pistool op zak. Dan ben je niet goed bij je paasei. |:(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:55:06 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219923644
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:52 schreef Pek het volgende:
Je weet dat er een massa slecht getrainde, triggerhappy rednecks met een licence to kill door je straten lopen en dan zoek je de confrontatie met een pistool op zak. Dan ben je niet goed bij je paasei. |:(
Dat deed hij niet.
Verder had hij een vergunning om dat wapen bij zich te dragen.
pi_219923652
quote:
pi_219923654
Dit krijg je wanneer je debielen niet opleidt, een wapen en een machtiging geeft, en ze de straat op stuurt.
  zondag 25 januari 2026 @ 11:57:03 #66
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219923657
quote:
15s.gif Op zondag 25 januari 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
Bizar hoe ook hier op dit forum allerlei mensen zo’n moord gewoon goedpraten…
er gaan zoveel mensen dood snap niet waarom uitgerekend deze zo boeiend is voor mensen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 25 januari 2026 @ 11:59:20 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219923669
quote:
16s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
er gaan zoveel mensen dood snap niet waarom uitgerekend deze zo boeiend is voor mensen
Vanwege de onwelgevallige president...
  zondag 25 januari 2026 @ 12:01:46 #69
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219923676
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Een uur daarvoor liep je nog te oreren dat iedereen conclusies trok terwijl er nog 0,0 info bekend was en nu weet meneer ineens precies hoe het zit _O- Schaamteloos gewoon.
Jongen blijf nou gewoon lekker zitten, jij en een aantal andere figuren waren ICE al aan het veroordelen om nog meer olie op het vuur te kunnen gooien. Alsof ze eropuit zouden zijn om mensen te vermoorden.

Deze post weerlegt dat en laat mooi jullie hypocrisie zien, dat men het weer bij het verkeerde eind had net zoals het geval was bij het aanrijden van ICE..

quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nee. Trekken van wapen gebeurt al vóór weglopen, hier duidelijk te zien:

https://bsky.app/profile/warmonitor.net/post/3md7tvf2drs22
Nee, de agent die wegloopt heeft die spontaan afgaande P320 vast, dat is het eerste schot wat je hoort en ook ziet in de beelden van achteren. (In de beelden van voren staat die rechts, in het grijs)
pi_219923677
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

Hou de kritiek gewoon feitelijk. De VS is een gemankeerde democratie. Maar dat zit veel eerder in het feit dat het heel veel geld kost om gekozen te kunnen worden en dat geld opgehaald wordt bij grote bedrijven die daarmee zeer veel invloed kunnen kopen.

Sponsoring wat nog versterkt wordt door de bizarre scotus citizen united uitspraak dat bedijven meer onder de radar mogen doneren. Waardoor de geldstromen naar de partijen nog difuser zijn geworden en de lobby gelden over de kades klotsen. Drill baby drill..
pi_219923724
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:59 schreef AchJa het volgende:
Tragisch ongeluk?

[ x ]

[ x ]
https://x.com/i/status/2015354673838837792

Ik weet niet hoe ik het filmpje hier kan laten lopen. Dit stond in de reacties.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:12:54 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219923747
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
Achja, het jaar is pas net begonnen en we hebben nu al twee serieuze kanshebbers voor de Darwin award.

[ afbeelding ]
Lekker grappig doen omdat iemand geexecuteerd is. Zieke geest ben je
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219923748
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ashley Babbit een ongewapende vrouw was neergeknald door de politie.
Wat wederom bewijs is dat opgleide agenten een bloedbad kunnen voorkomen bij een extreem grote chaos, de demonstratie in minnesota had niet deze extreme chaos van een bezet overheidsgebouw. :D
pi_219923758
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
Achja, het jaar is pas net begonnen en we hebben nu al twee serieuze kanshebbers voor de Darwin award.

[ afbeelding ]
In Iran hebben ze er al duizenden kunenn vergeven hi-ha-ho.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 25 januari 2026 @ 12:14:47 #75
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219923762
quote:
85s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:12 schreef Starhopper het volgende:
geexecuteerd
'geexecuteerd' :')
pi_219923771
quote:
85s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lekker grappig doen omdat iemand geexecuteerd is. Zieke geest ben je
Maar boos dat deze hypocriete goed geindocrineerden waren bij maar enige kritisch kanttekeningen na de dood van kirk.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:16:04 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219923772
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:

Ik weet niet hoe ik het filmpje hier kan laten lopen. Dit stond in de reacties.
Tussen de "x" tags zetten en de "x" in de Twitter link vervangen door "twitter".

twitter

Maar dat is toch wat er ook gesteld wordt in de link die ik postte? Of bedoel je wat anders?
pi_219923783
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ x ]
Ah Tnx. :)

Dit is toch de demonstrant?
Hij loopt gewoon met een wapen tussen de ICE agenten.
pi_219923796
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat heb ik al eerder gezegd. Het is gewoon niet slim om met een vuurwapen op zak naar een demonstratie te gaan, maar van de andere kant is het wel gewoon zijn goed recht om het te doen volgens de Amerikaanse grondwet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219923799
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sponsoring wat nog versterkt wordt door de bizarre scotus citizen united uitspraak dat bedijven meer onder de radar mogen doneren. Waardoor de geldstromen naar de partijen nog difuser zijn geworden en de lobby gelden over de kades klotsen. Drill baby drill..
Het is een shitshow en veel meer de richting die je democratieën op ziet gaan dan het fascisme. Wat als belangrijkste voedingsbodem extreme armoede had.

Ik vind het dus veel zinniger om te kijken naar wat er echt gebeurt dan angstporno met de titel Er ist wieder da.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:20:35 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219923800
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens MAGA zou Trump ook geen oorlogen starten en al helemaal niet zijn eigen bevolking aanvallen. Dat roepen we al jaren, maar men zal het nooit toegeven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 25 januari 2026 @ 12:21:16 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219923806
quote:
Dit is een leugen.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:22:46 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219923817
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit is een leugen.
Hier wat zijn ouders zeggen: https://www.nu.nl/buitenl(...)gens-witte-huis.html
  zondag 25 januari 2026 @ 12:24:10 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219923843
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Volgens MAGA zou Trump ook geen oorlogen starten en al helemaal niet zijn eigen bevolking aanvallen. Dat roepen we al jaren, maar men zal het nooit toegeven.
Echt oorlogen starten heeft hij niet gedaan. Je ziet nu ook in Iran dat hij zeer terughoudend is met ingrijpen.

Sowieso heeft Trump in het Midden-Oosten weldegelijk nu de wereld veiliger weten te maken. En Venezuela verdient de schoonheidsprijs niet, maar is er echt iemand die het een probleem vindt dat Maduro aan zijn oren getrokken is?

Trump doet een hoop dingen waar ik het niet mee eens ben, maar hem aanvallen op zijn belofte te zorgen voor minder conflicten in de wereld is geen sterke angle wat mij betreft.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:29:44 #86
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219923866
quote:
6s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:01 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Jongen blijf nou gewoon lekker zitten, jij en een aantal andere figuren waren ICE al aan het veroordelen om nog meer olie op het vuur te kunnen gooien. Alsof ze eropuit zouden zijn om mensen te vermoorden.

Deze post weerlegt dat en laat mooi jullie hypocrisie zien, dat men het weer bij het verkeerde eind had net zoals het geval was bij het aanrijden van ICE..
[..]
Nee, de agent die wegloopt heeft die spontaan afgaande P320 vast, dat is het eerste schot wat je hoort en ook ziet in de beelden van achteren. (In de beelden van voren staat die rechts, in het grijs)
In tegenstelling tot de vrouw die op agent in reed is dit een enorme fout alle beelden wijzen er op dat de Ice officer de man in de rug schoot dit valt niet goed te praten.

Maar dit was te verwachten, zoals ik gisteren al aangaf en eerder, dit komt door zowel Trump als de leiding van Minnesota.
Voor dat iedereen begint te schuimbekken, Trump stuurt ICE en FBI naar de staat, en de staat zorgt dat de politie niet mee helpt ivm crowd controll.

Nogmaals Ik ga niks goed praten absoluut niet, deze man is duidelijk zonder goed te praten reden doodgeschoten door ICE.

Maar wat wel het geval is, de staat word gerund door de democratische partij en die hebben de afgelopen weken extra olie op het vuur gegooid, maar zo ook de regering Trump.
Zowel de staat als Trump hadden dit kunnen voorkomen, nu escaleert de bende nog verder.

Voor de staat komt dit zoals ik eerder al aagaf heel mooi uit omdat ze onder de loep staan voor enorme fraude.
Tim Walz had niet voor niets aangegeven niet meer verkiesbaar te stellen.
Maar schopte nog extra tegen de situatie door er voor te zorgen dat de politie niet mee hielp.

de regering Trump deed niet veel beter ICE opereeerde nagenoeg alleen werd veel belaagd door anti ICE protestors en deed verder weinig om er voor te zorgen dat ICE goed kon functioneren in deze staat.

De boel bleef maar escaleren en beide kampen hadden dit kunnen voorkomen door andere acties te ondernemen.

Wat ik bizar blijf vinden is dat het zelfde ICE onder Obama functioneerde en miljoenen uitzette tijdens zijn ambtstermijn, maar gewoon dit zonder al te veel issue kon doen, maar nu worden ze weg gezet als nazi's en gestappo door de zelfde democraten die nog geen 10 jaar geleden zelf miljoenen illegalen het land uit hadden gezet.

maar goed MURICA!!
het is een pannekoekenland, een van de grootste redenen waarom ik er never naar op vakantie wil gaan omdat het land uit 2 kampen bestaat.

Hier zou je nooit dit soort escalaties zien tussen bijvoorbeeld D66 en PVV bijvoorbeeld.
Daar is dat andere koek, en die lui zijn behoorlijk van padje af.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen, beide kampen hebben de hakken in het zand, en de burger is de klos!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 25 januari 2026 @ 12:32:11 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219923888
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Echt oorlogen starten heeft hij niet gedaan. Je ziet nu ook in Iran dat hij zeer terughoudend is met ingrijpen.

Sowieso heeft Trump in het Midden-Oosten weldegelijk nu de wereld veiliger weten te maken. En Venezuela verdient de schoonheidsprijs niet, maar is er echt iemand die het een probleem vindt dat Maduro aan zijn oren getrokken is?

Trump doet een hoop dingen waar ik het niet mee eens ben, maar hem aanvallen op zijn belofte te zorgen voor minder conflicten in de wereld is geen sterke angle wat mij betreft.
Biden had een bounty op het hoofd van Maduro geplaatst, wat ik merk is dat zowel een groot gedeelte van Venezuela blij is, en Trump is blij.
btw, in tegenstelling met Rusland duurde deze millitaire actie nog geen 3 uur ipv 3 jaar!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 25 januari 2026 @ 12:35:13 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219923909
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat heb ik al eerder gezegd. Het is gewoon niet slim om met een vuurwapen op zak naar een demonstratie te gaan, maar van de andere kant is het wel gewoon zijn goed recht om het te doen volgens de Amerikaanse grondwet.
Precies, dat ze daar wapens mogen hebben vind ik compleet van de gekke, maar ja, als je hem volgens de wet mag dragen, dan kun je moeilijk stellen dat ie iets deed wat niet mag.
pi_219923914
quote:
Geradicaliseerd nog wel. En ja, het was niet bepaald handig van hem om een wapen te dragen tijdens een demonstratie maar volgens mij is hij gewoon geëxecuteerd met een nekschot nadat een collega het betreffende wapen al had verwijderd.

En hij ging de politie niet te lijf, hij kwam op voor een vrouw die zeer hardhandig omver werd geduwd en vervolgens met traangas werd besproeid. Maar goed, blijkbaar is dat voor jou reden om iemand met een nekschot te executeren. En voor de zekerheid er nog eens 6 of 7 kogels achteraan in te pompen.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:36:25 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219923919
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kom op nou, waarom denk je iedereen voor de gek te houden? Defensie department of War noemen en zo. Groeland bedreigen, net als Mexico en Canada. En Venezuela is geen reet opgeschoten en Trump die doet alsof hj daar leider is. Hij is daar nog helemaal niet klaar, jat grondstoffen en olie. Er is weinig terugvechten, daarom doet ie nu nog niets. Totdat ie straks heel Noord- en Midden Amerika heeft, het plan van project 2025.

Het uitschakelen van blauwe staten is daar gewoon onderdeel van, maar nee, we moeten onze kop in het zand steken en net doen alsof deze man dat project niet volgt en dat hij eigenlijk geweldig is, ondanks wat we gewoon met onze eigen ogen kunnen zien.

Roepen dat ICE agenten immuun zijn voor vervolging en zelfs harder moeten optreden, nee de man van vrede!

[ Bericht 13% gewijzigd door Vis1980 op 25-01-2026 12:42:46 ]
pi_219923945
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, idd. Ik had het over het moment van het eerste schot.
Ja.
Een wapen in de hand, vechten chaos.
Ik snap niet wat mensen mankeert om te denken dat ICE zichzelf in gevaar gaan brengen omdat hun hun zin niet krijgen en denken dat ze alles maar kunnen maken.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 12:46:51 #92
5428 crew  miss_sly
pi_219923981
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lagere rechtspraak bestrijdt men met hoger beroep. Dat past gewoon in een rechtsstaat.

Verder: ik geef aan vertrouwen in het robuuste systeem van de VS te hebben.

Fijn dat je dat verdraait naar ‘goedpraten van Trump’, want dan is meteen duidelijk dat je bepaald niet uit bent of geschikt bent (take your pick) om hierover een normale volwassen discussie te voeren.
Je maakt het erg gemakkelijk om verder niet met je in gesprek te gaan met je persoonlijke aanval. En kom kort aan met dat mijn opmerking ook op de persoon was, want of jij daaronder valt, kun je helemaal zelf bepalen. Jouw ongeschikt, normaal en volwassen zijn duidelijk alleen aan mij gericht.
pi_219924006
quote:
https://www.nytimes.com/i(...)-bondi-walz-doc.html

Pam Bondi just sent a letter to Minnesota officials saying ICE will leave if the state turns over its voter database to Trump.
Aap uit de mouw
  zondag 25 januari 2026 @ 12:53:24 #94
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219924036
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Aap uit de mouw
Cartoonishly corrupt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219924056
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Cartoonishly corrupt.
Gewoon blind vertrouwen in het robuuste systeem van de VS blijven hebben.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:54:52 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924059
quote:

[..]
Aap uit de mouw
Dat is het hele punt, de democraten uitschakelen van verkiezingen, direct en indirect. Daarom gaan ze ook naar staten met potentiële toekomstige kandidaten. Daarom gaan ze alleen maar naar blauwe staten, maar Trump-fans zitten nog zo diep in de ontkenningsfase dat ze overkomen als kleuters.

Het is allemaal zo ontzettend overduidelijk, maar ja, als de Twitterfeed bestaat uit louter kanalen als End Wokeness en Libs of Tik Tok, dan heb je nog steeds de illusie dat Trump dit allemaal wel moet doen, want die linkschen moeten uitgeschakeld worden om zogenaamd alles eerlijk te houden..
  zondag 25 januari 2026 @ 12:55:04 #97
438527 MissButterflyy
pi_219924061
quote:

[..]
Aap uit de mouw
Gatver. Doodeng dit.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:55:39 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924063
Maar noem het geen fascisme hoor!
pi_219924092
quote:

[..]
Aap uit de mouw
Wel raar dat ze dat zomaar toegeeft? Of had ze niet verwacht dat het publiek gemaakt zou worden?
pi_219924102
Je bent heel erg in ontkenning als je niet ziet wat het grote plaatje is. Ze hebben de roadmap nota bene op papier gezet.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:59:50 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924103
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gatver. Doodeng dit.
Why?
Dit gebeurt in de VS niet hier.
Beide kampen zetten de hakken in het zand zoals het al jaren gaat, dit is niks nieuws
Beide kampen jammeren zodra ze verloren hebben, en de bende escaleert al jaren.
Ben totaal niet verbaasd, Ik zeg al pannenkoekenland.
pi_219924110
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kom op nou, waarom denk je iedereen voor de gek te houden? Defensie department of War noemen en zo. Groeland bedreigen, net als Mexico en Canada. En Venezuela is geen reet opgeschoten en Trump die doet alsof hj daar leider is. Hij is daar nog helemaal niet klaar, jat grondstoffen en olie. Er is weinig terugvechten, daarom doet ie nu nog niets. Totdat ie straks heel Noord- en Midden Amerika heeft, het plan van project 2025.

Het uitschakelen van blauwe staten is daar gewoon onderdeel van, maar nee, we moeten onze kop in het zand steken en net doen alsof deze man dat project niet volgt en dat hij eigenlijk geweldig is, ondanks wat we gewoon met onze eigen ogen kunnen zien.

Roepen dat ICE agenten immuun zijn voor vervolging en zelfs harder moeten optreden, nee de man van vrede!
Er is geen enkel serieus plan geweest om Groenland, Mexico of Canada in te nemen. Als je dat niet ziet, dan houdt het al snel op.

Maar goed: het staat je vrij om te zeggen dat alles wat Trump doet fout is.
pi_219924128
laat ook maar, is toch zinloos
  zondag 25 januari 2026 @ 13:02:52 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924129
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:58 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Wel raar dat ze dat zomaar toegeeft? Of had ze niet verwacht dat het publiek gemaakt zou worden?
Het maakt niet uit, MAGA zal het slikken en uiteindelijk roepen dat het terecht is. Vervolgens ontkennen ze dat de VS een groot probleem heeft met Trump.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:03:50 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924134
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Why?
Beide kampen zetten de hakken in het zand zoals het al jaren gaat, dit is niks nieuws
Dit is toch geen kwestie van 'beide kanten'? Als de Dems dit zouden doen is het ook fout. Zelfs als mijn moeder het zou doen is het fout.
pi_219924138
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je maakt het erg gemakkelijk om verder niet met je in gesprek te gaan met je persoonlijke aanval. En kom kort aan met dat mijn opmerking ook op de persoon was, want of jij daaronder valt, kun je helemaal zelf bepalen. Jouw ongeschikt, normaal en volwassen zijn duidelijk alleen aan mij gericht.
Door net te doen alsof ik Trump zijn acties aan het goedpraten ben, terwijl ik dat duidelijk niet deed wordt de discussie naar de klote geholpen.

En lees maar eens aandachtig: dat is waar mijn opmerking op ziet. Niet op jou in zijn algemeenheid. Dat volgt vrij duidelijk uit het gebruik van ‘hierover’. Kortom: niet op de man, maar een reactie op de inhoud van jouw reactie.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:04:32 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924139
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is geen enkel serieus plan geweest om Groenland, Mexico of Canada in te nemen. Als je dat niet ziet, dan houdt het al snel op.

Maar goed: het staat je vrij om te zeggen dat alles wat Trump doet fout is.
Ja joh, loop het hele punt voorbij. Wij gaan dagelijks roepen dat we misschien wel eens België gaan overnemen, totaal normaal.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:05:03 #108
438527 MissButterflyy
pi_219924142
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Why?
Nou ja, het is ook een heel mooi land waar veel leuke mensen wonen, die het zien afglijden allemaal. Dat is wel jammer voor ze.

Laat het een voorbeeld zijn voor hoe wij het niet moeten doen.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:05:08 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924143
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
Door net te doen alsof ik Trump zijn acties aan het goedpraten ben, terwijl ik dat duidelijk niet deed wordt de discussie naar de klote geholpen.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
Uhuh.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:05:47 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924148
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou ja, het is ook een heel mooi land waar veel leuke mensen wonen, die het zien afglijden allemaal. Dat is wel jammer voor ze.

Laat het een voorbeeld zijn voor hoe wij het niet moeten doen.
Er zijn zat mensen op de site die daar familie hebben wonen, maar het idee dat het niet uitmaakt omdat het niet hier is, is natuurlijk hilarisch.
pi_219924153
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Uhuh.
Ja, het wordt niet eens meer verhuld gedaan :7
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 13:09:49 #112
5428 crew  miss_sly
pi_219924178
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En lees maar eens aandachtig: dat is waar mijn opmerking op ziet. Niet op jou in zijn algemeenheid. Dat volgt vrij duidelijk uit het gebruik van ‘hierover’. Kortom: niet op de man, maar een reactie op de inhoud van jouw reactie.
Ik ga met jou verder niet in discussie. Je vraagt in FB om een coolig down van dit topic mar gaat verder wel lekker verder en noemt en passant iemand ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Je bent een draaikont want:

quote:
ant dan is meteen duidelijk dat je bepaald niet uit bent of geschikt bent (take your pick) om hierover een normale volwassen discussie te voeren.
is duidelijk tegen mij gericht en niet tegen een of ander niet nader te bepalen persoon.

In deze reeks zijn genoeg posts te vinden van mensen die de daden van Trump cs goedpraten en niet weten in welke hoeken ze zich moeten wringen om dat te kunnen blijven doen. Of jij jezelf daaronder schaart, moet je helemaal zelf weten.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:13:27 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924218
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga met jou verder niet in discussie. Je vraagt in FB om een coolig down van dit topic mar gaat verder wel lekker verder en noemt en passant iemand ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Je bent een draaikont want:
[..]
is duidelijk tegen mij gericht en niet tegen een of ander niet nader te bepalen persoon.

In deze reeks zijn genoeg posts te vinden van mensen die de daden van Trump cs goedpraten en niet weten in welke hoeken ze zich moeten wringen om dat te kunnen blijven doen. Of jij jezelf daaronder schaart, moet je helemaal zelf weten.
Welke 'daden' hebben we het hier precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219924224
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja joh, loop het hele punt voorbij. Wij gaan dagelijks roepen dat we misschien wel eens België gaan overnemen, totaal normaal.
Ik heb nergens gezegd dat het normaal is. Ik schreef dat Trump niet echt nieuwe oorlogen is gestart. En vervolgens gaan de doelpalen weer over de schouder en holt met het stadion uit.

Het is allemaal extreem doorzichtig.
pi_219924225
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is het hele punt, de democraten uitschakelen van verkiezingen, direct en indirect. Daarom gaan ze ook naar staten met potentiële toekomstige kandidaten. Daarom gaan ze alleen maar naar blauwe staten, maar Trump-fans zitten nog zo diep in de ontkenningsfase dat ze overkomen als kleuters.

Het is allemaal zo ontzettend overduidelijk, maar ja, als de Twitterfeed bestaat uit louter kanalen als End Wokeness en Libs of Tik Tok, dan heb je nog steeds de illusie dat Trump dit allemaal wel moet doen, want die linkschen moeten uitgeschakeld worden om zogenaamd alles eerlijk te houden..
En heeft helemaal niets te maken met de bovenmatige aanwezigheid van illegalen (en afwezigheid van ICE in het verleden) in deze 'blauwe' staat?

Trump had alleen maar een aanleiding nodig, en o.a. Nick Shirley heeft die hem gegeven. De Somali fraud.

Ik snap dat een 'blauwe' staat niet zit te wachten op 'rode' actie. Maar om dan maar te besluiten om niet mee te werken, nee, zelfs tegen te werken zorgt er alleen maar voor dat het een grote chaos wordt.
pi_219924229
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een groot deel van de Belgen (Vlamingen) zou daar niet zo heel veel problemen mee hebben denk ik lol.
pi_219924232
quote:

[..]
Aap uit de mouw
Conclusie: dat hele gezeik daar was dus nooit om immigratie te doen geweest
  zondag 25 januari 2026 @ 13:16:30 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924238
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit is toch geen kwestie van 'beide kanten'? Als de Dems dit zouden doen is het ook fout. Zelfs als mijn moeder het zou doen is het fout.
Beide kampen hadden iets kunnen doen om de situatie te descaleren.

Bvb Trump had ICE terug kunnen laten trekken.

Maar de Staat had op zijn beurt zoals in Florida en andere staten waar er geen issues waren de politie en ICE kunnen laten samenwerken.

Ik keur totaal niet goed wat deze agent deed, maar ik merk hier ook dat er 2 kampen zijn, anti ICE en Pro Trump.

Ik vind Trump een pannenkoek, maar ik ben wel weer eens met bepaalde Acties wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.

Zoals ik al eerder aangaf is dat in de VS heb je 2 partijen en Die staan letterlijk lijnrecht tegenover elkaar en dat is wat er mis is met de VS.

Grappig vind ik wel dat men nu zo moeilijk doet over ICE terwijl het zelfde ice onder de democratische partij miljoenen deporteerde.
Er waren toen amper protesten tegen, in tegenstelling tot nu, terwijl onder Obama ook arrestaties mis gingen,.

De enige die er beter van word van al dit alles is Amerikaanse Politici.
pi_219924239
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Uhuh.
Want feitelijk constateren dat Trump helemaal geen plan had om militair geweld te gebruiken tegen die landen is goedpraten van iets wat hij niet gedaan heeft?

Jezus fucking Christ!

[ Bericht 1% gewijzigd door VEM2012 op 25-01-2026 13:29:11 ]
  zondag 25 januari 2026 @ 13:19:06 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924248
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
En heeft helemaal niets te maken met de bovenmatige aanwezigheid van illegalen (en afwezigheid van ICE in het verleden) in deze 'blauwe' staat?

Trump had alleen maar een aanleiding nodig, en o.a. Nick Shirley heeft die hem gegeven. De Somali fraud.

Ik snap dat een 'blauwe' staat niet zit te wachten op 'rode' actie. Maar om dan maar te besluiten om niet mee te werken, nee, zelfs tegen te werken zorgt er alleen maar voor dat het een grote chaos wordt.
Exact!

Maar zowel Trump ondernam niks om dit te voorkomen.

En Tim Walz deed niks om dit te voorkomen.

nu was het ICE tegen protesten, ze hebben niks geleerd van paar maanden geleden toen hetb al escalleerde in Californië daar liep het ook al uit de hand.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 13:20:37 #121
5428 crew  miss_sly
pi_219924262
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar de Staat had op zijn beurt zoals in Florida en andere staten waar er geen issues waren de politie en ICE kunnen laten samenwerken.

Ik keur totaal niet goed wat deze agent deed, maar ik merk hier ook dat er 2 kampen zijn, anti ICE en Pro Trump.

Ik vind Trump een pannenkoek, maar ik ben wel weer eens met bepaalde Acties wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.

Zoals ik al eerder aangaf is dat in de VS heb je 2 partijen en Die staan letterlijk lijnrecht tegenover elkaar en dat is wat er mis is met de VS.

Grappig vind ik wel dat men nu zo moeilijk doet over ICE terwijl het zelfde ice onder de democratische partij miljoenen deporteerde.
Er waren toen amper protesten tegen, in tegenstelling tot nu, terwijl onder Obama ook arrestaties mis gingen,.

Er is een reden waarom er nu wel protesten zijn.
ICE is verdubbeld in personeel en dat nieuwe personeel wordt niet goed getraind en bestaat voor een groot deel uit agressieve Trump-aanhangers die wel eens eventjes hun 'gezag' zullen laten gelden. Het zijn ook niet de deportaties op zichzelf waar veel mensen tegen zijn, want in de VS zijn best veel voorstanders van de rechtmatige deportaties die op een nette manier plaatsvinden.

Het is de manier waarop ICE tekeer gaat in vooral democratische staten en steden. Het van deur tot deur gaan en mensen zomaar uit huis halen. Geen ID's bekijken of luisteren naar mensen, maar ze zonder meer oppakken en meenemen, waarbij ze als ze geluk hebben later op de dag nog zomaar ergens weer buiten worden gezet. Het is het geweld waarmee ze tekeer gaan. Dát is waartegen wordt geprotesteerd.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 13:26:51 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219924300
Ik vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien

Dus er zijn meer kampen

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 25-01-2026 14:06:11 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219924308
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Nee, ik noem jou niet ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Dat is gewoon onwaar.

Wat er staat is dat als jij mijn woorden gaat verdraaien dat je dan kennelijk niet uit bent om een normale volwassen discussie te voeren (normaal en volwassen slaan zo overduidelijk terug op discussie dat ik mij niet voor kan stellen dat je niet bewust ook hier verkeerd leest).

En het ‘niet geschikt’ was een alternatief voor als je de vermoorde onschuld wilde plegen (je leert op een gegeven moment patronen in iemands communicatie herkennen).

En je verdraait ook jouw eigen woorden:

quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:

‘Dergelijk’ in dezen (als reactie op mijn post) valt niet anders te lezen dan gericht op wat ik schreef.

Wat overigens weinig anders was dan dat ik je vroeg om een voorbeeld van een beschuldiging die jij uitte.

Dan is het wel heel makkelijk om snel weg te lopen met een ‘met jou valt niet te discussiëren’.
pi_219924309
Trump een pannekoek noemen :D Sorry, maar dat is wel de understatement van het jaar.

Het heeft niks met de illegale immigratie te maken daar in Minnesota, maar alles met de Amerikaanse politiek. Trump en zijn broeders&zuster daar in het witte huis zijn al bezig hoe ze de volgende verkiezingen kunnen gaan manipuleren. En daar is waar het om draait.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:27:39 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924310
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
ICE is verdubbeld in personeel en dat nieuwe personeel wordt niet goed getraind en bestaat voor een groot deel uit agressieve Trump-aanhangers die wel eens eventjes hun 'gezag' zullen laten gelden. Het zijn ook niet de deportaties op zichzelf waar veel mensen tegen zijn, want in de VS zijn best veel voorstanders van de rechtmatige deportaties die op een nette manier plaatsvinden.

Het is de manier waarop ICE tekeer gaat in vooral democratische staten en steden. Het van deur tot deur gaan en mensen zomaar uit huis halen. Geen ID's bekijken of luisteren naar mensen, maar ze zonder meer oppakken en meenemen, waarbij ze als ze geluk hebben later op de dag nog zomaar ergens weer buiten worden gezet. Het is het geweld waarmee ze tekeer gaan. Dát is waartegen wordt geprotesteerd.
Op basis waarvan concludeer je dat dit 'agressieve Trump-aanhangers' zijn? Jij hebt een onderzoek gezien naar de politieke voorkeuren van ICE medewerkers? Ik zou daar wel benieuwd naar zijn ..

Daarnaast zit je ook met je tweede claim mis. Een aanzienlijk deel van het Democratische electoraat is wél tegen de uitzet van illegale migranten. Bijna een derde is van mening dat alle illegale migranten zouden moeten blijven. Zie ook:

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219924337
quote:

[..]

Het probleem is niet zo zeer dat ze protesteren (overigens: ook tijdens Obama waren er protesten), maar de manier waarop. Protesteren is natuurlijk helemaal ok. Hinderen van law enforcement is dat niet. En dat gebeurt.
pi_219924350
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op basis waarvan concludeer je dat dit 'agressieve Trump-aanhangers' zijn? Jij hebt een onderzoek gezien naar de politieke voorkeuren van ICE medewerkers? Ik zou daar wel benieuwd naar zijn ..

Daarnaast zit je ook met je tweede claim mis. Een aanzienlijk deel van het Democratische electoraat is wél tegen de uitzet van illegale migranten. Bijna een derde is van mening dat alle illegale migranten zouden moeten blijven. Zie ook:

[ afbeelding ]

Bron
Een ruime meerderheid vindt dus dat illegale migranten moeten worden uitgezet.
Wat ook jarenlang zonder problemen gebeurde. Ook onder democratische presidenten.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:32:30 #128
438527 MissButterflyy
pi_219924353
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef sp3c het volgende:
Ik ben vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien

Dus er zijn meer kampen
Mwah. Vind het toch discutabel dat de eisen om aan ICE mee te doen zo verlaagd zijn…
Training van 6-8 weken, je moet minstens 18 zijn, krijgt een vette bonus. Nieuwe ICE medewerkers worden geworven op wapenbeurzen of bijeenkomsten van radicaal rechtse influencers.
Weet niet of je vrij moet zijn van een strafblad of dat daar niet naar gekeken wordt. Kan me voorstellen dat dit mensen aantrekt die moreel anders tegen bepaalde zaken aankijken.
pi_219924362
quote:
Ik ben vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien

Dus er zijn meer kampen
Het minder ideologisch gedreven deel is echter een stuk minder luidt dan de extremen…
pi_219924368
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is niet zo zeer dat ze protesteren (overigens: ook tijdens Obama waren er protesten), maar de manier waarop. Protesteren is natuurlijk helemaal ok. Hinderen van law enforcement is dat niet. En dat gebeurt.
Dat wordt door Trump aangejaagd.

Als hij daarmee zou stoppen...
pi_219924398
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, je bent weer bezig met slechts de fouten van Trump cs te zien en niet door te hebben dat Waltz met zijn retoriek net zo hard bijdraagt aan een explosieve situatie.

Noted.
pi_219924399
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah, je bent weer bezig met slechts de fouten van Trump cs te zien en niet door te hebben dat Waltz met zijn retoriek net zo hard bijdraagt aan een explosieve situatie.

Noted.
2 foto's van ICE die een demonstrant dood schiet.

Maar de fout ligt bij de Democraten...

pi_219924400
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Trump een pannekoek noemen :D Sorry, maar dat is wel de understatement van het jaar.

Het heeft niks met de illegale immigratie te maken daar in Minnesota, maar alles met de Amerikaanse politiek. Trump en zijn broeders&zuster daar in het witte huis zijn al bezig hoe ze de volgende verkiezingen kunnen gaan manipuleren. En daar is waar het om draait.
Net als iedere Amerikaanse president dat doet. De democraten zijn bv weer gediend van toename van stemvee.

Trump, Biden, Obama, Bush.... Washington. Niks nieuws onder de zon.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:37:22 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924402
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een ruime meerderheid vindt dus dat illegale migranten moeten worden uitgezet.
Wat ook jarenlang zonder problemen gebeurde. Ook onder democratische presidenten.
Nee, een meerderheid vindt dat 'some illegal migrants' uit moeten worden gezet.

En onder de laatste Democratische president zijn er vooral miljoenen bijgekomen. We kennen allemaal de beelden nog wel van nabij de Mexicaanse grens:

pi_219924404
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dat doet hij niet, Alex met zijn wapen bij een demonstratie is als olie op het vuur, net als die kleine stuurbeweging van Renee in haar truck.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:39:04 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_219924426
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:36 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Geradicaliseerd nog wel. En ja, het was niet bepaald handig van hem om een wapen te dragen tijdens een demonstratie maar volgens mij is hij gewoon geëxecuteerd met een nekschot nadat een collega het betreffende wapen al had verwijderd.

En hij ging de politie niet te lijf, hij kwam op voor een vrouw die zeer hardhandig omver werd geduwd en vervolgens met traangas werd besproeid. Maar goed, blijkbaar is dat voor jou reden om iemand met een nekschot te executeren. En voor de zekerheid er nog eens 6 of 7 kogels achteraan in te pompen.
Geradicaliseerd zou ik hem niet willen noemen, eerder gewoon naief. Het is zijn goed recht om te demonstreren, maar goeie genade doe dat dan niet met een vuurwapen op zak. Geef ze geen reden om te doen wat nu gebeurt is.
pi_219924428
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mwah. Vind het toch discutabel dat de eisen om aan ICE mee te doen zo verlaagd zijn…
Training van 6-8 weken, je moet minstens 18 zijn, krijgt een vette bonus. Nieuwe ICE medewerkers worden geworven op wapenbeurzen of bijeenkomsten van radicaal rechtse influencers.
Weet niet of je vrij moet zijn van een strafblad of dat daar niet naar gekeken wordt. Kan me voorstellen dat dit mensen aantrekt die moreel anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Daarom goed dat op 22 januari besloten is dat er meer geld naar ICE gaat. Kunnen ze dan mooi steken in een betere opleiding.
pi_219924437
quote:

[..]
Wanneer is voor jou het punt wanneer de overstap van protesteren naar hinderen wél gerechtvaardigd zou zijn?
pi_219924452
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je bent weer aan het verdraaien wat ik schreef.

Sterker nog: waar we het beiden over hadden (te weten: het hinderen van law enforcement).
pi_219924462
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En dat doet hij niet, Alex met zijn wapen bij een demonstratie is als olie op het vuur, net als die kleine stuurbeweging van Renee in haar truck.
Precies, dus dan zijn we het eens dat Kyle Rittenhouse ter plekke had moeten doodgeschoten?
pi_219924491
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

Gatverdamme, nuance :r
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219924510
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:40 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Precies, dus dan zijn we het eens dat Kyle Rittenhouse ter plekke had moeten doodgeschoten?
Ik zal me eens inlezen over Rittenhouse, daar begonnen er hier meerdere over. Geen idee wie dat was.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:42:50 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924511
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De fout ligt vooral bij de vrouw die dacht dat zij een ICE agenten moest tegenhouden, een arrestatie weigen en op een agent inrijden en gisteren bij de man die dacht even bewapend de arrestatie van illegale migranten tegen te kunnen houden. Verder onderzoek zal uitwijzen of de agent in dat laatste geval juist heeft gehandeld.

Helaas kunnen zich er nog veel meer van dit soort voorvallen voordoen als geradicaliseerde Democratische kiezers denken even doodleuk voor eigen rechter te kunnen spelen en via obstructie, intimidatie, agressie of zelfs geweld de uitzet van illegale migranten te kunnen dwarsbomen.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:42:50 #144
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924512
quote:

[..]
Welke law enforcement? :D ze staan daar willekeurige burgers staande te houden zonder mandaat. Vrij spel vanwege een overheid die ze niet in de hand houdt. Alles wat daarna komt is rechtstreeks te herleiden daar deze onzin.
Dit, dus.
pi_219924514
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wanneer is voor jou het punt wanneer de overstap van protesteren naar hinderen wél gerechtvaardigd zou zijn?
Als ze het met de hinderaars eens zijn.

Zoals toen een Nederlandse agent op een tractor schoot.
pi_219924530
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zo lang als er een functionerende rechtsstaat is niet.

Want eigenrichting is de bijl aan de wortel daarvan.

Nu pas gaat men kennelijk een rechtsgang opstarten om de werkzaamheden van ICE aldaar op te schorten. Beetje raar om dat niet direct al te doen als dat optreden zo overduidelijk illegaal is, nietwaar?
  zondag 25 januari 2026 @ 13:45:22 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924569
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, man, er zijn geen illegalen in rode staten...

Kom uit die fuik.
pi_219924580
Wat is er mis met het feit dat Amerikanen elkaar naar de keel vliegen, elkaar demoniseren en afschieten? Hoe meer wrijving in de VS zelf, des te beter de rest van de wereld af is.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:46:13 #149
28033 Pek
je moet wat
pi_219924588
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat deed hij niet.
Verder had hij een vergunning om dat wapen bij zich te dragen.
Als men loopt te roepen:"BACK! BACK!" en je doet een stap naar voren, dan zoek je de confrontatie.
Vergunning is toch helemaal niet relevant? Als ik ga demonstreren laat ik mijn Leatherman multitool ook liever thuis, voor het geval dat. En daar heb ik geen vergunning voor nodig.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:47:22 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_219924612
quote:

Dus er zijn meer kampen
Ik vind ICE in principe ook niet verkeerd, er is niks mis met het opsporen en uitzetten van illegalen, maar goeie genade wat zitten er een stel onprofessionele triggerhappy zenuwenlijers tussen zeg. Een compleet magazijn leegpompen in de rug van een al geneutraliseerd persoon schreeuwt gewoon 'ongeschikt'.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:47:25 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924614
quote:

Dus er zijn meer kampen
Niemand heeft wat tegen illegalen uitprocederen, maar inderdaad de manier waarop gaat nergens over en zelfs dat men nu die verkiezingslijst wil beheren zegt alles, maar dan ook alles over de intenties van Trump en co.

Vreemd dat men daar gewoon even makkelijk overheen stapt.
pi_219924630
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Welke law enforcement? :D ze staan daar willekeurige burgers staande te houden zonder mandaat. Vrij spel vanwege een overheid die ze niet in de hand houdt. Alles wat daarna komt is rechtstreeks te herleiden daar deze onzin.
Het is alleen onwaar dat ze willekeurige burgers niet staande mogen houden. En zelfs als ze dat zouden doen, dan nog is dat geen reden om stenen te gooien naar agenten of doxing, waarmee je mensen potentieel in levensgevaar brengt.

Jongejonge… staande worden gehouden. Het is me wat! Ben jij nooit staande gehouden door de politie voor een controle? Was dat een traumatische gebeurtenis? Voor mij is het een kwestie van meewerken en netjes goedendag zeggen aan het eind.
pi_219924643
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Kom uit die fuik.
Dat staat er toch niet :?
pi_219924648
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik vind ICE in principe ook niet verkeerd, er is niks mis met het opsporen en uitzetten van illegalen, maar goeie genade wat zitten er een stel onprofessionele triggerhappy zenuwenlijers tussen zeg. Een compleet magazijn leegpompen in de rug van een al geneutraliseerd persoon schreeuwt gewoon 'ongeschikt'.
Eens.

Maar helaas: dit is al heel lang een probleem in de VS. Zwaar bewapend en slecht getraind.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:50:11 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924655
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:49 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dat staat er toch niet :?
Constitution en zo....
  zondag 25 januari 2026 @ 13:51:20 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924677
quote:

[..]

ICE is al jaar bezig in verschillende staten, het helpt ook niet door ze vanaf begin af te schilderen als Nazi's en gestappo, ja dit gebeurde al op moment dat Trump bekend maakte dat het plan was om illegalen uit te zetten.
Onder Biden waren er weer honderd duizenden het land binnen gekomen die jaren er voor door Obama het land uit waren gezet.

Wat er gebeurde is dat in tegenstelling tot normale protesten wat je hier ziet op de Dam of in een andere grote stad is dat de protesten zich gaan bemoeien met deze arrestaties, In Florida en andere rode staten hielp de politie mee en de Staat ook door info te verstrekken over bepaalde personen.

De situatie word heel anders zodra de staat zoals california en hier minnesota tegenwerkt vanaf dag 1.
Die staten hebben eerlijk gezegd ook niet al te beste reputatie, in california bijvoorbeeld werd er miljarden uitgegeven om het aantal daklozen te verminderen, maar nu zijn er meer.

Minnesota lag ook onder de loep door enorme fraude wat gaande is, Tim Walz stond onder enorme druk en besloot dus niet om zich nogmaals verkiesbaar te stellen.

Wat er dus gebeurt in tegenstelling tot ind de rode staten is dat het Protestors gewoon aanwezig zijn bij de arrestaties die gebeurden, er was geen Politie die dat probeerde te voorkomen.

Kan je voorstellen dat in Nederland Ik noem maar even wat de ME een drug raid uit voert maar ondertussen mensen de ME tegenhoud of de Drugdealers van te voren waarschuwd, Ik noem dit maar als simpele vergelijking want Wij zijn geen VS wij heben geen 2 partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan.

Democraten beschuldigen Republikeinen van alles en Repulikeinen beschuldigen Democraten voor van alles, en men speelt de burger tegen elkaar uit.
Of burger tegen overheid in dit geval, als je wat meer bekend met met de Media in de VS dan zie je dit heel erg!

Zelfs in Belgie waar je ook 2 kampen hebt zie je dit niet zo erg.

het meest bizarre is dat gene wat je dan weer niet in het niews ziet, is dat ice protesten mensen op straat tegenhouden en mensen om ID vraagt anders kom je jou eigen stad niet in.
Ja ook dit gebeurt.
Mensen hebben blokkades gemaakt en houden andere staande omdat men in soortgelijke voertuigen rijden zoals ICE en zich moeten verantwoorden dat ze niet voor ice werken.

waar ik probeer heen te gaan is het volgende, beide kampen zien het escaleren maar geen van beide kampen deed ook maar iets om dit te voorkomen.

Daarom zeg ik pannenkoekenland.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:51:30 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924681
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Kom uit die fuik.
Sanctuary cities zijn bijna altijd Democratische steden. Dat wekt ook de vraag op wat men in die kringen zo aanspreekt in het beschermen van mensen die illegaal in de VS zijn?

Als het aan zulke mensen zou liggen worden grenzen gewoon opgeschort en mag iedereen binnenkomen die dat wil. Dat zorgt ervoor dat zulke mensen een vijfde colonne in een land vormen, zij doen er alles aan vanuit vermeende altruïstische motieven het landsbelang (een gebied bestuurbaar houden) te ondermijnen.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:52:13 #158
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924696
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is alleen onwaar dat ze willekeurige burgers niet staande mogen houden. En zelfs als ze dat zouden doen, dan nog is dat geen reden om stenen te gooien naar agenten of doxing, waarmee je mensen potentieel in levensgevaar brengt.

Jongejonge… staande worden gehouden. Het is me wat! Ben jij nooit staande gehouden door de politie voor een controle? Was dat een traumatische gebeurtenis? Voor mij is het een kwestie van meewerken en netjes goedendag zeggen aan het eind.
Spijker op z’n kop. De politie met het mandaat en de bevoegdheid om een persoon staande te houden.

En het volk wat nu gemaskerd ongekende schade aanricht aan de rechtsstaat in Amerika heeft. dat. niet.

Ze worden alleen niet gecorrigeerd en teruggefloten, maar wat ze daar doen is zonder mandaat vanuit de DHS. Het is ongrondwettelijk en de rest is dus bijzaak.
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:52:41 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924703
En het is heeeeeeeeeeel normaal om dan die verkiezingslijsten te willen overnemen....

Nee hoor, dit is écht normaal hoor...
pi_219924720
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
Geradicaliseerd zou ik hem niet willen noemen, eerder gewoon naief. Het is zijn goed recht om te demonstreren, maar goeie genade doe dat dan niet met een vuurwapen op zak. Geef ze geen reden om te doen wat nu gebeurt is.
Behoorlijk naïef ja.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:56:28 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924744
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef theguyver het volgende:
Democraten beschuldigen Republikeinen van alles en Repulikeinen beschuldigen Democraten voor van alles, en men speelt de burger tegen elkaar uit.
Sorry hoor, maar dit hele beide kampen verhaal slaat nergens op als er dus een regime is dat de constitution aan zijn laars lapt. Of ze nu Dems zijn of van mij part 'onafhankelijk', dit is altijd ongewenst. Het is geen voetbalwedstrijd.
  zondag 25 januari 2026 @ 13:56:52 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924751
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef theguyver het volgende:
waar ik probeer heen te gaan is het volgende, beide kampen zien het escaleren maar geen van beide kampen deed ook maar iets om dit te voorkomen.
Impeachments gemist? 6 januari gemist?
  zondag 25 januari 2026 @ 13:58:21 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924776
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens.

Maar helaas: dit is al heel lang een probleem in de VS. Zwaar bewapend en slecht getraind.
Oké, dus de boel nog eens opschalen en roepen dat ze immuun zijn is dus hartstikke fout?
  zondag 25 januari 2026 @ 13:59:14 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924780
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De fout ligt vooral bij de vrouw die dacht dat zij een ICE agenten moest tegenhouden, een arrestatie weigen en op een agent inrijden en gisteren bij de man die dacht even bewapend de arrestatie van illegale migranten tegen te kunnen houden. Verder onderzoek zal uitwijzen of de agent in dat laatste geval juist heeft gehandeld.

Helaas kunnen zich er nog veel meer van dit soort voorvallen voordoen als geradicaliseerde Democratische kiezers denken even doodleuk voor eigen rechter te kunnen spelen en via obstructie, intimidatie, agressie of zelfs geweld de uitzet van illegale migranten te kunnen dwarsbomen.
Dit, en de politie van Minnesota is nergens te vinden want die worden tegengehouden door Walz en de Burgermeester!

In tegensetlling tot de madam die op een Ice Agent in reed, is dit best duidelijk, de persoon was al ontwapend en kreeg kogels in de rug, Dit is gewoon moord.

Maar wat ik niet snap en dat is VS eigen dat men daar totaal no respect heeft voor de wet, ik gaf dit al eerder aan schietpartijen school shootings plunderingen autos in brand steken etc etc ..

Het is gewoon nog erger dan Parijs, dat is ook zo'n klere bende, maar in Frankrijk is het volk dan weer niet zwaar bewapend wat in de VS dan weer wel het geval is.

De VS is gewoon een pannenkoeken land, verschil tussen arm en rijk is enorm, je hebt 2 partijen die recht tegenover elkaar staan ze maken elkaar uit voor van alles en nog wat, en letterlijk alles is drama.

In de jaren 90 wou ik heel graag een keer nar New York en Washington, nu al geef je me een bak geld zou ik er niet heen willen!
pi_219924791
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Spijker op z’n kop. De politie met het mandaat en de bevoegdheid om een persoon staande te houden.

En het volk wat nu gemaskerd ongekende schade aanricht aan de rechtsstaat in Amerika heeft. dat. niet.

Ze worden alleen niet gecorrigeerd en teruggefloten, maar wat ze daar doen is zonder mandaat vanuit de DHS. Het is ongrondwettelijk en de rest is dus bijzaak.
Ze hebben weldegelijk het recht om mensen staande te houden. Hoe moeten ze anders hun werk kunnen doen?

Denk eens na.

En nogmaals: zelfs al zouden ze dat recht niet hebben: who gives a shit? Dat is toch geen reden om stenen naar hen te gooien? Of hun personalia op internet te flikkeren in de hoop dat iemand hen iets aandoet?

Die even normaal zeg!
pi_219924807
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oké, dus de boel nog eens opschalen en roepen dat ze immuun zijn is dus hartstikke fout?
Ik heb heel duidelijk gesteld dat ik al het olie op het vuur gedrag van zowel GOP als DEM enorm schadelijk vind.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:02:34 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924812
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Impeachments gemist? 6 januari gemist?
BLM gemist?

nee totaal niet ik had vrij genomen en zat voor de buis met een krat pils en popcorn en zag dat al ver van te voren aankomen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:08 schreef theguyver het volgende:
Vandaag gaan ze toch het Congress bestormen toch?
of is dat ook weer uitgesteld -O-
2 dagen voor het gebeurde poste ik dit :P
pi_219924819
Dat we mogen meemaken dat zogenaamde conservatieven 2a de rug toekeren om een corrupte regering te dekken, terwijl die regering hun eigen rechten inperkt. Dit worden nog zware jaren daar. Wat een sterke persoonlijkheden _O_ :W
pi_219924824
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dit, en de politie van Minnesota is nergens te vinden want die worden tegengehouden door Walz en de Burgermeester!

In tegensetlling tot de madam die op een Ice Agent in reed, is dit best duidelijk, de persoon was al ontwapend en kreeg kogels in de rug, Dit is gewoon moord.

Maar wat ik niet snap en dat is VS eigen dat men daar totaal no respect heeft voor de wet, ik gaf dit al eerder aan schietpartijen school shootings plunderingen autos in brand steken etc etc ..

Het is gewoon nog erger dan Parijs, dat is ook zo'n klere bende, maar in Frankrijk is het volk dan weer niet zwaar bewapend wat in de VS dan weer wel het geval is.

De VS is gewoon een pannenkoeken land, verschil tussen arm en rijk is enorm, je hebt 2 partijen die recht tegenover elkaar staan ze maken elkaar uit voor van alles en nog wat, en letterlijk alles is drama.

In de jaren 90 wou ik heel graag een keer nar New York en Washington, nu al geef je me een bak geld zou ik er niet heen willen!
Tikje overdreven. Grootste deel van de VS kun je gewoon naartoe.

Parijs is weer op een andere manier een shithole geworden.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:06:27 #170
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924842
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben weldegelijk het recht om mensen staande te houden. Hoe moeten ze anders hun werk kunnen doen?

Denk eens na.

En nogmaals: zelfs al zouden ze dat recht niet hebben: who gives a shit? Dat is toch geen reden om stenen naar hen te gooien? Of hun personalia op internet te flikkeren in de hoop dat iemand hen iets aandoet?

Die even normaal zeg!
Omdat ICE vanuit DHS wordt aangestuurd op basis van informatie van een ander orgaan zoals USCIS of CBP. Uitvoerende functie dus.

Maar dat is niet wat we nu zien.

Zichzelf niet legitimeren en op basis van uiterlijke kenmerken mensen uit auto’s trekken en aankloppen bij huizen. Vandaar ook de protesten, want wat ICE op dit moment uitvreet gaat linea recta tegen de grondwet in. Exact hoe de gouverneur het omschreef. Dit soort stoottroepen is het allerlaatste wat je in een gezonde rechtstaat door je straten wilt zien lopen.
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:07:36 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924852
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb heel duidelijk gesteld dat ik al het olie op het vuur gedrag van zowel GOP als DEM enorm schadelijk vind.
Kom op nou, hoe gooien de Dems olie op het vuur, als MAGA juist hierop uit is? Gewoon maar de boel laten terroriseren? Nogmaals, dit is echt niet normaal wat ICE en MAGA doet met de bewoners van Amerika, dit is geen politiek beleid, maar doelbewust aansturen op chaos, zodat men de oppositie steeds verder kan wurgen. Het is geen toeval dat Bondi nu om die lijsten vraagt. Als dat dus het plan is, hoe kun je er dan wat tegen doen als bij elk protest gesteld wordt dat protesteren olie op het vuur gooien is.

Zo waren er aanslagen in Duitsland tijden de Nazi's, daar was het ook vast 'beide kanten gooit olie op het vuur', maar achteraf gezien, wat moesten de Joden of oppositie toen anders doen?
  zondag 25 januari 2026 @ 14:08:16 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924858
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tikje overdreven. Grootste deel van de VS kun je gewoon naartoe.

Parijs is weer op een andere manier een shithole geworden.
Sure, kan ik er heen.
Ik wil er niet heen!

Het is een arrogant KUT land. :D
  zondag 25 januari 2026 @ 14:08:49 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924867
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:02 schreef theguyver het volgende:
BLM gemist?
Dat is niet aangestuurd door politiek. Dat is het verschil. Individuen of groepen die onrust schoppen is niet hetzelfde als de zittende macht die knokploegen op je staat afstuurd om chaos te creeren, zodat ze 'maatregelen' kunnen nemen om de Dems uit e verkiezingen te schrappen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:09:17 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219924873
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
BLM gemist?

nee totaal niet ik had vrij genomen en zat voor de buis met een krat pils en popcorn en zag dat al ver van te voren aankomen.
[..]

Ja ho ho,

Een land in vuur en vlam vanwege de dood van een drugsverslaafde crimineel die met valse biljetten bij een supermarkt kwam en daarna hardhandig werd gearresteerd, dat was die miljarden aan schade, duizenden gewonden en tientallen doden werd waard voor sommigen. Het was immers een strijd tegen zogenaamd 'racisme'. Wat een hysterie heeft die zomer opgeleverd zeg, zelfs in Nederland stond men te demonstreren.

Het laat weer de dubbele standaard in de bekende kringen zien: geweld is prima als men het zelf doet, maar men gilt en snikt alles bij elkaar als het vanuit een andere richting komt.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:09:17 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_219924874
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat ICE vanuit DHS wordt aangestuurd op basis van informatie van een ander orgaan zoals USCIS of CBP. Uitvoerende functie dus.

Zichzelf niet legitimeren en op basis van uiterlijke kenmerken mensen uit auto’s trekken en aankloppen bij huizen. Vandaar ook de protesten, want wat ICE op dit moment uitvreet gaat linea recta tegen de grondwet in. Exact hoe de gouverneur het omschreef. Dit soort stoottroepen is het allerlaatste wat je in een gezonde rechtstaat door je straten wilt zien lopen.
En dan ook nog eens met gezichtsbedekking, daar gaan je nekharen toch van overeind staan. Je kan niet eens zien of je echt te maken hebt met federale agenten of met een stelletje criminelen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:09:34 #176
40566 Ericr
Livewrong
pi_219924878
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sanctuary cities zijn bijna altijd Democratische steden. Dat wekt ook de vraag op wat men in die kringen zo aanspreekt in het beschermen van mensen die illegaal in de VS zijn?

Als het aan zulke mensen zou liggen worden grenzen gewoon opgeschort en mag iedereen binnenkomen die dat wil. Dat zorgt ervoor dat zulke mensen een vijfde colonne in een land vormen, zij doen er alles aan vanuit vermeende altruïstische motieven het landsbelang (een gebied bestuurbaar houden) te ondermijnen.
Dat is niet het doel van een sanctuary city. Maar ze mogen onder het tiende amendement weigeren mee te werken aan de praktijken van ICE. Gelet op hoe ICE te werk gaat terecht. Meewerken ondermijnt het vertrouwen in lokale politie en als ICE vertrokken is zit je met de puinhopen door hun veroorzaakt. Het is niet specifiek bedoeld om jan en alleman te beschermen, illegalen en zeker illegale criminelen zullen nog steeds vervolgd worden binnen de wettelijke kaders.

Overigens is het gebruik van het 10de amendement verre van nieuw. Zuidelijke staten hebben het lang gebruikt om segregratie af te dwingen.
pi_219924881
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nogmaals: ik ben ook niet gelukkig met hoe ze opereren.

Maar dat rechtvaardigt niet doxing en het gooien van stenen. Of wel?
  zondag 25 januari 2026 @ 14:11:16 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924890
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

:') is goed.
Dit, dus.
pi_219924900
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kom op nou, hoe gooien de Dems olie op het vuur, als MAGA juist hierop uit is?
Nog afgezien dat jouw vraagstelling niet klopt: door bv ICE te vergelijken met de Gestapo.

Maar het is weer godgeklaagd hoe sommigen eenzijdig de zaak belichten.
pi_219924904
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure, kan ik er heen.
Ik wil er niet heen!

Niet mee eens, maar ok.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:13:36 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924907
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
En dan ook nog eens met gezichtsbedekking, daar gaan je nekharen toch van overeind staan. Je kan niet eens zien of je echt te maken hebt met federale agenten of met een stelletje criminelen.
Vandaar ook de opstand vanuit de gemeenschap die hun buren door een stel anonieme, gemaskerde en gewapende mannen afgevoerd zien worden.
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:14:31 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924911
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon hun gang laten gaan, ook al gaan ze direct tegen de constitution in. <Knip>

Nogmaals, stop eens met denken dat het hier gaat om 'normale' of 'logische' gang van zaken. Trump is uit op totale chaos, gebruikt ICE om een opstand te kunnen gebruiken om de constitution nog verder te kunnen omzeilen met noodwetten e.d.

'It will be bloodless, if the Dems allow us too'

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 14:23:48 ]
pi_219924912
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog afgezien dat jouw vraagstelling niet klopt: door bv ICE te vergelijken met de Gestapo.

dit idd. Tenenkrommend :D
  zondag 25 januari 2026 @ 14:14:47 #184
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219924916
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is niet aangestuurd door politiek. Dat is het verschil. Individuen of groepen die onrust schoppen is niet hetzelfde als de zittende macht die knokploegen op je staat afstuurd om chaos te creeren, zodat ze 'maatregelen' kunnen nemen om de Dems uit e verkiezingen te schrappen.
Oh jazeker wel

Btw dit escalleeerde vanuit dezelfde staat.
En ook toen deed Walz weinig om die shit te sussen.
Ik meen zelfs dat vorig jaar pas de beelden van de agent pas werden vrijgegeven, wat ze al veel eerder hadden moeten doen btw.

Neemt niet weg dat ook dit door de media werd aangewakkerd en bepaalde partijen.

quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja ho ho,

Een land in vuur en vlam vanwege de dood van een drugsverslaafde crimineel die met valse biljetten bij een supermarkt kwam en daarna hardhandig werd gearresteerd, dat was die miljarden aan schade, duizenden gewonden en tientallen doden werd waard voor sommigen. Het was immers een strijd tegen zogenaamd 'racisme'. Wat een hysterie heeft die zomer opgeleverd zeg, zelfs in Nederland stond men te demonstreren.

Het laat weer de dubbele standaard in de bekende kringen zien: geweld is prima als men het zelf doet, maar men gilt en snikt alles bij elkaar als het vanuit een andere richting komt.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:15:20 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924919
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Precies, want ja, Trump is hier helemaal niet op uit...

Kop in het zand en de man geloven die over alles liegt.
pi_219924922
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is niet aangestuurd door politiek.
Toch wel. En raad eens welke namen opduiken in het opjutten en ondersteunen van de raddraaiers? Zowel Harris als Walz.
pi_219924929
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vanwege doxing…
  zondag 25 januari 2026 @ 14:16:38 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924934
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh jazeker wel
[..]

Nee.
pi_219924937
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') is goed.
Je bent dus niet in staat om doxing en stenen gooien naar agenten te veroordelen… bravo.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:17:06 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924939
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch wel. En raad eens welke namen opduiken in het opjutten en ondersteunen van de raddraaiers? Zowel Harris als Walz.
Kop in het zand...
pi_219924941
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure, kan ik er heen.
Ik wil er niet heen!

Aardige mening wel over een land waar je zeker weten het overgrote deel niet van hebt gezien. De mensen die ik heb gesproken toen ik in NYC was waren gewoon aardig. Niks kuts aan.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:18:09 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219924953
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent dus niet in staat om doxing en stenen gooien naar agenten te veroordelen… bravo.
Dat zijn mensen die dat doen, daar is al een wet tegen. Nogmaals, individuen of groepen is niet 'overheid stuurt knokploeg en je hebt verder geen poot om op te staan'.
pi_219924973
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, want ja, Trump is hier helemaal niet op uit...

