Kan je iemand niet controleren en kritisch bevragen terwijl je ook amicaal met elkaar omgaat? Ik denk dat ik op weinigen kritischer ben dan op mijn beste vrienden (en visa versa).quote:
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?quote:
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
Dat hoef je helemaal niet aardig te zeggen, iemand die bij ON ontslagen word omdat ze te wappie is leeft gewoon in een andere wereld dan de rest van ons. Daar hoeft geen normaal denkend mens zich iets van aan te trekken en wat mij betreft horen dergelijke figuren niet hier maar in BNW thuis.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Deze antwoorden zijn nogal tenenkrommend van de bewindslieden op infrastructuur
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel heel aannemelijk dat ze de rechter op hun pad gaan vinden met name over waterkwaliteit.
Idd zeg, wat een lichtgewichten. Ze hebben weinig kaas van de materie gegetenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef Faraday01 het volgende:
Deze antwoorden zijn nogal tenenkrommend van de bewindslieden op infrastructuur
En de inbreukprocedure van de EU mbt de NSquote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En stikstof, want met een paar schonere auto's en vliegtuigen gaat dit niet opgelost worden.
En PFAS, geen idee: 0 euro
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
Dat vraagt pas echt om een gratisbiermotie. En dan letterlijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hij gaat sowieso alle moties uitvoeren, hij heeft geen enkel idee wat hij daarmee zegt.
Hij toetst ze alleen op uitvoerbaarheid en koppelt dat terug, maar als de kamer dan door zet voert hij uitquote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als hij dat echt gezegd heeft stel ik voor dat we bij z’n eerste debat een motie laten indienen dat hij een enkeltje Verweggistan boekt.
Ik zette hem net aan en dat was ook het eerste wat ik hoorde, best bijzonder.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Dan zijn we het in elk geval eens dat het niet wenselijk is. En of die somberheid nodig is? Momenteel ziet het er in Nederland slecht uit, maar in bijvoorbeeld Polen zijn ze door het zwarte scenario heen gekomen. Ik hou me maar vast aan het feit dat nog geen 12 jaar geleden de PvdA (zonder GL) nog groter was dan PVV nu. Die kiezers zijn niet weg, het waren echt niet alleen maar 75+ers die PvdA stemden. En als ze dat ooit stemden, zijn ze mijns inziens ook weer terug te winnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik het duister inzie qua toekomst, ik ga sowieso niet stemmen op een partij die doelbewust liegt om stemmen te winnen. Als dat bij D66 het geval zou worden dan zeg ik op en stem ik op een andere partij.
Nee, maar als je de standaard reacties van de politiek mag geloven dan zijn er ongeveer 11 miljoen banen direct afhankelijk van Schiphol, waarvan de helft onmiddellijk verdwijnt als er twintig vluchten per jaar minder mogen landen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Faraday01 het volgende:
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:24 schreef Hanca het volgende:
En dat we nu een minister van infrastructuur hebben met een hekel aan het OV is natuurlijk gewoon bijzonder
Hadden we maar eens een minister van landbouw die iets meer zo dacht...quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, we hebben een minister van Ontwikkelingssamenwerking die ontwikkelingssamenwerking wil afschaffen en een minister van Asiel en Migratie die tegen asiel en migratie is, dus dat valt best mee.
De minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur is wel tegen natuur, dus deels is er aan je wens voldaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden we maar eens een minister van landbouw die iets meer zo dacht...
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hadden we maar eens een minister van landbouw die iets meer zo dacht...
De visserij als geheel maakt geloof ik ook nog steeds meer dan een miljoen verlies per jaar. Blijft bijzonder dat die sector een aparte benoeming in een ministerie heeft, dan zouden bijvoorbeeld de bakkers of de schoonmakers dat eerder verdienen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ja, Visserij heeft zichzelf al bijna afgeschaft, vorig jaar waren er nog 261 viskotters nu zijn dat er 216.
Ja zie corona, dat was hemels.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een belachelijke tweet. Een land waar er ruzie tussen overheid en pers is omdat de overheid de persvrijheid onderdrukt is dus beter?
Sowieso maar een moeizaam concept, "de grootste". Veel beter om te kijken naar het formaat van de sector dan naar individuele bedrijven. In sommige sectoren heb je enkele hele grote bedrijven, in andere heb je vooral heel veel kleinere.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Faraday01 het volgende:
Beste minister, KLM is absoluut niet de grootste werkgever van Nederland. Edit: toch de 2e werkgever blijkbaar
Nee:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:49 schreef Blastbeat het volgende:
Over de TT: is jokken het enige woord dat uitsluitend bij heel kleine kinderen en in de politiek wordt gebruikt?
O, wauw. Misschien is het dan streekgebonden dat dat hier echt nooit gebruikt wordt, behalve tegen heel kleine kinderen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ande-voet-rechtszaak
https://www.bndestem.nl/v(...)r-je-leeftijd-432344
https://www.mediacourant.(...)en-niet-gaan-jokken/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ige-salaris-a3970496
https://www.bd.nl/binnenl(...)en-of-niet~aa4e2ebc/
Jokken is gewoon een vrij veelgebruikt synoniem voor liegen.
Dat er veel dingen en banen afhankelijk zijn van Schiphol is gewoon waar. Als je dat niet kunt hebben moet je niet zelf onzin gaan verzinnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar als je de standaard reacties van de politiek mag geloven dan zijn er ongeveer 11 miljoen banen direct afhankelijk van Schiphol, waarvan de helft onmiddellijk verdwijnt als er twintig vluchten per jaar minder mogen landen.
Het gaat niet om feiten, het gaat om suggestie.
Eens, Schiphol is gewoon essentieel. Maar de overstapvluchten en de binnen Europese vakantievluchten zijn niet essentieel. Je kunt dus best Schiphol heel belangrijk vinden en toch vinden dat ze moeten krimpen. Sterker: Schiphol zelf wil niets liever dan krimpen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat er veel dingen en banen afhankelijk zijn van Schiphol is gewoon waar. Als je dat niet kunt hebben moet je niet zelf onzin gaan verzinnen.
Natuurlijk is dat waar, maar het belang wordt chronisch overdreven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat er veel dingen en banen afhankelijk zijn van Schiphol is gewoon waar. Als je dat niet kunt hebben moet je niet zelf onzin gaan verzinnen.
Nogal overtrokken reactie. Politici staan niet boven de wet, dat het OM niet op elk punt gelijk heeft gekregen in hoger beroep maakt niet dat alles fout gaat daar. Vrij duidelijk dat de Mos zijn boekje te buiten is gegaan ook al is er geen zakelijk voordeel bewezen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:01 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)sproken-van-omkoping
OM gaat alweer nat. Daar moet echt een keer de bezem doorheen, de prioriteiten liggen daar echt compleet verkeerd. Onterechte vervolgingen van politici en wegkijken van maatschappijontwrikkende illegale protesten.
Ja maar vooral VVD overdrijft dat aantal continuequote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd die rapporten over 'x bedrijf zorgt voor 60k banen, y sector voor 300k banen'quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat waar, maar het belang wordt chronisch overdreven.
Bij de Gratis Bier podcast van Bas Jacobs (BNR) werd werkgelegenheid ook altijd als argument aangehaald tegen verhoging minimumloon. Ik had daar altijd precies hetzelfde gevoel bij als jij nu etaleert.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:21 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is werkgelegenheid een argument van niks in deze tijden, waarin er personeelstekorten in zo'n beetje elke sector zijn. Hoe minder mensen er werkzaam zijn op plekken waar het eigenlijk niet wenselijk is, hoe meer mensen er beschikbaar zijn voor werk waar wel echte behoefte aan is.
Daar verschillen we dan van mening, maar dat kan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat waar, maar het belang wordt chronisch overdreven.
Hoe zie je dat voor je? Mensen die ontslagen worden als bagagehandelaar maar forceren om demente bejaarden te wassen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:21 schreef Tijn het volgende:
Sowieso is werkgelegenheid een argument van niks in deze tijden, waarin er personeelstekorten in zo'n beetje elke sector zijn. Hoe minder mensen er werkzaam zijn op plekken waar het eigenlijk niet wenselijk is, hoe meer mensen er beschikbaar zijn voor werk waar wel echte behoefte aan is.
Waar staat forceren? Je mag elke baan doen die je wik en kan en die bestaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening, maar dat kan.
[..]
Hoe zie je dat voor je? Mensen die ontslagen worden als bagagehandelaar maar forceren om demente bejaarden te wassen?
Ervaringsdeskundoloog. Mannen die tot aan hun nek in de modder staan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:50 schreef JohnBercow het volgende:
Beoogd PVV-minister van Economische Zaken Dirk Beljaarts verwikkeld in faillissementsprocedure
https://www.telegraaf.nl/(...)llissementsprocedure![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga een zakje popcorn halen
Hahaha. KHN momenteel in spoedzitting bijeen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:50 schreef JohnBercow het volgende:
Beoogd PVV-minister van Economische Zaken Dirk Beljaarts verwikkeld in faillissementsprocedure
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Alles wat mij niet aanstaat is woke links"quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Kwaadaardige linkse haat van *checks notes* De Telegraaf. Man man man. Dit is echt exemplarisch
Gaan we echt deze weg op, wordt dit het niveau?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Mensen die ontslagen worden als bagagehandelaar maar forceren om demente bejaarden te wassen?
Hij gaat het in de toekomst beter doen, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:50 schreef JohnBercow het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En voor de goede orde: niemand heeft het over het sluiten van Schiphol of de Rotterdamse haven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland qua werk best een uitdaging zou hebben wanneer logistieke hubs als Schiphol en de Rotterdamse haven kwamen te vervallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |