abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2026 @ 14:38:06 #226
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925196
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Punt is dat er helemaal (nog) niet bekend is of Walz erbij betrokken was, maar dat daar geroepen wordt door Trump cs en hij daarmee ook al meteen veroordeeld is. Er is geen behoorlijk onderzoek of gang naar de rechter.
klopt, maar komt mooi uit om tegen de regering te werken en zo onderzoek onmogelijk te maken.

Btw deze fraude zaak met taxi bedrijven, daycare, en healthcare reikt ook ver buiten Minnesota alleen btw.

Het grootste probleem is dat het behoorlijk op lijkt dat als je in de politiek zit je behoorlijk onschendbaar lijkt.

Bijvoorbeeld de Clintons waren opgeroepen om verantwoording af te leggen voor hun mogelijke betrokkenheid met Epstein, ze staken hun middelvinger op en kwamen niet opdagen.
Trump zou het zelf openbaren maar wat we zagen waren honderden zwarte pagina's trwijl hij daarvoor zelfs aangaf dat hij nooit zoiets gezegd zou hebben dat hetb geopenbaart zou worden.
En zo kan ik wel even door gaan zowel republikeinse kant als Democratische kant.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219925199
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De beelden van concentratiekampen waren pas te zien bij Nuremberg.
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.

Hoe dan ook: tik tegen de billen -> Dutroux.
pi_219925209
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Inderdaad mijn conclusie, waar ook jouw visie in zit verwerkt
Alleen is dat niet waar.
pi_219925211
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.

Hoe dan ook: tik tegen de billen -> Dutroux.
Ziedaar, de gelijkenis.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219925217
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen is dat niet waar.
Klopt, dat was best een maffe visie.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:39:39 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925218
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lekker vage beschuldiging weer… Man en paard. Anders is dit ook niets meer dan een laffe ad hominem.
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.
Dit, dus.
pi_219925220
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, dat ging ook allemaal niet vanaf dag 1, Trump is zeker uit op het opsluiten van politieke tegenstanders.

De omvang van de holocaust werd pas na de oorlog duidelijk, en toch werden de Nazi's al gezien als het absolute kwaad. Er is een weg die daar naartoe heeft geleid, dat was niet allemaal vanaf dag 1. Ik zeg niet dat Trump allemaal mensen gaat laten vergassen, maar roepen dat ICE immuun is voor wat ze ook doen, is al een stap naar dit soort shit. Mensen worden gemarteld in een mensonterende gevangenis, er zijn ook daar al doden gevallen en wie weet wat nog uit moet komen.
Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.
pi_219925230
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
pi_219925238
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.

Dat ik in Nederland de vergelijking met de politie maak heeft alles te maken met dat we hier geen ICE als zodanig kennen.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:43:49 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_219925255
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219925261
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
Dat klopt
  zondag 25 januari 2026 @ 14:48:17 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925296
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij dacht dat doe ik wel ff.
Maar hij was ff vergeten dat Putin net zo grote asshole is als hijzelf.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219925301
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.

Dat ik in Nederland de vergelijking met de politie maak heeft alles te maken met dat we hier geen ICE als zodanig kennen.
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.
ICE opereert civielrechtelijk, de politie strafrechtelijk.
Politie mag met een huiszoekingsbevel een woning binnen treden. ICE niet.

ICE heeft bovendien geen wettelijke bevoegdheid om Amerikaanse staatsburgers te arresteren of te deporteren. Hun mandaat is strikt beperkt tot het handhaven van immigratiewetten die gelden voor niet-burgers.
pi_219925306
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij dat niet doet?

Het probleem van direct ingrijpen is dat het regime dat weer kan misbruiken. Delicate kwestie.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:48:59 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925308
Dit is geen beleid van Trump, maar duidelijk een geval van de zaak niet in de hand hebben.
Dit, dus.
pi_219925335
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.
ICE opereert civielrechtelijk, de politie strafrechtelijk.
Politie mag met een huiszoekingsbevel een woning binnen treden. ICE niet.

ICE heeft bovendien geen wettelijke bevoegdheid om Amerikaanse staatsburgers te arresteren of te deporteren. Hun mandaat is strikt beperkt tot het handhaven van immigratiewetten die gelden voor niet-burgers.
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….

Overigens is de bevoegdheid om te arresteren ook in Nederland algemeen (onder strikte voorwaarden).
pi_219925357
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….

Overigens is de bevoegdheid om te arresteren ook in Nederland algemeen (onder strikte voorwaarden).
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:57:21 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925358
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Buitendam het volgende:
Dit is geen beleid van Trump, maar duidelijk een geval van de zaak niet in de hand hebben.
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.

En de ice agent moet zeker weten veroordeelt worden.

Hoe het verder gaat lopen, geen idee maar het zorgt wel weer voor goeie TV, persoonlijk veel interessanter dan veel Series wat op de buis is..

Pakt weer kratje pils en chips er bij.

Hoe het went of keert Trump zorgt voor goeie debiele en krankzinnige entertainment waar hollywood niet aan kan tippen.
pi_219925374
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…

Hoe dan ook: ik had het gewoon over aangehouden worden en of iemand dat wel eens mee had gemaakt en heel traumatisch vond, in plaats van dat je het duldt en vervolgens vriendelijk afscheid neemt en doorgaat met je eigen leven.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:01:34 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925384
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.

Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.

Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.

Protesteren prima, maar ga niet in de weg lopen van handhaving!

Dit was gewoon een kwestie van tijd..
pi_219925387
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.

quote:
Hoe dan ook: ik had het gewoon over aangehouden worden en of iemand dat wel eens mee had gemaakt en heel traumatisch vond, in plaats van dat je het duldt en vervolgens vriendelijk afscheid neemt en doorgaat met je eigen leven.
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.
pi_219925397
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.

Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.

Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.

Ga je krijgen als de handhaving zelf zich niet aan de wet houdt.
pi_219925399
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.
[..]
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.
Dat laatste is niet waar het om ging.

En het eerste: je schreef dat ze het in het geheel niet mochten. En dat is simpelweg onwaar.
  zondag 25 januari 2026 @ 15:04:25 #249
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925400
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.

En de ice agent moet zeker weten veroordeelt worden.

Hoe het verder gaat lopen, geen idee maar het zorgt wel weer voor goeie TV, persoonlijk veel interessanter dan veel Series wat op de buis is..

Pakt weer kratje pils en chips er bij.

Hoe het went of keert Trump zorgt voor goeie debiele en krankzinnige entertainment waar hollywood niet aan kan tippen.
Het is maar wat je verstaat onder entertainment. De nabestaanden van dit geweld denken er waarschijnlijk anders over.

Maar het is hetzelfde recept als Poetin en Netanyahu. Geef een gangster een pak en de macht over een land om dit als uitkomst te krijgen.
Dit, dus.
pi_219925411
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
En in plaats van in dialoog te gaan met die staten gaat Trump de confrontatie met ze aan.

quote:

Ik heb er verder ook niets mee, maar demonstreren is een democratisch recht en gaat er niet altijd zachtzinnig aan toe.

quote:
Dit hadden ze kunnen zien aankomen. Des te kwalijker dat de overheden hier niet op hebben geanticipeerd.

We zien nu de tweede dode door geklungel van ICE, en triggerhappy agenten die dan ver over de schreef gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')