Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je n keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je n keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.
Dit.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
Modus operandi van de vrinden van de VVD. Tijdens campagnetijd werken ze daar het hardst. En het is voor hun altijd campagnetijd. Beeldvorming is altijd het belangrijkste voor ze. Maar het is de bijl aan de wortel van de democratie, omdat er zo nooit eerlijke debatten zijn. Iedereen ingraven en polariseren, want dat levert stemmen op en dat is het belangrijkste.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
quote:Het kabinet-Rutte IV zwaait af. En van de weinige erfenissen die beklijven: het ambitieuze klimaatbeleid. Hoe kreeg minister Rob Jetten dat voor elkaar?
Beteuterde gezichten in de ministersploeg van kabinet-Rutte IV. Het Hoofdlijnenakkoord van de aanstaande rechtse coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB breekt met veel van het beleid van Rutte IV. Nederland gaat een rechtsere koers varen. VVD-staatssecretaris Eric van den Burg moest huilen, omdat zijn asielbeleid bij het grofvuil wordt gezet, Christianne van der Wal (VVD) moest even slikken dat haar stikstofbeleid sneuvelde. Maar uitgerekend Rob Jetten (37) haalt opgelucht adem.
Rob Jetten, minister voor Klimaat en Energie en leider van D66, is in alles de aartsrivaal van winnaar van de verkiezingen Geert Wilders. De PVV-leider, die eerder zei Jettens beleid door de shredder te zullen halen, constateerde in het formatiedebat van 22 mei dat hij daarin heeft gefaald. Alleen het schrappen van de verplichte warmtepomp haalde hij binnen. ‘Helaas hebben wij onze handtekening onder de rest van die gekkigheid gezet,’ constateerde Wilders.
Hoe slaagde Rob Jetten erin om zijn klimaatbeleid zo bestendig te maken dat na de politieke machtsovername zelfs zijn grootste opponent bij het kruisje moet tekenen voor beleid dat hij verfoeit?
EW maakte een rondgang langs politici, bedrijfsleven en milieubeweging, en sprak de demissionair minister zelf over de twee jaar waarin het klimaatbeleid niet alleen veel ambitieuzer werd, maar voor het eerst ook haalbaar leek.
Hierna in zes hoofdstukken: hoe een klimaatdrammer een klimaatmacher werd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Interessant, thanks.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:05 schreef nostra het volgende:
Longread EW over Jetten:
https://www.ewmagazine.nl(...)tmacher-werd-77519w/
[..]
Mooi compliment voor Jetten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:05 schreef nostra het volgende:
Longread EW over Jetten:
[..]
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 00:06 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.
Als het volgens haar zon enorm probleem is zou ze op zijn minst de moeite moeten nemen zich erin te verdiepen en zich te informeren. Maar deze uitleg plaats haar een beetje op BBB niveau: we roepen maar wat want het klinkt wel leuk.
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 00:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?
Tja, sowieso is de PVV niet in de eerste eigen leugen gestikt en deze leugens kwamen de PVV gewoon heel goed uit en hebben ze aardig wat zetels opgeleverd, dus ja, voort wat hoort wat, zeg maar.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 00:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.
Deze parodie op een journalist begrijpt weer eens niet dat het idee van journalistiek niet ‘enkel schrijven wat de fans graag willen horen’ isquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:05 schreef nostra het volgende:
Longread EW over Jetten:
[..]
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:15 schreef Gia het volgende:
Het viel mij wel op dat de oppositie de termen 'nareiziger' en 'nareis op nareis' door elkaar gebruikten.
Er werd beweerd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar naar Nederland komen. Wat pertinent niet waar is.
Neem aan dat de cijfers van het CBS accuraat zijn...
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83102NED
Alleen in het eerste kwartaal van 2024 kwamen er al 3090 nareizigers.
Van april tot december 2023 waren het 8225 nareizigers.
Verder naar beneden kun je zien uit welke landen.
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.
Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.
Zeg het dan zelf ook goed!!
Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.
Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
Is dat de laatste die er nog over was?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2525494
Nico Uppelschoten, 79 jaar, wordt binnenkort genstalleerd als Kamerlid…
Uit de context bleek duidelijk waar dit over ging, namelijk over datgene waar Yesilgoz gelogen had. In de taal is het normaal dat je soms op een verkorte wijze naar een bepaald begrip verwijst. Dat snapt iedereen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.
Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.
Ze heeft gewoon hele kabinet opgeblazen op basis van leugens.
Aha, Yesilguz, als bewindspersoon nauw betrokken, bedoelde het heel anders dan ze riep en bleef verdedigen tot het niet meer anders kon. Goed verhaal.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.
Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.
Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
Uppelschoten staat 39e op kieslijst zie ik. PVV heeft 37 zetels.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dat de laatste die er nog over was?
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:24 schreef Lt.Bookman het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ooit-naar-den-haag
En Uppelschoten duwt zijn vrouw dan toch in een bejaardentehuis om voor Geert naar de Tweede Kamer te kunnen gaan.
Als je het zelf maar gelooft, h.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.
Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.
Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
Hoe kan je die cijfers door elkaar heen halen als er GEEN cijfers waren over nareis op nareis. Dat heeft ze gewoon uit haar dikke duim verzonnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.
Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.
Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
Ach het is af en toe naar een stemming komen en je hand opsteken als Geert zegt dat dat moet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…
Ach, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan. Wel een bijzondere situatie echter.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uppelschoten staat 39e op kieslijst zie ik. PVV heeft 37 zetels.
Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.
Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar goed, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan.
Niemand betwist dit. Waarom blijf je dit roepen alsof je iets baanbrekends verkondigt?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah ja, ok fair, daarvoor kan het wel uit maken inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
Ja. Absoluut of exponentieel. 't is nogal.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze daaraan gaan beginnen is dat direct het begin van het einde. Lekker oppositie voeren tegen je partner. Genuanceerde ervaren partijen kunnen dat wellicht, maar hier zitten ook PVV (die flink op winst staat) en BBB bij he.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ooit-naar-den-haagquote:Nico Uppelschoten uit Eelde wordt Tweede Kamerlid voor de PVV. De 79-jarige Drent wordt daarmee het oudste Tweede Kamerlid dat ooit in Den Haag is genstalleerd, schrijft RTV Drenthe. Na de bediging van het nieuwe kabinet en vlak voor het reces wordt hij genstalleerd.
Tot nu toe was het oudst aangetreden Tweede Kamerlid de advocaat en rechter J.A. d' Olimart. Hij was 75 toen hij in 1815 door de koning tot Tweede Kamerlid werd benoemd. In hetzelfde jaar nam hij ontslag vanwege zijn leeftijd en zijn drukke werkzaamheden als president van de rechtbank.
Uppelschoten wordt dit jaar 80 jaar en zit sinds 2011 voor de PVV in de Provinciale Staten. Vanaf 2013 is hij fractievoorzitter van de partij. Nu leden van de PVV-fractie doorschuiven naar het kabinet, komt er onder anderen voor Uppelschoten een plaatsje vrij. Hij was voorheen leraar wiskunde en rector op een middelbare school. Later werd hij directeur op een mbo-opleiding.
Mantelzorger
Uppelschoten is van plan om vier jaar in Den Haag te blijven. "Ik blijf op mijn gezondheid letten zodat ik na vier jaar geen wrak ben", zegt hij. "Een voordeel is ook dat we het werk kunnen verdelen."
Uppelschoten was tot voor kort mantelzorger voor zijn vrouw. Hij wil dat zij fulltime goede zorg krijgt voor hij begint aan zijn nieuwe functie. "Dat k in Den Haag zit en zij in kommervolle omstandigheden, dat kan niet."
44 en 45 zitten in de Eerste Kamer, 41 wil niet. Heb je dus nog 1 reserve over, volgens mij. 38, 39, 40, 42 naar de Kamer.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uppelschoten staat 39e op kieslijst zie ik. PVV heeft 37 zetels.
Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.
Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
Zoals ik gisteren al zei:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
Zo'n Gia verzint dit ook niet zelf h. Dit komt gewoon ergens van Facebook of Twitter of weet ik veel wat, en het geeft alleen maar aan dat het trucje werkt bij degenen voor wie het bedoeld is. Dit is niks anders dan de 'alternatieve feiten' van Baudet, alleen dan iets subtieler verpakt.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het echte probleem is inderdaad de constante leugenstroom over asiel, waardoor mensen gaan denken dat we overspoeld worden door asielzoekers (valt wel mee, we regelen alleen geen opvang en als we het doen is het steeds tijdelijk), alsof we meer asiel opvangen dan de rest van de EU (volgens de verdeling van het nieuwe asielakkoord in de EU doen we minder dan ons deel) en alsof heel Nederland islamitisch dreigt te worden (nee, we hebben geen 20% islam zoals velen denken, het is maar 5%). Op die leugenstroom was deze opmerking van Yeşilgz gewoon de volgende leugen. Een leugen op basis waarvan zij het kabinet heeft laten vallen en waardoor we nu met een stel zeer incapabele figuren zitten.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
Dit debat ging expliciet over Yesliguz vergissing over nareis op nareis (of de misinterpretatie voor politiek gewin). Nu kun je prima de verwarring hierom de toekomstige oppositie aan willen wrijven maar dat is wel een vrij ruime interpretatie van de feiten.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
De cijfers waren bekendquote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe kan je die cijfers door elkaar heen halen als er GEEN cijfers waren over nareis op nareis. Dat heeft ze gewoon uit haar dikke duim verzonnen.
Kijk, je mag best vinden dat er te veel migranten komen maar hou je gewoon bij de feiten. Je mag gewoon zeggen dat ze hierover keihard gelogen heeft en nog steeds tegen migratie zijn.
Ze zegt zelf dat ze niet doelde op nareizigers. Zei ze toen, zegt ze nu nog steeds. Het ging haar echt om die nareis op nareis.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers.
Sorry hoor, maar de kans dat Dilan en de hele wereld Dilans eigen woorden verkeerd begrijpen is onnoemelijk veel groter dan dat @Gia het verkeerd begrepen heeftquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zegt zelf dat ze niet doelde op nareizigers. Zei ze toen, zegt ze nu nog steeds. Het ging haar echt om die nareis op nareis.
De PVV is het niet eens met het beleid maar heeft het moeten slikken om te kunnen regeren, de reactie daarop is dan om niet aanwezig te zijn. Past perfect bij ze.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:20 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zou Wilders zijn minions verboden hebben aanwezig te zijn en te spreken in dit debat.
Was hij bang dat ze domme dingen zouden zeggen ?
In de VS maakt 79 jaar je een piepjonge kandidaat voor het presidentschapquote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:55 schreef Koffieplanter het volgende:
De lijst moet wel heel uitgeput zijn als je met een hoogbejaarde komt aanzetten, wat triest.
Ja, waren wel bekend blijkbaar bij de ambtenaren maar niet bij Yesilgoz.quote:
Daar eren ze ouderen nog zoals vroegerquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In de VS maakt 79 jaar je een piepjonge kandidaat voor het presidentschap
Gelukkig heeft geen van die ambtenaren iets van doen met het komende kabinet want dat zou wel te denken zetten voor de bestuurscultuur hahaha.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja, waren wel bekend blijkbaar bij de ambtenaren maar niet bij Yesilgoz.
Mag ik heel eerlijk zijn? Wat maakt het uit, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar de realiteit is nu dat een minister gewoon willens en weten leugen op leugen kan stapelen, relevante gegevens kan achterhouden en dat de Kamer het toelaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Mooie bijdrage van Bontenbal in het debat gisteren:
[ twitter ]
Je hebt gelijk dat dit nu is wat het is, en waarschijnlijk erger gaat worden. Maar je hebt m.i. mensen als Bontenbal nodig die ondanks alles toch telkens proberen fatsoenlijk en netjes politiek te bedrijven, op de inhoud, integer en eerlijk, als je de hoop wil hebben dat het ooit weer beter wordt. Ik hoop dan ook van harte dat Bontenbal en de zijnen die vol kunnen houden en snel gezelschap krijgen van andere partijen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik heel eerlijk zijn? Wat maakt het uit, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar de realiteit is nu dat een minister gewoon willens en weten leugen op leugen kan stapelen, relevante gegevens kan achterhouden en dat de Kamer het toelaat.
Meneer Goed Bestuur Omtzigt houd stijf zijn mond dicht, de VVD komt met een whataboutisme die niet eens relevant is, de PVV geniet ervan want mede dankzij de leugen zitten ze in de regering en de BBB....ach, die telt niet eens mee, de partij van "Verkiezingspraat"
Dat is Nederland nu en mark my words, het gaat erger worden.
Een treurige maar waarschijnlijk correcte constateringquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik heel eerlijk zijn? Wat maakt het uit, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar de realiteit is nu dat een minister gewoon willens en weten leugen op leugen kan stapelen, relevante gegevens kan achterhouden en dat de Kamer het toelaat.
Meneer Goed Bestuur Omtzigt houd stijf zijn mond dicht, de VVD komt met een whataboutisme die niet eens relevant is, de PVV geniet ervan want mede dankzij de leugen zitten ze in de regering en de BBB....ach, die telt niet eens mee, de partij van "Verkiezingspraat"
Dat is Nederland nu en mark my words, het gaat erger worden.
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat dit nu is wat het is, en waarschijnlijk erger gaat worden. Maar je hebt m.i. mensen als Bontenbal nodig die ondanks alles toch telkens proberen fatsoenlijk en netjes politiek te bedrijven, op de inhoud, integer en eerlijk, als je de hoop wil hebben dat het ooit weer beter wordt. Ik hoop dan ook van harte dat Bontenbal en de zijnen die vol kunnen houden en snel gezelschap krijgen van andere partijen.
Volgens mij werd Samsom vaak verweten dat hij als fractievoorzitter vanuit de kamer al het kabinetbeleid verdedigde. Met alle fractievoorzitters in de kamer verwacht je dat ze dit nu beter doen. De aanpak van PVV daarin is opmerkelijk maar minder schadelijk als die van Samsomquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De PVV is het niet eens met het beleid maar heeft het moeten slikken om te kunnen regeren, de reactie daarop is dan om niet aanwezig te zijn. Past perfect bij ze.
Hmmm. Ik weet niet of ik het daar mee eens ben maar ik moet nog even nadenken hoe ik dat wil formuleren, kom er later op terug.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij werd Samsom vaak verweten dat hij als fractievoorzitter vanuit de kamer al het kabinetbeleid verdedigde. Met alle fractievoorzitters in de kamer verwacht je dat ze dit nu beter doen. De aanpak van PVV daarin is opmerkelijk maar minder schadelijk als die van Samsom
Slechte reactie, hij vergoeilijkt dus wat Yesilgus deed. Het was natuurlijk keihard liegen. Niet nalaten om onderzoek te doen. Snap ook niet waarom hij dat zo verdraait. Op die manier zorgt ook Bontenbal voor minder vertrouwen in de politiek, blijkbaar vindt hij het wel prima om leugens met de hand der liefde te bedekken Noemt dan een leugen onbewust een onwaarheid spreken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Mooie bijdrage van Bontenbal in het debat gisteren:
[ twitter ]
Ik denk dat de technische term van wat ze deed 'bullshitting' is.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Slechte reactie, hij vergoeilijkt dus wat Yesilgus deed. Het was natuurlijk keihard liegen. Niet nalaten om onderzoek te doen. Snap ook niet waarom hij dat zo verdraait. Op die manier zorgt ook Bontenbal voor minder vertrouwen in de politiek, blijkbaar vindt hij het wel prima om leugens met de hand der liefde te bedekken Noemt dan een leugen onbewust een onwaarheid spreken.
Als je kijkt naar de successen van Omtzigt en de D66 campagne voor Rutte 4 dan ben ik het hier niet mee eens. Het is alleen moeilijk te continueren lijkt het.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.
Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.
Regeren is halveren is niet voor niets het credo van D66.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de successen van Omtzigt en de D66 campagne voor Rutte 4 dan ben ik het hier niet mee eens. Het is alleen moeilijk te continueren lijkt het.
Als dat zo zou zijn dan zou ik erover juichen dat deze partijen gaan regerenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Regeren is halveren is niet voor niets het credo van D66.
Het zal best maar ik snap niet waarom hij kolen voor Yesilgus uit het vuur haalt door te doen alsof haar intentie hier nobel was. Als hij een signaal voor ander bestuur wil afgeven kan hij dat toch beter doen door zelf dan eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat de technische term van wat ze deed 'bullshitting' is.
Niet in 2021 in ieder geval.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Regeren is halveren is niet voor niets het credo van D66.
Ja ik stelde in de topics waarom links niet voor de gewone man op mag komen ook dat in ieder geval een deel van links dan ook maar hierin mee moet gaan. Liegen en bedriegen wint blijkbaar verkiezingen. Dan moet je realistisch zijn en meedoen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er een ding heel erg duidelijk is nu dan is het dat fatsoen geen stemmen oplevert. Liegen, schelden en een gemaakte zondebok aanwijzen wel. Weten we het nog, de geplante "vragenstellers uit het publiek"? Een VVD donor en die mevrouw die het geld vand de eigen bijdrage zo hard nodig had? Het ziekenhuis in Heerlen wat Wilders open ging houden? Leugens en manipulatie.
Noem mij maar cynisch, soit, ongetwijfeld waar maar dat is hoe ik het ervaar nu.
Ze heeft helemaal niks gedaan, de 4 partijen met aan het hoofd Rutte wilde samen niet verder.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.
Ze heeft gewoon hele kabinet opgeblazen op basis van leugens.
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze heeft helemaal niks gedaan, de 4 partijen met aan het hoofd Rutte wilde samen niet verder.
https://nos.nl/l/2482044quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Die conclusie werd bereikt nadat de VVD de zaak opblies.
Ik reageerde op je punt dat de vier partijen niet samen verder wilden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2482044
Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
Het hing vooral op gezinshereniging.
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het hele nareis op nareis gebeuren is pas na de val een ding geworden.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
Maar de hele opmerking/quote kwam pas na de val van het kabinet zelf.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Nareis" en "nareis op nareis" is gezinshereniging.
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet door Dilan natuurlijk. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Dilan als trekpop is gebruikt om Rutte de legitimatie te geven om het kabinet te laten klappen, zonder dat dat hem persoonlijk al teveel aangerekend zou worden.
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet door Dilan? Als zij niet aan komt kakken met gelogen cijfers over nareizen. Kan het kabinet niet klappen op die gelogen cijfers. Dat het haar ingefluisterd zou zijn door hoge partijleden doet 0,0 aan haar eigen verantwoordelijkheid af. Jouw uitleg zet de VVD in een nog slechter daglicht, het was geen fout van de persoon die hem maakte. Het was een vooropgezet plan om te liegen en blijkbaar heeft de hele partijtop daar geen enkel probleem mee.
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Na hem de zondvloed hoor, die was echt niet met een volgend kabinet bezig en die gaat straks ook weer recalcitrant een biografietje lezen. Chopin al gehad, misschien Dvorak dit keer.
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft 3 maanden vrij, dat word wel meer dan een biografie.
Ja, dat zal wel een schok voor hem gaan zijn. Gekke vraag maar heeft de NAVO een eigen vliegtuig voor de SG of moet hij nu commercieel gaan vliegen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Drie maanden niets doen, die kan beter een ontwenningskliniek in dan.
Nee hoor in die zin is het een voortzetting van de gebruikelijke VVD politiek. Ik vind het gewoon opvallend als VVD stemmers vervolgens zelf als verdediging aanvoeren dat VVD nou eenmaal zo werkt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
U heeft het haperende geheugen van Mark Rutte gemist? Meermaals?
Helemaal correctquote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar de hele opmerking/quote kwam pas na de val van het kabinet zelf.
Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.
Volgens bikker zelf ging het om 5000 mensen per jaar.
https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".
Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".
Omdat ie wilde lobbyen voor zijn nieuwe baan als docent in het onderwijs opvolger van Stoltenberg.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wie in de VVD de impetus hiervoor gaf, als het Rutte was dan snap ik helemaal niet waarom hij het zo gespeeld heeft want als er iemand door had hoe je de PVV aan de kant kan houden dan was hij het wel.
Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar de hele opmerking/quote kwam pas na de val van het kabinet zelf.
Dan kun je je wel afvragen of de aantallen van discussie waren bij de val zelf (en/of) welke aantallen er genoemd zijn in de gesprekken maar de keuze om niet door te gaan lag niet bij Dilan.
Volgens bikker zelf ging het om 5000 mensen per jaar.
https://wnl.tv/2023/07/10(...)migratie-te-negeren/ en dus zeker meer dan de later geschetste "tientallen".
Ook de term gezinshereniging wel iets anders dan nareis op nareis, want dat heet dan weer "gestapelde gezinshereniging".
Oh ik betwijfel ook niet helemaal niet dat er verwarring was over termen/aantallen en (al dan niet bewust) gesteggel/gesjoemel/gedraai/gelogen hierover maar mijn inziens speelde dat vooral na de val zelf.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Sterker nog over nareis op nareis waren CU en VVD het eens, maar het mocht geen gevolgen hebben voor de nareis. Of zo leggen van Ooien en Yesilguz het uit in OP1 twee dagen na de val van het kabinet.
Maar als je leugens gaat bestrijden met leugens, wat is er dan voor winst als de andere leugenaars aan de macht komen? Niks, toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar was dat niet eens het voornaamste issue.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het hele nareis op nareis gebeuren is volgens mij pas na de val een ding geworden.
Vind het wel wat zwak van Yesilgz dat ze nu pas toe geeft dat ze foutieve informatie heeft gedeeld. Heb over het algemeen wat meer respect voor politici als ze meteen toegeven dat ze fout zaten. Overigens sowieso jammer dat er wel meer politici zijn (ook in de oppositie) die nareis of nareis af en toe door elkaar halen met pure nareis. De indruk wekken dat ook de nareis cijfers zo laag zijn (door niet ''nareis na nareis'' te gebruiken, maar ''nareis'') vind ik net zo goed wat sneaky, al zal het niet altijd bewust gebeuren natuurlijk.quote:Ook was de gestapelde gezinshereniging niet de oorzaak van de kabinetsval. Dat had vooral te maken met het tweestatusstelsel, waarmee onderscheid wordt gemaakt tussen vluchtelingen. Dat beaamde ook Don Ceder van de ChristenUnie, hij was als coalitielid destijds betrokken bij de vruchteloze onderhandelingen om tot een asielpakket te komen.
De oude coalitie, zei Yesilgz, was het er juist over eens dat er iets moest gebeuren aan de nareis op nareis, omdat er van die methode misbruik werd gemaakt van het toch al piepende en krakende asielsysteem.
Goed, betrouwbaar bestuur.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Madlener is in de hoorzittingen toch wel duidelijk dat hij welvaart boven welzijn stelt. Geeft aan dat milieudoelstellingen toch niet gehaald gaan worden, bovendien is het water al schoner dan in de jaren 80.
raisa heeft een iets wat vreemde kijk op de wereld zullen we maar aardig zeggenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want politici en journalisten mogen geen vriendschap hebben of zo iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |