quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Blues het volgende:
Ik maakte met behulp van ons nieuwe keukenspeeltje dat we kregen van de (klein-) kinderen
Deze Sinaasappeltaart.
Ik doe zo'n taart voor het eerst én voor het eerst met zo'n mooie masjien en dit is mijn spektakelstuk gewordenWow…ga je deels invriezen of uitdelen op werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De taart lijkt op de foto kleiner dan in werkelijkheid
Lekker zeg met de sinaasappel schijfjes.
Wat een prachtige vorm. Heb je het 1 op 1 vervangen? En smaakt het ook anders?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik had verse slagroom over van kerst. Nogal wat, omdat de helft van onze afspraken niet doorging. Dus ik bakte een cake met slagroom in plaats van boter.
Zalig! Ik doe het nooit meer anders, denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De smaak is niet hee veel anders. Het is vooral luchtiger en zachter.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een prachtige vorm. Heb je het 1 op 1 vervangen? En smaakt het ook anders?
Dat wilde ik dus niet, en daarom ging ik op zoek naar andere opties. Aanrader dit!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:03 schreef AnneX het volgende:
Nooit aan gedacht dat boter vervangen kan worden door slagroom in baksels.
Hier ook een halve liter slagroom over. Dat ging in de koffie en naast appelgebak.
+ 1 kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oehhhh goddelijk!! Mag ik het recept?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:40 schreef Hupje het volgende:
Mijn lunch vandaag waren verse kaneelbroodjes![]()
[ afbeelding ]
Top! A moet voorlopig koemelk vrij eten dus dit is een toprecept.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:52 schreef Hupje het volgende:
@:Vicky Er zijn vast betere recepten, maar deze is voor ons allergie-proof en ook goed te doen
Fruit wellicht, dus:quote:Op zondag 4 februari 2024 21:27 schreef Vicky het volgende:
Vraag aan jullie meesterbakkers..
Mijn dochter moest voor school een enquête maken welke smaak bonbons klanten misten. Het meest genoemd is stroopwafel. Wat zou een goede tegenhanger zijn zodat het niet veel te zoet wordt?
Was een idee van @golfer omdat de cake die ik paar weken daarvoor met zelfde meel bakte nogal ingezakt was.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:25 schreef AnneX het volgende:
@:Blues wat slim om brownies als muffins te bakken! Scheelt snij- en brokkelwerk uit een bakblik van 15x15 . Die ga ik onthouden. 👍🏼
Plus theelepel bakpoeder misschien? 😇quote:Op zondag 4 februari 2024 22:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Was een idee van @:golfer omdat de cake die ik paar weken daarvoor met zelfde meel bakte nogal ingezakt was.
Geef ik ook nog door. Dank!quote:Op maandag 5 februari 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Plus theelepel bakpoeder misschien? 😇
@:Vicky je hebt al wat antwoorden.
Een vleugje kardemom met pure chocola is een lekkere.
Nooit van gehoord, lijkt me erg lekker!quote:Op zondag 11 februari 2024 14:52 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had gecondenseerde melk over en kon daar heel makkelijk sequilhos mee maken.
[ afbeelding ]
Lekker wel! Ze smelten inderdaad een beetje als je ze niet te snel op eet.
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:24 schreef Blues het volgende:
Ik ga straks de stickytoffee-appeltraybake van Yvette van Boven maken
Recept stond zaterdag in de VKquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.
Deze: https://www.volkskrant.nl(...)toffeesaus~b771ba26/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die zoek ik meteen even op! Had nog een projectje nodig om deze week samen met kind te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen![]()
Was wat aan de zurige kant maar daar hou ik wel van. Door de glace wordt ie wat minder zuur. De combinatie was echt ontzettend lekker.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:57 schreef Molo het volgende:
Ziet er fantastisch uit, klinkt ook als een héle lekkere combinatie van smaken en texturen
Succes met de wedstrijd!
Nu met glacagequote:Op woensdag 28 februari 2024 19:53 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dochter gaat meedoen met de Jeugd vak bakwedstrijd. Ze heeft op school weer geoefend en dat mocht mee naar huis heeeeeel vervelend
Het is een sloffenbodem met gele room daarop een lemon curd, een frambozen cremeaux en lemen mousse.
Er komt nog een rode spiegel glacage overheen. Daar had ze op school geen tijd meer voor.
Bijna zonde om op te etenquote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:52 schreef Blues het volgende:
Werkelijk in 1 keer goed gelukt en zaaaaliggeproefd met wat vanille-ijs met de stickysaus er overheen
![]()
Recept:Dit ziet er uit als iets wat ik ook moet maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
De vraag is: kun je dat?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als iets wat ik ook moet maken.![]()
Waarom zou hij dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vraag is: kun je dat?
Fraaaaaiii @:Vicky
Ja.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vraag is: kun je dat?
Fraaaaaiii @:Vicky
Heel erg mooiquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nu met glacage
[ afbeelding ]
Met deze taart doet ze vandaag mee met de bakwedstrijd
En, hoe ging het?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nu met glacage
[ afbeelding ]
Met deze taart doet ze vandaag mee met de bakwedstrijd
Helaas niet in de prijzen gevallenquote:
😂 jij bedoelde Blues’ recept.quote:
Nee, dat gaat me niet lukken inderdaadquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 jij bedoelde Blues’ recept.
En ik begreep in snel lezen het Geweldige Baksel van de dochter van Vicky.
Excuus 😉
Er stonden echt prachtige creaties. Maar meedoen is nog altijd belangrijker dan winnen.quote:
Het is inderdaad toch al fantastisch dat ze zoiets neerzet en daar staat! Gewoon stoer om mee te doenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
Er stonden echt prachtige creaties. Maar meedoen is nog altijd belangrijker dan winnen.
Super leuk!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:54 schreef Hupje het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn komende lessen begrijpend lezen voor mijn groep 3 voorbereid.
Ze gaan een recept voor pitabroodjes lezen (en begrijpen natuurlijk) en uiteindelijk ook zelf maken.
[ afbeelding ]
Werkelijk in 1 keer goed gelukt en zaaaaliggeproefd met wat vanille-ijs met de stickysaus er overheen
![]()
Recept:Deze ga ik zondag maken voor bij Heel Holland BaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]wel een half recept, want we krijgen zaterdag ook al taart op een verjaardag.
Maar denk je dat ik de lichte basterdsuiker kan vervangen door donkere? Die heb ik namelijk nog, en de lichte gebruik ik eigenlijk nooit.
Ja joh, ik rommel ook altijd maar wat aan met de suikers die ik nog heb staan.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze ga ik zondag maken voor bij Heel Holland Baktwel een half recept, want we krijgen zaterdag ook al taart op een verjaardag.
Maar denk je dat ik de lichte basterdsuiker kan vervangen door donkere? Die heb ik namelijk nog, en de lichte gebruik ik eigenlijk nooit.
![]()
Recept:Dit is inderdaad hémels! Blijvertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pics or it didn't happen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
Oehhhh dat ziet er lekker uit! Heb je het recept van de stol?quote:Op zondag 31 maart 2024 16:41 schreef laziness het volgende:
Sinds ik met kerst zelf stol bakte weigeren mijn heren nog een stol in de winkel te kopen.
Paasstol werd het dus met zelfgemaakte spijs.
[ link | afbeelding ]
Suikerbrood ook voor bij de paasbrunch.
[ link | afbeelding ]
En wat moet je met alle paaseitjes?
Verwerken in een bananenbrood.
[ link | afbeelding ]
Nice!!quote:Op zondag 7 april 2024 09:17 schreef Hupje het volgende:
Klaar voor het verjaardagsbezoek van vandaag!
[ afbeelding ]
Op de tompoucetaart links moeten nog slagroomtoefjes. Maar aangezien ik het moet doen met plantaardige room wacht ik daar mee tot aan het serveren![]()
Rechts is een stroopwafeltaart (maar gemaakt met Punselie stroopkoekjes ivm allergie)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog eentje proeven…best 👍🏼quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:55 schreef Blues het volgende:
Wat een leuk werkje lijkt me dat ook
Smaakt het goed?
Ik heb vandaag twee bananenbroden gebakkenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:17 schreef Hupje het volgende:
Ik had bananen over en maakte bananenbrood. Maar die zit al in plakjes in de vriezer voor komende werkweek![]()
Kind van 9 maakte een cake. Zo leuk dat hij dat nu bijna helemaal zelf kan. Kaneelcake, net iets minder standaard.
Oeh, die ziet er fluffy uit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:53 schreef Blues het volgende:
Vorige week op de biomarkt in de kweektuin in Haarlem molenmix gekocht.
2 bananen erdoor geprakt.
Lekkerrrrr![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dank!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:10 schreef Molo het volgende:
1e vraag: ja
2e vraag: vraag terug, botercrème met gele room??
Botercreme bestaat uit alleen roomboter en poedersuiker. Botercreme met gele room is daar een variatie op. Maar om antwoord te geven op je vraag gewoon met de vlinder de boter en suiker kloppen totdat deze wit is en dan de gele room erdoor en nog even rustig kloppen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Parelhoofd het volgende:
[..]
Dank!
Ja (of banketbakkersroom) suiker en roomboter erbij en dan draaien maar
Wat gebruikte je voor kruiden? Is het meer de ontbijtkoek of de kruidkoek geworden?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Hupje het volgende:
De oven stond toch al aan, dus bakte ik iets wat ik al een poosje wilde proberen: ontbijtkoek.
Het resultaat smaakt prima, maar is niet vergelijkbaar met die van de bakker. Hij heeft wel de plakkerige buitenkant.
[ afbeelding ]
Buitenkant
[ afbeelding ]
Ik heb dit recept gebruikt. De smaak komt van speculaaskruiden en appelstroop.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:19 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat gebruikte je voor kruiden? Is het meer de ontbijtkoek of de kruidkoek geworden?![]()
Het ziet er fantastisch uit overigens!
Ik neem aan dat dit liedje heel hard op repeat stond?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:42 schreef Hupje het volgende:
Waar de oven eigenlijk voor aan stond:
rabarbercake!
[ afbeelding ]
Meestal maak ik crumble of crumble plaattaart als ik bak met rabarber, maar dit recept bevalt ook.
De cake is lekker 'moist' (vochtig klinkt zo... negatief)
[ afbeelding ]
Het woord dat je zoekt is smeuïgquote:Op zondag 19 mei 2024 19:42 schreef Hupje het volgende:
Waar de oven eigenlijk voor aan stond:
rabarbercake!
[ afbeelding ]
Meestal maak ik crumble of crumble plaattaart als ik bak met rabarber, maar dit recept bevalt ook.
De cake is lekker 'moist' (vochtig klinkt zo... negatief)
[ afbeelding ]
Die liet mijn vriend me wel horen toen de cake af was, jaquote:Op zondag 19 mei 2024 21:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit liedje heel hard op repeat stond?![]()
Dat jaquote:Op zondag 19 mei 2024 21:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Het woord dat je zoekt is smeuïgziet er lekker uit
Ik maak altijd deze zonder suiker. Amandelmeel kan je ook volledig bloem van maken.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:03 schreef Irri-tante het volgende:
Welk recept gebruiken jullie voor bannenbrood?
Ik heb er nu meerdere geprobeert en kom steeds terug op dat van Miljuschka, maar daar vind ik wel veel suiker rin zitten.
Ik heb ook die van Rutger gemaakt. Die vond ook nogal zwaar op de maag.
Ik doe altijd aanzienlijk minder suiker in die van Miljuschkaquote:Op zondag 2 juni 2024 15:03 schreef Irri-tante het volgende:
Welk recept gebruiken jullie voor bannenbrood?
Ik heb er nu meerdere geprobeert en kom steeds terug op dat van Miljuschka, maar daar vind ik wel veel suiker rin zitten.
Ik heb ook die van Rutger gemaakt. Die vond ook nogal zwaar op de maag.
Dat vind ik wel vaker lastig met di na en met chocolade van niet gaar tot aan de droge kant gaat zo snel!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:00 schreef Blues het volgende:
Voor op t werk een chocoladecake met stukjes gebakken (dubbele hoeveelheid in een groot blik).
Wat aan de droge kant, dus doorspoelen met een bak koffie
[ link | afbeelding ]
Foto helaas niet meer te zienquote:Op zondag 9 juni 2024 14:00 schreef Blues het volgende:
Voor op t werk een chocoladecake met stukjes gebakken (dubbele hoeveelheid in een groot blik).
Wat aan de droge kant, dus doorspoelen met een bak koffie
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |