abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213996201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.

Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213996251
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://nos.nl/l/2482044

Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Het hing vooral op gezinshereniging.
Blijkbaar was dat niet eens het voornaamste issue.

https://www.nu.nl/politie(...)is-klopten-niet.html

quote:
Ook was de gestapelde gezinshereniging niet de oorzaak van de kabinetsval. Dat had vooral te maken met het tweestatusstelsel, waarmee onderscheid wordt gemaakt tussen vluchtelingen. Dat beaamde ook Don Ceder van de ChristenUnie, hij was als coalitielid destijds betrokken bij de vruchteloze onderhandelingen om tot een asielpakket te komen.

De oude coalitie, zei Yesilgz, was het er juist over eens dat er iets moest gebeuren aan de nareis op nareis, omdat er van die methode misbruik werd gemaakt van het toch al piepende en krakende asielsysteem.
Vind het wel wat zwak van Yesilgz dat ze nu pas toe geeft dat ze foutieve informatie heeft gedeeld. Heb over het algemeen wat meer respect voor politici als ze meteen toegeven dat ze fout zaten. Overigens sowieso jammer dat er wel meer politici zijn (ook in de oppositie) die nareis of nareis af en toe door elkaar halen met pure nareis. De indruk wekken dat ook de nareis cijfers zo laag zijn (door niet ''nareis na nareis'' te gebruiken, maar ''nareis'') vind ik net zo goed wat sneaky, al zal het niet altijd bewust gebeuren natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 13:29:39 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:33:05 #96
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996321
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:38:46 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213996374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
Goed, betrouwbaar bestuur.
Antifa
pi_213996421
twitter
pi_213996473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:43 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
pi_213996490
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
pi_213996511
quote:
[ x ]
Kan je iemand niet controleren en kritisch bevragen terwijl je ook amicaal met elkaar omgaat? Ik denk dat ik op weinigen kritischer ben dan op mijn beste vrienden (en visa versa).

Hoe denk jij hier zelf over Nober?
pi_213996516
quote:
[ x ]
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213996564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.
pi_213996578
Deze antwoorden zijn nogal tenenkrommend van de bewindslieden op infrastructuur
pi_213996582
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:50 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
Dat hoef je helemaal niet aardig te zeggen, iemand die bij ON ontslagen word omdat ze te wappie is leeft gewoon in een andere wereld dan de rest van ons. Daar hoeft geen normaal denkend mens zich iets van aan te trekken en wat mij betreft horen dergelijke figuren niet hier maar in BNW thuis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 14:01:40 ]
pi_213996593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.
pi_213996613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.

En PFAS, geen idee: 0 euro _O-
pi_213996627
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:05:13 #109
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Idd zeg, wat een lichtgewichten. Ze hebben weinig kaas van de materie gegeten
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:05:36 #110
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.

En PFAS, geen idee: 0 euro _O-
En de inbreukprocedure van de EU mbt de NS
pi_213996648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:07:49 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213996660
quote:
Dat vraagt pas echt om een gratisbiermotie. En dan letterlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213996685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.
Hij toetst ze alleen op uitvoerbaarheid en koppelt dat terug, maar als de kamer dan door zet voert hij uit _O-

Ze gaan het niet doen maar met deze incompetente figuren zou je best een motie van wantrouwen kunnen overwegen.
pi_213996687
quote:
Ik zette hem net aan en dat was ook het eerste wat ik hoorde, best bijzonder.
pi_213996706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.
Dan zijn we het in elk geval eens dat het niet wenselijk is. En of die somberheid nodig is? Momenteel ziet het er in Nederland slecht uit, maar in bijvoorbeeld Polen zijn ze door het zwarte scenario heen gekomen. Ik hou me maar vast aan het feit dat nog geen 12 jaar geleden de PvdA (zonder GL) nog groter was dan PVV nu. Die kiezers zijn niet weg, het waren echt niet alleen maar 75+ers die PvdA stemden. En als ze dat ooit stemden, zijn ze mijns inziens ook weer terug te winnen.
pi_213996721
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:16:13 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213996755
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Faraday01 het volgende:
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
Nee, maar als je de standaard reacties van de politiek mag geloven dan zijn er ongeveer 11 miljoen banen direct afhankelijk van Schiphol, waarvan de helft onmiddellijk verdwijnt als er twintig vluchten per jaar minder mogen landen.

Het gaat niet om feiten, het gaat om suggestie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213996840
Madlener is exact wat je van hem kon verwachten. Soms is een heel goed kamerlid een tegenvallende minister (Eimert van Middelkoop als zeer duidelijk voorbeeld), maar een slecht kamerlid is ook gewoon altijd een slechte minister en de aanloop daarnaar zien we hier. Madlener was een slecht kamerlid, Madlener wordt ook een slechte minister.

En dat we nu een minister van infrastructuur hebben met een hekel aan het OV is natuurlijk gewoon bijzonder: https://denoordoostpolder(...)r-niks-29099033.html
pi_213996899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:24 schreef Hanca het volgende:
En dat we nu een minister van infrastructuur hebben met een hekel aan het OV is natuurlijk gewoon bijzonder
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213996919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:28 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.
Hadden we maar eens een minister van landbouw die iets meer zo dacht...
pi_213996993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
De minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur is wel tegen natuur, dus deels is er aan je wens voldaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213996994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.
pi_213997030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.
De visserij als geheel maakt geloof ik ook nog steeds meer dan een miljoen verlies per jaar. Blijft bijzonder dat die sector een aparte benoeming in een ministerie heeft, dan zouden bijvoorbeeld de bakkers of de schoonmakers dat eerder verdienen.
pi_213997071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?
Ja zie corona, dat was hemels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')