Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
3,6 Roentgen, not great, not terriblequote:Op zondag 27 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
Geiger tellers kosten tussen de 20 en de 100 euro mensen.
Even dimmen Sywertjequote:
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is voorjaarsvakantie dus zijn dochters zijn vrij en kunnen ze mooi samen skin. Prachtig weer hopelijk. Uitstekende timing
Gooi nog maar wat olie op het vuurquote:Russische patriarch noemt Oekraners 'krachten van het kwaad'
Het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk, patriarch Kirill, heeft de tegenstanders van het Russische leger in Oekrane "krachten van het kwaad" genoemd. In zijn zondagse preek verweet hij de Oekraense militairen dat ze de historische eenheid tussen beide lanen willen verbreken.
De Russisch-orthodoxe en de Oekraens-orthodoxe kerk hebben dezelfde geschiedenis. In 2018 splitste de Oekraens-orthodoxe kerk zich af. De aanleiding was de annexatie door Rusland van de Krim, in 2014, en de daarop volgende oorlog in Oost-Oekrane tussen pro-Russische separatisten en het Oekraense leger. Een deel van de gelovigen bleef trouw aan de Russisch-orthodoxe kerk.
https://nos.nl/collectie/(...)ens-belarus-oekraine
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.quote:Okay... hold on guys... hold on... this might be interesting...
OKAY GUYS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWS!
*Leest Tweet voor*
So, this person says blablablabla...
I cannot confirm this message but.... this person has worked for 'x', and lives in 'x' and seems to be a legit source.
*repost de gevonden tweet in een bericht startend met UNCONFIRMED*
Als je hem zijn gang laat gaan, dan gaat hij het volgende land op die manier bezetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Asschen_sukar het volgende: [..] Dan krijg je de patstelling, gaan we er 1 teruggooien en de hele wereld om zeep helpen. Of laten we het gaan onder de noemer, anders gaat iedereen los. Ga er maar aan staan, die beslissing.
Misschien hebben ze niet genoeg financien om een marathon uitzending met een desk en een presentator (a la Steve) te verzorgen?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ijshockey op NPO1, een zweverige film op NPO2 en de Scheepsjongens van bontekoe op NPO3
groot geworden hier tijdens coronaquote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Wertha het volgende:
Steve Lookner kan je als best omschrijven als..
[..]
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.
Fijn dat we nog altijd religie hebben om op terug te vallen als moreel kompas.quote:
Als er een niet-reizenadvies geldt, is dat toch een heel andere situatie?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?
Gelukkig zijn CNN en Al Jazeerah er nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ijshockey op NPO1, een zweverige film op NPO2 en de Scheepsjongens van bontekoe op NPO3
Ik heb er gisteren tien minuten naar kunnen kijken, daarna hield ik het niet meer vol.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Wertha het volgende:
Steve Lookner kan je als best omschrijven als..
[..]
En dan meerdere keren per dag uuuuuuuurenlang het voorgaande terwijl de donaties binnenstromen.
Zondag, dubbel tarief.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien hebben ze niet genoeg financien om een marathon uitzending met een desk en een presentator te verzorgen?
Ach kom, niet zeuren. De ijshockeyteams spelen netjes in het blauw en in het geel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Ja maar dat is wel een andere situatie hequote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Was dat in 2020 ook toen er een "niet reizen" advies gold en ZM de Koning met zijn entourage (want schoolvakantie) lekker naar Griekenland ging? En op de foto ging met een barman (niet op 1,5 meter afstand)?
Ik denk dat ze bij Aliexpress binnenkort ook redelijk hard gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:42 schreef Usert het volgende:
Geigertellers waren bij de vorige kernramp binnen no time uitverkocht bij Conrad
Scherpschuttersgeweren..klinkt als dat ze er vanuit gaan dat het een lange oorlog wordt.quote:
Heb eigenlijk ook geen idee hoe groot de Russische luchtmacht nog is en of ze via de lucht nog een groter offensief in kunnen zetten. Je zou ook nog kunnen denken dat ze hele steden plat gooien zonder er gelijk kernbommen bij te halen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:39 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het is het enige wat 'ie lijkt te kunnen proberen. Over de grond lijken de troepen het niet te kunnen bolwerken vooralsnog.
als je ondertussen wat anders aan het doen bent is het prima. Af en toe een keer kijken als ie 'breaking news' roept en weer door.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren tien minuten naar kunnen kijken, daarna hield ik het niet meer vol.
Hold on, give me 20 seconds.... en vervolgens zit je 2 minuten te wachten of een halfslachtig bericht.
Rot ff op zeg
Ik ken iemand die vorige week jodiupillen heeft gekocht.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:42 schreef Usert het volgende:
Geigertellers waren bij de vorige kernramp binnen no time uitverkocht bij Conrad
Het volk heeft het recht te weten hoe Famke Louise en Dave Roelvink etc deze situatie bekijkenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zondag, dubbel tarief.
Denk dat de meeste “experts” nu wel geweest zijn op tv
De Paus is toch katholiek? Russen trekken daar als Orthodoxen vrij weinig van aan toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Heeft de Paus eigenlijk al gereageerd?
Nederland gaat echt niet vliegen boven Oekrane nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje. Wat als de russen een vrachtvliegtuig neerhalen met materiaal voor het Oekrainse leger die afkomstig is van Nederland
Is dit dan een aanval op een navo land, ook al gebeurde het in Oekraine?
Rusland wil helemaal niet onderhandelen, die willen gewoon dat Oekrane een vazalstaat word. Dat is dus geen onderhandeling.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dus de samenvatting van vanmiddag is dat Rusland wel wil onderhandelen, maar alleen met de kernwapens op scherp?
Dat is best een pittige positie
Nee, zie MH17 in 2014quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje. Wat als de russen een vrachtvliegtuig neerhalen met materiaal voor het Oekrainse leger die afkomstig is van Nederland
Ja, hij is naar de Russische ambassade geweest en heeft met Zelensky gesproken.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Op die manier is Duitsland ook een heel eind gekomen, steeds maar afwachten en aankijken van de rest.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je hem zijn gang laat gaan, dan gaat hij het volgende land op die manier bezetten.
Dat zou wel een verrassing zijn, omdat dat betekent dat ze stiekem al voorbij Oekrane zijn. Of ruimte-wapens hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar met bombardementen krijg je een gebied niet onder controle (heeft in WWII en elk conflict erna nooit dat effect gehad), dat kan toch echt alleen met boots on the ground. En dat laatste voor elkaar krijgt lijkt ze, als het uberhaupt al lukt, alleen tegen enorme Russische verliezen te lukken. Het is nog maar zeer de vraag of daar intern in Rusland ook steun voor is.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heb eigenlijk ook geen idee hoe groot de Russische luchtmacht nog is en of ze via de lucht nog een groter offensief in kunnen zetten. Je zou ook nog kunnen denken dat ze hele steden plat gooien zonder er gelijk kernbommen bij te halen.
Alsof je er wat aan hebt om te weten over hoeveel dagen dan wel uren je dood gaat aan kanker. Als het echt goed mis gaat ontsnap je als gewone burger niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij Aliexpress binnenkort ook redelijk hard gaan.
Ik heb ze al gegoogeld iig.
Want?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Scherpschuttersgeweren..klinkt als dat ze er vanuit gaan dat het een lange oorlog wordt.
Het luchtruim is dichtquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo lekker nostalgisch.quote:
Ik hoef ze niet te kopen, krijg ze gewoon thuisgestuurd hierquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vorige week jodiupillen heeft gekocht.
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
groot geworden hier tijdens corona
Onbegrijpelijk vind ik dat.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:41 schreef Raap het volgende:
Onderhandelen met een pistool op je hoofd gericht ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Rusland wil helemaal niet onderhandelen, die willen gewoon dat Oekrane een vazalstaat word. Dat is dus geen onderhandeling.
De situatie is anders, maar het ontbreken van een politieke en maatschappelijke antenne is hetzelfde imho. Ja, de Koning heeft verder toch weinig te vertellen sancties en hulpverzoeken, maar ik vind het heel bijzonder dat je denkt (als Koning) "ik ga lekker een weekje op wintersport".quote:Op zondag 27 februari 2022 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een niet-reizenadvies geldt, is dat toch een heel andere situatie?
De Paus bemoeit zich toch overal mee.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De Paus is toch katholiek? Russen trekken daar als Orthodoxen vrij weinig van aan toch?
Dat het luchtruim dicht is wil niet zeggen dat er geen russiche gevechtsvliegtuigen meer doorheen komen.quote:
De Suwalki Gap? Dat is NAVO gebied. Als Vladina daar wat doet gaat het los.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Zou Putin nog wat gaan doen bij dat kleine stukje Rusland boven Polen rondom Kaliningrad....
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik hoef ze niet te kopen, krijg ze gewoon thuisgestuurd hier
Toestel compleet met staartnummer en al in beeld.quote:
Jij weet blijkbaar niet waar je die dingen voor gebruikt.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alsof je er wat aan hebt om te weten over hoeveel dagen dan wel uren je dood gaat aan kanker. Als het echt goed mis gaat ontsnap je als gewone burger niet.
Gaat denk ik naar Polen en dan in Oekraense vrachtwagens de grens overquote:Op zondag 27 februari 2022 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die leg je onder je bed. En pak je makkelijk op bij een guerrillaoorlog.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Wertha het volgende:
[..]
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.
[ afbeelding ]
Ga dan ook niet wandelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ga je even een stukje wandelen, pakt Vladimir de kernkoppen erbij, doe eens niet
Nog meer gifjesmateriaalquote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Wertha het volgende:
[..]
Steve vind jouw toontje over hem maar negatief. Volgens mij snap je het gewoon niet. Het is agenda free en niet opinion free.
[ afbeelding ]
Wat is er op deze kaart te zien?quote:
Moeten ze wel op het goede vliegveld landen!quote:
Net iets te mooie dag om non-stop binnen te blijven, zelfs voor mijquote:
Misschien niet. Om straling te meten toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet waar je die dingen voor gebruikt.
No fly landen voor Rusland.quote:
Ja dat had ik dus ookquote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Ga je even een stukje wandelen, pakt Vladimir de kernkoppen erbij, doe eens niet
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:13 schreef LTVDK het volgende:
Ben ik even weg en worden gelijk de kernwapens op scherp gesteld
Volgens mij komt het niet zo ver. Russen zoeken nu manieren om te overleggen. Oekrane stelt ze in staat zonder eisen aan tafel te zitten. Dit is een Russische verlies.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met wat er nu nog over is van het russische leger kan Turkije dat bijeenvegen. Voordat wij komen helpen is de het al afgelopen vermoed ik.
Die wind maakt het vieskoud andersquote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net iets te mooie dag om non-stop binnen te blijven, zelfs voor mij
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi welquote:
Dusquote:Op zondag 27 februari 2022 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Die leg je onder je bed. En pak je makkelijk op bij een guerrillaoorlog.
Vanavond ook Nederlandquote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi wel
Tsja, hij doet maar. Ik lach om dat hele Koningshuis. Had het prima gevonden als 'ie de situatie even had aangekeken. Maar of 'ie nu veel toegevoegde waarde heeft als hij thuis op de bank gaat zitten wachten?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:47 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
De situatie is anders, maar het ontbreken van een politieke en maatschappelijke antenne is hetzelfde imho. Ja, de Koning heeft verder toch weinig te vertellen sancties en hulpverzoeken, maar ik vind het heel bijzonder dat je denkt (als Koning) "ik ga lekker een weekje op wintersport".
Idd het glibber gevoel heeft mij nooit verlaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:29 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb Poetin altijd een ratje gevonden, of eigenlijk een rat.
Maar volgens mij zit er een tumor in dat hoofd van werkelijk ongekende omvang.
Gaat vanavond pas in.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel apart dat Nederland er niet bij zit en Belgi wel
Mogelijk toch een onderschatting van de vechtlust en nationalisme van de Oekraners, en overschatting van de Russische moraal.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
Het zegt toch wel genoeg dat de Russen zo'n Kharkov op 60km van de Russiche grens nog altijd niet in de greep hebben. Je zou zeggen dat ze de Oekrainers alleen al op mankracht far outnumberen.
Ik heb anderhalf uur een rolstoel voortgeduwd. Geloof me, de koude wind was erg welkom.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die wind maakt het vieskoud anders
Ze hadden Putin uit moeten nodigen om in Kyiv te komen praten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Volgens mij komt het niet zo ver. Russen zoeken nu manieren om te overleggen. Oekrane stelt ze in staat zonder eisen aan tafel te zitten. Dit is een Russische verlies.
Ja, om te kijken in welk gebied je veilig bent, en in welk gebied niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien niet. Om straling te meten toch?
Lees op wiki dat Vlad 2 dochters heeft waarvan er eentje met een Nederlander getrouwd is. Hebben ook nog een tijd in Nederland gewoond, Voorschoten.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als er voedselcrisis komt en die nuke valt in Noord Holland dan overleef ik het wel
Omdat Turkije een NAVO land isquote:Op zondag 27 februari 2022 15:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat maakt het nou uit of Turkije betrokken raakt in dit conflict?
Van een veilig landje naar voetballen in een oorlogsgebied. Het leven kan raar lopenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
HERRES is gered! We kunnen opgelucht gaan ademhalen
Westerse landen zullen die oorlog dan ook niet beginnen en nee, het is geen keuze om je have en goed tee willen of beter te moeten beschermen als de ander je gaat aanvallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op die manier is Duitsland ook een heel eind gekomen, steeds maar afwachten en aankijken van de rest.
Kan me voorstellen dat de Westerse landen toch niet staan te springen om gelijk een atoomoorlog te beginnen, welke keuze je in deze ook maakt iedereen verliest.
Dat gebeurde pas toen de wandeling al onderweg was hequote:Op zondag 27 februari 2022 15:56 schreef Tengano het volgende:
Kernwapens staan op scherp en dan een wandelingetje gaan maken
Heb je tenminste wel een mooi wijds uitzicht over de polder wanneer de bommen vallenquote:Op zondag 27 februari 2022 15:56 schreef Tengano het volgende:
Kernwapens staan op scherp en dan een wandelingetje gaan maken
Wishful thinkingquote:Op zondag 27 februari 2022 15:55 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Lees op wiki dat Vlad 2 dochters heeft waarvan er eentje met een Nederlander getrouwd is. Hebben ook nog een tijd in Nederland gewoond, Voorschoten.
Misschien spaart ie Nederland wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |