James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:59 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:59 | |
dinsdag | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:01 | |
Tijd zat om een route te plannen en een kaartje te kopen. Met de ICE ben je er veel sneller dan via Pluskut, en nog eens goedkoper ook. Of heb je een reden om via Enschede te willen reizen? Enkeltje voor 29 euro, terwijl je via Enschede 45,80 EUR kwijt bent. | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:03 | |
wow super bedankt | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:03 | |
Overigens wat is het idee achter "Dortmund te voet verkennen"? Dortmund is echt een mega-uitgestrekte stad namelijk. | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:04 | |
treinkaartje heb ik geboekt nu dus dankjewel james1988, hotelletje ook geboekt (http://www.booking.com/hotel/de/drei-kronen-dortmund.nl.html) | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:05 | |
ja snap ik daarom doe ik ook 2 dagen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:09 | |
Nou, veel plezier vast ![]() | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:09 | |
dankje ![]() | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:09 | |
Ook een retourrit geboekt? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:09 | |
Graag gedaan, veel plezier! Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant. | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:11 | |
haha, ja natuurlijk | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:11 | |
daar heb je gelijk in. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:13 | |
Op je bestemming komen doe je toch wel (loop langs het loket als je de trein mist), maar het zou toch zonde zijn van de tijd die je dan verliest. | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 16:50 | |
Eigenlijk altijd ![]() | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:09 | |
Ik dacht dat er AVE op stond, maar ik reed met 83kmh met de vrachtwagen voorbij... Qua kleuren komt het wel met AVE overeen. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:19 | |
AVE is een merk, net als TGV. Er zijn meerdere treintypes die onder de AVE-paraplu vallen. En om het makkelijk te houden hebben de Spanjaarden naast AVE nog eens een hele reeks merknamen voor wat langzamere HSTs zoals Alvia, Avant en Alaris. | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:21 | |
Leek wel wat op een Talgo ja. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:28 | |
Naast al die merken vind je in het intercitysegment de namen Altaria, MD, Arco, Talgo, Intercity en Trenhotel. In het voorstadsvervoer is het dan weer wat eenvoudiger: Cercanías. Nouja... het netwerk in Catalonië (Barcelona, Girona, Camp de Tarragona) heet Rodalies, rond Valencia staat er 'Rodalia' op de treinen en in Baskenland is het Aldiriak. Gekke Spanjaarden. | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:36 | |
Beetje net als die waanzin die nu in Limboland en Zeeland (de bus) is aangeslagen | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:37 | |
Op zich hebben ze een dienstregeling en ik zag vanmiddag wel een aantal bussen die zich er aan hielden, maar het was kennelijk te veel moeite om een tijdenlijst online te zetten. Ben maar op een andere manier naar CS gereisd. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:42 | |
In het voorstadsvervoer snap ik het nog wel, daar hebben ze gewoon een woord gepakt uit de taal die in die omgeving gebruikt wordt: Cercanías is Spaans voor "omgeving", Rodalies/Rodalia is Catalaans voor hetzelfde woord. (In Catalonië is er nog altijd een sterke drang naar onafhankelijkheid, net als in Baskenland.) In het IC- en HST-segment zijn ze echter helemaal losgeslagen. ![]() | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:59 | |
James, jij weet dat wel denk ik. Hoe zit het met reserveringen in Engeland (incl Schotland)? Moet je reserveren, of hoeft dat niet? Ik ga er heen met de BritRail-pass, die is op vrijwel alle treinen geldig. Je kan toch op vrijwel alle treinen stappen zonder reservering? | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:04 | |
Reserveringen zijn naar mijn weten nooit verplicht in het Verenigd Koninkrijk, behalve misschien voor een voetbaltrein. Ze zijn soms wel aan te raden, zeker wanneer je met een spitstrein wilt reizen. De treinen kunnen goed vol zitten. | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:06 | |
Ik reis niet in de buurt van Londen, en voornamelijk buiten de spits. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:09 | |
Er zijn meer steden dan Londen he, ook rond Birmingham of Edinburgh kan het goed druk zijn. Als je erover twijfelt kun je aan de vervoerder om advies vragen, bijvoorbeeld via Twitter. Die hebben meestal wel een idee of reserveren voor een bepaalde trein aan te bevelen is. Een paar TOCs: @Virgin_TrainsEC, @northernassist, @TPEassist, @scotrail | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:15 | |
Ik kom langs Middlesbrough, Edinburgh, Glasgow, en dan kom ik uiteindelijk een keer in Manchester uit, en zit ik alweer in Harwich. Uit Middlesbrough ga ik pas half 10, zit rond 13u bij Edinburgh, kom later een keer rond 18u (dus wel spits) aan bij Glasgow, een volgende keer Glasgow is pas tegen 21:30, en Manchester is weer een keer rond 14u. Ga nog wel eens na wat de mogelijkheden voor reserveringen zijn, maar denk dat ik het bijna niet ga nodig hebben. Maar waar kan je reserveringen maken dan? Treinreiswinkel heeft al gezegd mij daar nauwelijks bij te kunnen helpen, daar Britse binnenlandse treinen voor hun lastig boekbaar zijn, laat staan een reservering. | ||
greavy | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:20 | |
Oh, ik zie het al. Met de BritRail kan je buiten de UK geen zitplaatsen reserveren, dat moet binnen de UK op een station. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:23 | |
Voor die trein naar Glasgow kun je beter wel reserveren. Voor een reservering kun je hier terecht: http://www.britrail.net/britrail-seat-reservations Een alternatief is bij het loket op een Brits station, die kunnen van alles voor je regelen. | ||
liesje1979 | zaterdag 18 februari 2017 @ 01:30 | |
Er gaat iemand hier al bijna naar Groenland he? | ||
greavy | zaterdag 18 februari 2017 @ 08:42 | |
Afgelopen nacht heeft er weer een ICE ERTMS-testen over de Betuweroute gereden. | ||
Zelfscanner | zaterdag 18 februari 2017 @ 10:27 | |
Zou een VIRM-12 passen qua perronlengte op Amsterdam RAI? ![]() Staat dat ergens geregistreerd? | ||
boriq | zaterdag 18 februari 2017 @ 12:02 | |
Volgens de oude (12-2015) perron- en spoorlengten lijst van Prorail zijn de oude perrons van Amsterdam RAI beide iets meer dan 340 meter lang, oftewel voldoende voor VIRM-12. Ik verwacht dat het nieuwe perron even lang is, juist omdat er eens in de zoveel tijd ruimte nodig is voor VIRM/ICM-12 | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:08 | |
Nee dat duurt nog ruim een week. En daar hebben ze ook geen treinen ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:11 | |
Was er geen Rail Away trouwens gisteren? Ik bedacht me net dat dat altijd op vrijdagavond was, maar ik kan op npogemist geen aflevering van gisteren vinden. Komt dat nog of was er niks? ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:14 | |
Kan dat niet in de trainline app? | ||
b2py | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:25 | |
https://ovmagazine.nl/201(...)gvs-in-de-maag-1633/ SNCF is niet bepaald het meest efficiënte bedrijf maar zo wordt het ook wel heel erg moeilijk.. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:35 | |
Frankrijk.... Ik zeg niets. | ||
liesje1979 | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:37 | |
Bemoei je er gewoon lekker niet mee joh! | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:58 | |
![]() | ||
biertapper | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:12 | |
![]() | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:18 | |
Da hoort nie ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:19 | |
Geen gele hesjes? Toch hardstikke onveilig???!! | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:19 | |
Oepsie gedaan ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:19 | |
![]() | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20 | |
Ik acht de kan vrij klein dat er een trein met 140 door dat baanvak raast ![]() | ||
b2py | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:33 | |
Goede klapper ![]() | ||
b2py | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:39 | |
Volgens de nos is er 1 dode gevallen en zat die persoon niet in de trein. 19 gewonden ook nog | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:46 | |
Ik ben benieuwd naar wat daar nou precies is gebeurd. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:52 | |
Ik denk dat ze al wel bedacht hebben dat er een onderzoek naar ingesteld moet gaan worden. maar ja, je weet het niet he, het blijven Belgen. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:56 | |
"Eerst weekend, we zien maandag wel." | ||
dennistd | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:12 | |
Ze hebben het in het fragment over iemand die op het spoor liep, waarvoor de trein een noodremming gemaakt heeft. En door die noodremming zou de trein ontspoord zijn ![]() De dode zou die persoon zijn die op het spoor liep. Het gaat trouwens om een Break, de 326 om precies te zijn, waarvan de kopbak naast het spoor ligt. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:17 | |
Break broke broken | ||
dennistd | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:21 | |
'ProRail verbiedt verkeersleiders te gamen tijdens werktijd' Vanmorgen was blijkbaar de stagiair aan het werk, want die maakte dit er van: http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl | ||
ReisT | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:25 | |
Ik zit nu voor het eerst in de nieuwe IC Breda-Den Haag. Die schiet dus echt niet op: bij de aansluiting op de HSL stonden we bijna stil, daarna max. 80 tot Lage Zwaluwe en pas bij de Dordtse Kil tunnel eindelijk eens 160. En in Barendrecht was dat alweer gezakt tot 110... Kan dat nou echt niet beter? | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:29 | |
Ik heb hem al vaker gebruikt en meestal gaat het wel wat sneller, maar niet veel. Er staat 24 minuten rijtijd voor die trein en het lijkt erop dat de machinisten zijn geïnstrueerd om zich daar vooral aan te houden. | ||
ReisT | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:35 | |
Ook als ze vertraging hebben? Nu waren we met +4 in Rotterdam. Terwijl we best wat sneller hadden kunnen rijden op het laatste stuk. | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:37 | |
Ik heb niet het idee dat de machinisten van de 1100 proberen om vertraging in te lopen. +2 bij vertrek is tot nu toe altijd +2 bij aankomst geweest. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:47 | |
Nu moet ziggy gaan werken in de baas zijn tijd. Schandalig ... ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:47 | |
Wat ik aan de koffietafel hoor zit ie behoorlijk krap in de rijtijd en mag ie ook maar met 25 door 40 wissels heen maar daar kan MTL misschien een toelichting op geven... | ||
Maegrim | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:51 | |
Yup, dat lange ding mag maar met 25 door 40 gebied heen dankzij prorail ILenT [ Bericht 16% gewijzigd door Maegrim op 18-02-2017 15:53:00 (Oeps) ] | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:53 | |
Vroeger kon je Breda - Rotterdam in 20 minuten doen met de Fyra V160, als de machinist een beetje doortrapte. En nu is 24 minuten "krap"? ![]() | ||
ReisT | zaterdag 18 februari 2017 @ 15:58 | |
De conducteur van de IC naar Enschede heeft een nieuw station bedacht om straks te gaan stoppen, "Enschede Kenniscentrum" | ||
Maegrim | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:12 | |
Vannacht was er in het HSA onderhoudsbedrijf op de Watergraafsmeer trouwens een ongeval gebeurt, een collega haalde een stroomkabel los waar nog 1500 volt op stond... altijd leuk om het in de vroege dienst vervolgens nog een keer te mogen proberen ![]() Naar ik weet is er met de collega niks aan de hand, en da's echt een wonder. Toen dit vorig jaar een keer gebeurde leverde het flinke brandwonden op. | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:15 | |
Mwa, rijtijd valt mee. Zowel richting Breda als richting Den Haag zit dat ding er behoorlijk ruim in. Richting Breda kan je met +2 uit Rotterdam perfect op tijd aankomen in Breda. Ook als ik op tijd vertrek uit Rotterdam rij ik eigenlijk altijd wel even door, zodat reizigers een langere overstap hebben op Breda. Tot nu toe staat voor mij de score voor gehaalde overstappen op 100% ![]() Wel een paar keer een paar minuten vertraging opgelopen door een trein die voor mij zat (Jep, altijd fijn als er bij Den Haag HS een goederentrein voor je uit gestuurd wordt), maar dankzij een telefoontje aan de treindienstleider in Breda werd zelfs met de +4 die ik had, keurig de aansluiting overgenomen. Richting Den Haag kom ik meestal ook met -1 aan in Rotterdam en dan verder naar Den Haag kan je, als er niets in de weg zit, zo nog een minuut of 4-5 vertraging er uit rijden. Helaas is het inderdaad wel zo dat je met de treinen max 25 door de 40 km/u wissels mag. Om dat te voorkomen wordt vanaf vandaag de trein in Rotterdam kort op spoor 6 binnen genomen, waardoor de loc weliswaar buiten het perron in de wissels staat, maar de trein wel met 60 door mag crossen. Helaas is de Sprinter die er voor zit meer een probleem. Als je namelijk gewoon op tijd uit Delft vertrekt, dan zit je bij Schiedam achter de Sprinter te hikken en rij je door die dramatische seingeving tussen Schiedam en Rotterdam dat hele stuk 40 km/u. Aan de andere kant: als de Sprinter op tijd is, kom je, zelfs met dat stuk 40 km/u, gewoon om :09/:39 aan op Rotterdam inclusief de 25 km/u. Dus kan je gewoon op tijd (:11/:41) naar Breda vertrekken. Edit: Je hebt tegenwoordig wel een minuutje extra nodig door de sandwich. Eerder kon je de stroomafnemer direct opzetten zodra de loc de spanningssluis uit was, nu moet je wachten tot de rest er ook uit is. Verschil daardoor is dat je niet nog even extra kan aanzetten tussen de spanningssluis bij Zevenbergsche Hoek en de fasescheiding bij Lage Zwaluwe. Edit 2: Als je heel traag door de spanningssluis en de fasescheiding gaat, dan zal er vermoedelijk een Thalys te laat zijnn geweest. Die treinen zitten heel kort op elkaar gepland (kon niet anders door goederenpaden internationale treinpaden). Tot 10 minuten vertraging bij de grens mag Thalys voor, maar daardoor moet de IC direct wachten en vervolgens de spanningssluis door hobbelen en achter die IC direct staat dan vervolgens alweer de IC naar Den Haag te wachten op z'n beurt. Schade IC direct: +10, IC Den Haag +5. Edit 3: @ReisT: Jep, Thalys zat er voor met +6. IC direct had daardoor ook +6, jij had daardoor +4. [ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 18-02-2017 16:29:10 ] | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:29 | |
Bizar eigenlijk dat dit soort dingen afhankelijk zijn van de creativiteit van de individuele medewerker. Sowieso is het al raar dat de sprinter voor de IC naar Breda wordt aangestuurd. En het is nog gekker dat voor de IC naar Breda de SPR stop in Delft Zuid is opgeheven, maar dat niet gebeurd voor de IC naar Brussel ![]() | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:33 | |
Als het goed is wordt tot +4 de aansluiting gegarandeerd overgenomen. Helaas is het daarvoor wel noodzakelijk dat de treindienstleider oplet, omdat het sein van de aansluitende trein handmatig rood gehouden moet worden. Ben ik een paar minuten te laat om wat voor reden dan ook, dan bel ik standaard even op. Tot nu toe is er altijd keurig volgens afspraak gehoor aan gegeven. | ||
Salatrel | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:34 | |
het is gewoon de slechtste dienstregeling in jaren want dat ding maakt tussen den haag en Rotterdam dezelfde stops als de oude 1900 serie en die had er ook geen last van. De aankomst en vertrektijden van de ic en spr kloppen gewoon niet | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:45 | |
Tja, wat dat betreft werkt die extra minuut rijtijd vanaf vandaag (vertrek Den Haag om :14/:44 ipv :15/:45 en Hollands Spoor :20/:50 ipv :21/:51) alleen maar averechts. Je bent nu nog eerder in Delft (meestal kwam ik daar al met -1 aan bij tijdig vertrek uit Den Haag HS) dus sta je vervolgens daar weer de vertrektijd af te wachten en vervolgens opnieuw achter de Sprinter aan te hobbelen. Dat maakt dus geen klap uit. Wat wel uit zou maken is een eerdere vertektijd van de Sprinter uit Delft en en Schiedam. Laat die één minuutje eerder vertrekken en volgens mij is daarmee het grootste probleem opgelost. Maar ja, dan moet die ook weer een minuut eerder uit HS vertrekken en de IC die er voor zit ook. Daar zal wel een knelpunt liggen. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:48 | |
Wat is er mis met het opjagen van een aantal treinen om andere treinen een beter pad te kunnen geven? ![]() | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:50 | |
Kan zomaar zijn dat er goederenpaden liggen. Dat is bij Breda in ieder geval een enorm knelpunt. Daar kan vrijwel niets geschoven worden zonder dat je tegen een goederenpad aan stoot. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:55 | |
mja, met opjagen bedoel ik meer dat van bepaalde treinen onderweg de rijtijden bewust krap liggen, terwijl ze richting het volgende knooppunt juist weer ruimer zijn, waardoor ze netto nog steeds dezelfde rijtijd tussen twee knooppunten hebben. | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:01 | |
![]() Ben nog niet helemaal wakker geloof ik ![]() Ik had 'm verkeerd begrepen. Volgens mij gebeurd dat al. De rijtijd van bijvoorbeeld de Sprinter is eigenlijk heel krap tussen HS en Delft (zie 'm daar eigenlijk altijd wel met +1 rijden) zodat ie op tijd uit Delft vertrekt. | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:02 | |
Wat me ook opvalt bij de 1100: enorme apathie bij het treinpersoneel, als ik al een conducteur zie tussen Breda en Rotterdam (wat zeldzaam is). Eerder deze week was nog wel het toppunt: - Lang gezicht en een lichaamshouding die "ik heb hier geen zin in" uitstraalde - Eén oortje van z'n mp3-speler nog in z'n oor - Keek reizigers amper aan - Zuchtte bij het moeten aanpakken van een OV-chipkaart Nou ben ik natuurlijk maar één reiziger, maar ik heb de 1100 sinds 23 januari de nodige keren gebruikt en het valt me echt wel op dat het personeel er geen zin in lijkt te hebben. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:05 | |
Die spreken je niet aan met sehr geehrter bahngast zeg maar? ![]() | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:07 | |
Je mag verdomme blij zijn als er een "Dames en heren" voor een omroep komt. Áls er al een omroep komt. | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:08 | |
Als je bij mij in de trein zit heb je in ieder geval een omroep bij station Delft. Mét "Dames en heren" én een "goedemorgen/middag/avond" (doorhalen wat niet van toepassing is) ![]() De rest van de stations weet ik niet. Die hoef ik niet om te roepen en de omroep vanuit de rijtuigen is ook niet hoorbaar in de Traxx ![]() | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:10 | |
Waarom moet jij eigenlijk omroepen? ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:10 | |
Bij een 'premiumproduct' verwacht je idd wat meer service en klantvriendelijkheid | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:11 | |
Afspraak. Overstapstations worden door de HC gedaan, haltes langs de vrije baan (waar Delft onder valt) door de machinist. Bij IC direct roept echter altijd de Train Manager om, dus als machinist piep ik enkel de TM op met de informatie die ik heb (in geval van verstoring/problemen) en of-ie dan daadwerkelijk iets omroept weet ik niet. | ||
Frozen-assassin | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:12 | |
Is daar een bepaalde reden voor? | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:15 | |
HC's ontlasten. Kunnen ze langer sudoku spelen in de 1e klas ![]() Zonder gekheid: exacte aanleiding zou ik niet weten, maar het is volgens mij al een eeuwigheid zo geregeld. Wellicht ooit ingevoerd om bij hele korte tijden tussen de stopstations (Sprinters in de randstad) te voorkomen dat de HC telkens naar een omroeppunt moest lopen en daardoor te weinig in de rest van de trein te zien was. En voor mij is het een kleine moeite. Ik vind het verder geen enkel probleem. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:19 | |
Overstapstations hebben machinisten het misschien drukker met treindienstleiding en op de vrij baan minder. En op de vrije baan kan de conducteur dan een hypothetisch Service rondje maken ipv bij de microfoon te staan? | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:21 | |
spuit 11 | ||
cherrycoke | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:30 | |
heb er zin an dinsdag ![]() ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:46 | |
Iets hiervoor ging het over een Sprinter die de IC Direct in de weg zat tussen Schiedam en Rotterdam. Wordt de sporensituatie op dat stuk na buitengebruikname van de Hoekse Lijn eigenlijk direct verbouwd tot een viersporig traject voor de hoofdlijn Rotterdam - Den Haag? | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:51 | |
Daar lijkt het niet op. Ik kom er bijna dagelijks langs en ik zie buiten de bouwwerkzaamheden aan de metrobaan geen werkzaamheden om de wisselstraat ten westen van Schiedam Centrum om te bouwen. De sprinter naar Dordrecht kan natuurlijk ook over huidige wissels uitwijken naar spoor 2 en ik hoop van harte dat NS dat gaat doen en de stop op Delft Zuid weer terug komt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:56 | |
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG BITLORD ![]() | ||
dcm360 | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:03 | |
Het lijkt me vrij onhandig om een wisselstraat om te gaan bouwen terwijl deze nog gebruikt moet worden hoe deze er nu ligt. Vanaf april wordt het pas handig om er aan te gaan klussen, en pas met de nieuwe dienstregeling in december zou er eventueel echt voordeel uit een nieuwe wisselstraat gehaald kunnen worden. Op dit moment heeft het sowieso geen haast. | ||
dennistd | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:36 | |
Inmiddels ook luchtbeelden uit België: http://nieuws.vtm.be/vtm-(...)vage-vanuit-de-lucht | ||
greavy | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:41 | |
Vandaag de BritRail-pass 1e klas voor 8 dagen binnen 1 maand aangeschaft. De benodigde reservering ga ik later even voor kijken, kan het nog niet boeken (te vroeg). | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:53 | |
Het ongeval ziet er nogal vreemd uit. De motorbak ligt op zijn kant? | ||
ReisT | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:53 | |
Het plan is nu om bij Schiedam alle wissels weg te halen zodat IC's daar sneller door kunnen rijden. Alles blijft over twee sporen rijden en het opvolgingprobleem wordt opgelost doordar er in Schiedam straks geen enkele IC meer stopt. | ||
trainfreak | zaterdag 18 februari 2017 @ 19:21 | |
Bwah motorbak.. Het gaat om een treinstel, dus er zijn wel meerdere aandrijfassen, maar deze zitten allemaal op het laatste rijtuig. De wagon die ontspoord + gekanteld is, is diegene met de pantograaf + eerste klasse. Het meest opmerkelijke is voor mij wel dat het rijtuig 180 graden gedraaid is. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 19:44 | |
Dat is wel raar ja. Iets moet toch een enorme slinger gemaakt hebben daar ![]() | ||
James1988 | zaterdag 18 februari 2017 @ 20:22 | |
Dus de perrons die nu worden gebruikt voor de Hoekse Lijn worden gesloten? Zonde. | ||
MTL | zaterdag 18 februari 2017 @ 20:25 | |
Bizar dat ongeluk. Het enige dat ik mij zo kan voorstellen is dat die trein ergens op gebotst is (of te snel heeft gereden) waarbij inderdaad de bak uit de rails is gelopen, daarna ergens op gestoten is wat niet echt mee gaf, waardoor de starre koppeling tussen de bakken brak en door de snelheid en kracht van de achteroplopende bakken gedraaid en gekanteld is. [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 18-02-2017 20:33:14 ] | ||
b2py | zaterdag 18 februari 2017 @ 20:57 | |
Het passeren van Schiedam C moet ik nog zien, alhoewel de overlast ook beperkt is omdat je altijd op Delft of Rotterdam C kan overstappen.. levert alleen meer dan 1 overstap op vanaf de Hoekse Lijn.. | ||
b2py | zaterdag 18 februari 2017 @ 20:59 | |
Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man.. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:01 | |
Zeiksloot ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:02 | |
Flauw ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:36 | |
Het lijkt wel alsof de voorste bak op een ander spoor reed dan de achterste. Gokje: baanwerker die per ongeluk een wissel omlegde met een trein erop? In België kan alles. | ||
Zug-Chef | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:38 | |
![]() | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:40 | |
Mooie plaat | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:46 | |
Op een half uurtje elkaar misgelopen. | ||
yosander | zondag 19 februari 2017 @ 02:28 | |
Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen ![]() | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 02:35 | |
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken. | ||
yosander | zondag 19 februari 2017 @ 02:37 | |
Thanks ![]() Heb 5 minuten overstaptijd dus dan ga ik voor de automaat in de trein! | ||
MTL | zondag 19 februari 2017 @ 02:39 | |
Dat rare lijntje weer ![]() Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan. Tickets boeken via DB moet gewoon lukken. Edit: of idd gewoon bij de kaartautomaat. | ||
James1988 | zondag 19 februari 2017 @ 02:43 | |
Briefgeld is sowieso wel een goed idee in Duitsland. Er zijn toch nog net iets te veel plekken waar je niet met je bankpas terecht kunt. | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 02:48 | |
NS International doet altijd of dit soort lijntjes helemaal niet bestaan inderdaad. Werkzaamheden e.d. worden ook nooit gemeld daar. En op deze pagina wordt de RB Enschede-Münster gewoon doodgezwegen: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-munster Overigens kan bahn.de voor dit traject ook geen kaartje verkopen omdat het om een Verbundtarif gaat. In dit geval moet je daarom op http://muensterland-tarif.de/ zijn voor de prijzen. De kaartautomaat kent wel gewoon deze prijzen en tickets. [ Bericht 12% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 02:55:40 ] | ||
boriq | zondag 19 februari 2017 @ 10:39 | |
Over RBs gesproken, zometeen vanaf Enschede met de RB51 en twee REs een tripje naar Krefeld doen. | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 12:09 | |
![]() | ||
b2py | zondag 19 februari 2017 @ 12:10 | |
Vertaling? | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 12:17 | |
Een dronken 41-jarige man is in Markt Schwaben het spoor opgelopen, waardoor een goederentrein van 150m een noodremming moest maken. De trein stopte net voor hem. De machinist kwam naar buiten om te kijken wat voor een gek dat was op het spoor, waarop de dronken man vroeg of ie mee kon rijden naar München. Daar kwam ie uiteindelijk wel terecht, maar dan met de politie die hem meenam. | ||
derLudolf | zondag 19 februari 2017 @ 12:27 | |
![]() | ||
greavy | zondag 19 februari 2017 @ 13:28 | |
Vandaag zou CapTrain naar Bad Bentheim rijden met 2 wagens beladen met glas. Vanuit de Kijfhoek kon echter niet via Gouda gereden worden door werkzaamheden, maar door uitgelopen werkzaamheden aan de Moerdijkbrug reden daar tot half 11 ook geen treinen. Pas rond 11 uur passeerde deze fraaie maar korte trein de fotograaf bij Dordrecht, en mag naar Amersfoort via Tilburg, Den Bosch en Utrecht. In Amersfoort zal er nog een sleepje graanwagens aangehaakt worden alvorens verder gereden wordt naar Bad Bentheim. | ||
greavy | zondag 19 februari 2017 @ 13:33 | |
Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd? ![]() | ||
derLudolf | zondag 19 februari 2017 @ 13:41 | |
Had jij altijd al een 24-105? | ||
greavy | zondag 19 februari 2017 @ 13:48 | |
Al een paar jaar, ja. Nu denk ik zo'n 3 jaar. | ||
b2py | zondag 19 februari 2017 @ 19:07 | |
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt.. | ||
ReisT | zondag 19 februari 2017 @ 19:27 | |
O. Waarom dan? Ik heb gisteren toch weer een leuk rondje gemaakt terwijl ik ook altijd met de trein naar m'n werk ga. | ||
James1988 | zondag 19 februari 2017 @ 19:28 | |
Ik ga niet voor m'n lol Breda - Utrecht afleggen, dat doe ik al 4 keer per week. ![]() | ||
b2py | zondag 19 februari 2017 @ 19:31 | |
Wordt gewoon een beetje saaiig | ||
ziggyziggyziggy | zondag 19 februari 2017 @ 19:32 | |
Ik "maak" ook dagelijks woon-werkverkeer. Met de trein reizen blijft leuk. ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 19 februari 2017 @ 19:35 | |
Ik wil dit doortrekken. *opa vertelt*: Toen ik nog een jong bloempje was ging ik bijna iedere avond 'iets doen' en was/waren er meestal maar één of hooguit twee avonden per week dat er thuis op de bank werd gehangen en dan was dat bijna altijd nog met visite. Nu ben ik al lang blij dat ik de werkweek overleefd heb en niet hoef te dealen met dingen, laat staan ook nog eens die hindernisbaan nemen. | ||
Fred | zondag 19 februari 2017 @ 20:46 | |
Misschien zijn ze uit gegaan van reizigers tussen Den Haag Centraal en Holland Spoor? In laatstgenoemde is de 1100 ook een minuut eerder:
Das toch raar voor een trein die een stop minder heeft om een IC de ruimte te geven. (Ja, dit is mijn ook mijn persoonlijk frustratie aangezien ik op .20 of .50 op Delft Zuid ben en graag richting Rotterdam wil.) | ||
Duvel | zondag 19 februari 2017 @ 20:54 | |
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM. | ||
Maegrim | zondag 19 februari 2017 @ 21:06 | |
oh dat | ||
Duvel | zondag 19 februari 2017 @ 21:17 | |
Interessant hè? | ||
Zelfscanner | zondag 19 februari 2017 @ 22:04 | |
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? ![]() | ||
James1988 | zondag 19 februari 2017 @ 22:06 | |
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd. ![]() | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 22:07 | |
Hij staat nu op de Watergraafsmeer in elk geval. Of heb je er net wat op zitten spuiten? | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2017 @ 22:23 | |
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen | ||
Zelfscanner | zondag 19 februari 2017 @ 22:24 | |
Oeps. 8637 natuurlijk ![]()
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 19 februari 2017 @ 22:37 | |
praat is normaal | ||
Claude_Viole | zondag 19 februari 2017 @ 22:42 | |
Die doet niet anders, tenzij hij defect is ![]() | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2017 @ 22:44 | |
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht* doorhalen wat niet van toepassing is | ||
MTL | zondag 19 februari 2017 @ 22:58 | |
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet? Laat ik het zo zeggen: ondanks dat ik niet al die documenten heb gelezen, lijkt het mij sterk dat het er zo in staat. Ergo: het gaat om de interpretatie van de inspectie voor de toelating van de betreffende materieel en er is voor VIRM een andere afweging gemaakt dan voor de toelating van het ICR materieel, wellicht op basis van de leeftijd van het materieel en de verwachting van de resterende levensduur. [ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 19-02-2017 23:07:41 ] | ||
Duvel | zondag 19 februari 2017 @ 23:01 | |
Weet ik niet, ik lees geen TSI's voor mijn plezier. http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32014R1300&from=EN OK, 4.2.2.3.2, lid 3: "Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig." In par. 2.3.2 van de Application Guide (http://www.era.europa.eu/(...)000_NL_TRA_Final.pdf) vind je wat contrasteren dan precies inhoudt. [ Bericht 9% gewijzigd door Duvel op 19-02-2017 23:08:20 ] | ||
derLudolf | zondag 19 februari 2017 @ 23:02 | |
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw ![]() | ||
Zelfscanner | zondag 19 februari 2017 @ 23:06 | |
En natuurlijk 'Kijk deze nieuwe trein eens ![]() | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2017 @ 23:09 | |
Is met ICM bijvoorbeeld ook gebeurd. Een soort van nacontrole en regulier onderhoud voordat de boel weer de baan op gaat. | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 23:22 | |
Aangezien er maar liefst drie goederentreinen achter elkaar onderweg waren naar Bad Bentheim ben ik ook op deze vrije zondag maar even naar Oldenzaal gereden. Bij de Zandsteenweg kwam als eerste de Captrain 1619 voorbij, met aan de haak twee rongenwagens beladen met glas en een sleep VTG-graanwagens. Het glas is vanaf de Kijfhoek via Brabant en Utrecht naar Amersfoort gebracht, waar de sleep graanwagens (de afvoer uit Barneveld) is aangehaakt. In Bad Bentheim is de trein overgenomen door een 185'er van ITL. Deze loc had op zijn beurt weer lege rongenwagen meegebracht die door de 1619 meegenomen werden naar Corus in Beverwijk. Na Captrain was het een klein half uurtje later de beurt aan HSL Logistik, waarvan de Nederlandse tak alleen nog de 1832 heeft als locomotief voor op de hoofdlijn. Met een stookolietrein vanuit Oss is de loc op weg naar Bad Bentheim, waar de trein zo'n drie uur later nog niet was gearriveerd. De trein is dus op station Oldenzaal aan de kant gezet. Zoals vrijwel elke zondag was ook vandaag Captrain weer onderweg met een beladen autotrein richting Bad Bentheim, vandaag met loc 1621 als tractie. In deze richting is veruit het grootste deel van de autotreinen juist onbeladen, maar de rustdag is hier een uitzondering op. De trein ging in Oldenzaal zo'n anderhalf uur aan de kant: vanuit Duitsland was de retourlading nog onderweg, en Bad Bentheim stroomt snel vol. Bij station Bad Bentheim stond deze 'mooie' Oost-Duitse locomotief te wachten op zijn volgende inzet. Het is de 155 078-9, die na overbodig te zijn geworden bij DB Schenker in december 2013 terecht kwam bij de Leipziger Eisenbahnverkehrsgesellschaft. Op de achtergrond komt NS-loc 1761 voorbij, die staat te wachten tot hij de Intercity vanuit Berlijn naar Amsterdam Centraal mag gaan trekken. Hoewel de bronnen mij vandaag meldden dat er een Noorse BM73 overgebracht zou worden was deze drie uur na de geplande aankomsttijd in Bad Bentheim nog nergens te bekennen. Net op het moment dat ik naar huis reed en nog één blik wierp naar het station zag ik iets aparts achter wat graanwagens langs schuiven. Een nadere blik leerde mij dat het om het verwachtte Noorse treinstel ging, dus ik draaide snel om en racete naar de andere kant van station Bad Bentheim (wat best nog een omweg was met een afgesloten stationstunnel). Railpool-loc 186 689-7 had de NSB 73 002 naar Bad Bentheim gesleept en wordt weldra ontdaan van zijn zware sleepkoppeling. Die koppeling wordt vervolgens weer op de volgende loc bevestigd. Terwijl de Duitse loc werd ontdaan van zijn sleepkoppeling kwam de Captrain 1621 binnen met Gefco-autowagens vanuit Oldenzaal. Nadat de Railpool 185 689-7 plaats gemaakt had mocht de Nederlandse loc plaatsnemen voor het treinstel, waar als eerste de sleepkoppeling werd aangebracht, Daarna was het een kwestie van koppelen, een remproef nemen en wachten op een pad naar Haarlem. Tijdens die laatste fase werd in het laatste licht van de dag deze foto gemaakt. [ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 23:33:59 ] | ||
Claude_Viole | zondag 19 februari 2017 @ 23:28 | |
Zal wel Onnen zijn dan! | ||
#ANONIEM | zondag 19 februari 2017 @ 23:34 | |
Ik zag zaterdag een blauw-geel treintje met een logo van NMBS staan bij Onnen. Ongeveer zo ver als kan van de werkplaats, dichtbij de spoorbrug. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 23:35:51 ] | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 23:36 | |
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen. | ||
dennistd | zondag 19 februari 2017 @ 23:36 | |
De 9411 en 9404 staan op de Zaanstraat, de 8637 op de Watergraafsmeer. | ||
#ANONIEM | zondag 19 februari 2017 @ 23:37 | |
Bedankt, leuke info ![]() | ||
Maegrim | zondag 19 februari 2017 @ 23:50 | |
zo kom je nooit bij het spoor | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2017 @ 23:51 | |
Ik meen dat de viertjes in de 9400 serie onderhoud krijgen in Maastricht. De viertjes uit de lage 9500 serie zaten volgens mij in Leidschendam en zijn als het goed is nu in Onnen in onderhoud waar ook de rest van het VIRM onderhoud krijgt. DDZ gaat over niet al te lange tijd ook van Leidschendam naar Onnen. Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG. | ||
derLudolf | maandag 20 februari 2017 @ 00:05 | |
En Flirt? | ||
Peterselieman | maandag 20 februari 2017 @ 00:07 | |
Maastricht en die zes van Gouda-Alphen in Leidschendam. Was nog vergeten te zeggen dat de Arriva-treinen van Dordrecht - Geldermalsen ook regelmatig in Leidschendam staan voor service | ||
Zelfscanner | maandag 20 februari 2017 @ 01:34 | |
![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 20 februari 2017 @ 09:30 | |
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan. Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2017 09:30:21 ] | ||
Dr_Flash | maandag 20 februari 2017 @ 09:32 | |
Is zeer logisch voor Belgen ![]() ![]() | ||
Jappie111 | maandag 20 februari 2017 @ 09:52 | |
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?
| ||
derLudolf | maandag 20 februari 2017 @ 10:20 | |
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet. Het betekend dat je mag kiezen Fernverkehr (IC/EC/ICE) enerzijds of dat je het hele traject met stop- en sneltreinen mag doen. Voor Fernverkehr heb je hopelijk een zitolaatsreservering gemaakt? | ||
Jappie111 | maandag 20 februari 2017 @ 10:31 | |
Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor. De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen | ||
#ANONIEM | maandag 20 februari 2017 @ 10:35 | |
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder. | ||
b2py | maandag 20 februari 2017 @ 10:36 | |
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig. | ||
Adrie072 | maandag 20 februari 2017 @ 11:32 | |
Dit zijn de mogelijke oorzaken van de treinontsporing in Leuven. Zaterdag ontspoorde een passagierstrein net buiten het station van Leuven. Hoe dat is kunnen gebeuren, is voorlopig nog niet duidelijk. Pas tegen het einde van de week maken de deskundigen een eerste rapport op. Maar volgens een ingenieur die anoniem wil blijven is het duidelijk "dat de spoorwissel was veranderde toen de trein er al over reed." Het probleem met de wissel heeft vier mogelijke oorzaken. "Het is duidelijk dat de wissel pas veranderde toen de trein er al over reed", zegt een ingenieur die anoniem wil blijven. "Dat kan je aflezen van de luchtfoto's." Gevolg: de trein reed op twee sporen tegelijk en was zo gedoemd te crashen. "Ik kan formeel zeggen dat het technisch onmogelijk was dat de wissel heeft bewogen", spreekt woordvoerder Frédéric Petit de ingenieur tegen. Infrabel ontkent ten stelligste dat de wissel in kwestie bewogen heeft. "Dat blijkt ook uit de controle van de wissel na het ongeval. De wissel bevond zich in de juiste en normale stand", aldus woordvoerder Petit. Een probleem met de wissel, zou door vier mogelijke oorzaken verklaard kunnen worden: te hoge snelheid, de machinist negeerde een rood licht, een hapering in het mechanisme of sabotage. Volgens het parket worden alle pistes onderzocht. Pas eind deze week maken de experts een eerste verslag op. De machinist wordt voorlopig niets ten laste gelegd. De balans van het ongeval: 1 dode en 3 zwaargewonden http://www.hln.be/hln/nl/(...)ring-in-Leuven.dhtml | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 12:03 | |
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan. | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 12:05 | |
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft. | ||
DeaDLocK2K | maandag 20 februari 2017 @ 12:07 | |
Het stuk Mannheim-Stuttgart was zowel met ICE als met IC de afgelopen keren afgeladen vol, op één keer na en dat was denk ik omdat het 22:00 was. | ||
#ANONIEM | maandag 20 februari 2017 @ 12:08 | |
Dan is dat heel onduidelijk aangegeven op het kaartje anders had vraagsteller het wel gesnapt denk ik. Tot en met de derde komma snap ik je bericht trouwens, van de rest snap ik geen zak. | ||
DeaDLocK2K | maandag 20 februari 2017 @ 12:09 | |
Dat staat toch gewoon op het ticket normaliter? | ||
DeaDLocK2K | maandag 20 februari 2017 @ 12:10 | |
Volgens het internet heeft bork gelijk aangezien er geen Hbf achter het doelstation staat en is het in heel München City geldig. Dat betekent dus ook het vliegveld want dat valt er binnen. | ||
b2py | maandag 20 februari 2017 @ 13:12 | |
Verder in Duitsland wellicht | ||
DeaDLocK2K | maandag 20 februari 2017 @ 13:30 | |
Hangt er vanaf of het het beginpunt is. Er zitten in ICE's en IC's altijd bakken waar stoelen niet gereserveerd kunnen worden, net als er altijd stoelen zijn voor BahnCard 100 reizigers. Als je op het beginpunt van de trein instapt is de kans redelijk groot dat je een leuke zitplaats kan krijgen, maar ik heb ook wel eens gestaan van Düsseldorf tot Mannheim in een dubbele ICE. Tegen de tijd dat ik in Mannheim was was ik daar wel heel erg klaar mee ![]() | ||
b2py | maandag 20 februari 2017 @ 14:09 | |
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo? | ||
DeaDLocK2K | maandag 20 februari 2017 @ 14:29 | |
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte? | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 14:40 | |
yep, eerste klas is inclusief reservering, iets meer dan een jaar al geloof ik, is dat nu zo. | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 14:41 | |
4,50 euro, binnenkort is er ook de mogelijkheid om op regionale treinen te reserveren btw. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sitzplatzreservierung/ | ||
dennistd | maandag 20 februari 2017 @ 15:02 | |
En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein. | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 15:27 | |
Dat dacht ik ook ja. | ||
Dr_Flash | maandag 20 februari 2017 @ 16:42 | |
Schrap dan eerst die vliegreis terug maar ![]() | ||
derLudolf | maandag 20 februari 2017 @ 16:45 | |
Of juist niet. Voor München ben je volgens mij aangewezen op een fatsoenlijke maatschappij (Lufthansa/KLM), retourticket is dan vaak gratis. In elk geval goedkoper dan een treinticket. | ||
derLudolf | maandag 20 februari 2017 @ 16:58 | |
¤140 of ¤160 met Lufthansa resp. KLM inclusief ruimbagage. Met de trein vanaf ¤99 enkele reis. | ||
Jappie111 | maandag 20 februari 2017 @ 17:51 | |
Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizen | ||
Jappie111 | maandag 20 februari 2017 @ 17:57 | |
Bedankt voor de reacties allemaal! Volgens de site van DB is het zo dan bij een reis met Fernverkehr van minimaal 100 km er een cityticket is inbegrepen. Voor münchen is dat city-ticket alleen geldig in het Innenraum, dus voor het vliegveld zou ik helaas een los kaartje moeten kopen, maar het is bruikbaar voor de reis tussen het Hbf en mijn hotel. | ||
Fred | maandag 20 februari 2017 @ 18:04 | |
De 2938 heeft een bijzonder zwarte kop atm. Toch wel apart dat die gewoon mag rijden, voldoet natuurlijk totaal niet aan de richtlijnen. | ||
#ANONIEM | maandag 20 februari 2017 @ 18:07 | |
![]() al vanaf 39 euro via bahn.de | ||
dennistd | maandag 20 februari 2017 @ 18:09 | |
Er is geen regel meer voor de zichtbaarheid op het front. De regel van een wit of geel vlak van minstens een vierkante meter is een paar jaar terug geschrapt. | ||
Fred | maandag 20 februari 2017 @ 18:10 | |
Ik loop weer eens achter ![]() | ||
bork | maandag 20 februari 2017 @ 19:11 | |
Vliegveld ligt niet handig daar, je bent wel ff onderweg afhankelijk van de locatie in de stad zelf, ben vorige week op Innsbruck gevlogen, ritje met de bus naar hotel centrum, iets meer dan 20 minuten ![]() ![]() ![]() En ik zat in Salzburg op kruipafstand van die Weisse en in Innsbrruck op kruipafstand van Theresienbräu ![]() ![]() ![]() | ||
Mr_Klaasje | maandag 20 februari 2017 @ 22:48 | |
Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen? | ||
James1988 | maandag 20 februari 2017 @ 22:49 | |
Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen. De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan. [ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 20-02-2017 22:57:30 ] | ||
Dr_Flash | maandag 20 februari 2017 @ 23:46 | |
ICx stellen zouden er toch komen? | ||
Mr_Klaasje | maandag 20 februari 2017 @ 23:48 | |
DB heeft op een gegeven moment de meerstroomvariant van de ICx afbesteld. | ||
derLudolf | maandag 20 februari 2017 @ 23:49 | |
Dit is wel een leuke loc https://de.m.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_102 | ||
James1988 | maandag 20 februari 2017 @ 23:49 | |
Zouden, ja. Dat plan is al ergens in 2012 afgeschoten, ICx wordt (zoals het er nu naar uitziet) alleen voor Duits binnenlands verkeer. | ||
derLudolf | dinsdag 21 februari 2017 @ 00:14 | |
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden? | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 07:34 | |
Gewoon een rijtuig, DB is nogal Siemens gericht dus iets wat lijkt op Viaggio oid? | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 07:58 | |
Ik verwacht gewoon klassieke rijtuigen, want daarmee ben je het meest flexibel. Een nadeel van Jacobsdraaistellen is dat je een werkplaats nodig hebt om een bak te kunnen weghalen/toevoegen/uitwisselen. Met klassieke rijtuigen kun je dat overal doen, zelfs tijdens een rit. | ||
bork | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:13 | |
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld? Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch? | ||
ReisT | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:17 | |
30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee. Bij DB Fernverkehr niet hoor, gewoon allemaal draaistellen ook onder het nieuwste spul. | ||
derLudolf | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:18 | |
Volgens mij zijn daar onvoldoende ice3m stellen voor. En een hst op een gewone intercity is ook vrij kostbaar. Enige voordeel wat je hebt is dat er geen locwissel meer nodig is. Ice3m gaat overigens ook al wat jaartjes mee. | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:19 | |
Met een revisie, ja. | ||
Fred | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:26 | |
De vingerververs zijn weer bezig in Rotterdam ![]() IC Amsterdam 08.12 +10 IC Den Haag 08.18 +5 Beiden gepland op spoor 9, die naar Amsterdam rijdt op het binnenste spoor door de tunnel, die naar Den Haag op het buitenste. Door de vertragingen komen ze bijna tegelijkertijd in Rotterdam aan. Dus wat doe je dan? Juist de IC naar Den Haag verplaats je naar spoor 8, zodat de treinen elkaar moeten kruisen. En wat doe je dan als de IC naar Den Haag eerder is? Juist, die laat je dan wachten op de IC naar Amsterdam. Dan weet je iig zeker dat de IC naar Den Haag zijn vertraging niet meer in kan lopen en iedereen vertraging heeft. ![]() | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:27 | |
Jij zit/zat in de Hagenees? | ||
Fred | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:43 | |
Ik moet de sprinter van 08.21 hebben die er nu achteraan sukkelt, want de IC naar Lelystad van 08.26 mocht ook nog voor. | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 08:43 | |
Nee | ||
HeelVeelvragen | dinsdag 21 februari 2017 @ 09:34 | |
Ik zag gisteren een aantal vlaflip stellen staan in heerlen, wat moeten die daar zover van huis? Ze worden in de wijde omgeving niet meer ingezet. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 09:47 | |
Hopla, weer een stas op weg naar de uitgang ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:01 | |
zijn er gelijk weer 4 zitplaatsen extra vrij | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:02 | |
Het worden twee draaistellen met ieder twee assen. Acht assen op een rijtuig is wat overdreven. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:04 | |
![]() ![]() | ||
Goverman | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:28 | |
Ach ja, het is verkiezingstijd. Dan worden dit soort volzinnen gebruikt door de oppositie. Als je van de oppositie bent dan worden er vragen gesteld over je jeugd. Zit je in het kabinet dan ben je mistig over je problemen. Hoort er een beetje bij. Dat Dijksma onderweg is naar de uitgang, dat zal wel. De kans dat: - EN de PvdA weer in de coalitie komt - EN de PvdA deze dossiers houdt - EN Dijksma weer deze dossiers wil hebben is niet zo heel groot... Edit: als je het artikel van nu.nl leest dan zie je ook dat beide Kamerleden (Van Helvert - CDA en Madlener - PVV) met zoveel woorden zeggen dat de staatssecretaris de Kamer heeft geïnformeerd en dat het meer gaat over de algehele irritatie over hoe NS met het zitplaatsentekort i.r.t. (behoud van) MAT'64 omgaat. Er wordt nu een heel punt gemaakt dat in de betreffende brieven geen getallen zijn genoemd. Dat de heren in kwestie dat nu opblazen (en niet een jaar geleden mee kwamen) boeit even niet. Laat ik het zo zeggen: op de Ples is niemand in crisissfeer (in tegendeel zelfs...) Verschillende termen voor MAT'64 in dit kader zijn: "strategische reserve" en "sloopmaterieel". [ Bericht 19% gewijzigd door Goverman op 21-02-2017 11:35:28 ] | ||
De_Hertog | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:34 | |
Gisteren voor het eerst in een Flirt gereden. Vind het interieur best leuk gedaan, met dat Mondriaan thema. Reed verder ook prima. | ||
derLudolf | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:35 | |
Ik bedoelde natuurlijk 2 draaistellen met 2 assen, vier in totaal. Bestaan er wagons met acht assen überhaupt? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:41 | |
De getallen die Madler en van Helvert noemen kloppen overigens ook helemaal niet. | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:55 | |
Wordt er aan de Ples nog gestudeerd op het combineren van die spoorlijn Utrecht - Breda met de nieuwe bruggen in de A27? | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 12:01 | |
Hi ha ho strekt lekker met bovenstaande bericht domkop. Dit bericht was meer als reactie dat het mij niet redelijk lijkt dit binnen de huidige besluiten er nog in te fietsen zonder ernstige vertraging op te lopen. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 12:07 | |
Ze laat zich niet zomaar wegblazen ![]() | ||
Goverman | dinsdag 21 februari 2017 @ 12:29 | |
Nee... Al zullen we nu waarschijnlijk wel een nieuwe QenA moeten maken voor het eerst komende AO Spoor ![]() Die nieuwe bruggen over de A27 waren al in studie (als onderdeel van een lopende alternatievenstudie naar de verbreding van de A27 tussen Houten en kp. Hooipolder. Daarom kon ook zo snel hier een standpunt over worden ingenomen. | ||
ReisT | dinsdag 21 februari 2017 @ 13:26 | |
Voor reizigers is het onnodig, die wegen nu eenmaal niet zo veel, maar er bestaan wel goederenwagons met 8 assen, soms zelfs zog meer als het voor extreem zware transporten is. In Amerika zijn 8-assige ketelwagens heel gewoon. | ||
GlenSpey | dinsdag 21 februari 2017 @ 13:34 | |
En dat zijn ![]() | ||
dennistd | dinsdag 21 februari 2017 @ 13:37 | |
SGMm, om precies te zijn de 2125 en 2133 die er staan, samen met ICMm 4238 die daar ook nogal buiten zijn inzetgebied staat. Alle drie stonden ze er zaterdag al volgens de spots op somda. | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 20:13 | |
SLT heeft toch dezelfde kleurtjes? ![]() En Flirt? | ||
dennistd | dinsdag 21 februari 2017 @ 20:15 | |
De bijnaam komt dan ook uit de tijd dat die er nog niet waren. | ||
derLudolf | dinsdag 21 februari 2017 @ 20:17 | |
Daarom schreef ik ook wagon ipv rijtuig ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 21:59 | |
Capaciteitsbeleid NS faalt werkelijk op ALLE fronten ![]() | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:02 | |
Dan moeten ze maar een dealtje sluiten met Shurgard ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:15 | |
Ja. Wel typisch hoe toch altijd weer de schuld bij de reiziger gelegd wordt ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:20 | |
Tsja, de reizigers veroorzaken ook de problemen. De NS is geen filantropische instelling | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:22 | |
He waar las ik diezelfde opmerking nou laatst ook.. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:23 | |
De puinhopen van 8 jaar paars? | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:24 | |
De NS is ook geen keurslager. Misschien kan NS er eens over gaan nadenken wat ze WEL zijn ![]() | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:25 | |
Ze kunnen anders ook wel een dependance-magazijn maken in Breda. Daar staan toch nog duizenden vierkante meters winkelruimte leeg. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:26 | |
IJzerschuivers, alleen lang niet altijd op de manier die de reiziger wil zien. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:26 | |
| ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:29 | |
Ik mijn mij te herinneren dat MCH ook zoiets heeft geroepen recent | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:47 | |
Hoe staat het eigenlijk met de NS-flirts? Rijdt dat al een beetje rond enzo? | ||
Kansenjongere | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:53 | |
Op het traject Den Bosch - Arnhem rijden volgens mij nog uitsluitend Flirts. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 februari 2017 @ 22:57 | |
Okay, cool, dan ga ik dat snel eens bekijken. Thanks ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:06 | |
Niet helemaal. Er worden nog regelmatig diensten door ander mat uitgevoerd. Ede-Wageningen - Arnhem is een traject waar de FLIRT rijdt en op Zutphen - Wijchen zijn nu ook twee diensten FLIRT ingepland. | ||
b2py | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:08 | |
Gaat vaak stuk enzo | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:13 | |
Ik zag er gisteren eentje rebooten in Den Bosch. De bestemmingsdisplays op de zijkant van de trein hebben een IP-adres. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:15 | |
Die displays worden toch aangestuurd door OBIS? Dus dat je daar iets van zag? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:15 | |
Oh ik dacht dat deze al vaak gekocht waren en ze DUS betrouwbaar waren. | ||
James1988 | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:16 | |
Geen idee, kan best ![]() Daarover gesproken, ik zie in 's-Hertogenbosch regelmatig iets opvallends: het voorste stel toont als bestemming "Deurne" terwijl de achterste op "'s-Hertogenbosch" staat. Vervolgens rijden ze wel samen weg. | ||
GlenSpey | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:39 | |
Nah, het materieel houdt zich tot nog toe aardig sterk. Het enige wat nog vrij regelmatig problemen oplevert zijn de treeplanken. Die rollen automatisch uit na het ontgrendelen van de deuren en 'zoeken' dan vervolgens zelf de perronrand. Zodra ze die raken schuiven ze 1 of 2 centimeter terug naar binnen. Alleen liggen sommige perrons net wat lager dan anderen waardoor het nog wel eens voorkomt dat de treeplanken net over de perronrand heenschieten en zichzelf dus vast schuiven. Ja dan moeten ze eerst weer naar binnen geschopt worden ![]() Bepaalde stations op de vaste Flirt-trajecten beginnen daarom ook al aardig berucht te worden... | ||
Maegrim | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:42 | |
In Maastricht zijn ze ook al berucht, iets met 4 trappen slopen omdat de treeplanken te ver uitsteken ![]()
| ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:44 | |
verklaart u nader ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 februari 2017 @ 23:47 | |
Jack de Knipper weer bezig? ![]() | ||
MTL | woensdag 22 februari 2017 @ 00:15 | |
Kan prima OBIS zijn inderdaad, maar kan ook het interne netwerk zijn (geen idee). De Flirt communiceert intern (met meerdere treinstellen) namelijk via een draadloos netwerk. Na het koppelen wordt deze draadloze verbinding automatisch opgezet. Hierdoor duurt het na het koppelen ook ietje langer dan bij communicatie via de elektrische koppeldoos voor het aangekoppelde stel helemaal zichtbaar is in de systemen. Een beetje á la Traxx. Die doet hetzelfde, maar dan via de bekabeling. | ||
derLudolf | woensdag 22 februari 2017 @ 00:47 | |
Ik hoop dat ie een keer een verkeerde (ongeïsoleerde) tang meeneemt en een flinke opneuker krijgt. Mafkees. | ||
dennistd | woensdag 22 februari 2017 @ 00:49 | |
Die woont tegenwoordig grotendeels in Servië als ik OVNL een beetje volg | ||
dennistd | woensdag 22 februari 2017 @ 00:51 | |
Tja, ik ga ook niet rijden met een uitgeschoven rolstoelplank ![]() | ||
b2py | woensdag 22 februari 2017 @ 07:36 | |
Dan zijn ze toch stuk als ze niet kunnen rijden? Kijk maar eens naar gisteren, hoeveel vertragingen ineens ontstaan is vrijwel allemaal te wijten aan die FLIRT https://www.ovtijden.com/avtdag/NMD/20170221/ | ||
ReisT | woensdag 22 februari 2017 @ 11:11 | |
Ik wist niet dat je jargon gebruikte ![]() Voor de leek is een rijtuig ook een wagon... | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 februari 2017 @ 11:29 | |
Zware jongen geworden dus ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 11:39 | |
"SERVISCHE MAFIA HEEFT APELDOORN IN DE TANG" morgen in de Telegraaf ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 februari 2017 @ 11:42 | |
De heerlijke chocoladeletters <3 | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 11:43 | |
in tandem met de slegten woordgarpen ![]() | ||
b2py | woensdag 22 februari 2017 @ 15:06 | |
Lansingerland-Zoetermeer wordt de naam van het nu in aanbouw zijnde station BleiZo. Echt, afgrijselijk | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 15:10 | |
Deze sprinter zal voor u stoppen op Lansingerland-3*Zoetermeer-oost, Ypenburg, Voorburg en heeft als eindbestemming Den Haag Centraal. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 15:12 | |
Of als je dat als een formule ziet: Lansingerland-3*Zoetermeer-Oost=extra rijtijd voor de IC. Leuk man. | ||
bork | woensdag 22 februari 2017 @ 15:14 | |
https://www.bahn.de/blitz(...)dbpr=152033178165965 Kabelbreuk op traject Karlsruhe-Freiburg, leuk omreisadvies vanaf Karlsruhe via Stuttgart-Zurich-Basel | ||
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 15:20 | |
Zou Duco hierachter zitten? | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 15:44 | |
Zelfs al zou Peterselieman erachter zitten. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het dan wel een goede naam is. | ||
Jappie111 | woensdag 22 februari 2017 @ 15:48 | |
Is het niet een idee om de randstadrail vanuit BleiZo door te trekken naar Berkel en Rodereis en Rotterdam om over te gaan in de metro? | ||
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 15:48 | |
Nee. Die had het station een andere naam gegeven en er tegelijkertijd voor gezorgd dat de IC's geen hinder van zouden ondervinden van die extra stop van de sprinter. | ||
b2py | woensdag 22 februari 2017 @ 16:03 | |
Morgen LUD, wegens de storm! | ||
Ajaxfan | woensdag 22 februari 2017 @ 16:10 | |
En dan in de tweet verwijzen naar de homepage waar niets staat. Lekker bezig NS. | ||
b2py | woensdag 22 februari 2017 @ 16:13 | |
En http://nieuws.ns.nl/kop ? | ||
Claude_Viole | woensdag 22 februari 2017 @ 16:14 | |
Staat gewoon op de site, vanaf 15:54. | ||
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 16:17 | |
kan, maar dan moet er nogal wat aangepast worden. Dan kun je tussen Den Haag CS en al die Zoetermeerse stations niet meer met trams rijden. Wie gaat dat betalen? Doortrekken en aansluiten op de metro zou wel kunnen als je het wilt | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 16:27 | |
Zoetermeer Oost ligt, u raadt het wellicht, ten oosten van Zoetermeer. Het wordt dus "Lansingerland-Zoetermeer, Zoetermeer Oost, Zoetermeer". | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 16:28 | |
Vliegende graftering, het zal ook weer eens niet hoor ![]() | ||
Ajaxfan | woensdag 22 februari 2017 @ 16:33 | |
Zal een gevalletje das pech browser cache zijn denk ik. Ik had een iets andere foto van de woordvoerder gekozen dan waarop hij breed lachend staat bij een bericht als dit. ![]() | ||
Zelfscanner | woensdag 22 februari 2017 @ 16:40 | |
Wie had dat nou gedacht? Straks komt de trein te vroeg aan door windje mee. ![]() | ||
b2py | woensdag 22 februari 2017 @ 16:49 | |
Ze rijden tussen Leidschenveen en Laan van NOI nu toch ook samen? | ||
ReisT | woensdag 22 februari 2017 @ 16:56 | |
Een paar hoge perrons erbij knutselen tussen Leischenveen en Oosterheem, dat je daar dus ook twee niveau's krijg, moet toch niet zo moeilijk zijn. Lijn 3 (het rondje Krakeling) kan dan gewoon met trams blijven rijden | ||
Zelfscanner | woensdag 22 februari 2017 @ 17:00 | |
Welke treinen zullen we er morgen als eerst uitgooien ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 17:05 | |
Pas na 15:00 wordt er code Geel verwacht, maar dat weerhoudt het hoge intellect er natuurlijk niet van om voor de gein ook de ochtenspits maar vast te halveren ![]() ![]() | ||
mart_83 | woensdag 22 februari 2017 @ 17:12 | |
Die van Zeist?
| ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 februari 2017 @ 17:15 | |
Ja. | ||
Zelfscanner | woensdag 22 februari 2017 @ 17:19 | |
Ik kan best voorstellen dat ze zorg hebben over treinen naar bijvoorbeeld Hoek Van Holland of Zandvoort morgen, zo pal aan de kust. Maar om dan meteen limburg en zo ook maar meteen mee te nemen ![]() En weercodes vertrouw ik niet meer ![]() | ||
JDude | woensdag 22 februari 2017 @ 17:21 | |
Alles over de HSL-Moerdijkbrug want oei oei oei gevaarlijk met woei. | ||
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 17:23 | |
Het traject tussen Heerhugowaard en Den Helder is ook berucht bij harde wind. Is regelmatig voorgekomen dat er vanwege de wind snelheidsbeperkingen waren. En natuurlijk de brug over het Hollands Diep (de nieuwste van de Moerdijkbruggen) op de HSL. | ||
ReisT | woensdag 22 februari 2017 @ 17:33 | |
Alles over die HSL-brug blijft gek genoeg gewoon rijden, het alternatief (via Dordrecht) gooien ze er uit... | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 17:40 | |
de vijfenfuckingdertigteringhonderd gaat er ook maar uit. Vanaf de vroegste ochtend al. Nou dan faal je toch wel koninklijk hoor. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 17:42 | |
Als het zo "gevaarlijk" is, waarom rijden er dan überhaupt treinen?. Als het niet zielig was, dan is het het nu wel. | ||
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 17:43 | |
Morgen haringen in een ton ![]() | ||
renwan | woensdag 22 februari 2017 @ 17:45 | |
Morgen ICD dienst vanaf 17:43, dat wordt mooi ![]() | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 17:47 | |
Neem je wel je veiligheidshelm en -bril mee? Het schijnt gevaarlijk te worden. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 17:48 | |
Ja, van leven ga je dood ![]() | ||
MTL | woensdag 22 februari 2017 @ 17:49 | |
Ik mag vannacht in dit weer gaan lopen RET-en ![]() Gelukkig laatste nachtje en dan vakantie ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 17:55 | |
Ik moet morgen naar Eindhoven op en neer ![]() ![]() | ||
Maegrim | woensdag 22 februari 2017 @ 17:55 | |
Ik ben verbannen naar de sjaanstraat ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 februari 2017 @ 17:59 | |
Klinkt als een authentieke ambachtelijke hoerenbuurt ![]() | ||
MTL | woensdag 22 februari 2017 @ 18:10 | |
Oh jee. Wat heb je gedaan? Traxx laten ontploffen? ![]() | ||
renwan | woensdag 22 februari 2017 @ 18:15 | |
Ik bind mezelf vast in die trein en kom niet naar buiten | ||
Anthonie24 | woensdag 22 februari 2017 @ 18:16 | |
ik ben vandaag in een trein geweest. | ||
James1988 | woensdag 22 februari 2017 @ 18:22 | |
Over Traxxen gesproken, ik sta nu in Rotterdam naast de 186.020 en die staat te blazen alsof hij een Chinese muur om wil gooien. Wat een herrie, is dat wel goed? ![]() | ||
dennistd | woensdag 22 februari 2017 @ 18:24 | |
Ik zie een verband ![]() | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 februari 2017 @ 18:28 | |
Misschien moet Rotterdam Centraal ontruimt worden omdat daar iets geel-blauws zou moeten gaan ontploffen. | ||
James1988 | woensdag 22 februari 2017 @ 18:34 | |
Dan ben ik er net op tijd vertrokken. Wat dan weer wel jammer is: de 1100 is geheel opgeheven, er wordt niet gependeld tussen Breda en Rotterdam. | ||
James1988 | woensdag 22 februari 2017 @ 18:34 | |
(want Delft ligt eruit) |