Kop in het zand en de man geloven die over alles liegt.
Het is meer dat ik jou niet zomaar geloof.
pi_219924975
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die dat doen, daar is al een wet tegen.
Ja en dan worden ze gearresteerd. En dan gaan ze zich verzetten, vingers afbijten en inrijden op mensen enzo.
pi_219924978
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kop in het zand...
Lukt niet. Daar zit die van jou al…
  zondag 25 januari 2026 @ 14:21:28 #196
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219924985
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat het allemaal net een tandje boven je pet gaat mbt wat een overheidsinstantie vanuit een geweldsmonopolie mag en kan. Maar stenen gooien is inderdaad ongekend erg enzo.
Dit, dus.
pi_219925001
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die dat doen, daar is al een wet tegen.
Kortom: degenen die dat doen zijn niet goed bezig. Noted.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:22:56 #198
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925002
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Aardige mening wel over een land waar je zeker weten het overgrote deel niet van hebt gezien. De mensen die ik heb gesproken toen ik in NYC was waren gewoon aardig. Niks kuts aan.
Ik ken het land goed genoeg dat ik er van mijn levensdagen niet heen wil.
En er zijn tig redenen waarom niet.
En New york al helemaal niet!10 jaar terug, maybe, nu HELL NO!
  zondag 25 januari 2026 @ 14:23:13 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925006
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is meer dat ik jou niet zomaar geloof.
Je hoeft mij ook niet te geloven, je moet gewoon kijken wat Trump en co doen en zeggen. Daar heb je niemand anders voor nodig dan je eigen ogen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:23:59 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925022
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja en dan worden ze gearresteerd. En dan gaan ze zich verzetten, vingers afbijten en inrijden op mensen enzo.
Ja, mensen die iets doen wat een misdrijf is moeten worden berecht en opgesloten, of dat nu een burger is, of iemand die een pak draagt.
pi_219925023
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat het allemaal net een tandje boven je pet gaat mbt wat een overheidsinstantie vanuit een geweldsmonopolie mag en kan. Maar stenen gooien is inderdaad ongekend erg enzo.
Een ad hominem gebruiken is doorgaans de manier om verstand van zaken te etaleren?
pi_219925030
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, een meerderheid vindt dat 'some illegal migrants' uit moeten worden gezet.

En onder de laatste Democratische president zijn er vooral miljoenen bijgekomen. We kennen allemaal de beelden nog wel van nabij de Mexicaanse grens:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die onderste foto schijnt uit 2018 te zijn.

Anyway, Biden heeft ook een recordaantal direct terug gestuurd, en in 2024 maatregelen genomen om de instroom aan banden te leggen.
Halverwege 2024 ging 70% meteen retour.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:25:34 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925042
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom: degenen die dat doen zijn niet goed bezig. Noted.
Ja en dat wil niet zeggen dat het dan oké is om een dienst te hebben met trigger happy en ongetrainde mensen die zogenaamd 'immuun' zijn, volgens het Witte Huis of all places. Ook die moeten zich gewoon an de wet houden, maar dat doen ze niet. Alleen die opmerkingen al van Trump en Miller, dan weet je toch al wat hun intentie is?
  zondag 25 januari 2026 @ 14:26:27 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925050
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een ad hominem gebruiken is doorgaans de manier om verstand van zaken te etaleren?
Nouja, je etaleert dat je echt geen flauw idee hebt hoe de zaak nou precies in elkaar steekt. Maakt verder niet uit, maar dan blijven we langs elkaar heen praten.
Dit, dus.
pi_219925052
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je hoeft mij ook niet te geloven, je moet gewoon kijken wat Trump en co doen en zeggen. Daar heb je niemand anders voor nodig dan je eigen ogen.
En dan is de conclusie dat Trump het allemaal heel scherp ziet en realistisch is, en dat alles de schuld is van links, de Democraten en Europa.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:28:19 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925069
Je woont in een Westerse samenleving, waar we allemaal gebruik kunnen maken van rechten bij arrestatie e.d. De politie kan hier niet zomaar doen en laten wat ze willen, zonder verantwoordelijkheid te hoeven afdragen. Jij kan een advocaat krijgen, de boel aanvechten, in beroep gaan enz. Welkom in het Westen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:28:30 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925070
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, dat ging ook allemaal niet vanaf dag 1, Trump is zeker uit op het opsluiten van politieke tegenstanders.

De omvang van de holocaust werd pas na de oorlog duidelijk, en toch werden de Nazi's al gezien als het absolute kwaad. Er is een weg die daar naartoe heeft geleid, dat was niet allemaal vanaf dag 1. Ik zeg niet dat Trump allemaal mensen gaat laten vergassen, maar roepen dat ICE immuun is voor wat ze ook doen, is al een stap naar dit soort shit. Mensen worden gemarteld in een mensonterende gevangenis, er zijn ook daar al doden gevallen en wie weet wat nog uit moet komen.
Als het inderdaad blijkt dat Walz inderdaad erg betrokken is bij de Fraude zaak die nu druk word onderzocht, Dan zie ik hem wel graag in de cel.

Trump trouwens ook maar meer vanwege de reden omdat hij het land op jutte toen hij verloor van Biden!
Het probleem in de VS is gewoon dat je er gewoon bakken met geld tegenaan kan smijten als politicus.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 14:28:50 #208
5428 crew  miss_sly
pi_219925074
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
ICE is zelfs volledig immuun voor vervolging als ik me niet vergis?
pi_219925083
quote:

[..]
Nogmaals, dat ging ook allemaal niet vanaf dag 1, Trump is zeker uit op het opsluiten van politieke tegenstanders.

De omvang van de holocaust werd pas na de oorlog duidelijk, en toch werden de Nazi's al gezien als het absolute kwaad. Er is een weg die daar naartoe heeft geleid, dat was niet allemaal vanaf dag 1. Ik zeg niet dat Trump allemaal mensen gaat laten vergassen, maar roepen dat ICE immuun is voor wat ze ook doen, is al een stap naar dit soort shit. Mensen worden gemarteld in een mensonterende gevangenis, er zijn ook daar al doden gevallen en wie weet wat nog uit moet komen.
Al tijdens (en zelfs voor!) de oorlog wist men van de misdaden tegen de Joden. Even de geschiedenis wat beter doorspitten als je zonodig vergelijkingen wil gaan maken…

Ooit gehoord van de kristallnacht?

Martelingen door ICE daar zie ik graag bewijzen van. Doden in detentie: helaas niet nieuw.

Ik ben ook zeer kritisch op dit soort zaken. Maar de vergelijking met de holocaust is zoiets als iemand die in een café een vrouw een tik op haar billen heeft gegeven vergelijken met Dutroux. Niet ok, maar holy shit… daar zitten meer dan 50 grijstinten tussen!
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 14:30:28 #210
5428 crew  miss_sly
pi_219925093
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als het inderdaad blijkt dat Walz inderdaad erg betrokken is bij de Fraude zaak die nu druk word onderzocht, Dan zie ik hem wel graag in de cel.

Trump trouwens ook maar meer vanwege de reden omdat hij het land op jutte toen hij verloor van Biden!
Het probleem in de VS is gewoon dat je er gewoon bakken met geld tegenaan kan smijten als politicus.
Punt is dat er helemaal (nog) niet bekend is of Walz erbij betrokken was, maar dat daar geroepen wordt door Trump cs en hij daarmee ook al meteen veroordeeld is. Er is geen behoorlijk onderzoek of gang naar de rechter.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:32:04 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925114
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dan is de conclusie dat Trump het allemaal heel scherp ziet en realistisch is, en dat alles de schuld is van links, de Democraten en Europa.
En volgens links is alles de schuld van Trump, zie hoe het balletje rolt daar?
Moddergooien gaat daar beide kanten op!

De VS ziet zichzelf als het beste land ter wereld maar in feite is het een pannenkoeken land!
pi_219925120
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die onderste foto schijnt uit 2018 te zijn.

Anyway, Biden heeft ook een recordaantal direct terug gestuurd, en in 2024 maatregelen genomen om de instroom aan banden te leggen.
Halverwege 2024 ging 70% meteen retour.
leuk maar als je daarnaast de immigratie promoot is dat dweilen met de kraan open
  zondag 25 januari 2026 @ 14:32:21 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925121
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:28 schreef theguyver het volgende:
Ja helemaal mee eens, wie de wet overtreedt moet de gevolgen ondergaan. Wel vreemd dat er dan helemaal bovenin een criminele gek zit, die zichzelf bijvoorbeeld rijker maakt door zijn functie te gebruiken voor persoonlijk financieel gewin. Dat mag helemaal niet en daarmee alleen al overtreedt hij de wet en ondermijnt hij de constitution.

Hij moet al heel lang de cel in, als het je echt gaat om 'justice'. En dat is maar 1 zaak... Trump heeft hele lijsten aan zaken en heeft onderzoek naar hem juist gestopt en die mensen ontslagen en ook dat mag niet volgens de constitution. Dan maakt het mij niet uit of het Trump of Arne Slot is, maar het laat precies zien wat ie allemaal aan het doen is.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:32:28 #214
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925124
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat betreft taken die moeten worden uitgevoerd wel. Op persoonlijke titel zijn ze niet onschendbaar zoals een politieagent dat ook niet is.
Dit, dus.
pi_219925125
quote:

[..]
Nee, niet volledig immuun. Maar wel vergaand. Dat maakt het erg lastig om hen te vervolgen. De wet geldt ook voor hen.
pi_219925128
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja en dat wil niet zeggen dat het dan oké is om een dienst te hebben met trigger happy en ongetrainde mensen die zogenaamd 'immuun' zijn, volgens het Witte Huis of all places. Ook die moeten zich gewoon an de wet houden, maar dat doen ze niet. Alleen die opmerkingen al van Trump en Miller, dan weet je toch al wat hun intentie is?
En ik heb het oke genoemd? Do tell…
pi_219925134
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Toch vervelend, al die mensen met telefoons die filmpjes kunnen maken.

[ twitter ]

Heel duidelijk te zien dat de man op zijn knieën naar voren gebogen op de grond zit, de ice-agent in grijs zijn pistool uit zijn broek band (op zijn rug) pakt en een andere ice-agent hem executeert. Iets anders is er niet van te maken.
Bizarre executie
  zondag 25 januari 2026 @ 14:33:31 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925142
quote:

[..]
Volgens het Witte Huis en als DOJ zich alleen bezighoudt met wat Trump wil...ja, dan hebben ze dat voor nu, totdat er een president komt die DOJ niet inzet als persoonlijke assistent in corruptie.
pi_219925146
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nouja, je etaleert dat je echt geen flauw idee hebt hoe de zaak nou precies in elkaar steekt. Maakt verder niet uit, maar dan blijven we langs elkaar heen praten.
Lekker vage beschuldiging weer… Man en paard. Anders is dit ook niets meer dan een laffe ad hominem.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:34:17 #220
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219925153
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al tijdens (en zelfs voor!) de oorlog wist men van de misdaden tegen de Joden. Even de geschiedenis wat beter doorspitten als je zonodig vergelijkingen wil gaan maken…

Ooit gehoord van de kristallnacht?

Martelingen door ICE daar zie ik graag bewijzen van. Doden in detentie: helaas niet nieuw.

Ik ben ook zeer kritisch op dit soort zaken. Maar de vergelijking met de holocaust is zoiets als iemand die in een café een vrouw een tik op haar billen heeft gegeven vergelijken met Dutroux. Niet ok, maar holy shit… daar zitten meer dan 50 grijstinten tussen!
De beelden van concentratiekampen waren pas te zien bij Nuremberg.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 14:34:30 #221
5428 crew  miss_sly
pi_219925155
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat betreft taken die moeten worden uitgevoerd wel. Op persoonlijke titel zijn ze niet onschendbaar zoals een politieagent dat ook niet is.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, niet volledig immuun. Maar wel vergaand. Dat maakt het erg lastig om hen te vervolgen. De wet geldt ook voor hen.
Ah, dank. Ik wist niet precies hoe het zat. Maar ze kunnen dus in functie redelijk ongestoord hun gang gaan zonder bang te hoeven zijn dat er een onderzoek tegen hun handelen wordt gestart?
pi_219925156
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
Defacto imuun dus.
pi_219925160
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw woorden. Maar: noted.
pi_219925169
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij zo onschuldig als een pasgeboren baby en verlaag jij je nooit daartoe O+
Volhouden!
pi_219925182
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben hier gewoon user, geen mod.
O, dan mag jij je dus hier wel misdragen?

Lijkt mij niet de policy, maar ok.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:38:06 #226
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925196
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Punt is dat er helemaal (nog) niet bekend is of Walz erbij betrokken was, maar dat daar geroepen wordt door Trump cs en hij daarmee ook al meteen veroordeeld is. Er is geen behoorlijk onderzoek of gang naar de rechter.
klopt, maar komt mooi uit om tegen de regering te werken en zo onderzoek onmogelijk te maken.

Btw deze fraude zaak met taxi bedrijven, daycare, en healthcare reikt ook ver buiten Minnesota alleen btw.

Het grootste probleem is dat het behoorlijk op lijkt dat als je in de politiek zit je behoorlijk onschendbaar lijkt.

Bijvoorbeeld de Clintons waren opgeroepen om verantwoording af te leggen voor hun mogelijke betrokkenheid met Epstein, ze staken hun middelvinger op en kwamen niet opdagen.
Trump zou het zelf openbaren maar wat we zagen waren honderden zwarte pagina's trwijl hij daarvoor zelfs aangaf dat hij nooit zoiets gezegd zou hebben dat hetb geopenbaart zou worden.
En zo kan ik wel even door gaan zowel republikeinse kant als Democratische kant.
pi_219925199
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De beelden van concentratiekampen waren pas te zien bij Nuremberg.
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.

Hoe dan ook: tik tegen de billen -> Dutroux.
pi_219925209
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Inderdaad mijn conclusie, waar ook jouw visie in zit verwerkt
Alleen is dat niet waar.
pi_219925211
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.

Hoe dan ook: tik tegen de billen -> Dutroux.
Ziedaar, de gelijkenis.
pi_219925217
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen is dat niet waar.
Klopt, dat was best een maffe visie.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:39:39 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925218
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lekker vage beschuldiging weer… Man en paard. Anders is dit ook niets meer dan een laffe ad hominem.
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.
Dit, dus.
pi_219925220
quote:

[..]

Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.
pi_219925230
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
pi_219925238
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.

Dat ik in Nederland de vergelijking met de politie maak heeft alles te maken met dat we hier geen ICE als zodanig kennen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:43:49 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_219925255
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
pi_219925261
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
Dat klopt
  zondag 25 januari 2026 @ 14:48:17 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925296
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij dacht dat doe ik wel ff.
Maar hij was ff vergeten dat Putin net zo grote asshole is als hijzelf.
pi_219925301
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.

Dat ik in Nederland de vergelijking met de politie maak heeft alles te maken met dat we hier geen ICE als zodanig kennen.
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.
ICE opereert civielrechtelijk, de politie strafrechtelijk.
Politie mag met een huiszoekingsbevel een woning binnen treden. ICE niet.

ICE heeft bovendien geen wettelijke bevoegdheid om Amerikaanse staatsburgers te arresteren of te deporteren. Hun mandaat is strikt beperkt tot het handhaven van immigratiewetten die gelden voor niet-burgers.
pi_219925306
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij dat niet doet?

Het probleem van direct ingrijpen is dat het regime dat weer kan misbruiken. Delicate kwestie.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:48:59 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925308
Dit is geen beleid van Trump, maar duidelijk een geval van de zaak niet in de hand hebben.
Dit, dus.
pi_219925335
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.
ICE opereert civielrechtelijk, de politie strafrechtelijk.
Politie mag met een huiszoekingsbevel een woning binnen treden. ICE niet.

ICE heeft bovendien geen wettelijke bevoegdheid om Amerikaanse staatsburgers te arresteren of te deporteren. Hun mandaat is strikt beperkt tot het handhaven van immigratiewetten die gelden voor niet-burgers.
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….

Overigens is de bevoegdheid om te arresteren ook in Nederland algemeen (onder strikte voorwaarden).
pi_219925357
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….

Overigens is de bevoegdheid om te arresteren ook in Nederland algemeen (onder strikte voorwaarden).
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:57:21 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925358
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Buitendam het volgende:
Dit is geen beleid van Trump, maar duidelijk een geval van de zaak niet in de hand hebben.
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.

En de ice agent moet zeker weten veroordeelt worden.

Hoe het verder gaat lopen, geen idee maar het zorgt wel weer voor goeie TV, persoonlijk veel interessanter dan veel Series wat op de buis is..

Pakt weer kratje pils en chips er bij.

Hoe het went of keert Trump zorgt voor goeie debiele en krankzinnige entertainment waar hollywood niet aan kan tippen.
pi_219925374
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…

Hoe dan ook: ik had het gewoon over aangehouden worden en of iemand dat wel eens mee had gemaakt en heel traumatisch vond, in plaats van dat je het duldt en vervolgens vriendelijk afscheid neemt en doorgaat met je eigen leven.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:01:34 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925384
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.

Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.

Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.

Protesteren prima, maar ga niet in de weg lopen van handhaving!

Dit was gewoon een kwestie van tijd..
pi_219925387
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.

quote:
Hoe dan ook: ik had het gewoon over aangehouden worden en of iemand dat wel eens mee had gemaakt en heel traumatisch vond, in plaats van dat je het duldt en vervolgens vriendelijk afscheid neemt en doorgaat met je eigen leven.
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.
pi_219925397
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.

Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.

Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.

Ga je krijgen als de handhaving zelf zich niet aan de wet houdt.
pi_219925399
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.
[..]
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.
Dat laatste is niet waar het om ging.

En het eerste: je schreef dat ze het in het geheel niet mochten. En dat is simpelweg onwaar.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:04:25 #249
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925400
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.

En de ice agent moet zeker weten veroordeelt worden.

Hoe het verder gaat lopen, geen idee maar het zorgt wel weer voor goeie TV, persoonlijk veel interessanter dan veel Series wat op de buis is..

Pakt weer kratje pils en chips er bij.

Hoe het went of keert Trump zorgt voor goeie debiele en krankzinnige entertainment waar hollywood niet aan kan tippen.
Het is maar wat je verstaat onder entertainment. De nabestaanden van dit geweld denken er waarschijnlijk anders over.

Maar het is hetzelfde recept als Poetin en Netanyahu. Geef een gangster een pak en de macht over een land om dit als uitkomst te krijgen.
Dit, dus.
pi_219925411
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
En in plaats van in dialoog te gaan met die staten gaat Trump de confrontatie met ze aan.

quote:

Ik heb er verder ook niets mee, maar demonstreren is een democratisch recht en gaat er niet altijd zachtzinnig aan toe.

quote:
Dit hadden ze kunnen zien aankomen. Des te kwalijker dat de overheden hier niet op hebben geanticipeerd.

We zien nu de tweede dode door geklungel van ICE, en triggerhappy agenten die dan ver over de schreef gaan.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:14:43 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925461
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is maar wat je verstaat onder entertainment. De nabestaanden van dit geweld denken er waarschijnlijk anders over.

Maar het is hetzelfde recept als Poetin en Netanyahu. Geef een gangster een pak en de macht over een land om dit als uitkomst te krijgen.
Politiek VS en moddergooien heen en weer over wie schuld heeft vind ik een vorm van entertainment.
Zoals ik al zei dit is al jaren zo.
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
En in plaats van in dialoog te gaan met die staten gaat Trump de confrontatie met ze aan.
[..]
Ik heb er verder ook niets mee, maar demonstreren is een democratisch recht en gaat er niet altijd zachtzinnig aan toe.
[..]
Dit hadden ze kunnen zien aankomen. Des te kwalijker dat de overheden hier niet op hebben geanticipeerd.

We zien nu de tweede dode door geklungel van ICE, en triggerhappy agenten die dan ver over de schreef gaan.
Klopt daarom geef ik beide kampen op de flikker voor dit.

maar het is als , als , als ..

De VS zelf heeft geen zelfreflectie, het is 9 op de 10 keer allemaar achteraf gelul.

De boel escaleert zie Los Angeles 92 BLM protesten, januari 6 en nu dit..

In alle gevallen een politiek spelletje maar de politici komen er mee weg.

En zo gaat het door en door en door, in plaats van een oplossing te zoeken, gaat men alleen maar met vingertje wijzen naar elkaar!
pi_219925462
Nog enkele beelden waarop te zien is hoe eerst het wapen werd afgenomen, en daarna ICE het slachtoffer dood schiet.

https://imgur.com/gallery(...)-shot-ground-qsxH1lK
pi_219925474
https://www.themirror.com(...)ter-olympics-1639528

ICE agents are expected to be in Italy for the 2026 Winter Olympics
  zondag 25 januari 2026 @ 15:22:23 #254
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925516
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
Politiek VS en moddergooien heen en weer over wie schuld heeft vind ik een vorm van entertainment.
Zoals ik al zei dit is al jaren zo.
Deze vorm van extreem (overheids)geweld is absoluut niet aan de orde geweest onder een andere republikein of democraat. Of er moet een capitoolbestorming of ICE-executies zijn geweest onder Obama, Bush of Raegan wat ik ben vergeten.
Dit, dus.
pi_219925584
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:17 schreef skysherrif het volgende:
https://www.themirror.com(...)ter-olympics-1639528

ICE agents are expected to be in Italy for the 2026 Winter Olympics
wat hebben die mongolen daar te zoeken ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219925619
Maar goed, inmiddels zitten we in de situatie dat Bellingcat, de New York Times en de Wall Street Journal zeggen dat het narratief van de federale overheid niet klopt; en dat de overheid het onderzoek frustreert.

Dat zou de discussie over wie de bad guy is toch plat moeten slaan
  zondag 25 januari 2026 @ 15:38:05 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219925621
twitter

twitter
  zondag 25 januari 2026 @ 15:39:35 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925631
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Deze vorm van extreem (overheids)geweld is absoluut niet aan de orde geweest onder een andere republikein of democraat. Of er moet een capitoolbestorming of ICE-executies zijn geweest onder Obama, Bush of Raegan wat ik ben vergeten.
Klein schalig niet zoals dit zo breed uitgemeten!

Maar toen waren waren Karins ook niet aan het roer.
Begrijp me niet verkeerd, maar veel van de protesten word geleid door een betaalde groep.
Bij de actie in venezuela waren proffesioneel uitgeruste Portesten al bezig voor Madura al geland waren met protest borden en al.
Bij de palasteinse protesten zie je ze rondlopen om interviewers weg te halen bij de mensen die protesteren.
iddem bij Venezula anti ICE ant trump anti Tesla en ga maar even door.

zondag 25 januari 2026 @ 15:40:25 #259
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219925635
  zondag 25 januari 2026 @ 15:40:54 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925638
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:37 schreef Weird- het volgende:
Maar goed, inmiddels zitten we in de situatie dat Bellingcat, de New York Times en de Wall Street Journal zeggen dat het narratief van de federale overheid niet klopt; en dat de overheid het onderzoek frustreert.

De bad guy is in dit geval 100% de ICE agent, ik denk dat niemand hier over twijfelt.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:42:08 #261
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925643
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klein schalig niet zoals dit zo breed uitgemeten!

Maar toen waren waren Karins ook niet aan het roer.
Begrijp me niet verkeerd, maar veel van de protesten word geleid door een betaalde groep.
Bij de actie in venezuela waren proffesioneel uitgeruste Portesten al bezig voor Madura al geland waren met protest borden en al.
Bij de palasteinse protesten zie je ze rondlopen om interviewers weg te halen bij de mensen die protesteren.
iddem bij Venezula anti ICE ant trump anti Tesla en ga maar even door.

Capitoolbestormingen, Henk. Je bent nu knalerwten met clusterbommen aan het vergelijken.
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:42:33 #262
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219925647
twitter
pi_219925652
Is er een reden waarom die ice agents geen bodycam dragen?
  zondag 25 januari 2026 @ 15:45:17 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219925666
  zondag 25 januari 2026 @ 15:49:25 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219925686
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:37 schreef Weird- het volgende:

De diehard fanboys zouden het nog recht proberen te praten als ze of zelfs Trump in eigen persoon hun moeder doodschiet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:49:34 #266
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925688
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Capitoolbestormingen, Henk. Je bent nu knalerwten met clusterbommen aan het vergelijken.
Oh nee hoor het ging er in veel van die protesten behoorlijk hard aan toe, maar dat zie je niet op TV.
Afgelopen jaar in LA waarbij autos gesloopt werden winkels gepluderd nationale garde moest er aan te pas komen en een avond klok, het is als een wonder dat er geen doden bij vielen.

De capitool bestorming was ook inderdaad van een totaal ander kaliber, dat zeg ik ook niet.
Dat komt ook omdat Politici er elf bij betrokken werden, daarom word dit ook breed uitgemeten.

Wat nog veel erger was dat Ik Wantie en veel anderen dit al ver van te voren zagen aan komen behalve daar in de VS.
pi_219925699
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De diehard fanboys zouden het nog recht proberen te praten als ze of zelfs Trump in eigen persoon hun moeder doodschiet.
Ja, maar dan kunnen ze ook eindelijk in de woonkamer Fokken in plaats van op zolder…
pi_219925709
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:32 schreef TLC het volgende:

[..]
wat hebben die mongolen daar te zoeken ?
Delegaties regelen hun eigen beveiliging, blijkbaar ICE agenten voor de Amerikaanse olympische ploeg.
pi_219925750
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
De bad guy is in dit geval 100% de ICE agent, ik denk dat niemand hier over twijfelt.
Daar denken Kristi Noem, Stephen Miller en JD Vance toch anders over gezien hun commentaar op Twitter
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 15:54:01 #270
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925756
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:50 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Delegaties regelen hun eigen beveiliging, blijkbaar ICE agenten voor de Amerikaanse olympische ploeg.
Heuh, wat gek. Ik heb me toch altijd laten vertellen dat ICE er enkel is om illegalen op te sporen en uit te zetten?

*Surprised Pikachu*
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 15:54:56 #271
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925763
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:53 schreef Weird- het volgende:

[..]
Daar denken Kristi Noem, Stephen Miller en JD Vance toch anders over gezien hun commentaar op Twitter
Ook zij weten dondersgoed wat er aan de hand is. Ze kiezen er alleen voor om er over te liegen.
pi_219925775
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:50 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Pittig, dan is geen enkele niet Amerikaanse sporter veilig,
  zondag 25 januari 2026 @ 15:57:02 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219925784
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:53 schreef Weird- het volgende:

[..]
pi_219925786
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heuh, wat gek. Ik heb me toch altijd laten vertellen dat ICE er enkel is om illegalen op te sporen en uit te zetten?

*Surprised Pikachu*
"...ICE — which already has a permanent presence in the country at the U.S. Embassy — could be used to support local law enforcement forces in keeping the event safe."

Ze gaan dus gewoon de Italianen helpen. En ze zijn standaard al daar.
Wist ik niet.
  FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2026 @ 16:00:16 #275
364681 over_hedge
pi_219925805
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:40 schreef theguyver het volgende:
, ik denk dat niemand hier over twijfelt.
Ik zou de laatste paar topics dan nog maar eens goed bekijken :P
pi_219925807
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Ze zullen zich daar gewoon moeten schikken naar de Carabinieri en Polizia.
pi_219925811
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort ongelukken altijd wel voorkomen, zeker in Amerika. Agent is in confrontatie met iemand, maakt verkeerde inschatting over een vuurwapen en schiet dan iemand dood. Zo uitzonderlijk is dat niet, in een land vol trigger happy agenten, in combinatie met burgers die wapens dragen.

Wat wel compleet anders is, is de reactie op zo’n incident. Onder elke andere regering was de reactie iets geweest in de trend van: er heeft een tragisch incident plaatsgevonden, we onderzoeken wat de aanleiding was en of de agent gerechtvaardigd heeft geschoten. Maar onder Trump wordt er binnen een uur geroepen dat het slachtoffer een bloeddorstige terrorist was die volkomen terecht is doodgeschoten. Ik snap niks van die strategie.
pi_219925823
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

*Surprised Pikachu*
Ja ook geen idee hoe dat zit. Maar als de beveiliging dingen gaat doen waar ze geen rechten op hebben wordt dat de volgende rel.

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja vast
pi_219925825
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze zullen zich daar gewoon moeten schikken naar de Carabinieri en Polizia.
Twijfel of ze dat snappen.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 16:04:09 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925832
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
"...ICE — which already has a permanent presence in the country at the U.S. Embassy — could be used to support local law enforcement forces in keeping the event safe."

Ze gaan dus gewoon de Italianen helpen. En ze zijn standaard al daar.
Wist ik niet.
Hmm, snap op zich wel dat er ICE personeel standaard op ambassades aanwezig is. Maar vermoed dat dat niet de slecht opgeleidde knokploegen zijn zoals die thans huishouden in Minneapolis.
ik kan me zo voorstellen dat Italië ook niet zit te wachten op dergelijke "beveiliging".
Hoop dat ze de ICE-knokploegen buiten weten te houden, want daar word je evenement niet veel veiliger van.
pi_219925844
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:43 schreef Black_Baron het volgende:
Is er een reden waarom die ice agents geen bodycam dragen?
Ja, dan kunnen de beelden tegen hen werken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219925851
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:02 schreef Questular het volgende:

[..]
Twijfel of ze dat snappen.
Dan leggen ze dat daar wel uit. Die Italianen staan ook niet bekend om hun gevoel voor humor wat het dat aangaat.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:12:07 #283
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925885
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort ongelukken altijd wel voorkomen, zeker in Amerika. Agent is in confrontatie met iemand, maakt verkeerde inschatting over een vuurwapen en schiet dan iemand dood. Zo uitzonderlijk is dat niet, in een land vol trigger happy agenten, in combinatie met burgers die wapens dragen.

Wat wel compleet anders is, is de reactie op zo’n incident. Onder elke andere regering was de reactie iets geweest in de trend van: er heeft een tragisch incident plaatsgevonden, we onderzoeken wat de aanleiding was en of de agent gerechtvaardigd heeft geschoten. Maar onder Trump wordt er binnen een uur geroepen dat het slachtoffer een bloeddorstige terrorist was die volkomen terecht is doodgeschoten. Ik snap niks van die strategie.
Wanneer heeft ICE onder een andere president binnen een maand 2 burgers gedood tijdens protesten?
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:12:57 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925898
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm, snap op zich wel dat er ICE personeel standaard op ambassades aanwezig is. Maar vermoed dat dat niet de slecht opgeleidde knokploegen zijn zoals die thans huishouden in Minneapolis.
ik kan me zo voorstellen dat Italië ook niet zit te wachten op dergelijke "beveiliging".
Hoop dat ze de ICE-knokploegen buiten weten te houden, want daar word je evenement niet veel veiliger van.
De huidige ICe groep bestaat uit voormalige agenten uit mineapolis (afgelopen weken waren er 10+ overgstapt vanwege het beleid van walz en de Burgermeester) border guard en tig anderen, hoeveel extact en waar ze allemaal vandaan komen weet ik niet p[recies, wat ik wel weet is dat er momenteel 2000 zijn in de staat.
Het gross is goed opgeleid, maar ik weet niet of er veel zijn ingezet zonder specifieke training, maar wat zou kunnen is dat men er meer snel heeft ingezet door de oplopende escalaties, en dus niet meer hebben dan basic training.

Maar zoals ik al zei ik gok dat dit het geval is.

oiok dat valt niet goed te keuren, ik moet ook zeggen het is ook best lastig als je een raid uit voert en je word achtervolgd door protesterend volk en je krijgt de hele dag fluitjes te horen en je word de godsgandse dag voor alles en nog wat uitgemaakt.
Niet iedereen kan dit verteren.
pi_219925912
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Buitendam het volgende:
Wanneer heeft ICE onder een andere president binnen een maand 2 burgers gedood tijdens protesten?
Niet onder een andere president maar toen werd de bevolking ook niet actief opgehitst door politici en media om ICE agenten te provoceren en geweld uit te lokken. De huidige escalatie komt door de linkse aanstokers die burgers aanzetten tot gevaarlijke confrontaties.
pi_219925928
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
De huidige ICe groep bestaat uit voormalige agenten uit mineapolis (afgelopen weken waren er 10+ overgstapt vanwege het beleid van walz en de Burgermeester) border guard en tig anderen, hoeveel extact en waar ze allemaal vandaan komen weet ik niet p[recies, wat ik wel weet is dat er momenteel 2000 zijn in de staat.
Het gross is goed opgeleid, maar ik weet niet of er veel zijn ingezet zonder specifieke training, maar wat zou kunnen is dat men er meer snel heeft ingezet door de oplopende escalaties, en dus niet meer hebben dan basic training.

oiok dat valt niet goed te keuren, ik moet ook zeggen het is ook best lastig als je een raid uit voert en je word achtervolgd door protesterend volk en je krijgt de hele dag fluitjes te horen en je word de godsgandse dag voor alles en nog wat uitgemaakt.
Beetje zoals de Nederlandse politie maar dan met een achterlijk wapenbeleid voor burgers en zenuwachtige triggerhappy agenten.
pi_219925943
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:14 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Niet onder een andere president maar toen werd de bevolking ook niet actief opgehitst door politici en media om ICE agenten te provoceren en geweld uit te lokken. De huidige escalatie komt door de linkse aanstokers die burgers aanzetten tot gevaarlijke confrontaties.
pi_219925949
quote:

[..]
En ik maar denken dat het geweld uitlokken etc een nieuwe dimensie heeft gekregen na de bestorming van het capitool.
pi_219925955
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Sorry voor de AI, maar had geen zin om zelf uitgebreid te spitten…

1. Barack Obama (2009–2017): De opkomst van "Cross-Border" schietpartijen
Onder president Obama nam de militarisering van de grens toe, wat leidde tot een reeks spraakmakende incidenten waarbij agenten vanaf Amerikaans grondgebied mensen op Mexicaans grondgebied doodschoten.
• Sergio Adrián Hernández-Güereca (2010): Een 15-jarige Mexicaanse jongen werd door een Amerikaanse Border Patrol-agent doodgeschoten terwijl hij op de oevers van de Rio Grande stond. De agent beweerde dat er met stenen werd gegooid. Deze zaak leidde uiteindelijk tot een rechtszaak bij het Amerikaanse Hooggerechtshof (Hernández v. Mesa).
• José Antonio Elena Rodríguez (2012): Deze 16-jarige jongen werd in zijn rug geschoten door een agent die door de grenshekken van Nogales, Arizona, vuurde. Hij werd minstens 10 keer geraakt terwijl hij simpelweg op een trottoir in Mexico liep.
• Anastasio Hernández-Rojas (2010): Hoewel hij niet werd neergeschoten, is dit een van de meest beruchte zaken. Hij werd door een groep agenten doodgeslagen en herhaaldelijk getaserd terwijl hij geboeid op de grond lag. Getuigen maakten hier beelden van, wat leidde tot internationale veroordeling.

2. Joe Biden (2021–2025): Geweld en dodelijke achtervolgingen
Onder president Biden zijn de cijfers van "use of force" (geweldsgebruik) door federale agenten hoog gebleven, mede door de recordaantallen grensoversteken.
• Raymond Mattia (Mei 2023): Mattia, een lid van de Tohono O’odham Nation (een inheems volk wiens land aan de grens ligt), werd op zijn eigen terrein in Arizona doodgeschoten door federale agenten. Hij had de agenten zelf gebeld voor hulp vanwege migranten op zijn land. Negen agenten openden het vuur en vuurden tientallen kogels af; Mattia was ongewapend (hij had alleen een object bij zich dat later geen wapen bleek te zijn).
• Diosmani Ramos (Januari 2021): Een Cubaanse migrant die net de grens was overgestoken in Texas. Hij werd doodgeschoten door een agent. Volgens de overheid dreigde hij met een steen, maar burgerrechtenorganisaties trokken de noodzaak van dodelijk geweld in twijfel.
• Dodelijke achtervolgingen: Onder Biden is het aantal doden door hogesnelheidsachtervolgingen door de Border Patrol aanzienlijk gestegen. In 2021 en 2022 vielen er respectievelijk 23 en 21 doden bij dergelijke acties, vaak doordat voertuigen met migranten crashten.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:19:30 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925963
quote:

[..]
Het komt door het feit dat de grondwet opzij wordt gezet. In een westerse democratie doorgaans wel een dingetje.
Dit, dus.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 16:20:22 #291
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925971
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom zijn een goede selectie aan de poort en goede training en opleiding zo belangrijk. Als je dat nalaat krijg je wat er nu gebeurd.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:22:14 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925991
quote:
Dat is een issue in de VS want deze man deed naar mijn inzicht niks verkeerd.
Ja hij was gewapend, maar de handelingen van ICE koste hem het leven.

En eens dat in de VS er wat op los geknalt word, voor een westers land vallen er gigantisch veel slachtoffers door vuurwapens.
En Triggerhappy cops, ook eens, maar in dit geval was ICE compleet fout.

Waar ik wel mee eens ben is dat de staat Minnesota en zowel Trump beide actie hadden kunnen nemen om dit te voorkomen, beide kampen deden geen hol waardoor ditb maar bleef door escaleren!

En wat dus nu geleid heeft met de dood van deze staatsburger!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')