quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik bakte vandaag brownie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is heerlijk, beetje smeuïg, luchtig.
En gemaakt met zwarte bonen!
Ik heb deze ook wel eens gebakken en die zakte niet in. Ik gebruik bij bakken van cakes en taarten eigenlijk altijd onder- en bovenwarmte. Misschien maakt dat toch verschil.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:49 schreef BillDauterive het volgende:
Ik wil vandaag een salted caramel cake maken die ik al vaker gemaakt heb. Deze: https://www.culy.nl/recepten/salted-caramel-cake/
Het enige probleem is dat deze cake bij mij steeds inzakt. Dat is wel lekker, maar ziet er niet uitMijn andere cakes zakken nooit in. Wat gaat hier fout? Moet ik meer bloem gebruiken? Ik bak normaal op hetelucht, maar wil nu onder- en bovenwarmte gebruiken, omdat dat ook schijnt te helpen.
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cakequote:
Weet je hetquote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oef, dit is volgens mij de meest zielige foto die ik ooit heb gezien van een mislukte cake![]()
Heb je na die extra 10 minuten nog een keer met een satéprikker gecontroleerd? Ik heb wel eens gehad dat die nat/ongaar bleef, en dat m'n baksel (cake of brood, weet niet meer waar dit om ging) uiteindelijk 2x zo lang in de oven heeft gezeten als het recept. Bij brood gebruik ik kloppen/ een vleesthermometer, bij cake een satéprikker. Tijd is niks, voelen/testen is alles.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kweenie.
60 minuten op 160⁰.
Met een sateprikker gecontroleerd en nog 10 minuten omdat er nog beslag aan zat.
Leek goed, daarna![]()
Na een kwartier gestort, met dit resultaat.
Wat zijn het?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Dat waren chocolade chip havermout koekjesquote:
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
zijn ze weer hoor
Deeg is nu helaas opBinnenkort maar wat nieuw maken en invriezen, toch wel heel erg handig
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef Jimbo het volgende:
Vandaag brownies gemaakt.
Viesdik binnenkort...[ afbeelding ]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terugquote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welk deeg-recept gebruik je hiervoor?
Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideequote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingrediëntenquote:Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Oef, moet ik even goed denken. Was iig bijna meer suiker dan andere dingen, haha. Ik kom hier later even op terug
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.quote:Nice, al moet ik zeggen dat de naam mij laat denken dat ik ga huilen bij het ideeAl waren ze vast mega chill en zou niemand weten dat er bruine bonen in zaten
Ja die idd, vééééér van gezond maar zo lekker hahaquote:Op zondag 26 maart 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O wacht, dat is dat recept met duizend kilo suiker en wat andere ingrediënten
[..]
Verschillende mensen laten proeven zonder het vooraf te verklappen en iedereen vond het lekker.
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?quote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Ik moet zeggen dat de zwartebonenbrownie die ik laatst maakte echt naar meer smaakt en zeker niet onderdoet (voor ons) voor een gewone brownie. Meer eiwitten en iets minder snel viesdik dan hopelijk
https://www.ah.nl/allerha(...)warte-bonen-browniesquote:Op maandag 27 maart 2023 11:55 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant, heb je een recept voor die zwartebonen brownies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |