Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
3,6 Roentgen, not great, not terriblequote:Op zondag 27 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
Geiger tellers kosten tussen de 20 en de 100 euro mensen.
Even dimmen Sywertjequote:
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is voorjaarsvakantie dus zijn dochters zijn vrij en kunnen ze mooi samen skin. Prachtig weer hopelijk. Uitstekende timing
Gooi nog maar wat olie op het vuurquote:Russische patriarch noemt Oekraners 'krachten van het kwaad'
Het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk, patriarch Kirill, heeft de tegenstanders van het Russische leger in Oekrane "krachten van het kwaad" genoemd. In zijn zondagse preek verweet hij de Oekraense militairen dat ze de historische eenheid tussen beide lanen willen verbreken.
De Russisch-orthodoxe en de Oekraens-orthodoxe kerk hebben dezelfde geschiedenis. In 2018 splitste de Oekraens-orthodoxe kerk zich af. De aanleiding was de annexatie door Rusland van de Krim, in 2014, en de daarop volgende oorlog in Oost-Oekrane tussen pro-Russische separatisten en het Oekraense leger. Een deel van de gelovigen bleef trouw aan de Russisch-orthodoxe kerk.
https://nos.nl/collectie/(...)ens-belarus-oekraine
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.quote:Okay... hold on guys... hold on... this might be interesting...
OKAY GUYS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWS!
*Leest Tweet voor*
So, this person says blablablabla...
I cannot confirm this message but.... this person has worked for 'x', and lives in 'x' and seems to be a legit source.
*repost de gevonden tweet in een bericht startend met UNCONFIRMED*
Als je hem zijn gang laat gaan, dan gaat hij het volgende land op die manier bezetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Asschen_sukar het volgende: [..] Dan krijg je de patstelling, gaan we er 1 teruggooien en de hele wereld om zeep helpen. Of laten we het gaan onder de noemer, anders gaat iedereen los. Ga er maar aan staan, die beslissing.
Misschien hebben ze niet genoeg financien om een marathon uitzending met een desk en een presentator (a la Steve) te verzorgen?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ijshockey op NPO1, een zweverige film op NPO2 en de Scheepsjongens van bontekoe op NPO3
groot geworden hier tijdens coronaquote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Wertha het volgende:
Steve Lookner kan je als best omschrijven als..
[..]
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.
Fijn dat we nog altijd religie hebben om op terug te vallen als moreel kompas.quote:
Als er een niet-reizenadvies geldt, is dat toch een heel andere situatie?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?
Gelukkig zijn CNN en Al Jazeerah er nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ijshockey op NPO1, een zweverige film op NPO2 en de Scheepsjongens van bontekoe op NPO3
Ik heb er gisteren tien minuten naar kunnen kijken, daarna hield ik het niet meer vol.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Wertha het volgende:
Steve Lookner kan je als best omschrijven als..
[..]
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.
Zondag, dubbel tarief.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien hebben ze niet genoeg financien om een marathon uitzending met een desk en een presentator te verzorgen?
Ach kom, niet zeuren. De ijshockeyteams spelen netjes in het blauw en in het geel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ja maar dat is wel een andere situatie hequote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?
Ik denk dat ze bij Aliexpress binnenkort ook redelijk hard gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:42 schreef Usert het volgende:
Geigertellers waren bij de vorige kernramp binnen no time uitverkocht bij Conrad
Scherpschuttersgeweren..klinkt als dat ze er vanuit gaan dat het een lange oorlog wordt.quote:
Heb eigenlijk ook geen idee hoe groot de Russische luchtmacht nog is en of ze via de lucht nog een groter offensief in kunnen zetten. Je zou ook nog kunnen denken dat ze hele steden plat gooien zonder er gelijk kernbommen bij te halen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:39 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het is het enige wat 'ie lijkt te kunnen proberen. Over de grond lijken de troepen het niet te kunnen bolwerken vooralsnog.
als je ondertussen wat anders aan het doen bent is het prima. Af en toe een keer kijken als ie 'breaking news' roept en weer door.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren tien minuten naar kunnen kijken, daarna hield ik het niet meer vol.
Hold on, give me 20 seconds.... en vervolgens zit je 2 minuten te wachten of een halfslachtig bericht.
Rot ff op zeg
Ik ken iemand die vorige week jodiupillen heeft gekocht.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:42 schreef Usert het volgende:
Geigertellers waren bij de vorige kernramp binnen no time uitverkocht bij Conrad
Het volk heeft het recht te weten hoe Famke Louise en Dave Roelvink etc deze situatie bekijkenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zondag, dubbel tarief.
Denk dat de meeste “experts” nu wel geweest zijn op tv
De Paus is toch katholiek? Russen trekken daar als Orthodoxen vrij weinig van aan toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Heeft de Paus eigenlijk al gereageerd?
Nederland gaat echt niet vliegen boven Oekrane nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje. Wat als de russen een vrachtvliegtuig neerhalen met materiaal voor het Oekrainse leger die afkomstig is van Nederland
Is dit dan een aanval op een navo land, ook al gebeurde het in Oekraine?
Rusland wil helemaal niet onderhandelen, die willen gewoon dat Oekrane een vazalstaat word. Dat is dus geen onderhandeling.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dus de samenvatting van vanmiddag is dat Rusland wel wil onderhandelen, maar alleen met de kernwapens op scherp?
Dat is best een pittige positie
Nee, zie MH17 in 2014quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje. Wat als de russen een vrachtvliegtuig neerhalen met materiaal voor het Oekrainse leger die afkomstig is van Nederland
Ja, hij is naar de Russische ambassade geweest en heeft met Zelensky gesproken.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Op die manier is Duitsland ook een heel eind gekomen, steeds maar afwachten en aankijken van de rest.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je hem zijn gang laat gaan, dan gaat hij het volgende land op die manier bezetten.
Dat zou wel een verrassing zijn, omdat dat betekent dat ze stiekem al voorbij Oekrane zijn. Of ruimte-wapens hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar met bombardementen krijg je een gebied niet onder controle (heeft in WWII en elk conflict erna nooit dat effect gehad), dat kan toch echt alleen met boots on the ground. En dat laatste voor elkaar krijgt lijkt ze, als het uberhaupt al lukt, alleen tegen enorme Russische verliezen te lukken. Het is nog maar zeer de vraag of daar intern in Rusland ook steun voor is.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heb eigenlijk ook geen idee hoe groot de Russische luchtmacht nog is en of ze via de lucht nog een groter offensief in kunnen zetten. Je zou ook nog kunnen denken dat ze hele steden plat gooien zonder er gelijk kernbommen bij te halen.
Alsof je er wat aan hebt om te weten over hoeveel dagen dan wel uren je dood gaat aan kanker. Als het echt goed mis gaat ontsnap je als gewone burger niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij Aliexpress binnenkort ook redelijk hard gaan.
Ik heb ze al gegoogeld iig.
Want?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Scherpschuttersgeweren..klinkt als dat ze er vanuit gaan dat het een lange oorlog wordt.
Het luchtruim is dichtquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo lekker nostalgisch.quote:
Ik hoef ze niet te kopen, krijg ze gewoon thuisgestuurd hierquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vorige week jodiupillen heeft gekocht.
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
groot geworden hier tijdens corona
Onbegrijpelijk vind ik dat.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Onderhandelen met een pistool op je hoofd gericht ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal niet onderhandelen, die willen gewoon dat Oekrane een vazalstaat word. Dat is dus geen onderhandeling.
De situatie is anders, maar het ontbreken van een politieke en maatschappelijke antenne is hetzelfde imho. Ja, de Koning heeft verder toch weinig te vertellen sancties en hulpverzoeken, maar ik vind het heel bijzonder dat je denkt (als Koning) "ik ga lekker een weekje op wintersport".quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een niet-reizenadvies geldt, is dat toch een heel andere situatie?
De Paus bemoeit zich toch overal mee.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De Paus is toch katholiek? Russen trekken daar als Orthodoxen vrij weinig van aan toch?
Dat het luchtruim dicht is wil niet zeggen dat er geen russiche gevechtsvliegtuigen meer doorheen komen.quote:
De Suwalki Gap? Dat is NAVO gebied. Als Vladina daar wat doet gaat het los.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Zou Putin nog wat gaan doen bij dat kleine stukje Rusland boven Polen rondom Kaliningrad....
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik hoef ze niet te kopen, krijg ze gewoon thuisgestuurd hier
Toestel compleet met staartnummer en al in beeld.quote:
Jij weet blijkbaar niet waar je die dingen voor gebruikt.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alsof je er wat aan hebt om te weten over hoeveel dagen dan wel uren je dood gaat aan kanker. Als het echt goed mis gaat ontsnap je als gewone burger niet.
Gaat denk ik naar Polen en dan in Oekraense vrachtwagens de grens overquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die leg je onder je bed. En pak je makkelijk op bij een guerrillaoorlog.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Wertha het volgende:
[..]
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.
[ afbeelding ]
Ga dan ook niet wandelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ga je even een stukje wandelen, pakt Vladimir de kernkoppen erbij, doe eens niet
Nog meer gifjesmateriaalquote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Wertha het volgende:
[..]
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.
[ afbeelding ]
Wat is er op deze kaart te zien?quote:
Moeten ze wel op het goede vliegveld landen!quote:
Net iets te mooie dag om non-stop binnen te blijven, zelfs voor mijquote:
Misschien niet. Om straling te meten toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet waar je die dingen voor gebruikt.
No fly landen voor Rusland.quote:
Ja dat had ik dus ookquote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ga je even een stukje wandelen, pakt Vladimir de kernkoppen erbij, doe eens niet
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:13 schreef LTVDK het volgende:
Ben ik even weg en worden gelijk de kernwapens op scherp gesteld
Volgens mij komt het niet zo ver. Russen zoeken nu manieren om te overleggen. Oekrane stelt ze in staat zonder eisen aan tafel te zitten. Dit is een Russische verlies.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met wat er nu nog over is van het russische leger kan Turkije dat bijeenvegen. Voordat wij komen helpen is de het al afgelopen vermoed ik.
Die wind maakt het vieskoud andersquote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net iets te mooie dag om non-stop binnen te blijven, zelfs voor mij
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi welquote:
Dusquote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Die leg je onder je bed. En pak je makkelijk op bij een guerrillaoorlog.
Vanavond ook Nederlandquote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi wel
Tsja, hij doet maar. Ik lach om dat hele Koningshuis. Had het prima gevonden als 'ie de situatie even had aangekeken. Maar of 'ie nu veel toegevoegde waarde heeft als hij thuis op de bank gaat zitten wachten?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
De situatie is anders, maar het ontbreken van een politieke en maatschappelijke antenne is hetzelfde imho. Ja, de Koning heeft verder toch weinig te vertellen sancties en hulpverzoeken, maar ik vind het heel bijzonder dat je denkt (als Koning) "ik ga lekker een weekje op wintersport".
Idd het glibber gevoel heeft mij nooit verlaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:29 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb Poetin altijd een ratje gevonden, of eigenlijk een rat.
Maar volgens mij zit er een tumor in dat hoofd van werkelijk ongekende omvang.
Gaat vanavond pas in.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi wel
Mogelijk toch een onderschatting van de vechtlust en nationalisme van de Oekraners, en overschatting van de Russische moraal.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
Het zegt toch wel genoeg dat de Russen zo'n Kharkov op 60km van de Russiche grens nog altijd niet in de greep hebben. Je zou zeggen dat ze de Oekrainers alleen al op mankracht far outnumberen.
Ik heb anderhalf uur een rolstoel voortgeduwd. Geloof me, de koude wind was erg welkom.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die wind maakt het vieskoud anders
Ze hadden Putin uit moeten nodigen om in Kyiv te komen praten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Volgens mij komt het niet zo ver. Russen zoeken nu manieren om te overleggen. Oekrane stelt ze in staat zonder eisen aan tafel te zitten. Dit is een Russische verlies.
Ja, om te kijken in welk gebied je veilig bent, en in welk gebied niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien niet. Om straling te meten toch?
Lees op wiki dat Vlad 2 dochters heeft waarvan er eentje met een Nederlander getrouwd is. Hebben ook nog een tijd in Nederland gewoond, Voorschoten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er voedselcrisis komt en die nuke valt in Noord Holland dan overleef ik het wel
Omdat Turkije een NAVO land isquote:Op zondag 27 februari 2022 15:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat maakt het nou uit of Turkije betrokken raakt in dit conflict?
Van een veilig landje naar voetballen in een oorlogsgebied. Het leven kan raar lopenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
HERRES is gered! We kunnen opgelucht gaan ademhalen
Westerse landen zullen die oorlog dan ook niet beginnen en nee, het is geen keuze om je have en goed tee willen of beter te moeten beschermen als de ander je gaat aanvallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op die manier is Duitsland ook een heel eind gekomen, steeds maar afwachten en aankijken van de rest.
Kan me voorstellen dat de Westerse landen toch niet staan te springen om gelijk een atoomoorlog te beginnen, welke keuze je in deze ook maakt iedereen verliest.
Dat gebeurde pas toen de wandeling al onderweg was hequote:Op zondag 27 februari 2022 15:56 schreef Tengano het volgende:
Kernwapens staan op scherp en dan een wandelingetje gaan maken
Heb je tenminste wel een mooi wijds uitzicht over de polder wanneer de bommen vallenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:56 schreef Tengano het volgende:
Kernwapens staan op scherp en dan een wandelingetje gaan maken
Wishful thinkingquote:Op zondag 27 februari 2022 15:55 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Lees op wiki dat Vlad 2 dochters heeft waarvan er eentje met een Nederlander getrouwd is. Hebben ook nog een tijd in Nederland gewoond, Voorschoten.
Misschien spaart ie Nederland wel.
Ja, maar de rest van de NAVO heeft toch ook al diens luchtruim dichtgegooid? Ik snap dan niet wat er dan zo relevant aan is, want vooralsnog heeft Poetin geen plannen om Turkije binnen te vallen.quote:
Dit is gespeeld, Rusland kan inpakken!quote:
Maar Turkije raakt toch niet zelf betrokken bij het conflict? Volgens mij, maar misschien zit ik er enorm naast, is het voor afsluiten van de Bosporus al voldoende om een conflict tussen twee andere verdragspartijen als oorlog te bestempelen, ze hoeven niet zelf een oorlogsverklaring af te leveren.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat maakt het nou uit of Turkije betrokken raakt in dit conflict?
Het lijkt mij alleen maar goed dat Poetin verder gesoleerd raakt en dat het een gevalletje 'een tegen de rest' zal worden.
Ah..een avondklokje voor Russische vliegtuigen.quote:
Nou nou nou nouquote:Op zondag 27 februari 2022 15:57 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wishful thinking
Hij gaat alles en iedereen vernietigen
We moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit is gespeeld, Rusland kan inpakken!
Hoe sluiten ze dat eigenlijk af? Bedoel, als er zo'n Russisch marineschip vaart, gaat Turkije daar dan voor liggen met haar marine? Of hoe gaat dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar Turkije raakt toch niet zelf betrokken bij het conflict? Volgens mij, maar misschien zit ik er enorm naast, is het voor afsluiten van de Bosporus al voldoende om een conflict tussen twee andere verdragspartijen als oorlog te bestempelen, ze hoeven niet zelf een oorlogsverklaring af te leveren.
Dat klopt, zij erkennen nu dat in Oekrane zich een oorlog afspeelt. Maar dat is toch soort van heugelijk nieuws? Dan heeft Rusland een bondgenoot minder; we weten allen immers dat Erdogan graag met Poetin in een enkel bed sliep.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar Turkije raakt toch niet zelf betrokken bij het conflict? Volgens mij, maar misschien zit ik er enorm naast, is het voor afsluiten van de Bosporus al voldoende om een conflict tussen twee andere verdragspartijen als oorlog te bestempelen, ze hoeven niet zelf een oorlogsverklaring af te leveren.
Het gaat voornamelijk om het afsluiten van de Bosporus, daar zou Poeten wel eens apart op kunnen gaan reagerenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:57 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ja, maar de rest van de NAVO heeft toch ook al diens luchtruim dichtgegooid? Ik snap dan niet wat er dan zo relevant aan is, want vooralsnog heeft Poetin geen plannen om Turkije binnen te vallen.
Er zal geen deurtje inzitten vermoed ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe sluiten ze dat eigenlijk af? Bedoel, als er zo'n Russisch marineschip vaart, gaat Turkije daar dan voor liggen met haar marine? Of hoe gaat dat?
Misschien omdat je wat voorgeschiedenis mist die wij allemaal schijnen te missen omdat zulk nieuws de westerse media nauwelijks mocht bereiken? Poetin heeft al jaren lang dingen gezegd die wij helemaal niet weten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd het glibber gevoel heeft mij nooit verlaten.
Heb geen zwarte gezienquote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Al die "mensen van kleur" die het slachtoffer worden in Oekrane.
Mijn god, ze doet het gewoonquote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Stop er uit trekken.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe sluiten ze dat eigenlijk af? Bedoel, als er zo'n Russisch marineschip vaart, gaat Turkije daar dan voor liggen met haar marine? Of hoe gaat dat?
En waar gaat ie mee reageren? Een tweede oorlog die hij niet kan winnen?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om het afsluiten van de Bosporus, daar zou Poeten wel eens apart op kunnen gaan reageren
Kan je alvast wennen voor als we straks bij Rusland horenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die wind maakt het vieskoud anders
Is het mogelijk door deze afsluiting dat Poetin de oorlog zal verklaren aan Turkije? Dat lijkt me niet erg aannemelijk, aangezien zij momenteel hun handen vol hebben aan Oekrane.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om het afsluiten van de Bosporus, daar zou Poeten wel eens apart op kunnen gaan reageren
Jezus en de mannen die staan te vechten voor hun land zijn lucht, of zoquote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Zal voor de gehersenspoelde soldaat die Oekranne ingaat ook wel een deceptie zijn dat ze niet met joekbandjes worden binnengehaald. Winnen is n en dat vasthouden als overtuiging is anno nu een compleet ander verhaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
Het zegt toch wel genoeg dat de Russen zo'n Kharkov op 60km van de Russiche grens nog altijd niet in de greep hebben. Je zou zeggen dat ze de Oekrainers alleen al op mankracht far outnumberen.
Toch hebben ze wel gelijk, het is van de zotte. Om zo'n trein te zien waar alleen een donker gezin uitgehouden word, die waarschijnlijk ook gewoon in Oekrane woonden...quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
En dan? Die Russen varen wel door, boem is ho. Ik begrijp niet hoe ze dit concreet doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zal geen deurtje inzitten vermoed ik.
Dit is nep, toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Mijn schoenmoeder gaat daar dan baantjes zwemmen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Meer een gevalletje wishful thinkingquote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef Raap het volgende:
Putin oogt toch wat verward/ziekig in dat gesprek met z'n generaals
Lees wel veel berichten dat die de grens niet over mogen. Uit treinen naar polen gehaald worden omdat oekrainers voorrang hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Rond 14:00 uur landde er op Schiphol nog een Aeroflot toestel dat Dsseldorf als eindbestemming had.quote:
Op dit moment zou ik dat helaas niet eens meer uitsluiten gezien Vladdies vreemde sprongenquote:Op zondag 27 februari 2022 16:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waar gaat ie mee reageren? Een tweede oorlog die hij niet kan winnen?
Mwah zag dit eerder al op twitter. Donkere mensen moesten apart in een rij gaan staan en mochten ook lang niet verder. Ik bedoel, het is wel racisme ten top en gewoon walgelijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
dit soort mensen moeten ze echt in een cel gooienquote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Er staan toch ook blanke mensen buiten die treinen?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch hebben ze wel gelijk, het is van de zotte. Om zo'n trein te zien waar alleen een donker gezin uitgehouden word, die waarschijnlijk ook gewoon in Oekrane woonden...
Bij negeren van stopbevel wordt simpelweg de mijnen geactiveerd. De bosporus zit vol met mijnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel beeld gezien van al die mensen van kleur die tegen worden gehouden nee.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Als Rusland schiet op zo'n Turks schip die de doorgang belemmert, is art 5 getriggered.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij negeren van stopbevel wordt simpelweg de mijnen geactiveerd. De bosporus zit vol met mijnen.
Hij kan met zijn supermacht Oekrane niet eens laat. Laat staan Turkije.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Derde Wereldoorlog incoming.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rob de Wijk is ook helder...
Ja en die donkere mensen in dr trein worder verwijderd zodat een paar blanken erin kunnen. Zie je bin treinen en ook bij grensovergangen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Fargo het volgende:
[..]
Er staan toch ook blanke mensen buiten die treinen?
Hierboven een gekleurde meneerquote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Nou leg een flink vrachtschip voor een van die bruggen en er komt niks meer door.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan? Die Russen varen wel door, boem is ho. Ik begrijp niet hoe ze dit concreet doen.
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel beeld gezien van al die mensen van kleur die tegen worden gehouden nee.
Dat is natuurlijk geen racisme.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Fargo het volgende:
[..]
CNN zegt dat ze morgenochtend pas starten:quote:
quote:Ukraine-Russia talks will happen Monday, Ukrainian official says
From CNN's Matthew Chance and Tim Lister
Ukraine’s Deputy Interior Minister Evgeny Yenin says talks between Russian and Ukrainian delegations will take place Monday morning local time.
President Volodymyr Zelensky’s office said Belarus President Aleksander Lukashenko called the Ukrainian President earlier Sunday.
"The politicians have agreed that the Ukrainian delegation will meet with the Russian delegation without preconditions on the Ukrainian-Belarusian border, near the Pripyat River," his office said.
"Aleksander Lukashenko has taken responsibility for ensuring that all planes, helicopters and missiles stationed on the Belarusian territory will remain on the ground during the Ukrainian delegation's travel, meeting and return," the office continued.
https://edition.cnn.com/e(...)283d59bbe6d9f287b976
ohja? zoveel? laat eens zien danquote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Lees wel veel berichten dat die de grens niet over mogen. Uit treinen naar polen gehaald worden omdat oekrainers voorrang hebben.
Tuurlijk, maar laten we even nadenken over wat het meest urgente probleem daar nu is.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah zag dit eerder al op twitter. Donkere mensen moesten apart in een rij gaan staan en mochten ook lang niet verder. Ik bedoel, het is wel racisme ten top en gewoon walgelijk.
Das pech, vliegtuig aan de ketting.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:05 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]
Aeroflot heeft een GROOT probleem.
BIJ1 denkt ook, hoe kunnen we dit spinnen met never waste een crisis for our better good.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Klopt maar juist ook bij zo'n crises als dit gaan dit soort dingen heel erg spelen, als ze bij wnl al gaan zeggen 'maar deze mensen zien er zo uit als ons' dan merk weer hoe diep het zit bij sommige mensen. En het is wel weer super makkelijk om allerhande onderscheid te maken puur op kleur. We doen dat feitelijk nu weer. Oorlog in Syri vluchtelingen mogen er niet in, oorlog in Oekrane kom binnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:03 schreef Fargo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Het gaat hier echter alleen over Russische marineschepen die tegen gehouden gaan worden. Door Turkije.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou leg een flink vrachtschip voor een van die bruggen en er komt niks meer door.
Er hoeft geen schepen ingezet te worden als de mijnen al geactiveerd worden. Ze gaan met eigen risico erdoorheen varen en kans dat ze niet geraakt worden is 0,01%.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Rusland schiet op zo'n Turks schip die de doorgang belemmert, is art 5 getriggered.
Suspends…. Dus als alles weer voorbij is wordt het weer hersteld.quote:
Nee, het maakt uit of een land onderdeel is van Europa of niet. Echt, rot op met dit soort gelul.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar juist ook bij zo'n crises als dit gaan dit soort dingen heel erg spelen, als ze bij wnl al gaan zeggen 'maar deze mensen zien er zo uit als ons' dan merk weer hoe diep het zit bij sommige mensen. En het is wel weer super makkelijk om allerhande onderscheid te maken puur op kleur. We doen dat feitelijk nu weer. Oorlog in Syri vluchtelingen mogen er niet in, oorlog in Oekrane kom binnen.
Het zijn in beide gevallen mensen die vluchten voor een oorlog maar blijkbaar maakt het nog uit wat voor achtergrond en kleur je hebt.
Met fregatten. De vraag is natuurlijk of ze ook de confrontatie echt aangaan als de Russische marine zich meldt. Maar punt is, zodra de Russen dan de Turkse vloot aanvallen is dat een aanval op de NAVO.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan? Die Russen varen wel door, boem is ho. Ik begrijp niet hoe ze dit concreet doen.
Die Syrirs mochten er wel in want sinds vorige week woont er zo’n gezin naast onsquote:Op zondag 27 februari 2022 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar juist ook bij zo'n crises als dit gaan dit soort dingen heel erg spelen, als ze bij wnl al gaan zeggen 'maar deze mensen zien er zo uit als ons' dan merk weer hoe diep het zit bij sommige mensen. En het is wel weer super makkelijk om allerhande onderscheid te maken puur op kleur. We doen dat feitelijk nu weer. Oorlog in Syri vluchtelingen mogen er niet in, oorlog in Oekrane kom binnen.
Het zijn in beide gevallen mensen die vluchten voor een oorlog maar blijkbaar maakt het nog uit wat voor achtergrond en kleur je hebt.
Er worden hele gezinnen uit elkaar gerukt omdat de mannen moeten vechten etc,. maar de woke-crew weet het weer zo te spinnen dat de gekleurden toch echt het meeste te leiden hebben hoorquote:Op zondag 27 februari 2022 16:08 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Twitter is je vriend.
Maar als t niet in je belevingswereld past, gewoon doen alsof t fake is.
Ja. Dat is dus precies wat ik ook denk. Vandaar mijn vragen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Met fregatten. De vraag is natuurlijk of ze ook de confrontatie echt aangaan als de Russische marine zich meldt. Maar punt is, zodra de Russen dan de Turkse vloot aanvallen is dat een aanval op de NAVO.
Tsja, wat is protocol voor zulke vluchten die al in lucht zijn?quote:
Zijn er al f16's onderweg?quote:
Ja dat dusquote:Op zondag 27 februari 2022 16:09 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zie een filmpje van mensen die weg worden gehouden van een vertrekkende trein/metro.
Deze was nog net op tijd:quote:
Zal een F16 of F35 zich wel langszij melden binnen niet al te lange tijd.quote:
Tactisch en nuclearquote:Op zondag 27 februari 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
tactical nuclear strike incoming?
Ik ben zelf van kleur. De beelden van kinderen in Oekrane doen mij meer dan beelden uit Somali. Niet omdat ik een hekel heb aan mensen van kleur, maar omdat ik blanke/blonde kinderen en mensen associeer met de omgeving waarin ik leef. Dit zijn mij meer buren dan mensen in Afrika en daarom doet het me meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Teveel spelletjes spelen is niet goed voor je.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
Schitterend staaltje desinformatie met als doel verdeel en heers door dit aan veronderstelde neonazi sentimenten toe te willen dichten. Dat dan een politieke organisatie als BIJ1 dit dan gebruikt, maakt mij opnieuw duidelijk dat ze als "Usefull Idiot" de dingen nog niet goed bijeen hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:02 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Lees wel veel berichten dat die de grens niet over mogen. Uit treinen naar polen gehaald worden omdat oekrainers voorrang hebben.
Turkije mag conform het verdrag dat die toegang regelt de boel afsluiten bij oorlog in het gebied. Ze hebben het nu erkend als oorlog. Dat is al een flinke stap in de richting van partij kiezen. Afsluiten kan echt verregaande gevolgen hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is dus precies wat ik ook denk. Vandaar mijn vragen.
[ twitter ]
Ik heb t niet over t meest te lijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er worden hele gezinnen uit elkaar gerukt omdat de mannen moeten vechten etc,. maar de woke-crew weet het weer zo te spinnen dat de gekleurden toch echt het meeste te leiden hebben hoor.
Bijna net zo gek als Putin.
Ja, dat zien die racisten van Bij1 al jaren achter elke struikquote:Op zondag 27 februari 2022 16:15 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ik heb t niet over t meest te lijden.
Ikzie echter wel dat er onderscheid wordt gemaakt op.basis van huidskleur.
Oh ja en ik woke? Lol
Russisch roulettequote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Onderhandelen met een pistool op je hoofd gericht ja.
ook interessant die nederlandse airbus die een beetje racetracks boven polen vliegt.. die zal wel vol sensors en inlichtingen personeel zittenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:53 schreef spoilert het volgende:
De stingers zijn onderweg.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=477ff3
Dat bij1 t nu roept is niet echt gepast. Maar t gebeurt wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zien die racisten van Bij1 al jaren achter elke struik. Allez ies rassieme, het is hun verdienmodel
.
En bedankt heywoodu!'!!quote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Totdat de bom valt...quote:Op zondag 27 februari 2022 16:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik ga even douchen, eten maken en even gamen.
Hopelijk tot straks en anders was het leuk jullie te hebben gekend.
Ik vind het warrige beelden waaruit niet duidelijk is of deze mensen exclusief tegengehouden worden op grond van hun achtergrond (wat schandalig zou zijn als het zo is). Is er een vertaling of verdere duiding?quote:
Bovendien neemt Oekraine nu even alle shine bij Sylvana weg en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zien die racisten van Bij1 al jaren achter elke struik. Allez ies rassieme, het is hun verdienmodel
.
Ik kreeg gisteren beelden uit de eerste hand van kinderen in de schuilkelders. Vreselijk om te zien dat ze daar zitten terwijl ze eigenlijk niet eens begrijpen waarom ze daar moeten zitten, en niet kunnen spelen met hun speelgoed of met vriendjes.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben zelf van kleur. De beelden van kinderen in Oekrane doen mij meer dan beelden uit Somali. Niet omdat ik een hekel heb aan mensen van kleur, maar omdat ik blanke/blonde kinderen en mensen associeer met de omgeving waarin ik leef. Dit zijn mij meer buren dan mensen in Afrika en daarom doet het me meer.
Dat is misschien egocentrisch of wat dan ook, maar het heeft geen bal met racisme te maken.
Is niet duidelijk of die trein al volzat, of dat ze met opzet tegengehouden worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het warrige beelden waaruit niet duidelijk is of deze mensen exclusief tegengehouden worden op grond van hun achtergrond (wat schandalig zou zijn als het zo is). Is er een vertaling of verdere duiding?
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik ga even douchen, eten maken en even gamen.
Hopelijk tot straks en anders was het leuk jullie te hebben gekend.
Wat is het protocol als het luchtruim al dicht was bij opstijgen berhaupt? Dwingen tot landen en de piloot arresteren?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, wat is protocol voor zulke vluchten die al in lucht zijn?
Ze kunnen moeilijk andere route nemen ook
Dit is n van de nieuwe A330 MRTT's tankers, die zou daar NAVO toestellen aan het bijtanken kunnen zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
ook interessant die nederlandse airbus die een beetje racetracks boven polen vliegt.. die zal wel vol sensors en inlichtingen personeel zitten
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c44
Dat is wat jij aan de oppervlakte ziet en wat men je graag wil laten zien in zo'n filmpje. Geen achtergrond geen verder info helemaal niets. Wellicht stond iedereen netjes in de rij te wachten en eisten deze figuren een plekje. Wellicht zijn deze lui uit Wit-Rusland gezet door de dictator daar en onderweg naar Europa. Wellicht willen de Oekraeners controleren of zijn geen Oekraens burger zijn en in de dienstplicht moeten. Je weet het gewoon niet nav een kort filmpje...quote:Op zondag 27 februari 2022 16:15 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ik heb t niet over t meest te lijden.
Ikzie echter wel dat er onderscheid wordt gemaakt op.basis van huidskleur.
Oh ja en ik woke? Lol
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
quote:Bespreking tussen delegaties Oekrane en Rusland begonnen
Delegaties van Oekrane en Rusland zijn op de grens van Oekrane en Belarus met elkaar in gesprek. Dat wordt vanuit beide landen bevestigd. De bespreking vindt plaats in de Belarussische stad Gomel. Die plaats ligt niet ver van het drielandenpunt van Belarus, Rusland en Oekrane.
De Oekraense president Zelensky was in eerste instantie niet bereid om een delegatie naar Belarus te sturen, omdat ook vanuit dat land raketten op doelen in Oekrane zouden zijn afgevuurd.
https://nos.nl/collectie/(...)ens-belarus-oekraine
Voor de inval al op het jeugdjournaal, kinderen van 6 die les kregen over bommen granaten. Toen vroegen mijn kinderen waarom ik tranen in mijn ogen had. Geprobeerd het uit te leggen, maar ze zijn ook rond die leeftijd en voor hun is oorlog zoiets abstracts.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:18 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren beelden uit de eerste hand van kinderen in de schuilkelders. Vreselijk om te zien dat ze daar zitten terwijl ze eigenlijk niet eens begrijpen waarom ze daar moeten zitten, en niet kunnen spelen met hun speelgoed of met vriendjes.
Al zei ik dat meteen daarna tegen haar, en niet veel later stuurde ze een filmpje van wat kinderen die in die schuilkelder met een beetje speelgoed speelden. Ze probeerden er daar toch maar het beste van te maken.
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
CNN zegt dat ze morgenochtend pas starten:
[..]
Ze pakt die shine wel makkelijk terug gezien alle reacties hier. Je kan het ook gewoon negeren en je aandacht op belangrijkere zaken richten.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Bovendien neemt Oekraine nu even alle shine bij Sylvana weg en dat kan natuurlijk niet.
Dat is nogal veel.quote:
Tja zal ook gewoon een menselijk iets zijn om voorhang te geven aan gelijken/gelijkgestemden,wenselijk is het denk ik niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben zelf van kleur. De beelden van kinderen in Oekrane doen mij meer dan beelden uit Somali. Niet omdat ik een hekel heb aan mensen van kleur, maar omdat ik blanke/blonde kinderen en mensen associeer met de omgeving waarin ik leef. Dit zijn mij meer buren dan mensen in Afrika en daarom doet het me meer.
Dat is misschien egocentrisch of wat dan ook, maar het heeft geen bal met racisme te maken.
Lijkt me dat je dan al geen toestemming krijgt om op te stijgen. Doe je dat wel dan breng je alles wel best in gevaar. Wat jij vervolgens zegtquote:Op zondag 27 februari 2022 16:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat is het protocol als het luchtruim al dicht was bij opstijgen berhaupt? Dwingen tot landen en de piloot arresteren?
Ik vind het van Zelensky wel oprecht heel goed dat hij toch in bespreking gaat.quote:
Jemig, sterkte manquote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef damsco het volgende:
Heb paar jaar geleden nog in een vliegtuig van aeroflop gezeten toen ik via Moskou naar Thailand vloog. Komt zo toch wel dichtbij…
Zullen we het even over mij gaan hebben?
Getuigt niet echt van clubliefde als je nou de kuierlatten neemtquote:Op zondag 27 februari 2022 15:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Van een veilig landje naar voetballen in een oorlogsgebied. Het leven kan raar lopen
Ja zag net ook de peacemaker voorbij komen. Mooie naamgeving wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_nuclear_weapon
https://www.theguardian.c(...)-putin-sergei-lavrovquote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef Forbry het volgende:
Ik snap dat het (vooralsnog) een ver van hun bed show is, maar hebben Australi en NZ zich eigenlijk al over deze situatie uitgesproken? Weet iemand dat?
bij koerden zitten er nog wel een paar extra landjes tussen.. of bij de syriers/ethiopiers/afghanenquote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja zal ook gewoon een menselijk iets zijn om voorhang te geven aan gelijken/gelijkgestemden,wenselijk is het denk ik niet.
Ik zelf vind het bijzonder hoe groot dat effect is men reageert bijvoorbeeld heel anders op Oekraeners dan op pak hem beet Koerden, en zo veel verder weg wonen die niet.
Ik vind dat de prioriteit moet liggen op de slachtoffers van deze oorlog maar dan moeten we wel oppassen dat er niet allerlei andere onwenselijkheden ineens goedgepraat worden. Juist ten tijde van oorlog en crisis moet je dit soort zaken waarborgen en zeker niet stilzwijgen als je het ziet...
Ik vind het hartstikke wenselijk dat je eerst zorgt voor je buren en daarna pas voor mensen die verder weg wonen. Draagvlak is dan ook veel groter. Uitgangspunt moet altijd zijn opvang in de regio, wil niet zeggen dat wij niet moeten bijdrage voor die opvang.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja zal ook gewoon een menselijk iets zijn om voorhang te geven aan gelijken/gelijkgestemden,wenselijk is het denk ik niet.
Ik zelf vind het bijzonder hoe groot dat effect is men reageert bijvoorbeeld heel anders op Oekraeners dan op pak hem beet Koerden, en zo veel verder weg wonen die niet.
Ik vind dat de prioriteit moet liggen op de slachtoffers van deze oorlog maar dan moeten we wel oppassen dat er niet allerlei andere onwenselijkheden ineens goedgepraat worden. Juist ten tijde van oorlog en crisis moet je dit soort zaken waarborgen en zeker niet stilzwijgen als je het ziet...
Maak daar maar dagen van.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke wenselijk dat je eerst zorgt voor je buren en daarna pas voor mensen die verder weg wonen. Draagvlak is dan ook veel groter. Uitgangspunt moet altijd zijn opvang in de regio, wil niet zeggen dat wij niet moeten bijdrage voor die opvang.
Maar ik denk dat we de komende jaren wel wat anders aan ons hoofd gaan hebben dan de asielstroom vanuit Afrika en het Midden-Oosten.
Ik belde een paar jaar geleden nog met de Russische ambassade. OMGquote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef damsco het volgende:
Heb paar jaar geleden nog in een vliegtuig van aeroflop gezeten toen ik via Moskou naar Thailand vloog. Komt zo toch wel dichtbij…
Zullen we het even over mij gaan hebben?
Turkije is ook europaquote:Op zondag 27 februari 2022 16:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
bij koerden zitten er nog wel een paar extra landjes tussen.. of bij de syriers/ethiopiers/afghanen
Wordt er gecontroleerd over welke landen je van plan bent te vliegen om toestemming te krijgen voor opstijgen?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dan al geen toestemming krijgt om op te stijgen. Doe je dat wel dan breng je alles wel best in gevaar. Wat jij vervolgens zegt
Mijn vermoede is dat dat wel gaat gebeuren, ze zien nu hoe sterk ze staan, dat is wat Oekraine hun Russische broeders aantoont.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is nogal veel.
Dat betekent dat Rusland's verdediging op dit moment behoorlijk verzwakt is.
Tijd om Poetin uit te schakelen.
(Nee, ik begrijp dat dit natuurlijk niet gaat gebeuren).
Dit ging om donkere mensen uit Oekrane in dat filmpje praten ze dezelfde taal als de witte mensen. Dus ze horen bij die groep.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke wenselijk dat je eerst zorgt voor je buren en daarna pas voor mensen die verder weg wonen. Draagvlak is dan ook veel groter. Uitgangspunt moet altijd zijn opvang in de regio, wil niet zeggen dat wij niet moeten bijdrage voor die opvang.
Maar ik denk dat we de komende jaren wel wat anders aan ons hoofd gaan hebben dan de asielstroom vanuit Afrika en het Midden-Oosten.
Ik heb ooit keihard geneukt met een Russische. Nu zou ik haar keihard boycotten.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:25 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik belde een paar jaar geleden nog met de Russische ambassade. OMG
Ik denk het niet, was ook wel vrij abrupt van Nederland.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wordt er gecontroleerd over welke landen je van plan bent te vliegen om toestemming te krijgen voor opstijgen?
Ik heb het over de situatie dat het luchtruim van het vertrekpunt niet dicht is voor Russische vliegtuigen.
Ligt er aan waar je woont. Ik woon tussen Eindhoven Airport en Volkel in. Ik denk dat een paar pilletjes me niet gaan helpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:27 schreef Anton91 het volgende:
Ik vraag mij af of het zin heeft om Kaliumjodide (jodium) tabletten te kopen
Dat is een tankvliegtuig, hierbij kunnen andere vliegtuigen dus in de lucht bij tankenquote:Op zondag 27 februari 2022 16:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
ook interessant die nederlandse airbus die een beetje racetracks boven polen vliegt.. die zal wel vol sensors en inlichtingen personeel zitten
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c44
en MMF18 is net in keulen geland en die volgde hetzelfde vliegpatroon
Ik nu nog, ok nu even niet, met een Oekraense. Beste wat me ooit is overkomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb ooit keihard geneukt met een Russische. Nu zou ik haar keihard boycotten.
Volgens mij was de bedoeling dat deze hier bleefquote:Op zondag 27 februari 2022 16:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
verplaatsing van deze reeks mogelijk?
Wij Germanen weten wel van wanten.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Poroshenko op CNN: Ze hebben vooral behoefte aan flack jackets, helmen, stingers e.d. en javelins e.d.
Dus precies wat NL en D sturen.
Daar zijn de meningen wel wat over verdeeld.. ik vind zelf in ieder geval niet in zijn geheel. En EU-waardig volstrekt niet.quote:
Interessante vraag inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben benieuwd of Polen nu vind dat vluchtelingen over de EU verdeeld moeten worden.
Die is toch al een paar jaar weer terug nar rusland?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:28 schreef HeatWave het volgende:
De dochter van Putin zal wel in dat toestel zitten dat net ff te laat was, toch link.
Dan versplintert onze stootkrachtquote:Op zondag 27 februari 2022 16:28 schreef murp het volgende:
[..]
Volgens mij was de bedoeling dat deze hier bleef
Big Brother heeft ook een eigen subforum. Just sayin'.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:28 schreef LTVDK het volgende:
De oorlog heeft zijn eigen subforum, dan is het nu dus echt serieus
Ow geen idee, ik las hier net ergens dat ze hier zou wonenquote:Op zondag 27 februari 2022 16:29 schreef murp het volgende:
[..]
Die is toch al een paar jaar weer terug nar rusland?
Hij zal dat zien als een enorme provocatie, meer kernkoppen zullen in paraatheid worden gebrachtquote:Op zondag 27 februari 2022 16:30 schreef Tengano het volgende:
Ben beniewd hoe Poetin gaat reageren nu er ook nog een nieuw subforum is gecreeerd
dan mag dit draadje dna ook wel heen :-)quote:Op zondag 27 februari 2022 16:30 schreef Tengano het volgende:
Ben beniewd hoe Poetin gaat reageren nu er ook nog een nieuw subforum is gecreeerd
https://www.ad.nl/binnenl(...)oorschoten~ab782c5b/quote:Op zondag 27 februari 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow geen idee, ik las hier net ergens dat ze hier zou wonen.
quote:Volgens jagende Britse tabloids zou Maria Poetina, de 29-jarige dochter van de Russische president, Nederland zijn ontvlucht na de ramp met vlucht MH17. De Daily Mirror beweert dat Poetina en haar Nederlandse vriend Jorrit Faassen (33) niet meer in Voorschoten zijn gezien sinds vorige week donderdag, de dag dat vlucht MH17 is neergestort in het Oosten van Oekrane. Anderen beweren dat het peperdure penthouse al veel langer niet meer door het stel wordt bewoond.
Victor Schildkamp, Coen Brandhorst 25-07-14, 14:01 Laatste update: 09-05-16, 19:01 Bron: AD
Naar het subforum OOR?quote:
Stuur je een kaartje als je in Zuid Amerika aangekomen bent?quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 16:30 schreef Tengano het volgende:
Marsquote:Op zondag 27 februari 2022 16:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En waar wil je heen dan?
OK, check.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:32 schreef murp het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oorschoten~ab782c5b/
https://www.ad.nl/buitenl(...)oorschoten~a6d72d78/
[..]
Ik denk dat je nu twee reeksen krijgt:quote:Op zondag 27 februari 2022 16:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan mag dit draadje dna ook wel heen :-)
maar had het al geschreven , raar dat er geen apart stukje is hier voor
Oh bestaat dat nogquote:Op zondag 27 februari 2022 16:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Big Brother heeft ook een eigen subforum. Just sayin'.
En wat als China en Taiwan plus Amerika in een conflict raken ?quote:
Mag hopen dat dat niet live is, zou nou echt heel slim zijn om tijdens onderhandelingen te doenquote:
Dat zien we dan welquote:Op zondag 27 februari 2022 16:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En wat als China en Taiwan plus Amerika in een conflict raken ?
Afrika?quote:Op zondag 27 februari 2022 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarheen dan? Je bent overal fucked bij een nucleaire oorlog.
Lijken serieuze raketten te zijn… Iemand een idee wat dit zijn?quote:
Ng nietquote:
Nog niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |