dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:09 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:11 |
En hoe heette de loc op de foto hierboven ook alweer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:12 |
CITY OF AMSTERDAM ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:12 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:13 |
Zo leer je nogeens wat op zo'n dag ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:18 |
![]() Achterhaald plaatje in de OP. Dat middelste barrel rijdt tegenwoordig niet meer mee | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:18 |
Je moeder is een achterhaald plaatje ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:21 |
Oh bij mij staat ze onder de barrels. | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:22 |
Man, ga toch bovenin een Londense dubbeldekker zitten | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:23 |
Wacht wat? Ik ga uit voorzorg maar vast in mijn broek poepen ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:23 |
Sorry? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:24 |
That's your problem right there ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:25 |
Er is toch een marge van 99 cm? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:27 |
perron kon niet verlaagd worden vanwege de constructie, dus het spoor werd opgehoogd. Men had niet voorzien dat dit problemen op zou leveren. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:27 |
Ja in je moeder ja ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:31 |
Nee dat klopt maar verlaag het spoor dan terug en waar het kan doe je het perron mee. Ik bedoel, waar hebben we het over, ACHT centimeter. Een middelvinger. En anders, laat het zoals het is, treinen rijden daar in de praktijk toch al geen 100 meer lijkt me omdat Amsterdam Zuid er kort op ligt. Om dan die hele kap te gaan slopen... ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:32 |
Wees blij dat ik hem überhaupt vervangen heb terwijl ik mobiel zit ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:33 |
Dat het perron niet verlaagd zou kunnen worden kan makkelijk als het één blok beton is, maar die bovenleiding hang je zo hoger, strip van porselein langs de kap, niet zo moeilijk doen. | |
MTL | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:42 |
Het gaat dan ook niet om de bovenleiding, maar om te kap zelf. Als een trein te hard schommelt, komt-ie tegen de kap aan met het schuitje. Althans, dat is de reden voor de snelheidsbeperking. Bij lagere snelheid schijnt die kans kleiner te zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:44 |
Kap terugsnoeien, iedereen blij ![]() GREAVY!! | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:47 |
Nou inderdaad, even hoekje uit slijpen of snijden. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:52 |
Attentie. Uw aandacht graag. U kunt de komende periode niet meer dammen over het spoornetwerk. Het dambord heeft een defect en is niet inzetbaar. Einde mededeling. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:54 |
Loper neemt f7, schaak. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:57 |
Zijn de kaartjes voor de Bodensee-expeditie er al? ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:57 |
De wielbanden zijn enorm versleten en inmiddels vlakke plaatsen op de wielen. De lok mag niet meer ingezet worden. Of er nog andere defecten zijn, is mij echter niet bekend. Momenteel rijdt de HSL 186 181 de diensten van de HSL 1832, maar dat zal ongetwijfeld binnenkort ook weer eindigen. HSL heeft ook een week of 3 een LOCON 990x gehuurd. HSL is definitief gestopt met project 1300'en reactivatie. De 1304, die enige tijd terug defect ging met vastgelopen tractiemotoren/assen, staat nog steeds roerloos op Dordrecht Zeehaven bij VolkerRail. De 1315 wordt door HSL niet meer opgeknapt. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:58 |
Maandag wordt ik teruggebeld voor de terugreis, dan moet het rond zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:00 |
PER WANNEER?? ![]() Daar was vanmiddag een vraag over ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:02 |
Volgens mij sinds er een machinist was die tussen Amersfoort en Apeldoorn de 1304 goed gesloopt had. De lok is nog steeds niet gerepareerd, terwijl de afspraak tussen HSL en de stichting KLOK is dat HSL de lok rijvaardig terug levert. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:12 |
22 Oktober 2016 - Nadat de 186 181 los de haven in was gereden, bleek hij na iets meer dan een uur niet in de Botlek te staan, wat eigenlijk wel verwacht werd (de meeste treinen van HSL vertrekken vanaf de Botlek). Na het klikken van Locon in Pernis werd er snel de havens doorgereden om te kijken wat de lok aan het uitspoken was. Totaal onverwachts troffen wij de lok nog aan op de Maasvlakte, en stond tegen een uiterst fraai keteltreintje aan te wachten op vertrek. De trein was beladen bij Lyondell op de Maasvlakte. Snel werd koers gezet naar de Rotterdamse Botlek, daar de zon verder moeizaam was. Hier passeert de fraaie trein de 3 toegesnelde fotografen, en zal verder rijden richting Duitsland. Op de achtergrond een politiebusje, die net bij ons weggereden was om te vragen of wij hier voor het vogelspotten stonden. Er schijnt een ultra zeldzaam vogeltje in de havens rond te vliegen, die mensen uit het hele land en ver daarbuiten naar de Maasvlakte trekt. Na een kort babbeltjje, melden dat wij treinen fotograferen, vertrok de politie weer. De 186 181 wordt ingezet door een defect aan de HSL 1832. | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:16 |
Fucking kneuzenbende. ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:17 |
Dat is dan het probleem van HSL. | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:18 |
Ze zijn wel goed in het slopen van locs bij die toko. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:19 |
EN die gaan waarschijnlijk zeggen "Hoi! Stuk, jammer, sorry, doei." | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:20 |
Dat zou echt een naaistreek zijn richting een museumclub. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:20 |
Dat wel ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:21 |
Gaat wel gebeuren zo ... | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:24 |
Wordt er uberhaupt wel onderhoud op dat ding gepleegd dan?!? | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:24 |
Ze hadden dat P76 ook even kunnen laten, hoeft pas in 2030 oid ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:26 |
Als je het dan doen, denk dan na. ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:28 |
Het broodnodige, maar meer ook niet volgens mij. Ding heeft echt weken nonstop gereden. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:30 |
![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:36 |
Wat een sukkels dan... Rijden zo'n beetje al dat mooie oude spul kapot. Nu mogen ze voor de volle mep een 186'er gaan huren dus... | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:40 |
Die 186 181 reed al langer (sinds december 2015) bij HSL, maar dan voor HSL Duitsland incl bestickering. Nu wordt die lok gebruikt voor het grensoverschrijdend verkeer naar Nederland, terwijl ze eerst lokwissel deden in Bad Bentheim, want dan hoefde HSL Duitsland niet moeilijk te doen met welke lok ze stuurden (ivm toelatingen Nederland, en HSL Duitsland heeft ook oude meuk rijden). | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:44 |
Ik mag hopen dat ze die afspraken duidelijk op papier hebben staan. Als het werkelijk zo simpel is als hier gezegd dan maakt kan een rechter vrij makkelijk vorderen om dat ding te repareren toch? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:45 |
Ik heb net een Mat '24 groot onderhoud gegeven en hij rijdt weer. Je gaat het niet geloven maar het probleem zat hem in de moderne elektronica die een of andere idioot ingebouwd had. IC's vervangen door werkende exemplaren en ik kan weer reizigers vervoeren. Jaaa ik weet dat dit niet het modelspoortopic is, sue me ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:46 |
HSL Duitsland reed met een oude SBB-loc inderdaad | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:47 |
Er zal wel een zak met doekoes geschoven worden als het zo ver komt. Is minder werk. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:47 |
Re4/4? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:50 |
Zouden ze gewoon denken "ha ha wij lekker een paar jaartjes goedkope tractie, en als ie heleMAAL verrot gaat, boejje, zien we dan wel weer"? ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:50 |
Nieuwe decoder? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:54 |
Yup. Ik ga de oude nog een keer factory resetten trouwens, nog even uitzoeken hoe het moet en wat voor precieze decoder het is. En er was een draadje naar een van de tractiemotoren los trouwens, die heb ik gelijk maar vastgezet. | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:00 |
Volgens mij is resetten meestal de waarde 8 naar CV 8 schrijven. | |
Maegrim | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:01 |
Ben blij dat ik niet meer bijsturing/planning bij HSL doe, stressbaan ![]() De machinist die dat hele 1300en project regelde is er ook weg, niet gek dat dat verhaal ten einde is | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:06 |
Dat ga ik proberen! DankuvriendelijkmeneerDuvel! | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:07 |
Tisdekwaadsteniet ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:08 |
Ik ben een beetje ziek. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:09 |
Ja joh? Kudt ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:10 |
Het heeft gewerkt! Vet, bedankt ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:13 |
Ach wat gerochel en spierpijn, het valt nog wel mee. Maar het beďnvloedt blijkbaar mijn onvriendelijkheid. ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:14 |
Netjes! Wat is het voor Blokkendoos? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:14 |
Oh ja je imago van misantroop loopt wel een beetje een deukje op dan ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:16 |
Ja. Godverdomme even vloeken om die teringtyferitiszooi goed te maken. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:19 |
Misschien wat vitriool slikken voor dat gehypochonder van je. Wijf. | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:27 |
Deze: | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:29 |
Wat is dat witte ding rechts??? Een overbrenging van een Arriva GTW die in Leer vaststond na de sloop van de Friesenbrücke?? | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:31 |
aan de datum te zien wel ja ![]() | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:31 |
Foto is van 6 december, toen reed het volgens mij nog | |
Peterselieman | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:32 |
sloop was 3 december | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:33 |
Ah dan zal dat het wel zijn geweest idd ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:35 |
Dat was het ja: | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:37 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:37 |
Roco! Ik heb er 3 wagons bij. Zal ik je de nummers DM'en? | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:38 |
Ja, die is na wat meningsverschillen weggegaan. Hij werd nogal tegengewerkt begreep ik van 'm. Hij zit nu ergens anders, en rijdt regelmatig de Noorse treinstellen, en begeleidt dan helemaal tot in Noorwegen. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:40 |
Ook een mooi land om te zijn ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:46 |
Yo! | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:47 |
Ja doe lekker geheimzinnig, stel je voor dat ik de mijne met jouw nummers ga overschilderen ^^) ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:47 |
Wel duur bier ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:48 |
Maar wel bloedmooie chicks. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:49 |
Drink je gewoon wat minder he ![]()
![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:50 |
Is ook wel nodig als bier onbetaalbaar is ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:51 |
Ik ben nog niet thuis trouwens. Na de quiz zijn we met een paar man nog biertjes gaan drinken en gaan eten. Nom ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:53 |
Ik wil ze ook wel hier neerzetten ![]() | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:53 |
Ik drink helemaal niet dus voor mij geen probleem ![]() Nog nooit daar geweest. Wel es op een vakantiepark gezeten hier in NL waar toen de dames elftallen van een of andere Zweedse volleybalclub verbleven. Dat was ook niet mis. ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:54 |
Fix dat. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:54 |
![]() ![]() | |
JDude | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:54 |
Hebben jullie nog een beetje gewonnen of wa? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:55 |
Van alle losers waren wij eerste. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:55 |
Goed advies ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:56 |
Maar Dennis had wel de individuele ronde gewonnen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:57 |
Ja en wij waren ZO slecht dat we laatste wisten te worden in het ENIGE klassement waar geen poedelprijs voor was. Soortvan nul Kelvin dat niveau. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:58 |
Negatief Kelvin man. Kan dat? Ja dat kan. | |
JDude | zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:59 |
Restecp. Maar bier dus tof. | |
JDude | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:01 |
Of was het presteren zonder invloed en is James nu aan het bijtanken? | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:01 |
Ze hebben wel geweten dat we er waren ja ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:02 |
Dat laatste ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:04 |
Ja komen die nummers nog of wat? | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:05 |
Maar wat was jullie teamnaam nou? | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:08 |
Ik heb nu een originele Dr_Flash aan de muur ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:08 |
VDL. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:09 |
Trok nogal wat bekijks ook zag ik? ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:13 |
Vier Dooie Lullen, toch? ![]() | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:13 |
O ja, ik had ook nog een prijs gewonnen bij de quiz!![]() | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:14 |
Waar is die HSL-Zuid film? Beide moeilijk interessante met die BR film | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:16 |
Een bussenbouwer tussen de spoorofielen ![]() | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:17 |
Die HSL heb ik even uitgeleend. Ik ga eerst die andere kijken. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:19 |
En wŕt voor één ook he ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:20 |
Ja die John wilde dat graag weten, dus ik heb hem even geďnformeerd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:21 |
En dat was NIET de hoofdprijs! ![]() Zie, klopt ook weer niet ![]() | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:23 |
Ja, dit is veel beter dan zo'n suffe waardebon! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:25 |
Een Keolis strandbal. Mijn God ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:25 |
Ben je blij met je sapjesboek ja? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:26 |
Ja wat had die achterkant nou met spoor te maken? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:26 |
Door ProFail uitgegeven! | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:27 |
In Breda is NS trouwens alvast begonnen met het plaatsen van 'overstapmeubels', zoals die op de internationale stations staan. Zelfs met een bord erboven! Zou iemand NS stations al hebben verteld dat de Benelux een jaar later komt? | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:28 |
Er staat een ProRail-logo. Dat is ook de enige band met het spoor van dat boekje ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:29 |
Vanaf Parijs Montparnasse naar Parijs Nord op een vrijdag in mei, in de spits, haal je toch wel in circa een uur met het OV daar? Trein komt aan op Montparnasse om 16:11, en is dan op Parijs Nord de Thalys van 17:25 te halen? Hoewel er ook wel 1 om 18:25 gaat, natuurlijk. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:30 |
Vergeet de (schijn) veiligheidchecks die je tegenwoordig bij de Thalys hebt niet. | |
Duvel | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:32 |
Spoorno-dvd's, jippie. "Spanning op het spoor" dat was echt erg. Elke keer, zogenaamd spannende stem: "over een half uur moet het spoor in dienst, maar een of andere josti heeft een kabel gesloopt. hoe moet dat worden opgelost?" De oplossing is een kroonsteen en alles gaat op tijd in dienst. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:32 |
Die ging de vorige keer pas 20 minuten voor vertrek open, op een zaterdagavond met de laatste naar het Noorden. Ik kom bepakt en bezakt met bagage vanuit Roscoff. En daarvoor uit Engeland. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:33 |
Lijn 4 doet er een minuut of 20-25 over geloof ik, wel echt ver lopen vanaf de treinen naar metrohalte Montparnasse | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:34 |
Waar de neuk ligt Roscoff? * James1988 kijkt op kaart Helemaal daar? Wat moet je dáár, kom je uit Penzance ofzo? | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:37 |
Met de boot uit Ierland denk ik? | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:40 |
Nee, uit Cork. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:40 |
Een Prorail Sapjesboek? Mijn hemel ![]() Hoog tijd om die niksnutten te nationaliseren idd ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:43 |
Ah ok, dan kan dat wel een geinige route zijn ja ![]() Ik zou op safe spelen en de Thalys van 18:25 kiezen. Je moet de stad nog door tenslotte. En ben je wel op tijd in Paris Nord, dan heb je nog de tijd om wat te eten. | |
derLudolf | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:43 |
Als je daar een 30 jarige NL'er van 140kg tegenkomt doe um even de groeten ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:47 |
Maar ik zie dat de boot uit Cork alleen op zaterdagen vaart in mei. En ik MOET zaterdagmiddag/begin avond weer thuis zijn. Dus wordt waarschijnlijk vanaf Rosslare naar Roscoff, maar de boot komt om 10:30 aan, en de trein vertrekt 11:20. De volgende trein vertrekt daar pas om 15:11 ![]() ![]() ![]() Hoezo bedoel je, dat station wordt nauwelijks bedient ![]() ![]() Is amper 2km naar treinstation, dus dat zou makkelijk haalbaar moeten zijn. Normaal gesproken. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:52 |
Welkom in Frankrijk ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:58 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:02 |
Met zo'n dienstregeling is Roscoff vast niet een heel druk stadje. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:02 |
Maar ik snap het niet. Geen treinen voor forenzen daar. Treinen op dagen dat er niet een boot naar Cork of Rosslare vertrekt of aankomt. WAT moet je dan met zo'n trein daar? ![]() ![]() Hier trek je toch geen passagiers mee? | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:03 |
Op Google Maps zag ik ook een lijntje van Roscoff naar Plymouth. Misschien daarvoor? | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:04 |
Roscoff had in 2011 ongeveer 3600 inwoners. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:05 |
Oja, er komen ook nog boten uit Wales daar inderdaad. Die rijdenvaren wel heel veel frequenter. Cork en Rosslare 1 of 2 keer per week, maar in het winterseizoen vrijwel niet (enkel ergens rond feestdagen dacht ik). | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:07 |
Plymouth ligt niet in Wales ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:10 |
Mag ook. Ben daar niet zo bekend. Heb ook de reisoptie nog openstaan om uit Ierland eerst naar Wales te trekken, en dan uit Wales weer richting het vaste land, enkel als ik tijd over hou. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:13 |
Wales is best wel mooi. Zou het zeker doen als ik jou was. ![]() | |
GlenSpey | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:14 |
Ah, vroeg me een paar dagen terug toen ik daar zelf reed al af waarom ik géén TSB had terwijl mijn buurman op het naastgelegen spoor (die dus wel langs het perron van RAI komt) 80 moest ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:16 |
Wales is heel mooi ja. Sterft er ook de moord van de museumlijntjes, echt niet normaal. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:17 |
Begin nu met: zaterdag 6 mei Hoek v Holland - Harwich zondag 7 mei Harwich - York (bezoek spoorwegmuseum) maandag 8 mei York - Aberdeen Dinsdag 9 mei naar Aviemore voor de Strathspeyrailway Dan nog ergens de Jacobite en nog wat lijnen Boot Stranrear - Noord-Ierland treinen door Ierland indien tijd over naar Wales en naar huis Denk dat het wel past via Wales, maar zitten wat tijdrovende dingen in denk ik. Dus als je tips hebt voor Wales/Ierland qua routes, graag. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:19 |
Ja, dat wil ik een andere keer doen, enkel Wales voor wat museumlijntjes. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:20 |
Uhm, alle sporen te Rai liggen toch aan een perron? | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:20 |
Waarom ga je niet via Newcastle als je zo ver omhoog wilt? | |
bork | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:21 |
Feli ReisT! | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:22 |
is toch enkel een nachtboot? Nu kan ik zaterdag begin van de middag weg, en in de vroege avond in Harwich. Dan ben ik op zondag rond 13u in York. | |
bork | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:22 |
en een Lounge? die hebben wij niet in Utrecht, terwijl als je naar alle festiviteiten kijkt hoe groot het wel is en dat er in de toekomst weet-ik-hoeveel reizigers er zullen vertoeven is er geen Lounge ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:24 |
Als je met de boot gaat ben je om 09:00 in Newcastle en kun je ietd meer dan een uur later in York zijn. Wil je nog iets in harwich e.o. doen, of enkel slapen? | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:26 |
Niet specifiek, nee. Ik ga die optie dan ook ff in overweging nemen. Maar een dagboot vind ik ook wel eens leuk, hoewel er vast niet heel veel te beleven is op open zee. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:29 |
Het uitzicht op water gaat na een uur wel vervelen. Voordeel van de nachtboot is dat het je een overnachting uitspaart. Je zou ook nog naar Rotterdam - Hull kunnen kijken, dat is ook in de buurt van York. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:32 |
Hull is nog dichterbij ja. Ik ga morgen eens het plan heroverwegen. | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:37 |
Rotterdam - Hull is voor jou misschien nog wel beter geschikt. Om 19:00 uit Rotterdam vertrekken, en om 08:00 in Hull zijn. Dan kun je kort na 9:00 al in York zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:42 |
Die nachtboten zijn echt awesome. Zou dat echt 100/100 doen. Zodra je op de boot bent ben je op vakantie ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:44 |
Dank je! ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:44 |
De zon in zee zien zakken wanneer je Nederland verlaat, en aan het ontbijt zitten wanneer je Hull of Newcastle nadert. Ik zou het denk ik doen als ik naar bijvoorbeeld Schotland wil gaan en mijn auto mee wil nemen. | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:46 |
Opzich geen verkeerd idee, nee. En je bespaart inderdaad weer ergens een overnachting uit. ¤163 voor een hut met zeezicht. | |
b2py | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:47 |
Dat zijn goedkope overnachtingen zeker? ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:49 |
Tijd is ook geld waard ![]() Waarom zou je een nacht in Harwich e.o. doorbrengen als je daar helemaal niet wil zijn? ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:51 |
En uiteindelijk spaar je er niet eens iets mee uit, ik denk dat je de lasten tegenover elkaar legt, je ongeveer gelijk uit gaat komen. Maar wel weer tijdswinst. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:53 |
Die boot is gewoon totaal relaxed ![]() | |
greavy | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:56 |
Morgen inderdaad maar omplannen naar Rotterdam - Hull ipv Hoek v Holland - Harwich met de dagboot. Heb nog niks geboekt. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:00 |
![]() Vertrek je dan vrijdag- of zaterdagavond? | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 00:03 |
Moet de vrijdag nog werken. En bij mijn werk weet ik nooit wanneer ik klaar ben met werken. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:08 |
JAMES godverdomme. We hebben het aan de Methusalem van ons team gevraagd en die wist het ook niet. Dus donder ff op met je te moeilijke vragen ![]() | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 00:11 |
Wat? | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:11 |
Welke vraag specifiek? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 00:12 |
Hij heeft het aan m'n pa gevraagd op FB ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:14 |
Ah, ik zie het ![]() Ik had ook geen flauw idee hoor, wat kunnen mij trams uit negentienlanggeleden nou jeuken? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:15 |
Oosterhesselsnollengebroedvraag | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:17 |
Ja, mij dus ook niks ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:19 |
Volgend jaar zal het wel alleen maar over Rotterdam gaan ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 00:20 |
Een van de antwoorden wordt Traan Laten, ik zet er een kratje Hertog Jan op. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:21 |
In feiten komen alle antwoorden daarop neer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:30 |
Beter wed je om flesjes Prorailsapjes. Andere valuta kennen ze niet daar. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:32 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 00:33 |
Ja daaag ik ga geen cent of greintje moeite verspillen aan het vinden/opvolgen van een ProRailsappenboekje. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:33 |
Ik heb net nog de kalender 2017 betaald met anderhalf blikje Prorail-berm-weegbree-smoothie en een slok wortelsap. Gaat prima ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:35 |
In station Breda is de kerstversiering alweer van stal gehaald. Het ziet er leuk uit, maar is dat niet een beetje vroeg? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:37 |
Ik vraag me af of ze dan überhaupt iets gedaan hebben ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:39 |
Nee, niet echt. Er staan een paar verlichte bloempotten en dat is het. ![]() | |
derLudolf | zondag 23 oktober 2016 @ 00:40 |
Met ezels en een kribbeke? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:42 |
Nou ja ik vroeg me meer af of "van stal halen" en dus "van Stal naar Station verplaatsen" eigenlijk wel iets betekende ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:43 |
Hoeveel bakstenen heeft station Breda? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 00:44 |
I demand a recount. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:45 |
Van De Inktpot had ik het wel geweten. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:45 |
Véél. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:45 |
Fair enough, het moest op 1 cijfer ACHTER de komma. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:46 |
Dus 7.893.334,6 is fout, maar 7.893.334,7 is goed. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:46 |
Nee vanmiddag wist je het ook zo goed ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:48 |
Vanmiddag was ik nog nuchter. Maar: 2,3 miljoen. Niet 3 miljoen, niet "mwah, iets meer dan twee miljoen" maar 2,3 miljoen. ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:49 |
Jah wij allemaal ![]() Niet 2,3 miljoen-en-een-half? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:49 |
Nou ja, correct me if I'm wrong, James had er van die drie wel verreweg het meeste tijd in gestoken. Maarten deed de foto's voor de site en het blad, en Bastiaan was "de jury". Lees: Als je wat gevraagd wordt, knik van ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:51 |
Bastiaan had er ook redelijk wat moeite ingestopt hoor, bijna al die Zwitserland- en tramvragen kwamen van hem. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:51 |
James heeft gewoon een slecht oog van team kiezen ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:51 |
Oh dat geloof ik graag. Had ik al complimenten gegeven? Zo niet, die zijn wel verdiend boys ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:51 |
Nou en GOTJEEZUS wat waren we daar blij mee ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:52 |
die ene homolijn had gewoon nog steeds naar Romanshorn moeten rijden. Wat is dat voor onzin van stoppen @Herisau. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:53 |
Wat me wel erg opviel was dat Team 010 vooral won omdat alle antwoorden in het vorige OdR-magazine stonden en in dat team alle schrijvers zaten, ja zo kan ik ook wel winnen ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:53 |
Ach ja, het was weer eens wat anders dan Duitsland. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:54 |
Wat is er mis met Nederland eigenlijk? Behalve Roodeschool en Veenenhoer werd het compleet kapotgezwegen. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:55 |
Ik vond die Ouigo-vragen ook wel leuk. Vooral dat de tweede vraag de eerste beantwoordde ![]() Gratis puntjes voor de mensen die nog scherp waren ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:55 |
Nietus. City of Amsterdam, Beilen, HTM, wel érg veel NZH, De Vlugtlaan, handgreep Benelux, Zwenzwoka, etc. *antwoordformulier weer weglegt, niet onthouden* | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:56 |
Zegt-ie nou pas ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:57 |
Nee James dat was niet "leuk" dat was "dom". Van jullie. En gewoon minachting van je publiek ![]() En die Karel De grote dan, die VIER van de 33 punten had in de individuele ronde ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:58 |
Ik was bij die Veenendaalvraag helemaal vergeten dat je helemaal via Utrecht moet ipv via Db ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 00:58 |
Hoezo? Dat ligt toch ECHT aan hem, dat kán niet anders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 00:59 |
Was toch veel leuker om de vraag te formuleren als "Vanaf welk Parijs' station vetrekt de drie vragen geleden bedoelde goedkope TGV-variant?" DAN ben je echt aan het nadenken over wat je doet ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 00:59 |
Glas halfvol, glas halfleeg. Ja! Hoe krijg je dát voor elkaar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:00 |
Hoeft niet. Klp - Ed - Db - Vndc | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:01 |
\ Fair enough, sand erüber ![]() Ja die moet het erom gedaan hebben ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:01 |
Ohja. Gewoon op TWEE verschillende ritten op stations komen waar je al eerder langs bent gekomen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:03 |
![]() de "mag je start- of eindpunt niet voorbij reizen"-regel TWEE KEER schenden ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:03 |
Ik ga trouwens op wijzemenjeplee.nl eens navragen over station De Pijp, is dat écht de diepste met 32 meter? Ik meende te hebben gelezen dat het station wel zo diep komt met alle onderbouw en technische ruimtes maar het onderste perron ligt toch echt op -26.. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:05 |
Waar zou dat beter kunnen? ![]() In Duitsland is er wel een situatie waarbij je tijdens één rit twee keer op hetzelfde station stopt, je komt zeg maar uit noord en buigt af naar oost, stationnetje 1, kopstation, omkeren, wéér langs stationnetje 1, en dan verder richting zuid. Weet niet meer waar dat was, eens zoeken. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:05 |
http://www.infrasite.nl/n(...)ieuwsberichten=13171 Daar had ik mijn info op gebaseerd. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:06 |
Ja joh er klopt uiteindelijk stiekem toch geen flikker van, maar hee wat boeit het ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:08 |
Ik citeer even 'Ronald' vanaf de Concurrent:
| |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:09 |
Met je vuvuzela ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:10 |
Wat is je punt? Dat gebeurt vaker. O.a. de nacht ICE Köln - München stopt om 0:04 op Frankfurt Flughafen Fern, om 0:24 op F Hbf, en om 0:41 WEER op Flughafen. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:11 |
Ja was goed he ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:12 |
Zeker ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:12 |
Het kostte ons een punt want wij zeiden -26 ![]() http://wijnemenjemee.nl/noordzuidlijn/station/station-de-pijp | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:13 |
Naja met jouw voorbeeld blijkt dus dat het wel vaker voorkomt dat je op één rit twee keer op hetzelfde station stopt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:14 |
nou en man. Ten opzichte van die levenswerkers weten wij toch van God noch zure appelen als het over treinen gaat. Zelfs de pure treinautisten die opgeslagen hadden dat het afvoeren van alle V250's 11 weken duurde, zijn op de vingers van een mismaakte hand te tellen. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:15 |
Maar goed, het was lachen inderdaad, volgend jaar weer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:16 |
BURSA. En "traan laten" idd ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:16 |
Het verbaasde me serieus dat WIJ, zelfs mét doorgewinterde universitair treinmeukstuderende mensen en dergelijke, ALSNOG laatste werden terwijl alle vragen van het niveau 'hoe dan' waren ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:17 |
Que? ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:17 |
Ja, om daar vervolgens weer kop te maken, wat ie even daarvoor op Hbf ook al gedaan heeft ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:17 |
Metro Type T rijdt daar ![]() En dat wist ik dus ook nog ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:17 |
Welbeschouwd is onze performance vooral pijnlijk voor de vragenstellers inderdaad ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:19 |
Volgend jaar zal de Vuvuzela weer te pas en te onpas klinken ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:19 |
Ohja. Ik zat serieus aan Pjongyang te denken maar daar rijden de Berlijnse Dora's ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:19 |
Moet ik alvast oordopjes op maat laten maken? | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:20 |
Ik sprong drie meter de lucht in van schrik toen Fles achter me erop toeterde bij het verlaten van het gebouw ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:20 |
kun je doen. Maar beter regel je een ruimere zaal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:21 |
En er is geen foto van mij met de vuvuzela voor het blad ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:22 |
Heeft Sjoerd Bekhof er ook geen eentje? Die heeft de hele tijd foto's genomen volgens mij. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:23 |
Zou me verbazen. Ik heb me echt enorm ingehouden ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:23 |
Daar had Bastiaan het al met het bestuur over gehad, maar die vonden dat geen goed idee. Dat er meer dan 50 man op af zou komen was iets wat we niet hadden verwacht, gezien het aantal aanmeldingen dat we hadden ontvangen (de helft). | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:24 |
Moest je je aanmelden ja? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:24 |
Maar goed, morgen maar eens een paar uur in het boekje stoppen ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:25 |
Aanmelden is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld. Juist voor dit soort dingen. Als we vooraf hadden geweten dat er nog eens 20 man meer zou komen dan zich hadden aangemeld hadden we nog wat meer tafels verschoven enzo. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:26 |
Naja, het was leuk voor de omzet in de winkel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:26 |
Nou ja die vonden dat WEL een goed idee, maar dit was de ruimte die beschikbaar was, en daar hield het op. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:27 |
had geen ruk uitgemaakt, die zaal kon niet groter | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:28 |
Maar misschien heeft Mercia Charters wel een groter zaaltje. Als we toch alleen maar op engelse concessies gaan rukken en shit ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:29 |
Ze hadden ook andere goede argumenten: een andere ruimte kost geld en dan kan de winkel niet open, en dus ook geen inkomsten. Waar wat voor te zeggen valt ![]() De rek is er wel een beetje uit. Met wat creatief verplaatsen van meubels hadden er misschien 6 stoelen extra gepast in het middendeel, maar meer ook niet. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:29 |
Ik moet nu niet gaan visualiseren met al die ouwelui ![]() | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:31 |
Ik ben voorstander ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:31 |
Ja dat. En ik snap ook wel dat de jaarlijkse quiz niet als enige maatgevend is. Maar je gaat toch een grotere ruimte nodig hebben | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 01:31 |
Gelukkig is dat nu het probleem van Team 010 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:31 |
je verwacht het niet ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:33 |
Tja, een bezoekje aan de winkel is meestal pijnlijk voor je portemonnee of bankrekening. Je ziet toch altijd wel weer wat leuks ![]() De winkel is trouwens elke 1e, 3e en 5e zaterdagmiddag geopend ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 01:34 |
Eén boek kon ik me wel veroorloven ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:36 |
Toch wel handig, als in Amsterdam de naam van je bestemming gewoon met stickers op het treinstel geplakt is ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:38 |
Zeg dennis is er ook een boek (bestaand of ooit bestaand hebbend) over de spoorwegen op Spitsbergen? Ik weet dat er in het mijnbouwverkeer van Ny Alesund tot 1958 met stoomtreinen gereden is. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:42 |
De bibliotheek kent hem in elk geval niet... | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:45 |
Oh nou, dan zal ik de volgende keer wel eens wat meebrengen | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:46 |
Kent de bib wa over de Elan Valley Railway in Wales? | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:47 |
En het enige resultaat in het archief van 85 jaar Op de Rails levert één hit op: een kandidaat-lid in 1979 die op het adres Spitsbergen 31 in Zaandam woont... | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:48 |
Oh wauw. Ik moet jullie bijpraten. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:49 |
Nope... Nog meer dingen die ze niet hebben? ![]() Hier kun je zelf zoeken: http://nvbs.com/toon.php?pag=Bibl_Catalogus | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:51 |
Tsjonge, matig ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:52 |
Ik heb over de Elan Valley railway serieus wel wat spul dat voor de NVBS bib interessant zou zijn | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:52 |
Er wordt wel eens wat weggedaan helaas volgens mij, als het echt nooit uitgeleend wordt. Ruimtegebrek is daarvan de grootste oorzaak... | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 01:53 |
Dan is er een ander probleeem | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 01:55 |
Tja, de bibliotheek krijgt helaas geen subsidie zoals normale bibliotheken, en moet volledig op de been gehouden worden door het uitlenen van boeken (lenen die boel!) en de contributie van leden. Je kunt dan niet onbeperkt gaan huren of zo... | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 02:03 |
Even gekeken in het jaarverslag: vorig jaar werd er slechts 595x iets geleend. Er is bijna 2 euro per lid naar de bibliotheek gegaan. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 02:05 |
Waarom zou je willen dat er zo veel geleend wordt? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 02:05 |
Ik kan wel even alle DVD's voor je digitaliseren. Maakt het uitlenen een stuk makkelijker. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 02:05 |
21.800 boeken? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 02:07 |
Omdat al die demente oudjes de inleverdatum vergeten en je inkomsten hebt uit te-laat-boetes ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 02:09 |
Omdat elke keer lenen weer ¤1,50 oplevert. Maar daarvoor mag je een boek wel twee maanden in huis houden, en je kunt hem ook nog eens twee maanden kosteloos verlengen. De boete is ook maar ¤1 per maand, een stuk minder dan de lokale bibliotheek hier. Daar betaal je ¤0,15 per dag, dus na een week zit je daar al overheen. Ja, dit is aan de overkant. Zeg maar als je binnenkomt linksaf, waar de winkel ietsjes verder rechtsaf is. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 02:11 |
1977 is voorbij vriend, je kunt beter vast naar een nieuw verdienmodel gaan kijken. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 02:12 |
Het boekje over de Berlijnse metro had 4,50 op de barcodesticker staan maar met pen was er 14,50 van gemaakt, dus zó makkelijk verdienen ze extra knaken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 02:14 |
Ik heb ook boeken voor 30 euro zien liggen die bij BOL.com tweedehands 49,95 moeten opbrengen. Zo misdadig is het allemaal niet hoor ![]() | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 02:14 |
Wat is volgens jou een goed verdienmodel voor de bibliotheek dan? | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 02:15 |
Ik vond de prijzen ook heel schappelijk inderdaad! 30 euro voor mijn mooie boek over de verdwenen spoorlijnen, prima deal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 02:17 |
Ook zoiets. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 02:18 |
Niet. Een bibliotheek is een snel uitstervend iets. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 02:19 |
Iets als Blendle? Je mag een stukje lezen op de site maar als je meer wil moet je dokken. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 02:24 |
Dat kan de NVBS nooit op poten zetten met de tienduizenden rechthebbenden in die boeken. | |
Hr-Flip | zondag 23 oktober 2016 @ 09:21 |
Volgens mij, was de uitleg van jullie teamnaam een mooiere actie, dan die toeter. Maar de sfeer zoals hij gisteren was,weer als vanouds en het was iets drukker dan vorig jaar. Alleen de score van ons team "Geerdijk Hbf" viel met 16 punten best wel wat tegen. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 10:00 |
Maar jullie hadden hoedjes. +10 punten. | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 10:46 |
Spoor en 4 en 9 (zaksporen) worden definitief opgebroken in Gouda. | |
Peterselieman | zondag 23 oktober 2016 @ 11:29 |
RTB Cargo heeft NS Traxx 186.122 gehuurd om goederentreinen te trekken. Krijg je een geel/blauwe loc voor een badslippertrein in plaats van voor een raampjestrein ![]() http://www.somda.nl/forum(...)e-TRAXX%27en+bij+NS/ | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 11:46 |
En dat is raar want? | |
Pinnenmutske | zondag 23 oktober 2016 @ 11:52 |
Badslippertrein? Ik ken wel de Duikbril ![]() | |
MTL | zondag 23 oktober 2016 @ 12:24 |
BES Services Bv, op naar nieuwe landen. Nu met hypermoderne Traxx in hippe geel-blauwe kleuren! | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 12:53 |
Lok met NS-logo enz voor een goederentrein ![]() | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 12:55 |
Net alsof dat nog nooit eerder zo is geweest. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 12:57 |
Al een tijdje niet meer toch ![]() | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:03 |
Ah, toch? Bron? | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 13:05 |
De perrons langs sporen 3, 5, 8 en 10 aan de Rotterdamse zijde worden verbreed, maar de sporen worden niet verlegd. | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:09 |
Ze worden dus niet verbreed, maar ze storten de kuil die nu door de sporen 4 en 9 gevormd wordt, dicht en bestraten dat. | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 13:11 |
Zo kan je het ook noemen. | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:21 |
En waar kan ik als leek al deze info vinden? | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 13:24 |
Niet op internet, zover ik weet | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:26 |
Matig. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 13:29 |
Dit is wel één van de snelste treinentopics ooit geloof ik ![]() | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:29 |
![]() Hier, een "CAR TER" voor de moeite. Oh, Fles postte voordat ik mijn orgie van sluitseinen kon doen. ![]() |