abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213995698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze heeft helemaal niks gedaan, de 4 partijen met aan het hoofd Rutte wilde samen niet verder.
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
pi_213995714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
https://nos.nl/l/2482044

Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Het hing vooral op gezinshereniging.
pi_213995722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213995727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
Ik reageerde op je punt dat de vier partijen niet samen verder wilden.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:21:19 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213995728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213995769
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
pi_213995777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.
Maar de hele opmerking/quote kwam pas na de val van het kabinet zelf.

Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.

Volgens bikker zelf ging het om 5000 mensen per jaar.
https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".

Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".

[ Bericht 11% gewijzigd door Kickinalfa op 21-06-2024 12:36:31 ]
pi_213995811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.
pi_213995822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals? :D
pi_213995851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213995859
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie. ;)
pi_213995877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie. ;)
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan. ;)
Do I wanna know?
pi_213995885
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan. ;)
Ja, dat zal wel een schok voor hem gaan zijn. Gekke vraag maar heeft de NAVO een eigen vliegtuig voor de SG of moet hij nu commercieel gaan vliegen?
pi_213995886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals? :D
Nee hoor in die zin is het een voortzetting van de gebruikelijke VVD politiek. Ik vind het gewoon opvallend als VVD stemmers vervolgens zelf als verdediging aanvoeren dat VVD nou eenmaal zo werkt.

Daarbij mijn verwijt aan Kaag was hetzelfde als hier richting types als Bontenbal of Omtzigt. Kaag was stellig dat wegen zouden scheiden want zo werkte de politiek niet. Om dat vervolgens toch naast zich neer te leggen.
Omtzigt was ook vrij stellig over dit soort zaken, maar komt het puntje bij het paaltje slikt hij dit soort gein kritiekloos. Mijn vertrouwen brokkelt meer af door de mensen die doen alsof ze principes hebben en met dit soort leugenachtige/opportunistische politiek willen breken. Die dan vervolgens elke goede kans om dan te laten zien anders te zijn zich toch voor het karretje van de leugenaars laten spannen.
Ik bedoel geef dan van tevoren aan dat je realpoliticus bent en dat zaken als leugens gewoon bij het te spelen spel horen.
pi_213995933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.

https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".

Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".

Helemaal correct ^O^

Er is een soort mythe ontstaan dat deze ene uitspraak niet alleen het kabinet heeft laten vallen, maar ook dat mensen op basis daarvan bij de verkiezingen PVV hebben gestemd. Dat vindt natuurlijk gretig aftrek bij mensen die een zondebok zoeken, en dan is de VVD altijd makkelijk aan te wijzen. De media doet hier natuurlijk gretig aan mee.

Het is weer allemaal die bekende rivier in Egypte.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:52:58 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213995991
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat ie wilde lobbyen voor zijn nieuwe baan als docent in het onderwijs opvolger van Stoltenberg.
Antifa
pi_213996055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.
pi_213996113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.
Oh ik betwijfel ook niet helemaal niet dat er verwarring was over termen/aantallen en (al dan niet bewust) gesteggel/gesjoemel/gedraai/gelogen hierover maar mijn inziens speelde dat vooral na de val zelf.

Het zou veel schadelijker zijn als Dilan wist dat het maar over tientallen na reizigers op na reizigers ging en dit verkocht als duizenden nareizigers aan o.a. Bikker.
pi_213996201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.

Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213996251
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Blijkbaar was dat niet eens het voornaamste issue.

https://www.nu.nl/politie(...)is-klopten-niet.html

quote:
Ook was de gestapelde gezinshereniging niet de oorzaak van de kabinetsval. Dat had vooral te maken met het tweestatusstelsel, waarmee onderscheid wordt gemaakt tussen vluchtelingen. Dat beaamde ook Don Ceder van de ChristenUnie, hij was als coalitielid destijds betrokken bij de vruchteloze onderhandelingen om tot een asielpakket te komen.

De oude coalitie, zei Yesilgöz, was het er juist over eens dat er iets moest gebeuren aan de nareis op nareis, omdat er van die methode misbruik werd gemaakt van het toch al piepende en krakende asielsysteem.
Vind het wel wat zwak van Yesilgöz dat ze nu pas toe geeft dat ze foutieve informatie heeft gedeeld. Heb over het algemeen wat meer respect voor politici als ze meteen toegeven dat ze fout zaten. Overigens sowieso jammer dat er wel meer politici zijn (ook in de oppositie) die nareis of nareis af en toe door elkaar halen met pure nareis. De indruk wekken dat ook de nareis cijfers zo laag zijn (door niet ''nareis na nareis'' te gebruiken, maar ''nareis'') vind ik net zo goed wat sneaky, al zal het niet altijd bewust gebeuren natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2024 13:29:39 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:33:05 #96
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213996321
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:38:46 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213996374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
Goed, betrouwbaar bestuur.
Antifa
pi_213996421
twitter
pi_213996473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:43 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
pi_213996490
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')