abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2025 @ 13:09:13 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217419628
Paas ontbijt met stol en hot cross buns met pastry cream filling. Foto vergeten na het bakken helaas.

En om weg te geven maakte ik een chocolade cake met room en chocoladesaus en paas versiering.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217419758
Oei….alles en mn het laatste baksel O+
pi_217419989
@laziness :9

Ik maakte brioche brood.

pi_217664442
A l’improviste O+ De spar had Nederlandse aardbeien, ws. nog uit de kas en slim daarbij de schuitjes ernaast gelegd.
Tot mijn verbazing waren ze groot - liever heb ik kleine - en zoet!
De koelkast ruikt heerlijk naar aardbeien.
Toen deed ik er twee goede lepels lemon curd onder n de aardbeien erop.
Met slagroom.
Echt bakken gebeurt nog niet: er zijn nog wat dozen met o.a. keukenspullen om uit te pakken na de verhuizing.
pi_217665191
Mmm zalig 🍓🍓

Ik bakte een cake met koffiesmaak met meel vd molen de Zandhaas, boter en eieren erdoor en klaar.
Helft mee naar vrienden vanmiddag andere helft in plakjes in de vriezer :9

Foto vergeten, zag er wel goed uit :Y)
pi_217746006
Ik maakte kaneelbroodjes.
pi_217904248
Ik was jarig op vakantie en ga morgen weer voor t eerst naar werk.
Dus trakteren!
Met meel vd molen maakte ik een citroen-mascarpone cake en een appel-kaneel cake.

De 1e is anderhalf keer zo zwaar.

pi_217909439
Afgelopen weekend Sūkerlatten en Smulkoeke gemaakt. Smulkoeke is gewoon een sūkerlat met glazuur

pi_217909744
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:58 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend Sūkerlatten en Smulkoeke gemaakt. Smulkoeke is gewoon een sūkerlat met glazuur

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oehh goddelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217909778
Jongste dochter was jarig en oudste en ik maakten de taarten

Spongebiscuit met o.a. aardbeien, mascarpone

Mangokwarktaart (beetje valsgespeeld want van Dr. Oetker). Dochter heeft wel zelf de chocolade decoraties gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217911037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 10:43 schreef Vicky het volgende:
Jongste dochter was jarig en oudste en ik maakten de taarten

[ afbeelding ]
Spongebiscuit met o.a. aardbeien, mascarpone

[ afbeelding ]
Mangokwarktaart (beetje valsgespeeld want van Dr. Oetker). Dochter heeft wel zelf de chocolade decoraties gemaakt.
Ontzettend leuk! En vals spelen is soms ontzettend fijn en nodig!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 juni 2025 @ 15:29:55 #137
39237 crew  H_T
2733
pi_217912045
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:58 schreef Goitske het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat moeilijk, sūkerlatten?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_217915829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:29 schreef H_T het volgende:

[..]
Is dat moeilijk, sūkerlatten?
Nee ontzettend makkelijk!

Voor 2 ( ik verdubbel het recept altijd want maak dan beide soorten)

250 gram zelfrijzend bakmeel
130 gram witte basterdsuiker
25 gram zachte boter
1 theelepel gemalen anijszaad
50 ml melk
Half ei

Alles mengen en een bal van maken kan gewoon met de hand, ik doe het vaak met een deeghaak even in de machine

Verdeel in tweeėn, rol van allebei een een lange plak van anderhalve cm dik
Op een bakplaat met bakpapier 20 mij op 180 graden. Als hij lichtbruin kleurt bovenop is het goed, onderkant is dan al donkerder

Af laten koelen.
Als je ze luchtdicht verpakt blijven ze redelijk zacht, als je van de drogere versie houdt dan verpak je ze niet

En de smulkoeke is zelfde recept maar dan maak je een glazuur er op en gebruik je aardbei of framboos sap om het glazuur te kleuren (poedersuiker, klein beetje water en dan wat sap maak het niet te dun een dikker glazuur want het gaat anders te veel lopen)

Voor mij is het ook een stuk jeugd sentiment, ik kom uit het noorden en mis dit zo nu en dan echt nu ik in Apeldoorn woon, oranjekoek wat ze hier verkopen als oranjekoek is geen oranjekoek dus maak ik ook 1x in de paar jaar maar dat vind ik wat meer werk maar is het ook waard

[ Bericht 6% gewijzigd door Goitske op 11-06-2025 21:44:52 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 juni 2025 @ 12:24:11 #139
39237 crew  H_T
2733
pi_217919558
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:39 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nee ontzettend makkelijk!

Supertof, dank je wel! Ik koop vaak sükerlatten als ik weer eens in Friesland ben (want lekker) maar zelf maken scheelt een hoop reistijd. Dit recept moet ook relatief makkelijk even tussendoor kunnen op een regenachtige middag
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_217922337
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:24 schreef H_T het volgende:

[..]
Supertof, dank je wel! Ik koop vaak sükerlatten als ik weer eens in Friesland ben (want lekker) maar zelf maken scheelt een hoop reistijd. Dit recept moet ook relatief makkelijk even tussendoor kunnen op een regenachtige middag
Ja dit draai je even snel savonds bijvoorbeeld nog
pi_218075314
Eindelijk eens zo'n cake gebakken die Facebook me altijd laat zien.
1 vd vele variaties, ben heel benieuwd, staat nu in de oven.
Havermout/wortel/appel
/ei/honing/bakpoeder
/rozijnen/vanille-extract/walnoot :D

Klaar!
Best smakelijk, alleen hij valt wat uit elkaar, dus iets met de verhoudingen was niet helemaal oké.

woensdag 23 juli 2025 @ 21:32:17 #144
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218301497
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:04 schreef Blues het volgende:
Eindelijk eens zo'n cake gebakken die Facebook me altijd laat zien.
1 vd vele variaties, ben heel benieuwd, staat nu in de oven.
Havermout/wortel/appel
/ei/honing/bakpoeder
/rozijnen/vanille-extract/walnoot :D

Klaar!
Best smakelijk, alleen hij valt wat uit elkaar, dus iets met de verhoudingen was niet helemaal oké.
Misschien naar verhouding wat meer honing erin doen, dat lijkt me het bindmiddel in dit recept. Samen met het eigeel, maar ik zou zelf eerst kijken naar de honing..
Tś estįs dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')