klopt, maar komt mooi uit om tegen de regering te werken en zo onderzoek onmogelijk te maken.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat er helemaal (nog) niet bekend is of Walz erbij betrokken was, maar dat daar geroepen wordt door Trump cs en hij daarmee ook al meteen veroordeeld is. Er is geen behoorlijk onderzoek of gang naar de rechter.
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De beelden van concentratiekampen waren pas te zien bij Nuremberg.
Alleen is dat niet waar.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inderdaad mijn conclusie, waar ook jouw visie in zit verwerkt
Ziedaar, de gelijkenis.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus? De misdaden begonnen al voor de oorlog en waren bekend. De volledige omvang is pas later volledig gedocumenteerd, maar dat verandert niets.
Hoe dan ook: tik tegen de billen -> Dutroux.
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lekker vage beschuldiging weer… Man en paard. Anders is dit ook niets meer dan een laffe ad hominem.
Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ging ook allemaal niet vanaf dag 1, Trump is zeker uit op het opsluiten van politieke tegenstanders.
De omvang van de holocaust werd pas na de oorlog duidelijk, en toch werden de Nazi's al gezien als het absolute kwaad. Er is een weg die daar naartoe heeft geleid, dat was niet allemaal vanaf dag 1. Ik zeg niet dat Trump allemaal mensen gaat laten vergassen, maar roepen dat ICE immuun is voor wat ze ook doen, is al een stap naar dit soort shit. Mensen worden gemarteld in een mensonterende gevangenis, er zijn ook daar al doden gevallen en wie weet wat nog uit moet komen.
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat meer op voor het islamitische regime in Iran dat in een korte tijd 30.000 mensen heeft vermoord.
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is precies niet vaag. Aangezien jij ICE aanziet voor politie. Maar de term agent is in Amerika iets anders. Hoe dan ook doe je er denk ik verstandig aan om het een en ander te gaan lezen over de DHS, wat de organen en taken zijn etc. Dan snap je misschien je eigen teksten.
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
Dat kloptquote:Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
Hij dacht dat doe ik wel ff.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij zou ook de oorlog in Oekraine binnen 24 uur stoppen. Kortom, hij praat wel vaker poep.
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schrijf steeds law enforcement. Beter lezen.
Dat ik in Nederland de vergelijking met de politie maak heeft alles te maken met dat we hier geen ICE als zodanig kennen.
Wie zegt dat hij dat niet doet?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump al gereageerd zoals hij had beloofd, hij zou toch ingrijpen zodra er doden vielen?
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….quote:Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
ICE is niet te vergelijken met de Nederlandse politie.
ICE opereert civielrechtelijk, de politie strafrechtelijk.
Politie mag met een huiszoekingsbevel een woning binnen treden. ICE niet.
ICE heeft bovendien geen wettelijke bevoegdheid om Amerikaanse staatsburgers te arresteren of te deporteren. Hun mandaat is strikt beperkt tot het handhaven van immigratiewetten die gelden voor niet-burgers.
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet jij nog die deskundigen die de eerste zaak ontleedden? Die gaven aan dat ICE in die situatie bevoegd was haar te arresteren….
Overigens is de bevoegdheid om te arresteren ook in Nederland algemeen (onder strikte voorwaarden).
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef Buitendam het volgende:
Dit is geen beleid van Trump, maar duidelijk een geval van de zaak niet in de hand hebben.
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…quote:Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een heel grijs gebied, ICE mag Amerikanen arresteren bij grensoverschrijdende criminaliteit, zoals drugshandel, mensensmokkel en belemmering van de rechtsgang bij invallen die ICE uitvoert.
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Net schreef je nog dat ze het niet mochten…
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.quote:Hoe dan ook: ik had het gewoon over aangehouden worden en of iemand dat wel eens mee had gemaakt en heel traumatisch vond, in plaats van dat je het duldt en vervolgens vriendelijk afscheid neemt en doorgaat met je eigen leven.
Ga je krijgen als de handhaving zelf zich niet aan de wet houdt.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.
Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.
Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.
Protesteren prima, maar ga niet in de weg lopen van handhaving!
Dit was gewoon een kwestie van tijd..
Dat laatste is niet waar het om ging.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet met dezelfde bevoegdheden als politie.
[..]
Ik snap wel gezien de beelden dat aanhoudingen die ICE uitvoert als traumatisch worden ervaren.
Het is maar wat je verstaat onder entertainment. De nabestaanden van dit geweld denken er waarschijnlijk anders over.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf beide kampen lieten het escaleren.
En de ice agent moet zeker weten veroordeelt worden.
Hoe het verder gaat lopen, geen idee maar het zorgt wel weer voor goeie TV, persoonlijk veel interessanter dan veel Series wat op de buis is..
Pakt weer kratje pils en chips er bij.
Hoe het went of keert Trump zorgt voor goeie debiele en krankzinnige entertainment waar hollywood niet aan kan tippen.
En in plaats van in dialoog te gaan met die staten gaat Trump de confrontatie met ze aan.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daarom ging het in andere staten beten want de Politie werkte mee met ICE hier werd dit tegengehouden.
Ik heb er verder ook niets mee, maar demonstreren is een democratisch recht en gaat er niet altijd zachtzinnig aan toe.quote:Persoonlijk vind ik het debiel dat protesterende Mensen daar een overheid instantie kunnen dwarsbomen bij het uitvoeren van hun taken.
Paar maanden gelden zagen we dit ook op verswchillende universiteiten terug waarbij de studenten de campus hadden overgenomen in protest tegen israel, dat gebeurde ook in Amsterdam.
Protesteren prima, maar ga niet in de weg lopen van handhaving!
Dit hadden ze kunnen zien aankomen. Des te kwalijker dat de overheden hier niet op hebben geanticipeerd.quote:Dit was gewoon een kwestie van tijd..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |