abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220195363
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Top gedaan zeg!
En nu lekker klaar mee jij ^O^
Hij zei vanmiddag heb je nog koekjes. Uhmm nee ik ga niet meer bakken heb 2x 3 soorten gemaakt geloof yet wel
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:07:41 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220338504
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )

Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:15:58 #203
124676 RobertoCarlos
pi_220338556
Ik heb morgen trouwens mijn eerste bakery rave *O*

https://www.tiktok.com/@itsmayakhann/video/7614885298228497696
pi_220344510
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )

Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

[ afbeelding ]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:32:01 #205
124676 RobertoCarlos
pi_220345103
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap :s)

Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')