abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219925807
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Pittig, dan is geen enkele niet Amerikaanse sporter veilig,
Ze zullen zich daar gewoon moeten schikken naar de Carabinieri en Polizia.
pi_219925811
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Deze vorm van extreem (overheids)geweld is absoluut niet aan de orde geweest onder een andere republikein of democraat. Of er moet een capitoolbestorming of ICE-executies zijn geweest onder Obama, Bush of Raegan wat ik ben vergeten.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort ongelukken altijd wel voorkomen, zeker in Amerika. Agent is in confrontatie met iemand, maakt verkeerde inschatting over een vuurwapen en schiet dan iemand dood. Zo uitzonderlijk is dat niet, in een land vol trigger happy agenten, in combinatie met burgers die wapens dragen.

Wat wel compleet anders is, is de reactie op zo’n incident. Onder elke andere regering was de reactie iets geweest in de trend van: er heeft een tragisch incident plaatsgevonden, we onderzoeken wat de aanleiding was en of de agent gerechtvaardigd heeft geschoten. Maar onder Trump wordt er binnen een uur geroepen dat het slachtoffer een bloeddorstige terrorist was die volkomen terecht is doodgeschoten. Ik snap niks van die strategie.
pi_219925823
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heuh, wat gek. Ik heb me toch altijd laten vertellen dat ICE er enkel is om illegalen op te sporen en uit te zetten?

*Surprised Pikachu*
Ja ook geen idee hoe dat zit. Maar als de beveiliging dingen gaat doen waar ze geen rechten op hebben wordt dat de volgende rel.

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Pittig, dan is geen enkele niet Amerikaanse sporter veilig,
Ja vast
pi_219925825
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze zullen zich daar gewoon moeten schikken naar de Carabinieri en Polizia.
Twijfel of ze dat snappen.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 16:04:09 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925832
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
"...ICE — which already has a permanent presence in the country at the U.S. Embassy — could be used to support local law enforcement forces in keeping the event safe."

Ze gaan dus gewoon de Italianen helpen. En ze zijn standaard al daar.
Wist ik niet.
Hmm, snap op zich wel dat er ICE personeel standaard op ambassades aanwezig is. Maar vermoed dat dat niet de slecht opgeleidde knokploegen zijn zoals die thans huishouden in Minneapolis.
ik kan me zo voorstellen dat Italië ook niet zit te wachten op dergelijke "beveiliging".
Hoop dat ze de ICE-knokploegen buiten weten te houden, want daar word je evenement niet veel veiliger van.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219925844
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:43 schreef Black_Baron het volgende:
Is er een reden waarom die ice agents geen bodycam dragen?
Ja, dan kunnen de beelden tegen hen werken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219925851
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:02 schreef Questular het volgende:

[..]
Twijfel of ze dat snappen.
Dan leggen ze dat daar wel uit. Die Italianen staan ook niet bekend om hun gevoel voor humor wat het dat aangaat.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:12:07 #283
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925885
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort ongelukken altijd wel voorkomen, zeker in Amerika. Agent is in confrontatie met iemand, maakt verkeerde inschatting over een vuurwapen en schiet dan iemand dood. Zo uitzonderlijk is dat niet, in een land vol trigger happy agenten, in combinatie met burgers die wapens dragen.

Wat wel compleet anders is, is de reactie op zo’n incident. Onder elke andere regering was de reactie iets geweest in de trend van: er heeft een tragisch incident plaatsgevonden, we onderzoeken wat de aanleiding was en of de agent gerechtvaardigd heeft geschoten. Maar onder Trump wordt er binnen een uur geroepen dat het slachtoffer een bloeddorstige terrorist was die volkomen terecht is doodgeschoten. Ik snap niks van die strategie.
Wanneer heeft ICE onder een andere president binnen een maand 2 burgers gedood tijdens protesten?
Dit, dus.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:12:57 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925898
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm, snap op zich wel dat er ICE personeel standaard op ambassades aanwezig is. Maar vermoed dat dat niet de slecht opgeleidde knokploegen zijn zoals die thans huishouden in Minneapolis.
ik kan me zo voorstellen dat Italië ook niet zit te wachten op dergelijke "beveiliging".
Hoop dat ze de ICE-knokploegen buiten weten te houden, want daar word je evenement niet veel veiliger van.
De huidige ICe groep bestaat uit voormalige agenten uit mineapolis (afgelopen weken waren er 10+ overgstapt vanwege het beleid van walz en de Burgermeester) border guard en tig anderen, hoeveel extact en waar ze allemaal vandaan komen weet ik niet p[recies, wat ik wel weet is dat er momenteel 2000 zijn in de staat.
Het gross is goed opgeleid, maar ik weet niet of er veel zijn ingezet zonder specifieke training, maar wat zou kunnen is dat men er meer snel heeft ingezet door de oplopende escalaties, en dus niet meer hebben dan basic training.

Maar zoals ik al zei ik gok dat dit het geval is.

oiok dat valt niet goed te keuren, ik moet ook zeggen het is ook best lastig als je een raid uit voert en je word achtervolgd door protesterend volk en je krijgt de hele dag fluitjes te horen en je word de godsgandse dag voor alles en nog wat uitgemaakt.
Niet iedereen kan dit verteren.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219925912
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Buitendam het volgende:
Wanneer heeft ICE onder een andere president binnen een maand 2 burgers gedood tijdens protesten?
Niet onder een andere president maar toen werd de bevolking ook niet actief opgehitst door politici en media om ICE agenten te provoceren en geweld uit te lokken. De huidige escalatie komt door de linkse aanstokers die burgers aanzetten tot gevaarlijke confrontaties.
pi_219925928
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
De huidige ICe groep bestaat uit voormalige agenten uit mineapolis (afgelopen weken waren er 10+ overgstapt vanwege het beleid van walz en de Burgermeester) border guard en tig anderen, hoeveel extact en waar ze allemaal vandaan komen weet ik niet p[recies, wat ik wel weet is dat er momenteel 2000 zijn in de staat.
Het gross is goed opgeleid, maar ik weet niet of er veel zijn ingezet zonder specifieke training, maar wat zou kunnen is dat men er meer snel heeft ingezet door de oplopende escalaties, en dus niet meer hebben dan basic training.

oiok dat valt niet goed te keuren, ik moet ook zeggen het is ook best lastig als je een raid uit voert en je word achtervolgd door protesterend volk en je krijgt de hele dag fluitjes te horen en je word de godsgandse dag voor alles en nog wat uitgemaakt.
Beetje zoals de Nederlandse politie maar dan met een achterlijk wapenbeleid voor burgers en zenuwachtige triggerhappy agenten.
pi_219925943
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:14 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Niet onder een andere president maar toen werd de bevolking ook niet actief opgehitst door politici en media om ICE agenten te provoceren en geweld uit te lokken. De huidige escalatie komt door de linkse aanstokers die burgers aanzetten tot gevaarlijke confrontaties.
pi_219925949
quote:

[..]
En ik maar denken dat het geweld uitlokken etc een nieuwe dimensie heeft gekregen na de bestorming van het capitool.
pi_219925955
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Sorry voor de AI, maar had geen zin om zelf uitgebreid te spitten…

1. Barack Obama (2009–2017): De opkomst van "Cross-Border" schietpartijen
Onder president Obama nam de militarisering van de grens toe, wat leidde tot een reeks spraakmakende incidenten waarbij agenten vanaf Amerikaans grondgebied mensen op Mexicaans grondgebied doodschoten.
• Sergio Adrián Hernández-Güereca (2010): Een 15-jarige Mexicaanse jongen werd door een Amerikaanse Border Patrol-agent doodgeschoten terwijl hij op de oevers van de Rio Grande stond. De agent beweerde dat er met stenen werd gegooid. Deze zaak leidde uiteindelijk tot een rechtszaak bij het Amerikaanse Hooggerechtshof (Hernández v. Mesa).
• José Antonio Elena Rodríguez (2012): Deze 16-jarige jongen werd in zijn rug geschoten door een agent die door de grenshekken van Nogales, Arizona, vuurde. Hij werd minstens 10 keer geraakt terwijl hij simpelweg op een trottoir in Mexico liep.
• Anastasio Hernández-Rojas (2010): Hoewel hij niet werd neergeschoten, is dit een van de meest beruchte zaken. Hij werd door een groep agenten doodgeslagen en herhaaldelijk getaserd terwijl hij geboeid op de grond lag. Getuigen maakten hier beelden van, wat leidde tot internationale veroordeling.

2. Joe Biden (2021–2025): Geweld en dodelijke achtervolgingen
Onder president Biden zijn de cijfers van "use of force" (geweldsgebruik) door federale agenten hoog gebleven, mede door de recordaantallen grensoversteken.
• Raymond Mattia (Mei 2023): Mattia, een lid van de Tohono O’odham Nation (een inheems volk wiens land aan de grens ligt), werd op zijn eigen terrein in Arizona doodgeschoten door federale agenten. Hij had de agenten zelf gebeld voor hulp vanwege migranten op zijn land. Negen agenten openden het vuur en vuurden tientallen kogels af; Mattia was ongewapend (hij had alleen een object bij zich dat later geen wapen bleek te zijn).
• Diosmani Ramos (Januari 2021): Een Cubaanse migrant die net de grens was overgestoken in Texas. Hij werd doodgeschoten door een agent. Volgens de overheid dreigde hij met een steen, maar burgerrechtenorganisaties trokken de noodzaak van dodelijk geweld in twijfel.
• Dodelijke achtervolgingen: Onder Biden is het aantal doden door hogesnelheidsachtervolgingen door de Border Patrol aanzienlijk gestegen. In 2021 en 2022 vielen er respectievelijk 23 en 21 doden bij dergelijke acties, vaak doordat voertuigen met migranten crashten.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:19:30 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219925963
quote:

[..]
Het komt door het feit dat de grondwet opzij wordt gezet. In een westerse democratie doorgaans wel een dingetje.
Dit, dus.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 16:20:22 #291
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219925971
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daarom zijn een goede selectie aan de poort en goede training en opleiding zo belangrijk. Als je dat nalaat krijg je wat er nu gebeurd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 25 januari 2026 @ 16:22:14 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219925991
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:52 schreef Pek het volgende:
Je weet dat er een massa slecht getrainde, triggerhappy rednecks met een licence to kill door je straten lopen en dan zoek je de confrontatie met een pistool op zak. Dan ben je niet goed bij je paasei. |:(
Dat is een issue in de VS want deze man deed naar mijn inzicht niks verkeerd.
Ja hij was gewapend, maar de handelingen van ICE koste hem het leven.

En eens dat in de VS er wat op los geknalt word, voor een westers land vallen er gigantisch veel slachtoffers door vuurwapens.
En Triggerhappy cops, ook eens, maar in dit geval was ICE compleet fout.

Waar ik wel mee eens ben is dat de staat Minnesota en zowel Trump beide actie hadden kunnen nemen om dit te voorkomen, beide kampen deden geen hol waardoor ditb maar bleef door escaleren!

En wat dus nu geleid heeft met de dood van deze staatsburger!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')