abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:26:09 #1
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213991607
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:29:29 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213991653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213991708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je één keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:35:05 #4
346939 Janneke141
pi_213991759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je één keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
pi_213992032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
Dit.
pi_213992128
quote:

[..]
Modus operandi van de vrinden van de VVD. Tijdens campagnetijd werken ze daar het hardst. En het is voor hun altijd campagnetijd. Beeldvorming is altijd het belangrijkste voor ze. Maar het is de bijl aan de wortel van de democratie, omdat er zo nooit eerlijke debatten zijn. Iedereen ingraven en polariseren, want dat levert stemmen op en dat is het belangrijkste.

Schaamteloos

En er gewoon nog mee wegkomen weer. Vroeger zou Geertje een spoeddebat hebben aangevraagd om een liegend kamerlid
pi_213992189
Longread EW over Jetten:

https://www.ewmagazine.nl(...)tmacher-werd-77519w/

quote:
Het kabinet-Rutte IV zwaait af. Eén van de weinige erfenissen die beklijven: het ambitieuze klimaatbeleid. Hoe kreeg minister Rob Jetten dat voor elkaar?

Beteuterde gezichten in de ministersploeg van kabinet-Rutte IV. Het Hoofdlijnen­akkoord van de aanstaande rechtse coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB breekt met veel van het beleid van Rutte IV. Nederland gaat een rechtsere koers varen. VVD-staatssecretaris Eric van den Burg moest huilen, omdat zijn asielbeleid bij het grofvuil wordt gezet, Christianne van der Wal (VVD) moest even slikken dat haar stikstofbeleid sneuvelde. Maar uitgerekend Rob Jetten (37) haalt opgelucht adem.

Rob Jetten, minister voor Klimaat en Energie en leider van D66, is in alles de aartsrivaal van winnaar van de verkiezingen Geert Wilders. De PVV-leider, die eerder zei Jettens beleid door de shredder te zullen halen, constateerde in het formatiedebat van 22 mei dat hij daarin heeft gefaald. Alleen het schrappen van de verplichte warmtepomp haalde hij binnen. ‘Helaas hebben wij onze handtekening onder de rest van die gekkigheid gezet,’ constateerde Wilders.

Hoe slaagde Rob Jetten erin om zijn klimaatbeleid zo bestendig te maken dat na de politieke machtsovername zelfs zijn grootste opponent bij het kruisje moet tekenen voor beleid dat hij verfoeit?

EW maakte een rondgang langs politici, bedrijfsleven en milieubeweging, en sprak de demissionair minister zelf over de twee jaar waarin het klimaatbeleid niet alleen veel ambitieuzer werd, maar voor het eerst ook haalbaar leek.

Hierna in zes hoofdstukken: hoe een klimaatdrammer een klimaatmacher werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213992383
quote:
Interessant, thanks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213992471
quote:
Mooi compliment voor Jetten.
  donderdag 20 juni 2024 @ 23:32:50 #10
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_213992513

[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 20-06-2024 23:34:25 (verkeerd topic) ]
pi_213992548
Het ministerschap heeft Jetten inderdaad goed gedaan (deze mag je op twee manieren lezen).
pi_213992703
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.

Als het volgens haar zon enorm probleem is zou ze op zijn minst de moeite moeten nemen zich erin te verdiepen en zich te informeren. Maar deze uitleg plaats haar een beetje op BBB niveau: we roepen maar wat want het klinkt wel leuk.
pi_213992758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:06 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.

Als het volgens haar zon enorm probleem is zou ze op zijn minst de moeite moeten nemen zich erin te verdiepen en zich te informeren. Maar deze uitleg plaats haar een beetje op BBB niveau: we roepen maar wat want het klinkt wel leuk.
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?
pi_213992839
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213992869
quote:
89s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.
Tja, sowieso is de PVV niet in de eerste eigen leugen gestikt en deze leugens kwamen de PVV gewoon heel goed uit en hebben ze aardig wat zetels opgeleverd, dus ja, voort wat hoort wat, zeg maar.
pi_213992941
De verhoren in het kader van de parlementaire enquête naar aanleiding van ondermeer de toeslagenaffaire toonden hoe zeer een groot deel van de Haagse politiek af was gegaan op sentiment. Sentiment dat eenvoudig ontkracht kon worden met cijfers van de ambtelijke diensten, de meeste burgers frauderen niet en zijn te goeder trouw. Volgens oud-minister Kamp was dat echter “… in strijd met het gevoel wat hierover in het land leefde.”. Het heeft geleid tot, weten we nu, het meest grove misbruik van de macht van de overheid op Nederlands grondgebied sinds de Tweede Wereldoorlog.

Het laat zien waar politiek zonder feiten toe kan leiden. Met het introduceren van het nareis-op-nareis verzinsel kleeft er rechtsstatelijke bloed aan de handen van Yeşilgöz en de VVD. Hoe haal je het in je hoofd om verzinsels die ten koste gaan van een kwetsbare groep mensen, asielzoekers in dit geval, te verspreiden ten faveure van gedroomd electoraal gewin? En dat nota bene terwijl er een parlementaire enquête gaande was naar precies de rampzalige gevolgen van politiek zonder feiten… Het is ronduit cynisch en walgelijk.

Het is een schande die mijn vertrouwen in de politiek, vermoedelijk helaas onherstelbaar, heeft geschaad. Toen ik 15 was, eind jaren ‘90, en mij in politiek begon te interesseren keek ik op naar ministers, staatssecretarissen en Kamerleden. Dikwijls waren dat beschaafde, genuanceerde en ervaren personen die inzagen dat in een democratische rechtsstaat minderheden juist tegen de tucht van de meerderheid beschermd moeten worden. Alleen zo blijft een maatschappij voor iedereen een prettige omgeving. Tegenwoordig vrees ik de Haagse politiek, en daaruit voortvloeiend, de landelijke overheid.
pi_213992995
Overigens, nu ik bovenstaand bericht nog eens lees, ik noem alleen VVD’ers en de VVD, maar dat is nadrukkelijk toeval. :) Het is een veel breder fenomeen, dat zeker niet alleen de VVD treft.
pi_213993277
quote:
Deze parodie op een journalist begrijpt weer eens niet dat het idee van journalistiek niet ‘enkel schrijven wat de fans graag willen horen’ is :')
twitter
pi_213993457
Jetten verdient ook wel wat credits, heeft zich sterk gemaakt, gezocht naar (praktische/pragmatische) oplossingen in samenwerking met allerlei partijen.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:15:43 #20
3542 Gia
User under construction
pi_213994124
Het viel mij wel op dat de oppositie de termen 'nareiziger' en 'nareis op nareis' door elkaar gebruikten.
Er werd beweerd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar naar Nederland komen. Wat pertinent niet waar is.
Neem aan dat de cijfers van het CBS accuraat zijn...

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83102NED

Alleen in het eerste kwartaal van 2024 kwamen er al 3090 nareizigers.
Van april tot december 2023 waren het 8225 nareizigers.

Verder naar beneden kun je zien uit welke landen. En dan zie je dat de meeste nareizigers uit Syrie komen.
pi_213994132
https://nos.nl/l/2525494

Nico Uppelschoten, 79 jaar, wordt binnenkort geïnstalleerd als Kamerlid…
zie email 27 oktober
pi_213994135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:15 schreef Gia het volgende:
Het viel mij wel op dat de oppositie de termen 'nareiziger' en 'nareis op nareis' door elkaar gebruikten.
Er werd beweerd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar naar Nederland komen. Wat pertinent niet waar is.
Neem aan dat de cijfers van het CBS accuraat zijn...

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83102NED

Alleen in het eerste kwartaal van 2024 kwamen er al 3090 nareizigers.
Van april tot december 2023 waren het 8225 nareizigers.

Verder naar beneden kun je zien uit welke landen.
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:05 #23
3542 Gia
User under construction
pi_213994158
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.

Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.

Zeg het dan zelf ook goed!!

Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
pi_213994179
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ooit-naar-den-haag

En Uppelschoten duwt zijn vrouw dan toch in een bejaardentehuis om voor Geert naar de Tweede Kamer te kunnen gaan.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:27:29 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.

Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.

Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frozen-assassin op 21-06-2024 10:44:00 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:29:46 #26
3542 Gia
User under construction
pi_213994206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.

Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:31:01 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.

Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.

Ze heeft gewoon hele kabinet opgeblazen op basis van leugens.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:32:37 #28
346939 Janneke141
pi_213994228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2525494

Nico Uppelschoten, 79 jaar, wordt binnenkort geïnstalleerd als Kamerlid…
Is dat de laatste die er nog over was?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:34:04 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213994236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Uit de context bleek duidelijk waar dit over ging, namelijk over datgene waar Yesilgoz gelogen had. In de taal is het normaal dat je soms op een verkorte wijze naar een bepaald begrip verwijst. Dat snapt iedereen.

Je probeert iets, maar niemand gaat er in mee omdat je niets op het spoor bent. Net als Wilders die deed alsof Timmermans met geweld had gedreigd, dat was eveneens een bewust achterlijke misinterpretatie.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:34:42 #30
3542 Gia
User under construction
pi_213994242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.

Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.

Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.

Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
pi_213994248
quote:

[..]

Aha, Yesilguz, als bewindspersoon nauw betrokken, bedoelde het heel anders dan ze riep en bleef verdedigen tot het niet meer anders kon. Goed verhaal.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:36:41 #32
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is dat de laatste die er nog over was?
Uppelschoten staat 39e op kieslijst zie ik. PVV heeft 37 zetels.

Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.

Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
pi_213994261
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:24 schreef Lt.Bookman het volgende:

En Uppelschoten duwt zijn vrouw dan toch in een bejaardentehuis om voor Geert naar de Tweede Kamer te kunnen gaan.
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:11 #34
346939 Janneke141
pi_213994262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.

Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.

Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
Als je het zelf maar gelooft, hè.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:46 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994268
quote:

[..]

Hoe kan je die cijfers door elkaar heen halen als er GEEN cijfers waren over nareis op nareis. Dat heeft ze gewoon uit haar dikke duim verzonnen.

Kijk, je mag best vinden dat er te veel migranten komen maar hou je gewoon bij de feiten. Je mag gewoon zeggen dat ze hierover keihard gelogen heeft en nog steeds tegen migratie zijn.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:38:10 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213994271
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…
Ach het is af en toe naar een stemming komen en je hand opsteken als Geert zegt dat dat moet.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:42:06 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994293
En verder ben je gewoon men aan het afleiden van waar het nou om gaat. De leugens van Yesilgoz. Ze had de cijfers niet. IND had de cijfers later wel maar verstuurde het niet naar de Kamer.

Kan je nu wel spotlights proberen te zetten op de oppositie. Dat is buitengewoon kinderachtig.
pi_213994308
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.

Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
Ach, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan. Wel een bijzondere situatie echter.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:45:06 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar goed, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan.
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:45:11 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213994316
quote:

[..]

Niemand betwist dit. Waarom blijf je dit roepen alsof je iets baanbrekends verkondigt?
pi_213994319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
Ah ja, ok fair, daarvoor kan het wel uit maken inderdaad.
pi_213994326
quote:

[..]

Ja. Absoluut of exponentieel. 't is nogal.

Het is gelul. Onzin. De aftrap van de grandioos gefaalde VVD campagne waardoor we nu met deze ellende zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213994344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als ze daaraan gaan beginnen is dat direct het begin van het einde. Lekker oppositie voeren tegen je partner. Genuanceerde ervaren partijen kunnen dat wellicht, maar hier zitten ook PVV (die flink op winst staat) en BBB bij he.

Er gaat hier hele strakke fractiediscipline gelden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213994379

Drentse PVV'er (79) als oudste Tweede Kamerlid ooit naar Den Haag

quote:
Nico Uppelschoten uit Eelde wordt Tweede Kamerlid voor de PVV. De 79-jarige Drent wordt daarmee het oudste Tweede Kamerlid dat ooit in Den Haag is geïnstalleerd, schrijft RTV Drenthe. Na de beëdiging van het nieuwe kabinet en vlak voor het reces wordt hij geïnstalleerd.

Tot nu toe was het oudst aangetreden Tweede Kamerlid de advocaat en rechter J.A. d' Olimart. Hij was 75 toen hij in 1815 door de koning tot Tweede Kamerlid werd benoemd. In hetzelfde jaar nam hij ontslag vanwege zijn leeftijd en zijn drukke werkzaamheden als president van de rechtbank.

Uppelschoten wordt dit jaar 80 jaar en zit sinds 2011 voor de PVV in de Provinciale Staten. Vanaf 2013 is hij fractievoorzitter van de partij. Nu leden van de PVV-fractie doorschuiven naar het kabinet, komt er onder anderen voor Uppelschoten een plaatsje vrij. Hij was voorheen leraar wiskunde en rector op een middelbare school. Later werd hij directeur op een mbo-opleiding.

Mantelzorger
Uppelschoten is van plan om vier jaar in Den Haag te blijven. "Ik blijf op mijn gezondheid letten zodat ik na vier jaar geen wrak ben", zegt hij. "Een voordeel is ook dat we het werk kunnen verdelen."

Uppelschoten was tot voor kort mantelzorger voor zijn vrouw. Hij wil dat zij fulltime goede zorg krijgt voor hij begint aan zijn nieuwe functie. "Dat ík in Den Haag zit en zij in kommervolle omstandigheden, dat kan niet."
De enige echte.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:55:52 #45
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213994399
De lijst moet wel heel uitgeput zijn als je met een hoogbejaarde komt aanzetten, wat triest.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213994446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

44 en 45 zitten in de Eerste Kamer, 41 wil niet. Heb je dus nog 1 reserve over, volgens mij. 38, 39, 40, 42 naar de Kamer.

Uppelschoten, die oude man, stond trouwens ook als enige reserve nog in de Eerste Kamer, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:03:44 #47
21467 franske19
Hit the deck!
pi_213994450
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:05:53 #48
346939 Janneke141
pi_213994462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
Zoals ik gisteren al zei:
quote:

[..]
Zo'n Gia verzint dit ook niet zelf hè. Dit komt gewoon ergens van Facebook of Twitter of weet ik veel wat, en het geeft alleen maar aan dat het trucje werkt bij degenen voor wie het bedoeld is. Dit is niks anders dan de 'alternatieve feiten' van Baudet, alleen dan iets subtieler verpakt.
pi_213994482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Het echte probleem is inderdaad de constante leugenstroom over asiel, waardoor mensen gaan denken dat we overspoeld worden door asielzoekers (valt wel mee, we regelen alleen geen opvang en als we het doen is het steeds tijdelijk), alsof we meer asiel opvangen dan de rest van de EU (volgens de verdeling van het nieuwe asielakkoord in de EU doen we minder dan ons deel) en alsof heel Nederland islamitisch dreigt te worden (nee, we hebben geen 20% islam zoals velen denken, het is maar 5%). Op die leugenstroom was deze opmerking van Yeşilgöz gewoon de volgende leugen. Een leugen op basis waarvan zij het kabinet heeft laten vallen en waardoor we nu met een stel zeer incapabele figuren zitten.

Dat die stroom aan leugens zeer schadelijk is, dat moeten we eens meer gaan benoemen. Schadelijker dan welke asielinstroom ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213994523
quote:

[..]

Dit debat ging expliciet over Yesliguz vergissing over nareis op nareis (of de misinterpretatie voor politiek gewin). Nu kun je prima de verwarring hierom de toekomstige oppositie aan willen wrijven maar dat is wel een vrij ruime interpretatie van de feiten.

Daarnaast haal je aan dat het bijna niet bij te houden is of iets nareis is of nareis op nareis. Hoe bedoel je dit precies want volgens mij is de IND steeds bij machte om precieze getallen over beide te geven.

Het blijft wel iets kolderieks hebben wanneer partijen als NSC en PVV niet op de bres springen tegen dergelijke “leugenaars”.
pi_213994540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe kan je die cijfers door elkaar heen halen als er GEEN cijfers waren over nareis op nareis. Dat heeft ze gewoon uit haar dikke duim verzonnen.

Kijk, je mag best vinden dat er te veel migranten komen maar hou je gewoon bij de feiten. Je mag gewoon zeggen dat ze hierover keihard gelogen heeft en nog steeds tegen migratie zijn.
De cijfers waren bekend
pi_213994554
quote:

[..]
Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers.
Ze zegt zelf dat ze niet doelde op nareizigers. Zei ze toen, zegt ze nu nog steeds. Het ging haar echt om die nareis op nareis.
pi_213994616
twitter

Zou Wilders zijn minions verboden hebben aanwezig te zijn en te spreken in dit debat.
Was hij bang dat ze domme dingen zouden zeggen ?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:27:45 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213994699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zegt zelf dat ze niet doelde op nareizigers. Zei ze toen, zegt ze nu nog steeds. Het ging haar echt om die nareis op nareis.
Sorry hoor, maar de kans dat Dilan en de hele wereld Dilans eigen woorden verkeerd begrijpen is onnoemelijk veel groter dan dat @Gia het verkeerd begrepen heeft
Laffe huichelaar
pi_213994773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:20 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

Zou Wilders zijn minions verboden hebben aanwezig te zijn en te spreken in dit debat.
Was hij bang dat ze domme dingen zouden zeggen ?
De PVV is het niet eens met het beleid maar heeft het moeten slikken om te kunnen regeren, de reactie daarop is dan om niet aanwezig te zijn. Past perfect bij ze.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 juni 2024 @ 10:41:22 #56
426493 crew  PippenScottie
pi_213994794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:55 schreef Koffieplanter het volgende:
De lijst moet wel heel uitgeput zijn als je met een hoogbejaarde komt aanzetten, wat triest.
In de VS maakt 79 jaar je een piepjonge kandidaat voor het presidentschap
My friends all drive horses
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:43:00 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994805
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De cijfers waren bekend
Ja, waren wel bekend blijkbaar bij de ambtenaren maar niet bij Yesilgoz.

Direct na haar uitspraak waren er al vraagtekens bij haar bewering; toen had ze ook naar haar ambtenaren kunnen rennen om te vragen hoe het nou wel precies zat. En als ze het toen niet kreeg had ze kunnen zeggen; sorry jongens dit bedoelde ik niet; hier had ik het over gewone nareizigers bla bla bla. Ze heeft gewoon maandenlang haar leugen volgehouden.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 10:44:23 #58
5428 crew  miss_sly
pi_213994815
Mooie bijdrage van Bontenbal in het debat gisteren:

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213994820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
In de VS maakt 79 jaar je een piepjonge kandidaat voor het presidentschap
Daar eren ze ouderen nog zoals vroeger ;)
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:44:53 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213994822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja, waren wel bekend blijkbaar bij de ambtenaren maar niet bij Yesilgoz.

Gelukkig heeft geen van die ambtenaren iets van doen met het komende kabinet want dat zou wel te denken zetten voor de bestuurscultuur hahaha.
pi_213994852
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Mag ik heel eerlijk zijn? Wat maakt het uit, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar de realiteit is nu dat een minister gewoon willens en weten leugen op leugen kan stapelen, relevante gegevens kan achterhouden en dat de Kamer het toelaat.

Meneer Goed Bestuur Omtzigt houd stijf zijn mond dicht, de VVD komt met een whataboutisme die niet eens relevant is, de PVV geniet ervan want mede dankzij de leugen zitten ze in de regering en de BBB....ach, die telt niet eens mee, de partij van "Verkiezingspraat"

Dat is Nederland nu en mark my words, het gaat erger worden.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 10:50:29 #62
5428 crew  miss_sly
pi_213994872
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mag ik heel eerlijk zijn? Wat maakt het uit, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar de realiteit is nu dat een minister gewoon willens en weten leugen op leugen kan stapelen, relevante gegevens kan achterhouden en dat de Kamer het toelaat.

Meneer Goed Bestuur Omtzigt houd stijf zijn mond dicht, de VVD komt met een whataboutisme die niet eens relevant is, de PVV geniet ervan want mede dankzij de leugen zitten ze in de regering en de BBB....ach, die telt niet eens mee, de partij van "Verkiezingspraat"

Je hebt gelijk dat dit nu is wat het is, en waarschijnlijk erger gaat worden. Maar je hebt m.i. mensen als Bontenbal nodig die ondanks alles toch telkens proberen fatsoenlijk en netjes politiek te bedrijven, op de inhoud, integer en eerlijk, als je de hoop wil hebben dat het ooit weer beter wordt. Ik hoop dan ook van harte dat Bontenbal en de zijnen die vol kunnen houden en snel gezelschap krijgen van andere partijen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 juni 2024 @ 10:51:21 #63
pi_213994879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een treurige maar waarschijnlijk correcte constatering
pi_213994910
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat dit nu is wat het is, en waarschijnlijk erger gaat worden. Maar je hebt m.i. mensen als Bontenbal nodig die ondanks alles toch telkens proberen fatsoenlijk en netjes politiek te bedrijven, op de inhoud, integer en eerlijk, als je de hoop wil hebben dat het ooit weer beter wordt. Ik hoop dan ook van harte dat Bontenbal en de zijnen die vol kunnen houden en snel gezelschap krijgen van andere partijen.
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.

Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 10:55:44 ]
pi_213995304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De PVV is het niet eens met het beleid maar heeft het moeten slikken om te kunnen regeren, de reactie daarop is dan om niet aanwezig te zijn. Past perfect bij ze.
Volgens mij werd Samsom vaak verweten dat hij als fractievoorzitter vanuit de kamer al het kabinetbeleid verdedigde. Met alle fractievoorzitters in de kamer verwacht je dat ze dit nu beter doen. De aanpak van PVV daarin is opmerkelijk maar minder schadelijk als die van Samsom
pi_213995319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij werd Samsom vaak verweten dat hij als fractievoorzitter vanuit de kamer al het kabinetbeleid verdedigde. Met alle fractievoorzitters in de kamer verwacht je dat ze dit nu beter doen. De aanpak van PVV daarin is opmerkelijk maar minder schadelijk als die van Samsom
Hmmm. Ik weet niet of ik het daar mee eens ben maar ik moet nog even nadenken hoe ik dat wil formuleren, kom er later op terug.
pi_213995486
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Slechte reactie, hij vergoeilijkt dus wat Yesilgus deed. Het was natuurlijk keihard liegen. Niet nalaten om onderzoek te doen. Snap ook niet waarom hij dat zo verdraait. Op die manier zorgt ook Bontenbal voor minder vertrouwen in de politiek, blijkbaar vindt hij het wel prima om leugens met de hand der liefde te bedekken Noemt dan een leugen onbewust een onwaarheid spreken.
pi_213995526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Slechte reactie, hij vergoeilijkt dus wat Yesilgus deed. Het was natuurlijk keihard liegen. Niet nalaten om onderzoek te doen. Snap ook niet waarom hij dat zo verdraait. Op die manier zorgt ook Bontenbal voor minder vertrouwen in de politiek, blijkbaar vindt hij het wel prima om leugens met de hand der liefde te bedekken Noemt dan een leugen onbewust een onwaarheid spreken.
Ik denk dat de technische term van wat ze deed 'bullshitting' is.
pi_213995529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.

Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.
Als je kijkt naar de successen van Omtzigt en de D66 campagne voor Rutte 4 dan ben ik het hier niet mee eens. Het is alleen moeilijk te continueren lijkt het.
pi_213995549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de successen van Omtzigt en de D66 campagne voor Rutte 4 dan ben ik het hier niet mee eens. Het is alleen moeilijk te continueren lijkt het.
Regeren is halveren is niet voor niets het credo van D66.
pi_213995595
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Als dat zo zou zijn dan zou ik erover juichen dat deze partijen gaan regeren :P
pi_213995597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat de technische term van wat ze deed 'bullshitting' is.
Het zal best maar ik snap niet waarom hij kolen voor Yesilgus uit het vuur haalt door te doen alsof haar intentie hier nobel was. Als hij een signaal voor ander bestuur wil afgeven kan hij dat toch beter doen door zelf dan eerlijk te zijn.
Nu geeft hij het signaal dat liegen zo erg niet is, gewoon nalatigheid. Ik bedoel hij zegt expliciet dat dit anders dan liegen is want de intentie om een onwaarheid te spreken was er niet. Ja in die post zegt hij een hogere standaard aan te willen houden. Maar heel hoog is die standaard blijkbaar niet als we dit een goed bedoeld foutje moeten noemen.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:07:11 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213995633
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet in 2021 in ieder geval.
pi_213995644
quote:

[..]

Ja ik stelde in de topics waarom links niet voor de gewone man op mag komen ook dat in ieder geval een deel van links dan ook maar hierin mee moet gaan. Liegen en bedriegen wint blijkbaar verkiezingen. Dan moet je realistisch zijn en meedoen.
Met het braafste jongetje in de klas spelen kom je niet verder.
pi_213995680
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze heeft helemaal niks gedaan, de 4 partijen met aan het hoofd Rutte wilde samen niet verder.
pi_213995698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze heeft helemaal niks gedaan, de 4 partijen met aan het hoofd Rutte wilde samen niet verder.
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
pi_213995714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
https://nos.nl/l/2482044

Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Het hing vooral op gezinshereniging.
pi_213995722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
pi_213995727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
Ik reageerde op je punt dat de vier partijen niet samen verder wilden.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:21:19 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213995728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213995769
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
pi_213995777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.
Maar de hele opmerking/quote kwam pas na de val van het kabinet zelf.

Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.

Volgens bikker zelf ging het om 5000 mensen per jaar.
https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".

Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".

[ Bericht 11% gewijzigd door Kickinalfa op 21-06-2024 12:36:31 ]
pi_213995811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.
pi_213995822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals? :D
pi_213995851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.
pi_213995859
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie. ;)
pi_213995877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie. ;)
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan. ;)
pi_213995885
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan. ;)
Ja, dat zal wel een schok voor hem gaan zijn. Gekke vraag maar heeft de NAVO een eigen vliegtuig voor de SG of moet hij nu commercieel gaan vliegen?
pi_213995886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals? :D
Nee hoor in die zin is het een voortzetting van de gebruikelijke VVD politiek. Ik vind het gewoon opvallend als VVD stemmers vervolgens zelf als verdediging aanvoeren dat VVD nou eenmaal zo werkt.

Daarbij mijn verwijt aan Kaag was hetzelfde als hier richting types als Bontenbal of Omtzigt. Kaag was stellig dat wegen zouden scheiden want zo werkte de politiek niet. Om dat vervolgens toch naast zich neer te leggen.
Omtzigt was ook vrij stellig over dit soort zaken, maar komt het puntje bij het paaltje slikt hij dit soort gein kritiekloos. Mijn vertrouwen brokkelt meer af door de mensen die doen alsof ze principes hebben en met dit soort leugenachtige/opportunistische politiek willen breken. Die dan vervolgens elke goede kans om dan te laten zien anders te zijn zich toch voor het karretje van de leugenaars laten spannen.
Ik bedoel geef dan van tevoren aan dat je realpoliticus bent en dat zaken als leugens gewoon bij het te spelen spel horen.
pi_213995933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.

https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".

Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".

Helemaal correct ^O^

Er is een soort mythe ontstaan dat deze ene uitspraak niet alleen het kabinet heeft laten vallen, maar ook dat mensen op basis daarvan bij de verkiezingen PVV hebben gestemd. Dat vindt natuurlijk gretig aftrek bij mensen die een zondebok zoeken, en dan is de VVD altijd makkelijk aan te wijzen. De media doet hier natuurlijk gretig aan mee.

Het is weer allemaal die bekende rivier in Egypte.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:52:58 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213995991
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat ie wilde lobbyen voor zijn nieuwe baan als docent in het onderwijs opvolger van Stoltenberg.
pi_213996055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.
pi_213996113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.
Oh ik betwijfel ook niet helemaal niet dat er verwarring was over termen/aantallen en (al dan niet bewust) gesteggel/gesjoemel/gedraai/gelogen hierover maar mijn inziens speelde dat vooral na de val zelf.

Het zou veel schadelijker zijn als Dilan wist dat het maar over tientallen na reizigers op na reizigers ging en dit verkocht als duizenden nareizigers aan o.a. Bikker.
pi_213996201
quote:

[..]

Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
pi_213996251
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Blijkbaar was dat niet eens het voornaamste issue.

https://www.nu.nl/politie(...)is-klopten-niet.html

quote:
Ook was de gestapelde gezinshereniging niet de oorzaak van de kabinetsval. Dat had vooral te maken met het tweestatusstelsel, waarmee onderscheid wordt gemaakt tussen vluchtelingen. Dat beaamde ook Don Ceder van de ChristenUnie, hij was als coalitielid destijds betrokken bij de vruchteloze onderhandelingen om tot een asielpakket te komen.

De oude coalitie, zei Yesilgöz, was het er juist over eens dat er iets moest gebeuren aan de nareis op nareis, omdat er van die methode misbruik werd gemaakt van het toch al piepende en krakende asielsysteem.
Vind het wel wat zwak van Yesilgöz dat ze nu pas toe geeft dat ze foutieve informatie heeft gedeeld. Heb over het algemeen wat meer respect voor politici als ze meteen toegeven dat ze fout zaten. Overigens sowieso jammer dat er wel meer politici zijn (ook in de oppositie) die nareis of nareis af en toe door elkaar halen met pure nareis. De indruk wekken dat ook de nareis cijfers zo laag zijn (door niet ''nareis na nareis'' te gebruiken, maar ''nareis'') vind ik net zo goed wat sneaky, al zal het niet altijd bewust gebeuren natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 13:29:39 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:33:05 #96
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996321
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:38:46 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213996374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
Goed, betrouwbaar bestuur.
pi_213996421
twitter
pi_213996473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:43 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
pi_213996490
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
pi_213996511
quote:
[ x ]
Kan je iemand niet controleren en kritisch bevragen terwijl je ook amicaal met elkaar omgaat? Ik denk dat ik op weinigen kritischer ben dan op mijn beste vrienden (en visa versa).

Hoe denk jij hier zelf over Nober?
pi_213996516
quote:
[ x ]
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?
pi_213996564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.
pi_213996578
Deze antwoorden zijn nogal tenenkrommend van de bewindslieden op infrastructuur
pi_213996582
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:50 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
Dat hoef je helemaal niet aardig te zeggen, iemand die bij ON ontslagen word omdat ze te wappie is leeft gewoon in een andere wereld dan de rest van ons. Daar hoeft geen normaal denkend mens zich iets van aan te trekken en wat mij betreft horen dergelijke figuren niet hier maar in BNW thuis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 14:01:40 ]
pi_213996593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.
pi_213996613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.

En PFAS, geen idee: 0 euro _O-
pi_213996627
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:05:13 #109
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Idd zeg, wat een lichtgewichten. Ze hebben weinig kaas van de materie gegeten
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:05:36 #110
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.

En PFAS, geen idee: 0 euro _O-
En de inbreukprocedure van de EU mbt de NS
pi_213996648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:07:49 #112
346939 Janneke141
pi_213996660
quote:
Dat vraagt pas echt om een gratisbiermotie. En dan letterlijk.
pi_213996685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.
Hij toetst ze alleen op uitvoerbaarheid en koppelt dat terug, maar als de kamer dan door zet voert hij uit _O-

Ze gaan het niet doen maar met deze incompetente figuren zou je best een motie van wantrouwen kunnen overwegen.
pi_213996687
quote:
Ik zette hem net aan en dat was ook het eerste wat ik hoorde, best bijzonder.
pi_213996706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.
Dan zijn we het in elk geval eens dat het niet wenselijk is. En of die somberheid nodig is? Momenteel ziet het er in Nederland slecht uit, maar in bijvoorbeeld Polen zijn ze door het zwarte scenario heen gekomen. Ik hou me maar vast aan het feit dat nog geen 12 jaar geleden de PvdA (zonder GL) nog groter was dan PVV nu. Die kiezers zijn niet weg, het waren echt niet alleen maar 75+ers die PvdA stemden. En als ze dat ooit stemden, zijn ze mijns inziens ook weer terug te winnen.
pi_213996721
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:16:13 #117
346939 Janneke141
pi_213996755
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Faraday01 het volgende:
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
Nee, maar als je de standaard reacties van de politiek mag geloven dan zijn er ongeveer 11 miljoen banen direct afhankelijk van Schiphol, waarvan de helft onmiddellijk verdwijnt als er twintig vluchten per jaar minder mogen landen.

Het gaat niet om feiten, het gaat om suggestie.
pi_213996840
Madlener is exact wat je van hem kon verwachten. Soms is een heel goed kamerlid een tegenvallende minister (Eimert van Middelkoop als zeer duidelijk voorbeeld), maar een slecht kamerlid is ook gewoon altijd een slechte minister en de aanloop daarnaar zien we hier. Madlener was een slecht kamerlid, Madlener wordt ook een slechte minister.

En dat we nu een minister van infrastructuur hebben met een hekel aan het OV is natuurlijk gewoon bijzonder: https://denoordoostpolder(...)r-niks-29099033.html
pi_213996899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:24 schreef Hanca het volgende:
En dat we nu een minister van infrastructuur hebben met een hekel aan het OV is natuurlijk gewoon bijzonder
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213996919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:28 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.
Hadden we maar eens een minister van landbouw die iets meer zo dacht...
pi_213996993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
De minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur is wel tegen natuur, dus deels is er aan je wens voldaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213996994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.
pi_213997030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.
De visserij als geheel maakt geloof ik ook nog steeds meer dan een miljoen verlies per jaar. Blijft bijzonder dat die sector een aparte benoeming in een ministerie heeft, dan zouden bijvoorbeeld de bakkers of de schoonmakers dat eerder verdienen.
pi_213997071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?
Ja zie corona, dat was hemels.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:44:41 #125
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213997092
Nederland kan niet verantwoordelijk zijn voor water dat vanuit het buitenland komt. Stomme dooddoener weer
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:45:08 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213997099
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Faraday01 het volgende:
Sowieso maar een moeizaam concept, "de grootste". Veel beter om te kijken naar het formaat van de sector dan naar individuele bedrijven. In sommige sectoren heb je enkele hele grote bedrijven, in andere heb je vooral heel veel kleinere.
pi_213997159
Over de TT: is jokken het enige woord dat uitsluitend bij heel kleine kinderen en in de politiek wordt gebruikt?
pi_213997231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:49 schreef Blastbeat het volgende:
Over de TT: is jokken het enige woord dat uitsluitend bij heel kleine kinderen en in de politiek wordt gebruikt?
Nee:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ande-voet-rechtszaak
https://www.bndestem.nl/v(...)r-je-leeftijd-432344
https://www.mediacourant.(...)en-niet-gaan-jokken/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ige-salaris-a3970496
https://www.bd.nl/binnenl(...)en-of-niet~aa4e2ebc/

Jokken is gewoon een vrij veelgebruikt synoniem voor liegen. Al wordt jokken wel als net minder ernstig gezien: https://www.ad.nl/nieuws/(...)aar-liegen~a74c2d3b/
pi_213997240
quote:
O, wauw. Misschien is het dan streekgebonden dat dat hier echt nooit gebruikt wordt, behalve tegen heel kleine kinderen.
pi_213997484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:42 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja zie corona, dat was hemels.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, zou je jezelf kunnen verduidelijken?
pi_213997918
https://nos.nl/artikel/25(...)sproken-van-omkoping

OM gaat alweer nat. Daar moet echt een keer de bezem doorheen, de prioriteiten liggen daar echt compleet verkeerd. Onterechte vervolgingen van politici en wegkijken van maatschappijontwrikkende illegale protesten.
pi_213997927
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar als je de standaard reacties van de politiek mag geloven dan zijn er ongeveer 11 miljoen banen direct afhankelijk van Schiphol, waarvan de helft onmiddellijk verdwijnt als er twintig vluchten per jaar minder mogen landen.

Het gaat niet om feiten, het gaat om suggestie.
Dat er veel dingen en banen afhankelijk zijn van Schiphol is gewoon waar. Als je dat niet kunt hebben moet je niet zelf onzin gaan verzinnen.
pi_213998121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat er veel dingen en banen afhankelijk zijn van Schiphol is gewoon waar. Als je dat niet kunt hebben moet je niet zelf onzin gaan verzinnen.
Eens, Schiphol is gewoon essentieel. Maar de overstapvluchten en de binnen Europese vakantievluchten zijn niet essentieel. Je kunt dus best Schiphol heel belangrijk vinden en toch vinden dat ze moeten krimpen. Sterker: Schiphol zelf wil niets liever dan krimpen.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:21:09 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213998199
Sowieso is werkgelegenheid een argument van niks in deze tijden, waarin er personeelstekorten in zo'n beetje elke sector zijn. Hoe minder mensen er werkzaam zijn op plekken waar het eigenlijk niet wenselijk is, hoe meer mensen er beschikbaar zijn voor werk waar wel echte behoefte aan is.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:22:40 #135
346939 Janneke141
pi_213998216
quote:

[..]
Natuurlijk is dat waar, maar het belang wordt chronisch overdreven.
pi_213998260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:01 schreef MoreDakka het volgende:

OM gaat alweer nat. Daar moet echt een keer de bezem doorheen, de prioriteiten liggen daar echt compleet verkeerd. Onterechte vervolgingen van politici en wegkijken van maatschappijontwrikkende illegale protesten.
Nogal overtrokken reactie. Politici staan niet boven de wet, dat het OM niet op elk punt gelijk heeft gekregen in hoger beroep maakt niet dat alles fout gaat daar. Vrij duidelijk dat de Mos zijn boekje te buiten is gegaan ook al is er geen zakelijk voordeel bewezen.
Wegkijken van maatschappij ontwrichtende protesten? Waar heb je het dan over? Die protesten van XR of studenten? Dat slaat toch geen deuk in een pakje boter laat staan dat het maatschappijontwrichtend is. Complete tijdverspilling om daar zaken van te maken. In tegenstelling tot de controlerende macht zijn op politici, in de kamer lukt dat blijkbaar steeds minder gelukkig hebben we gescheiden machten.

quote:

[..]
Ja maar vooral VVD overdrijft dat aantal continue
https://www.ftm.nl/artikelen/nederland-mainportland
pi_213998484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Altijd die rapporten over 'x bedrijf zorgt voor 60k banen, y sector voor 300k banen' :')

Als je al die aantallen op zou tellen dan hadden we in Nederland 100 miljoen banen :D
pi_213998973
Klever zwaar onder vuur omdat ze geen afstand wil nemen van de omvolkingstheorie, blijkbaar. Ze noemde het net (bij de hoorzitting, ik zag het in het journaal) een feitelijke weergave. Kun je nou als NSC en VVD echt verkopen dat je haar laat zitten?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:34:20 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213999059
Iedereen komt overal mee weg, want anders dreigt Frans Timmermans.

Klever wisselt wanneer het uitkomt verder gewoon "omvolking" als demografische toevalligheid (kijk naar de feiten!!!11!) af met "omvolking" als een door de elite gestuurde strategie. Valt verder niet zoveel aan te doen.
pi_213999206
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:21 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is werkgelegenheid een argument van niks in deze tijden, waarin er personeelstekorten in zo'n beetje elke sector zijn. Hoe minder mensen er werkzaam zijn op plekken waar het eigenlijk niet wenselijk is, hoe meer mensen er beschikbaar zijn voor werk waar wel echte behoefte aan is.
Bij de Gratis Bier podcast van Bas Jacobs (BNR) werd werkgelegenheid ook altijd als argument aangehaald tegen verhoging minimumloon. Ik had daar altijd precies hetzelfde gevoel bij als jij nu etaleert.
pi_213999210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar verschillen we dan van mening, maar dat kan.
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:21 schreef Tijn het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Mensen die ontslagen worden als bagagehandelaar maar forceren om demente bejaarden te wassen?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:50:13 #142
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_213999253
Beoogd PVV-minister van Economische Zaken Dirk Beljaarts verwikkeld in faillissementsprocedure

https://www.telegraaf.nl/(...)llissementsprocedure

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik ga een zakje popcorn halen
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:54:24 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213999307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar verschillen we dan van mening, maar dat kan.
[..]
Hoe zie je dat voor je? Mensen die ontslagen worden als bagagehandelaar maar forceren om demente bejaarden te wassen?
Waar staat forceren? Je mag elke baan doen die je wik en kan en die bestaat.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:56:12 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213999325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:50 schreef JohnBercow het volgende:
Beoogd PVV-minister van Economische Zaken Dirk Beljaarts verwikkeld in faillissementsprocedure

Ervaringsdeskundoloog. Mannen die tot aan hun nek in de modder staan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213999344
quote:

Hahaha. KHN momenteel in spoedzitting bijeen.
zie email 27 oktober
pi_213999411
twitter

Kwaadaardige linkse haat van *checks notes* De Telegraaf. Man man man. Dit is echt exemplarisch
zie email 27 oktober
pi_213999434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Kwaadaardige linkse haat van *checks notes* De Telegraaf. Man man man. Dit is echt exemplarisch
"Alles wat mij niet aanstaat is woke links"
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213999435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gaan we echt deze weg op, wordt dit het niveau?

In 2022 werkten er 400.735 arbeidsmigranten in de logistiek, in 2019 werkten er zo’n 2000 man op de bagageafhandeling van Schiphol.

Ik denk dat Nederland qua werk best een uitdaging zou hebben wanneer logistieke hubs als Schiphol en de Rotterdamse haven kwamen te vervallen, ik denk niet dat er voor de 2000 bagageafhandelaars op dit moment in Nederland geen ander werk is behalve in de zorg.
pi_213999790
quote:

Hij gaat het in de toekomst beter doen, niks aan de hand.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 18:30:16 #150
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213999847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland qua werk best een uitdaging zou hebben wanneer logistieke hubs als Schiphol en de Rotterdamse haven kwamen te vervallen
En voor de goede orde: niemand heeft het over het sluiten van Schiphol of de Rotterdamse haven.
pi_214000200
Die Klever moet straks in het kielzog van Willem als minister van Handel over de hele wereld reizen en wordt mede ons gezicht van Nederland in het buitenland. Dat moet je toch niet willen, denk ik dan.
pi_214000211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:01 schreef MoreDakka het volgende:

Het OM dat zichzelf probeert te profileren door een megaproces op stelten te zetten om vervolgens als een klein kind teruggefloten te worden door de rechter blijft een leuke rubriek, ware het niet dat zijn macht zo groot is.
pi_214000221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:00 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet straks in het kielzog van Willem als minister van Handel over de hele wereld reizen en wordt mede ons gezicht van Nederland in het buitenland. Dat moet je toch niet willen, denk ik dan.
Kan WimLex alvast oefenen voor zijn aploldaolpolgies.
pi_214000235
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
En voor de goede orde: niemand heeft het over het sluiten van Schiphol of de Rotterdamse haven.
Oh dat bedoelde ik ook echt niet zo, ik bedoel dat het pas dan een probleem zou zijn.

quote:
Kan ze mooi samen met Faber naar landen om het terugzenden van uitgeproduceerde asielzoekers te regelen.
pi_214000236
quote:

Ik lees nou niet heel veel bijzonders, anders dan dat hij als bestuurder betrokken is bij een gefailleerde firma. Dat gebeurt.
pi_214000256
quote:
Klever (PVV) onder vuur om 'omvolking', neemt geen afstand
In het derde en laatste deel van de hoorzittingen van vandaag zijn beoogd minister Caspar Veldkamp van Buitenlandse Zaken (NSC) en Reinette Klever voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp (PVV) aan de beurt. Het gaat vooral over de omvolkingsuitspraken van de Belgische politicus Filip Dewinter in een programma van de omroep Ongehoord Nederland, waar Klever bestuurslid en commentator was.

In mei 2022 zei Dewinter in Ongehoord Nieuws: "Ons volk wordt vervangen door een ander volk." En ook: "Samen met die bevolkingsruil komt ook een beschavingsruil. Onze manier van leven wordt vervangen door de immigranten."

In de hoorzitting werd Klever verschillende keren gevraagd afstand te nemen van het woord 'omvolking', omdat het zou gaan om een complottheorie. Maar dat weigerde de aankomend PVV-minister. Ze zei het woord 'omvolking' niet zelf in de mond te hebben genomen. "Hij is een gekozen politicus en het is niet aan mij om hem te recenseren."

De sfeer werd grimmig toen Klever omvolking "een feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling" noemde en zei dat het geen complottheorie is. D66-Kamerlid Paternotte maakte vervolgens een vergelijking met de nazi-ideologie tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarop Klever emotioneel reageerde. "U zegt nogal wat, een vergelijking met een nazi-ideologie. Dat raakte me en ik werp het verre van me."

Klever zegt zich aan de afspraken te houden in het hoofdlijnenakkoord. Ze zegt dat eerdere uitspraken van haar gezien moeten worden in de rol die ze destijds had, als bestuurder van een omroep en als PVV-Kamerlid. In die tijd heeft ze gepleit voor het opheffen van ontwikkelingshulp. "Ik zal minister worden van alle Nederlanders. En ik verzeker u dat ik me op die manier zal gedragen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zijn-op-rechtsstaat

Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze nu wel of niet bedoeld. Zij vindt omvolking een term om te beschrijven dat een volk een andere samenstelling krijgt als er immigranten komen die relatief meer kinderen krijgen? Zoiets?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:04:50 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214000259
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Oh dat bedoelde ik ook echt niet zo…
Nee, dat weet ik. Maar dat is de hyperbool die er gelijk bij wordt gehaald als je kritisch bent over de groei ervan.
pi_214000275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gaan we echt deze weg op, wordt dit het niveau?

In 2022 werkten er 400.735 arbeidsmigranten in de logistiek, in 2019 werkten er zo’n 2000 man op de bagageafhandeling van Schiphol.

Ik denk dat Nederland qua werk best een uitdaging zou hebben wanneer logistieke hubs als Schiphol en de Rotterdamse haven kwamen te vervallen, ik denk niet dat er voor de 2000 bagageafhandelaars op dit moment in Nederland geen ander werk is behalve in de zorg.
Je mist dat ik reageer op een post waar gezegd wordt dat er bepaalde beroepen niet wenselijk zijn en dat het beter is als die mensen werken waar het wel wenselijk is. Dat is een absurde manier van denken natuurlijk.

Als er minder banen zijn op Schiphol omdat het gaat krimpen prima, hoort er bij, maar er een beetje luchtig over doen dat die mensen werk doen wat niet wenselijk is en ze eigenlijk ergens anders zouden moeten werken gaat me veel te ver.
pi_214000304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze nu wel of niet bedoeld. Zij vindt omvolking een term om te beschrijven dat een volk een andere samenstelling krijgt als er immigranten komen die relatief meer kinderen krijgen? Zoiets?
Domme taalspelletjes en definitieneuken, verder niets. Dat Paternotte zich zo gedraagt weten we inmiddels wel.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:10:08 #160
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214000305
quote:

[..]

Met daarbij de rare aanname dat de kinderen van die immigranten binnen hun eigen gemeenschap kinderen blijven krijgen, in plaats van de realiteit dat de groep immigranten zich mengt met de autochtone bevolking en het effect van de immigratie dus snel verwatert.
pi_214000320
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met daarbij de rare aanname dat de kinderen van die immigranten binnen hun eigen gemeenschap kinderen blijven krijgen, in plaats van de realiteit dat de groep immigranten zich mengt met de autochtone bevolking en het effect van de immigratie dus snel verwatert.
Wat is 'snel' in jouw ogen? :? Vijftig jaar? Honderd jaar?
pi_214000349
twitter

En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
pi_214000353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik lees nou niet heel veel bijzonders, anders dan dat hij als bestuurder betrokken is bij een gefailleerde firma. Dat gebeurt.
Eens, wel weer op een typische Telegraaf manier neergezet.
pi_214000373
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Na 2 of 3 generaties is dat iets wat altijd wel optreedt lijkt mij.
pi_214000375
quote:

[..]

Dat is inderdaad wat ze nu zegt, maar ze haalde eerder wel tweets aan waarin dat als een bewuste actie 'de omvolkingstheorie' werd genoemd en daar wilde ze geen afstand van nemen. Sowieso moet je het woord omvolking nooit gebruiken.
pi_214000441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wat ze nu zegt, maar ze haalde eerder wel tweets aan waarin dat als een bewuste actie 'de omvolkingstheorie' werd genoemd en daar wilde ze geen afstand van nemen. Sowieso moet je het woord omvolking nooit gebruiken.
Ze zal het de komende tijd wel niet gebruiken na deze hoorzitting. Het lijkt mij iemand met een vrij beperkt wereldbeeld, dus misschien dat haar ministerschap haar nog iets kan leren en dat ze uiteindelijk daardoor op bepaalde punten een andere mening krijgt.
pi_214000555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ze zal het de komende tijd wel niet gebruiken na deze hoorzitting. Het lijkt mij iemand met een vrij beperkt wereldbeeld, dus misschien dat haar ministerschap haar nog iets kan leren en dat ze uiteindelijk daardoor op bepaalde punten een andere mening krijgt.
Ze komt nou niet echt op me over als de meest flexibele persoon.
pi_214000576
quote:

[..]
Het ministersschap is toch geen stageplek. Gewoon tijd om door te selecteren, volledig ongeschikt.
Dat ze het niet terug wil nemen geeft ook wel aan dat ze alleen minister wil zijn voor de nazi's die ons land telt.
pi_214000592
quote:

[..]
Dat weet je nooit met die PVV lui, ze vinden het erg leuk om te provoceren.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 19:37:21 #170
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214000630
Zo'n Klever, man man man wat een droefnis. Het daalt nu echt in dat er geregeerd gaat worden door leugenaars, rascisten en debielen. Gelukkig hebben we de rechtstaatbewakers van NSC. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_214000712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het ministersschap is toch geen stageplek. Gewoon tijd om door te selecteren, volledig ongeschikt.
Dat ze het niet terug wil nemen geeft ook wel aan dat ze alleen minister wil zijn voor de nazi's die ons land telt.
Dat ze totaal ongeschikt is snapt bijna iedereen hier wel. Maar ze wordt minister voor de PVV, daar zijn geen serieuze geschiktheidseisen…
pi_214000719
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:37 schreef ijs_beer het volgende:
Zo'n Klever, man man man wat een droefnis. Het daalt nu echt in dat er geregeerd gaat worden door leugenaars, rascisten en debielen. Gelukkig hebben we de rechtstaatbewakers van NSC. :')
Klopt, Omtzigt is zo met de toekomst van dit kabinet bezig, dat zijn telescoop nu op Rutte staat gericht.

Wat ben ik blij dat ik niet op hem of NSC gestemd heb.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:50:50 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214000855
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
"Alles wat mij niet aanstaat is woke links"
Of racisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:51:49 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214000875
Vraag me ondertussen af of mijn voorspelling m.b.t. Kerst niet bijgesteld moet worden richting SInterklaas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214001016
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag me ondertussen af of mijn voorspelling m.b.t. Kerst niet bijgesteld moet worden richting SInterklaas.
22 november, precies een jaar na de verkiezingen, lijkt me een mooie datum.

Maar ik moet het eerst maar zien dat deze club het eens wordt over een regeerprogramma.
pi_214001067
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of racisme.
Op naar Alabama?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:04:54 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214001079
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op naar Alabama?
Sommigen wanen zich daar al jaren in.

Moat Belt, Alabama.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214001231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je mist dat ik reageer op een post waar gezegd wordt dat er bepaalde beroepen niet wenselijk zijn en dat het beter is als die mensen werken waar het wel wenselijk is. Dat is een absurde manier van denken natuurlijk.

Als er minder banen zijn op Schiphol omdat het gaat krimpen prima, hoort er bij, maar er een beetje luchtig over doen dat die mensen werk doen wat niet wenselijk is en ze eigenlijk ergens anders zouden moeten werken gaat me veel te ver.
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan woonruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie.

Laten we alstublieft eens een debat voeren welke arbeid we hier wel of niet wenselijk vinden, niet omdat we de werknemers die dat werk doen in een negatief dag licht willen zetten, maar omdat niet alles kan in dit land.
pi_214001244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
Rutte op zo’n beetje z’n laatste werkdag nog even met goedkope suggesties willen besmeuren :') Zoiets treurigs deed hij ook al bij Kaag.
pi_214001303
quote:
[ x ]
Dat, en ik zeg nergens dat dit bewezen is, de ambitie van Rutte aan de basis staat van de clusterfuck die de VVD afgelopen jaar gecreëerd heeft daar mogen toch gewoon vragen over gesteld worden? Het lijkt mij prima dat Omtzigt dit vraagt en je hoopt dat hij even kritisch naar kabinet Schoof 1 gaat kijken.
pi_214001370
Even los van het onderwerp zelf heeft het toch ook geen enkele zin om iemand zich verplicht voor zijn nieuwe baan woorden terug te laten nemen die hij/zij toch meent.
pi_214001458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Even los van het onderwerp zelf heeft het toch ook geen enkele zin om iemand zich verplicht voor zijn nieuwe baan woorden terug te laten nemen die hij/zij toch meent.
Ik denk dat het wel goed is als je iemand vraagt zich nader te verklaren en de gelegenheid geeft van een vroegere fout afstand te nemen. Dan is het aan die persoon hoe die daarmee om gaat. Het doel lijkt me niet om nep-excuses te verlangen oid.
pi_214001500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat, en ik zeg nergens dat dit bewezen is, de ambitie van Rutte aan de basis staat van de clusterfuck die de VVD afgelopen jaar gecreëerd heeft daar mogen toch gewoon vragen over gesteld worden? Het lijkt mij prima dat Omtzigt dit vraagt en je hoopt dat hij even kritisch naar kabinet Schoof 1 gaat kijken.
Natuurlijk mag hij dat maar kan hij zich niet beter concentreren op het hier en nu. Hij laat weet ik hoeveel steken vallen qua goed bestuur met de huidige regering, bijvoorbeeld als hij de motie van wantrouwen richting Yesilgoz niet steunde gisteren omdat hij zo graag dit voorgestelde kabinet wil zien. Geouwehoer over Ruttes carriere gaat waarschijnlijk nergens toe leiden, al helemaal niet als hij duidelijker signalen zoals de overduidelijk kansloze voorgedragen PVV lui makkelijk naast zich neer kan leggen.

Qua dat aangaat lijkt het me eerder een afleidingsmaneouvre. Gewoon even de aandacht verleggen van zijn bijeengeraapte zooitje fantasten naar een hypothetisch schadelijk iets voor Rutte wat verder weinig invloed gaat hebben omdat Rutte niet meer terugkomt.
pi_214001541
quote:
[ x ]
In februari 2024 bezocht Pieter Omtzigt in de auto van de informateur een schimmig hotel om met enkele journalisten te praten. Die tijdens de zeer moeizame formatie waar hij onderdeel vanuit maakte.
pi_214001901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan woonruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie.

Laten we alstublieft eens een debat voeren welke arbeid we hier wel of niet wenselijk vinden, niet omdat we de werknemers die dat werk doen in een negatief dag licht willen zetten, maar omdat niet alles kan in dit land.
Een gebrek aan ruimte klopt. Waarom je dat moet afwentelen op mensen die gewoon hun werk doen is me een raadsel.

Daarnaast worden bijna alle keuzes op dat gebied inmiddels gemaakt door de EU.
pi_214001942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel goed is als je iemand vraagt zich nader te verklaren en de gelegenheid geeft van een vroegere fout afstand te nemen. Dan is het aan die persoon hoe die daarmee om gaat. Het doel lijkt me niet om nep-excuses te verlangen oid.
Het doel is natuurlijk om de persoon aan te vallen. Nep-excuses afdwingen die dan vervolgens weer weggehoond worden is een beproefde strategie. Dus ja dat lijkt me wel het doel.
pi_214001971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of racisme.
Dat stadium zijn we volgens mij al twee decennia lang gepasseerd, zeker hier op Fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214002210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Rutte op zo’n beetje z’n laatste werkdag nog even met goedkope suggesties willen besmeuren :') Zoiets treurigs deed hij ook al bij Kaag.
Omtzigt is een perfectionist en dat heeft soms ook een irritant randje. Eigenlijk zijn de meeste perfectionisten niet geschikt als partijleider of premier. Hij is wel een partij aan het opbouwen, dus als hij slim is zoekt hij uit zijn ploeg iemand die integer is en hem kan vervangen als partijleider.
pi_214002356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een gebrek aan ruimte klopt. Waarom je dat moet afwentelen op mensen die gewoon hun werk doen is me een raadsel.

Daarnaast worden bijna alle keuzes op dat gebied inmiddels gemaakt door de EU.
De staatscommissie migratie zegt terecht “gerichte arbeidsparticipatie heeft een positieve bijdrage voor de Nederlandse economie. De brede welvaart is echter in geding wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”.

Maar laten we het vooral alleen hebben over asielmigranten en laten we de grootste instromende groep niet benoemen want die betalen een beetje belasting.
pi_214002368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De staatscommissie migratie zegt terecht “gerichte arbeidsparticipatie heeft een positieve bijdrage voor de Nederlandse economie. De brede welvaart is echter in geding wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”.

Maar laten we het vooral alleen hebben over asielmigranten en laten we de grootste instromende groep niet benoemen want die betalen een beetje belasting.
Geen idee waar je het over hebt, ik heb niets gezegd over migratie.
pi_214003549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je?

"Hej Mark, waarom heb jij het vorige kabinet laten vallen waardoor de PVV de kans zag om flink te winnen, ik er vervolgens voor koos om met Geert in zee te gaan, en we nu met deze puinhoop van bewindslieden zitten?"
"Pools are perfect for holding water"
pi_214003649
quote:
Wimlex dronk zelf biertjes met een dictator.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214003811
https://www.historischnieuwsblad.nl/angst-voor-omvolking/ over usa 19e eeuw en de angst voor migranten van een zekere religieus-etnische afkomst
pi_214003910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Omtzigt is een perfectionist en dat heeft soms ook een irritant randje. Eigenlijk zijn de meeste perfectionisten niet geschikt als partijleider of premier. Hij is wel een partij aan het opbouwen, dus als hij slim is zoekt hij uit zijn ploeg iemand die integer is en hem kan vervangen als partijleider.
Omzigt is een opportunist met de mond vol met mooie praatjes over integriteit en goed bestuur, om vervolgens bij de eerste kans die hij ziet in zee te gaan met een ondemocratische demagoog en diens moreel zéér (en zelfs in meerdere gevallen juridisch) bedenkelijke volgelingen, een partij die inmiddels synoniem staat voor integriteitsschandalen, liegen tegen en het misleiden van de kamer, en de politieke spreekpoppen van een stel lobbyisten. Die man heeft geen enkele wils- of daadkracht om zijn vermeende waarden (en die van zijn partij) ook daadwerkelijk na te leven.

Dat Omzigt met het platform wat hij voerde in zee gaat met de VVD en PVV, is alsof de PvdD met de BBB in een kabinet gaat zitten en zich opeens inzet vóór grootschalige bio-industrie.

En sure, hij zal het voor zichzelf vast allemaal goedlullen onder het mom van verantwoordelijkheid nemen voor het landsbestuur. Maar als hij alles waarvan hij beweerde dat hij er voor stond, alleen al tijdens de formatieperiode allemaal overboord moet gooien, mag hij toch echt eens serieuze vraagtekens gaan zetten bij zijn eigen integriteit en geschiktheid als politicus. Hij heeft niets anders laten zien dan dat hij de zoveelste plucheklever is. Een man wiens vermeende waarden er alleen toe doen wanneer hij stemmen binnen kan slepen.

Nee, als er één iemand is die het afgelopen half jaar kei- en keihard door de mand gevallen is, dan is het Pieter wel.

Een echte perfectionist was hier al lang en breed gillend van weggerend. Of eerder nog, er überhaupt niet in deze vorm aan begonnen.
pi_214005592
Ja tijdens functie elders gate had ik nooit verwacht dat dit zo zou backfiren. Blijkbaar hadden we met zijn allen blij moeten zijn dat ze Omtzigt wilden lozen.
pi_214005743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja tijdens functie elders gate had ik nooit verwacht dat dit zo zou backfiren. Blijkbaar hadden we met zijn allen blij moeten zijn dat ze Omtzigt wilden lozen.
Zelfs als SP-er was ik tijdens het 'functie elders' gedoe en diens nasleep nog helemaal voor zijn dingetje over politieke integriteit en een nieuwe bestuurscultuur en dergelijke. Maar nu? Nee, compleet afgedaan.

Aan de andere kant ... gezien de plek van het NSC op het politieke spectrum .. in hoeverre was het realistisch om te verwachten of hopen dat ze niet toch altijd aan de VVD, de grootste 'schijt aan integriteit'-partij, vast zitten qua regeringsdeelname?

Dus ja ... hoeveel waarde hebben de grondbeginselen van het NSC dan uberhaupt gehad? Die zouden ze met de huidige staat van het politiek bestek, alleen kunnen naleven als oppositiepartij.
pi_214006028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Zelfs als SP-er was ik tijdens het 'functie elders' gedoe en diens nasleep nog helemaal voor zijn dingetje over politieke integriteit en een nieuwe bestuurscultuur en dergelijke. Maar nu? Nee, compleet afgedaan.

Aan de andere kant ... gezien de plek van het NSC op het politieke spectrum .. in hoeverre was het realistisch om te verwachten of hopen dat ze niet toch altijd aan de VVD, de grootste 'schijt aan integriteit'-partij, vast zitten qua regeringsdeelname?

Dus ja ... hoeveel waarde hebben de grondbeginselen van het NSC dan uberhaupt gehad? Die zouden ze met de huidige staat van het politiek bestek, alleen kunnen naleven als oppositiepartij.
Ja eens hoor, het was natuurlijk ook een aantrekkelijk verhaal. Betrokken politicus die niet mee gaat in de Haagse spelletjes. Dan wilde ik inderdaad best even ervoorbij kijken dat het een CDA'er was of dat hij met MH17 misschien een keer de mist in was gegaan. Tijdens de verkiezingen vond ik hem al veel te rechts. Na de verkiezingen vind ik het een ongeloofelijke kneus, dat hij allemaal moeilijk liep te doen om nu blijkbaar toch te tekenen bij het kruisje. Gewoon dit hele circus doet me precies denken aan Kaags scheidende wegen, scoorde heerlijk, om dan uit te lopen op nog meer geschaad vertrouwen in de politiek.
Ik snap wel dat mensen erin trappen, ik geloofde het sprookje ook even. Die Omtzigt is wel een hele cynische dat hij zo politiek wil bedrijven.
pi_214006224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja eens hoor, het was natuurlijk ook een aantrekkelijk verhaal. Betrokken politicus die niet mee gaat in de Haagse spelletjes. Dan wilde ik inderdaad best even ervoorbij kijken dat het een CDA'er was of dat hij met MH17 misschien een keer de mist in was gegaan. Tijdens de verkiezingen vond ik hem al veel te rechts. Na de verkiezingen vind ik het een ongeloofelijke kneus, dat hij allemaal moeilijk liep te doen om nu blijkbaar toch te tekenen bij het kruisje. Gewoon dit hele circus doet me precies denken aan Kaags scheidende wegen, scoorde heerlijk, om dan uit te lopen op nog meer geschaad vertrouwen in de politiek.
Ik snap wel dat mensen erin trappen, ik geloofde het sprookje ook even. Die Omtzigt is wel een hele cynische dat hij zo politiek wil bedrijven.
Tja, Omtzigt is een bevlogen type dat zich graag ergens in vastbijt. Dat is op zich een goed iets maar als je daarin doorslaat en het grote plaatje verliest kan het ook best naar worden…
  vrijdag 21 juni 2024 @ 23:50:56 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214006292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die ruzie met het CDA stond daar los van en gaf al wel redelijk aan hoe Omtzigt tegen kritiek aan keek.
pi_214006299
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, Omtzigt is een bevlogen type dat zich graag ergens in vastbijt. Dat is op zich een goed iets maar als je daarin doorslaat en het grote plaatje verliest kan het ook best naar worden…
Oh dus hij was gewoon uit zijn element nu hij alles tegelijk moest doen. Dan maar niks perfectionistisch aanpakken zal hij gedacht hebben.
pi_214006324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh dus hij was gewoon uit zijn element nu hij alles tegelijk moest doen. Dan maar niks perfectionistisch aanpakken zal hij gedacht hebben.
In zijn element kan hij zich volledig focussen op een onderwerp. Als het iets complexer wordt blokkeert het…
pi_214006588
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt, ik heb niets gezegd over migratie.
We hebben in Nederland een gebrek aan ruimte en een gebrek aan werknemers. Volgens jou mogen wij sectoren danwel banen niet als onwenselijk beschouwen, dan blijft volgens mij het gebrek aan werknemers in stand. Ik kom dan als oplossingen bij innovatie en migratie uit..
pi_214006598
Ik heb begrepen dat er een kandidaat-minister omvolkingsgelul heeft lopen verkondigen bij een hoorzitting? Man man man. Net als je dacht dat het niet triester kon.
zie email 27 oktober
pi_214006624
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:25 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb begrepen dat er een kandidaat-minister omvolkingsgelul heeft lopen verkondigen bij een hoorzitting? Man man man. Net als je dacht dat het niet triester kon.
Welkom!
  zaterdag 22 juni 2024 @ 00:29:53 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214006625
quote:
Feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling
pi_214006630
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling
Het nazisme rukt inderdaad snel op ja. Man man man.
zie email 27 oktober
pi_214006639
quote:
[ x ]
3 jaar geleden was het afscheid van de huidige SG nog lang niet zeker. Is hij weer in Russische desinformatie aan het trappen zoals bij MH 17?

Verder stelde Rutte in 2022 geen interesse te hebben in een internationale functie. Maar dat weet Omtzigt blijkbaar beter.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 00:37:33 ]
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 00:43:44 #208
236264 crew  capricia
pi_214006698
quote:
[ x ]
In plaats dat ie zich druk maakt om coalitiegenoten en toekomstige ministers die roeptoeteren over omvolking, richt ie liever zijn pijlen op Rutte.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214006720
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet je wat ik zo gek vind?

Ik heb er geen enkel probleem mee te geloven dat ze heel geen nazi is en vreemdelingen of Nederlands-Marokkanen niet dood wil of in kampen wil gooien of wat dan ook. Laat staan de medelanders met een wat donkerder kleurtje.

Maar waarom dan elke keer zo moeilijk doen als je uitgelegd wordt wat de term betekent en dat het een complot betekent en toch volharden? Dat snap ik dus totaal niet?!
pi_214006788
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
In plaats dat ie zich druk maakt om coalitiegenoten en toekomstige ministers die roeptoeteren over omvolking, richt ie liever zijn pijlen op Rutte.
Op een reis van Rutte van 2021, om precies te zijn. Op een moment dat er geen vacatures waren bij de NAVO of de EU.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 01:16:26 ]
pi_214006793
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Staat nog een rekeningetje open, denk ik
pi_214006803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 01:21 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Staat nog een rekeningetje open, denk ik
Welnee, hij denkt gewoon dat dat handiger is. Je dacht toch niet dat hij zijn coalitiegenoten van kritiek ontzag omdat daar enig principe achter schuil ging? Gewoon politieke calculatie, en in zijn geval denk ik niet zo'n goede.
pi_214006804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee te geloven dat ze heel geen nazi is en vreemdelingen of Nederlands-Marokkanen niet dood wil of in kampen wil gooien of wat dan ook. Laat staan de medelanders met een wat donkerder kleurtje.

Maar waarom dan elke keer zo moeilijk doen als je uitgelegd wordt wat de term betekent en dat het een complot betekent en toch volharden? Dat snap ik dus totaal niet?!
Geerts achterban naar de mond praten.

En er geen enkele moeite mee hebben dat je eigen weg naar politieke macht gestoeld is op zulk fascisme en racisme.
pi_214006855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We hebben in Nederland een gebrek aan ruimte en een gebrek aan werknemers. Volgens jou mogen wij sectoren danwel banen niet als onwenselijk beschouwen, dan blijft volgens mij het gebrek aan werknemers in stand. Ik kom dan als oplossingen bij innovatie en migratie uit..
Bij gebrek aan werknemers kan een sector uiteindelijk verdwijnen.
pi_214006859
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Omdat er geen algemeen geaccepteerde betekenis is. Ik snap dat linkse politici en media graag dit soort dingen bestempelen als complotten maar zo simpel is het natuurlijk niet. De complottheorië is niet dat het gebeurt, het is dat het bewust gebeurt met het doel om de blanke bevolking te vervangen. Als deze mevrouw die theorie niet aanhangt, dan hangt ze die theorie niet aan. Dat die demografische verandering plaatsvindt is gewoon een feit, zelfs als je daar tegen bent is het nog geen complottheorie. Het is echt niet nodig om zo zwart/wit te denken. Het gaat er om wat zij denkt en vindt, niet wat je zelf vindt dat een woordje zou moeten betekenen.

Definitieneuken is een heel goedkoop trucje, zeker als je zelf definities voor woorden gaat verzinnen en dan net doen alsof die algemeen zijn. Je zou ook tijd kunnen besteden aan inhoudelijke vragen. Dat is voor Paternotte natuurlijk te veel gevraagd, maar dat zijn we gewend.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 22-06-2024 02:30:19 ]
pi_214006870
quote:
Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken wat er echt gezegd is he. Misschien te veel gevraagd, lekker uit de onderbuik over Nazi's schreeuwen is natuurlijk veel leuker.
pi_214007045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat er geen algemeen geaccepteerde betekenis is. Ik snap dat linkse politici en media graag dit soort dingen bestempelen als complotten maar zo simpel is het natuurlijk niet. De complottheorië is niet dat het gebeurt, het is dat het bewust gebeurt met het doel om de blanke bevolking te vervangen. Als deze mevrouw die theorie niet aanhangt, dan hangt ze die theorie niet aan. Dat die demografische verandering plaatsvindt is gewoon een feit, zelfs als je daar tegen bent is het nog geen complottheorie. Het is echt niet nodig om zo zwart/wit te denken. Het gaat er om wat zij denkt en vindt, niet wat je zelf vindt dat een woordje zou moeten betekenen.

Definitieneuken is een heel goedkoop trucje, zeker als je zelf definities voor woorden gaat verzinnen en dan net doen alsof die algemeen zijn. Je zou ook tijd kunnen besteden aan inhoudelijke vragen. Dat is voor Paternotte natuurlijk te veel gevraagd, maar dat zijn we gewend.
Klever doet alsof ze niet weet waar ze het over heeft. Ze beweert dat de complottheorie een feit is, net als jij trouwens. Demografische verandering vindt altijd plaats, dat is geen complot. Wat wel een complot is dat je vervangen zou worden door buitenlanders.
Maar als je niet weet waar je het over hebt wat is dan het bezwaar om afstand te doen van die nazishit.
En dan heb je van dit soort youtube kanalen waar men ook maar wat graag over elkaar heen valt om te vertellen dat alles wat links slecht is en dat omvolking een feit is.

Realiteit ontkennen, dat is een feit op rechts. Ja of een bende nazis.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingstheorie-a4857248
pi_214007341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bij gebrek aan werknemers kan een sector uiteindelijk verdwijnen.
En wil je dan sturing van de overheid in het wel dan niet toelaten van arbeidsmigranten?
pi_214007591
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En VVD / NSC blijven het enthousiast faciliteren…
  zaterdag 22 juni 2024 @ 08:15:24 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214007649
quote:

[..]

Omvolking in moderne zin gebuikt is het planmatig vervangen van een volk teneinde het bestaande volkskarakter dermate te ontbinden dat het volk als zodanig ophoudt te bestaan. De oorspronkelijke nazi-betekenis was anders, namelijk herduitsing van Volksduitsers in Oost-Europa.

Maar goed, het naziverwijt snap ik sowieso niet. Umvolkung was nazi-beleid. De omvolkingsroepers (De Winter, Faber etc) verwijten dus 'de globalisten' nazibeleid te voeren.

Het zou hetzelfde zijn als dat Timmermans Wilders zou verwijten Lebensraum voor Nederlanders te willen ten koste van Marokkanen en dat Wilders dan zegt: "Je gebruikt een naziterm, je bent een nazi".

Dat ze dat bij de PVV noch de oppositie inzien verbaast me wel een beetje, maar politici blijven alfa's dus abstractievermogen is vaak niet optimaal ontwikkeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214007763
quote:
Kort geleden was het voor al die rechtse politici geen enkel probleem om 'from the river to the sea' uitsluitend te interpreteren als antisemitisme.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 09:52:21 #223
236264 crew  capricia
pi_214008127
Voor wetenschappers is het helder wat ‘omvolking’ voor complotdenkers inhoudt. Het is jammer dat door dit woord te gebruiken de aandacht van de discussie direct op dat woord gevestigd wordt. En niet meer naar de inhoud gaat.

quote:
De diepe, racistische wortels van de omvolkingstheorie

Complotdenken Prominente PVV’ers Marjolein Faber en Martin Bosma haalden de theorie meermaals aan, maar waar komt die precies vandaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214008232
quote:

[..]

Ik denk dat ik omgang met kritiek wel de vervelendste eigenschap van de populisten vindt. Zelf onder de noemer van vrijheid van meningsuiting alles willen en mogen zeggen over de elite, de regering, rechters, de wetenschap, journalisten, minderheden. Dan krijg je kritiek en dan is het zuur links, goedkope trucjes etc etc.

Klever neemt namens de PVV deel in het kabinet. De PVV is nu juist de club bij uitstel die de elite verantwoordelijk houdt voor wat er gebeurd. De uitspraak “Het huidige immigratiebeleid is één grote misdaad tegen het Nederlandse volk. En zij, jullie dus ook hier allemaal [in de Tweede kamer] zouden voor een tribunaal gedaagd moeten worden." van Markuszover was niet een verdwaalde slip of the tongue, maar is juist vrij symbolisch voor de toon die PVV te berde brengt in debatten. Wanneer Klever omvorming niet als iets “bewusts” ziet, niet als het complot ziet, dan is dat een denkwijze die niet echt typisch PVV. Een beetje verduidelijking zou dan ook wel op haar plaats zijn.

Betreffende het goedkope definitieneuken. Er is al een week lang commotie over de omvolkingstheorie. Misschien niet bij Ongehoord Nederland, maar zeker bij andere mainstream media, de beeldvorming is dan ook vrij duidelijk. Als je het daar niet mee eens bent is het toch echt aan jezelf om het te onkrachten.

Nogmaals: Tegen immigratie zijn hoeft niet iets discriminerends te zijn. De PVV’s constante flirts met oa art. 1 en 6 van de grondwet maakt het dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 22-06-2024 10:24:28 ]
pi_214008284
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 01:28 schreef Kowloon het volgende:
De verhoren in het kader van de parlementaire enquête naar aanleiding van ondermeer de toeslagenaffaire toonden hoe zeer een groot deel van de Haagse politiek af was gegaan op sentiment. Sentiment dat eenvoudig ontkracht kon worden met cijfers van de ambtelijke diensten, de meeste burgers frauderen niet en zijn te goeder trouw. Volgens oud-minister Kamp was dat echter “… in strijd met het gevoel wat hierover in het land leefde.”. Het heeft geleid tot, weten we nu, het meest grove misbruik van de macht van de overheid op Nederlands grondgebied sinds de Tweede Wereldoorlog.

Het laat zien waar politiek zonder feiten toe kan leiden. Met het introduceren van het nareis-op-nareis verzinsel kleeft er rechtsstatelijke bloed aan de handen van Yeşilgöz en de VVD. Hoe haal je het in je hoofd om verzinsels die ten koste gaan van een kwetsbare groep mensen, asielzoekers in dit geval, te verspreiden ten faveure van gedroomd electoraal gewin? En dat nota bene terwijl er een parlementaire enquête gaande was naar precies de rampzalige gevolgen van politiek zonder feiten… Het is ronduit cynisch en walgelijk.

Het is een schande die mijn vertrouwen in de politiek, vermoedelijk helaas onherstelbaar, heeft geschaad. Toen ik 15 was, eind jaren ‘90, en mij in politiek begon te interesseren keek ik op naar ministers, staatssecretarissen en Kamerleden. Dikwijls waren dat beschaafde, genuanceerde en ervaren personen die inzagen dat in een democratische rechtsstaat minderheden juist tegen de tucht van de meerderheid beschermd moeten worden. Alleen zo blijft een maatschappij voor iedereen een prettige omgeving. Tegenwoordig vrees ik de Haagse politiek, en daaruit voortvloeiend, de landelijke overheid.
De inbreng van zowel VVD (Brekelmans) als BBB (Keijzer) hadden inderdaad een sterk “de cijfers kloppen dan misschien niet, maar dat neemt niet weg dat migratie een probleem is” oftewel “Henk Kamp” gehalte. Het rapport van de parlementaire enquete toeslagenaffaire lijkt al weer vrij diep in het la te liggen. Ik heb de reactie van NSC hierop niet meegekregen, maar die zagen vast dat het goed was en gingen over tot de orde van de dag?
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 10:25:50 #226
5428 crew  miss_sly
pi_214008296
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De inbreng van zowel VVD (Brekelmans) als BBB (Keijzer) hadden inderdaad een sterk “de cijfers kloppen dan misschien niet, maar dat neemt niet weg dat migratie een probleem is” oftewel “Henk Kamp” gehalte. Het rapport van de parlementaire enquete toeslagenaffaire lijkt al weer vrij diep in het la te liggen. Ik heb de reactie van NSC hierop niet meegekregen, maar die zagen vast dat het goed was en gingen over tot de orde van de dag?
Of tot de orde van de dag in 2021, dat is ook veel belangrijker dan het hier en nu en de partijen waarmee ze in een coalitie zitten.
pi_214008516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 05:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Demografische verandering vindt altijd plaats, dat is geen complot.
Klever kan vervangen worden door VVD-kamerlid Ellian
Hardstikke omvolking, toch ?
En het kan een complot zijn als kamerleden stiekem haar aftreden voorbereiden en de VVD hem stiekem als vervanger aanwijst in het kabinet.
De stiekemerds !!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 22-06-2024 10:53:07 ]
  zaterdag 22 juni 2024 @ 10:55:32 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214008632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 08:48 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kort geleden was het voor al die rechtse politici geen enkel probleem om 'from the river to the sea' uitsluitend te interpreteren als antisemitisme.
Die kreet acht ik dan ook net zo verwerpelijk als het geleuter over omvolking.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214008654
Overigens...... zijn Klever en Faber geen fascisten of nazi's. Belast hen niet met dat stigma.
Bespreek wel enge opvattingen van hen, noem de nazigeschiedenis, maar niet zo 'gelijkstellend' van ze zijn nazi
"Vergelijkend" (overeenkomsten en verschillen meten) is veel beter
pi_214008724
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 09:52 schreef capricia het volgende:
Voor wetenschappers is het helder wat ‘omvolking’ voor complotdenkers inhoudt. Het is jammer dat door dit woord te gebruiken de aandacht van de discussie direct op dat woord gevestigd wordt. En niet meer naar de inhoud gaat.
[..]
Zoals in al dat soort discussies over de betekenis van termen is het ook hier een goed idee wat de gebruikers ervan ermee bedoelen. Ik ben wel benieuwd naar wat ze er zelf voor betekenis aan geven en of ze denken dat er sprake is van opzet, een plan om de blanke bevolking te vervangen. Die Ongehoord Nederland-mevrouw heeft daar vast wel een spannend verhaal bij, want no way dat ze er zelf slechts mee bedoelt dat de bevolkingssamenstelling nu eenmaal verandert.
pi_214008736
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens...... zijn Klever en Faber geen fascisten of nazi's.
Hoe weet je dat?
pi_214009181
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:03 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Standpunten vergelijken.
Ze pleiten niet voor afschaffing van de democratie en burgerrechten en die vervangen voor een rechtse monoculturele dictatuur van één partij met één grote leider
pi_214009206

Bron: https://www.ipsos-publiek(...)w-kabinet-afgenomen/

Dit is wel een wonderlijk statistiekje. 19% van de PVV-stemmers is dus niet tevreden met dit komende kabinet. De vraag 'waarom' is dan interessant, want veel PVV'eriger dan dit wordt het niet. Gelukkig is die ook gesteld. Antwoord:

quote:
De andere coalitiepartijen, met name NSC en VVD, verwateren het PVV-beleid. Wilders had premier moeten worden. Omtzigt is niet te vertrouwen.
De weg naar het vormen van deze coalitie was dermate rommelig en ruzieachtig, dat er geen vertrouwen is in de te verwachten stabiliteit.
Deze coalitie krijgt waarschijnlijk geen eerlijke kans (met name de oppositie ligt te veel dwars).
Het eerste punt vind ik het opvallendst. Zonder de VVD is een PVV-kabinet niet mogelijk, dus dat de VVD invloed zou gaan hebben was onvermijdelijk. Met een minder rechtse partij dan de VVD was die matigende werking nog veel sterker geweest, voor zover een samenwerking met D66 of GL/PvdA überhaupt mogelijk was geweest.

Resteert de vraag: wat bedoelen ze eigenlijk met 'niet tevreden'?

Ook bijzonder: er bestaan dus kiezers van links-progressieve partijen die wél tevreden zijn met het komende kabinet.
pi_214009216
En de D66 aanhang had blijkbaar erger verwacht.
pi_214009218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Standpunten vergelijken.
Ze pleiten niet voor afschaffing van de democratie en burgerrechten en die vervangen voor een rechtse monoculturele dictatuur van één partij met één grote leider
Niet openlijk. Het zou me niets verbazen als ze het eigenlijk wel zouden willen.

Dat wil niet zeggen dat het dus wél nazi's zijn, maar de bewering dat ze het sowieso niet zijn, lijkt me minstens net zo onvoorzichtig.
pi_214009222
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:
En de D66 aanhang had blijkbaar erger verwacht.
Dat is toch raar? 1/10 D66'ers zegt wel tevreden te zijn hiermee. Hoe dan?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 11:54:53 #237
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214009240
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:49 schreef Blastbeat het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.ipsos-publiek(...)w-kabinet-afgenomen/

Dit is wel een wonderlijk statistiekje. 19% van de PVV-stemmers is dus niet tevreden met dit komende kabinet. De vraag 'waarom' is dan interessant, want veel PVV'eriger dan dit wordt het niet. Gelukkig is die ook gesteld. Antwoord:
[..]
Het eerste punt vind ik het opvallendst. Zonder de VVD is een PVV-kabinet niet mogelijk, dus dat de VVD invloed zou gaan hebben was onvermijdelijk. Met een minder rechtse partij dan de VVD was die matigende werking nog veel sterker geweest, voor zover een samenwerking met D66 of GL/PvdA überhaupt mogelijk was geweest.

Resteert de vraag: wat bedoelen ze eigenlijk met 'niet tevreden'?

Ook bijzonder: er bestaan dus kiezers van links-progressieve partijen die wél tevreden zijn met het komende kabinet.
Vind het totaal nog een bizar hoog percentage
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 11:55:11 #238
375570 crew  Cyan9
pi_214009243
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:52 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
In de hoop dat het spoedig ontspoort en het (enigszins naïef gezien) de deelnemende partijen veel zetels gaat kosten?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214009255
quote:

[..]
Zeker. Nou is de steekproef niet gigantisch groot en blijken er bij die kiezersonderzoeken ook altijd de raarste bewegingen tussen partijen toch te bestaan.
Wat het kan zijn is dat het mensen zijn die de politiek maar amper volgen, als het allemaal een ver van je bed show is vind je het wellicht al sneller wel prima.
pi_214009273
quote:
86s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
In de hoop dat het spoedig ontspoort en het (enigszins naïef gezien) de deelnemende partijen veel zetels gaat kosten?
Dat het een cynisch antwoord was?

Zou kunnen...
pi_214009285
Ik kon me geen betere shitshow wensen met deze verkiezingsuitslag. Ben ik dus tevreden? Gegeven de omstandigheden, ja, maar hopelijk zit het niet te lang. Hopelijk legt het het circus van de PVV mooi bloot en laat het voor de kiezers zien dat de PVV/VVD/NSC/Keizer geen kleren aan heeft (lijkt me sterk, maar ja).

- De VVD zit intern in een spagaat,
- BBB heeft onderhandeld voor wat spiegeltjes en kraaltjes,
- NSC blijkt toch niet zo, eh, netjes, for lack of a better term,
- PVV levert bijna alleen ongekwalificeerde bewindspersonen en dan druk ik me nog vriendelijk uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-06-2024 12:11:06 ]
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 11:58:23 #242
375570 crew  Cyan9
pi_214009287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:57 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat het een cynisch antwoord was?

Zou kunnen...
Ik kan het anders ook niet echt verklaren, zelfs niet als je aan de uiterst rechtse kant van D66 zit.
pi_214009302
https://www.volkskrant.nl(...)tersposten~bbc256d2/

Hier nog wat inhoudelijke analyse. De daling van het vertrouwen is wel sneller dan gebruikelijk.
pi_214009314
quote:

Dat wil niet zeggen dat het dus wél nazi's zijn, maar de bewering dat ze het sowieso niet zijn, lijkt me minstens net zo onvoorzichtig.
Nee hoor.... niks onvoorzichtig an .
Houd wel deze mensen met de enge opvatingen in de gaten. Hoe ontwikkelt zich dat in theorie en praktijk. Daarin wel voorzichtig zijn.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:03:26 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214009337

De contact-met-het-volk-verloren linkse wokepartijen blijven maar stijgen in de peilingen?! De compleet onwerkbare en mislukkende samenwerking tussen de PvdA en GL is electoraal ook nog steeds niet ingestort.

Weet het volk nog wel hoe ze een peiling moeten invullen of wat is hier aan de hand?! Kan Wierd Duk niet eens wat veldonderzoek doen waarom kiezers nu al massaal overstappen?

De coalitie is de meerderheid nu al kwijt, een bevestiging van de afstraffing in de Europese verkiezingen. Hoelang nog steken de Haagse bestuurders hun kop in het zand voor deze ontwikkelingen??
pi_214009341
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:00 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tersposten~bbc256d2/

Hier nog wat inhoudelijke analyse. De daling van het vertrouwen is wel sneller dan gebruikelijk.
Dat laatste lijkt me vrij logisch. Het lijkt me moeilijk vol te houden dat dit kabinet een glansrijke toekomst tegemoet gaat.
pi_214009345
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:49 schreef Blastbeat het volgende:

Als enorm optimistische progressieveling kun je toch vertrouwen hebt dat deze club er zo’n bende van maakt dat je denkt dat de progressieve partijen straks eenzaam aan de leiding gaan?
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 12:07:02 #248
375570 crew  Cyan9
pi_214009368
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:03 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

De contact-met-het-volk-verloren linkse wokepartijen blijven maar stijgen in de peilingen?! De compleet onwerkbare en mislukkende samenwerking tussen de PvdA en GL is electoraal ook nog steeds niet ingestort.

Weet het volk nog wel hoe ze een peiling moeten invullen of wat is hier aan de hand?! Kan Wierd Duk niet eens wat veldonderzoek doen waarom kiezers nu al massaal overstappen?

De coalitie is de meerderheid nu al kwijt, een bevestiging van de afstraffing in de Europese verkiezingen. Hoelang nog steken de Haagse bestuurders hun kop in het zand voor deze ontwikkelingen??
Een PVV op 42 gepeilde zetels vind ik nog steeds dieptreurig.
pi_214009372
quote:
[ afbeelding ]

De balans was ook wel heel ver doorgeslagen naar rechts, dus dat de boel langzamerhand weer zou normaliseren lag wel in de lijn der verwachting.
pi_214009450
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Nou is de steekproef niet gigantisch groot en blijken er bij die kiezersonderzoeken ook altijd de raarste bewegingen tussen partijen toch te bestaan.
Wat het kan zijn is dat het mensen zijn die de politiek maar amper volgen, als het allemaal een ver van je bed show is vind je het wellicht al sneller wel prima.
De helft (van het geheel, niet die 10%) heeft geen flauw benul wie Sophie Hermans is, ik zou er niet al teveel diepgang van verwachten.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:25:11 #251
403820 Aberkullie
pi_214009505
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:07 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een PVV op 42 gepeilde zetels vind ik nog steeds dieptreurig.
Het goede nieuws is Dieren +2
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juni 2024 @ 12:26:16 #252
pi_214009517
quote:
[ afbeelding ]

We noteren -14 voor de beoogde coalitie.
Je moet er goed naar zoeken, maar de lichtpuntjes zijn er
pi_214009523
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja die zitten stevig in de lift. Wel opvallend.
pi_214009550
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wel opvallend, die komen maar beperkt naar voren in de media. Soort respons op het regeren van BBB?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:35:17 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214009590
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel opvallend, die komen maar beperkt naar voren in de media. Soort respons op het regeren van BBB?
Stonden eigenlijk steevast rond de 6 maar hadden veel gedoe rond de verkiezingen met Ouwehand en het bestuur.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:40:00 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214009633
quote:
[ afbeelding ]

PVV van 47 naar 42 in een maand, volgende maand zitten ze dus weer op 37 zetels als de trend zich voortzet :s).

Dierenpartij overigens even groot als de BBB is wel lollig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214009754
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou ik wel als een redelijke verklaring zien, ja.
pi_214009923
Blijft bijzonder hoe de BBB kiezer vertrouwen houdt en het vertrouwen daar niet daalt, ondanks dat het met bewindspersonen een puinhoop is en de BBB letterlijk alles van belang heeft weggegeven in de formatie.

Met dit regeerakkoord en deze losse eindjes hadden lui die de veeteelt snel en zonder veel kosten willen saneren beter op de BBB dan op welke linkse partij dan ook kunnen stemmen.
pi_214009949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 13:14 schreef tizitl2 het volgende:
Blijft bijzonder hoe de BBB kiezer vertrouwen houdt en het vertrouwen daar niet daalt, ondanks dat het met bewindspersonen een puinhoop is en de BBB letterlijk alles van belang heeft weggegeven in de formatie.

Met dit regeerakkoord en deze losse eindjes hadden lui die de veeteelt snel en zonder veel kosten willen saneren beter op de BBB dan op welke linkse partij dan ook kunnen stemmen.
En letterlijk zegt dat hun EUP campagne gewoon lulkoek was. Maar goed, dat geeft dan wel aardig weer wat voor electoraat het is.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 13:18:37 #260
403820 Aberkullie
pi_214009954
quote:

Zegt vooral een hoop over het iq van de gemiddelde triple B stemmer
pi_214010318
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:40 schreef Falco het volgende:

[..]
PVV van 47 naar 42 in een maand, volgende maand zitten ze dus weer op 37 zetels als de trend zich voortzet :s).

De VVD profiteert nauwelijks van het verlies van de PVV. Die staan nog steeds historisch laag.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juni 2024 @ 13:59:59 #262
pi_214010389
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat zou nog steeds zeker 25 zetels te veel zijn
pi_214010397
Nu heb ik geen huisarts meer, dankzij CO-Med
Agema (kandidaat minister Volksgezondheid, Welzijn en Sport) was veel bezig met 'de zorg' ... wat gaat ze doen om 50.000 mensen zonder huisarts weer een degelijke huisarts te geven bij hun in de buurt.
Ik denk aan jong huisartsen een startkapitaal geven - al dan niet in 10 jaar terugbetalen-
pi_214010527
quote:

[..]

Ach man wat een onzin weer om links die beschuldiging te verwijten. Je ziet al hoe dat op FoK! ging mbt die definitie. In eerste instantie was het wel degelijk een WEF / Soros / links complot. Wat constant aangehaald werd door meerdere users. Toen besloten de FoK! FA's dat het niet toegestaan is om het er over te hebben, en poef, opeens was het geen complottheorie meer, maar heus alleen nog maar een demografische ontwikkeling, winkwink.

Definitieneuken indeed.
pi_214010540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ach man, je ziet al hoe dat op FoK! ging mbt die definitie. In eerste instantie was het wel degelijk een WEF / Soros / links complot. De FoK! FA's besloten dat het niet toegestaan is om het er over te hebben, en poef, opeens was het geen complottheorie meer, maar heus alleen nog maar een demografische ontwikkeling, winkwink.

Definitieneuken indeed.
Mwah, wij zijn echt wel in staat om te filteren wat wel en geen complotverhaal is en ik kan je verzekeren dat we bijna dagelijks dergelijke posts in de kliko gooien, ik spreek dan uiteraard alleen voor POL.
pi_214010557
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jup. Want Schoof 1 overeind houden is belangrijker dan politieke integriteit, aldus het NSC.
pi_214010568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
Nu heb ik geen huisarts meer, dankzij CO-Med
Agema (kandidaat minister Volksgezondheid, Welzijn en Sport) was veel bezig met 'de zorg' ... wat gaat ze doen om 50.000 mensen zonder huisarts weer een degelijke huisarts te geven bij hun in de buurt.
Ik denk aan jong huisartsen een startkapitaal geven - al dan niet in 10 jaar terugbetalen-
Zoals ik de berichtgeving begrijp zijn het de zorgverzekeraars die het op gaan/moeten lossen maar een meer duurzame oplossing zal toch ook wel wenselijk zijn, lijkt mij.
Als er voorheen huisartsen praktijken met voldoende patienten waren dan lijkt het mij dat daar voldoende plaats is voor nieuwe praktijken die de oude patienten moeten kunnen overnemen.

Voor nood lijkt mij een digitale praktijk prima maar dan kan naar mijn mening geen permanente oplossing zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 14:35:02 ]
pi_214010577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, wij zijn echt wel in staat om te filteren wat wel en geen complotverhaal is en ik kan je verzekeren dat we bijna dagelijks dergelijke posts in de kliko gooien, ik spreek dan uiteraard alleen voor POL.
Oow absoluut, daar twijfel ik echt niet aan.

Ik stel dat toen die term in eerste instantie opdook op FoK!, er wel degelijk een complot mee bedoeld werd. Door het WEF / Soros / links. Toen mocht dat niet meer van FoK!, en opeens repten de users over demografische verschuivingen.

Die users bedoelen er nog steeds gewoon een complot mee, maar moeten het nu wat anders verwoorden.

Hetzelfde bij types als Klever en Faber.
pi_214010582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Oow absoluut, daar twijfel ik echt niet aan.

Ik stel dat toen die term in eerste instantie opdook op FoK!, er wel degelijk een complot mee bedoeld werd. Door het WEF / Soros / links. Toen mocht dat niet meer van FoK!, en opeens repten de users over demografische verschuivingen.

Die users bedoelen er nog steeds gewoon een complot mee, maar moeten het nu wat anders verwoorden.
* Tijger_m slikt zijn post maar weer in ;)
pi_214010594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals ik de berichtgeving begrijp zijn het de zorgverzekeraars die het op gaan/moeten lossen maar een meer duurzame oplossing zal toch ook wel wenselijk zijn, lijkt mij.
Als er voorheen huisartsen praktijken met voldoende patienten waren dan lijkt het mij dat daar voldoende plaats is voor nieuwe praktijken die de oude patienten moeten kunnen overnemen.

Voor nood lijkt mij een digitale praktijk prima maar dan kan naar mijn mening geen permanente oplossing zijn.
Overheid.... mn het kabinet moet toezien op een degelijke huisartsenpraktijk in de buurt van de cliënten.
Ga in overleg met de zorgverzekeraars, maar ga niet weer denken "de markt los het wel op"
Dat neoliberalisme werkte dus niet met co-med.

Ik ben benieuwd of Agema haar imago als hoeder van de Zorg kan waarmaken
pi_214010633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Overheid.... mn het kabinet moet toezien op een degelijke huisartsenpraktijk in de buurt van de cliënten.
Ga in overleg met de zorgverzekeraars, maar ga niet weer denken "de markt los het wel op"
Dat neoliberalisme werkte dus niet met co-med.

Ik hou mijn adem iig niet in want dan bestaat er een groot risico dat ik mijn, niet-digitale, huisarts moet bellen.
pi_214010710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
Bij wie heeft ze dat imago? Bij jou?
pi_214010749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:57 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Bij wie heeft ze dat imago? Bij jou?
Bij mij.... maar ook in Den Haag, grote media
pi_214010769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bij mij.... maar ook in Den Haag, grote media
Ze is al heel lang woordvoerder Zorg bij de PVV, maar daarmee is er nog geen imago geboren. Bij welke media is dat dan zo? Google geeft nul hits op 'Agema hoeder van de zorg'.
pi_214010796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ze is al heel lang woordvoerder Zorg bij de PVV, maar daarmee is er nog geen imago geboren. Bij welke media is dat dan zo? Google geeft nul hits op 'Agema hoeder van de zorg'.
Je moet wel een verschil maken tussen imago van hoeder en dit ook daadwerkelijk te zijn.
Nu krijgt ze de rol primair de regeringshoeder van de Zorg te zijn: minister.
pi_214010804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je moet wel een verschil maken tussen imago van hoeder en dit ook daadwerkelijk te zijn.
Nu krijgt ze de rol primair de regeringshoeder van de Zorg te zijn: minister.
Het is ook geen halszaak verder. Als je hoge verwachtingen hebt van Agema, dan ga je teleurgesteld worden. Dat lijkt me vrijwel zeker.
pi_214012984
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Misschien dat je het niet met de poppetjes eens bent (of de pvv in het geheel) maar in het hoofdlijnen akkoord staan echt geen heel rare dingen in of zaken die totaal geen draagvlak hebben bij de bevolking.
pi_214014032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien dat je het niet met de poppetjes eens bent (of de pvv in het geheel) maar in het hoofdlijnen akkoord staan echt geen heel rare dingen in of zaken die totaal geen draagvlak hebben bij de bevolking.
Mij lijkt zo 1,2,3 het grootste nadeel dat teleurstelling wat ingebakken lijkt in dit hoofdlijnenakkoord, met BBB’s wensdenken op stikstof, natuurherstel en pulsvisserij, NSC met het hele goede bestuur en PVV met migratie en minder geld naar de EU en de elite.

Ook denk ik dat het “het volk” tegen zal vallen hoeveel er door dit rechtse kabinet nu echt aan hun gedacht wordt.

Maar we gaan het zien.
pi_214014041
quote:

Ik denk dat het trouwe deel van de BBB stemmer geen boer zijn :+

Het zijn de mensen die zijn gevallen voor het verhaal van de hardwerkende keuterboer die al zijn acht koeien bij naam kent en helemaal kapot gemaakt wordt door die stomme overheid. Aan dat verhaaltje is niks veranderd en die mensen lezen ook het regeerakkoord niet, die fungeren gewoon als handig stemvee.

De echte boeren, gewoon harde ondernemers, zijn al lang vertrokken als ze überhaupt al BBB gestemd hebben.
pi_214014058
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 19:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik denk dat het trouwe deel van de BBB stemmer geen boer zijn :+

Het zijn de mensen die zijn gevallen voor het verhaal van de hardwerkende keuterboer die al zijn acht koeien bij naam kent en helemaal kapot gemaakt wordt door die stomme overheid. Aan dat verhaaltje is niks veranderd en die mensen lezen ook het regeerakkoord niet, die fungeren gewoon als handig stemvee.

De echte boeren, gewoon harde ondernemers, zijn al lang vertrokken als ze überhaupt al BBB gestemd hebben.
Aangezien je met alle boeren in Nederland tenauwernood aan genoeg stemmen voor 1 zetel komt lijkt mij dat wel een zekerheidje :)
pi_214015609
Goed artikel over het werkelijke pijnpunt bij migratie, de arbeidsmigratie: https://www.ad.nl/politie(...)t-nodig-is~add0c33f/

3 op de 5 daklozen is arbeidsmigrant, in Rotterdamse wijken is 1 op de 3 inwoners arbeidsmigrant (met ook verwaarlozing tot gevolg, waarom zou je zorgen voor een wijk waar je maar een paar jaar wil wonen).
  zaterdag 22 juni 2024 @ 21:53:55 #282
346939 Janneke141
pi_214015871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
Goed artikel over het werkelijke pijnpunt bij migratie, de arbeidsmigratie: https://www.ad.nl/politie(...)t-nodig-is~add0c33f/

3 op de 5 daklozen is arbeidsmigrant, in Rotterdamse wijken is 1 op de 3 inwoners arbeidsmigrant (met ook verwaarlozing tot gevolg, waarom zou je zorgen voor een wijk waar je maar een paar jaar wil wonen).
Ja, Emile Roemer heeft zijn werk wel een beetje voor de kat zijn viool gedaan. En gezien de belangen van het komende kabinet verwacht ik op korte termijn weinig verbetering. Al zie ik zelf trouwens ook niet direct hoe je dit probleem te lijf zou kunnen gaan, anders dan direct de koppelverkoop tussen werk en woning onmogelijk te maken.
pi_214015892
quote:

Klaas Knot stelde ook al vraagtekens bij het feit of bij glastuinbouw, vleesverwerkende industrie en distributiecentra de kosten nog opwegen tegen de baten.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 21:59:33 #284
346939 Janneke141
pi_214015919
Maar misschien moeten al die Roemenen maar gewoon terug naar Warschau :(
pi_214015953
quote:

Helemaal eens dat dit een probleem is; ik woon in Rotterdam dus zie dit gebeuren. Maar ik zie óók de grote problemen met andere groepen migranten (of nakomelingen daarvan), dus maak bezwaar tegen de truc om arbeidmigratie als het ‘werkelijke’ pijnpunt te presenteren. Want dat impliceert dat asielmigratie geen pijnpunt is.

Waarom niet toegeven dat er twee pijnpunten zijn? De arbeidsmigratie én de asielmigratie (met name omdat deze laaste groep vaak niet meer weggaat, over het algemeen zeer moeilijk aan een baan komt en vaak een cultuur/religie heeft die integratie bemoeilijkt).

Het doet een beetje denken aan de hele ‘omvolking’ discussie die nu speelt: vooral ruzieën over de achtergrond en betekenis van dat woord, zodat het maar niet over het achterliggende vraagstuk van de veranderende bevolkingssamenstelling hoeft te gaan. Iets waar we hier in Rotterdam ook dagelijks de effecten van zien.
pi_214016158
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Helemaal eens dat dit een probleem is; ik woon in Rotterdam dus zie dit gebeuren. Maar ik zie óók de grote problemen met andere groepen migranten (of nakomelingen daarvan), dus maak bezwaar tegen de truc om arbeidmigratie als het ‘werkelijke’ pijnpunt te presenteren. Want dat impliceert dat asielmigratie geen pijnpunt is.

Waarom niet toegeven dat er twee pijnpunten zijn? De arbeidsmigratie én de asielmigratie (met name omdat deze laaste groep vaak niet meer weggaat, over het algemeen zeer moeilijk aan een baan komt en vaak een cultuur/religie heeft die integratie bemoeilijkt).

Het doet een beetje denken aan de hele ‘omvolking’ discussie die nu speelt: vooral ruzieën over de achtergrond en betekenis van dat woord, zodat het maar niet over het achterliggende vraagstuk van de veranderende bevolkingssamenstelling hoeft te gaan. Iets waar we hier in Rotterdam ook dagelijks de effecten van zien.
Heel simpel: omdat die veel en veel kleinere groep asielmigranten, die hier komt op de vlucht voor oorlog en geweld in plaats tot de vermeerdering van het vermogen van een beperkte groep uitbuitende Nederlanders, in geen verhouding staat tot de arbeidsmigratie. Bij asiel is het eigenlijk prima op te lossen met goede opvang, inclusief geld voor opleiding en ruimte om ze snel mogelijk te gaan werken.

Arbeidsmigratie is wat anders. Die hele kassensector die bijvoorbeeld puur draait op arbeidsmigratie en ook nog enorm veel ruimte en energie gebruikt, past hier bijvoorbeeld helemaal niet meer. Dat past niet bij de toekomst van Nederland. En intussen halen de Roemenen arbeidsmigranten uit Azië, omdat al hun personeel door Europa zwerft en deels door heel Europa dakloos is.
pi_214018023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij belangrijk om eens uit te zoeken wat er dan precies fout gaat. 'Heeft geen werk want heeft een rare religie' lijkt me niet de verklaring.
quote:
Laten we het over dat vraagstuk hebben dan. Hoe luidt het vraagstuk precies? Liefst zo concreet mogelijk, want dan voorkomen we geruzie over betekenissen en zo.
pi_214018106
De bezuiniging op wetenschap dreigt Nova, een project waarmee Nederland echt bij de top van de wereld hoort, de nek om te draaien.

https://www.volkskrant.nl(...)astronomie~bb607fbc/

Ze maakten een essentieel deel van de James Webb telescoop, ze zijn dingen aan het maken voor de nieuwe ELT in Chili. En dat zou allemaal worden opgegeven voor een bezuiniging van 3,5 miljoen per jaar (onderdeel van de pas in 2023 ingevoerde sectorplannen van 215 miljoen per jaar). Hoe extreem dom kun je bezuinigen, zeg. Natuurlijk moet er kritisch worden gekeken naar de uitgaven van de overheid, maar dit lijkt bij de best besteedde miljoenen die er zijn te horen. Voor 3,5 miljoen zo'n vooraanstaande plek in een hoogstaande wetenschap als de astronomie, dat is een koopje.

Geen idee wat de rest van die sectorplannen precies is, maar het lijkt me duidelijk dat domweg die sectorplannen in zijn geheel afschaffen alsof het één project is nooit de meest efficiënte manier van bezuinigen kan zijn. Misschien is er wel een deel niet goed besteed (zou kunnen, geen idee), maar snij dan alleen dat deel weg.
pi_214018123
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:03 schreef Hanca het volgende:
De bezuiniging op wetenschap dreigt Nova, een project waarmee Nederland echt bij de top van de wereld hoort, de nek om te draaien.
Wat bezielt zo’n Eppo Bruins toch ook ;(
pi_214018129
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat bezielt zo’n Eppo Bruins toch ook ;(
Dat gaan we zien bij het regeringsprogramma, er is gewoon een kans dat hij in ieder geval een deel van deze bezuiniging er uit krijgt. Hier kan toch niemand in de Kamer voor zijn?
pi_214018140
En dit is ook wel interessant, krijg dat net via de nieuwsbrief van 1848.nl. Kan helaas online nergens een bevestiging vinden:

quote:
NSC-Kamerlid Sandra Palmen stelde afgelopen week tijdens een discussieavond over de versterking van de democratie in de Rotterdamse Arminiuskerk dat zij zich geen onderdeel voelt van een coalitie met de PVV. Zij wilde daarmee aangeven straks net zo makkelijk zaken te willen doen met de oppositie als met de coalitie.
Scheuren binnen NSC? Of is dit de lijn van de hele NSC fractie?
pi_214018286
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:22 schreef Hanca het volgende:
En dit is ook wel interessant, krijg dat net via de nieuwsbrief van 1848.nl. Kan helaas online nergens een bevestiging vinden:
[..]
Laatste

Dit was ook al Omtzigt z'n boodschap . Alleen benoemde hij de wrijving met de coalitie niet.
pi_214018634
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Laatste

Dit was ook al Omtzigt z'n boodschap . Alleen benoemde hij de wrijving met de coalitie niet.
Maar hoe verhoudt dat zich dan tot een hoofdlijnenakkoord?
pi_214018698
Ik heb altijd het idee dat je moeilijke maar nodige beslissingen al moeilijk maakt in een coalitie omgeving. Zou dit met Omtzigt’s extraparlementaire vehikel überhaupt werken?
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Betrouwbare Bronnen werd gezegt dat ze binnen NSC twijfelen of Schoof 1 Prinsjesdag haalt. Of dit wensdenken is weet ik niet?

Als je ziet wat NSC nu inbrengt als ministers en staatssecretarissen vind ik dat NSC het zo kort na oprichting goed gedaan heeft.

[ Bericht 34% gewijzigd door KaheemSaid op 23-06-2024 09:22:42 ]
pi_214018731
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:01 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maar hoe verhoudt dat zich dan tot een hoofdlijnenakkoord?
Hij gaf aan dat het hoofdlijnenakkoord ontzettend veel ruimte gaf.

Ik denk dat het gepruts aan PVV-BBB zijde in de praktijk nog steeds kan leiden tot een NSC-VVD of NSC only feestje qua realisme en uitvoerbaarheid van plannen.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 09:15:40 #296
5428 crew  miss_sly
pi_214018733
Ik las deze analyse.

https://www.doorbraak.eu/de-grote-raad-en-koning-wilders/

In hoeverre is deze accuraat?
pi_214018749
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb altijd het idee dat je moeilijke maar nodige beslissingen al moeilijk maakt in een coalitie omgeving. Zou dit met Omtzigt’s extraparlementaire vehikel überhaupt werken?
Nee en dat moeten andere partijen ook niet willen.

Dat krijg je namelijk dat Wilders bij de budgettaire tegenvallers op vakantie is of een of ander maf onwerkbaar voorstel dropt en vervolgens naar de oppositie wijst met "jullie willen ons plan niet, regel dan zelf maar wat en jullie zijn verantwoordelijk als het niet lukt!". Of de BBB die op stikstof naar links gaat wijzen met "wij hebben het geprobeerd in Brussel!".

Een verstandige oppositie laat ze die pijn lekker in de coalitie verdelen.
pi_214018760
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Op sommige onderdelen wel. Maar neem die bezuinigingen op wetenschap. Stel dat de oppositie straks met een motie komt om op wetenschap niet te bezuinigen. Gaat NSC dan voor die motie stemmen of heeft het akkoord voorrang?
pi_214018771
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:18 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Op sommige onderdelen wel. Maar neem die bezuinigingen op wetenschap. Stel dat de oppositie straks met een motie komt om op wetenschap niet te bezuinigen. Gaat NSC dan voor die motie stemmen of heeft het akkoord voorrang?
ik vermoed het eerste omdat er gewoon meer over de vorm dan de inhoud is gedacht.

Een Van der Plas die na maanden aangeeft dat ze geen idee heeft over de financiering onderstreept zoiets. Het hoofdlijnenakkoord is maar een wassen neus
pi_214018849
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik vermoed het eerste omdat er gewoon meer over de vorm dan de inhoud is gedacht.

Een Van der Plas die na maanden aangeeft dat ze geen idee heeft over de financiering onderstreept zoiets. Het hoofdlijnenakkoord is maar een wassen neus
Maar het is wel hun voornaamste houvast in de samenwerking. En zo hoofdlijnerig is het op veel punten echt niet. Denk dat wat in het hoofdlijnenakkoord staat wel redelijk vastligt, dan zit de ruimte vooral in de uitwerking of in onderwerpen die er niet in staan…
pi_214018856
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat het gepruts aan PVV-BBB zijde in de praktijk nog steeds kan leiden tot een NSC-VVD of NSC only feestje qua realisme en uitvoerbaarheid van plannen.
In de debatten leerden we ook dat aanpassingen in de financiële plaat via de vier fractievertegenwoordiggers moet gaan. Het moet dus qua budgetten en dekking niks veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')