Vooralsnog wel.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit was mijn eerste grote appeltaart uit volgens mij dezelfde oven![]()
Ben er erg tevreden over, hopelijk jij ook.
[ link | afbeelding ]
Klein wereldje.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Kom net met scrollen door mijn app-afbeeldingen de oven tegen en idd exact dezelfde
Veel bakplezier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:52 schreef AnneX het volgende:
Er hoort een verhaaltje bij de bakbezigheden vandaag.
Ooit een silicone vorm gekocht via fb 😉 voor mini Bundt cakes (?)
Recept gevonden en opgeslagen ergens.
Gisteravond eindelijk eens diverse tientallen koek-, soep-, bakrecepten iets overzichtelijker gerangschikt op mijn manier.
Met diverse sites daarvoor als Evernote, Eat your Books etc. gaat mij niet goed af.
Affijn, kwam het recept weer tegen en dacht het te combineren met chocola ganache.
Veels te veel beslag en makkelijk ook 12 cupcakes erbij.
De pure chocolade (Verkade)) fijnmaken was gen succes met de braun hakselaar en de staafmixer. Die werd zo warm/heet, dat ik na en portie ben gestopt.
Gewoon de stukjes in het bad van Marie en dat duurde een goeie 20 min!![]()
En daarna bleef er z veel ganache over, dat mnAnneX op het idee kwam om het in de sushi vorm te doen en in de vriezer. Is het een goed idee? denken jullie.
Weggooienkan altijd nog…
De recepten: https://sallysbakingaddiction.com/mini-vanilla-pound-cakes/
En https://sallysbakingaddiction.com/chocolate-ganache/
De foto’s:Idd, weggooien kan altijd nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een werk weer! Maar je donuts (cakejes) zien er prachtig uit!
Heb je hier een recept van?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:58 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had een havercake met cranberry's gebakken.
[ afbeelding ]
Het is super lekker en nog vegan ook.
Jazeker! Het recept komt van deze site, het enige verschil is dat ik geen honing, maar suiker heb gebruikt en in plaats van havermelk kokosmelk heb gebruikt. Dat smaakt zeker, maar je proeft de kokos niet terug. En de baktijd heb ik ietsjes lager gehouden, omdat ik niet van droge cake houd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:53 schreef Guppy het volgende:
[..]
Heb je hier een recept van?en wil je dat delen?
Ah, volgens mij heb ik alles in huisquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jazeker! Het recept komt van deze site, het enige verschil is dat ik geen honing, maar suiker heb gebruikt en in plaats van havermelk kokosmelk heb gebruikt. Dat smaakt zeker, maar je proeft de kokos niet terug. En de baktijd heb ik ietsjes lager gehouden, omdat ik niet van droge cake houd.
Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaatquote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:33 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ah, volgens mij heb ik alles in huismisschien morgen eens proberen. Dank!
Deze ziet er echt goed uitquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste kha taart!
Cheesecake met zelfgemaakte lemon curd.
Ik vind hem gelukt ook al ben ik het vanillaextract vergeten.
Wat is dat?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste kha taart!
Cheesecake met zelfgemaakte lemon curd.
Ik vind hem gelukt ook al ben ik het vanillaextract vergeten.
Vermoed ik hoor…😉quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:46 schreef maily het volgende:
[..]
Aha! Dank je. Had de term al eerder gezien maar dacht aan een typfoutje.
Taart waar je van afvalt.quote:
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Taart waar je van afvalt.
Koolhydraatarm idd.
Lijkt me lekker en niet heel ingewikkeldquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:46 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag Twee broden gebakken: https://deliciousmagazine(...)Xk683HDtbX6Lu4my1Xcc
1. in de ovenschalen een bakpapier eronder leggen. Dacht dat het er makkelijker zou
Uitkomen.
2. Vergeten de typische gaten erin te duwen bij het eerste brood.
Verder makkelijk te doen: [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat is zoetstof idd. Het heeft de structuur van fijne kristalsuiker. Je kan het ook vervangen voor een andere zoetstof of gewoon suiker gebruiken natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Top! Wat is erythritol, soort van zoetstof denk ik?
https://smittenkitchen.co(...)meal-raisin-cookies/quote:Op maandag 6 maart 2023 14:51 schreef Jimbo het volgende:
Fokkers en foksters, wie kan mij helpen
Ooit lang, lang geleden had ik een fuuuucking chill recept voor oatmeal chocolate chip cookies. (havermout koekjes met chocolade stukjes)
Nu heeft mn ex mn kookboekje ontvoerd een jaar of 3 terug en ik vertik het om haar te appen/bellen voor het recept.
Ik heb gister het recept van Nagi (recipetineat) geprobeerd. De koekjes waren erg lekker maar allejezus wat zat daar veel suiker in (250gr wit, 250gr bruin).
Heeft iemand hier toevallig een super lekker recept voor dit soort koekjes, maar dan met...zeg...de helft (minimaal?) minder suiker?
nice, ga ze binnenkort eens proberen te maken.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:49 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://smittenkitchen.co(...)meal-raisin-cookies/
Deze zijn mijn favoriete havermout koekjes...maar je kan altijd zelf minder suiker in doen!
Deze hekkal eens gepost hier na een keer zelf proberen. Met 130 gram suiker en gesmolten chocola, maar de chocola is optioneel. Was lekker en ook goede crunch! Wel geknoei met het plakken der koekjes.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:51 schreef Jimbo het volgende:
Fokkers en foksters, wie kan mij helpen
Ooit lang, lang geleden had ik een fuuuucking chill recept voor oatmeal chocolate chip cookies. (havermout koekjes met chocolade stukjes)
Nu heeft mn ex mn kookboekje ontvoerd een jaar of 3 terug en ik vertik het om haar te appen/bellen voor het recept.
Ik heb gister het recept van Nagi (recipetineat) geprobeerd. De koekjes waren erg lekker maar allejezus wat zat daar veel suiker in (250gr wit, 250gr bruin).
Heeft iemand hier toevallig een super lekker recept voor dit soort koekjes, maar dan met...zeg...de helft (minimaal?) minder suiker?
'' ps meisje, ik hoorde dat jij heel lekker koekjes kan bakken?''quote:Op maandag 6 maart 2023 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze hekkal eens gepost hier na een keer zelf proberen. Met 130 gram suiker en gesmolten chocola, maar de chocola is optioneel. Was lekker en ook goede crunch! Wel geknoei met het plakken der koekjes.
https://www.culy.nl/recepten/zweedse-havermoutkoekjes/
Of je dm't ff het nummer van je ex. Dan regel ik het recept voor je.
Hij zit nu in de ovenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:03 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat
Ik koop kant en klare drups van Callebautquote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:11 schreef AnneX het volgende:
Laiverds…hoe doen jullie die keiharde pure chocolade klein maken?
Laatste x heb ik het in het bad van Marie gedaan.
Nu wil ik die chocolade chippies koekjes maken, die hierboven worden genoemd.
Nu bedacht ik mij dit. En dat kost ook nog moeite.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kweenie.quote:
Jemig, na een uur op 160c zou het er niet zo uit moeten zien. Is je oven kapot?quote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Met een sateprikker gecontroleerd en nog 10 minuten omdat er nog beslag aan zat.
Leek goed, daarna![]()
Na een kwartier gestort, met dit resultaat.
Dacht ik toch, h.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, na een uur op 160c zou het er niet zo uit moeten zien. Is je oven kapot?
Wat jammerquote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Met een sateprikker gecontroleerd en nog 10 minuten omdat er nog beslag aan zat.
Leek goed, daarna![]()
Cake altijd op 170 en 50 minuten.quote:
Dit is mij ook nog nooit geluktquote:Op maandag 13 maart 2023 01:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Cake altijd op 170 en 50 minuten.
Ben een held in misbaksels maken maar zelfs mij lukt dit niet hoor met dezelfde oven
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik bakte vandaag brownie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is heerlijk, beetje smeug, luchtig.
En gemaakt met zwarte bonen!
Ik heb deze ook wel eens gebakken en die zakte niet in. Ik gebruik bij bakken van cakes en taarten eigenlijk altijd onder- en bovenwarmte. Misschien maakt dat toch verschil.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:49 schreef BillDauterive het volgende:
Ik wil vandaag een salted caramel cake maken die ik al vaker gemaakt heb. Deze: https://www.culy.nl/recepten/salted-caramel-cake/
Het enige probleem is dat deze cake bij mij steeds inzakt. Dat is wel lekker, maar ziet er niet uitMijn andere cakes zakken nooit in. Wat gaat hier fout? Moet ik meer bloem gebruiken? Ik bak normaal op hetelucht, maar wil nu onder- en bovenwarmte gebruiken, omdat dat ook schijnt te helpen.
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cakequote:
Weet je hetquote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cake![]()
Heb je na die extra 10 minuten nog een keer met een satprikker gecontroleerd? Ik heb wel eens gehad dat die nat/ongaar bleef, en dat m'n baksel (cake of brood, weet niet meer waar dit om ging) uiteindelijk 2x zo lang in de oven heeft gezeten als het recept. Bij brood gebruik ik kloppen/ een vleesthermometer, bij cake een satprikker. Tijd is niks, voelen/testen is alles.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Leek goed, daarna![]()
Wat zijn het?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Dat waren chocolade chip havermout koekjesquote:
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef Jimbo het volgende:
Vandaag brownies gemaakt.
Viesdik binnenkort...[ afbeelding ]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terugquote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?
Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideequote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingredintenquote:Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terug
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.quote:Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideeAl waren ze vast mega chill en zou niemand weten dat er bruine bonen in zaten
Ja die idd, vr van gezond maar zo lekker hahaquote:Op zondag 26 maart 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingredinten
[..]
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?quote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
https://www.ah.nl/allerha(...)warte-bonen-browniesquote:Op maandag 27 maart 2023 11:55 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?
quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
En heb je daarvoor ook een recept?quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
Ik heb mijn post aangepast.quote:Op zaterdag 8 april 2023 16:36 schreef AnneX het volgende:
Ja, lekker en leuk allemaal.
Doen jullie dan de recepten s.v.p. ook even linken? Please![]()
Want citroen…
Ik weet niet of zoiets is wat je zoekt, maar de Oreo taart van Laurasbakery viel hier goed in de smaak. In mijn tienerjaren maakte ik standaard 'Bram Bokkepoots chocoladetaart, uit het griezelkookboek van Roald Dahlquote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
https://thebigmansworld.com/death-by-chocolate-cake/quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
Beter, veel beter (om te zien).quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
Ik ga vandaag een tarte tatin met peer maken
Foto's volgen.
Oven te heet🤪🤪🤪[ afbeelding ]
@:golfer is nieuwe peren kopen![]()
Ik snap dit stukje in je tekst niet: "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter, veel beter (om te zien).![]()
Vanmiddag weer een variatie op appelplaattaart.
Eerst de bodem bladerdeeg rol voorgebakken, ruimschoots ingeprikt en met eigeel bestreken. Dat bolde alsnog op tot calzone proporties.
Laag banketbakkersroom ( uit pak shame on me ) met tl citroenessence over bodem.
Wat walnoten en snippers abrikoos erover.
De geschilde appel schijfjes - omgehusseld met 1 el fijne kristalsuiker + 1 tl koek/speculaaskruiden - erin gestoken. Mijn makkelijke schilde eerder niet. Vond mn.X ongemakkelijk happen. En verder gebakken.
Dit worden 6 stukken. Is maandag wel fini![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en verbrand stukje abrikoos.![]()
Ohhhh en het is z lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.quote:
Het is een raadsel!quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap het stukje in je tekst "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.X
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ohhhh en het is z lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.
Ik weet/ken mn. Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is een raadsel!
Met mn.X wordt de partner van Anne bedoeld, die vond het wat lastig happen. Maar wat een makkelijke schilde is, is mij ook volstrekt onduidelijk.
Oeh, zoute karamel staat nog op mijn lijstje.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.
In een koekenpan die in de oven kan gezouten caramel maken van bruine basterdsuiker, boter, theelepel maldonzout, theelepel kaneel.
Van 't vuur de peren met bolle kant er in drukken, met een stuk k&k rol bladerdeeg goed instoppen en in de oven.
(Niet te lang of te heet)
Even afkoelen, bord erop, omdraaien, klaar![]()
Dus geen gedoe met overgieten in ovenschalen en zo
Ziet er goed uit, Anne!quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter, veel beter (om te zien).![]()
Vanmiddag weer een variatie op appelplaattaart.
Eerst de bodem bladerdeeg rol voorgebakken, ruimschoots ingeprikt en met eigeel bestreken. Dat bolde alsnog op tot calzone proporties.
Laag banketbakkersroom ( uit pak shame on me ) met tl citroenessence over bodem.
Wat walnoten en snippers abrikoos erover.
De geschilde appel schijfjes - omgehusseld met 1 el fijne kristalsuiker + 1 tl koek/speculaaskruiden - erin gestoken. Mijn makkelijke schilde eerder niet. Vond mn.X ongemakkelijk happen. En verder gebakken.
Dit worden 6 stukken. Is maandag wel fini![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en verbrand stukje abrikoos.![]()
Dat ze het simpel wilde houden en daarom niet schilde maar ze er met schil en al in mieterdequote:Op zaterdag 15 april 2023 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap dit stukje in je tekst niet: "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.X
Oei…lekk limonello ijs begrijp ik en in het glaasje ook.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
Lekker
Wij hadden ook wat 'extra's' net bij de tarte tatin, die overigens heerlijk van smaak ik.
De Peren zal ik next time wat mooier leggen, maar had er geen zin an na die 1e mislukte
[ afbeelding ]
Zo, die zien er goed uit!quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:37 schreef SV-tje het volgende:
Lekkere baksels weer allemaal.
Ik heb ook eindelijk een foto gemaakt van een baksel voordat we het opaten of weggaven. Pindakaas koeken net uit de oven. Dit keer met pindakaas karamel zeezout.
[ afbeelding ]
https://whereindc.wordpre(...)utter-cookie-recipe/
Blijven bewegen!?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:53 schreef Seven. het volgende:
Verder wat minder actief aan het bakken want ik zet nogal uit als ik elk weekend los g
Dahlia taartquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Blijven bewegen!?
Was ook van plan iets met cakejes en aardbei erin als vulling.
Blijkt de aardbei teler in het volgende dorp gestopt te zijn.
Hij doet nu wel in dahlia knollen.😂
Eerlijk gezegd smokkel ik de laatste maanden met kant en klaar banketbakkersroom. Tis toch wel verdomd gemakkelijk dan.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tartelettes bodem vandaag gebakken. Morgen voor eerst banketbakkersroom zelf maken, daarmee tartelettes versieren en natuurlijk fruit erboven op.
Heel lang niet kunnen vanwege priv omstandigheden en dat ik dan niet altijd even zin had om te bakken.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:38 schreef AnneX het volgende:
Wat bezielt mij?
Affijn…in de keuken is het koel. En ik had de limoenen al gekocht.
Dus bakken https://thegardeningfoodie.com/one-bowl-lemon-brownies/
Bleek dat er nog een linkje openstond: https://www.laurasbakery.nl/lemon-bars/
Misschien worden met deze hoeveelheden de bars iets hoger!?
Resultaat:Welke heb je nou gebakken? De bars of de brownies? Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Lekker fris ook met dit weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh…de eerste: “brownies” van 1,5 cm hoog 😂quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:45 schreef yinu het volgende:
[..]
Welke heb je nou gebakken? De bars of de brownies? Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Lekker fris ook met dit weer.
Op die foto bij het recept zien eigenlijk alle stukjes behalve die bovenste er ook best dun uit. Maar als het goed smaakt… who cares?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh…de eerste: “brownies” van 1,5 cm hoog 😂
En keurig aan de receptuur gehouden. Niet een extra lepel sap of zo.
Is die niet lekkerder met een extra lepel sap of is het perfect zo? Ze zien er erg lekker uit, die ga ik ook eens maken!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh…de eerste: “brownies” van 1,5 cm hoog 😂
En keurig aan de receptuur gehouden. Niet een extra lepel sap of zo.
De vorige keer heb ik ze gemaakt in de corona fox kook en bak periodequote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is die niet lekkerder met een extra lepel sap of is het perfect zo? Ze zien er erg lekker uit, die ga ik ook eens maken!
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:14 schreef AnneX het volgende:
Vier.en.twin.tig eieren? Jullie hebben toch geen kippen😳
Ergens kwam ik weer een recept voor citroen smaak baksel tegen![]()
https://www.emmafontanella.com/softlemoncookies
Alleen maakte ik er limoen van.
En hou je evt. strikt aan de dertien minuten. Anders wordt het gewoon te droog.
De smaak van limoen was - laat ik het zo zeggen - “subtiel”.
Gang van zaken:Ik kan ze hier bijna ruiken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Goed begin van het weekendquote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net kaneelrolletjes gemaakt met chocoladeglazuur en verkruimelde pecannootjes. Vanwege tijdgebrek kant en klare bladerdeeg gekocht, glazuur heb ik wel zelf gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Bestel jij je eieren bij de boodschappen? Of heb je er een (goedkoop) adresje voor?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:18 schreef Seven. het volgende:
Ik bestel dus elke week 12 eieren en soms is er geen doorkomen aan. Zo ook dit weekend, er zijn er weer 12 bijgekomen dus ik MOET wel iets bakken.
Eieren invriezenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:18 schreef Seven. het volgende:
Ik bestel dus elke week 12 eieren en soms is er geen doorkomen aan. Zo ook dit weekend, er zijn er weer 12 bijgekomen dus ik MOET wel iets bakken.
Dan sla je toch een week of wat overquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:18 schreef Seven. het volgende:
Het is geen bakken maar quiche, tortilla of okonomyaki verbruiken ook veel eierenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:18 schreef Seven. het volgende:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:53 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het is geen bakken maar quiche, tortilla of okonomyaki verbruiken ook veel eieren
Goedkoop adresje via de sportschool.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bestel jij je eieren bij de boodschappen? Of heb je er een (goedkoop) adresje voor?
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:53 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het is geen bakken maar quiche, tortilla of okonomyaki verbruiken ook veel eieren
Ik ga googlen.quote:
Die poffertjes met (octopus) vulling heten Takoyaki.quote:
Oh ja. Kloptquote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die poffertjes met (octopus) vulling heten Takoyaki.
Okanomiyaki zijn meer pannenkoeken met vulling, waarbij je eerste de vulling opbakt en daarna het beslag daar overheen doet en het dan in z'n geheel laat doorbakken. Aan het eind draai je het geheel om en bak je de beslaglaag nog even stevig door.
[ afbeelding ]
Allebei heerlijk en eenvoudig zelf te maken…
Echt een aanraderquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vraag is nu in hoeveel stukken dit wordt gesneden😎
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:04 schreef AnneX het volgende:
Kwam een filmpje tegen (op fb) en na even googlen vond ik https://sallysbakingaddic(...)-cream-danish-braid/
Irritant dat men bij die fb recepten never een link zet.![]()
Vanmiddag was er geen bladerdeegrol bij de lokale super en heb ik maar voor het blikje croissant deeg gekozen.
Zuivelspread naturel van het merk Melkan. Philadelphia zou ook kunnen natuurlijk.
Resultaat: [ link | afbeelding ]
OnderwegDat ziet er wel erg lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Kwam een filmpje tegen (op fb) en na even googlen vond ik https://sallysbakingaddic(...)-cream-danish-braid/
Vanmiddag was er geen bladerdeegrol bij de lokale super en heb ik maar voor het blikje croissant deeg gekozen.
Zuivelspread naturel van het merk Melkan. Philadelphia zou ook kunnen natuurlijk.
Onderweg2?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vraag is nu in hoeveel stukken dit wordt gesneden😎![]()
![]()
OnderwegOh dat ziet er echt geweldig uit en smaakt vast ook net zo geweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vraag is nu in hoeveel stukken dit wordt gesneden😎
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Tuurlijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:56 schreef SV-tje het volgende:
Valt dit ook onder bakken? Pisang goreng, als onderdeel van een rijsttafel voor de verjaardag van mijn nichtje.
[ afbeelding ]
Was zeker geslaagdquote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Pssst. Nog leuker met recept ter inspiratie. (Indien geslaagd baksel).
De bakbijbel en koekjesbijbel zijn in de basis prima en een goede koop maar ik zelf ben niet helemaal weg van de compacte tekst en de manier van recepten opschrijven maar dat is heel persoonlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Bakkers, mijn kinderen zijn steeds meer aan de slag met baksels en ik wil wat boeken wegzetten in de keuken voor wat stimulans en variatie. Zag in de winkel de bakbijbel en koekjesbijbel. Doe ik daar een goede koop mee? Of hebben jullie andere tips? Mag ook in engels.
Die hele serie kookboeken zijn top.. makkelijk te volgen receptenquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:07 schreef laziness het volgende:
[..]
De bakbijbel en koekjesbijbel zijn in de basis prima en een goede koop maar ik zelf ben niet helemaal weg van de compacte tekst en de manier van recepten opschrijven maar dat is heel persoonlijk.
Laura’s bakery haar boeken zijn fijn vind ik. Vind haar niet vernieuwend qua recepten maar veel foto’s en een goede basis. De Goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson was lang een favoriet. Dat is meer dan enkel zoet.
Maar mijn echte favoriet is het complete bak kookboek van 20 jaar oudHet heeft ook hele sectie over wat is er fout gegaan als je baksel er zo uit ziet etc.
https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductImage
Welk recept is het?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:46 schreef laziness het volgende:
Dat bananenbrood is bij iedereen een hit. Familie, collega’s. Er gaat geen suiker in en je kan er allerlei restjes van wat je hebt liggen in gooien.
Marmer versie met met cacao en een restje reese’s peanut butter cup chips.
[ link | afbeelding ]
Grote is pindakaas pretzel.
Kleintjes met appel, kaneel en cranberry. Kind weigert altijd alles met cranberry’s maar dit at hij zo op.
[ link | afbeelding ]
Laura’s bakery heeft er veel. Waarvan ik verschillende die ik hier plaatste heb gemaakt.quote:
Dank!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Laura’s bakery heeft er veel. Waarvan ik verschillende die ik hier plaatste heb gemaakt.
Zoals de marmer versie, oreo, pindakaas pretzel.
https://www.laurasbakery.nl/10-bananenbrood-recepten/
Maar ik pak ook gewoon haar basisrecept en mik er dan in wat we in huis hebben aan noten e.d.
Ipv deels amandelmeel kan je ook enkel bloem gebruiken.
https://www.laurasbakery.nl/bananenbrood-basisrecept/
Deze is met appel, kaneel, cranberry’s en havermout.
https://enjoythegoodlife.(...)kaneel-en-cranberry/
Ziet er erg lekker uit!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had gisteren voor een halloweenfeestje een pompoentaart gebakken. Hier het recept.
[ afbeelding ]
Iedereen vond het erg lekker
Wauw! Wat een talentquote:Op maandag 6 november 2023 07:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ziet er erg lekker uit!
Dochter deed mee met de skills voor MBO leerlingen. Ze is 3e geworden met haar taart
[ afbeelding ]
ze vliegt straks naar Litouwen om mee te doen met een internationale bakwedstrijd
Als je dit kunt maken, dan zijn die paar scheurtjes echt totaal onbelangrijkquote:Op maandag 6 november 2023 13:59 schreef arvensis het volgende:
Ik heb sinds lange tijd ook weer in de keuken gestaan om een taart te maken. We hebben alvast Z’s 3e verjaardag gevierd, dus ik heb een prinsessentaart gemaakt.
Fondant is echt suuuper lastig, helaas zaten er ook scheurtjes in. Ach ja, hij was wel heel lekker. Gevuld met bosvruchten bavarois.![]()
[ afbeelding ]
Thanks! Het zou een hoop schelen als ik meer zou oefenen. Maar voor 1-2 taarten per jaar vond ik het ook meer dan prima.quote:Op maandag 6 november 2023 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je dit kunt maken, dan zijn die paar scheurtjes echt totaal onbelangrijk
Wat een kunstwerkje.
Wow super mooi!!quote:Op maandag 6 november 2023 13:59 schreef arvensis het volgende:
Ik heb sinds lange tijd ook weer in de keuken gestaan om een taart te maken. We hebben alvast Z’s 3e verjaardag gevierd, dus ik heb een prinsessentaart gemaakt.
Fondant is echt suuuper lastig, helaas zaten er ook scheurtjes in. Ach ja, hij was wel heel lekker. Gevuld met bosvruchten bavarois.![]()
[ afbeelding ]
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(brood ook hier?)
[ afbeelding ]
Zuurdesem, meergranen. Tien minuten voor ze de oven uit kwamen.
Derde batch -waarvan tweede gelukt- thuis, sinds we geen bakkerij meer hebben![]()
Zes broden vandaag. Hoog gehydrateerd, lange rijs.
Ik zocht, maar kon niet vindenquote:Op woensdag 15 november 2023 16:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken brood
Is dit al geweest?quote:Op maandag 6 november 2023 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Wow, prachtige taart heeft ze gemaakt, VickySucces in Litouwen gewenst voor haar.
Yep, ze is al weer terug. Niet gewonnen, maar wel een geweldige ervaring.quote:Op zondag 26 november 2023 15:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dit al geweest?
Vanmiddag een bakbox van hf gebruikt. Met een 40% reductie.
https://nl.pinterest.com/pin/564357397063551440/
Ook uitgedeeld aan nieuwe buren, die hard aan het klussen zijn.
Omdat wij met 2 zijn, is het allemaal wat veel snoepen. Er gaan vaker baksels naar de buren.
[ link | afbeelding ]
Als ze maar lekker zijn tochquote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
Kom ik aan met mijn kruidnoten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Niks mis mee.👍🏼quote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is je spijs mooi rondquote:Op zondag 3 december 2023 20:04 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
De uitgezakte werd als eerste aangesnedenSmaakte goed.
Ziet er heerlijk uitquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:30 schreef Hupje het volgende:
Morgen gaan we Sinterklaas vieren. Daar mag wat lekkers bij!
Voor het eerst gemaakt: gevulde speculaasstaaf. Niet zo strak als de foto's bij het recept, maar goed, als je hier te veel van eet, ga je er zelf ook zo uitzien, toch![]()
[ afbeelding ]
Doorsnijden doe ik pas op locatie. Misschien denk ik eraan om nog een foto te maken.
Die van jou ziet er stukken smakelijker uit dan die in het receptquote:Op dinsdag 26 december 2023 09:56 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb een monkey bread gemaakt, met dit makkelijke recept.
[ afbeelding ]
Het huis ruikt heerlijk
quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:42 schreef Hupje het volgende:
Dit is mijn gingerbread taart geworden:
[ afbeelding ]
(De rare lijn erover is schaduw)
De taart lijkt op de foto kleiner dan in werkelijkheid
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 02-01-2024 16:38:05 ]
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Blues het volgende:
Ik maakte met behulp van ons nieuwe keukenspeeltje dat we kregen van de (klein-) kinderen
Deze Sinaasappeltaart.
Ik doe zo'n taart voor het eerst n voor het eerst met zo'n mooie masjien en dit is mijn spektakelstuk gewordenWow…ga je deels invriezen of uitdelen op werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De taart lijkt op de foto kleiner dan in werkelijkheid
Lekker zeg met de sinaasappel schijfjes.
Wat een prachtige vorm. Heb je het 1 op 1 vervangen? En smaakt het ook anders?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik had verse slagroom over van kerst. Nogal wat, omdat de helft van onze afspraken niet doorging. Dus ik bakte een cake met slagroom in plaats van boter.
Zalig! Ik doe het nooit meer anders, denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De smaak is niet hee veel anders. Het is vooral luchtiger en zachter.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een prachtige vorm. Heb je het 1 op 1 vervangen? En smaakt het ook anders?
Dat wilde ik dus niet, en daarom ging ik op zoek naar andere opties. Aanrader dit!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:03 schreef AnneX het volgende:
Nooit aan gedacht dat boter vervangen kan worden door slagroom in baksels.
Hier ook een halve liter slagroom over. Dat ging in de koffie en naast appelgebak.
+ 1 kilo.
Oehhhh goddelijk!! Mag ik het recept?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:40 schreef Hupje het volgende:
Mijn lunch vandaag waren verse kaneelbroodjes![]()
[ afbeelding ]
Top! A moet voorlopig koemelk vrij eten dus dit is een toprecept.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:52 schreef Hupje het volgende:
@:Vicky Er zijn vast betere recepten, maar deze is voor ons allergie-proof en ook goed te doen
Fruit wellicht, dus:quote:Op zondag 4 februari 2024 21:27 schreef Vicky het volgende:
Vraag aan jullie meesterbakkers..
Mijn dochter moest voor school een enqute maken welke smaak bonbons klanten misten. Het meest genoemd is stroopwafel. Wat zou een goede tegenhanger zijn zodat het niet veel te zoet wordt?
Was een idee van @golfer omdat de cake die ik paar weken daarvoor met zelfde meel bakte nogal ingezakt was.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:25 schreef AnneX het volgende:
@:Blues wat slim om brownies als muffins te bakken! Scheelt snij- en brokkelwerk uit een bakblik van 15x15 . Die ga ik onthouden. 👍🏼
Plus theelepel bakpoeder misschien? 😇quote:Op zondag 4 februari 2024 22:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Was een idee van @:golfer omdat de cake die ik paar weken daarvoor met zelfde meel bakte nogal ingezakt was.
Geef ik ook nog door. Dank!quote:Op maandag 5 februari 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Plus theelepel bakpoeder misschien? 😇
@:Vicky je hebt al wat antwoorden.
Een vleugje kardemom met pure chocola is een lekkere.
Nooit van gehoord, lijkt me erg lekker!quote:Op zondag 11 februari 2024 14:52 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had gecondenseerde melk over en kon daar heel makkelijk sequilhos mee maken.
[ afbeelding ]
Lekker wel! Ze smelten inderdaad een beetje als je ze niet te snel op eet.
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:24 schreef Blues het volgende:
Ik ga straks de stickytoffee-appeltraybake van Yvette van Boven maken
Recept stond zaterdag in de VKquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.
Deze: https://www.volkskrant.nl(...)toffeesaus~b771ba26/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen![]()
Was wat aan de zurige kant maar daar hou ik wel van. Door de glace wordt ie wat minder zuur. De combinatie was echt ontzettend lekker.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:57 schreef Molo het volgende:
Ziet er fantastisch uit, klinkt ook als een hle lekkere combinatie van smaken en texturen
Succes met de wedstrijd!
Nu met glacagequote:Op woensdag 28 februari 2024 19:53 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dochter gaat meedoen met de Jeugd vak bakwedstrijd. Ze heeft op school weer geoefend en dat mocht mee naar huis heeeeeel vervelend
Het is een sloffenbodem met gele room daarop een lemon curd, een frambozen cremeaux en lemen mousse.
Er komt nog een rode spiegel glacage overheen. Daar had ze op school geen tijd meer voor.
Bijna zonde om op te etenquote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:52 schreef Blues het volgende:
Werkelijk in 1 keer goed gelukt en zaaaaliggeproefd met wat vanille-ijs met de stickysaus er overheen
![]()
Recept:Dit ziet er uit als iets wat ik ook moet maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
De vraag is: kun je dat?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als iets wat ik ook moet maken.![]()
Waarom zou hij dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vraag is: kun je dat?
Fraaaaaiii @:Vicky
Ja.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vraag is: kun je dat?
Fraaaaaiii @:Vicky
Heel erg mooiquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nu met glacage
[ afbeelding ]
Met deze taart doet ze vandaag mee met de bakwedstrijd
En, hoe ging het?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nu met glacage
[ afbeelding ]
Met deze taart doet ze vandaag mee met de bakwedstrijd
Helaas niet in de prijzen gevallenquote:
😂 jij bedoelde Blues’ recept.quote:
Nee, dat gaat me niet lukken inderdaadquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 jij bedoelde Blues’ recept.
En ik begreep in snel lezen het Geweldige Baksel van de dochter van Vicky.
Excuus 😉
Er stonden echt prachtige creaties. Maar meedoen is nog altijd belangrijker dan winnen.quote:
Het is inderdaad toch al fantastisch dat ze zoiets neerzet en daar staat! Gewoon stoer om mee te doenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
Er stonden echt prachtige creaties. Maar meedoen is nog altijd belangrijker dan winnen.
Super leuk!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:54 schreef Hupje het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn komende lessen begrijpend lezen voor mijn groep 3 voorbereid.
Ze gaan een recept voor pitabroodjes lezen (en begrijpen natuurlijk) en uiteindelijk ook zelf maken.
[ afbeelding ]
Werkelijk in 1 keer goed gelukt en zaaaaliggeproefd met wat vanille-ijs met de stickysaus er overheen
![]()
Recept:Deze ga ik zondag maken voor bij Heel Holland BaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]wel een half recept, want we krijgen zaterdag ook al taart op een verjaardag.
Maar denk je dat ik de lichte basterdsuiker kan vervangen door donkere? Die heb ik namelijk nog, en de lichte gebruik ik eigenlijk nooit.
Ja joh, ik rommel ook altijd maar wat aan met de suikers die ik nog heb staan.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze ga ik zondag maken voor bij Heel Holland Baktwel een half recept, want we krijgen zaterdag ook al taart op een verjaardag.
Maar denk je dat ik de lichte basterdsuiker kan vervangen door donkere? Die heb ik namelijk nog, en de lichte gebruik ik eigenlijk nooit.
![]()
Recept:Dit is inderdaad hmels! Blijvertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
Oehhhh dat ziet er lekker uit! Heb je het recept van de stol?quote:Op zondag 31 maart 2024 16:41 schreef laziness het volgende:
Sinds ik met kerst zelf stol bakte weigeren mijn heren nog een stol in de winkel te kopen.
Paasstol werd het dus met zelfgemaakte spijs.
[ link | afbeelding ]
Suikerbrood ook voor bij de paasbrunch.
[ link | afbeelding ]
En wat moet je met alle paaseitjes?
Verwerken in een bananenbrood.
[ link | afbeelding ]
Nice!!quote:Op zondag 7 april 2024 09:17 schreef Hupje het volgende:
Klaar voor het verjaardagsbezoek van vandaag!
[ afbeelding ]
Op de tompoucetaart links moeten nog slagroomtoefjes. Maar aangezien ik het moet doen met plantaardige room wacht ik daar mee tot aan het serveren![]()
Rechts is een stroopwafeltaart (maar gemaakt met Punselie stroopkoekjes ivm allergie)
Nog eentje proeven…best 👍🏼quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:55 schreef Blues het volgende:
Wat een leuk werkje lijkt me dat ook
Smaakt het goed?
Ik heb vandaag twee bananenbroden gebakkenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:17 schreef Hupje het volgende:
Ik had bananen over en maakte bananenbrood. Maar die zit al in plakjes in de vriezer voor komende werkweek![]()
Kind van 9 maakte een cake. Zo leuk dat hij dat nu bijna helemaal zelf kan. Kaneelcake, net iets minder standaard.
Oeh, die ziet er fluffy uit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:53 schreef Blues het volgende:
Vorige week op de biomarkt in de kweektuin in Haarlem molenmix gekocht.
2 bananen erdoor geprakt.
Lekkerrrrr![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dank!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:10 schreef Molo het volgende:
1e vraag: ja
2e vraag: vraag terug, botercrme met gele room??
Botercreme bestaat uit alleen roomboter en poedersuiker. Botercreme met gele room is daar een variatie op. Maar om antwoord te geven op je vraag gewoon met de vlinder de boter en suiker kloppen totdat deze wit is en dan de gele room erdoor en nog even rustig kloppen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Dank!
Ja (of banketbakkersroom) suiker en roomboter erbij en dan draaien maar
Wat gebruikte je voor kruiden? Is het meer de ontbijtkoek of de kruidkoek geworden?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Hupje het volgende:
De oven stond toch al aan, dus bakte ik iets wat ik al een poosje wilde proberen: ontbijtkoek.
Het resultaat smaakt prima, maar is niet vergelijkbaar met die van de bakker. Hij heeft wel de plakkerige buitenkant.
[ afbeelding ]
Buitenkant
[ afbeelding ]
Ik heb dit recept gebruikt. De smaak komt van speculaaskruiden en appelstroop.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:19 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat gebruikte je voor kruiden? Is het meer de ontbijtkoek of de kruidkoek geworden?![]()
Het ziet er fantastisch uit overigens!
Ik neem aan dat dit liedje heel hard op repeat stond?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:42 schreef Hupje het volgende:
Waar de oven eigenlijk voor aan stond:
rabarbercake!
[ afbeelding ]
Meestal maak ik crumble of crumble plaattaart als ik bak met rabarber, maar dit recept bevalt ook.
De cake is lekker 'moist' (vochtig klinkt zo... negatief)
[ afbeelding ]
Het woord dat je zoekt is smeugquote:Op zondag 19 mei 2024 19:42 schreef Hupje het volgende:
Waar de oven eigenlijk voor aan stond:
rabarbercake!
[ afbeelding ]
Meestal maak ik crumble of crumble plaattaart als ik bak met rabarber, maar dit recept bevalt ook.
De cake is lekker 'moist' (vochtig klinkt zo... negatief)
[ afbeelding ]
Die liet mijn vriend me wel horen toen de cake af was, jaquote:Op zondag 19 mei 2024 21:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit liedje heel hard op repeat stond?![]()
Dat jaquote:Op zondag 19 mei 2024 21:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Het woord dat je zoekt is smeugziet er lekker uit
Ik maak altijd deze zonder suiker. Amandelmeel kan je ook volledig bloem van maken.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:03 schreef Irri-tante het volgende:
Welk recept gebruiken jullie voor bannenbrood?
Ik heb er nu meerdere geprobeert en kom steeds terug op dat van Miljuschka, maar daar vind ik wel veel suiker rin zitten.
Ik heb ook die van Rutger gemaakt. Die vond ook nogal zwaar op de maag.
Ik doe altijd aanzienlijk minder suiker in die van Miljuschkaquote:Op zondag 2 juni 2024 15:03 schreef Irri-tante het volgende:
Welk recept gebruiken jullie voor bannenbrood?
Ik heb er nu meerdere geprobeert en kom steeds terug op dat van Miljuschka, maar daar vind ik wel veel suiker rin zitten.
Ik heb ook die van Rutger gemaakt. Die vond ook nogal zwaar op de maag.
Dat vind ik wel vaker lastig met di na en met chocolade van niet gaar tot aan de droge kant gaat zo snel!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:00 schreef Blues het volgende:
Voor op t werk een chocoladecake met stukjes gebakken (dubbele hoeveelheid in een groot blik).
Wat aan de droge kant, dus doorspoelen met een bak koffie
[ link | afbeelding ]
Foto helaas niet meer te zienquote:Op zondag 9 juni 2024 14:00 schreef Blues het volgende:
Voor op t werk een chocoladecake met stukjes gebakken (dubbele hoeveelheid in een groot blik).
Wat aan de droge kant, dus doorspoelen met een bak koffie
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |