NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???quote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende: [..] Als over drie jaar de verkiezingen netjes plaatsvinden, er eerlijke verkiezingen zijn en Trump zonder enig gedoe van het toneel verdwijnt, zal ik dat zeker doen. Maar als de midterms doorgaan nog niet, want dan zijn er nog twee jaar over waar heel veel in kan gebeuren. Ik vertrouw Trump cs voor geen meter en er is alle reden voor om dat niet te doen. Mensen die dat niet zien, zijn ziende blind.
Snap je haar zorgen nou echt niet?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???
Goh!
quote:<Knip>
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is helaas nog geen zekerheid. SCOTUS heeft de uitspraak al drie keer uitgesteld. Dus ze zoeken of naar een manier om recht te praten wat krom is en dus dit toch toe te laten of een manier om ervoor te zorgen dat de al geïnde invoerrechten niet hoeven te worden terugbetaald.
Bij het weglopen van die agent die het wapen heeft zie je de muzzle flash. Model nummer stond eerst verkeerd (nu goed) maar dit wapen staat ook bekend om random afgaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, is dat nu het verhaal? Je hoort hetzelfde wapen steeds vuren en ziet toch nergens dat ongewilde schot?
Misschien waarschuwden zijn ouders hem wel voor de paramilitaire ICE-eskaders die de stad onveilig maken in opdracht van de oranje balzak met fascistische fantasietjes in het Witte Huis.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind het heel zorgwekkend wat er daar gebeurt. En de rechtspraak is ook een tandeloze tijger als Trump cs er hun kont mee afveegt, wat ze doen als het hun uitkomt.
Is hij ook een libtard?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De parallellen met de jaren 30 zijn overduidelijk. Dat ziet zelfs Stevie Wonder.
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.
Maar de uitspraak is er nog niet. Ik heb alleen alle vertrouwen in dat Trump terecht zal worden gewezen, omdat ik juridisch geen andere uitspraak zie komen.
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.
Dus dan lijkt me niet meer relevant of hij Pipo de Clown of Conan the Demonstrarian was.
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
De zorg dat Trump erin gaat slagen om de verkiezingen tegen te houden en daarmee feitelijk een dictatuur gaat vestigen?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap je haar zorgen nou echt niet?
De gelijkenissen zijn er nu eenmaal. Je merkt hier al bij sommige users dat de rechtvaardiging voor het neerschieten van een demonstrant al bijna voldoende ligt in de veronderstelling dat het slachtoffer een "radical leftist" (politiek tegenstander) was.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals verwijzingen naar de Nazi Duitsland?
Behoorlijk dikke plaat, nietwaar?
Rechtspraak is meer dan scotus.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
Deze user staat er om bekend dat hij graag dingen roept waarmee hij aandacht kan krijgen. Vooral niet op reageren.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.
En jij trapt er in zo te lezen.
Juist bij belangrijke zaken nemen ze meer tijd. Dat lijkt mij logisch. Dobbs v Jackson is ook meermaals uitgesteld.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.
Hoe ben ik doelpalen aan het verschuiven en wat heeft Epstein hier in godsnaam mee te maken?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:09 schreef probeer het volgende:
[..]
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.
Zijn de Epstein files al vrijgegeven zoals moest?
Ashley Babbit een ongewapende vrouw was neergeknald door de politie.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |