abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214006324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh dus hij was gewoon uit zijn element nu hij alles tegelijk moest doen. Dan maar niks perfectionistisch aanpakken zal hij gedacht hebben.
In zijn element kan hij zich volledig focussen op een onderwerp. Als het iets complexer wordt blokkeert het…
pi_214006588
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt, ik heb niets gezegd over migratie.
We hebben in Nederland een gebrek aan ruimte en een gebrek aan werknemers. Volgens jou mogen wij sectoren danwel banen niet als onwenselijk beschouwen, dan blijft volgens mij het gebrek aan werknemers in stand. Ik kom dan als oplossingen bij innovatie en migratie uit..
pi_214006598
Ik heb begrepen dat er een kandidaat-minister omvolkingsgelul heeft lopen verkondigen bij een hoorzitting? Man man man. Net als je dacht dat het niet triester kon.
zie email 27 oktober
pi_214006624
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:25 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb begrepen dat er een kandidaat-minister omvolkingsgelul heeft lopen verkondigen bij een hoorzitting? Man man man. Net als je dacht dat het niet triester kon.
Welkom!
  zaterdag 22 juni 2024 @ 00:29:53 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214006625
quote:
Feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling
Antifa
pi_214006630
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Feitelijke omschrijving van een demografische ontwikkeling
Het nazisme rukt inderdaad snel op ja. Man man man.
zie email 27 oktober
pi_214006639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
3 jaar geleden was het afscheid van de huidige SG nog lang niet zeker. Is hij weer in Russische desinformatie aan het trappen zoals bij MH 17?

Verder stelde Rutte in 2022 geen interesse te hebben in een internationale functie. Maar dat weet Omtzigt blijkbaar beter.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 00:37:33 ]
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 00:43:44 #208
236264 crew  capricia
pi_214006698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef zimmy910 het volgende:
[ x ]
En Omtzigt gaat nu vragen stellen, want hij heeft het (donkerbruine) vermoeden dat Rutte gelogen heeft over zijn ambitities bij de NAVO! Prioriteiten hoor bij die Omtzigt.
In plaats dat ie zich druk maakt om coalitiegenoten en toekomstige ministers die roeptoeteren over omvolking, richt ie liever zijn pijlen op Rutte.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214006720
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet je wat ik zo gek vind?

Ik heb er geen enkel probleem mee te geloven dat ze heel geen nazi is en vreemdelingen of Nederlands-Marokkanen niet dood wil of in kampen wil gooien of wat dan ook. Laat staan de medelanders met een wat donkerder kleurtje.

Maar waarom dan elke keer zo moeilijk doen als je uitgelegd wordt wat de term betekent en dat het een complot betekent en toch volharden? Dat snap ik dus totaal niet?!
pi_214006788
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
In plaats dat ie zich druk maakt om coalitiegenoten en toekomstige ministers die roeptoeteren over omvolking, richt ie liever zijn pijlen op Rutte.
Op een reis van Rutte van 2021, om precies te zijn. Op een moment dat er geen vacatures waren bij de NAVO of de EU.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2024 01:16:26 ]
pi_214006793
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Staat nog een rekeningetje open, denk ik
pi_214006803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 01:21 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Staat nog een rekeningetje open, denk ik
Welnee, hij denkt gewoon dat dat handiger is. Je dacht toch niet dat hij zijn coalitiegenoten van kritiek ontzag omdat daar enig principe achter schuil ging? Gewoon politieke calculatie, en in zijn geval denk ik niet zo'n goede.
pi_214006804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee te geloven dat ze heel geen nazi is en vreemdelingen of Nederlands-Marokkanen niet dood wil of in kampen wil gooien of wat dan ook. Laat staan de medelanders met een wat donkerder kleurtje.

Maar waarom dan elke keer zo moeilijk doen als je uitgelegd wordt wat de term betekent en dat het een complot betekent en toch volharden? Dat snap ik dus totaal niet?!
Geerts achterban naar de mond praten.

En er geen enkele moeite mee hebben dat je eigen weg naar politieke macht gestoeld is op zulk fascisme en racisme.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214006855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We hebben in Nederland een gebrek aan ruimte en een gebrek aan werknemers. Volgens jou mogen wij sectoren danwel banen niet als onwenselijk beschouwen, dan blijft volgens mij het gebrek aan werknemers in stand. Ik kom dan als oplossingen bij innovatie en migratie uit..
Bij gebrek aan werknemers kan een sector uiteindelijk verdwijnen.
pi_214006859
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Omdat er geen algemeen geaccepteerde betekenis is. Ik snap dat linkse politici en media graag dit soort dingen bestempelen als complotten maar zo simpel is het natuurlijk niet. De complottheorië is niet dat het gebeurt, het is dat het bewust gebeurt met het doel om de blanke bevolking te vervangen. Als deze mevrouw die theorie niet aanhangt, dan hangt ze die theorie niet aan. Dat die demografische verandering plaatsvindt is gewoon een feit, zelfs als je daar tegen bent is het nog geen complottheorie. Het is echt niet nodig om zo zwart/wit te denken. Het gaat er om wat zij denkt en vindt, niet wat je zelf vindt dat een woordje zou moeten betekenen.

Definitieneuken is een heel goedkoop trucje, zeker als je zelf definities voor woorden gaat verzinnen en dan net doen alsof die algemeen zijn. Je zou ook tijd kunnen besteden aan inhoudelijke vragen. Dat is voor Paternotte natuurlijk te veel gevraagd, maar dat zijn we gewend.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 22-06-2024 02:30:19 ]
pi_214006870
quote:
Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken wat er echt gezegd is he. Misschien te veel gevraagd, lekker uit de onderbuik over Nazi's schreeuwen is natuurlijk veel leuker.
pi_214007045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat er geen algemeen geaccepteerde betekenis is. Ik snap dat linkse politici en media graag dit soort dingen bestempelen als complotten maar zo simpel is het natuurlijk niet. De complottheorië is niet dat het gebeurt, het is dat het bewust gebeurt met het doel om de blanke bevolking te vervangen. Als deze mevrouw die theorie niet aanhangt, dan hangt ze die theorie niet aan. Dat die demografische verandering plaatsvindt is gewoon een feit, zelfs als je daar tegen bent is het nog geen complottheorie. Het is echt niet nodig om zo zwart/wit te denken. Het gaat er om wat zij denkt en vindt, niet wat je zelf vindt dat een woordje zou moeten betekenen.

Definitieneuken is een heel goedkoop trucje, zeker als je zelf definities voor woorden gaat verzinnen en dan net doen alsof die algemeen zijn. Je zou ook tijd kunnen besteden aan inhoudelijke vragen. Dat is voor Paternotte natuurlijk te veel gevraagd, maar dat zijn we gewend.
Klever doet alsof ze niet weet waar ze het over heeft. Ze beweert dat de complottheorie een feit is, net als jij trouwens. Demografische verandering vindt altijd plaats, dat is geen complot. Wat wel een complot is dat je vervangen zou worden door buitenlanders.
Maar als je niet weet waar je het over hebt wat is dan het bezwaar om afstand te doen van die nazishit.
En dan heb je van dit soort youtube kanalen waar men ook maar wat graag over elkaar heen valt om te vertellen dat alles wat links slecht is en dat omvolking een feit is.

Realiteit ontkennen, dat is een feit op rechts. Ja of een bende nazis.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingstheorie-a4857248
pi_214007341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 02:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bij gebrek aan werknemers kan een sector uiteindelijk verdwijnen.
En wil je dan sturing van de overheid in het wel dan niet toelaten van arbeidsmigranten?
pi_214007591
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En VVD / NSC blijven het enthousiast faciliteren…
  zaterdag 22 juni 2024 @ 08:15:24 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214007649
quote:

[..]

Omvolking in moderne zin gebuikt is het planmatig vervangen van een volk teneinde het bestaande volkskarakter dermate te ontbinden dat het volk als zodanig ophoudt te bestaan. De oorspronkelijke nazi-betekenis was anders, namelijk herduitsing van Volksduitsers in Oost-Europa.

Maar goed, het naziverwijt snap ik sowieso niet. Umvolkung was nazi-beleid. De omvolkingsroepers (De Winter, Faber etc) verwijten dus 'de globalisten' nazibeleid te voeren.

Het zou hetzelfde zijn als dat Timmermans Wilders zou verwijten Lebensraum voor Nederlanders te willen ten koste van Marokkanen en dat Wilders dan zegt: "Je gebruikt een naziterm, je bent een nazi".

Dat ze dat bij de PVV noch de oppositie inzien verbaast me wel een beetje, maar politici blijven alfa's dus abstractievermogen is vaak niet optimaal ontwikkeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214007763
quote:
Kort geleden was het voor al die rechtse politici geen enkel probleem om 'from the river to the sea' uitsluitend te interpreteren als antisemitisme.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 09:52:21 #223
236264 crew  capricia
pi_214008127
Voor wetenschappers is het helder wat ‘omvolking’ voor complotdenkers inhoudt. Het is jammer dat door dit woord te gebruiken de aandacht van de discussie direct op dat woord gevestigd wordt. En niet meer naar de inhoud gaat.

quote:
De diepe, racistische wortels van de omvolkingstheorie

Complotdenken Prominente PVV’ers Marjolein Faber en Martin Bosma haalden de theorie meermaals aan, maar waar komt die precies vandaan?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingstheorie-a4857248
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214008232
quote:

[..]

Ik denk dat ik omgang met kritiek wel de vervelendste eigenschap van de populisten vindt. Zelf onder de noemer van vrijheid van meningsuiting alles willen en mogen zeggen over de elite, de regering, rechters, de wetenschap, journalisten, minderheden. Dan krijg je kritiek en dan is het zuur links, goedkope trucjes etc etc.

Klever neemt namens de PVV deel in het kabinet. De PVV is nu juist de club bij uitstel die de elite verantwoordelijk houdt voor wat er gebeurd. De uitspraak “Het huidige immigratiebeleid is één grote misdaad tegen het Nederlandse volk. En zij, jullie dus ook hier allemaal [in de Tweede kamer] zouden voor een tribunaal gedaagd moeten worden." van Markuszover was niet een verdwaalde slip of the tongue, maar is juist vrij symbolisch voor de toon die PVV te berde brengt in debatten. Wanneer Klever omvorming niet als iets “bewusts” ziet, niet als het complot ziet, dan is dat een denkwijze die niet echt typisch PVV. Een beetje verduidelijking zou dan ook wel op haar plaats zijn.

Betreffende het goedkope definitieneuken. Er is al een week lang commotie over de omvolkingstheorie. Misschien niet bij Ongehoord Nederland, maar zeker bij andere mainstream media, de beeldvorming is dan ook vrij duidelijk. Als je het daar niet mee eens bent is het toch echt aan jezelf om het te onkrachten.

Nogmaals: Tegen immigratie zijn hoeft niet iets discriminerends te zijn. De PVV’s constante flirts met oa art. 1 en 6 van de grondwet maakt het dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 22-06-2024 10:24:28 ]
pi_214008284
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 01:28 schreef Kowloon het volgende:
De verhoren in het kader van de parlementaire enquête naar aanleiding van ondermeer de toeslagenaffaire toonden hoe zeer een groot deel van de Haagse politiek af was gegaan op sentiment. Sentiment dat eenvoudig ontkracht kon worden met cijfers van de ambtelijke diensten, de meeste burgers frauderen niet en zijn te goeder trouw. Volgens oud-minister Kamp was dat echter “… in strijd met het gevoel wat hierover in het land leefde.”. Het heeft geleid tot, weten we nu, het meest grove misbruik van de macht van de overheid op Nederlands grondgebied sinds de Tweede Wereldoorlog.

Het laat zien waar politiek zonder feiten toe kan leiden. Met het introduceren van het nareis-op-nareis verzinsel kleeft er rechtsstatelijke bloed aan de handen van Yeşilgöz en de VVD. Hoe haal je het in je hoofd om verzinsels die ten koste gaan van een kwetsbare groep mensen, asielzoekers in dit geval, te verspreiden ten faveure van gedroomd electoraal gewin? En dat nota bene terwijl er een parlementaire enquête gaande was naar precies de rampzalige gevolgen van politiek zonder feiten… Het is ronduit cynisch en walgelijk.

Het is een schande die mijn vertrouwen in de politiek, vermoedelijk helaas onherstelbaar, heeft geschaad. Toen ik 15 was, eind jaren ‘90, en mij in politiek begon te interesseren keek ik op naar ministers, staatssecretarissen en Kamerleden. Dikwijls waren dat beschaafde, genuanceerde en ervaren personen die inzagen dat in een democratische rechtsstaat minderheden juist tegen de tucht van de meerderheid beschermd moeten worden. Alleen zo blijft een maatschappij voor iedereen een prettige omgeving. Tegenwoordig vrees ik de Haagse politiek, en daaruit voortvloeiend, de landelijke overheid.
De inbreng van zowel VVD (Brekelmans) als BBB (Keijzer) hadden inderdaad een sterk “de cijfers kloppen dan misschien niet, maar dat neemt niet weg dat migratie een probleem is” oftewel “Henk Kamp” gehalte. Het rapport van de parlementaire enquete toeslagenaffaire lijkt al weer vrij diep in het la te liggen. Ik heb de reactie van NSC hierop niet meegekregen, maar die zagen vast dat het goed was en gingen over tot de orde van de dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')