Slechte verliezers of?quote:Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum
Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.
Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.
De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.
De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Dus al meer dan 13x zoveel om dit in te brengen in een parlementair debat iig.quote:Parliament will consider this for a debate
Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate
Game on.quote:EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum
We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.
Ze zullen al snel gezelschap krijgen van leave stemmers gezien de vooruitzichten.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
Hoe lang zal dit verwerkingsproces voor de ja-stemmers nog duren?![]()
Ze worden voor langere tijd op achterstand gezet in de ontwikkeling van hun land. Dus dat duurt wel even.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
Hoe lang zal dit verwerkingsproces voor de ja-stemmers nog duren?![]()
Je bedoelt nieuwe parlementsverkiezingen?quote:Op zondag 26 juni 2016 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de enige democratische uitweg voor de Britten nog is om nieuwe verkiezingen te organiseren.
De onderhandelingen moeten nog beginnen. Dus het is veel te vroeg om nu al bindende conclusies te trekken. Dat er wat beleggingshysterie zou zijn lag in de lijn der verwachting. De komende twee jaar zal uitwijzen of al die hel- en verdoemenisverhalen wel of niet waar zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen al snel gezelschap krijgen van leave stemmers gezien de vooruitzichten.
Ja, waarbij alle vertegenwoordigers duidelijk vooraf laten weten wat hun keuze gaat zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je bedoelt nieuwe parlementsverkiezingen?
Wie ontkende er dat het een spannend referendum zou worden?quote:Op zondag 26 juni 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..] Zeg nooit, nooit. Pro-Europeanen geloofde ook nooit in een Brexit. Maar het gebeurde wel.
Juncker, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie ontkende er dat het een spannend referendum zou worden?
quote:Juncker: Britain will not leave the European Union
EU chief accused of pre-empting the verdict of referendum as he declares that Britain will stay in the bloc
quote:Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
"het volk" en directe democratie
De eerste ronde was een zandbak, voor ronde twee heeft men zich blijkbaar ingelezen.
Dit is precies wat ik tegen referenda heb. Laagopgeleide prutsers die de materie niet kennen en pas achteraf gaan zeiken dat ze fout zaten omdat ze "niet goed geinformeerd werden". Krijg je eens de kans om je mening te geven, ga je klagen dat anderen deze mening niet goed inlepelen. Google die troep.
De democratisch uitweg heeft 52% van de stemmen gekregen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de enige democratische uitweg voor de Britten nog is om nieuwe verkiezingen te organiseren.
En wat heeft hij daadwerkelijk gezegd? Immers tot nu toe bleken dit type uitspraken keer op Kerr verdraaid door de rioolpers, zoals je ongetwijfeld zal weten.quote:
Dit is gewoon een citaat van hem:quote:Op zondag 26 juni 2016 11:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wat heeft hij daadwerkelijk gezegd? Immers tot nu toe bleken dit type uitspraken keer op Kerr verdraaid door de rioolpers, zoals je ongetwijfeld zal weten.
quote:"There will not be Brexit,” the defiant president of the European Commission insisted. "I spent three years of my life to avoid Grexit. I will not spend three years of my life to facilitate Brexit.”
Om het te bewijzen:quote:Op zondag 26 juni 2016 11:54 schreef juliusceasar het volgende:
Dit zaakje stinkt echt. Iedereen (dus ook niet Britten van buiten de EU!!!!) kunnen deze petitie ook tekenen.
Het is dus een grote farce!!!!
https://petition.parliament.uk/petitions/131215/signatures/new
bangmakerij...quote:Op zondag 26 juni 2016 11:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen al snel gezelschap krijgen van leave stemmers gezien de vooruitzichten.
Onzin en een vals argument om te beweren dat alle Brexit-stemmers ongeïnformeerde sukkels zouden zijn omdat enkelen hebben aangegeven nu al spijt te hebben van hun stem.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
De eerste ronde was een zandbak, voor ronde twee heeft men zich blijkbaar ingelezen.
Dit is precies wat ik tegen referenda heb. Laagopgeleide prutsers die de materie niet kennen en pas achteraf gaan zeiken dat ze fout zaten omdat ze "niet goed geinformeerd werden". Krijg je eens de kans om je mening te geven, ga je klagen dat anderen deze mening niet goed inlepelen. Google die troep.
Aldus de Telegraph.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een citaat van hem:
[..]
Doe normaal, aub!quote:Op zondag 26 juni 2016 12:00 schreef juliusceasar het volgende:
[..]
Om het te bewijzen:
Click this link to sign the petition "EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum"
https://petition.parliame(...)No7aBAdTShpQjlLGLKAP
Thanks,
The Petitions team
UK Government and Parliament
Het zou wel tof zijn als die zich dan ook eens in het (publieke) debat gaan mengen. Want tot nu toe ontbreken ze vrijwel volledig...quote:Op zondag 26 juni 2016 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
. Terwijl ik meer EU-critici ken met argumenten die ze goed kunnen onderbouwen dan veel voorstanders van de EU.
Dit is gewoon zijn opvatting. Dit kun je simpelweg uit alle diverse media halen van de afgelopen maanden.quote:
Ook historische figuren tekenen:quote:Op zondag 26 juni 2016 12:14 schreef Dutchguy het volgende:
'Hele wereld ondertekent Britse petitie voor nieuw Brexit-referendum':
http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free
Niet serieus te nemen dus.
twitter:rudybouma twitterde op zondag 26-06-2016 om 12:00:05Inititator spijtoptanten #Brexit blijkt juist voorstander #Leave: startte petitie als stok achter deur bij #Remain https://t.co/fmzuY2daar reageer retweet
Bed made door een enorme minderheid. Als je burgers over complexe zaken wil laten meepraten, wat al grenst aan totale idioterie, zorg dan eerst maar voor een overgrote meerderheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:20 schreef Copycat het volgende:
Tegen. Bed made, lie in it.
Ook zonder de (ongemeend) beloofde 350 miljoen voor NHS van Farage.
En de paus heeft al 29.000 keer gestemd. In ieder geval is vanuit het Vaticaanstad al zo vaak gestemd. Wat een klucht.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook historische figuren tekenen:
[ afbeelding ]
Dus die laagopgeleide prutsers zijn binnen een dag plots wel goed geinformeerd en begrijpen het na een dag wel?quote:Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
Laagopgeleide prutsers die de materie niet kennen en pas achteraf gaan zeiken dat ze fout zaten omdat ze "niet goed geinformeerd werden"
Lekker kop in het zand stekenquote:Op zondag 26 juni 2016 12:01 schreef flibber het volgende:
[..]
bangmakerij...
dit was gewoon te verwachten.
de pond is gekelder, als die was gestegen was ik pas verbaasd.
geef het paar maanden en het trekt wel bij
Wat een realiteit om in te leven, waarin alles in twee kampen kan worden gedeeld. De eenvoud streelt mijn hart.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:26 schreef Gia het volgende:
Ik vind het van de zotte dat het 'blijfkamp' genoeg zou hebben aan 40+% van de stemmers om te blijven en dat het 'vertrekkamp' 60+% van de stemmen nodig heeft.
Verder word ik echt een beetje onpasselijk van al die zichzelf op de borst kloppende linkspoten, wb het neerhalen van iedereen die tegen de EU is.
Ik heb een vriendin en zij en haar man zijn zo links als het maar zijn kan. Hij heeft er duidelijk problemen mee om om te gaan met mensen met een rechtse mening. Want er is maar één waarheid en dat is wat links wil.
Je weet dat veel rechtsen net zo goed voorstander zijn van de EU? Of denk je dat die financiële jongens in de Londense City allemaal geitenwollensokken, GroenLinks-achtige figuren zijn?quote:Op zondag 26 juni 2016 12:26 schreef Gia het volgende:
Ik vind het van de zotte dat het 'blijfkamp' genoeg zou hebben aan 40+% van de stemmers om te blijven en dat het 'vertrekkamp' 60+% van de stemmen nodig heeft.
Verder word ik echt een beetje onpasselijk van al die zichzelf op de borst kloppende linkspoten, wb het neerhalen van iedereen die tegen de EU is.
Ik heb een vriendin en zij en haar man zijn zo links als het maar zijn kan. Hij heeft er duidelijk problemen mee om om te gaan met mensen met een rechtse mening. Want er is maar één waarheid en dat is wat links wil.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar dan moet de Uk geen uitzonderingspositie gaan krijgen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De democratisch uitweg heeft 52% van de stemmen gekregen.
Ik ben wel voor een tweede referendum maar dan moet er een andere vraag komen. Namelijk die of ze lid willen zijn van een andere EU. Het op uiterst dubieuze wijze tot stand gekomen verdrag van Lissabon moet de prullenbak in, er moet een echte grondwet voor de EU komen die wel de bevoegdheden afgrenst en verdeeld, en onder democratisch controle van een echt parlement brengt.
We kunnen niet de toekomst in met een EU die in enkele lidstaten op meer dan 50% steun kan rekenen omdat meer dan de helft van de bevolking bang is voor de instabiliteit als je eruit stapt. Dat is zwaar onvoldoende. Een gezonde EU kan rekenen op minsten 70% steun in alle lidstaten, daar zijn Europeanen Europees genoeg voor.
Daarbij: je ziet ook veel Euro-patriottisme. Ga me niet vertellen dat dat niets met gevoel te maken heeft.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onzin en een vals argument om te beweren dat alle Brexit-stemmers ongeïnformeerde sukkels zouden zijn omdat enkelen hebben aangegeven nu al spijt te hebben van hun stem.
Dit argument komt keer op keer terug, ook bij het Grondwet referendum in Nederland zo'n 11 jaar terug, en bij het Oekraïne referendum. Terwijl ik meer EU-critici ken met argumenten die ze goed kunnen onderbouwen dan veel voorstanders van de EU.
Zoals vaker betoogd is het vooral een debat tussen emotie en ratio. Emotie heeft het in het VK weten te winnen van de ratio.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarbij: je ziet ook veel Euro-patriottisme. Ga me niet vertellen dat dat niets met gevoel te maken heeft.
Aan beide kanten zie je dus "pathos".quote:Op zondag 26 juni 2016 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals vaker betoogd is het vooral een debat tussen emotie en ratio. Emotie heeft het in het VK weten te winnen van de ratio.
Die conclusie kan je pas over tien jaar trekken. Simpel feit is dat niemand weet wat de uitwerking zal zijn op de economie van de EU en de VK, welke hervormingen er plaats zullen vinden en wat het lange termijn effect zal zijn. Er zijn honderdduizend theorieën met honderdduizend aanhangers en allemaal hebben ze 1 ding gemeen: ze hebben geen enkele ervaring met deze situatie omdat deze nog nooit is voorgekomen.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals vaker betoogd is het vooral een debat tussen emotie en ratio. Emotie heeft het in het VK weten te winnen van de ratio.
Tuurlijk, het zal aan beide kanten voorkomen maar de verhoudingen zijn totaal anders. Met emotie betoog je niet het lid blijven van de EU en met ratio verkoop je geen vertrek uit de EU.quote:
De EU valt niet te hervormen in zijn huidige staat. De EU heeft een dictatoriale grondslag en geeft als oplossing voor dit probleem "'meer macht naar de EU" op. Tsja.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar dan moet de Uk geen uitzonderingspositie gaan krijgen.
Ik had gehoopt dat men brexit als een advies referendum zou gebruiken om zo de EU te kunnen hervormen.
Geen erg rationele stap dus om zonder nagedacht te hebben over de toekomst te stemmen voor uittreden uit de EU. Dank voor het bevestigen van mijn stelling.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Die conclusie kan je pas over tien jaar trekken. Simpel feit is dat niemand weet wat de uitwerking zal zijn op de economie van de EU en de VK, welke hervormingen er plaats zullen vinden en wat het lange termijn effect zal zijn. Er zijn honderdduizend theorieën met honderdduizend aanhangers en allemaal hebben ze 1 ding gemeen: ze hebben geen enkele ervaring met deze situatie omdat deze nog nooit is voorgekomen.
Dus alle theorieën ten spijt, roepen dat het verstandig was om wel of niet in de EU te blijven is een aap in de kont kijken.
Ik kijk in elk geval erg uit naar de verkiezingen in maart.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat veel rechtsen net zo goed voorstander zijn van de EU? Of denk je dat die financiële jongens in de Londense City allemaal geitenwollensokken, GroenLinks-achtige figuren zijn?
Ja, en dat is niet zo: ik zit net te kijken naar Filosofisch Kwintet.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, het zal aan beide kanten voorkomen maar de verhoudingen zijn totaal anders. Met emotie betoog je niet het lid blijven van de EU en met ratio verkoop je geen vertrek uit de EU.
Idem met de optie om te blijven: niemand heeft nagedacht over de toekomst in de EU en wat dat zou moeten opleveren voor de VK.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen erg rationele stap dus om zonder nagedacht te hebben over de toekomst te stemmen voor uittreden uit de EU. Dank voor het bevestigen van mijn stelling.
Ook hier weer nonsens, daar had Cameron juist een aardig pakket over uitonderhandeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Idem met de optie om te blijven: niemand heeft nagedacht over de toekomst in de EU en wat dat zou moeten opleveren voor de VK.
Het was de koers die Cameron uitstippelde, niet de koers van de EU. Maar goed, blijft staan dat het Brexitkamp geen benul heeft van wat dan wel zonder die EU. Weinig rationeel allemaalquote:Of ze hebben er wel over nagedacht en men vond de koers die de EU uitstippelde maar niks. Maar ja, dan heeft men met ratio te maken wat volgens jou stelling niet kan.
Dilemma dit.
Prachtig maar dat verandert de verhouding ratio-emotie niet in dit debat.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet zo: ik zit net te kijken naar Filosofisch Kwintet.
Die gast zegt hetzelfde als ik vaak zeg, eerder in deze reeks ook: zaken als globalisme en wat verstaan wordt onder neoliberalisme worden als een natuurwet beschouwd. Maar dat zijn ze niet. Dat is historicisme, en onhoudbaar.
En dan?quote:Op zondag 26 juni 2016 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kijk in elk geval erg uit naar de verkiezingen in maart.
De EU heeft geen dictatoriale grondslag. Dat is wat Guy wil. Maar gelukkig zijn de liberalen daar in de minderheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
De EU valt niet te hervormen in zijn huidige staat. De EU heeft een dictatoriale grondslag en geeft als oplossing voor dit probleem "'meer macht naar de EU" op. Tsja.
Ik zie de link met "links" even niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:26 schreef Gia het volgende:
Lekker rechts stemmen en de zorg wegbezuinigen. Succes.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kijk in elk geval erg uit naar de verkiezingen in maart.
Iedereen die geen PVV stemt is links, logisch toch?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zie de link met "links" even niet.
Maar in feite betekent dit dat het argument geformuleerd als op die trein stappen van de supra-nationaliteit dus niet rationeel is, maar meer lijkt op... religie.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig maar dat verandert de verhouding ratio-emotie niet in dit debat.
Inderdaad. Over het algemeen komt de kritiekloze houding richting de EU voornamelijk ter rechterzijde voor, al zie je het ook bij middenpartijen / links van het midden (van GroenLinks tot VVD dus).quote:Op zondag 26 juni 2016 13:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zie de link met "links" even niet.
Als GL stemmer ben ik voor een EU. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op die EU. Mijn kritiek is de logheid en overdreven regelzucht en neoliberale insteek. Meer sociaal democratie binnen die EU zou ik graag zien. Ik kan dat allemaal mis hebben. Bovendien heb ik een hekel om minderheden in hokjes te stoppen. De EU is in de basis hard nodig.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Over het algemeen komt de kritiekloze houding richting de EU voornamelijk ter rechterzijde voor, al zie je het ook bij middenpartijen / links van het midden (van GroenLinks tot VVD dus).
Maar SP en PvdD zijn absoluut niet kritiekloos richting EU, al zijn ze wel erg overtuigd van hun eigen gelijk (maar daar hebben alle politieke partijen last van).
Ik ben links en denk er over om PVV te stemmen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iedereen die geen PVV stemt is links, logisch toch?
Waarom is de EU in de basis eigenlijk hard nodig?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als GL stemmer ben ik voor een EU. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op die EU. Mijn kritiek is de logheid en overdreven regelzucht en neoliberale insteek. Meer sociaal democratie binnen die EU zou ik graag zien. Ik kan dat allemaal mis hebben. Bovendien heb ik een hekel om minderheden in hokjes te stoppen. De EU is in de basis hard nodig.
Ik sta er eigenlijk hetzelfde in, al ben ik geen GroenLinks stemmer.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als GL stemmer ben ik voor een EU. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op die EU. Mijn kritiek is de logheid en overdreven regelzucht en neoliberale insteek. Meer sociaal democratie binnen die EU zou ik graag zien. Ik kan dat allemaal mis hebben. Bovendien heb ik een hekel om minderheden in hokjes te stoppen. De EU is in de basis hard nodig.
Dan ben je niet goed wijs.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben links en denk er over om PVV te stemmen.
Omdat je een blok moet kunnen vormen tegen andere wereldmachten zoals Rusland, China de VS. Je kunt die globalisatie nu eenmaal niet meer stoppen. De communicatie middelen zijn zo ontwikkeld dat globalisatie niet meer is te voorkomen. Bovendien moeten jongeren hun kansen kunnen grijpen. Maar voor lager opgleiden of ouderen die dat niet kunnen zul je een goed sociaal vangnet moeten hebben. En dat laatste zie ik verdwijnen. Deze groep zal die flexibiliteit nooit kunnen benutten die een EU kan bieden. Ik kan dat niet goed in een forum zo uitleggen. Maar om het heel simpel te stellen: Ik mis het Rijnlandland model binnen die EU.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is de EU in de basis eigenlijk hard nodig?
Nee, het migratiestandpunt is eigenlijk helemaal geen belangrijk issue voor mij. Maar ik ben het politieke klimaat van de afgelopen jaren helemaal beu. Vroeger was D66 altijd mijn partij vanwege hun liberale standpunten met betrekking tot homohuwelijk, abortus, euthanasie, onderwijs hoog in het vaandel etc. Maar ik heb er helemaal niks meer mee door het kontgeneuk met de VVD en dat is begonnen ten tijde van het Kunduzverdrag. Ook de manier waarop is omgegaan met de zorg, gemeenten en ander zaken. En we kunnen ook prima zonder de EU.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed wijs.
Tenzij de migratiestandpunten voor jou alles overheersend zijn kun je als je links bent en je aangetrokken voelt tot de PVV beter SP stemmen.
Voor de EU bestond kon je ook prima in het buitenland studeren en werken. En nu overigens ook buiten de EU.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Omdat je een blok moet kunnen vormen tegen andere wereldmachten zoals Rusland, China de VS. Je kunt die globalisatie nu eenmaal niet meer stoppen. De communicatie middelen zijn zo ontwikkeld dat globalisatie niet meer is te voorkomen. Bovendien moeten jongeren hun kansen kunnen grijpen. Maar voor lager opgleiden of ouderen die dat niet kunnen zul je een goed sociaal vangnet moeten hebben. En dat laatste zie ik verdwijnen. Deze groep zal die flexibiliteit nooit kunnen benutten die een EU kan bieden. Ik kan dat niet goed in een forum zo uitleggen. Maar om het heel simpel te stellen: Ik mis het Rijnlandland model binnen die EU.
Lijkt me juist dat de EU in de tegengestelde richting gaat. Meer een "neoliberaal" project dus, die de "race naar de bodem" faciliteert.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies, en nu al verplicht de EU lidstaten tot hervormingen en 'het versterken van de concurrentiepositie'.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat de EU in de tegengestelde richting gaat.
Overigens volgende hobbel wordt TTIP natuurlijk.
Dat klopt, maar een globalisatie hou je niet meer tegen waardoor grenzen vervagen. Als je in het verleden contact had met een Schot nou dat was wat. Nu lijkt het je buurman te zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de EU bestond kon je ook prima in het buitenland studeren en werken. En nu overigens ook buiten de EU.
Ja, en als je de sollicitatiebrief van Dijsselbloem voor zijn functie als vz van de eurogroep er bij haalt, kun je mooi zien welke richting de EU op wil gaan. En daar schrik je toch een beetje van, want in principe gaan zij bepalen hoe jij als lid-staat je begroting op moet stellen op belangrijke onderdelen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, en nu al verplicht de EU lidstaten tot hervormingen en 'het versterken van de concurrentiepositie'.
Wat een eufemisme is voor neoliberale politiek waar sociaaldemocraten zo'n afkeer van zeggen te hebben.
Dat is ook mijn kritiek waarvan ik hoop dat een EU daar een balans in gaat vinden.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat de EU in de tegengestelde richting gaat. Meer een "neoliberaal" project dus, die de "race naar de bodem" faciliteert.
Overigens volgende hobbel wordt TTIP natuurlijk.
Dat is ook mijn "visie". Jammer dat daar niet op wordt gereageerd wordt, hooguit doet men alsof het een leugen betreft. Ik noem geen namen verder.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt me juist dat de EU in de tegengestelde richting gaat. Meer een "neoliberaal" project dus, die de "race naar de bodem" faciliteert.
Ik heb ook een keer een proteststem gedaan. Heb toen een partij gekozen die niet tegen mensen is, maar wel voor dieren. Die kunnen het ook niet helpen dat wij er een zooitje van maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, het migratiestandpunt is eigenlijk helemaal geen belangrijk issue voor mij. Maar ik ben het politieke klimaat van de afgelopen jaren helemaal beu. Vroeger was D66 altijd mijn partij vanwege hun liberale standpunten met betrekking tot homohuwelijk, abortus, euthanasie, onderwijs hoog in het vaandel etc. Maar ik heb er helemaal niks meer mee door het kontgeneuk met de VVD en dat is begonnen ten tijde van het Kunduzverdrag. Ook de manier waarop is omgegaan met de zorg, gemeenten en ander zaken. En we kunnen ook prima zonder de EU.
Ik vind echt dat er drastisch iets moet veranderen en daarom is het meer een soort proteststem. En laat het verder maar een keer gebeuren. Hij roept al jaren van alles, dan laat maar eens wat zien.
Je bedoelt zeker dat je met links schrijft?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet wat Jesse Klaver wil, geloof ik, die heeft zich al genesteld in het kamp Verhofstadt. Of dat waar is, weet ik niet precies, maar heb dat wel al paar keer gelezen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is ook mijn kritiek waarvan ik hoop dat een EU daar een balans in gaat vinden.
Nee, dat betekent het allemaal niet. Het is gewoon een golf vers nationalisme en populisme. Prima dat jij daar graag in meegaat maar ga niet doen alsof het rationeel is en dat het tegendeel emotioneel zou zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar in feite betekent dit dat het argument geformuleerd als op die trein stappen van de supra-nationaliteit dus niet rationeel is, maar meer lijkt op... religie.
Ja, ik weet wat je bedoelt.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn "visie". Jammer dat daar niet op wordt gereageerd wordt, hooguit doet men alsof het een leugen betreft. Ik noem geen namen verder.
Daarnaast heeft de PvdD als enige partij echt een duurzame langetermijn visie die niet gericht is op geld of persoonlijke belangen. Van de PvdD weet je tenminste zeker dat ze er niet voor zichzelf zitten.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een proteststem gedaan. Heb toen een partij gekozen die niet tegen mensen is, maar wel voor dieren. Die kunnen het ook niet helpen dat wij er een zooitje van maken.
Dat gaan we niet doen hoor, Wauke.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Veel te makkelijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het allemaal niet. Het is gewoon een golf vers nationalisme en populisme. Prima dat jij daar graag in meegaat maar ga niet doen alsof het rationeel is en dat het tegendeel emotioneel zou zijn.
Ik weet niet wat het 'kamp Verhofstadt' inhoudt, maar Jesse Klaver heeft op het NOS journaal gezegd dat de reactie op de Brexit stem niet minder Europa maar juist meer Europa zou moeten zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet wat Jesse Klaver wil, geloof ik, die heeft zich al genesteld in het kamp Verhofstadt. Of dat waar is, weet ik niet precies, maar heb dat wel al paar keer gelezen.
Neoliberalisme bestaat niet!quote:Op zondag 26 juni 2016 13:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn "visie". Jammer dat daar niet op wordt gereageerd wordt, hooguit doet men alsof het een leugen betreft. Ik noem geen namen verder.
Bij leven al legendarisch inderdaad.quote:
Als je gelooft in de meerwaarde van Europese samenwerking is dat ook geen hele gekke redenatie natuurlijk. Lang niet alles gaat goed bij de EU maar dat komt voor een groot deel wel omdat het uiteindelijk altijd nog de nationale overheden zijn die beslissen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het 'kamp Verhofstadt' inhoudt, maar Jesse Klaver heeft op het NOS journaal gezegd dat de reactie op de Brexit stem niet minder Europa maar juist meer Europa zou moeten zijn.
Neuh, het is een vrij heldere en breed herkenbare stelling. Je gewauwel heeft daar nog 0,0 aan afgedaan.quote:
Jesse Klaver heeft het ook over economisme. Het welzijn. Ik vond dat niet slecht. Mocht het zo zijn dat hij zich aansluit bij het kamp Guy Verhofstadt zou dat een zware teleurstelling zijn en zijn ze mijn stem kwijt. Dan maar het CDA tegen beter weten in.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet wat Jesse Klaver wil, geloof ik, die heeft zich al genesteld in het kamp Verhofstadt. Of dat waar is, weet ik niet precies, maar heb dat wel al paar keer gelezen.
Waarom lees jij structureel over de Europa-breed gedeelde kritiek heen wat betreft het neoliberale karakter van de EU?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het allemaal niet. Het is gewoon een golf vers nationalisme en populisme. Prima dat jij daar graag in meegaat maar ga niet doen alsof het rationeel is en dat het tegendeel emotioneel zou zijn.
Media krijgt één hoogopgeleide debiel voor de camera met spijtbetuiging. En opeens telt hét voor 1000?quote:Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
Wut? Van GroenLinks naar het CDA?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jesse Klaver het het ook over economisme. Het welzijn. Ik vond dat niet slecht. Mocht het zo zijn dat hij zich aansluit bij het kamp Guy Verhofstadt zou dat een zware teleurstelling zijn en zijn ze mijn stem kwijt. Dan maar het CDA tegen beter weten in.
Dat is toch logisch? Louter een volledig supranationale instelling kan verantwoording afleggen aan haar burgers. Meer democratie, betekend dus ook meer verantwoording richting Brussel en minder bij de diverse regeringsleiders. Als je de werkwijze van de EU bestudeert kom je er snel achter waar (de perceptie van) het democratisch tekort zit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het 'kamp Verhofstadt' inhoudt, maar Jesse Klaver heeft op het NOS journaal gezegd dat de reactie op de Brexit stem niet minder Europa maar juist meer Europa zou moeten zijn.
Ik weet prima dat beide politieke vleugels kritiek hebben. En kritiek hebben is ook prima hoor. Maar met het opkomende populisme en nationalisme heb ik niet zoveel op. Al was het maar omdat we vrij duidelijk is dat protectionisme en staatssteun op de lange termijn niet zo heel verstandig zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom lees jij structureel over de Europa-breed gedeelde kritiek heen wat betreft het neoliberale karakter van de EU?
Dan kun je het begrip neoliberalisme ontkennen, maar je kunt niet ontkennen dat de EU lidstaten een bepaalde richting instuurt wat betreft "economisch verantwoord beleid", begrotingsbeleid en hervormingen oplegt, en dat het grotendeels draait om de concurrentiepositie.
Nu weet ik wel dat de EU voornamelijk bedoelt is om handel te bevorderen, en de gedachte is dat economische groei iedereen ten goede komt, maar dat laatste is simpelweg niet waar.
Je ziet binnen de EU een vrij eenzijdige visie hoe die economische groei te bewerkstelligen.
Daar komt ook veel fundamentele kritiek vandaan.
SP is een protest partij die mij een stap te ver gaat. GL heb ik nooit als een protest partij gezien. Hun partij programma beviel me. Natuurlijk zijn er punten waar ik me totaal niet in kon/kan(bepaalde subsidies) vinden. Maar er is niet een partij die aan al je wensen kan voldoen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wut? Van GroenLinks naar het CDA?
Die snap ik niet. Volgens mij kom je dan eerder bij de SP of PvdD uit. Ook als ik jouw kritiek zo lees.
Je preekt als een dominee.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet prima dat beide politieke vleugels kritiek hebben. En kritiek hebben is ook prima hoor. Maar met het opkomende populisme en nationalisme heb ik niet zoveel op. Al was het maar omdat we vrij duidelijk is dat protectionisme en staatssteun op de lange termijn niet zo heel verstandig zijn.
Ik vraag me af wie jij als de EU ziet? "De EU" is niet meer of minder dan een verlengstuk van nationale regeringsleiders/parlementen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom lees jij structureel over de Europa-breed gedeelde kritiek heen wat betreft het neoliberale karakter van de EU?
Dan kun je het begrip neoliberalisme ontkennen, maar je kunt niet ontkennen dat de EU lidstaten een bepaalde richting instuurt wat betreft "economisch verantwoord beleid", begrotingsbeleid en hervormingen oplegt, en dat het grotendeels draait om de concurrentiepositie.
Nu weet ik wel dat de EU voornamelijk bedoelt is om handel te bevorderen, en de gedachte is dat economische groei iedereen ten goede komt, maar dat laatste is simpelweg niet waar.
Je ziet binnen de EU een vrij eenzijdige visie hoe die economische groei te bewerkstelligen.
Daar komt ook veel fundamentele kritiek vandaan.
GL ziet globalisering min of meer als een natuurwet waartegen je je niet kunt verzetten, volgens mij. Beetje een oud communistisch sentiment wrs om in historicisme te geloven natuurlijk ook.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jesse Klaver het het ook over economisme. Het welzijn. Ik vond dat niet slecht. Mocht het zo zijn dat hij zich aansluit bij het kanp Guy Verhofstadt zou dat een zware teleurstelling zijn en zijn ze mijn stem kwijt. Dan maar het CDA tegen beter weten in.
En daar wringt de schoen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat de SP puur een protestpartij is, is niet meer waar. Maar dat terzijde. Ik vind de SP ook niet op alle fronten even overtuigend en neig zelf meer naar de Partij voor de Dieren, hoewel ik dat dan weer teveel een one issue partij vind.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
SP is een protest partij die mij een stap te ver gaat. GL heb ik nooit als een protest partij gezien. Hun partij programma beviel me. Natuurlijk zijn er punten waar ik me totaal niet in kon/kan(bepaalde subsidies) vinden. Maar er is niet een partij die aan al je wensen kan voldoen.
Ik heb GL altijd gezien als het linkse deel van D66.
Als mensen allerlei onzin uitbraken, dan mag dat somsquote:Op zondag 26 juni 2016 13:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het valt mij gewoon op. Jij bent zo apodictisch dat het iets weg heeft van belijdenis.
Je kunt beter je eigen kerkje op FOK! oprichten joh.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als mensen allerlei onzin uitbraken, dan mag dat soms
Alleen kraam ik geen onzin uit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zal mij nog wel goed informeren over het CDA. Een ding staat vast. Als Jesse zich werkelijk zou aansluiten en het gedachten goed van een Guy volgt is het over voor mij. GL heeft ook fel tegenstand geboden tegen TTIP. Daarom vind ik het vreemd dat Jesse zich nu zou aansluiten bij het kamp Guy.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat de SP puur een protestpartij is, is niet meer waar. Maar dat terzijde. Ik vind de SP ook niet op alle fronten evengoed en neig meer naar de Partij voor de Dieren, hoewel ik dat dan weer teveel een one issue partij vind.
Maar als ik jouw argumenten in de voorgaande posts zo lees dan maak jij je druk om sociaal-democratische standpunten. Dan moet je natuurlijk geen D'66 of CDA gaan stemmen, want dan krijg je voortzetting van het huidige neoliberale beleid dat we al decennia kennen.
Dit verbaast niemand.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Er schijnt zwaar gefraudeerd te worden met de petitie.
Gisteren is er een JSON bestand uitgelekt waaruit bleek dat het merendeel van de stemmen uit het buitenland kwam (proxy voting)
Vandaag is deze JSON file gewijzigd en zijn de IP adressen veranderd naar IP addressen binnen de UK.
Er wordt dus vuil spel gespeeld. Zoals we ze kennen.
Je doet er dan ook vooral goed aan om die petitie net als alle online petities totaal niet serieus te nemen.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Gisteren is er een JSON bestand uitgelekt waaruit bleek dat het merendeel van de stemmen uit het buitenland kwam (proxy voting)
Vandaag is deze JSON file gewijzigd en zijn de IP adressen veranderd naar IP addressen binnen de UK.
Dit willen ze gebruiken om een tweede referendum te starten.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je doet er dan ook vooral goed aan om die petitie net als alle online petities totaal niet serieus te nemen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | #!/usr/bin/env python #https://github.com/saippuakauppias/temp-mail/blob/master/tempmail.py import tempmail import mechanize, time, re import random, string def genname(): length = random.randint(3, 12) s = '' while len(s) < length: s += random.choice(string.lowercase) return s def doit(): print 'Generating TempMail...' tm = tempmail.TempMail() email = tm.get_email_address() url = 'https://petition.parliament.uk/petitions/131215/signatures/new' name = genname() + ' ' + genname() postcode = 'SW1A 0AA' print 'Signing as %s / %s (%s)' % (name, email, postcode) br = mechanize.Browser() br.set_handle_robots(False) br.open(url) br.form = list(br.forms())[0] c = br.form.find_control(type="checkbox") c.value = ['1'] br.form['signature[name]'] = name br.form['signature[email]'] = email br.form['signature[location_code]'] = ['GB'] br.form['signature[postcode]'] = postcode response = br.submit() html = response.read() #with open('temp.html', 'w') as f: f.write(html) badness = [ "Postcode not recognised", "disposable email address" ] for x in badness: if x in html: print x print 'Fuck.' exit() br.form = list(br.forms())[0] print 'Confirming...' response = br.submit() html = response.read() while True: print 'Checking mail...' mb = tm.get_mailbox(email) if not 'error' in mb: html = mb[0]['mail_html'] url = re.search('<p><a href="(.*?)">', html).group(1) break time.sleep(1) print 'Validating %s' % url response = mechanize.urlopen(url) html = response.read() #with open('temp2.html', 'w') as f: f.write(html) sigs = re.search('<h1 class="visuallyhidden">(.*?) signatures</h1>', html).group(1) print '%s total signatures' % sigs while True: doit() |
Volgens mij ben jij ook te stellig in je overtuigingen hoor. Libertariers zijn al net zo stellig. Die brengen hun ideologie alsof het een onwrikbare waarheid is, een natuurwet waar je niet onderuit kunt.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Cda was helemaal voor EU/Brussel hah.. Cda is tegen referenda hah..quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik zal mij nog wel goed informeren over het CDA. Een ding staat vast. Als Jesse zich werkelijk zou aansluiten en het gedachten goed van een Guy volgt is het over voor mij. GL heeft ook fel tegenstand geboden tegen TTIP. Daarom vind ik het vreemd dat Jesse zich nu zou aansluiten bij het kamp Guy.
Plus ze snappen het belang van privacy en doen niet krampachtig over drugs.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Daarnaast heeft de PvdD als enige partij echt een duurzame langetermijn visie die niet gericht is op geld of persoonlijke belangen. Van de PvdD weet je tenminste zeker dat ze er niet voor zichzelf zitten.
Dat tweede referendum komt er ook niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit willen ze gebruiken om een tweede referendum te starten.
Heb inmiddels ook de broncode van het proxyvote systeem gevonden:
[ code verwijderd ]
http://pastebin.com/rgiiPbww
Fraude dus.
Ryan3 had dat gister ook gepost: NWS / Oproep tot tweede referendum Brexit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Simpel python scriptje. Die website is zo lek als een mandje zo te zien.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit willen ze gebruiken om een tweede referendum te starten.
Heb inmiddels ook de broncode van het proxyvote systeem gevonden: (niet getest btw)
[ code verwijderd ]
http://pastebin.com/rgiiPbww
Fraude dus.
Yup, maar iemand bij die petitiewebsite heeft dus de IP adressen naar engelse IP adressen zitten veranderen. Lekker betrouwbaar.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ryan3 had dat gister ook gepost: NWS / Oproep tot tweede referendum Brexit.
[ afbeelding ]
Een droevig zootje is het gewoon, echt...quote:Op zondag 26 juni 2016 14:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, maar iemand bij die petitiewebsite heeft dus de IP adressen naar engelse IP adressen zitten veranderen. Lekker betrouwbaar.
Haha nee joh. Dit is voor mij puur vermaak, ik ga kapot om al die figuren hierquote:Op zondag 26 juni 2016 14:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ook te stellig in je overtuigingen hoor. Libertariers zijn al net zo stellig. Die brengen hun ideologie alsof het een onwrikbare waarheid is, een natuurwet waar je niet onderuit kunt.
Grappige is dat degene die hier initiatief voor heeft genomen een voorstander van Brexit is.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ryan3 had dat gister ook gepost: NWS / Oproep tot tweede referendum Brexit.
[ afbeelding ]
Dit initiatief wordt nauwelijks serieus genomen. Het Schotse onafhankelijkheidsreferendum is een ander verhaal, maar het duurt tijd voordat er zo'n referendum komt, als het er al komt. Men ruimt nu eerst de eigen scherven op zoals we nu bij Labour kunnen zien.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef BarryOSeven het volgende:
De hele dag op fok mensen zitten uitlachen, en dan denken dat dat het ironische is.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha nee joh. Dit is voor mij puur vermaak, ik ga kapot om al die figuren hier
Gelukkig maar. Het bestuur dreigt een steeds meer kansloze weg in te slaan als ze zo door gaat. Dat levert uiteindelijk alleen nog maar meer problemen op.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dit initiatief wordt nauwelijks serieus genomen. Het Schotse onafhankelijkheidsreferendum is een ander verhaal, maar het duurt tijd voordat er zo'n referendum komt, als het er al komt. Men ruimt nu eerst de eigen scherven op zoals we nu bij Labour kunnen zien.
Zag vanmorgen een uitgebreid interview met Tony Blair. Natuurlijk teleurgesteld, maar tegelijkertijd vindt hij wel dat de gekozen weg moet worden vervolgd. Een meerderheid heeft immers voor een Brexit gekozen en daarmee slaat GB een andere weg in.
Zou je niet zeggen dat jij je vermaakt, gezien de verbetenheid waarmee je op iedereen reageert.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha dat schat je dan toch echt weer verkeerd inquote:Op zondag 26 juni 2016 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen dat jij je vermaakt, gezien de verbetenheid waarmee je op iedereen reageert.
Dit is ook weer een maniertje; doen alsof je onverschillig bent en het allemaal niet zo meent. Dat was ook de modus operandi van al die bronstige studentikoze jongetjes een paar jaar geleden op POL.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het was toch duidelijk dat het een erg dikke schedel heeft. Ten kost van inhoud.. En dat zit in de politiek!quote:Op zondag 26 juni 2016 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen dat jij je vermaakt, gezien de verbetenheid waarmee je op iedereen reageert.
Referenda hoeft op deze manier voor mij ook niet. Een referenda zou je moeten gebruiken als advies een voelspriet wat er leeft binnen je samenleving. Het blijkt iedere keer weer dat bij referendums het verschil te klein is om daar een besluit op te nemen. Je ziet het nu ook weer.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:04 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Cda was helemaal voor EU/Brussel hah.. Cda is tegen referenda hah..
Je hoort ziet toch wel hoe Buma draait?
Oh mij kawt wij zijn verloren
Jedi-mindtricks voor de spiegel ?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha dat schat je dan toch echt weer verkeerd in
'Het is echt heul niet zo!!'quote:Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha dat schat je dan toch echt weer verkeerd in
Oh god dat meen je niet. Vandaarquote:Op zondag 26 juni 2016 14:13 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het was toch duidelijk dat het een erg dikke schedel heeft. Ten kost van inhoud.. En dat zit in de politiek!
Hij zit niet in de politiek toch?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:13 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het was toch duidelijk dat het een erg dikke schedel heeft. Ten kost van inhoud.. En dat zit in de politiek!
Nee precies, en daarom moet die media ook maar eens tot de grond toe afgebrand worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Brexit-kamp toch 92% happy met de uitslag
Zoveel spijtoptanten zijn er ook weer niet, kennelijk.
Peilingen en verkezingen zijn frapant genoeg altijd nét aan. Zeg 50/50. Ik als conspiracy theorist vind dit natuurlijk te veel toeval. Sinds Brexit begrijp ik waarom dit is. Het is gewoon geen toeval.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Referenda hoeft op deze manier voor mij ook niet. Een referenda zou je moeten gebruiken als advies een voelspriet wat er leeft binnen je samenleving. Het blijkt iedere keer weer dat bij referendums het verschil te klein is om daar een besluit op te nemen. Je ziet het nu ook weer.
Je ziet het nu ook. Gelijk weer petities voor een tweede referendum. Gekker moet het niet worden. Dit terwijl artikel 50 nog niet is ingediend en er nog niet is onderhandeld.
Dit brengt alleen nog maar meer onrust en verdeeldheid.
Ja, die hebben een paar filmpjes die ze per toeval hadden opgenomen van wat gevallen van mensen die spijt hadden en dat behoorlijk opgeblazen wrs.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee precies, en daarom moet die media ook maar eens tot de grond toe afgebrand worden.
Ik denk dat twee eerdere referendums inzake de EU prima heeft duidelijk gemaakt waarom veel Nederlanders (weliswaar een meerderheid) een Nexit wil. Dan kun je als politiek hier telkens voor blijven weg rennen, maar dat lost het probleem niet op.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Referenda hoeft op deze manier voor mij ook niet. Een referenda zou je moeten gebruiken als advies een voelspriet wat er leeft binnen je samenleving. .
Wat is geen toeval?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:19 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Peilingen en verkezingen zijn frapant genoeg altijd nét aan. Zeg 50/50. Ik als conspiracy theorist vind dit natuurlijk te veel toeval. Sinds Brexit begrijp ik waarom dit is. Het is gewoon geen toeval.
Ja volgens het journaal heeft zo'n 80% van de leave stemmers spijt, en ze hebben 1 beetje tevreden leaver gevonden.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die hebben een paar filmpjes die ze per toeval hadden opgenomen van wat gevallen van mensen die spijt hadden en dat behoorlijk opgeblazen wrs.
Viel me ook al op, maar waar denk jij dat het door komt?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:19 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Peilingen en verkezingen zijn frapant genoeg altijd nét aan. Zeg 50/50. Ik als conspiracy theorist vind dit natuurlijk te veel toeval. Sinds Brexit begrijp ik waarom dit is. Het is gewoon geen toeval.
80%, echt? Hebben ze dat gezegd.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja volgens het journaal heeft zo'n 80% van de leave stemmers spijt, en ze hebben 1 beetje tevreden leaver gevonden.
Niet te kijken meer dat journaal.
Nee nee niet zo.quote:
Linkje?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee nee niet zo.
Maar ze wisten wel in heel engeland maar 1 tevreden leave stemmer te vinden, en dan 4 beelden van wat jankende leavers. Rekensommetje maakt dan 80%
Ja, ik heb twee filmpjes gezein maar BBC staat hier niet op natuurlijk. Was een jonge Indiase vrouw die spijt had. En bijna iedereen van haar familie die ook Brexit hadden gekozen. Was 's middags op 24 juni, geloof ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee nee niet zo.
Maar ze wisten wel in heel engeland maar 1 tevreden leave stemmer te vinden, en dan 4 beelden van wat jankende leavers. Rekensommetje maakt dan 80%
Dat klopt. Daarom ook dat je die EU moet hervormen. Schijnbaar is de bevolking verdeeld. Dan heb je een probleem. Maar ga dat maar eens oplossen. Helaas kun je het niet iedereen naar de zin maken. Ik heb die oplossing ook niet. Gelukkig ook maar. Ik heb hoogstens kritiek op die neoliberale insteek, logheid en subsidie fraude.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:20 schreef Elzies het volgende:
Dan kun je als politiek hier telkens voor blijven weg rennen, maar dat lost het probleem niet op.
Ja, okee, lijkt me ook gortig. Ik zie echter dat sentiment: laagopgeleiden die zo maar wat stemmen, wel veel langskomen als argument echter.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Lijkt me onzin hoor. Spreekwoordelijke overdrijving van BoS.
Dat zie ik ook. Het deed mij denken aan Mitt Romney die 47% van de Amerikaanse kiezers onrendabel noemde. Er zijn kennelijk ook veel Europeanen die zo denken.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, lijkt me ook gortig. Ik zie echter dat sentiment: laagopgeleiden die zo maar wat stemmen, wel veel langskomen als argument echter.
Ja, net als du_ke idd, die het over een onrendabelenfeestje had.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:28 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat zie ik ook. Het deed mij denken aan Mitt Romney die 47% van de Amerikaanse kiezers onrendabel noemde. Er zijn kennelijk ook veel Europeanen die zo denken.
Wat?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, net als du_ke idd, die het over een onrendabelenfeestje had..
Helaas dat argument van laag opgeleiden. Schandalig dat men dus een grote groep als idioten wegzet. Schijnbaar heeft men niet door dat die groep ontevreden is en terecht ook. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, lijkt me ook gortig. Ik zie echter dat sentiment: laagopgeleiden die zo maar wat stemmen, wel veel langskomen als argument echter.
Staat ergens in 1 van die POL topics over Brexit. Hij had het over de juichstemming in andere brexit-topics. Overigens zie je dit sentiment ook bij andere users, die pro-EU zijn.quote:
Toch een beroemde uitspraak van Romney hoor. Was min of meer per ongeluk opgenomen, toen hij wat ondernemers oid op bezoek had. Moest wel even zijn excuses maken.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:30 schreef Tamabralski het volgende:
Mitt Romney heb ik nooit gevolgd dus dat begrijp ik niet. Terecht schrijft namelijk altijd dubbelzinnig.
Wat is er dubbelzinnig aan? De argumenten van een flink deel van het bremainkamp lijken erg op die van presidentskandidaat Mitt Romney. Die noemde de kiezers van de democratische partij onrendabelen, losers die aan de staatstiet hangen en van de hoed noch de rand weten, makkelijk te paaien en te manipuleren.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:30 schreef Tamabralski het volgende:
Mitt Romney heb ik nooit gevolgd dus dat begrijp ik niet. Terecht schrijft namelijk altijd dubbelzinnig.
Als dat zo is dan is-ie behoorlijk afgegleden samen met nog wat andere 'linkse' users die er eigenlijk heel erg rechtse ideeen op na zijn gaan houden (of hadden ze die ideeen al?). Ze zijn wmb de nieuwe bronstige studentikoze jongetjes die een paar jaar geleden POL bevolkten. Dat was ook te lachwekkend voor woorden.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat ergens in 1 van die POL topics over Brexit. Hij had het over de juichstemming in andere brexit-topics. Overigens zie je dit sentiment ook bij andere users, die pro-EU zijn.
De denkwijze en de argumentatie komt inderdaad erg hooghartig en denigrerend over.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is er dubbelzinnig aan? De argumenten van een flink deel van het bremainkamp lijken erg op die van presidentskandidaat Mitt Romney. Die noemde de kiezers van de democratische partij onrendabelen, losers die aan de staatstiet hangen en van de hoed noch de rand weten, makkelijk te paaien en te manipuleren.
Klopt idd en ja er zijn er nog meer.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is-ie behoorlijk afgegleden samen met nog wat andere 'linkse' users die er eigenlijk heel erg rechtse ideeen op na zijn gaan houden (of hadden ze die ideeen al?). Ze zijn wmb de nieuwe bronstige studentikoze jongetjes die een paar jaar geleden POL bevolkten. Dat was ook te lachwekkend voor woorden.
Dat zei ik al; het is veelal domineepraat. Ideologie verkopen als natuurwet.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De denkwijze en de argumentatie komt inderdaad erg hooghartig en denigrerend over.
Alsof de 'onrendabelen' er niet toe doen.
Al verklaart die houding wel een hoop. Het zou een verklaring kunnen zijn waarom een groot deel van de kritiekloze EU-fanboys geen problemen hebben met de consequenties van de huidige koers van de EU op de onderkant van de arbeidsmarkt bijvoorbeeld, omdat die groep er toch niet toe doet voor hun.
Die moeten gewoon hun bek houden en meewerken want linksom of rechtsom zullen ze heus nog wel ergens een grijpstuiver overhouden van die veronderstelde economische groei die zo heilig is verklaard.
Precies deze minachting heeft er voor gezorgd dat de anti-eu sfeer zo groot is geworden. Het gewoon niet willen luisteren naar een steeds groter wordende groep ontevreden mensen en ze maar blijven wegzetten als irrelevante domme kneuzen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
De politieke klasse weet wat goed voor de burger is. We gaan weer terug naar de Middeleeuwen waar de adel heerst en 98% van de bevolking haar mond moet houden.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies deze minachting heeft er voor gezorgd dat de anti-eu sfeer zo groot is geworden. Het gewoon niet willen luisteren naar een steeds groter wordende groep ontevreden mensen en ze maar blijven wegzetten als irrelevante domme kneuzen.
Nee, jou soort zou er goed aan doen om even een stapje terug te zetten en je af te vragen of die mensen niet een klein beetje gelijk hebben. Doe je dit niet, valt het heel snel uit elkaar.
Ze kunnen wel erg slecht tegen hun verlies.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
Second EU referendum petition investigated for fraud
http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36634407
Zo denkt idd 98% van de bremain luitjes erover, niet voor niets zijn er nu zoveel huilies hier die roepen dat referenda niet zouden werken bladiebla, terwijl je gewoon weet dat bij een "stay" deze hypocriete lui vooraan zouden staan om te vieren dat de democratie gewonnen heeft.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is er dubbelzinnig aan? De argumenten van een flink deel van het bremainkamp lijken erg op die van presidentskandidaat Mitt Romney. Die noemde de kiezers van de democratische partij onrendabelen, losers die aan de staatstiet hangen en van de hoed noch de rand weten, makkelijk te paaien en te manipuleren.
Zou het ook niet deels getroll zijn? Ik vind dit een typische actie voor een website als 4chan, petities trollen.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze kunnen wel erg slecht tegen hun verlies.
Kan ook natuurlijk...quote:Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zou het ook niet deels getroll zijn? Ik vind dit een typische actie voor een website als 4chan, petities trollen.
Precies, mooi voorbeeld is als je hier op Fok! even teruggaat naar de tijd dat de NOS de exit polls naar voren schoof van ons referendum. Er zou niet genoeg opkomst zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zo denkt idd 98% van de bremain luitjes erover, niet voor niets zijn er nu zoveel huilies hier die roepen dat referenda niet zouden werken bladiebla, terwijl je gewoon weet dat bij een "stay" deze hypocriete lui vooraan zouden staan om te vieren dat de democratie gewonnen heeft.
Nee, een hoop van die lui zijn echt zo hysterisch dat ze teruggrijpen hierop.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zou het ook niet deels getroll zijn? Ik vind dit een typische actie voor een website als 4chan, petities trollen.
Was de D66 niet voor referenda trouwens?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zo denkt idd 98% van de bremain luitjes erover, niet voor niets zijn er nu zoveel huilies hier die roepen dat referenda niet zouden werken bladiebla, terwijl je gewoon weet dat bij een "stay" deze hypocriete lui vooraan zouden staan om te vieren dat de democratie gewonnen heeft.
Was ja, totdat bleek dat het klootjesvolk niet netjes deden wat er van ze werd verwacht.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Was de D66 niet voor referenda trouwens?
Zelfs types als SCH zouden nu rechts genoemd worden hier...quote:Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is-ie behoorlijk afgegleden samen met nog wat andere 'linkse' users die er eigenlijk heel erg rechtse ideeen op na zijn gaan houden (of hadden ze die ideeen al?). Ze zijn wmb de nieuwe bronstige studentikoze jongetjes die een paar jaar geleden POL bevolkten. Dat was ook te lachwekkend voor woorden.
Die ken ik niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs types als SCH zouden nu rechts genoemd worden hier...
Dat is wel een beetje verhofstadt zijn oplossing voor alles is meer Europa. Ik zou graag eerst een beter Europa zien voordat er meer Europa komtquote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zal hun uiteindelijk duur komen te staan.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Al verklaart die houding wel een hoop. Het zou een verklaring kunnen zijn waarom een groot deel van de kritiekloze EU-fanboys geen problemen hebben met de consequenties van de huidige koers van de EU op de onderkant van de arbeidsmarkt bijvoorbeeld, omdat die groep er toch niet toe doet voor hun.
Oh ja, toen iedereen: "29%quote:Op zondag 26 juni 2016 14:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Precies, mooi voorbeeld is als je hier op Fok! even teruggaat naar de tijd dat de NOS de exit polls naar voren schoof van ons referendum. Er zou niet genoeg opkomst zijn.
quote:Op zondag 26 juni 2016 15:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, toen iedereen: "29%![]()
![]()
" ging...
![]()
NWS / Referendum Oekraïne #22 - De uitslag op NPO11
Is dit nog gebeurd?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wie zou mij ook alweer met mijn domheid in mijn gezicht slaan?
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat klopt. Daarom ook dat je die EU moet hervormen. Schijnbaar is de bevolking verdeeld. Dan heb je een probleem. Maar ga dat maar eens oplossen. Helaas kun je het niet iedereen naar de zin maken. Ik heb die oplossing ook niet. Gelukkig ook maar. Ik heb hoogstens kritiek op die neoliberale insteek, logheid en subsidie fraude.
Nou, het moet niet gekker worden he. Misschien ga ik wel helemaal niet en houd ik het gewoon bij lekker koken. Ach, we kunnen er nog een jaar over nadenken en wie wat er allemaal nog gebeurt.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat gaan we niet doen hoor, Wauke.
Hoe kan je nou in godsnaam van eerst D66 te stemmen switchen naar de PVV......
Dit dus. Helemaal waar.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies deze minachting heeft er voor gezorgd dat de anti-eu sfeer zo groot is geworden. Het gewoon niet willen luisteren naar een steeds groter wordende groep ontevreden mensen en ze maar blijven wegzetten als irrelevante domme kneuzen.
Nee, jou soort zou er goed aan doen om even een stapje terug te zetten en je af te vragen of die mensen niet een klein beetje gelijk hebben. Doe je dit niet, valt het heel snel uit elkaar. Want hetzelfde wat in GB is gebeurd, staat in Denemarken, Frankrijk en Nederland te gebeuren.
Inderdaad. Dan hadden ze zich beter in de materie moeten verdiepen. Of ze hadden gewoon niet moeten gaan stemmen.quote:Op zondag 26 juni 2016 08:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hadden ze afgelopen donderdag moeten doen is allemaal gemakszucht
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de mensen die tegen de Brexit waren dachten dat het toch niet zou gebeuren en niet zijn gegaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan hadden ze zich beter in de materie moeten verdiepen. Of ze hadden gewoon niet moeten gaan stemmen.
Nee dat is gewoon dom. Net als al dat volk hier wat met het Oekraine referendum strategisch niet ging stemmen om er zo voor proberen te zorgen dat de opkomstdrempel niet gehaald werd.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de mensen die tegen de Brexit waren dachten dat het toch niet zou gebeuren en niet zijn gegaan.
Best zuur
Ik ben toen ook niet geweest omdat ik gewoon niet wist wat het beste was:p Maar anders kun je maar beter gaan ja.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon dom. Net als al dat volk hier wat met het Oekraine referendum strategisch niet ging stemmen om er zo voor proberen te zorgen dat de opkomstdrempel niet gehaald werd.
Dan ben je in mijn ogen gewoon een enorme klapjosti wiens stemrecht onmiddelijk ontnomen dient te worden wegens gebrek aan intelligentie.
Mee eens. En het getuigt ook van een enorme arrogantie en niet luisteren naar "het volk". Je zag dit toch al van mijlenver aankomen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon dom. Net als al dat volk hier wat met het Oekraine referendum strategisch niet ging stemmen om er zo voor proberen te zorgen dat de opkomstdrempel niet gehaald werd.
Dan ben je in mijn ogen gewoon een enorme klapjosti wiens stemrecht onmiddelijk ontnomen dient te worden wegens gebrek aan intelligentie.
Toch denk ik dat je nu ook de contouren een beetje begint te zien van een centrum-linkse Euro-sceptische stroming. Niet dat je dus per se moet uit treden uit de EU, wel dat de EU ingrijpend en het liefst zo snel mogelijk dient te hervormen. Helaas zie je die erkenning nog niet terug bij de linkse partijen en wrs is dat de reden waarom je kunt stellen dat de populistische partijen garen spinnen bij die autoritaire autocratische houding der Eurocraten. Toch denk ik veel centrum-linkse Euro-sceptici niet geneigd zijn om dan maar op die populistische partijen te gaan stemmen. Waarschijnlijk gaan ze in NL aanschuiven bij een kleinere partij zoals PvdD, of zelfs de Piratenpartij. De denkfout die gemaakt wordt is dat Euro-scpesis dus per se betekent dat je extreemrechts bent of per se populistisch gaat stemmen. In feite is dat een "frame" van het pro-EU-kamp. Het is echter ontbloot van iedere vorm van realiteit en gewoon datgene wat het is: een frame, een toeschrijving, een aantijging.quote:Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.
We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.
Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Vrij dom bovendien.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de mensen die tegen de Brexit waren dachten dat het toch niet zou gebeuren en niet zijn gegaan.
Best zuur
Heb je enig idee hoe de typetjes daar terechtkomen?quote:Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.
We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.
Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Ja achteraf gezien wel ja. Maar misschien waren ze hoopvol en dachten ze niet dat zoveel mensen voor de exit zouden stemmen.quote:
Het blijkt in elk geval dat veel mensen weer eens bijzonder slecht over hun stemgedrag hebben nagedacht.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja achteraf gezien wel ja. Maar misschien waren ze hoopvol en dachten ze niet dat zoveel mensen voor de exit zouden stemmen.
Ja idd. Maar misschien zijn dit soort dingen ook gewoon te gecompliceerd.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het blijkt in elk geval dat veel mensen weer eens bijzonder slecht over hun stemgedrag hebben nagedacht.
Als dat uberhaupt de reden is trouwens. De opkomst lag op dik 70%, het lijkt mij weer wat gehuil van een marginaal clubje figuren die te lui waren.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het blijkt in elk geval dat veel mensen weer eens bijzonder slecht over hun stemgedrag hebben nagedacht.
De vraag is niet gecompliceerd, de gevolgen overzien wel.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja idd. Maar misschien zijn dit soort dingen ook gewoon te gecompliceerd.
Je ziet een toename van de meer extreem nationalistische partijen binnen veel lidstaten. Buiten Polen hebben ze nog niet de volledige politieke macht, maar het komt wel steeds dichterbij. Marine Le Pen is inmiddels een geduchte politieke tegenstander geworden binnen Frankrijk. Dat was tien jaar geleden nog wel anders.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je nu ook de contouren een beetje begint te zien van een centrum-linkse Eurosceptische stroming. Niet dat je dus per se moet uit treden uit de EU, wel dat de EU ingrijpend en het liefst zo snel mogelijk dient te hervormen. Helaas zie je die erkenning nog niet terug bij de linkse partijen en wrs is dat de reden waarom je kunt stellen dat de populistische partijen garen spinnen bij die autoritaire autocratische houding der Eurocraten. Toch denk ik veel centrum-linkse Euro-sceptici niet geneigd zijn om dan maar op die populistische partijen te gaan stemmen. Waarschijnlijk gaan ze in NL aanschuiven bij een kleinere partij zoals PvdD, of zelfs de Piratenpartij. De denkfout die gemaakt wordt is dat Euro-scpesis dus per se betekent dat je extreemrechts bent of per se populistisch gaat stemmen. In feite is dat een "frame" van het pro-EU-kamp. Het is echter ontbloot van iedere vorm van realiteit en gewoon datgene wat het is: een frame, een toeschrijving, een aantijging.
Degene die die petitie op voorhand al gestart was ook....quote:Op zondag 26 juni 2016 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze kunnen wel erg slecht tegen hun verlies.
Dat is dan de schuld van het Brexit-kamp, dat vooral geen haast wil maken met de uittreding. En uitstel leidt in dat soort gevallen vaak tot afstel.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vraag is niet gecompliceerd, de gevolgen overzien wel.
Maar ach... de beweging om de hele zaak ongedaan te maken, is al volop in gang gezet. Het zal er wel op uitdraaien dat die hele Brexit niet doorgaat.
Dat laatste is sws waar, ze kunnen het niet negeren en dan Verhofstadt-autopilot gaan. Het zijn interessante tijden zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je ziet een toename van de meer extreem nationalistische partijen binnen veel lidstaten. Buiten Polen hebben ze nog niet de volledige politieke macht, maar het komt wel steeds dichterbij. Marine Le Pen is inmiddels een geduchte politieke tegenstander geworden binnen Frankrijk. Dat was tien jaar geleden nog wel anders.
Bovendien hoeven ze niet de volledige macht te grijpen, bij een hoge verkiezingswinst kunnen ze simpelweg niet meer genegeerd worden. Pro-Europeanen die nog steeds denken hiermee weg te kunnen komen zullen uiteindelijk hun eigen ondergang in werking stellen. Je kunt dit niet meer blijven negeren. Die geest gaat echt nooit meer terug in de fles dus hervormingen en het herzien van bestaande verdragen is daarmee onoverkomelijk geworden. Dat kan niet met de huidige Brusselse elite aan het roer die weigeren te hervormen en zich alvast klaarmaken voor een vechtscheiding met de Britten. Zij zullen plaats moeten maken voor nieuwe hervormers.
Ik vond de speech van Roemer op 25 juni daar prima op aansluiten.
Als dat kan is dat dan misschien maar beter :pquote:Op zondag 26 juni 2016 16:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vraag is niet gecompliceerd, de gevolgen overzien wel.
Maar ach... de beweging om de hele zaak ongedaan te maken, is al volop in gang gezet. Het zal er wel op uitdraaien dat die hele Brexit niet doorgaat.
Idd, ze zouden gewoon de daad bij het woord moeten voegen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van het Brexit-kamp, dat vooral geen haast wil maken met de uittreding. En uitstel leidt in dat soort gevallen vaak tot afstel.
Klopt idd, NB een Brexiteer die het initiatief nam.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Degene die die petitie op voorhand al gestart was ook....
[ afbeelding ]
In feite komt het er op neer dat de Leave stemmers er zelf niet zo'n vertrouwen in hadden, en de uitslag al helemaal niet serieus wilden nemen als het verschil marginaal was.
En nou is er een marginaal verschil en dan zijn ze boos dat anderen ze er op wijzen dat zij zo'n uitslag nooit geaccepteerd zouden hebben als die niet in hun voordeel was geweest.
De koers die Verhofstadt voorstaat, wordt momenteel niet heel breed gesteund.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is sws waar, ze kunnen het niet negeren en dan Verhofstadt-autopilot gaan. Het zijn interessante tijden zullen we maar zeggen.
Het slimme is paar maanden wachten, zodat iedereen die voor Brexit stemde erachter komt hoe nadelig een leave is. Dan verkiezingen en daarna is het van de baan.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, ze zouden gewoon de daad bij het woord moeten voegen.
Dit is gekozen, dat gaan we regelen, en we beginnen zo snel mogelijk.
Het gehuil komt ook van mensen die Leave hebben gestemd, maar achteraf niet tevreden zijn met hun eigen stem.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat uberhaupt de reden is trouwens. De opkomst lag op dik 70%, het lijkt mij weer wat gehuil van een marginaal clubje figuren die te lui waren.
Ja, dat weet je nu dus nog niet. Zullen zich echt twee scholen gaan aftekenen, vooralsnog zitten de bobo's in de school Verhofstadt, denk ik. En dan heb ik het over: Juncker, Schulz, Tusk (hoewel die voor referendum al een ander geluid liet horen, geloof ik), Dijsselbloem (doorgaan op zelfde voet iig) en onze vice-vz van de Europese commissie Timmermans heeft nog niets van zich laten horen, maar ik vrees met grote vreze.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De koers die Verhofstadt voorstaat, wordt momenteel niet heel breed gesteund.
Damn, sore losers.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum
Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.
Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.
De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.
De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Tusk is al helemaal geen voorstander van een dwaze vlucht naar voren. Weet niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd de afgelopen dagen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat weet je nu dus nog niet. Zullen zich echt twee scholen gaan aftekenen, vooralsnog zitten de bobo's in de school Verhofstadt, denk ik. En dan heb ik het over: Juncker, Schulz, Tusk (hoewel die voor referendum al een ander geluid liet horen, geloof ik), Dijsselbloem (doorgaan op zelfde voet iig) en onze vice-vz van de Europese commissie Timmermans heeft nog niets van zich laten horen, maar ik vrees met grote vreze.
Eh, wat is het probleem?quote:Op zondag 26 juni 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van het Brexit-kamp, dat vooral geen haast wil maken met de uittreding.
Dat gaat niet gebeuren. Er zijn harde afspraken gemaakt dat het lidmaatschap wordt beëindigd als de Britten voor de Brexit zouden stemmen, Cameron is inmiddels afgetreden (terecht, een moedige en correcte beslissing waar hij respect voor verdient).quote:En uitstel leidt in dat soort gevallen vaak tot afstel.
Dat zeg ik toch, dat-ie zich anders uitliet, vlak voor referendum, vraag is natuurlijk of dat indekken was of echt gemeend. Vraag is ook of hij zich die vrijheid kan permitteren trouwens. Ik zie Tusk echt als een lulletje rozenwater, die nauwelijks weet wat zijn pas geleerde Engelse woordjes inhouden.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tusk is al helemaal geen voorstander van een dwaze vlucht naar voren. Weet niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd de afgelopen dagen.
En Juncker is geen alleenheerser. Die zal de nationale parlementen van alle lidstaten moeten overtuigen, wil hij zijn zin krijgen.
Nee, het is de politieke tactiek van Cameron en consorten. Lees dat artikel in The Guardian nog maar eens terug.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan de schuld van het Brexit-kamp, dat vooral geen haast wil maken met de uittreding. En uitstel leidt in dat soort gevallen vaak tot afstel.
Mooi spelletje schaak hè.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het is de politieke tactiek van Cameron en consorten. Lees dat artikel in The Guardian nog maar eens terug.
Klopt. Maar waar een wil is, is een weg. Cameron stapt af, dus het is aan zijn opvolger om een Brexit in gang te zetten.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het is de politieke tactiek van Cameron en consorten. Lees dat artikel in The Guardian nog maar eens terug.
'Even wat handelsverdragjes afsluiten'? Ik ben geen expert, maar naar wat ik begrijp heeft dat wel wat meer voeten in de aarde.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat is het probleem?
Het is toch juist goed dat ze niet sneller het lidmaatschap van de EU opzeggen dan wat verantwoord is. Ik zet er grof geld op in dat als ze wel te snel het lidmaatschap zouden opzeggen dat ze dan nog veel meer kritiek zouden krijgen, in dat geval zeer terecht. Beter eerst even netjes wat handelsverdragen sluiten en de wetgeving aanpassen en pas dan het lidmaatschap beëindigen, als dat nog een paar jaar zou duren, prima, als je er maar komt.
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Er zijn harde afspraken gemaakt dat het lidmaatschap wordt beëindigd als de Britten voor de Brexit zouden stemmen, Cameron is inmiddels afgetreden (terecht, een moedige en correcte beslissing waar hij respect voor verdient).
Ze kunnen spelen wat ze willen, het volk heeft uitgesproken en het zal moeten worden uitgevoerd, of dat de EU-fielen het willen of niet. Je kan erover discussiëren hoe je het doet en de verstandige mensen die voor de Brexit zijn pleiten er juist voor om de tijd ervoor te nemen, maar wel met een uitgebreid en zeer gedetailleerd meerjarenplan wat stap voor stap met een goed tempo wordt uitgevoerd. Hell, dit plan zou al klaar moeten hebben liggen voorafgaande aan het referendum. Zet maar op papier welke handelsverdragen je moet afsluiten, welke wetten hoe moeten worden aangepast etc.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De UK is een groot land met een grote populatie, een grote economie, een aanzienlijke millitaire macht etc.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Even wat handelsverdragjes afsluiten'? Ik ben geen expert, maar naar wat ik begrijp heeft dat wel wat meer voeten in de aarde.
Happerdehap.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ging om PVV en SP die samen ergens voor gaan. Ryan voelt zich dan nogal aangesproken.
Ik beweer ook nergens dat de Britten het niet voor elkaar krijgen, alleen dat het wel even wat tijd kost.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De UK is een groot land met een grote populatie, een grote economie, een aanzienlijke millitaire macht etc.
Die krijgen dat wel voor elkaar, ondanks dat Obama hen vermanend toesprak.
Je moet "even" wel juist interpreteren, een paar jaar is in deze context ook "even", in de politieke context is het snel als je in een jaar of 5 zo'n uittreding afhandelt en dat is m.i. een prima snelheid voor zo'n groot project.
Ik denk dat het niet gaat gebeuren hoor.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat de Britten het niet voor elkaar krijgen, alleen dat het wel even wat tijd kost.
Je trekt het je inderdaad nogal aan gezien je constante verwijzen daarna. Zal het wel weer een rake observatie zijn geweest.quote:
Ze halen alles erbij om de beslissing van het volk te dwarsbomen. En wen er maar vast aan: de uitkomst zal zijn dat het VK gewoon in de EU blijft.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Damn, sore losers.
Democratie blijft moeilijk voor mensen.
Natuurlijk houd je geen tweede referendum, iedereen die stemgerechtigd was heeft kunnen stemmen, als je daar geen gebruik van maakte dan moet je niet zeiken.
Leuk ja, maar wel over de rug van de democratie. Ik moet steeds weer denken aan die uitspraak van Jean-Claude Juncker:quote:
We moeten het niet over-dramatiseren, maar feitelijk leven we in een soort EU-dictatuur.quote:"There can be no democratic choice against the European treaties"
Waar verwijs ik constant naar?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je trekt het je inderdaad nogal aan gezien je constante verwijzen daarna. Zal het wel weer een rake observatie zijn geweest.
Dat is dan volledig de schuld van de leiders van het Brexitkamp. Ze hebben het nu immers helemaal open liggen om die Brexit te gaan regelen. Bakken ze daar niks van, wat redelijk voor de hand ligt, ze hebben immers nog geen doordacht verhaal gebracht, dan ligt dat toch niet aan pakweg de EU? Die slachtofferrol gaat wel erg ver nu.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze halen alles erbij om de beslissing van het volk te dwarsbomen. En wen er maar vast aan: de uitkomst zal zijn dat het VK gewoon in de EU blijft.
Klopt, idd, de trein zal toch wel door blijven gaan, alleen de narrative wordt veranderd.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk ja, maar wel over de rug van de democratie. Ik moet steeds weer denken aan die uitspraak van Jean-Claude Juncker:
[..]
We moeten het niet over-dramatiseren, maar feitelijk leven we in een soort EU-dictatuur.
Ofwel, je overdramatiseert wederom. De EU geeft vrij baan aan een Brexit op dit moment.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk ja, maar wel over de rug van de democratie. Ik moet steeds weer denken aan die uitspraak van Jean-Claude Juncker:
[..]
We moeten het niet over-dramatiseren, maar feitelijk leven we in een soort EU-dictatuur.
Je haalt steeds mijn opmerking over het onrendabelenfeestje van SP en PVV aan. Alleen al vandaag zeker een keer of vijf. Wat dacht jij dan?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, wat blijf ik constant herhalen, straight forward answer graag.
De 'rug van de democratie'.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Zo weet men het op dit moment in de media te verkopen ja. Maar we weten niet wat er achter de coulissen zich afspeelt.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ofwel, je overdramatiseert wederom. De EU geeft vrij baan aan een Brexit op dit moment.
Niet weerhoudt de Schotten ervan om zich af te splitsen van de UK. Goed, Engeland moet meewerken maar dat komt wel goed hoor.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:04 schreef Toefjes het volgende:
Ah, Schotland gaat Veto'en. Wist niet dat dat kon. Alles voor niks dan.
hier heb jij je onzin..quote:Op zondag 26 juni 2016 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onzin en een vals argument om te beweren dat alle Brexit-stemmers ongeïnformeerde sukkels zouden zijn omdat enkelen hebben aangegeven nu al spijt te hebben van hun stem.
Dit argument komt keer op keer terug, ook bij het Grondwet referendum in Nederland zo'n 11 jaar terug, en bij het Oekraïne referendum. Terwijl ik meer EU-critici ken met argumenten die ze goed kunnen onderbouwen dan veel voorstanders van de EU.
Oh het was niet aan jou. Aan eenieder die zich in het verhaal kan vinden.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat projecteer je hier ineens een boel aannames op mij zeg. Zo goed ken je me niet hoor.
Een jaar of 5 lijkt me redelijk, dat valt politiek gezien onder "even". Laat het tot 10 jaar duren, daar valt ook goed mee te leven, nietwaar? Ik zie dat als uitvoeringsgeneuzel, het belangrijkste (politiek gezien, los van of dat je dit als een goede of een slechte beslissing ziet) is dat een bepaalde beslissing is genomen en dat je er zal komen, of dat het iets eerder of later gebeurt is weinig relevant.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat de Britten het niet voor elkaar krijgen, alleen dat het wel even wat tijd kost.
Het ligt niet erg voor de hand dat men daar de Britten vraagt om zo lang mogelijk onduidelijk te blijven over hun nieuwe koers lijkt me.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zo weet men het op dit moment in de media te verkopen ja. Maar we weten niet wat er achter de coulissen zich afspeelt.
quote:Op zondag 26 juni 2016 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet gaat gebeuren hoor.
Ik verwacht dat er partijen en politici zijn die het gaan proberen te voorkomen maar ze zullen falen. Het volk heeft gesproken en het volk verandert echt niet zomaar even van mening. Luisteren politici niet, dan reken het volk met die politici af bij de verkiezingen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze halen alles erbij om de beslissing van het volk te dwarsbomen. En wen er maar vast aan: de uitkomst zal zijn dat het VK gewoon in de EU blijft.
Ik haal dat niet steeds aan. Ik heb het 2 x aangehaald om te illustreren hoe jij in iedere discussie staat hier op FOK!. En anderen hebben die neiging ook idd.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je haalt steeds mijn opmerking over het onrendabelenfeestje van SP en PVV aan. Alleen al vandaag zeker een keer of vijf. Wat dacht jij dan?
Even afwachten, had het al eerder in deze reeks gepost, ik denk dat het toch echt na een verkiezing, als dat ervan komt en dat denk ik wel ergens, een remain wordt, als de directe gevolgen gekapitaliseerd worden door met name Labour tijdens de campagne.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er partijen en politici zijn die het gaan proberen te voorkomen maar ze zullen falen. Het volk heeft gesproken en het volk verandert echt niet zomaar even van mening. Luisteren politici niet, dan reken het volk met die politici af bij de verkiezingen.
quote:Op zondag 26 juni 2016 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik verwacht dat er partijen en politici zijn die het gaan proberen te voorkomen maar ze zullen falen. Het volk heeft gesproken en het volk verandert echt niet zomaar even van mening. Luisteren politici niet, dan reken het volk met die politici af bij de verkiezingen.
Tussen ruim baan en traineren zit nog een enorme wereld wat mij betreft.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ligt niet erg voor de hand dat men daar de Britten vraagt om zo lang mogelijk onduidelijk te blijven over hun nieuwe koers lijkt me.
Ik garandeer je dat andersom ook veel voorkomt.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Net als dat bij ons nepreferendum het geval was.quote:Dit argument komt keer op keer terug, ook bij het Grondwet referendum in Nederland zo'n 11 jaar terug, en bij het Oekraïne referendum. Terwijl ik meer EU-critici ken met argumenten die ze goed kunnen onderbouwen dan veel voorstanders van de EU.
Zo is dat. En dat moet ook gebeuren met ons Oekraïne referendum. Die lamlul van een Rutte verdient niet meer dan 5 zetels volgend jaar.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Nu niet weer gaan liegen en draaien Ryanquote:Op zondag 26 juni 2016 17:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik haal dat niet steeds aan. Ik heb het 2 x aangehaald om te illustreren hoe jij in iedere discussie staat hier op FOK!. En anderen hebben die neiging ook idd.
Maar je bent al aan het weaselen geslagen? Waar doet me dit nou toch aan denken joh..
quote:Op zondag 26 juni 2016 17:04 schreef Ryan3 het volgende:
Een 4chan hoax: EXCLUSIVE: Brexit '2nd Referendum Petition' A 4 Chan Prank: BBC Report It As Real
http://heatst.com/uk/excl(...)c-report-it-as-real/
Of is dit dan weer een "prank"?
twitter:TelegraphNews twitterde op zondag 26-06-2016 om 13:32:2423,788 people from N Korea, one of the world's least internet-connected countries, have also signed the petition. https://t.co/KlQVwfHxJD reageer retweet
Aan mij zal het niet liggen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo is dat. En dat moet ook gebeuren met ons Oekraïne referendum. Die lamlul van een Rutte verdient niet meer dan 5 zetels volgend jaar.
Veel Noord-Koreanen en Vaticaanstedelingen dus.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:TelegraphNews twitterde op zondag 26-06-2016 om 13:32:2423,788 people from N Korea, one of the world's least internet-connected countries, have also signed the petition. https://t.co/KlQVwfHxJD reageer retweet
Ah, prima. Maar als je iemand citeert dan wekt het natuurlijk wel de indruk dat het aan die user gericht is. Maar goed.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh het was niet aan jou. Aan eenieder die zich in het verhaal kan vinden.
En verder laat ik me niet de mond snoeren Koos (niet Kaas) met verwijten dat ik niet weet waar ik over spreek. Vind het allemaal wel welletjes. De personen die zogenaamd precies wisten hoe het zat hebben de afgelopen tijd niets anders dan ongelijk gehad. Behalve over de Karskens revolutie in mei misschien, maar ook dat broeit nog steeds.
Hebben we dat ook weer gehad.
Vrees dat VVD gewoon grootste partij wordt hoor. Blijf er nog bij dat het gewoon VVD-CDA-D66-GL wordt in 2017.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo is dat. En dat moet ook gebeuren met ons Oekraïne referendum. Die lamlul van een Rutte verdient niet meer dan 5 zetels volgend jaar.
Ik vind 2 miljoen zeer weinig.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:26 schreef agter het volgende:
77.000 votes zijn al weggehaald.
Het wordt close gemonitord.
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
Misschien hebben ze na 10 referenda eindelijk een beetje de lijn te pakken.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:22 schreef speknek het volgende:
[..].
"Het volk" verandert voortdurend van mening.
Prima kabinetje.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrees dat VVD gewoon grootste partij wordt hoor. Blijf er nog bij dat het gewoon VVD-CDA-D66-GL wordt in 2017.
Ja, maar niet zonder redenen. Je hebt een punt dat bij het volk een mening minder standvastig is, als morgen een gruwelijke massamoord wordt gepleegd met automatische vuurwapens en volgende week een seriemoordenaar wordt gepakt die jarenlang kindjes vasthield in een kelder en die die kindjes verkrachtte dan weet je dat het percentage van het volk wat een voorstander is van de doodstraf stijgt. De mening van politici is standvastiger, soms te standvastig (ook niet de mening herzien terwijl de feiten inmiddels behoorlijk zijn gewijzigd), soms juist op een positieve manier (meer naar de feiten op de langere termijn kijken). Echter is dit niet een punt waarop mensen wel ineens van mening zullen veranderen. Reken er maar op dat het opkomstpercentage voor de voorstanders groter zal worden bij het overdoen, mensen gaan dan pissed zijn dat er niet is geluisterd naar de uitslag.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:22 schreef speknek het volgende:
[..].
"Het volk" verandert voortdurend van mening.
Klopt, ik reageerde in eerste instantie op jou maar las daarnaast alweer verwijten aan mijn adres waarop ik de reactie daarop in dezelfde post heb gepropt.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah, prima. Maar als je iemand citeert dan wekt het natuurlijk wel de indruk dat het aan die user gericht is. Maar goed.
Een hoop stemmen uit Noord-Korea?quote:Op zondag 26 juni 2016 12:14 schreef Dutchguy het volgende:
'Hele wereld ondertekent Britse petitie voor nieuw Brexit-referendum':
http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free
Niet serieus te nemen dus.
Whehequote:Op zondag 26 juni 2016 17:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde in eerste instantie op jou maar las daarnaast alweer verwijten aan mijn adres waarop ik de reactie daarop in dezelfde post heb gepropt.
Het is ook complex en iedereen lijkt zo af en toe zo schizofreen als de pest. De ene keer is iets goed, de volgende keer is datzelfde niet goed. En dat is ook hoe de situatie in elkaar zit denk ik. De waarheid is weg, belangen liggen overal en nergens en zijn verborgen of publiek. Eigenlijk valt er geen goede keuze te maken, maar dat geldt net zo goed voor onze politici.
Het begint een groot labyrint te worden.
Maar goed nu prop ik weer van alles in een post wat niet specifiek aan jou bedoeld is
Want als de andere partij verloren had dan hadden die de uitslag als een man genomen?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar niet zonder redenen. Je hebt een punt dat bij het volk een mening minder standvastig is, als morgen een gruwelijke massamoord wordt gepleegd met automatische vuurwapens en volgende week een seriemoordenaar wordt gepakt die jarenlang kindjes vasthield in een kelder en die die kindjes verkrachtte dan weet je dat het percentage van het volk wat een voorstander is van de doodstraf stijgt. De mening van politici is standvastiger, soms te standvastig (ook niet de mening herzien terwijl de feiten inmiddels behoorlijk zijn gewijzigd), soms juist op een positieve manier (meer naar de feiten op de langere termijn kijken). Echter is dit niet een punt waarop mensen wel ineens van mening zullen veranderen. Reken er maar op dat het opkomstpercentage voor de voorstanders groter zal worden bij het overdoen, mensen gaan dan pissed zijn dat er niet is geluisterd naar de uitslag.
Hoe dan ook zijn de verliezers zeurende kindjes. Je hebt van tevoren de regels afgesproken, de afspraak was dat 50,0...0% volstaat. Bevalt het je niet dat het verschil slechts 2-4 procentpunt bedroeg, dan had je van tevoren maar andere afspraken moeten maken. Altijd dat gejank van de verliezers.
Het okp zou niet worden gehaald voor het OR, als het okp gehaald zou worden dan zou de meerderheid voor stemmen, die Brexit zou er nooit komen...quote:Op zondag 26 juni 2016 17:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh het was niet aan jou. Aan eenieder die zich in het verhaal kan vinden.
En verder laat ik me niet de mond snoeren Koos (niet Kaas) met verwijten dat ik niet weet waar ik over spreek. Vind het allemaal wel welletjes. De personen die zogenaamd precies wisten hoe het zat hebben de afgelopen tijd niets anders dan ongelijk gehad.
Ik kop hem even in omdat het kan.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het okp zou niet worden gehaald voor het OR, als het okp gehaald zou worden dan zou de meerderheid voor stemmen, die Brexit zou er nooit komen...
Oh ja, en zij gaven geen cent voor de kansen van Sanders en Trump. Als we toch bezig zijn.
Ze vragen zich nu af hoe het toch kan dat de tegenstanders van het establishment zo onzichtbaar zijn?
Dat zullen we nooit weten, die vraag is dan ook irrelevant.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:34 schreef Leandra het volgende:
Want als de andere partij verloren had dan hadden die de uitslag als een man genomen?
Ik zou het niet weten maar het doet er weinig toe, het is nu eenmaal een gegeven dat het voorkamp heeft gewonnen en het is een gegeven dat de tweede keer achter elkaar de gevestigde politieke orde niet haar nederlaag aanvaardt. Eerst Rutte en kornuiten die hun middelvinger opstaken, nu de tegenstanders van de Brexit.quote:Dit hele verhaal van een tweede referendum komt uit de koker van het Leave-kamp, die op voorhand al aangaven te zullen gaan janken, dreinen, drammen en zeuren als ze zouden verliezen.
Geen idee of daar prima mee valt te leven. Ik ben ieder geval blij dat ik geen Brit ben.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een jaar of 5 lijkt me redelijk, dat valt politiek gezien onder "even". Laat het tot 10 jaar duren, daar valt ook goed mee te leven, nietwaar? Ik zie dat als uitvoeringsgeneuzel, het belangrijkste (politiek gezien, los van of dat je dit als een goede of een slechte beslissing ziet) is dat een bepaalde beslissing is genomen en dat je er zal komen, of dat het iets eerder of later gebeurt is weinig relevant.
quote:Op zondag 26 juni 2016 17:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:TelegraphNews twitterde op zondag 26-06-2016 om 13:32:2423,788 people from N Korea, one of the world's least internet-connected countries, have also signed the petition. https://t.co/KlQVwfHxJD reageer retweet
Je bent aan het dramatiserenquote:Op zondag 26 juni 2016 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ha ha die nederlaag heb je nog niet verwerkt he, jankerdquote:Op zondag 26 juni 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik word kotsmisselijk van die jankerds die een nieuw referendum willen. We hielden toch ook geen petitie toen het Nederlands elftal verloor van de Spanjaarden?
Het lijkt gewoon in de wettelijke mogelijkheden te liggen. En of jij er misselijk van wordt, boeit ze niet zoveel.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik word kotsmisselijk van die jankerds die een nieuw referendum willen. We hielden toch ook geen petitie toen het Nederlands elftal verloor van de Spanjaarden?
Al met al ben ik liever een Nederlander dan een Brit maar een Nexit zou ik ook wel zien zitten als de EU niet leert van deze Brexit. Ik hoop dat de EU hier wel van leert en dat we een andere organisatie gaan zien, het liefst een organisatie die zichzelf opsplitst in een aantal delen waarmee het wel goed kan functioneren op de lange termijn. Ik geloof namelijk wel in het nut van samenwerking, ik geloof alleen niet dat de huidige EU hier de juiste vorm voor is. Te groot, te heterogeen op het economische en culturele vlak, het bemoeit zich met zaken waar het niets mee te maken heeft, het is veel te beïnvloedbaar geworden door de lobby's, het heeft verkeerde prioriteiten (landbouw is belangrijk maar de verhouding tussen landbouwsubsidies en wetenschapsubsidies mag best eens veranderen). Dat werkt niet. Maak het wat kleinschaliger (3 politieke blokken in Europa, opsplitsing naar domeinen).quote:Op zondag 26 juni 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee of daar prima mee valt te leven. Ik ben ieder geval blij dat ik geen Brit ben.
De komende jaren zal blijken in welke mate we in een EU-dictatuur leven. Hoe de EU nu omgaat met de Brexit zal ons veel hieroer vertellen.quote:
Ik sluit mij aan bij Joris Luyendijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Al met al ben ik liever een Nederlander dan een Brit maar een Nexit zou ik ook wel zien zitten als de EU niet leert van deze Brexit. Ik hoop dat de EU hier wel van leert en dat we een andere organisatie gaan zien, het liefst een organisatie die zichzelf opsplitst in een aantal delen waarmee het wel goed kan functioneren op de lange termijn. Ik geloof namelijk wel in het nut van samenwerking, ik geloof alleen niet dat de huidige EU hier de juiste vorm voor is. Te groot, te heterogeen op het economische en culturele vlak, het bemoeit zich met zaken waar het niets mee te maken heeft, het is veel te beïnvloedbaar geworden door de lobby's, het heeft verkeerde prioriteiten (landbouw is belangrijk maar de verhouding tussen landbouwsubsidies en wetenschapsubsidies mag best eens veranderen). Dat werkt niet. Maak het wat kleinschaliger (3 politieke blokken in Europa, opsplitsing naar domeinen).
Het doet er wel toe, en het is wel zeker dat die nu nog harder hadden lopen schreeuwen dan het Remain kamp.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten, die vraag is dan ook irrelevant.
[..]
Ik zou het niet weten maar het doet er weinig toe, het is nu eenmaal een gegeven dat het voorkamp heeft gewonnen en het is een gegeven dat de tweede keer achter elkaar de gevestigde politieke orde niet haar nederlaag aanvaardt. Eerst Rutte en kornuiten die hun middelvinger opstaken, nu de tegenstanders van de Brexit.
Mensen die beweren dat we nu in een EU-dictatuur leven of dat het gaat worden binnenkort zijn hysterici ,quote:Op zondag 26 juni 2016 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De komende jaren zal blijken in welke mate we in een EU-dictatuur leven. Hoe de EU nu omgaat met de Brexit zal ons veel hieroer vertellen.
Dat valt reuze mee. Ik laat het inkoppertje verder voor wat het is. Te makkelijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is ook complex en iedereen lijkt zo af en toe zo schizofreen als de pest.
Wat ik nog steeds facepalm vind, is die inhuldiging als tweede in Asd, en dan na dat potje voetbal wat ze lieten zien. Maar goed, off topic.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha ha die nederlaag heb je nog niet verwerkt he, jankerd
Zo op de feiten wijzen is wel een beetje gemeen Leandra.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het doet er wel toe, en het is wel zeker dat die nu nog harder hadden lopen schreeuwen dan het Remain kamp.
Farage heeft dat op voorhand al aangegeven, en die petitie voor een tweede referendum is ook op voorhand al geopend door iemand van het Leave kamp die er kennelijk geen vertrouwen in had te zullen winnen.
Ja, die Leave supporter die op voorhand die petitie al gestart heeft is idd een behoorlijke jankerd, net als Farage... die ook al op voorhand aangaf een 52/48 overwinning voor Remain niet te zullen accepteren.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is niet omdat het mogelijk is dat het daarom ook verantwoord is om daar gebruik van te maken. Het is bovendien een foutje in de wetgeving als een tweede referendum met exact dezelfde vraag in zo'n korte tijd daarop is toegestaan zonder dat er hele bijzondere gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. 33,5 miljoen mensen zijn gaan stemmen, dat is niet niks! In een gebied met pak hem beet 62 miljoen mensen (ik kan 1-2 miljoen mensen naast zitten, dat doet er weinig toe) is dat heel behoorlijk. Laten we veronderstellen dat driekwart van de bevolking stemgerechtigd is en dat van dit deel 95-100% van de mensen in staat is om te stemmen (het wordt lastig als je dement bent of zoquote:Op zondag 26 juni 2016 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
Het lijkt gewoon in de wettelijke mogelijkheden te liggen. En of jij er misselijk van wordt, boeit ze niet zoveel.
"hier"?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:49 schreef Toefjes het volgende:
Alsof hier collectief geschreeuwd wordt om een nieuw referendum trouwens
Het is alleen jammer dat het net andersom is...quote:Op zondag 26 juni 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo op de feiten wijzen is wel een beetje gemeen Leandra.
Nederland.quote:
Siert Farrage dan nu ook dat hij de overwinning niet te hard claimt.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die Leave supporter die op voorhand die petitie al gestart heeft is idd een behoorlijke jankerd, net als Farage... die ook al op voorhand aangaf een 52/48 overwinning voor Remain niet te zullen accepteren.
Te makkelijk, dan maar zo, iets subtieler.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Ik laat het inkoppertje verder voor wat het is. Te makkelijk.
Dat kunnen we dan empirisch vaststellen, als er geen brexit komt.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het doet er wel toe, en het is wel zeker dat die nu nog harder hadden lopen schreeuwen dan het Remain kamp.
Farage heeft dat op voorhand al aangegeven, en die petitie voor een tweede referendum is ook op voorhand al geopend door iemand van het Leave kamp die er kennelijk geen vertrouwen in had te zullen winnen.
Wat klopt er dan niet? Want Farage heeft inderdaad al gehint naar een tweede referendum en de petitie is wel degelijk gestart door een Brexiteer.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat het net andersom is...
Oh dacht dat het om deze reeks ging. Dan is het nog vreemder. Je helemaal druk maken om Britten die zich druk maken. Er zijn leukere manieren om misselijk te worden.quote:
Ook niet, maar als je er neutraal in bent, en gewoon de berichtgeving omtrent de petitie wilt volgen zonder de ondertekenaars van de petitie op voorhand al weg te zetten als jankende dramaqueens dan heb je het al gedaan, je moet het belachelijk en schandalig vinden, enzo.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:49 schreef Toefjes het volgende:
Alsof hier collectief geschreeuwd wordt om een nieuw referendum trouwens
Huh?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat het net andersom is...
Als een tweede referendum doorgaat (denk het niet) dan is dat net zo goed onderdeel van dezelfde democratie die jij nu ophemelt.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Damn, sore losers.
Democratie blijft moeilijk voor mensen.
Natuurlijk houd je geen tweede referendum, iedereen die stemgerechtigd was heeft kunnen stemmen, als je daar geen gebruik van maakte dan moet je niet zeiken.
Dat hoop ik ook! Een hoop weelde en rijkdom als de EU klaar is met zichzelf de afgrond in te trappen in de hoop dit bij de UK te doen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook niet, maar als je er neutraal in bent, en gewoon de berichtgeving omtrent de petitie wilt volgen zonder de ondertekenaars van de petitie op voorhand al weg te zetten als jankende dramaqueens dan heb je het al gedaan, je moet het belachelijk en schandalig vinden, enzo.
Ik hoop dat het VK krijgt wat ze verdient.
Hoeft niet eens hoor, zijn al meerdere routes via de democratie om brexit te voorkomen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als een tweede referendum doorgaat (denk het niet) dan is dat net zo goed onderdeel van dezelfde democratie die jij nu ophemelt.
Dus dan kan ik ook tegen jou zeggen, democratie blijft moeilijk voor mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |