NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???quote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende: [..] Als over drie jaar de verkiezingen netjes plaatsvinden, er eerlijke verkiezingen zijn en Trump zonder enig gedoe van het toneel verdwijnt, zal ik dat zeker doen. Maar als de midterms doorgaan nog niet, want dan zijn er nog twee jaar over waar heel veel in kan gebeuren. Ik vertrouw Trump cs voor geen meter en er is alle reden voor om dat niet te doen. Mensen die dat niet zien, zijn ziende blind.
Snap je haar zorgen nou echt niet?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus wij hebben een discussie over het cancelen van de midterms en jij vindt dat ik mijn ongelijk moet toegeven als dat later blijkt, maar andersom gaan de doelpalen het stadion uit???
Goh!
quote:<Knip>
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is helaas nog geen zekerheid. SCOTUS heeft de uitspraak al drie keer uitgesteld. Dus ze zoeken of naar een manier om recht te praten wat krom is en dus dit toch toe te laten of een manier om ervoor te zorgen dat de al geïnde invoerrechten niet hoeven te worden terugbetaald.
Bij het weglopen van die agent die het wapen heeft zie je de muzzle flash. Model nummer stond eerst verkeerd (nu goed) maar dit wapen staat ook bekend om random afgaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, is dat nu het verhaal? Je hoort hetzelfde wapen steeds vuren en ziet toch nergens dat ongewilde schot?
Misschien waarschuwden zijn ouders hem wel voor de paramilitaire ICE-eskaders die de stad onveilig maken in opdracht van de oranje balzak met fascistische fantasietjes in het Witte Huis.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
En het is niet zomaar een demonstrant, het was een man die zozeer geradicaliseerd was dat zelfs zijn ouders hem waarschuwden, ja als je dan toch zwaarbewapend de politie te lijf gaat ben je wel voorbestemd om een linkse martelaar te worden.
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind het heel zorgwekkend wat er daar gebeurt. En de rechtspraak is ook een tandeloze tijger als Trump cs er hun kont mee afveegt, wat ze doen als het hun uitkomt.
Is hij ook een libtard?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De parallellen met de jaren 30 zijn overduidelijk. Dat ziet zelfs Stevie Wonder.
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uitstel is niet ongewoon. Dus om daar nou weer iets achter te zoeken is onzinnig.
Maar de uitspraak is er nog niet. Ik heb alleen alle vertrouwen in dat Trump terecht zal worden gewezen, omdat ik juridisch geen andere uitspraak zie komen.
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij had een wapen, met vergunning, had dit niet getrokken, het was hem al afgenomen en hij zat geknield.
Dus dan lijkt me niet meer relevant of hij Pipo de Clown of Conan the Demonstrarian was.
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
De zorg dat Trump erin gaat slagen om de verkiezingen tegen te houden en daarmee feitelijk een dictatuur gaat vestigen?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap je haar zorgen nou echt niet?
De gelijkenissen zijn er nu eenmaal. Je merkt hier al bij sommige users dat de rechtvaardiging voor het neerschieten van een demonstrant al bijna voldoende ligt in de veronderstelling dat het slachtoffer een "radical leftist" (politiek tegenstander) was.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals verwijzingen naar de Nazi Duitsland?
Behoorlijk dikke plaat, nietwaar?
Rechtspraak is meer dan scotus.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens een duidelijk voorbeeld waar Trump cs door SCOTUS terecht is gewezen en ze daar hun kont mee hebben afgeveegd.
Deze user staat er om bekend dat hij graag dingen roept waarmee hij aandacht kan krijgen. Vooral niet op reageren.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? De ouders hebben een statement naar buiten gebracht waarin ze zeggen dat het Witte Huis leugens verspreidt over hun zoon.
En jij trapt er in zo te lezen.
Juist bij belangrijke zaken nemen ze meer tijd. Dat lijkt mij logisch. Dobbs v Jackson is ook meermaals uitgesteld.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar al voor de 3e keer terwijl scotus over minder belangrijke zaken wel snel kan zijn. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze een uitspraak zullen doen tegen trumps tarieven zolang hij er nog zit.
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.
Hoe ben ik doelpalen aan het verschuiven en wat heeft Epstein hier in godsnaam mee te maken?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:09 schreef probeer het volgende:
[..]
SCOTUS negeren? Nu ben jij de doelpalen aan het verschuiven.
Zijn de Epstein files al vrijgegeven zoals moest?
Ashley Babbit een ongewapende vrouw was neergeknald door de politie.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als agenten zo zouden zijn als jij meent dan had 6 januari op een slachting uitgelopen. En dat was niet het geval waardoor we weten dat er nu echt shoot to kill nitwits bij ice gestationeerd zijn.
Mijn grasmaaier is ook een auto, want beiden hebben 4 wielen.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De gelijkenissen zijn er nu eenmaal. Je merkt hier al bij sommige users dat de rechtvaardiging voor het neerschieten van een demonstrant al bijna voldoende ligt in de veronderstelling dat het slachtoffer een "radical leftist" (politiek tegenstander) was.
Ook de Gestapo stond natuurlijk bekend om de opsporing van (en het geweld tegen) politieke tegenstanders. We kunnen er wel krampachtig bij wegblijven, maar op een gegeven moment mag het benoemt worden.
Ah, duidelijk. Vond het al tamelijk out of character voor jou. Schrok er een beetje van zelfsquote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zal maar alvast biechten: dit heb ik niet geschreven. Dit heb ik woord voor woord gekopieerd en geplakt van de eigenaar van dit hele zooitje op de FP.
Jij zegt hier met je juridische achtergrond al dat trump onwettig bezig is met zijn tarieven, als jij dit al kan zeggen waarom heeft scotus dan 1 jaar nodig en nog meer uitstel?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juist bij belangrijke zaken nemen ze meer tijd. Dat lijkt mij logisch. Dobbs v Jackson is ook meermaals uitgesteld.
Het ging over 'Trump die rechtbanken negeert' en jij maakte daar 'Trump die scotus negeert' van. Is wat anders, en dat weet je best.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe ben ik doelpalen aan het verschuiven en wat heeft Epstein hier in godsnaam mee te maken?
Lagere rechtspraak bestrijdt men met hoger beroep. Dat past gewoon in een rechtsstaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rechtspraak is meer dan scotus.
Maar ik ga lekker sporten. Veel leuker dan in dit topic met dergelijk goedpraten van Trump cs te zitten.
Op een gegeven moment verliezen dat soort scheldwoorden wel hun waarde.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Het doet jou inmiddels niets meer wanneer je voor de zoveelste keer een nazi genoemd wordt?
quote:Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Vond het al tamelijk out of character voor jou. Schrok er een beetje van zelfs
Misschien denkt hij dat er wat grijpstuivers te halen zijnquote:Op zondag 25 januari 2026 10:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zal maar alvast biechten: dit heb ik niet geschreven. Dit heb ik woord voor woord gekopieerd en geplakt van de eigenaar van dit hele zooitje op de FP.
Klinkt niet onmogelijk.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef S95Sedan het volgende:
Dit is waarom hij is neergeschoten:
Wapen wat afgepakt was van die man was een Sig P320, wapen wat bekend staat om spontaan afgaan.
- Agenten wreken die man naar de grond om op te pakken.
- Agent (a) pakt het wapen af en loopt ermee weg, tijdens het weglopen schiet de P320 in het asfalt waardoor het lijk alsof degene die ze oppakken op ze schiet.
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer. zijn magazijn leeg op de op de grond liggende man
Bekijk deze YouTube-video
Prima als je het daarmee wil vergelijken. Want natuurlijk is wat er nu in de VS gebeurd geen 1-op-1 kopie van de opkomst van Nazi-Duitsland. En natuurlijk was het Nazi-regime vele malen kwaadaardiger dan Trump.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn grasmaaier is ook een auto, want beiden hebben 4 wielen.
Dit is het niveau van best velen hier.
Omdat SCOTUS wel meer op hun bordje heeft. In Nederland ben je ook zo 2 jaar aan het wachten.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij zegt hier met je juridische achtergrond al dat trump onwettig bezig is met zijn tarieven, als jij dit al kan zeggen waarom heeft scotus dan 1 jaar nodig en nog meer uitstel?
Lees nog even terug over het punt waarop dit relevant was. Het antwoord is: niet meer.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik neem in Nederland doorgaans al geen wapens mee naar een demonstratie, laat staan in de VS waar agenten schieten op elk verdacht musje.
Het is geen moordcommando, het is een met onduidelijke kaders ingezet intimidatiemiddel.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Klinkt niet onmogelijk.
Wel even wat aangepast in de tekst.
Maar ook dan past het verhaal nog niet in de wereld van degenen die ICE willen zien als een rondreizend moordcommando.
De laatste zaken die gepubliceerd zijn gaan er juist om of de Epstein wet die door Trump is ondertekend uitgevoerd mag worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Het ging over 'Trump die rechtbanken negeert' en jij maakte daar 'Trump die scotus negeert' van. Is wat anders, en dat weet je best.
Het niet correct vrijgeven van die documenten is een van de zaken waarin de Trump administratie de rechtspraak negeert.
Jij denkt dat die ook neergeknald was als die geen wapen op zak had?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Lees nog even terug over het punt waarop dit relevant was. Het antwoord is: niet meer.
Moet gewoon kunnen. Vooral in dat bananenland.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien ook gewoon niet gewapend naar een demonstratie gaan, maar goed dat ben ik.
Peobleem is alleen dat deze man al lang en breed ontwapenend was en daarna toch geëxecuteerd is.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jij denkt dat die ook neergeknald was als die geen wapen op zak had?
wet uitgevoerd MAG worden? Sinds wanneer mag je zelf kiezen of je wetten wel of niet uitvoertquote:Op zondag 25 januari 2026 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De laatste zaken die gepubliceerd zijn gaan er juist om of de Epstein wet die door Trump is ondertekend uitgevoerd mag worden.
Dus wees even concreet: welke uitspraak wordt niet nageleefd en hoe?
Dat zou zo maar kunnen. De kwaliteiten en stressbestendigheid van de ICE agenten maken nou niet bepaald een verpletterende indruk.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik kan die patronen ook plakken op wat er in de EU gebeurt. Net zo goed idioot en daarom doe ik dat ook niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Prima als je het daarmee wil vergelijken. Want natuurlijk is wat er nu in de VS gebeurd geen 1-op-1 kopie van de opkomst van Nazi-Duitsland. En natuurlijk was het Nazi-regime vele malen kwaadaardiger dan Trump.
Dat neemt niet weg dat er daarnaast wel degelijk vele overeenkomsten zijn met de opkomst van het fascisme voorafgaand aan de 2e wereldoorlog. Beter nu die patronen herkennen dan pas wanneer het te laat is.
achterlijk land, dat sowieso.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Moet gewoon kunnen. Vooral in dat bananenland.
63% van de Amerikanen is extreemlinks. Wie had dat gedachtquote:Op zondag 25 januari 2026 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zal ik dan maar een recente poll plaatsen om een aantal zwart/wit social media fuik clichés te doorbreken.
Nee maar dat gaat het nooit doen.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Klinkt niet onmogelijk.
Wel even wat aangepast in de tekst.
Maar ook dan past het verhaal nog niet in de wereld van degenen die ICE willen zien als een rondreizend moordcommando.
Het waren geen ICE-agenten, het was border patrol.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen. De kwaliteiten en stressbestendigheid van de ICE agenten maken nou niet bepaald een verpletterende indruk.
Als deze man op de grond had gelegen met slechts een love&peace button op de jas hadden ze bij een op een knal lijkend geluid van ergens anders mogelijk net zo gereageerd.
Een wet kan door de rechter deels buiten werking gezet worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
wet uitgevoerd MAG worden? Sinds wanneer mag je zelf kiezen of je wetten wel of niet uitvoert
Ze waren al lang en breed met hem in die worsteling beland toen ze dat wapen opmerkten en schoten pas nadat het hem afgenomen was.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op wat je zei. Goede poging. 8/10.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een wet kan door de rechter deels buiten werking gezet worden.
Is dat nieuws voor jou???
Nee. Trekken van wapen gebeurt al vóór weglopen, hier duidelijk te zien:quote:Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef S95Sedan het volgende:
Wapen wat afgepakt was van die man was een Sig P320, wapen wat bekend staat om spontaan afgaan.
- Agent (a) pakt het wapen af en loopt ermee weg, tijdens het weglopen schiet de P320 in het asfalt waardoor het lijk alsof degene die ze oppakken op ze schiet.
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer.
Een uur daarvoor liep je nog te oreren dat iedereen conclusies trok terwijl er nog 0,0 info bekend was en nu weet meneer ineens precies hoe het zitquote:Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef S95Sedan het volgende:
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer.
O, dan moet jij even verklaren wat jij bedoelde te zeggen… grapjurk.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op wat je zei. Goede poging. 8/10.
Staat zijn broek al in de fik?quote:“During this operation, an individual approached US Border Patrol agents with a 9 mm semi-automatic handgun,” Bovino said
Bovino. Dat is toch die kerel in nazi uniform?quote:
Dat deed hij niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:52 schreef Pek het volgende:
Je weet dat er een massa slecht getrainde, triggerhappy rednecks met een licence to kill door je straten lopen en dan zoek je de confrontatie met een pistool op zak. Dan ben je niet goed bij je paasei.
quote:Op zondag 25 januari 2026 11:52 schreef Pek het volgende:
Je weet dat er een massa slecht getrainde, triggerhappy rednecks met een licence to kill door je straten lopen en dan zoek je de confrontatie met een pistool op zak. Dan ben je niet goed bij je paasei.
er gaan zoveel mensen dood snap niet waarom uitgerekend deze zo boeiend is voor mensenquote:Op zondag 25 januari 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
Bizar hoe ook hier op dit forum allerlei mensen zo’n moord gewoon goedpraten…
Vanwege de onwelgevallige president...quote:Op zondag 25 januari 2026 11:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
er gaan zoveel mensen dood snap niet waarom uitgerekend deze zo boeiend is voor mensen
Jongen blijf nou gewoon lekker zitten, jij en een aantal andere figuren waren ICE al aan het veroordelen om nog meer olie op het vuur te kunnen gooien. Alsof ze eropuit zouden zijn om mensen te vermoorden.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een uur daarvoor liep je nog te oreren dat iedereen conclusies trok terwijl er nog 0,0 info bekend was en nu weet meneer ineens precies hoe het zitSchaamteloos gewoon.
Nee, de agent die wegloopt heeft die spontaan afgaande P320 vast, dat is het eerste schot wat je hoort en ook ziet in de beelden van achteren. (In de beelden van voren staat die rechts, in het grijs)quote:Op zondag 25 januari 2026 11:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee. Trekken van wapen gebeurt al vóór weglopen, hier duidelijk te zien:
https://bsky.app/profile/warmonitor.net/post/3md7tvf2drs22
Sponsoring wat nog versterkt wordt door de bizarre scotus citizen united uitspraak dat bedijven meer onder de radar mogen doneren. Waardoor de geldstromen naar de partijen nog difuser zijn geworden en de lobby gelden over de kades klotsen. Drill baby drill..quote:Op zondag 25 januari 2026 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
Hou de kritiek gewoon feitelijk. De VS is een gemankeerde democratie. Maar dat zit veel eerder in het feit dat het heel veel geld kost om gekozen te kunnen worden en dat geld opgehaald wordt bij grote bedrijven die daarmee zeer veel invloed kunnen kopen.
https://x.com/i/status/2015354673838837792quote:
Lekker grappig doen omdat iemand geexecuteerd is. Zieke geest ben jequote:Op zondag 25 januari 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
Achja, het jaar is pas net begonnen en we hebben nu al twee serieuze kanshebbers voor de Darwin award.
[ afbeelding ]
Wat wederom bewijs is dat opgleide agenten een bloedbad kunnen voorkomen bij een extreem grote chaos, de demonstratie in minnesota had niet deze extreme chaos van een bezet overheidsgebouw.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ashley Babbit een ongewapende vrouw was neergeknald door de politie.
In Iran hebben ze er al duizenden kunenn vergeven hi-ha-ho.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
Achja, het jaar is pas net begonnen en we hebben nu al twee serieuze kanshebbers voor de Darwin award.
[ afbeelding ]
Maar boos dat deze hypocriete goed geindocrineerden waren bij maar enige kritisch kanttekeningen na de dood van kirk.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker grappig doen omdat iemand geexecuteerd is. Zieke geest ben je
Tussen de "x" tags zetten en de "x" in de Twitter link vervangen door "twitter".quote:Op zondag 25 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het filmpje hier kan laten lopen. Dit stond in de reacties.
Dat heb ik al eerder gezegd. Het is gewoon niet slim om met een vuurwapen op zak naar een demonstratie te gaan, maar van de andere kant is het wel gewoon zijn goed recht om het te doen volgens de Amerikaanse grondwet.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien ook gewoon niet gewapend naar een demonstratie gaan, maar goed dat ben ik.
Het is een shitshow en veel meer de richting die je democratieën op ziet gaan dan het fascisme. Wat als belangrijkste voedingsbodem extreme armoede had.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sponsoring wat nog versterkt wordt door de bizarre scotus citizen united uitspraak dat bedijven meer onder de radar mogen doneren. Waardoor de geldstromen naar de partijen nog difuser zijn geworden en de lobby gelden over de kades klotsen. Drill baby drill..
Volgens MAGA zou Trump ook geen oorlogen starten en al helemaal niet zijn eigen bevolking aanvallen. Dat roepen we al jaren, maar men zal het nooit toegeven.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap je haar zorgen nou echt niet?
Dit is een leugen.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
Hier wat zijn ouders zeggen: https://www.nu.nl/buitenl(...)gens-witte-huis.htmlquote:
Ja, idd. Ik had het over het moment van het eerste schot.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ah Tnx.
Dit is toch de demonstrant?
Hij loopt gewoon met een wapen tussen de ICE agenten.
Echt oorlogen starten heeft hij niet gedaan. Je ziet nu ook in Iran dat hij zeer terughoudend is met ingrijpen.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens MAGA zou Trump ook geen oorlogen starten en al helemaal niet zijn eigen bevolking aanvallen. Dat roepen we al jaren, maar men zal het nooit toegeven.
In tegenstelling tot de vrouw die op agent in reed is dit een enorme fout alle beelden wijzen er op dat de Ice officer de man in de rug schoot dit valt niet goed te praten.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Jongen blijf nou gewoon lekker zitten, jij en een aantal andere figuren waren ICE al aan het veroordelen om nog meer olie op het vuur te kunnen gooien. Alsof ze eropuit zouden zijn om mensen te vermoorden.
Deze post weerlegt dat en laat mooi jullie hypocrisie zien, dat men het weer bij het verkeerde eind had net zoals het geval was bij het aanrijden van ICE..
[..]
Nee, de agent die wegloopt heeft die spontaan afgaande P320 vast, dat is het eerste schot wat je hoort en ook ziet in de beelden van achteren. (In de beelden van voren staat die rechts, in het grijs)
Biden had een bounty op het hoofd van Maduro geplaatst, wat ik merk is dat zowel een groot gedeelte van Venezuela blij is, en Trump is blij.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Echt oorlogen starten heeft hij niet gedaan. Je ziet nu ook in Iran dat hij zeer terughoudend is met ingrijpen.
Sowieso heeft Trump in het Midden-Oosten weldegelijk nu de wereld veiliger weten te maken. En Venezuela verdient de schoonheidsprijs niet, maar is er echt iemand die het een probleem vindt dat Maduro aan zijn oren getrokken is?
Trump doet een hoop dingen waar ik het niet mee eens ben, maar hem aanvallen op zijn belofte te zorgen voor minder conflicten in de wereld is geen sterke angle wat mij betreft.
Precies, dat ze daar wapens mogen hebben vind ik compleet van de gekke, maar ja, als je hem volgens de wet mag dragen, dan kun je moeilijk stellen dat ie iets deed wat niet mag.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heb ik al eerder gezegd. Het is gewoon niet slim om met een vuurwapen op zak naar een demonstratie te gaan, maar van de andere kant is het wel gewoon zijn goed recht om het te doen volgens de Amerikaanse grondwet.
Geradicaliseerd nog wel. En ja, het was niet bepaald handig van hem om een wapen te dragen tijdens een demonstratie maar volgens mij is hij gewoon geëxecuteerd met een nekschot nadat een collega het betreffende wapen al had verwijderd.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:02 schreef UitStraling het volgende:
Kom op nou, waarom denk je iedereen voor de gek te houden? Defensie department of War noemen en zo. Groeland bedreigen, net als Mexico en Canada. En Venezuela is geen reet opgeschoten en Trump die doet alsof hj daar leider is. Hij is daar nog helemaal niet klaar, jat grondstoffen en olie. Er is weinig terugvechten, daarom doet ie nu nog niets. Totdat ie straks heel Noord- en Midden Amerika heeft, het plan van project 2025.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Echt oorlogen starten heeft hij niet gedaan. Je ziet nu ook in Iran dat hij zeer terughoudend is met ingrijpen.
Sowieso heeft Trump in het Midden-Oosten weldegelijk nu de wereld veiliger weten te maken. En Venezuela verdient de schoonheidsprijs niet, maar is er echt iemand die het een probleem vindt dat Maduro aan zijn oren getrokken is?
Trump doet een hoop dingen waar ik het niet mee eens ben, maar hem aanvallen op zijn belofte te zorgen voor minder conflicten in de wereld is geen sterke angle wat mij betreft.
Ja.quote:Op zondag 25 januari 2026 12:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik had het over het moment van het eerste schot.
Je maakt het erg gemakkelijk om verder niet met je in gesprek te gaan met je persoonlijke aanval. En kom kort aan met dat mijn opmerking ook op de persoon was, want of jij daaronder valt, kun je helemaal zelf bepalen. Jouw ongeschikt, normaal en volwassen zijn duidelijk alleen aan mij gericht.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lagere rechtspraak bestrijdt men met hoger beroep. Dat past gewoon in een rechtsstaat.
Verder: ik geef aan vertrouwen in het robuuste systeem van de VS te hebben.
Fijn dat je dat verdraait naar ‘goedpraten van Trump’, want dan is meteen duidelijk dat je bepaald niet uit bent of geschikt bent (take your pick) om hierover een normale volwassen discussie te voeren.
Aap uit de mouwquote:https://www.nytimes.com/i(...)-bondi-walz-doc.html
Pam Bondi just sent a letter to Minnesota officials saying ICE will leave if the state turns over its voter database to Trump.
Cartoonishly corrupt.quote:
Gewoon blind vertrouwen in het robuuste systeem van de VS blijven hebben.quote:
Dat is het hele punt, de democraten uitschakelen van verkiezingen, direct en indirect. Daarom gaan ze ook naar staten met potentiële toekomstige kandidaten. Daarom gaan ze alleen maar naar blauwe staten, maar Trump-fans zitten nog zo diep in de ontkenningsfase dat ze overkomen als kleuters.quote:
Wel raar dat ze dat zomaar toegeeft? Of had ze niet verwacht dat het publiek gemaakt zou worden?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |