Vooralsnog wel.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit was mijn eerste grote appeltaart uit volgens mij dezelfde oven![]()
Ben er erg tevreden over, hopelijk jij ook.
[ link | afbeelding ]
Klein wereldje.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Kom net met scrollen door mijn app-afbeeldingen de oven tegen en idd exact dezelfde
Veel bakplezier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:52 schreef AnneX het volgende:
Er hoort een verhaaltje bij de bakbezigheden vandaag.
Ooit een silicone vorm gekocht via fb 😉 voor mini Bundt cakes (?)
Recept gevonden en opgeslagen ergens.
Gisteravond eindelijk eens diverse tientallen koek-, soep-, bakrecepten iets overzichtelijker gerangschikt op mijn manier.
Met diverse sites daarvoor als Evernote, Eat your Books etc. gaat mij niet goed af.
Affijn, kwam het recept weer tegen en dacht het te combineren met chocola ganache.
Veels te veel beslag en makkelijk ook 12 cupcakes erbij.
De pure chocolade (Verkade)) fijnmaken was gen succes met de braun hakselaar en de staafmixer. Die werd zo warm/heet, dat ik na en portie ben gestopt.
Gewoon de stukjes in het bad van Marie en dat duurde een goeie 20 min!![]()
En daarna bleef er z veel ganache over, dat mnAnneX op het idee kwam om het in de sushi vorm te doen en in de vriezer. Is het een goed idee? denken jullie.
Weggooienkan altijd nog…
De recepten: https://sallysbakingaddiction.com/mini-vanilla-pound-cakes/
En https://sallysbakingaddiction.com/chocolate-ganache/
De foto’s:Idd, weggooien kan altijd nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een werk weer! Maar je donuts (cakejes) zien er prachtig uit!
Heb je hier een recept van?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:58 schreef BillDauterive het volgende:
Ik had een havercake met cranberry's gebakken.
[ afbeelding ]
Het is super lekker en nog vegan ook.
Jazeker! Het recept komt van deze site, het enige verschil is dat ik geen honing, maar suiker heb gebruikt en in plaats van havermelk kokosmelk heb gebruikt. Dat smaakt zeker, maar je proeft de kokos niet terug. En de baktijd heb ik ietsjes lager gehouden, omdat ik niet van droge cake houd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:53 schreef Guppy het volgende:
[..]
Heb je hier een recept van?en wil je dat delen?
Ah, volgens mij heb ik alles in huisquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jazeker! Het recept komt van deze site, het enige verschil is dat ik geen honing, maar suiker heb gebruikt en in plaats van havermelk kokosmelk heb gebruikt. Dat smaakt zeker, maar je proeft de kokos niet terug. En de baktijd heb ik ietsjes lager gehouden, omdat ik niet van droge cake houd.
Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaatquote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:33 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ah, volgens mij heb ik alles in huismisschien morgen eens proberen. Dank!
Deze ziet er echt goed uitquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste kha taart!
Cheesecake met zelfgemaakte lemon curd.
Ik vind hem gelukt ook al ben ik het vanillaextract vergeten.
Wat is dat?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste kha taart!
Cheesecake met zelfgemaakte lemon curd.
Ik vind hem gelukt ook al ben ik het vanillaextract vergeten.
Vermoed ik hoor…😉quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:46 schreef maily het volgende:
[..]
Aha! Dank je. Had de term al eerder gezien maar dacht aan een typfoutje.
Taart waar je van afvalt.quote:
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Taart waar je van afvalt.
Koolhydraatarm idd.
Lijkt me lekker en niet heel ingewikkeldquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:46 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag Twee broden gebakken: https://deliciousmagazine(...)Xk683HDtbX6Lu4my1Xcc
1. in de ovenschalen een bakpapier eronder leggen. Dacht dat het er makkelijker zou
Uitkomen.
2. Vergeten de typische gaten erin te duwen bij het eerste brood.
Verder makkelijk te doen: [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat is zoetstof idd. Het heeft de structuur van fijne kristalsuiker. Je kan het ook vervangen voor een andere zoetstof of gewoon suiker gebruiken natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Top! Wat is erythritol, soort van zoetstof denk ik?
https://smittenkitchen.co(...)meal-raisin-cookies/quote:Op maandag 6 maart 2023 14:51 schreef Jimbo het volgende:
Fokkers en foksters, wie kan mij helpen
Ooit lang, lang geleden had ik een fuuuucking chill recept voor oatmeal chocolate chip cookies. (havermout koekjes met chocolade stukjes)
Nu heeft mn ex mn kookboekje ontvoerd een jaar of 3 terug en ik vertik het om haar te appen/bellen voor het recept.
Ik heb gister het recept van Nagi (recipetineat) geprobeerd. De koekjes waren erg lekker maar allejezus wat zat daar veel suiker in (250gr wit, 250gr bruin).
Heeft iemand hier toevallig een super lekker recept voor dit soort koekjes, maar dan met...zeg...de helft (minimaal?) minder suiker?
nice, ga ze binnenkort eens proberen te maken.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:49 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://smittenkitchen.co(...)meal-raisin-cookies/
Deze zijn mijn favoriete havermout koekjes...maar je kan altijd zelf minder suiker in doen!
Deze hekkal eens gepost hier na een keer zelf proberen. Met 130 gram suiker en gesmolten chocola, maar de chocola is optioneel. Was lekker en ook goede crunch! Wel geknoei met het plakken der koekjes.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:51 schreef Jimbo het volgende:
Fokkers en foksters, wie kan mij helpen
Ooit lang, lang geleden had ik een fuuuucking chill recept voor oatmeal chocolate chip cookies. (havermout koekjes met chocolade stukjes)
Nu heeft mn ex mn kookboekje ontvoerd een jaar of 3 terug en ik vertik het om haar te appen/bellen voor het recept.
Ik heb gister het recept van Nagi (recipetineat) geprobeerd. De koekjes waren erg lekker maar allejezus wat zat daar veel suiker in (250gr wit, 250gr bruin).
Heeft iemand hier toevallig een super lekker recept voor dit soort koekjes, maar dan met...zeg...de helft (minimaal?) minder suiker?
'' ps meisje, ik hoorde dat jij heel lekker koekjes kan bakken?''quote:Op maandag 6 maart 2023 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze hekkal eens gepost hier na een keer zelf proberen. Met 130 gram suiker en gesmolten chocola, maar de chocola is optioneel. Was lekker en ook goede crunch! Wel geknoei met het plakken der koekjes.
https://www.culy.nl/recepten/zweedse-havermoutkoekjes/
Of je dm't ff het nummer van je ex. Dan regel ik het recept voor je.
Hij zit nu in de ovenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:03 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat
Ik koop kant en klare drups van Callebautquote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:11 schreef AnneX het volgende:
Laiverds…hoe doen jullie die keiharde pure chocolade klein maken?
Laatste x heb ik het in het bad van Marie gedaan.
Nu wil ik die chocolade chippies koekjes maken, die hierboven worden genoemd.
Nu bedacht ik mij dit. En dat kost ook nog moeite.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kweenie.quote:
Jemig, na een uur op 160c zou het er niet zo uit moeten zien. Is je oven kapot?quote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Met een sateprikker gecontroleerd en nog 10 minuten omdat er nog beslag aan zat.
Leek goed, daarna![]()
Na een kwartier gestort, met dit resultaat.
Dacht ik toch, h.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, na een uur op 160c zou het er niet zo uit moeten zien. Is je oven kapot?
Wat jammerquote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Met een sateprikker gecontroleerd en nog 10 minuten omdat er nog beslag aan zat.
Leek goed, daarna![]()
Cake altijd op 170 en 50 minuten.quote:
Dit is mij ook nog nooit geluktquote:Op maandag 13 maart 2023 01:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Cake altijd op 170 en 50 minuten.
Ben een held in misbaksels maken maar zelfs mij lukt dit niet hoor met dezelfde oven
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik bakte vandaag brownie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is heerlijk, beetje smeug, luchtig.
En gemaakt met zwarte bonen!
Ik heb deze ook wel eens gebakken en die zakte niet in. Ik gebruik bij bakken van cakes en taarten eigenlijk altijd onder- en bovenwarmte. Misschien maakt dat toch verschil.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:49 schreef BillDauterive het volgende:
Ik wil vandaag een salted caramel cake maken die ik al vaker gemaakt heb. Deze: https://www.culy.nl/recepten/salted-caramel-cake/
Het enige probleem is dat deze cake bij mij steeds inzakt. Dat is wel lekker, maar ziet er niet uitMijn andere cakes zakken nooit in. Wat gaat hier fout? Moet ik meer bloem gebruiken? Ik bak normaal op hetelucht, maar wil nu onder- en bovenwarmte gebruiken, omdat dat ook schijnt te helpen.
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cakequote:
Weet je hetquote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cake![]()
Heb je na die extra 10 minuten nog een keer met een satprikker gecontroleerd? Ik heb wel eens gehad dat die nat/ongaar bleef, en dat m'n baksel (cake of brood, weet niet meer waar dit om ging) uiteindelijk 2x zo lang in de oven heeft gezeten als het recept. Bij brood gebruik ik kloppen/ een vleesthermometer, bij cake een satprikker. Tijd is niks, voelen/testen is alles.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Leek goed, daarna![]()
Wat zijn het?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Dat waren chocolade chip havermout koekjesquote:
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef Jimbo het volgende:
Vandaag brownies gemaakt.
Viesdik binnenkort...[ afbeelding ]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terugquote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?
Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideequote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingredintenquote:Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terug
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.quote:Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideeAl waren ze vast mega chill en zou niemand weten dat er bruine bonen in zaten
Ja die idd, vr van gezond maar zo lekker hahaquote:Op zondag 26 maart 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingredinten
[..]
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?quote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
https://www.ah.nl/allerha(...)warte-bonen-browniesquote:Op maandag 27 maart 2023 11:55 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?
quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
En heb je daarvoor ook een recept?quote:Op zondag 2 april 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
Heerlijke Italiaanse bitterkoekjes gebakken. Ze zijn Goddelijk.
[ afbeelding ]
Ik heb mijn post aangepast.quote:Op zaterdag 8 april 2023 16:36 schreef AnneX het volgende:
Ja, lekker en leuk allemaal.
Doen jullie dan de recepten s.v.p. ook even linken? Please![]()
Want citroen…
Ik weet niet of zoiets is wat je zoekt, maar de Oreo taart van Laurasbakery viel hier goed in de smaak. In mijn tienerjaren maakte ik standaard 'Bram Bokkepoots chocoladetaart, uit het griezelkookboek van Roald Dahlquote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
https://thebigmansworld.com/death-by-chocolate-cake/quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een 15-jarige die graag chocoladetaart voor haar verjaardag wil, maar dan wel iets cake-achtigs en geen mousse.
Heeft iemand een goed recept?
Beter, veel beter (om te zien).quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
Ik ga vandaag een tarte tatin met peer maken
Foto's volgen.
Oven te heet🤪🤪🤪[ afbeelding ]
@:golfer is nieuwe peren kopen![]()
Ik snap dit stukje in je tekst niet: "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter, veel beter (om te zien).![]()
Vanmiddag weer een variatie op appelplaattaart.
Eerst de bodem bladerdeeg rol voorgebakken, ruimschoots ingeprikt en met eigeel bestreken. Dat bolde alsnog op tot calzone proporties.
Laag banketbakkersroom ( uit pak shame on me ) met tl citroenessence over bodem.
Wat walnoten en snippers abrikoos erover.
De geschilde appel schijfjes - omgehusseld met 1 el fijne kristalsuiker + 1 tl koek/speculaaskruiden - erin gestoken. Mijn makkelijke schilde eerder niet. Vond mn.X ongemakkelijk happen. En verder gebakken.
Dit worden 6 stukken. Is maandag wel fini![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en verbrand stukje abrikoos.![]()
Ohhhh en het is z lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.quote:
Het is een raadsel!quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap het stukje in je tekst "Mijn makkelijke schilde eerder niet" en de ongemakkelijke happen van mn.X
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ohhhh en het is z lekker. Ik freestyle het tegenwoordig, want ik hou meer van een cake-achtige bodem. Ik wil het nog een keer maken met ananas.
Ik weet/ken mn. Xquote:Op zaterdag 15 april 2023 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is een raadsel!
Met mn.X wordt de partner van Anne bedoeld, die vond het wat lastig happen. Maar wat een makkelijke schilde is, is mij ook volstrekt onduidelijk.
Oeh, zoute karamel staat nog op mijn lijstje.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze is ook zoooo makkelijk, gemaakt op de Michel Roux manier.
In een koekenpan die in de oven kan gezouten caramel maken van bruine basterdsuiker, boter, theelepel maldonzout, theelepel kaneel.
Van 't vuur de peren met bolle kant er in drukken, met een stuk k&k rol bladerdeeg goed instoppen en in de oven.
(Niet te lang of te heet)
Even afkoelen, bord erop, omdraaien, klaar![]()
Dus geen gedoe met overgieten in ovenschalen en zo
Ziet er goed uit, Anne!quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter, veel beter (om te zien).![]()
Vanmiddag weer een variatie op appelplaattaart.
Eerst de bodem bladerdeeg rol voorgebakken, ruimschoots ingeprikt en met eigeel bestreken. Dat bolde alsnog op tot calzone proporties.
Laag banketbakkersroom ( uit pak shame on me ) met tl citroenessence over bodem.
Wat walnoten en snippers abrikoos erover.
De geschilde appel schijfjes - omgehusseld met 1 el fijne kristalsuiker + 1 tl koek/speculaaskruiden - erin gestoken. Mijn makkelijke schilde eerder niet. Vond mn.X ongemakkelijk happen. En verder gebakken.
Dit worden 6 stukken. Is maandag wel fini![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en verbrand stukje abrikoos.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |