Het OM dat zichzelf probeert te profileren door een megaproces op stelten te zetten om vervolgens als een klein kind teruggefloten te worden door de rechter blijft een leuke rubriek, ware het niet dat zijn macht zo groot is.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:01 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)sproken-van-omkoping
OM gaat alweer nat. Daar moet echt een keer de bezem doorheen, de prioriteiten liggen daar echt compleet verkeerd. Onterechte vervolgingen van politici en wegkijken van maatschappijontwrikkende illegale protesten.
Kan WimLex alvast oefenen voor zijn aploldaolpolgies.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:00 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet straks in het kielzog van Willem als minister van Handel over de hele wereld reizen en wordt mede ons gezicht van Nederland in het buitenland. Dat moet je toch niet willen, denk ik dan.
Oh dat bedoelde ik ook echt niet zo, ik bedoel dat het pas dan een probleem zou zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En voor de goede orde: niemand heeft het over het sluiten van Schiphol of de Rotterdamse haven.
Kan ze mooi samen met Faber naar landen om het terugzenden van uitgeproduceerde asielzoekers te regelen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:00 schreef zimmy910 het volgende:
Die Klever moet straks in het kielzog van Willem als minister van Handel over de hele wereld reizen en wordt mede ons gezicht van Nederland in het buitenland. Dat moet je toch niet willen, denk ik dan.
Ik lees nou niet heel veel bijzonders, anders dan dat hij als bestuurder betrokken is bij een gefailleerde firma. Dat gebeurt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:50 schreef JohnBercow het volgende:
Beoogd PVV-minister van Economische Zaken Dirk Beljaarts verwikkeld in faillissementsprocedure
https://www.telegraaf.nl/(...)llissementsprocedure![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga een zakje popcorn halen
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zijn-op-rechtsstaatquote:Klever (PVV) onder vuur om 'omvolking', neemt geen afstand
In het derde en laatste deel van de hoorzittingen van vandaag zijn beoogd minister Caspar Veldkamp van Buitenlandse Zaken (NSC) en Reinette Klever voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp (PVV) aan de beurt. Het gaat vooral over de omvolkingsuitspraken van de Belgische politicus Filip Dewinter in een programma van de omroep Ongehoord Nederland, waar Klever bestuurslid en commentator was.
In mei 2022 zei Dewinter in Ongehoord Nieuws: "Ons volk wordt vervangen door een ander volk." En ook: "Samen met die bevolkingsruil komt ook een beschavingsruil. Onze manier van leven wordt vervangen door de immigranten."
In de hoorzitting werd Klever verschillende keren gevraagd afstand te nemen van het woord 'omvolking', omdat het zou gaan om een complottheorie. Maar dat weigerde de aankomend PVV-minister. Ze zei het woord 'omvolking' niet zelf in de mond te hebben genomen. "Hij is een gekozen politicus en het is niet aan mij om hem te recenseren."
De sfeer werd grimmig toen Klever omvolking "een feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling" noemde en zei dat het geen complottheorie is. D66-Kamerlid Paternotte maakte vervolgens een vergelijking met de nazi-ideologie tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarop Klever emotioneel reageerde. "U zegt nogal wat, een vergelijking met een nazi-ideologie. Dat raakte me en ik werp het verre van me."
Klever zegt zich aan de afspraken te houden in het hoofdlijnenakkoord. Ze zegt dat eerdere uitspraken van haar gezien moeten worden in de rol die ze destijds had, als bestuurder van een omroep en als PVV-Kamerlid. In die tijd heeft ze gepleit voor het opheffen van ontwikkelingshulp. "Ik zal minister worden van alle Nederlanders. En ik verzeker u dat ik me op die manier zal gedragen."
Nee, dat weet ik. Maar dat is de hyperbool die er gelijk bij wordt gehaald als je kritisch bent over de groei ervan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oh dat bedoelde ik ook echt niet zo…
Je mist dat ik reageer op een post waar gezegd wordt dat er bepaalde beroepen niet wenselijk zijn en dat het beter is als die mensen werken waar het wel wenselijk is. Dat is een absurde manier van denken natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gaan we echt deze weg op, wordt dit het niveau?
In 2022 werkten er 400.735 arbeidsmigranten in de logistiek, in 2019 werkten er zo’n 2000 man op de bagageafhandeling van Schiphol.
Ik denk dat Nederland qua werk best een uitdaging zou hebben wanneer logistieke hubs als Schiphol en de Rotterdamse haven kwamen te vervallen, ik denk niet dat er voor de 2000 bagageafhandelaars op dit moment in Nederland geen ander werk is behalve in de zorg.
Domme taalspelletjes en definitieneuken, verder niets. Dat Paternotte zich zo gedraagt weten we inmiddels wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zijn-op-rechtsstaat
Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze nu wel of niet bedoeld. Zij vindt omvolking een term om te beschrijven dat een volk een andere samenstelling krijgt als er immigranten komen die relatief meer kinderen krijgen? Zoiets?
Met daarbij de rare aanname dat de kinderen van die immigranten binnen hun eigen gemeenschap kinderen blijven krijgen, in plaats van de realiteit dat de groep immigranten zich mengt met de autochtone bevolking en het effect van de immigratie dus snel verwatert.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze nu wel of niet bedoeld. Zij vindt omvolking een term om te beschrijven dat een volk een andere samenstelling krijgt als er immigranten komen die relatief meer kinderen krijgen? Zoiets?
Wat is 'snel' in jouw ogen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met daarbij de rare aanname dat de kinderen van die immigranten binnen hun eigen gemeenschap kinderen blijven krijgen, in plaats van de realiteit dat de groep immigranten zich mengt met de autochtone bevolking en het effect van de immigratie dus snel verwatert.
Eens, wel weer op een typische Telegraaf manier neergezet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik lees nou niet heel veel bijzonders, anders dan dat hij als bestuurder betrokken is bij een gefailleerde firma. Dat gebeurt.
Na 2 of 3 generaties is dat iets wat altijd wel optreedt lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met daarbij de rare aanname dat de kinderen van die immigranten binnen hun eigen gemeenschap kinderen blijven krijgen, in plaats van de realiteit dat de groep immigranten zich mengt met de autochtone bevolking en het effect van de immigratie dus snel verwatert.
Dat is inderdaad wat ze nu zegt, maar ze haalde eerder wel tweets aan waarin dat als een bewuste actie 'de omvolkingstheorie' werd genoemd en daar wilde ze geen afstand van nemen. Sowieso moet je het woord omvolking nooit gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zijn-op-rechtsstaat
Ze zal het de komende tijd wel niet gebruiken na deze hoorzitting. Het lijkt mij iemand met een vrij beperkt wereldbeeld, dus misschien dat haar ministerschap haar nog iets kan leren en dat ze uiteindelijk daardoor op bepaalde punten een andere mening krijgt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ze nu zegt, maar ze haalde eerder wel tweets aan waarin dat als een bewuste actie 'de omvolkingstheorie' werd genoemd en daar wilde ze geen afstand van nemen. Sowieso moet je het woord omvolking nooit gebruiken.
Ze komt nou niet echt op me over als de meest flexibele persoon.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze zal het de komende tijd wel niet gebruiken na deze hoorzitting. Het lijkt mij iemand met een vrij beperkt wereldbeeld, dus misschien dat haar ministerschap haar nog iets kan leren en dat ze uiteindelijk daardoor op bepaalde punten een andere mening krijgt.
Het ministersschap is toch geen stageplek. Gewoon tijd om door te selecteren, volledig ongeschikt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze zal het de komende tijd wel niet gebruiken na deze hoorzitting. Het lijkt mij iemand met een vrij beperkt wereldbeeld, dus misschien dat haar ministerschap haar nog iets kan leren en dat ze uiteindelijk daardoor op bepaalde punten een andere mening krijgt.
Dat weet je nooit met die PVV lui, ze vinden het erg leuk om te provoceren.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat ze totaal ongeschikt is snapt bijna iedereen hier wel. Maar ze wordt minister voor de PVV, daar zijn geen serieuze geschiktheidseisen…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het ministersschap is toch geen stageplek. Gewoon tijd om door te selecteren, volledig ongeschikt.
Dat ze het niet terug wil nemen geeft ook wel aan dat ze alleen minister wil zijn voor de nazi's die ons land telt.
Klopt, Omtzigt is zo met de toekomst van dit kabinet bezig, dat zijn telescoop nu op Rutte staat gericht.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:37 schreef ijs_beer het volgende:
Zo'n Klever, man man man wat een droefnis. Het daalt nu echt in dat er geregeerd gaat worden door leugenaars, rascisten en debielen. Gelukkig hebben we de rechtstaatbewakers van NSC.![]()
Of racisme.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Alles wat mij niet aanstaat is woke links"
22 november, precies een jaar na de verkiezingen, lijkt me een mooie datum.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag me ondertussen af of mijn voorspelling m.b.t. Kerst niet bijgesteld moet worden richting SInterklaas.
Sommigen wanen zich daar al jaren in.quote:
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan woonruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist dat ik reageer op een post waar gezegd wordt dat er bepaalde beroepen niet wenselijk zijn en dat het beter is als die mensen werken waar het wel wenselijk is. Dat is een absurde manier van denken natuurlijk.
Als er minder banen zijn op Schiphol omdat het gaat krimpen prima, hoort er bij, maar er een beetje luchtig over doen dat die mensen werk doen wat niet wenselijk is en ze eigenlijk ergens anders zouden moeten werken gaat me veel te ver.
Rutte op zo’n beetje z’n laatste werkdag nog even met goedkope suggesties willen besmeurenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
Dat, en ik zeg nergens dat dit bewezen is, de ambitie van Rutte aan de basis staat van de clusterfuck die de VVD afgelopen jaar gecreëerd heeft daar mogen toch gewoon vragen over gesteld worden? Het lijkt mij prima dat Omtzigt dit vraagt en je hoopt dat hij even kritisch naar kabinet Schoof 1 gaat kijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
Ik denk dat het wel goed is als je iemand vraagt zich nader te verklaren en de gelegenheid geeft van een vroegere fout afstand te nemen. Dan is het aan die persoon hoe die daarmee om gaat. Het doel lijkt me niet om nep-excuses te verlangen oid.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Even los van het onderwerp zelf heeft het toch ook geen enkele zin om iemand zich verplicht voor zijn nieuwe baan woorden terug te laten nemen die hij/zij toch meent.
Natuurlijk mag hij dat maar kan hij zich niet beter concentreren op het hier en nu. Hij laat weet ik hoeveel steken vallen qua goed bestuur met de huidige regering, bijvoorbeeld als hij de motie van wantrouwen richting Yesilgoz niet steunde gisteren omdat hij zo graag dit voorgestelde kabinet wil zien. Geouwehoer over Ruttes carriere gaat waarschijnlijk nergens toe leiden, al helemaal niet als hij duidelijker signalen zoals de overduidelijk kansloze voorgedragen PVV lui makkelijk naast zich neer kan leggen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat, en ik zeg nergens dat dit bewezen is, de ambitie van Rutte aan de basis staat van de clusterfuck die de VVD afgelopen jaar gecreëerd heeft daar mogen toch gewoon vragen over gesteld worden? Het lijkt mij prima dat Omtzigt dit vraagt en je hoopt dat hij even kritisch naar kabinet Schoof 1 gaat kijken.
In februari 2024 bezocht Pieter Omtzigt in de auto van de informateur een schimmig hotel om met enkele journalisten te praten. Die tijdens de zeer moeizame formatie waar hij onderdeel vanuit maakte.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
Een gebrek aan ruimte klopt. Waarom je dat moet afwentelen op mensen die gewoon hun werk doen is me een raadsel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan woonruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie.
Laten we alstublieft eens een debat voeren welke arbeid we hier wel of niet wenselijk vinden, niet omdat we de werknemers die dat werk doen in een negatief dag licht willen zetten, maar omdat niet alles kan in dit land.
Het doel is natuurlijk om de persoon aan te vallen. Nep-excuses afdwingen die dan vervolgens weer weggehoond worden is een beproefde strategie. Dus ja dat lijkt me wel het doel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed is als je iemand vraagt zich nader te verklaren en de gelegenheid geeft van een vroegere fout afstand te nemen. Dan is het aan die persoon hoe die daarmee om gaat. Het doel lijkt me niet om nep-excuses te verlangen oid.
Dat stadium zijn we volgens mij al twee decennia lang gepasseerd, zeker hier op Fok.quote:
Omtzigt is een perfectionist en dat heeft soms ook een irritant randje. Eigenlijk zijn de meeste perfectionisten niet geschikt als partijleider of premier. Hij is wel een partij aan het opbouwen, dus als hij slim is zoekt hij uit zijn ploeg iemand die integer is en hem kan vervangen als partijleider.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Rutte op zo’n beetje z’n laatste werkdag nog even met goedkope suggesties willen besmeurenZoiets treurigs deed hij ook al bij Kaag.
De staatscommissie migratie zegt terecht “gerichte arbeidsparticipatie heeft een positieve bijdrage voor de Nederlandse economie. De brede welvaart is echter in geding wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een gebrek aan ruimte klopt. Waarom je dat moet afwentelen op mensen die gewoon hun werk doen is me een raadsel.
Daarnaast worden bijna alle keuzes op dat gebied inmiddels gemaakt door de EU.
Geen idee waar je het over hebt, ik heb niets gezegd over migratie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De staatscommissie migratie zegt terecht “gerichte arbeidsparticipatie heeft een positieve bijdrage voor de Nederlandse economie. De brede welvaart is echter in geding wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”.
Maar laten we het vooral alleen hebben over asielmigranten en laten we de grootste instromende groep niet benoemen want die betalen een beetje belasting.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat, en ik zeg nergens dat dit bewezen is, de ambitie van Rutte aan de basis staat van de clusterfuck die de VVD afgelopen jaar gecreëerd heeft daar mogen toch gewoon vragen over gesteld worden? Het lijkt mij prima dat Omtzigt dit vraagt en je hoopt dat hij even kritisch naar kabinet Schoof 1 gaat kijken.
Wimlex dronk zelf biertjes met een dictator.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:00 schreef zimmy910 het volgende:
Omzigt is een opportunist met de mond vol met mooie praatjes over integriteit en goed bestuur, om vervolgens bij de eerste kans die hij ziet in zee te gaan met een ondemocratische demagoog en diens moreel zéér (en zelfs in meerdere gevallen juridisch) bedenkelijke volgelingen, een partij die inmiddels synoniem staat voor integriteitsschandalen, liegen tegen en het misleiden van de kamer, en de politieke spreekpoppen van een stel lobbyisten. Die man heeft geen enkele wils- of daadkracht om zijn vermeende waarden (en die van zijn partij) ook daadwerkelijk na te leven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Omtzigt is een perfectionist en dat heeft soms ook een irritant randje. Eigenlijk zijn de meeste perfectionisten niet geschikt als partijleider of premier. Hij is wel een partij aan het opbouwen, dus als hij slim is zoekt hij uit zijn ploeg iemand die integer is en hem kan vervangen als partijleider.
Zelfs als SP-er was ik tijdens het 'functie elders' gedoe en diens nasleep nog helemaal voor zijn dingetje over politieke integriteit en een nieuwe bestuurscultuur en dergelijke. Maar nu? Nee, compleet afgedaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja tijdens functie elders gate had ik nooit verwacht dat dit zo zou backfiren. Blijkbaar hadden we met zijn allen blij moeten zijn dat ze Omtzigt wilden lozen.
Ja eens hoor, het was natuurlijk ook een aantrekkelijk verhaal. Betrokken politicus die niet mee gaat in de Haagse spelletjes. Dan wilde ik inderdaad best even ervoorbij kijken dat het een CDA'er was of dat hij met MH17 misschien een keer de mist in was gegaan. Tijdens de verkiezingen vond ik hem al veel te rechts. Na de verkiezingen vind ik het een ongeloofelijke kneus, dat hij allemaal moeilijk liep te doen om nu blijkbaar toch te tekenen bij het kruisje. Gewoon dit hele circus doet me precies denken aan Kaags scheidende wegen, scoorde heerlijk, om dan uit te lopen op nog meer geschaad vertrouwen in de politiek.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs als SP-er was ik tijdens het 'functie elders' gedoe en diens nasleep nog helemaal voor zijn dingetje over politieke integriteit en een nieuwe bestuurscultuur en dergelijke. Maar nu? Nee, compleet afgedaan.
Aan de andere kant ... gezien de plek van het NSC op het politieke spectrum .. in hoeverre was het realistisch om te verwachten of hopen dat ze niet toch altijd aan de VVD, de grootste 'schijt aan integriteit'-partij, vast zitten qua regeringsdeelname?
Dus ja ... hoeveel waarde hebben de grondbeginselen van het NSC dan uberhaupt gehad? Die zouden ze met de huidige staat van het politiek bestek, alleen kunnen naleven als oppositiepartij.
Tja, Omtzigt is een bevlogen type dat zich graag ergens in vastbijt. Dat is op zich een goed iets maar als je daarin doorslaat en het grote plaatje verliest kan het ook best naar worden…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja eens hoor, het was natuurlijk ook een aantrekkelijk verhaal. Betrokken politicus die niet mee gaat in de Haagse spelletjes. Dan wilde ik inderdaad best even ervoorbij kijken dat het een CDA'er was of dat hij met MH17 misschien een keer de mist in was gegaan. Tijdens de verkiezingen vond ik hem al veel te rechts. Na de verkiezingen vind ik het een ongeloofelijke kneus, dat hij allemaal moeilijk liep te doen om nu blijkbaar toch te tekenen bij het kruisje. Gewoon dit hele circus doet me precies denken aan Kaags scheidende wegen, scoorde heerlijk, om dan uit te lopen op nog meer geschaad vertrouwen in de politiek.
Ik snap wel dat mensen erin trappen, ik geloofde het sprookje ook even. Die Omtzigt is wel een hele cynische dat hij zo politiek wil bedrijven.
Die ruzie met het CDA stond daar los van en gaf al wel redelijk aan hoe Omtzigt tegen kritiek aan keek.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja tijdens functie elders gate had ik nooit verwacht dat dit zo zou backfiren. Blijkbaar hadden we met zijn allen blij moeten zijn dat ze Omtzigt wilden lozen.
Oh dus hij was gewoon uit zijn element nu hij alles tegelijk moest doen. Dan maar niks perfectionistisch aanpakken zal hij gedacht hebben.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, Omtzigt is een bevlogen type dat zich graag ergens in vastbijt. Dat is op zich een goed iets maar als je daarin doorslaat en het grote plaatje verliest kan het ook best naar worden…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |