Niemand heeft wat tegen illegalen uitprocederen, maar inderdaad de manier waarop gaat nergens over en zelfs dat men nu die verkiezingslijst wil beheren zegt alles, maar dan ook alles over de intenties van Trump en co.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef sp3c het volgende:
Ik ben vind ICE prima maar de maniet waarop ze te werk gaan niet en Trump is volgens mij compleey door aan het draaien
Dus er zijn meer kampen
Het is alleen onwaar dat ze willekeurige burgers niet staande mogen houden. En zelfs als ze dat zouden doen, dan nog is dat geen reden om stenen te gooien naar agenten of doxing, waarmee je mensen potentieel in levensgevaar brengt.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke law enforcement?ze staan daar willekeurige burgers staande te houden zonder mandaat. Vrij spel vanwege een overheid die ze niet in de hand houdt. Alles wat daarna komt is rechtstreeks te herleiden daar deze onzin.
Dat staat er toch nietquote:Op zondag 25 januari 2026 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, man, er zijn geen illegalen in rode staten...
Kom uit die fuik.
Eens.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vind ICE in principe ook niet verkeerd, er is niks mis met het opsporen en uitzetten van illegalen, maar goeie genade wat zitten er een stel onprofessionele triggerhappy zenuwenlijers tussen zeg. Een compleet magazijn leegpompen in de rug van een al geneutraliseerd persoon schreeuwt gewoon 'ongeschikt'.
ICE is al jaar bezig in verschillende staten, het helpt ook niet door ze vanaf begin af te schilderen als Nazi's en gestappo, ja dit gebeurde al op moment dat Trump bekend maakte dat het plan was om illegalen uit te zetten.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er nu wel protesten zijn.
ICE is verdubbeld in personeel en dat nieuwe personeel wordt niet goed getraind en bestaat voor een groot deel uit agressieve Trump-aanhangers die wel eens eventjes hun 'gezag' zullen laten gelden. Het zijn ook niet de deportaties op zichzelf waar veel mensen tegen zijn, want in de VS zijn best veel voorstanders van de rechtmatige deportaties die op een nette manier plaatsvinden.
Het is de manier waarop ICE tekeer gaat in vooral democratische staten en steden. Het van deur tot deur gaan en mensen zomaar uit huis halen. Geen ID's bekijken of luisteren naar mensen, maar ze zonder meer oppakken en meenemen, waarbij ze als ze geluk hebben later op de dag nog zomaar ergens weer buiten worden gezet. Het is het geweld waarmee ze tekeer gaan. Dát is waartegen wordt geprotesteerd.
Sanctuary cities zijn bijna altijd Democratische steden. Dat wekt ook de vraag op wat men in die kringen zo aanspreekt in het beschermen van mensen die illegaal in de VS zijn?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, man, er zijn geen illegalen in rode staten...
Kom uit die fuik.
Spijker op z’n kop. De politie met het mandaat en de bevoegdheid om een persoon staande te houden.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is alleen onwaar dat ze willekeurige burgers niet staande mogen houden. En zelfs als ze dat zouden doen, dan nog is dat geen reden om stenen te gooien naar agenten of doxing, waarmee je mensen potentieel in levensgevaar brengt.
Jongejonge… staande worden gehouden. Het is me wat! Ben jij nooit staande gehouden door de politie voor een controle? Was dat een traumatische gebeurtenis? Voor mij is het een kwestie van meewerken en netjes goedendag zeggen aan het eind.
Behoorlijk naïef ja.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geradicaliseerd zou ik hem niet willen noemen, eerder gewoon naief. Het is zijn goed recht om te demonstreren, maar goeie genade doe dat dan niet met een vuurwapen op zak. Geef ze geen reden om te doen wat nu gebeurt is.
Sorry hoor, maar dit hele beide kampen verhaal slaat nergens op als er dus een regime is dat de constitution aan zijn laars lapt. Of ze nu Dems zijn of van mij part 'onafhankelijk', dit is altijd ongewenst. Het is geen voetbalwedstrijd.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef theguyver het volgende:
Democraten beschuldigen Republikeinen van alles en Repulikeinen beschuldigen Democraten voor van alles, en men speelt de burger tegen elkaar uit.
Impeachments gemist? 6 januari gemist?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef theguyver het volgende:
waar ik probeer heen te gaan is het volgende, beide kampen zien het escaleren maar geen van beide kampen deed ook maar iets om dit te voorkomen.
Oké, dus de boel nog eens opschalen en roepen dat ze immuun zijn is dus hartstikke fout?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eens.
Maar helaas: dit is al heel lang een probleem in de VS. Zwaar bewapend en slecht getraind.
Dit, en de politie van Minnesota is nergens te vinden want die worden tegengehouden door Walz en de Burgermeester!quote:Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De fout ligt vooral bij de vrouw die dacht dat zij een ICE agenten moest tegenhouden, een arrestatie weigen en op een agent inrijden en gisteren bij de man die dacht even bewapend de arrestatie van illegale migranten tegen te kunnen houden. Verder onderzoek zal uitwijzen of de agent in dat laatste geval juist heeft gehandeld.
Helaas kunnen zich er nog veel meer van dit soort voorvallen voordoen als geradicaliseerde Democratische kiezers denken even doodleuk voor eigen rechter te kunnen spelen en via obstructie, intimidatie, agressie of zelfs geweld de uitzet van illegale migranten te kunnen dwarsbomen.
Ze hebben weldegelijk het recht om mensen staande te houden. Hoe moeten ze anders hun werk kunnen doen?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Spijker op z’n kop. De politie met het mandaat en de bevoegdheid om een persoon staande te houden.
En het volk wat nu gemaskerd ongekende schade aanricht aan de rechtsstaat in Amerika heeft. dat. niet.
Ze worden alleen niet gecorrigeerd en teruggefloten, maar wat ze daar doen is zonder mandaat vanuit de DHS. Het is ongrondwettelijk en de rest is dus bijzaak.
Ik heb heel duidelijk gesteld dat ik al het olie op het vuur gedrag van zowel GOP als DEM enorm schadelijk vind.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oké, dus de boel nog eens opschalen en roepen dat ze immuun zijn is dus hartstikke fout?
BLM gemist?quote:Op zondag 25 januari 2026 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Impeachments gemist? 6 januari gemist?
2 dagen voor het gebeurde poste ik ditquote:Op maandag 4 januari 2021 09:08 schreef theguyver het volgende:
Vandaag gaan ze toch het Congress bestormen toch?
of is dat ook weer uitgesteld
Tikje overdreven. Grootste deel van de VS kun je gewoon naartoe.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dit, en de politie van Minnesota is nergens te vinden want die worden tegengehouden door Walz en de Burgermeester!
In tegensetlling tot de madam die op een Ice Agent in reed, is dit best duidelijk, de persoon was al ontwapend en kreeg kogels in de rug, Dit is gewoon moord.
Maar wat ik niet snap en dat is VS eigen dat men daar totaal no respect heeft voor de wet, ik gaf dit al eerder aan schietpartijen school shootings plunderingen autos in brand steken etc etc ..
Het is gewoon nog erger dan Parijs, dat is ook zo'n klere bende, maar in Frankrijk is het volk dan weer niet zwaar bewapend wat in de VS dan weer wel het geval is.
De VS is gewoon een pannenkoeken land, verschil tussen arm en rijk is enorm, je hebt 2 partijen die recht tegenover elkaar staan ze maken elkaar uit voor van alles en nog wat, en letterlijk alles is drama.
In de jaren 90 wou ik heel graag een keer nar New York en Washington, nu al geef je me een bak geld zou ik er niet heen willen!
Omdat ICE vanuit DHS wordt aangestuurd op basis van informatie van een ander orgaan zoals USCIS of CBP. Uitvoerende functie dus.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze hebben weldegelijk het recht om mensen staande te houden. Hoe moeten ze anders hun werk kunnen doen?
Denk eens na.
En nogmaals: zelfs al zouden ze dat recht niet hebben: who gives a shit? Dat is toch geen reden om stenen naar hen te gooien? Of hun personalia op internet te flikkeren in de hoop dat iemand hen iets aandoet?
Die even normaal zeg!
Kom op nou, hoe gooien de Dems olie op het vuur, als MAGA juist hierop uit is? Gewoon maar de boel laten terroriseren? Nogmaals, dit is echt niet normaal wat ICE en MAGA doet met de bewoners van Amerika, dit is geen politiek beleid, maar doelbewust aansturen op chaos, zodat men de oppositie steeds verder kan wurgen. Het is geen toeval dat Bondi nu om die lijsten vraagt. Als dat dus het plan is, hoe kun je er dan wat tegen doen als bij elk protest gesteld wordt dat protesteren olie op het vuur gooien is.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb heel duidelijk gesteld dat ik al het olie op het vuur gedrag van zowel GOP als DEM enorm schadelijk vind.
Sure, kan ik er heen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tikje overdreven. Grootste deel van de VS kun je gewoon naartoe.
Parijs is weer op een andere manier een shithole geworden.
Dat is niet aangestuurd door politiek. Dat is het verschil. Individuen of groepen die onrust schoppen is niet hetzelfde als de zittende macht die knokploegen op je staat afstuurd om chaos te creeren, zodat ze 'maatregelen' kunnen nemen om de Dems uit e verkiezingen te schrappen.quote:
Ja ho ho,quote:Op zondag 25 januari 2026 14:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
BLM gemist?
nee totaal niet ik had vrij genomen en zat voor de buis met een krat pils en popcorn en zag dat al ver van te voren aankomen.
[..]
En dan ook nog eens met gezichtsbedekking, daar gaan je nekharen toch van overeind staan. Je kan niet eens zien of je echt te maken hebt met federale agenten of met een stelletje criminelen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ICE vanuit DHS wordt aangestuurd op basis van informatie van een ander orgaan zoals USCIS of CBP. Uitvoerende functie dus.
Maar dat is niet wat we nu zien.
Zichzelf niet legitimeren en op basis van uiterlijke kenmerken mensen uit auto’s trekken en aankloppen bij huizen. Vandaar ook de protesten, want wat ICE op dit moment uitvreet gaat linea recta tegen de grondwet in. Exact hoe de gouverneur het omschreef. Dit soort stoottroepen is het allerlaatste wat je in een gezonde rechtstaat door je straten wilt zien lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |