De bakbijbel en koekjesbijbel zijn in de basis prima en een goede koop maar ik zelf ben niet helemaal weg van de compacte tekst en de manier van recepten opschrijven maar dat is heel persoonlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Bakkers, mijn kinderen zijn steeds meer aan de slag met baksels en ik wil wat boeken wegzetten in de keuken voor wat stimulans en variatie. Zag in de winkel de bakbijbel en koekjesbijbel. Doe ik daar een goede koop mee? Of hebben jullie andere tips? Mag ook in engels.
Die hele serie kookboeken zijn top.. makkelijk te volgen receptenquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:07 schreef laziness het volgende:
[..]
De bakbijbel en koekjesbijbel zijn in de basis prima en een goede koop maar ik zelf ben niet helemaal weg van de compacte tekst en de manier van recepten opschrijven maar dat is heel persoonlijk.
Laura’s bakery haar boeken zijn fijn vind ik. Vind haar niet vernieuwend qua recepten maar veel foto’s en een goede basis. De Goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson was lang een favoriet. Dat is meer dan enkel zoet.
Maar mijn echte favoriet is het complete bak kookboek van 20 jaar oudHet heeft ook hele sectie over wat is er fout gegaan als je baksel er zo uit ziet etc.
https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductImage
Welk recept is het?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:46 schreef laziness het volgende:
Dat bananenbrood is bij iedereen een hit. Familie, collega’s. Er gaat geen suiker in en je kan er allerlei restjes van wat je hebt liggen in gooien.
Marmer versie met met cacao en een restje reese’s peanut butter cup chips.
[ link | afbeelding ]
Grote is pindakaas pretzel.
Kleintjes met appel, kaneel en cranberry. Kind weigert altijd alles met cranberry’s maar dit at hij zo op.
[ link | afbeelding ]
Laura’s bakery heeft er veel. Waarvan ik verschillende die ik hier plaatste heb gemaakt.quote:
Dank!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Laura’s bakery heeft er veel. Waarvan ik verschillende die ik hier plaatste heb gemaakt.
Zoals de marmer versie, oreo, pindakaas pretzel.
https://www.laurasbakery.nl/10-bananenbrood-recepten/
Maar ik pak ook gewoon haar basisrecept en mik er dan in wat we in huis hebben aan noten e.d.
Ipv deels amandelmeel kan je ook enkel bloem gebruiken.
https://www.laurasbakery.nl/bananenbrood-basisrecept/
Deze is met appel, kaneel, cranberry’s en havermout.
https://enjoythegoodlife.(...)kaneel-en-cranberry/
Ziet er erg lekker uit!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had gisteren voor een halloweenfeestje een pompoentaart gebakken. Hier het recept.
[ afbeelding ]
Iedereen vond het erg lekker
Wauw! Wat een talentquote:Op maandag 6 november 2023 07:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ziet er erg lekker uit!
Dochter deed mee met de skills voor MBO leerlingen. Ze is 3e geworden met haar taart
[ afbeelding ]
ze vliegt straks naar Litouwen om mee te doen met een internationale bakwedstrijd
Als je dit kunt maken, dan zijn die paar scheurtjes echt totaal onbelangrijkquote:Op maandag 6 november 2023 13:59 schreef arvensis het volgende:
Ik heb sinds lange tijd ook weer in de keuken gestaan om een taart te maken. We hebben alvast Z’s 3e verjaardag gevierd, dus ik heb een prinsessentaart gemaakt.
Fondant is echt suuuper lastig, helaas zaten er ook scheurtjes in. Ach ja, hij was wel heel lekker. Gevuld met bosvruchten bavarois.![]()
[ afbeelding ]
Thanks! Het zou een hoop schelen als ik meer zou oefenen. Maar voor 1-2 taarten per jaar vond ik het ook meer dan prima.quote:Op maandag 6 november 2023 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je dit kunt maken, dan zijn die paar scheurtjes echt totaal onbelangrijk
Wat een kunstwerkje.
Wow super mooi!!quote:Op maandag 6 november 2023 13:59 schreef arvensis het volgende:
Ik heb sinds lange tijd ook weer in de keuken gestaan om een taart te maken. We hebben alvast Z’s 3e verjaardag gevierd, dus ik heb een prinsessentaart gemaakt.
Fondant is echt suuuper lastig, helaas zaten er ook scheurtjes in. Ach ja, hij was wel heel lekker. Gevuld met bosvruchten bavarois.![]()
[ afbeelding ]
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op woensdag 15 november 2023 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(brood ook hier?)
[ afbeelding ]
Zuurdesem, meergranen. Tien minuten voor ze de oven uit kwamen.
Derde batch -waarvan tweede gelukt- thuis, sinds we geen bakkerij meer hebben![]()
Zes broden vandaag. Hoog gehydrateerd, lange rijs.
Ik zocht, maar kon niet vindenquote:Op woensdag 15 november 2023 16:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken brood
Is dit al geweest?quote:Op maandag 6 november 2023 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Wow, prachtige taart heeft ze gemaakt, VickySucces in Litouwen gewenst voor haar.
Yep, ze is al weer terug. Niet gewonnen, maar wel een geweldige ervaring.quote:Op zondag 26 november 2023 15:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dit al geweest?
Vanmiddag een bakbox van hf gebruikt. Met een 40% reductie.
https://nl.pinterest.com/pin/564357397063551440/
Ook uitgedeeld aan nieuwe buren, die hard aan het klussen zijn.
Omdat wij met 2 zijn, is het allemaal wat veel snoepen. Er gaan vaker baksels naar de buren.
[ link | afbeelding ]
Als ze maar lekker zijn tochquote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
Kom ik aan met mijn kruidnoten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Niks mis mee.👍🏼quote:Op zondag 26 november 2023 16:08 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is je spijs mooi rondquote:Op zondag 3 december 2023 20:04 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
De uitgezakte werd als eerste aangesnedenSmaakte goed.
Ziet er heerlijk uitquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:30 schreef Hupje het volgende:
Morgen gaan we Sinterklaas vieren. Daar mag wat lekkers bij!
Voor het eerst gemaakt: gevulde speculaasstaaf. Niet zo strak als de foto's bij het recept, maar goed, als je hier te veel van eet, ga je er zelf ook zo uitzien, toch![]()
[ afbeelding ]
Doorsnijden doe ik pas op locatie. Misschien denk ik eraan om nog een foto te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |