abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:26:09 #1
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213991607
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:29:29 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213991653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213991708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat ze wist dat dat pas ging gebeuren op een moment dat het voor de publieke opinie, of liever: de verkiezingsuitslag, niet meer uit zou maken?
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je n keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:35:05 #4
346939 Janneke141
pi_213991759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou vrij dom zijn in ieder geval. Dat kan je n keer doen en gewerkt heeft het ook niet bepaald.
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
pi_213992032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee joh, dat kan je honderd keer doen. Liegen in de Kamer kost je al lang niet meer de kop en de publieke opinie draait op suggestie, niet op feiten.
Dit.
pi_213992128
quote:

[..]
Modus operandi van de vrinden van de VVD. Tijdens campagnetijd werken ze daar het hardst. En het is voor hun altijd campagnetijd. Beeldvorming is altijd het belangrijkste voor ze. Maar het is de bijl aan de wortel van de democratie, omdat er zo nooit eerlijke debatten zijn. Iedereen ingraven en polariseren, want dat levert stemmen op en dat is het belangrijkste.

Schaamteloos

En er gewoon nog mee wegkomen weer. Vroeger zou Geertje een spoeddebat hebben aangevraagd om een liegend kamerlid
pi_213992189
Longread EW over Jetten:

https://www.ewmagazine.nl(...)tmacher-werd-77519w/

quote:
Het kabinet-Rutte IV zwaait af. En van de weinige erfenissen die beklijven: het ambitieuze klimaatbeleid. Hoe kreeg minister Rob Jetten dat voor elkaar?

Beteuterde gezichten in de ministersploeg van kabinet-Rutte IV. Het Hoofdlijnenakkoord van de aanstaande rechtse coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB breekt met veel van het beleid van Rutte IV. Nederland gaat een rechtsere koers varen. VVD-staatssecretaris Eric van den Burg moest huilen, omdat zijn asielbeleid bij het grofvuil wordt gezet, Christianne van der Wal (VVD) moest even slikken dat haar stikstofbeleid sneuvelde. Maar uitgerekend Rob Jetten (37) haalt opgelucht adem.

Rob Jetten, minister voor Klimaat en Energie en leider van D66, is in alles de aartsrivaal van winnaar van de verkiezingen Geert Wilders. De PVV-leider, die eerder zei Jettens beleid door de shredder te zullen halen, constateerde in het formatiedebat van 22 mei dat hij daarin heeft gefaald. Alleen het schrappen van de verplichte warmtepomp haalde hij binnen. ‘Helaas hebben wij onze handtekening onder de rest van die gekkigheid gezet,’ constateerde Wilders.

Hoe slaagde Rob Jetten erin om zijn klimaatbeleid zo bestendig te maken dat na de politieke machtsovername zelfs zijn grootste opponent bij het kruisje moet tekenen voor beleid dat hij verfoeit?

EW maakte een rondgang langs politici, bedrijfsleven en milieubeweging, en sprak de demissionair minister zelf over de twee jaar waarin het klimaatbeleid niet alleen veel ambitieuzer werd, maar voor het eerst ook haalbaar leek.

Hierna in zes hoofdstukken: hoe een klimaatdrammer een klimaatmacher werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213992383
quote:
Interessant, thanks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213992471
quote:
Mooi compliment voor Jetten.
  donderdag 20 juni 2024 @ 23:32:50 #10
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_213992513

[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 20-06-2024 23:34:25 (verkeerd topic) ]
pi_213992548
Het ministerschap heeft Jetten inderdaad goed gedaan (deze mag je op twee manieren lezen).
pi_213992703
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, waarom zou je het bewust doen als je weet de IND-cijfers toch naar buiten komen.
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.

Als het volgens haar zon enorm probleem is zou ze op zijn minst de moeite moeten nemen zich erin te verdiepen en zich te informeren. Maar deze uitleg plaats haar een beetje op BBB niveau: we roepen maar wat want het klinkt wel leuk.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 00:15:11 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213992758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:06 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk erger als er dan blijkbaar zomaar ongefundeerd maar wat geroepen wordt zonder enige binding met feiten of basale kennis van zaken dan dat iemand in deze doelbewust liegt.

Als het volgens haar zon enorm probleem is zou ze op zijn minst de moeite moeten nemen zich erin te verdiepen en zich te informeren. Maar deze uitleg plaats haar een beetje op BBB niveau: we roepen maar wat want het klinkt wel leuk.
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213992839
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het gaat om de verkiezingen en er zitten toch geen consequenties aan. Dus waarom zou je niet liegen?
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 00:47:14 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213992869
quote:
89s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 00:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind het wel erg grappig om te zien dat uitgerekend de PVV, grossier in moties van afkeuring en wantrouwen, het verdedigt.
Tja, sowieso is de PVV niet in de eerste eigen leugen gestikt en deze leugens kwamen de PVV gewoon heel goed uit en hebben ze aardig wat zetels opgeleverd, dus ja, voort wat hoort wat, zeg maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213992941
De verhoren in het kader van de parlementaire enqute naar aanleiding van ondermeer de toeslagenaffaire toonden hoe zeer een groot deel van de Haagse politiek af was gegaan op sentiment. Sentiment dat eenvoudig ontkracht kon worden met cijfers van de ambtelijke diensten, de meeste burgers frauderen niet en zijn te goeder trouw. Volgens oud-minister Kamp was dat echter “… in strijd met het gevoel wat hierover in het land leefde.”. Het heeft geleid tot, weten we nu, het meest grove misbruik van de macht van de overheid op Nederlands grondgebied sinds de Tweede Wereldoorlog.

Het laat zien waar politiek zonder feiten toe kan leiden. Met het introduceren van het nareis-op-nareis verzinsel kleeft er rechtsstatelijke bloed aan de handen van Yeşilgz en de VVD. Hoe haal je het in je hoofd om verzinsels die ten koste gaan van een kwetsbare groep mensen, asielzoekers in dit geval, te verspreiden ten faveure van gedroomd electoraal gewin? En dat nota bene terwijl er een parlementaire enqute gaande was naar precies de rampzalige gevolgen van politiek zonder feiten… Het is ronduit cynisch en walgelijk.

Het is een schande die mijn vertrouwen in de politiek, vermoedelijk helaas onherstelbaar, heeft geschaad. Toen ik 15 was, eind jaren ‘90, en mij in politiek begon te interesseren keek ik op naar ministers, staatssecretarissen en Kamerleden. Dikwijls waren dat beschaafde, genuanceerde en ervaren personen die inzagen dat in een democratische rechtsstaat minderheden juist tegen de tucht van de meerderheid beschermd moeten worden. Alleen zo blijft een maatschappij voor iedereen een prettige omgeving. Tegenwoordig vrees ik de Haagse politiek, en daaruit voortvloeiend, de landelijke overheid.
pi_213992995
Overigens, nu ik bovenstaand bericht nog eens lees, ik noem alleen VVD’ers en de VVD, maar dat is nadrukkelijk toeval. :) Het is een veel breder fenomeen, dat zeker niet alleen de VVD treft.
pi_213993277
quote:
Deze parodie op een journalist begrijpt weer eens niet dat het idee van journalistiek niet ‘enkel schrijven wat de fans graag willen horen’ is :')
twitter
pi_213993457
Jetten verdient ook wel wat credits, heeft zich sterk gemaakt, gezocht naar (praktische/pragmatische) oplossingen in samenwerking met allerlei partijen.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:15:43 #20
3542 Gia
User under construction
pi_213994124
Het viel mij wel op dat de oppositie de termen 'nareiziger' en 'nareis op nareis' door elkaar gebruikten.
Er werd beweerd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar naar Nederland komen. Wat pertinent niet waar is.
Neem aan dat de cijfers van het CBS accuraat zijn...

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83102NED

Alleen in het eerste kwartaal van 2024 kwamen er al 3090 nareizigers.
Van april tot december 2023 waren het 8225 nareizigers.

Verder naar beneden kun je zien uit welke landen. En dan zie je dat de meeste nareizigers uit Syrie komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 juni 2024 @ 09:18:04 #21
408813 crew  trein2000
pi_213994132
https://nos.nl/l/2525494

Nico Uppelschoten, 79 jaar, wordt binnenkort genstalleerd als Kamerlid…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_213994135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:15 schreef Gia het volgende:
Het viel mij wel op dat de oppositie de termen 'nareiziger' en 'nareis op nareis' door elkaar gebruikten.
Er werd beweerd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar naar Nederland komen. Wat pertinent niet waar is.
Neem aan dat de cijfers van het CBS accuraat zijn...

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83102NED

Alleen in het eerste kwartaal van 2024 kwamen er al 3090 nareizigers.
Van april tot december 2023 waren het 8225 nareizigers.

Verder naar beneden kun je zien uit welke landen.
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:05 #23
3542 Gia
User under construction
pi_213994158
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het gaat steeds juist om die nareizigers op nareizigers waar dingen over verzonnen werden door de huidige partijleider van de VVD…
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.

Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.

Zeg het dan zelf ook goed!!

Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
pi_213994179
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ooit-naar-den-haag

En Uppelschoten duwt zijn vrouw dan toch in een bejaardentehuis om voor Geert naar de Tweede Kamer te kunnen gaan.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:27:29 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik weet dat het daar over gaat, maar ik heb gisteren een deel van dat debat gevolgd en er werd steeds benoemd dat er minder dan 100 nareizigers per jaar komen. Dan behoren ze ook steeds te zeggen 'nareizigers op nareizigers', maar dat werd voor het gemak weggelaten, wat m.i. een vertekend beeld geeft.

Yesilguz wordt aangevallen omdat ze het had over duizenden nareizigers op nareizigers, terwijl ze doelde op nareizigers. Maar degenen die haar hier gisteren op aanvielen hadden het zelf over nareizigers, terwijl ze nareis op nareis bedoelden.

Er komen duizenden nareizigers, jaarlijks naar Nederland en de meesten uit Syrie.
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frozen-assassin op 21-06-2024 10:44:00 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:29:46 #26
3542 Gia
User under construction
pi_213994206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee Yesilgoz doelde niet op de nareizigers. Zij doelde expliciet op de nareis op nareis. Nu moet je zelf ook niet de feiten gaan verdraaien.
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.

Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:31:01 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan, dan heeft ze zich daarin vergist. Dat heeft ze, volgens mij ook toegegeven.

Maar gisteren werd echt gezegd: "Er komen minder dan 100 nareizigers naar Nederland". En dat is gelogen, er komen er duizenden, elk jaar.
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.

Ze heeft gewoon hele kabinet opgeblazen op basis van leugens.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:32:37 #28
346939 Janneke141
pi_213994228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:18 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2525494

Nico Uppelschoten, 79 jaar, wordt binnenkort genstalleerd als Kamerlid…
Is dat de laatste die er nog over was?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:34:04 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213994236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Uit de context bleek duidelijk waar dit over ging, namelijk over datgene waar Yesilgoz gelogen had. In de taal is het normaal dat je soms op een verkorte wijze naar een bepaald begrip verwijst. Dat snapt iedereen.

Je probeert iets, maar niemand gaat er in mee omdat je niets op het spoor bent. Net als Wilders die deed alsof Timmermans met geweld had gedreigd, dat was eveneens een bewust achterlijke misinterpretatie.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:34:42 #30
3542 Gia
User under construction
pi_213994242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja daar doelen ze dan op nareizigers op nareizigers want daar gaat het debat over. Dat ze dat beter konden formuleren ja. Maar nu moet je niet zelf gaan roepen dat Yesilgoz wat anders bedoelde.

Ze heeft gewoon hele kabinet opgeblazen op basis van leugens.
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.

Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.

Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
pi_213994248
quote:

[..]

Aha, Yesilguz, als bewindspersoon nauw betrokken, bedoelde het heel anders dan ze riep en bleef verdedigen tot het niet meer anders kon. Goed verhaal.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:36:41 #32
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is dat de laatste die er nog over was?
Uppelschoten staat 39e op kieslijst zie ik. PVV heeft 37 zetels.

Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.

Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
pi_213994261
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:24 schreef Lt.Bookman het volgende:

En Uppelschoten duwt zijn vrouw dan toch in een bejaardentehuis om voor Geert naar de Tweede Kamer te kunnen gaan.
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:11 #34
346939 Janneke141
pi_213994262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Yesilguz had de cijfers door elkaar gehaald, dacht dat die duizenden op de nareizigers op nareizigers sloegen. Het is ook bijna niet bij te houden of iemand een nareiziger is, of een nareiziger op nareiziger. Vermoed dat er ook wel mensen onder de verkeerde noemer geplaatst worden.

Maar ik ben wel van mening dat als je mensen aanvalt voor het gebruiken van de verkeerde termen, dan moet je zelf wel de juiste termen gebruiken.

Er komen jaarlijks duizenden nareizigers naar Nederland. Alleen in het eerste kwartaal van 2024 al 3090!
Als je het zelf maar gelooft, h.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:46 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994268
quote:

[..]

Hoe kan je die cijfers door elkaar heen halen als er GEEN cijfers waren over nareis op nareis. Dat heeft ze gewoon uit haar dikke duim verzonnen.

Kijk, je mag best vinden dat er te veel migranten komen maar hou je gewoon bij de feiten. Je mag gewoon zeggen dat ze hierover keihard gelogen heeft en nog steeds tegen migratie zijn.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:38:10 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213994271
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het Statenwerk werd hem eigenlijk ook al te zwaar. Doorslaand succes dit…
Ach het is af en toe naar een stemming komen en je hand opsteken als Geert zegt dat dat moet.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:42:06 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994293
En verder ben je gewoon men aan het afleiden van waar het nou om gaat. De leugens van Yesilgoz. Ze had de cijfers niet. IND had de cijfers later wel maar verstuurde het niet naar de Kamer.

Kan je nu wel spotlights proberen te zetten op de oppositie. Dat is buitengewoon kinderachtig.
pi_213994308
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aangezien Agema, Faber, Maeijer en Madlener uit de Kamer gaan moeten ze 4 erbij vullen. Nr 38 t/m 41.

Dan houden ze nog 42 t/m 45 over. Nummer 45 is wel Gom van Strien, die zit in EK. Ik weet ook niet of iedereen zn zetel heeft geaccepteerd. Maar superveel ruimte is er niet meer.
Ach, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan. Wel een bijzondere situatie echter.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:45:06 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213994314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar goed, ze hebben een hele ruime meerderheid. Dus ze kunnen zelfs een hele trits zetels missen als het niet anders kan.
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:45:11 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213994316
quote:

[..]

Niemand betwist dit. Waarom blijf je dit roepen alsof je iets baanbrekends verkondigt?
pi_213994319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat vond ik ook inderdaad maar iemand gaf wel aan dat er veel vrije kwesties zijn, als ze dat niet gaan dichttimmeren dan, waar de partijen voor zich mogen stemmen dan maakt die enkele zetels misschien wel uit.
Ah ja, ok fair, daarvoor kan het wel uit maken inderdaad.
pi_213994326
quote:

[..]

Ja. Absoluut of exponentieel. 't is nogal.

Het is gelul. Onzin. De aftrap van de grandioos gefaalde VVD campagne waardoor we nu met deze ellende zitten.
Mijn tweet klopt niet.
pi_213994344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als ze daaraan gaan beginnen is dat direct het begin van het einde. Lekker oppositie voeren tegen je partner. Genuanceerde ervaren partijen kunnen dat wellicht, maar hier zitten ook PVV (die flink op winst staat) en BBB bij he.

Er gaat hier hele strakke fractiediscipline gelden.
Mijn tweet klopt niet.
pi_213994379

Drentse PVV'er (79) als oudste Tweede Kamerlid ooit naar Den Haag

quote:
Nico Uppelschoten uit Eelde wordt Tweede Kamerlid voor de PVV. De 79-jarige Drent wordt daarmee het oudste Tweede Kamerlid dat ooit in Den Haag is genstalleerd, schrijft RTV Drenthe. Na de bediging van het nieuwe kabinet en vlak voor het reces wordt hij genstalleerd.

Tot nu toe was het oudst aangetreden Tweede Kamerlid de advocaat en rechter J.A. d' Olimart. Hij was 75 toen hij in 1815 door de koning tot Tweede Kamerlid werd benoemd. In hetzelfde jaar nam hij ontslag vanwege zijn leeftijd en zijn drukke werkzaamheden als president van de rechtbank.

Uppelschoten wordt dit jaar 80 jaar en zit sinds 2011 voor de PVV in de Provinciale Staten. Vanaf 2013 is hij fractievoorzitter van de partij. Nu leden van de PVV-fractie doorschuiven naar het kabinet, komt er onder anderen voor Uppelschoten een plaatsje vrij. Hij was voorheen leraar wiskunde en rector op een middelbare school. Later werd hij directeur op een mbo-opleiding.

Mantelzorger
Uppelschoten is van plan om vier jaar in Den Haag te blijven. "Ik blijf op mijn gezondheid letten zodat ik na vier jaar geen wrak ben", zegt hij. "Een voordeel is ook dat we het werk kunnen verdelen."

Uppelschoten was tot voor kort mantelzorger voor zijn vrouw. Hij wil dat zij fulltime goede zorg krijgt voor hij begint aan zijn nieuwe functie. "Dat k in Den Haag zit en zij in kommervolle omstandigheden, dat kan niet."
Ik krijg nog geld van je.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:55:52 #45
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213994399
De lijst moet wel heel uitgeput zijn als je met een hoogbejaarde komt aanzetten, wat triest.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213994446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

44 en 45 zitten in de Eerste Kamer, 41 wil niet. Heb je dus nog 1 reserve over, volgens mij. 38, 39, 40, 42 naar de Kamer.

Uppelschoten, die oude man, stond trouwens ook als enige reserve nog in de Eerste Kamer, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:03:44 #47
21467 franske19
Hit the deck!
pi_213994450
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:05:53 #48
346939 Janneke141
pi_213994462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Dit geeft het hele probleem aan. Koppen in het zand voor het echte probleem en zeuren over een formulering.
Zoals ik gisteren al zei:
quote:

[..]
Zo'n Gia verzint dit ook niet zelf h. Dit komt gewoon ergens van Facebook of Twitter of weet ik veel wat, en het geeft alleen maar aan dat het trucje werkt bij degenen voor wie het bedoeld is. Dit is niks anders dan de 'alternatieve feiten' van Baudet, alleen dan iets subtieler verpakt.
pi_213994482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:03 schreef franske19 het volgende:
Het echte probleem is inderdaad de constante leugenstroom over asiel, waardoor mensen gaan denken dat we overspoeld worden door asielzoekers (valt wel mee, we regelen alleen geen opvang en als we het doen is het steeds tijdelijk), alsof we meer asiel opvangen dan de rest van de EU (volgens de verdeling van het nieuwe asielakkoord in de EU doen we minder dan ons deel) en alsof heel Nederland islamitisch dreigt te worden (nee, we hebben geen 20% islam zoals velen denken, het is maar 5%). Op die leugenstroom was deze opmerking van Yeşilgz gewoon de volgende leugen. Een leugen op basis waarvan zij het kabinet heeft laten vallen en waardoor we nu met een stel zeer incapabele figuren zitten.

Dat die stroom aan leugens zeer schadelijk is, dat moeten we eens meer gaan benoemen. Schadelijker dan welke asielinstroom ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213994523
quote:

[..]

Dit debat ging expliciet over Yesliguz vergissing over nareis op nareis (of de misinterpretatie voor politiek gewin). Nu kun je prima de verwarring hierom de toekomstige oppositie aan willen wrijven maar dat is wel een vrij ruime interpretatie van de feiten.

Daarnaast haal je aan dat het bijna niet bij te houden is of iets nareis is of nareis op nareis. Hoe bedoel je dit precies want volgens mij is de IND steeds bij machte om precieze getallen over beide te geven.

Het blijft wel iets kolderieks hebben wanneer partijen als NSC en PVV niet op de bres springen tegen dergelijke “leugenaars”.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')