abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214009505
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:07 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een PVV op 42 gepeilde zetels vind ik nog steeds dieptreurig.
Het goede nieuws is Dieren +2
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juni 2024 @ 12:26:16 #252
426493 crew  PippenScottie
pi_214009517
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:03 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

De contact-met-het-volk-verloren linkse wokepartijen blijven maar stijgen in de peilingen?! De compleet onwerkbare en mislukkende samenwerking tussen de PvdA en GL is electoraal ook nog steeds niet ingestort.

Weet het volk nog wel hoe ze een peiling moeten invullen of wat is hier aan de hand?! Kan Wierd Duk niet eens wat veldonderzoek doen waarom kiezers nu al massaal overstappen?

De coalitie is de meerderheid nu al kwijt, een bevestiging van de afstraffing in de Europese verkiezingen. Hoelang nog steken de Haagse bestuurders hun kop in het zand voor deze ontwikkelingen??
We noteren -14 voor de beoogde coalitie.
Je moet er goed naar zoeken, maar de lichtpuntjes zijn er
My friends all drive horses
pi_214009523
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja die zitten stevig in de lift. Wel opvallend.
pi_214009550
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wel opvallend, die komen maar beperkt naar voren in de media. Soort respons op het regeren van BBB?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:35:17 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214009590
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel opvallend, die komen maar beperkt naar voren in de media. Soort respons op het regeren van BBB?
Stonden eigenlijk steevast rond de 6 maar hadden veel gedoe rond de verkiezingen met Ouwehand en het bestuur.
Antifa
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:40:00 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214009633
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:03 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

De contact-met-het-volk-verloren linkse wokepartijen blijven maar stijgen in de peilingen?! De compleet onwerkbare en mislukkende samenwerking tussen de PvdA en GL is electoraal ook nog steeds niet ingestort.

Weet het volk nog wel hoe ze een peiling moeten invullen of wat is hier aan de hand?! Kan Wierd Duk niet eens wat veldonderzoek doen waarom kiezers nu al massaal overstappen?

De coalitie is de meerderheid nu al kwijt, een bevestiging van de afstraffing in de Europese verkiezingen. Hoelang nog steken de Haagse bestuurders hun kop in het zand voor deze ontwikkelingen??
PVV van 47 naar 42 in een maand, volgende maand zitten ze dus weer op 37 zetels als de trend zich voortzet :s).

Dierenpartij overigens even groot als de BBB is wel lollig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214009754
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou ik wel als een redelijke verklaring zien, ja.
pi_214009923
Blijft bijzonder hoe de BBB kiezer vertrouwen houdt en het vertrouwen daar niet daalt, ondanks dat het met bewindspersonen een puinhoop is en de BBB letterlijk alles van belang heeft weggegeven in de formatie.

Met dit regeerakkoord en deze losse eindjes hadden lui die de veeteelt snel en zonder veel kosten willen saneren beter op de BBB dan op welke linkse partij dan ook kunnen stemmen.
pi_214009949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 13:14 schreef tizitl2 het volgende:
Blijft bijzonder hoe de BBB kiezer vertrouwen houdt en het vertrouwen daar niet daalt, ondanks dat het met bewindspersonen een puinhoop is en de BBB letterlijk alles van belang heeft weggegeven in de formatie.

Met dit regeerakkoord en deze losse eindjes hadden lui die de veeteelt snel en zonder veel kosten willen saneren beter op de BBB dan op welke linkse partij dan ook kunnen stemmen.
En letterlijk zegt dat hun EUP campagne gewoon lulkoek was. Maar goed, dat geeft dan wel aardig weer wat voor electoraat het is.
pi_214009954
quote:

Zegt vooral een hoop over het iq van de gemiddelde triple B stemmer
pi_214010318
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:40 schreef Falco het volgende:

[..]
PVV van 47 naar 42 in een maand, volgende maand zitten ze dus weer op 37 zetels als de trend zich voortzet :s).

De VVD profiteert nauwelijks van het verlies van de PVV. Die staan nog steeds historisch laag.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juni 2024 @ 13:59:59 #262
426493 crew  PippenScottie
pi_214010389
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat zou nog steeds zeker 25 zetels te veel zijn
My friends all drive horses
pi_214010397
Nu heb ik geen huisarts meer, dankzij CO-Med
Agema (kandidaat minister Volksgezondheid, Welzijn en Sport) was veel bezig met 'de zorg' ... wat gaat ze doen om 50.000 mensen zonder huisarts weer een degelijke huisarts te geven bij hun in de buurt.
Ik denk aan jong huisartsen een startkapitaal geven - al dan niet in 10 jaar terugbetalen-
pi_214010527
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat er geen algemeen geaccepteerde betekenis is. Ik snap dat linkse politici en media graag dit soort dingen bestempelen als complotten maar zo simpel is het natuurlijk niet. De complottheorië is niet dat het gebeurt, het is dat het bewust gebeurt met het doel om de blanke bevolking te vervangen. Als deze mevrouw die theorie niet aanhangt, dan hangt ze die theorie niet aan. Dat die demografische verandering plaatsvindt is gewoon een feit, zelfs als je daar tegen bent is het nog geen complottheorie. Het is echt niet nodig om zo zwart/wit te denken. Het gaat er om wat zij denkt en vindt, niet wat je zelf vindt dat een woordje zou moeten betekenen.

Definitieneuken is een heel goedkoop trucje, zeker als je zelf definities voor woorden gaat verzinnen en dan net doen alsof die algemeen zijn. Je zou ook tijd kunnen besteden aan inhoudelijke vragen. Dat is voor Paternotte natuurlijk te veel gevraagd, maar dat zijn we gewend.
Ach man wat een onzin weer om links die beschuldiging te verwijten. Je ziet al hoe dat op FoK! ging mbt die definitie. In eerste instantie was het wel degelijk een WEF / Soros / links complot. Wat constant aangehaald werd door meerdere users. Toen besloten de FoK! FA's dat het niet toegestaan is om het er over te hebben, en poef, opeens was het geen complottheorie meer, maar heus alleen nog maar een demografische ontwikkeling, winkwink.

Definitieneuken indeed.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214010540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ach man, je ziet al hoe dat op FoK! ging mbt die definitie. In eerste instantie was het wel degelijk een WEF / Soros / links complot. De FoK! FA's besloten dat het niet toegestaan is om het er over te hebben, en poef, opeens was het geen complottheorie meer, maar heus alleen nog maar een demografische ontwikkeling, winkwink.

Definitieneuken indeed.
Mwah, wij zijn echt wel in staat om te filteren wat wel en geen complotverhaal is en ik kan je verzekeren dat we bijna dagelijks dergelijke posts in de kliko gooien, ik spreek dan uiteraard alleen voor POL.
pi_214010557
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De inbreng van zowel VVD (Brekelmans) als BBB (Keijzer) hadden inderdaad een sterk “de cijfers kloppen dan misschien niet, maar dat neemt niet weg dat migratie een probleem is” oftewel “Henk Kamp” gehalte. Het rapport van de parlementaire enquete toeslagenaffaire lijkt al weer vrij diep in het la te liggen. Ik heb de reactie van NSC hierop niet meegekregen, maar die zagen vast dat het goed was en gingen over tot de orde van de dag?
Jup. Want Schoof 1 overeind houden is belangrijker dan politieke integriteit, aldus het NSC.
pi_214010568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
Nu heb ik geen huisarts meer, dankzij CO-Med
Agema (kandidaat minister Volksgezondheid, Welzijn en Sport) was veel bezig met 'de zorg' ... wat gaat ze doen om 50.000 mensen zonder huisarts weer een degelijke huisarts te geven bij hun in de buurt.
Ik denk aan jong huisartsen een startkapitaal geven - al dan niet in 10 jaar terugbetalen-
Zoals ik de berichtgeving begrijp zijn het de zorgverzekeraars die het op gaan/moeten lossen maar een meer duurzame oplossing zal toch ook wel wenselijk zijn, lijkt mij.
Als er voorheen huisartsen praktijken met voldoende patienten waren dan lijkt het mij dat daar voldoende plaats is voor nieuwe praktijken die de oude patienten moeten kunnen overnemen.

Voor nood lijkt mij een digitale praktijk prima maar dan kan naar mijn mening geen permanente oplossing zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 14:35:02 ]
pi_214010577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, wij zijn echt wel in staat om te filteren wat wel en geen complotverhaal is en ik kan je verzekeren dat we bijna dagelijks dergelijke posts in de kliko gooien, ik spreek dan uiteraard alleen voor POL.
Oow absoluut, daar twijfel ik echt niet aan.

Ik stel dat toen die term in eerste instantie opdook op FoK!, er wel degelijk een complot mee bedoeld werd. Door het WEF / Soros / links. Toen mocht dat niet meer van FoK!, en opeens repten de users over demografische verschuivingen.

Die users bedoelen er nog steeds gewoon een complot mee, maar moeten het nu wat anders verwoorden.

Hetzelfde bij types als Klever en Faber.
pi_214010582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Oow absoluut, daar twijfel ik echt niet aan.

Ik stel dat toen die term in eerste instantie opdook op FoK!, er wel degelijk een complot mee bedoeld werd. Door het WEF / Soros / links. Toen mocht dat niet meer van FoK!, en opeens repten de users over demografische verschuivingen.

Die users bedoelen er nog steeds gewoon een complot mee, maar moeten het nu wat anders verwoorden.
* Tijger_m slikt zijn post maar weer in ;)
pi_214010594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals ik de berichtgeving begrijp zijn het de zorgverzekeraars die het op gaan/moeten lossen maar een meer duurzame oplossing zal toch ook wel wenselijk zijn, lijkt mij.
Als er voorheen huisartsen praktijken met voldoende patienten waren dan lijkt het mij dat daar voldoende plaats is voor nieuwe praktijken die de oude patienten moeten kunnen overnemen.

Voor nood lijkt mij een digitale praktijk prima maar dan kan naar mijn mening geen permanente oplossing zijn.
Overheid.... mn het kabinet moet toezien op een degelijke huisartsenpraktijk in de buurt van de cliënten.
Ga in overleg met de zorgverzekeraars, maar ga niet weer denken "de markt los het wel op"
Dat neoliberalisme werkte dus niet met co-med.

Ik ben benieuwd of Agema haar imago als hoeder van de Zorg kan waarmaken
pi_214010633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Overheid.... mn het kabinet moet toezien op een degelijke huisartsenpraktijk in de buurt van de cliënten.
Ga in overleg met de zorgverzekeraars, maar ga niet weer denken "de markt los het wel op"
Dat neoliberalisme werkte dus niet met co-med.

Ik hou mijn adem iig niet in want dan bestaat er een groot risico dat ik mijn, niet-digitale, huisarts moet bellen.
pi_214010710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
Bij wie heeft ze dat imago? Bij jou?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214010749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:57 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Bij wie heeft ze dat imago? Bij jou?
Bij mij.... maar ook in Den Haag, grote media
pi_214010769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bij mij.... maar ook in Den Haag, grote media
Ze is al heel lang woordvoerder Zorg bij de PVV, maar daarmee is er nog geen imago geboren. Bij welke media is dat dan zo? Google geeft nul hits op 'Agema hoeder van de zorg'.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214010796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ze is al heel lang woordvoerder Zorg bij de PVV, maar daarmee is er nog geen imago geboren. Bij welke media is dat dan zo? Google geeft nul hits op 'Agema hoeder van de zorg'.
Je moet wel een verschil maken tussen imago van hoeder en dit ook daadwerkelijk te zijn.
Nu krijgt ze de rol primair de regeringshoeder van de Zorg te zijn: minister.
pi_214010804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je moet wel een verschil maken tussen imago van hoeder en dit ook daadwerkelijk te zijn.
Nu krijgt ze de rol primair de regeringshoeder van de Zorg te zijn: minister.
Het is ook geen halszaak verder. Als je hoge verwachtingen hebt van Agema, dan ga je teleurgesteld worden. Dat lijkt me vrijwel zeker.
pi_214012984
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Nou is de steekproef niet gigantisch groot en blijken er bij die kiezersonderzoeken ook altijd de raarste bewegingen tussen partijen toch te bestaan.
Wat het kan zijn is dat het mensen zijn die de politiek maar amper volgen, als het allemaal een ver van je bed show is vind je het wellicht al sneller wel prima.
Misschien dat je het niet met de poppetjes eens bent (of de pvv in het geheel) maar in het hoofdlijnen akkoord staan echt geen heel rare dingen in of zaken die totaal geen draagvlak hebben bij de bevolking.
pi_214014032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien dat je het niet met de poppetjes eens bent (of de pvv in het geheel) maar in het hoofdlijnen akkoord staan echt geen heel rare dingen in of zaken die totaal geen draagvlak hebben bij de bevolking.
Mij lijkt zo 1,2,3 het grootste nadeel dat teleurstelling wat ingebakken lijkt in dit hoofdlijnenakkoord, met BBB’s wensdenken op stikstof, natuurherstel en pulsvisserij, NSC met het hele goede bestuur en PVV met migratie en minder geld naar de EU en de elite.

Ook denk ik dat het “het volk” tegen zal vallen hoeveel er door dit rechtse kabinet nu echt aan hun gedacht wordt.

Maar we gaan het zien.
pi_214014041
quote:

Ik denk dat het trouwe deel van de BBB stemmer geen boer zijn :+

Het zijn de mensen die zijn gevallen voor het verhaal van de hardwerkende keuterboer die al zijn acht koeien bij naam kent en helemaal kapot gemaakt wordt door die stomme overheid. Aan dat verhaaltje is niks veranderd en die mensen lezen ook het regeerakkoord niet, die fungeren gewoon als handig stemvee.

De echte boeren, gewoon harde ondernemers, zijn al lang vertrokken als ze überhaupt al BBB gestemd hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214014058
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 19:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik denk dat het trouwe deel van de BBB stemmer geen boer zijn :+

Het zijn de mensen die zijn gevallen voor het verhaal van de hardwerkende keuterboer die al zijn acht koeien bij naam kent en helemaal kapot gemaakt wordt door die stomme overheid. Aan dat verhaaltje is niks veranderd en die mensen lezen ook het regeerakkoord niet, die fungeren gewoon als handig stemvee.

De echte boeren, gewoon harde ondernemers, zijn al lang vertrokken als ze überhaupt al BBB gestemd hebben.
Aangezien je met alle boeren in Nederland tenauwernood aan genoeg stemmen voor 1 zetel komt lijkt mij dat wel een zekerheidje :)
pi_214015609
Goed artikel over het werkelijke pijnpunt bij migratie, de arbeidsmigratie: https://www.ad.nl/politie(...)t-nodig-is~add0c33f/

3 op de 5 daklozen is arbeidsmigrant, in Rotterdamse wijken is 1 op de 3 inwoners arbeidsmigrant (met ook verwaarlozing tot gevolg, waarom zou je zorgen voor een wijk waar je maar een paar jaar wil wonen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 22 juni 2024 @ 21:53:55 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214015871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
Goed artikel over het werkelijke pijnpunt bij migratie, de arbeidsmigratie: https://www.ad.nl/politie(...)t-nodig-is~add0c33f/

3 op de 5 daklozen is arbeidsmigrant, in Rotterdamse wijken is 1 op de 3 inwoners arbeidsmigrant (met ook verwaarlozing tot gevolg, waarom zou je zorgen voor een wijk waar je maar een paar jaar wil wonen).
Ja, Emile Roemer heeft zijn werk wel een beetje voor de kat zijn viool gedaan. En gezien de belangen van het komende kabinet verwacht ik op korte termijn weinig verbetering. Al zie ik zelf trouwens ook niet direct hoe je dit probleem te lijf zou kunnen gaan, anders dan direct de koppelverkoop tussen werk en woning onmogelijk te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214015892
quote:

Klaas Knot stelde ook al vraagtekens bij het feit of bij glastuinbouw, vleesverwerkende industrie en distributiecentra de kosten nog opwegen tegen de baten.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 21:59:33 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214015919
Maar misschien moeten al die Roemenen maar gewoon terug naar Warschau :(
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214015953
quote:

Helemaal eens dat dit een probleem is; ik woon in Rotterdam dus zie dit gebeuren. Maar ik zie óók de grote problemen met andere groepen migranten (of nakomelingen daarvan), dus maak bezwaar tegen de truc om arbeidmigratie als het ‘werkelijke’ pijnpunt te presenteren. Want dat impliceert dat asielmigratie geen pijnpunt is.

Waarom niet toegeven dat er twee pijnpunten zijn? De arbeidsmigratie én de asielmigratie (met name omdat deze laaste groep vaak niet meer weggaat, over het algemeen zeer moeilijk aan een baan komt en vaak een cultuur/religie heeft die integratie bemoeilijkt).

Het doet een beetje denken aan de hele ‘omvolking’ discussie die nu speelt: vooral ruzieën over de achtergrond en betekenis van dat woord, zodat het maar niet over het achterliggende vraagstuk van de veranderende bevolkingssamenstelling hoeft te gaan. Iets waar we hier in Rotterdam ook dagelijks de effecten van zien.
pi_214016158
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Helemaal eens dat dit een probleem is; ik woon in Rotterdam dus zie dit gebeuren. Maar ik zie óók de grote problemen met andere groepen migranten (of nakomelingen daarvan), dus maak bezwaar tegen de truc om arbeidmigratie als het ‘werkelijke’ pijnpunt te presenteren. Want dat impliceert dat asielmigratie geen pijnpunt is.

Waarom niet toegeven dat er twee pijnpunten zijn? De arbeidsmigratie én de asielmigratie (met name omdat deze laaste groep vaak niet meer weggaat, over het algemeen zeer moeilijk aan een baan komt en vaak een cultuur/religie heeft die integratie bemoeilijkt).

Het doet een beetje denken aan de hele ‘omvolking’ discussie die nu speelt: vooral ruzieën over de achtergrond en betekenis van dat woord, zodat het maar niet over het achterliggende vraagstuk van de veranderende bevolkingssamenstelling hoeft te gaan. Iets waar we hier in Rotterdam ook dagelijks de effecten van zien.
Heel simpel: omdat die veel en veel kleinere groep asielmigranten, die hier komt op de vlucht voor oorlog en geweld in plaats tot de vermeerdering van het vermogen van een beperkte groep uitbuitende Nederlanders, in geen verhouding staat tot de arbeidsmigratie. Bij asiel is het eigenlijk prima op te lossen met goede opvang, inclusief geld voor opleiding en ruimte om ze snel mogelijk te gaan werken.

Arbeidsmigratie is wat anders. Die hele kassensector die bijvoorbeeld puur draait op arbeidsmigratie en ook nog enorm veel ruimte en energie gebruikt, past hier bijvoorbeeld helemaal niet meer. Dat past niet bij de toekomst van Nederland. En intussen halen de Roemenen arbeidsmigranten uit Azië, omdat al hun personeel door Europa zwerft en deels door heel Europa dakloos is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214018023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij belangrijk om eens uit te zoeken wat er dan precies fout gaat. 'Heeft geen werk want heeft een rare religie' lijkt me niet de verklaring.
quote:
Laten we het over dat vraagstuk hebben dan. Hoe luidt het vraagstuk precies? Liefst zo concreet mogelijk, want dan voorkomen we geruzie over betekenissen en zo.
pi_214018106
De bezuiniging op wetenschap dreigt Nova, een project waarmee Nederland echt bij de top van de wereld hoort, de nek om te draaien.

https://www.volkskrant.nl(...)astronomie~bb607fbc/

Ze maakten een essentieel deel van de James Webb telescoop, ze zijn dingen aan het maken voor de nieuwe ELT in Chili. En dat zou allemaal worden opgegeven voor een bezuiniging van 3,5 miljoen per jaar (onderdeel van de pas in 2023 ingevoerde sectorplannen van 215 miljoen per jaar). Hoe extreem dom kun je bezuinigen, zeg. Natuurlijk moet er kritisch worden gekeken naar de uitgaven van de overheid, maar dit lijkt bij de best besteedde miljoenen die er zijn te horen. Voor 3,5 miljoen zo'n vooraanstaande plek in een hoogstaande wetenschap als de astronomie, dat is een koopje.

Geen idee wat de rest van die sectorplannen precies is, maar het lijkt me duidelijk dat domweg die sectorplannen in zijn geheel afschaffen alsof het één project is nooit de meest efficiënte manier van bezuinigen kan zijn. Misschien is er wel een deel niet goed besteed (zou kunnen, geen idee), maar snij dan alleen dat deel weg.
pi_214018123
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:03 schreef Hanca het volgende:
De bezuiniging op wetenschap dreigt Nova, een project waarmee Nederland echt bij de top van de wereld hoort, de nek om te draaien.
Wat bezielt zo’n Eppo Bruins toch ook ;(
pi_214018129
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat bezielt zo’n Eppo Bruins toch ook ;(
Dat gaan we zien bij het regeringsprogramma, er is gewoon een kans dat hij in ieder geval een deel van deze bezuiniging er uit krijgt. Hier kan toch niemand in de Kamer voor zijn?
pi_214018140
En dit is ook wel interessant, krijg dat net via de nieuwsbrief van 1848.nl. Kan helaas online nergens een bevestiging vinden:

quote:
NSC-Kamerlid Sandra Palmen stelde afgelopen week tijdens een discussieavond over de versterking van de democratie in de Rotterdamse Arminiuskerk dat zij zich geen onderdeel voelt van een coalitie met de PVV. Zij wilde daarmee aangeven straks net zo makkelijk zaken te willen doen met de oppositie als met de coalitie.
Scheuren binnen NSC? Of is dit de lijn van de hele NSC fractie?
pi_214018286
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:22 schreef Hanca het volgende:
En dit is ook wel interessant, krijg dat net via de nieuwsbrief van 1848.nl. Kan helaas online nergens een bevestiging vinden:
[..]
Laatste

Dit was ook al Omtzigt z'n boodschap . Alleen benoemde hij de wrijving met de coalitie niet.
pi_214018634
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Laatste

Dit was ook al Omtzigt z'n boodschap . Alleen benoemde hij de wrijving met de coalitie niet.
Maar hoe verhoudt dat zich dan tot een hoofdlijnenakkoord?
pi_214018698
Ik heb altijd het idee dat je moeilijke maar nodige beslissingen al moeilijk maakt in een coalitie omgeving. Zou dit met Omtzigt’s extraparlementaire vehikel überhaupt werken?
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 07:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Betrouwbare Bronnen werd gezegt dat ze binnen NSC twijfelen of Schoof 1 Prinsjesdag haalt. Of dit wensdenken is weet ik niet?

Als je ziet wat NSC nu inbrengt als ministers en staatssecretarissen vind ik dat NSC het zo kort na oprichting goed gedaan heeft.

[ Bericht 34% gewijzigd door KaheemSaid op 23-06-2024 09:22:42 ]
pi_214018731
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:01 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maar hoe verhoudt dat zich dan tot een hoofdlijnenakkoord?
Hij gaf aan dat het hoofdlijnenakkoord ontzettend veel ruimte gaf.

Ik denk dat het gepruts aan PVV-BBB zijde in de praktijk nog steeds kan leiden tot een NSC-VVD of NSC only feestje qua realisme en uitvoerbaarheid van plannen.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 09:15:40 #296
5428 crew  miss_sly
pi_214018733
Ik las deze analyse.

https://www.doorbraak.eu/de-grote-raad-en-koning-wilders/

In hoeverre is deze accuraat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214018749
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb altijd het idee dat je moeilijke maar nodige beslissingen al moeilijk maakt in een coalitie omgeving. Zou dit met Omtzigt’s extraparlementaire vehikel überhaupt werken?
Nee en dat moeten andere partijen ook niet willen.

Dat krijg je namelijk dat Wilders bij de budgettaire tegenvallers op vakantie is of een of ander maf onwerkbaar voorstel dropt en vervolgens naar de oppositie wijst met "jullie willen ons plan niet, regel dan zelf maar wat en jullie zijn verantwoordelijk als het niet lukt!". Of de BBB die op stikstof naar links gaat wijzen met "wij hebben het geprobeerd in Brussel!".

Een verstandige oppositie laat ze die pijn lekker in de coalitie verdelen.
pi_214018760
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hij gaf aan dat het hoofdlijnenakkoord ontzettend veel ruimte gaf.
Op sommige onderdelen wel. Maar neem die bezuinigingen op wetenschap. Stel dat de oppositie straks met een motie komt om op wetenschap niet te bezuinigen. Gaat NSC dan voor die motie stemmen of heeft het akkoord voorrang?
pi_214018771
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:18 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Op sommige onderdelen wel. Maar neem die bezuinigingen op wetenschap. Stel dat de oppositie straks met een motie komt om op wetenschap niet te bezuinigen. Gaat NSC dan voor die motie stemmen of heeft het akkoord voorrang?
ik vermoed het eerste omdat er gewoon meer over de vorm dan de inhoud is gedacht.

Een Van der Plas die na maanden aangeeft dat ze geen idee heeft over de financiering onderstreept zoiets. Het hoofdlijnenakkoord is maar een wassen neus
pi_214018849
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 09:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik vermoed het eerste omdat er gewoon meer over de vorm dan de inhoud is gedacht.

Een Van der Plas die na maanden aangeeft dat ze geen idee heeft over de financiering onderstreept zoiets. Het hoofdlijnenakkoord is maar een wassen neus
Maar het is wel hun voornaamste houvast in de samenwerking. En zo hoofdlijnerig is het op veel punten echt niet. Denk dat wat in het hoofdlijnenakkoord staat wel redelijk vastligt, dan zit de ruimte vooral in de uitwerking of in onderwerpen die er niet in staan…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')