abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220195363
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Top gedaan zeg!
En nu lekker klaar mee jij ^O^
Hij zei vanmiddag heb je nog koekjes. Uhmm nee ik ga niet meer bakken heb 2x 3 soorten gemaakt geloof yet wel
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:07:41 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220338504
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )

Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:15:58 #203
124676 RobertoCarlos
pi_220338556
Ik heb morgen trouwens mijn eerste bakery rave *O*

https://www.tiktok.com/@itsmayakhann/video/7614885298228497696
pi_220344510
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )

Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

[ afbeelding ]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:32:01 #205
124676 RobertoCarlos
pi_220345103
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap :s)

Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
pi_220360787
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap :s)

Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
Nou ik heb ook wel boeken dat ik denk joh je hebt het geschreven, tig x gelezen, je hebt een uitgeverij die nog dingen checken .. hoe kun je zoveel fouten in een boek hebben

Ik vind de recepten van jurino Ignacio van soul food ook heel erg leuk maar daar is het soms wel even bij opletten.
pi_220368512
Dit is even een foto van een paar jaar geleden maar wel een van de favorieten hier thuis met pasen.
Het recept is van @nigellalawson en ik heb hem ooit online gevonden. Het recept is ook glutenvrij. Ik dacht aangezien pasen er aan komt misschien een leuke

Paastaart recept van nigella lawson
Ingrediënten
Cake
250 gr chocolade (puur)
125 gr boter, kamertemperatuur
2 eieren
4 eidooiers
4 eiwitten
175 gr suiker (75 gram voor de eidooiers, 100 gr voor de eiwitten)
1 tl vanille-extract

Topping
125 gr chocolade (puur)
250 ml room
1 tl vanille extract

Decoratie
1 zakje met chocolade eieren

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180C
Bekleed de bodem van een springvorm met bakpapier en vet de zijkanten van de vorm NIET(!) in.
Smelt au-bain-marie de 250 gr chocolade met de boter en zet daarna apart om iets af te koelen
Klop ondertussen de 4 eiwitten op, voeg de 100 gr suiker toe en klop ze dan verder op tot stevige pieken.
Klop in een andere kom de 2 eieren en de 4 dooiers met de 75 gr suiker en de vanille op.
Vouw het chocolade-botermengsel er voorzichtig doorheen.
Doe ongeveer ¼ van het eiwitmengsel bij het chocoladebeslag en klop dit er even goed doorheen. Spatel daarna de rest van de eiwitten in 3 delen er voorzichtig doorheen tot een luchtig mengsel.
Doe het beslag in de springvorm en bak de cakebodem in 35-40 minuten gaar of totdat de cake goed gerezen is, gescheurd aan de randen en het midden van de cake stevig is.
Haal de cake uit de oven en laat hem afkoelen ìn de vorm op een rooster.
Het midden van de cake zal inzakken en verder losscheuren van de rand. Het is de bedoeling dat dit er zo uitziet, zodat het een “nest” kan worden, die je later gaat vullen. Raak dus niet in de stress, de cake is niet mislukt, het is juist de bedoeling dat er een grote krater in je cake komt.
Gedurende het afkoelen, zal de cake steeds verder inzakken.
Pas wanneer de cake volledig afgekoeld is haal je hem uit de vorm!
Plaats hem op een mooie schaal, als er stukjes afbreken, geen probleem, dus zet je er gewoon weer losjes op.

Smelt de chocolade au-bain-marie. Klop de slagroom met de vanille extract en vouw de iets afgekoelde chocolade er door. Vul de taart, plak stukjes weer vast en decoreer met eieren

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')