quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
En heb je daarvoor ook een recept?quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
Ik heb mijn post aangepast.quote:Op zaterdag 8 april 2023 16:36 schreef AnneX het volgende:
Ja, lekker en leuk allemaal.
Doen jullie dan de recepten s.v.p. ook even linken? Please![]()
Want citroen…
Ik weet niet of zoiets is wat je zoekt, maar de Oreo taart van Laurasbakery viel hier goed in de smaak. In mijn tienerjaren maakte ik standaard 'Bram Bokkepoots chocoladetaart, uit het griezelkookboek van Roald Dahlquote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
https://thebigmansworld.com/death-by-chocolate-cake/quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
Beter, veel beter (om te zien).quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
Ik ga vandaag een tarte tatin met peer maken
Foto's volgen.
Oven te heet🤪🤪🤪[ afbeelding ]
@:golfer is nieuwe peren kopen![]()
Ik snap dit stukje in je tekst niet: "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter, veel beter (om te zien).![]()
Vanmiddag weer een variatie op appelplaattaart.
Eerst de bodem bladerdeeg rol voorgebakken, ruimschoots ingeprikt en met eigeel bestreken. Dat bolde alsnog op tot calzone proporties.
Laag banketbakkersroom ( uit pak shame on me ) met tl citroenessence over bodem.
Wat walnoten en snippers abrikoos erover.
De geschilde appel schijfjes - omgehusseld met 1 el fijne kristalsuiker + 1 tl koek/speculaaskruiden - erin gestoken. Mijn makkelijke schilde eerder niet. Vond mn.X ongemakkelijk happen. En verder gebakken.
Dit worden 6 stukken. Is maandag wel fini![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Éen verbrand stukje abrikoos.![]()
Ohhhh en het is zóóó lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.quote:
Het is een raadsel!quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap het stukje in je tekst "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.X
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ohhhh en het is zóóó lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.
Ik weet/ken mn. Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is een raadsel!
Met mn.X wordt de partner van Anne bedoeld, die vond het wat lastig happen. Maar wat een makkelijke schilde is, is mij ook volstrekt onduidelijk.
Oeh, zoute karamel staat nog op mijn lijstje.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.
In een koekenpan die in de oven kan gezouten caramel maken van bruine basterdsuiker, boter, theelepel maldonzout, theelepel kaneel.
Van 't vuur de peren met bolle kant er in drukken, met een stuk k&k rol bladerdeeg goed instoppen en in de oven.
(Niet te lang of te heet)
Even afkoelen, bord erop, omdraaien, klaar![]()
Dus geen gedoe met overgieten in ovenschalen en zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |