Why?quote:
Er is geen enkel serieus plan geweest om Groenland, Mexico of Canada in te nemen. Als je dat niet ziet, dan houdt het al snel op.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op nou, waarom denk je iedereen voor de gek te houden? Defensie department of War noemen en zo. Groeland bedreigen, net als Mexico en Canada. En Venezuela is geen reet opgeschoten en Trump die doet alsof hj daar leider is. Hij is daar nog helemaal niet klaar, jat grondstoffen en olie. Er is weinig terugvechten, daarom doet ie nu nog niets. Totdat ie straks heel Noord- en Midden Amerika heeft, het plan van project 2025.
Het uitschakelen van blauwe staten is daar gewoon onderdeel van, maar nee, we moeten onze kop in het zand steken en net doen alsof deze man dat project niet volgt en dat hij eigenlijk geweldig is, ondanks wat we gewoon met onze eigen ogen kunnen zien.
Roepen dat ICE agenten immuun zijn voor vervolging en zelfs harder moeten optreden, nee de man van vrede!
Het maakt niet uit, MAGA zal het slikken en uiteindelijk roepen dat het terecht is. Vervolgens ontkennen ze dat de VS een groot probleem heeft met Trump.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:58 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wel raar dat ze dat zomaar toegeeft? Of had ze niet verwacht dat het publiek gemaakt zou worden?
Dit is toch geen kwestie van 'beide kanten'? Als de Dems dit zouden doen is het ook fout. Zelfs als mijn moeder het zou doen is het fout.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Why?
Dit gebeurt in de VS niet hier.
Beide kampen zetten de hakken in het zand zoals het al jaren gaat, dit is niks nieuws
Beide kampen jammeren zodra ze verloren hebben, en de bende escaleert al jaren.
Ben totaal niet verbaasd, Ik zeg al pannenkoekenland.
Door net te doen alsof ik Trump zijn acties aan het goedpraten ben, terwijl ik dat duidelijk niet deed wordt de discussie naar de klote geholpen.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je maakt het erg gemakkelijk om verder niet met je in gesprek te gaan met je persoonlijke aanval. En kom kort aan met dat mijn opmerking ook op de persoon was, want of jij daaronder valt, kun je helemaal zelf bepalen. Jouw ongeschikt, normaal en volwassen zijn duidelijk alleen aan mij gericht.
Ja joh, loop het hele punt voorbij. Wij gaan dagelijks roepen dat we misschien wel eens België gaan overnemen, totaal normaal.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is geen enkel serieus plan geweest om Groenland, Mexico of Canada in te nemen. Als je dat niet ziet, dan houdt het al snel op.
Maar goed: het staat je vrij om te zeggen dat alles wat Trump doet fout is.
Nou ja, het is ook een heel mooi land waar veel leuke mensen wonen, die het zien afglijden allemaal. Dat is wel jammer voor ze.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Why?
Dit gebeurt in de VS niet hier.
Beide kampen zetten de hakken in het zand zoals het al jaren gaat, dit is niks nieuws
Beide kampen jammeren zodra ze verloren hebben, en de bende escaleert al jaren.
Ben totaal niet verbaasd, Ik zeg al pannenkoekenland.
quote:Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
Door net te doen alsof ik Trump zijn acties aan het goedpraten ben, terwijl ik dat duidelijk niet deed wordt de discussie naar de klote geholpen.
Uhuh.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
Er is geen enkel serieus plan geweest om Groenland, Mexico of Canada in te nemen. Als je dat niet ziet, dan houdt het al snel op.
Er zijn zat mensen op de site die daar familie hebben wonen, maar het idee dat het niet uitmaakt omdat het niet hier is, is natuurlijk hilarisch.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook een heel mooi land waar veel leuke mensen wonen, die het zien afglijden allemaal. Dat is wel jammer voor ze.
Laat het een voorbeeld zijn voor hoe wij het niet moeten doen.
Ik ga met jou verder niet in discussie. Je vraagt in FB om een coolig down van dit topic mar gaat verder wel lekker verder en noemt en passant iemand ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Je bent een draaikont want:quote:Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Door net te doen alsof ik Trump zijn acties aan het goedpraten ben, terwijl ik dat duidelijk niet deed wordt de discussie naar de klote geholpen.
En lees maar eens aandachtig: dat is waar mijn opmerking op ziet. Niet op jou in zijn algemeenheid. Dat volgt vrij duidelijk uit het gebruik van ‘hierover’. Kortom: niet op de man, maar een reactie op de inhoud van jouw reactie.
is duidelijk tegen mij gericht en niet tegen een of ander niet nader te bepalen persoon.quote:ant dan is meteen duidelijk dat je bepaald niet uit bent of geschikt bent (take your pick) om hierover een normale volwassen discussie te voeren.
Welke 'daden' hebben we het hier precies over?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga met jou verder niet in discussie. Je vraagt in FB om een coolig down van dit topic mar gaat verder wel lekker verder en noemt en passant iemand ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Je bent een draaikont want:
[..]
is duidelijk tegen mij gericht en niet tegen een of ander niet nader te bepalen persoon.
In deze reeks zijn genoeg posts te vinden van mensen die de daden van Trump cs goedpraten en niet weten in welke hoeken ze zich moeten wringen om dat te kunnen blijven doen. Of jij jezelf daaronder schaart, moet je helemaal zelf weten.
Ik heb nergens gezegd dat het normaal is. Ik schreef dat Trump niet echt nieuwe oorlogen is gestart. En vervolgens gaan de doelpalen weer over de schouder en holt met het stadion uit.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja joh, loop het hele punt voorbij. Wij gaan dagelijks roepen dat we misschien wel eens België gaan overnemen, totaal normaal.
En heeft helemaal niets te maken met de bovenmatige aanwezigheid van illegalen (en afwezigheid van ICE in het verleden) in deze 'blauwe' staat?quote:Op zondag 25 januari 2026 12:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, de democraten uitschakelen van verkiezingen, direct en indirect. Daarom gaan ze ook naar staten met potentiële toekomstige kandidaten. Daarom gaan ze alleen maar naar blauwe staten, maar Trump-fans zitten nog zo diep in de ontkenningsfase dat ze overkomen als kleuters.
Het is allemaal zo ontzettend overduidelijk, maar ja, als de Twitterfeed bestaat uit louter kanalen als End Wokeness en Libs of Tik Tok, dan heb je nog steeds de illusie dat Trump dit allemaal wel moet doen, want die linkschen moeten uitgeschakeld worden om zogenaamd alles eerlijk te houden..
Een groot deel van de Belgen (Vlamingen) zou daar niet zo heel veel problemen mee hebben denk ik lol.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja joh, loop het hele punt voorbij. Wij gaan dagelijks roepen dat we misschien wel eens België gaan overnemen, totaal normaal.
Beide kampen hadden iets kunnen doen om de situatie te descaleren.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit is toch geen kwestie van 'beide kanten'? Als de Dems dit zouden doen is het ook fout. Zelfs als mijn moeder het zou doen is het fout.
Want feitelijk constateren dat Trump helemaal geen plan had om militair geweld te gebruiken tegen die landen is goedpraten van iets wat hij niet gedaan heeft?quote:
Exact!quote:Op zondag 25 januari 2026 13:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
En heeft helemaal niets te maken met de bovenmatige aanwezigheid van illegalen (en afwezigheid van ICE in het verleden) in deze 'blauwe' staat?
Trump had alleen maar een aanleiding nodig, en o.a. Nick Shirley heeft die hem gegeven. De Somali fraud.
Ik snap dat een 'blauwe' staat niet zit te wachten op 'rode' actie. Maar om dan maar te besluiten om niet mee te werken, nee, zelfs tegen te werken zorgt er alleen maar voor dat het een grote chaos wordt.
Er is een reden waarom er nu wel protesten zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Beide kampen hadden iets kunnen doen om de situatie te descaleren.
Bvb Trump had ICE terug kunnen laten trekken.
Maar de Staat had op zijn beurt zoals in Florida en andere staten waar er geen issues waren de politie en ICE kunnen laten samenwerken.
Ik keur totaal niet goed wat deze agent deed, maar ik merk hier ook dat er 2 kampen zijn, anti ICE en Pro Trump.
Ik vind Trump een pannenkoek, maar ik ben wel weer eens met bepaalde Acties wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.
Zoals ik al eerder aangaf is dat in de VS heb je 2 partijen en Die staan letterlijk lijnrecht tegenover elkaar en dat is wat er mis is met de VS.
Grappig vind ik wel dat men nu zo moeilijk doet over ICE terwijl het zelfde ice onder de democratische partij miljoenen deporteerde.
Er waren toen amper protesten tegen, in tegenstelling tot nu, terwijl onder Obama ook arrestaties mis gingen,.
De enige die er beter van word van al dit alles is Amerikaanse Politici.
Nee, ik noem jou niet ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Dat is gewoon onwaar.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga met jou verder niet in discussie. Je vraagt in FB om een coolig down van dit topic mar gaat verder wel lekker verder en noemt en passant iemand ongeschikt, niet normaal en niet volwassen. Je bent een draaikont want:
[..]
is duidelijk tegen mij gericht en niet tegen een of ander niet nader te bepalen persoon.
In deze reeks zijn genoeg posts te vinden van mensen die de daden van Trump cs goedpraten en niet weten in welke hoeken ze zich moeten wringen om dat te kunnen blijven doen. Of jij jezelf daaronder schaart, moet je helemaal zelf weten.
‘Dergelijk’ in dezen (als reactie op mijn post) valt niet anders te lezen dan gericht op wat ik schreef.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik ga lekker sporten. Veel leuker dan in dit topic met dergelijk goedpraten van Trump cs te zitten.
Op basis waarvan concludeer je dat dit 'agressieve Trump-aanhangers' zijn? Jij hebt een onderzoek gezien naar de politieke voorkeuren van ICE medewerkers? Ik zou daar wel benieuwd naar zijn ..quote:Op zondag 25 januari 2026 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er nu wel protesten zijn.
ICE is verdubbeld in personeel en dat nieuwe personeel wordt niet goed getraind en bestaat voor een groot deel uit agressieve Trump-aanhangers die wel eens eventjes hun 'gezag' zullen laten gelden. Het zijn ook niet de deportaties op zichzelf waar veel mensen tegen zijn, want in de VS zijn best veel voorstanders van de rechtmatige deportaties die op een nette manier plaatsvinden.
Het is de manier waarop ICE tekeer gaat in vooral democratische staten en steden. Het van deur tot deur gaan en mensen zomaar uit huis halen. Geen ID's bekijken of luisteren naar mensen, maar ze zonder meer oppakken en meenemen, waarbij ze als ze geluk hebben later op de dag nog zomaar ergens weer buiten worden gezet. Het is het geweld waarmee ze tekeer gaan. Dát is waartegen wordt geprotesteerd.
Het probleem is niet zo zeer dat ze protesteren (overigens: ook tijdens Obama waren er protesten), maar de manier waarop. Protesteren is natuurlijk helemaal ok. Hinderen van law enforcement is dat niet. En dat gebeurt.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er nu wel protesten zijn.
ICE is verdubbeld in personeel en dat nieuwe personeel wordt niet goed getraind en bestaat voor een groot deel uit agressieve Trump-aanhangers die wel eens eventjes hun 'gezag' zullen laten gelden. Het zijn ook niet de deportaties op zichzelf waar veel mensen tegen zijn, want in de VS zijn best veel voorstanders van de rechtmatige deportaties die op een nette manier plaatsvinden.
Het is de manier waarop ICE tekeer gaat in vooral democratische staten en steden. Het van deur tot deur gaan en mensen zomaar uit huis halen. Geen ID's bekijken of luisteren naar mensen, maar ze zonder meer oppakken en meenemen, waarbij ze als ze geluk hebben later op de dag nog zomaar ergens weer buiten worden gezet. Het is het geweld waarmee ze tekeer gaan. Dát is waartegen wordt geprotesteerd.
Een ruime meerderheid vindt dus dat illegale migranten moeten worden uitgezet.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op basis waarvan concludeer je dat dit 'agressieve Trump-aanhangers' zijn? Jij hebt een onderzoek gezien naar de politieke voorkeuren van ICE medewerkers? Ik zou daar wel benieuwd naar zijn ..
Daarnaast zit je ook met je tweede claim mis. Een aanzienlijk deel van het Democratische electoraat is wél tegen de uitzet van illegale migranten. Bijna een derde is van mening dat alle illegale migranten zouden moeten blijven. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
Mwah. Vind het toch discutabel dat de eisen om aan ICE mee te doen zo verlaagd zijn…quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef sp3c het volgende:
Ik ben vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien
Dus er zijn meer kampen
Het minder ideologisch gedreven deel is echter een stuk minder luidt dan de extremen…quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef sp3c het volgende:
Ik ben vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien
Dus er zijn meer kampen
Dat wordt door Trump aangejaagd.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is niet zo zeer dat ze protesteren (overigens: ook tijdens Obama waren er protesten), maar de manier waarop. Protesteren is natuurlijk helemaal ok. Hinderen van law enforcement is dat niet. En dat gebeurt.
Ah, je bent weer bezig met slechts de fouten van Trump cs te zien en niet door te hebben dat Waltz met zijn retoriek net zo hard bijdraagt aan een explosieve situatie.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt door Trump aangejaagd.
Als hij daarmee zou stoppen...
2 foto's van ICE die een demonstrant dood schiet.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je bent weer bezig met slechts de fouten van Trump cs te zien en niet door te hebben dat Waltz met zijn retoriek net zo hard bijdraagt aan een explosieve situatie.
Noted.
Net als iedere Amerikaanse president dat doet. De democraten zijn bv weer gediend van toename van stemvee.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Trump een pannekoek noemenSorry, maar dat is wel de understatement van het jaar.
Het heeft niks met de illegale immigratie te maken daar in Minnesota, maar alles met de Amerikaanse politiek. Trump en zijn broeders&zuster daar in het witte huis zijn al bezig hoe ze de volgende verkiezingen kunnen gaan manipuleren. En daar is waar het om draait.
Nee, een meerderheid vindt dat 'some illegal migrants' uit moeten worden gezet.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een ruime meerderheid vindt dus dat illegale migranten moeten worden uitgezet.
Wat ook jarenlang zonder problemen gebeurde. Ook onder democratische presidenten.
En dat doet hij niet, Alex met zijn wapen bij een demonstratie is als olie op het vuur, net als die kleine stuurbeweging van Renee in haar truck.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt door Trump aangejaagd.
Als hij daarmee zou stoppen...
Geradicaliseerd zou ik hem niet willen noemen, eerder gewoon naief. Het is zijn goed recht om te demonstreren, maar goeie genade doe dat dan niet met een vuurwapen op zak. Geef ze geen reden om te doen wat nu gebeurt is.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Geradicaliseerd nog wel. En ja, het was niet bepaald handig van hem om een wapen te dragen tijdens een demonstratie maar volgens mij is hij gewoon geëxecuteerd met een nekschot nadat een collega het betreffende wapen al had verwijderd.
En hij ging de politie niet te lijf, hij kwam op voor een vrouw die zeer hardhandig omver werd geduwd en vervolgens met traangas werd besproeid. Maar goed, blijkbaar is dat voor jou reden om iemand met een nekschot te executeren. En voor de zekerheid er nog eens 6 of 7 kogels achteraan in te pompen.
Daarom goed dat op 22 januari besloten is dat er meer geld naar ICE gaat. Kunnen ze dan mooi steken in een betere opleiding.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Vind het toch discutabel dat de eisen om aan ICE mee te doen zo verlaagd zijn…
Training van 6-8 weken, je moet minstens 18 zijn, krijgt een vette bonus. Nieuwe ICE medewerkers worden geworven op wapenbeurzen of bijeenkomsten van radicaal rechtse influencers.
Weet niet of je vrij moet zijn van een strafblad of dat daar niet naar gekeken wordt. Kan me voorstellen dat dit mensen aantrekt die moreel anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Wanneer is voor jou het punt wanneer de overstap van protesteren naar hinderen wél gerechtvaardigd zou zijn?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is niet zo zeer dat ze protesteren (overigens: ook tijdens Obama waren er protesten), maar de manier waarop. Protesteren is natuurlijk helemaal ok. Hinderen van law enforcement is dat niet. En dat gebeurt.
Je bent weer aan het verdraaien wat ik schreef.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 foto's van ICE die een demonstrant dood schiet.
Maar de fout ligt bij de Democraten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, dus dan zijn we het eens dat Kyle Rittenhouse ter plekke had moeten doodgeschoten?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dat doet hij niet, Alex met zijn wapen bij een demonstratie is als olie op het vuur, net als die kleine stuurbeweging van Renee in haar truck.
Gatverdamme, nuancequote:Op zondag 25 januari 2026 13:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Beide kampen hadden iets kunnen doen om de situatie te descaleren.
Bvb Trump had ICE terug kunnen laten trekken.
Maar de Staat had op zijn beurt zoals in Florida en andere staten waar er geen issues waren de politie en ICE kunnen laten samenwerken.
Ik keur totaal niet goed wat deze agent deed, maar ik merk hier ook dat er 2 kampen zijn, anti ICE en Pro Trump.
Ik vind Trump een pannenkoek, maar ik ben wel weer eens met bepaalde Acties wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.
Zoals ik al eerder aangaf is dat in de VS heb je 2 partijen en Die staan letterlijk lijnrecht tegenover elkaar en dat is wat er mis is met de VS.
Grappig vind ik wel dat men nu zo moeilijk doet over ICE terwijl het zelfde ice onder de democratische partij miljoenen deporteerde.
Er waren toen amper protesten tegen, in tegenstelling tot nu, terwijl onder Obama ook arrestaties mis gingen,.
De enige die er beter van word van al dit alles is Amerikaanse Politici.
Ik zal me eens inlezen over Rittenhouse, daar begonnen er hier meerdere over. Geen idee wie dat was.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:40 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Precies, dus dan zijn we het eens dat Kyle Rittenhouse ter plekke had moeten doodgeschoten?
De fout ligt vooral bij de vrouw die dacht dat zij een ICE agenten moest tegenhouden, een arrestatie weigen en op een agent inrijden en gisteren bij de man die dacht even bewapend de arrestatie van illegale migranten tegen te kunnen houden. Verder onderzoek zal uitwijzen of de agent in dat laatste geval juist heeft gehandeld.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 foto's van ICE die een demonstrant dood schiet.
Maar de fout ligt bij de Democraten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke law enforcement?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ze het met de hinderaars eens zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wanneer is voor jou het punt wanneer de overstap van protesteren naar hinderen wél gerechtvaardigd zou zijn?
Zo lang als er een functionerende rechtsstaat is niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wanneer is voor jou het punt wanneer de overstap van protesteren naar hinderen wél gerechtvaardigd zou zijn?
Ja, man, er zijn geen illegalen in rode staten...quote:Op zondag 25 januari 2026 13:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
En heeft helemaal niets te maken met de bovenmatige aanwezigheid van illegalen (en afwezigheid van ICE in het verleden) in deze 'blauwe' staat?
Trump had alleen maar een aanleiding nodig, en o.a. Nick Shirley heeft die hem gegeven. De Somali fraud.
Ik snap dat een 'blauwe' staat niet zit te wachten op 'rode' actie. Maar om dan maar te besluiten om niet mee te werken, nee, zelfs tegen te werken zorgt er alleen maar voor dat het een grote chaos wordt.
Als men loopt te roepen:"BACK! BACK!" en je doet een stap naar voren, dan zoek je de confrontatie.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat deed hij niet.
Verder had hij een vergunning om dat wapen bij zich te dragen.
Ik vind ICE in principe ook niet verkeerd, er is niks mis met het opsporen en uitzetten van illegalen, maar goeie genade wat zitten er een stel onprofessionele triggerhappy zenuwenlijers tussen zeg. Een compleet magazijn leegpompen in de rug van een al geneutraliseerd persoon schreeuwt gewoon 'ongeschikt'.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef sp3c het volgende:
Dus er zijn meer kampen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |