abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2016 @ 14:29:25 #151
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163310732
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, net als du_ke idd, die het over een onrendabelenfeestje had. :D.
Wat?
  zondag 26 juni 2016 @ 14:29:37 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163310744
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, lijkt me ook gortig. Ik zie echter dat sentiment: laagopgeleiden die zo maar wat stemmen, wel veel langskomen als argument echter.
Helaas dat argument van laag opgeleiden. Schandalig dat men dus een grote groep als idioten wegzet. Schijnbaar heeft men niet door dat die groep ontevreden is en terecht ook. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 26 juni 2016 @ 14:30:59 #153
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163310780
Mitt Romney heb ik nooit gevolgd dus dat begrijp ik niet. Terecht schrijft namelijk altijd dubbelzinnig.
pi_163310881
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:29 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat?
Staat ergens in 1 van die POL topics over Brexit. Hij had het over de juichstemming in andere brexit-topics. Overigens zie je dit sentiment ook bij andere users, die pro-EU zijn.
I´m back.
pi_163310916
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:30 schreef Tamabralski het volgende:
Mitt Romney heb ik nooit gevolgd dus dat begrijp ik niet. Terecht schrijft namelijk altijd dubbelzinnig.
Toch een beroemde uitspraak van Romney hoor. Was min of meer per ongeluk opgenomen, toen hij wat ondernemers oid op bezoek had. Moest wel even zijn excuses maken.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:39:14 #156
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163311002
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:30 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is er dubbelzinnig aan? De argumenten van een flink deel van het bremainkamp lijken erg op die van presidentskandidaat Mitt Romney. Die noemde de kiezers van de democratische partij onrendabelen, losers die aan de staatstiet hangen en van de hoed noch de rand weten, makkelijk te paaien en te manipuleren.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:44:01 #157
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163311097
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat ergens in 1 van die POL topics over Brexit. Hij had het over de juichstemming in andere brexit-topics. Overigens zie je dit sentiment ook bij andere users, die pro-EU zijn.
Als dat zo is dan is-ie behoorlijk afgegleden samen met nog wat andere 'linkse' users die er eigenlijk heel erg rechtse ideeen op na zijn gaan houden (of hadden ze die ideeen al?). Ze zijn wmb de nieuwe bronstige studentikoze jongetjes die een paar jaar geleden POL bevolkten. Dat was ook te lachwekkend voor woorden.
pi_163311114
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat is er dubbelzinnig aan? De argumenten van een flink deel van het bremainkamp lijken erg op die van presidentskandidaat Mitt Romney. Die noemde de kiezers van de democratische partij onrendabelen, losers die aan de staatstiet hangen en van de hoed noch de rand weten, makkelijk te paaien en te manipuleren.
De denkwijze en de argumentatie komt inderdaad erg hooghartig en denigrerend over.

Alsof de 'onrendabelen' er niet toe doen.

Al verklaart die houding wel een hoop. Het zou een verklaring kunnen zijn waarom een groot deel van de kritiekloze EU-fanboys geen problemen hebben met de consequenties van de huidige koers van de EU op de onderkant van de arbeidsmarkt bijvoorbeeld, omdat die groep er toch niet toe doet voor hun.

Die moeten gewoon hun bek houden en meewerken want linksom of rechtsom zullen ze heus nog wel ergens een grijpstuiver overhouden van die veronderstelde economische groei die zo heilig is verklaard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163311122
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is-ie behoorlijk afgegleden samen met nog wat andere 'linkse' users die er eigenlijk heel erg rechtse ideeen op na zijn gaan houden (of hadden ze die ideeen al?). Ze zijn wmb de nieuwe bronstige studentikoze jongetjes die een paar jaar geleden POL bevolkten. Dat was ook te lachwekkend voor woorden.
Klopt idd en ja er zijn er nog meer.
I´m back.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:46:42 #160
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163311152
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De denkwijze en de argumentatie komt inderdaad erg hooghartig en denigrerend over.

Alsof de 'onrendabelen' er niet toe doen.

Al verklaart die houding wel een hoop. Het zou een verklaring kunnen zijn waarom een groot deel van de kritiekloze EU-fanboys geen problemen hebben met de consequenties van de huidige koers van de EU op de onderkant van de arbeidsmarkt bijvoorbeeld, omdat die groep er toch niet toe doet voor hun.

Die moeten gewoon hun bek houden en meewerken want linksom of rechtsom zullen ze heus nog wel ergens een grijpstuiver overhouden van die veronderstelde economische groei die zo heilig is verklaard.
Dat zei ik al; het is veelal domineepraat. Ideologie verkopen als natuurwet.
pi_163311219
Wat kunnen die pro-EU'ers toch slecht tegen hun verlies. Man, man, man.

Als je het vrije verkeer van personen en de politieke unie stopt heb je zo een meerderheid die voor de EU is. Maar van hervormen hebben onze Engelse varianten van de D66 nog nooit van gehoord.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:52:20 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163311272
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:53 schreef Beathoven het volgende:
"het volk" en directe democratie :')

De eerste ronde was een zandbak, voor ronde twee heeft men zich blijkbaar ingelezen.

Dit is precies wat ik tegen referenda heb. Laagopgeleide prutsers die de materie niet kennen en pas achteraf gaan zeiken dat ze fout zaten omdat ze "niet goed geinformeerd werden". Krijg je eens de kans om je mening te geven, ga je klagen dat anderen deze mening niet goed inlepelen. Google die troep.
Precies deze minachting heeft er voor gezorgd dat de anti-eu sfeer zo groot is geworden. Het gewoon niet willen luisteren naar een steeds groter wordende groep ontevreden mensen en ze maar blijven wegzetten als irrelevante domme kneuzen.

Nee, jou soort zou er goed aan doen om even een stapje terug te zetten en je af te vragen of die mensen niet een klein beetje gelijk hebben. Doe je dit niet, valt het heel snel uit elkaar. Want hetzelfde wat in GB is gebeurd, staat in Denemarken, Frankrijk en Nederland te gebeuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163311304
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Precies deze minachting heeft er voor gezorgd dat de anti-eu sfeer zo groot is geworden. Het gewoon niet willen luisteren naar een steeds groter wordende groep ontevreden mensen en ze maar blijven wegzetten als irrelevante domme kneuzen.

Nee, jou soort zou er goed aan doen om even een stapje terug te zetten en je af te vragen of die mensen niet een klein beetje gelijk hebben. Doe je dit niet, valt het heel snel uit elkaar.
De politieke klasse weet wat goed voor de burger is. We gaan weer terug naar de Middeleeuwen waar de adel heerst en 98% van de bevolking haar mond moet houden.
pi_163311319
Second EU referendum petition investigated for fraud

http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36634407
I´m back.
pi_163311343
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
Second EU referendum petition investigated for fraud

http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36634407
Ze kunnen wel erg slecht tegen hun verlies.
pi_163311355
Al die pro-EU'ers kunnen ook in Brussel gaan wonen. Niemand die ze tegenhoudt.
pi_163311374
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zo denkt idd 98% van de bremain luitjes erover, niet voor niets zijn er nu zoveel huilies hier die roepen dat referenda niet zouden werken bladiebla, terwijl je gewoon weet dat bij een "stay" deze hypocriete lui vooraan zouden staan om te vieren dat de democratie gewonnen heeft.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 26 juni 2016 @ 14:56:51 #168
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163311399
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zou het ook niet deels getroll zijn? Ik vind dit een typische actie voor een website als 4chan, petities trollen.
pi_163311427
quote:
5s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zou het ook niet deels getroll zijn? Ik vind dit een typische actie voor een website als 4chan, petities trollen.
Kan ook natuurlijk...
  zondag 26 juni 2016 @ 14:58:05 #170
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163311431
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zo denkt idd 98% van de bremain luitjes erover, niet voor niets zijn er nu zoveel huilies hier die roepen dat referenda niet zouden werken bladiebla, terwijl je gewoon weet dat bij een "stay" deze hypocriete lui vooraan zouden staan om te vieren dat de democratie gewonnen heeft.
Precies, mooi voorbeeld is als je hier op Fok! even teruggaat naar de tijd dat de NOS de exit polls naar voren schoof van ons referendum. Er zou niet genoeg opkomst zijn.

Aangezien ze hier op Fok! niet zomaar wat verwijderen zou de kinderachtigheid van de gebruikelijke users naar voren moeten komen.

Dus: Als je wilt weten wat er zou gebeuren als remain had gewonnen, ga dan maar even terug naar de exitpoll tijd van het Oekraine referendum hier op Fok!. :')
pi_163311436
quote:
5s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nee, een hoop van die lui zijn echt zo hysterisch dat ze teruggrijpen hierop.

Die Johnsson werd ook bijna gelynched als hij geen politiebegeleiding zou hebben had ik zo het idee.
pi_163311440
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Was de D66 niet voor referenda trouwens?
pi_163311461
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Was de D66 niet voor referenda trouwens?
Was ja, totdat bleek dat het klootjesvolk niet netjes deden wat er van ze werd verwacht.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:59:51 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163311472
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zelfs types als SCH zouden nu rechts genoemd worden hier... :')
  zondag 26 juni 2016 @ 15:00:59 #175
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_163311505
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zelfs types als SCH zouden nu rechts genoemd worden hier... :')
Die ken ik niet.
pi_163311520
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het 'kamp Verhofstadt' inhoudt, maar Jesse Klaver heeft op het NOS journaal gezegd dat de reactie op de Brexit stem niet minder Europa maar juist meer Europa zou moeten zijn.
Dat is wel een beetje verhofstadt zijn oplossing voor alles is meer Europa. Ik zou graag eerst een beter Europa zien voordat er meer Europa komt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 26 juni 2016 @ 15:10:08 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 26 juni 2016 @ 15:12:30 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163311850
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat zal hun uiteindelijk duur komen te staan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 26 juni 2016 @ 15:27:12 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163312238
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Precies, mooi voorbeeld is als je hier op Fok! even teruggaat naar de tijd dat de NOS de exit polls naar voren schoof van ons referendum. Er zou niet genoeg opkomst zijn.
Oh ja, toen iedereen: "29% *O* *O* *O* " ging... :')

NWS / Referendum Oekraïne #22 - De uitslag op NPO11
  zondag 26 juni 2016 @ 15:30:58 #180
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163312336
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja, toen iedereen: "29% *O* *O* *O* " ging... :')

NWS / Referendum Oekraïne #22 - De uitslag op NPO11
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wie zou mij ook alweer met mijn domheid in mijn gezicht slaan?
Is dit nog gebeurd?
pi_163312820
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarom ook dat je die EU moet hervormen. Schijnbaar is de bevolking verdeeld. Dan heb je een probleem. Maar ga dat maar eens oplossen. Helaas kun je het niet iedereen naar de zin maken. Ik heb die oplossing ook niet. Gelukkig ook maar. Ik heb hoogstens kritiek op die neoliberale insteek, logheid en subsidie fraude.
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.

We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.

Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
pi_163313043
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat gaan we niet doen hoor, Wauke.

Hoe kan je nou in godsnaam van eerst D66 te stemmen switchen naar de PVV......
Nou, het moet niet gekker worden he. Misschien ga ik wel helemaal niet en houd ik het gewoon bij lekker koken. Ach, we kunnen er nog een jaar over nadenken en wie wat er allemaal nog gebeurt.
pi_163313177
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, jou soort zou er goed aan doen om even een stapje terug te zetten en je af te vragen of die mensen niet een klein beetje gelijk hebben. Doe je dit niet, valt het heel snel uit elkaar. Want hetzelfde wat in GB is gebeurd, staat in Denemarken, Frankrijk en Nederland te gebeuren.
Dit dus. Helemaal waar.
pi_163313559
De hele wereld tekent de petitie. Ze doen er ook alles aan om de uitslag van het referendum te blokkeren!!!

http://www.volkskrant.nl/(...)referendum~a4327847/
pi_163313643
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 08:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hadden ze afgelopen donderdag moeten doen is allemaal gemakszucht
Inderdaad. Dan hadden ze zich beter in de materie moeten verdiepen. Of ze hadden gewoon niet moeten gaan stemmen.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:23:46 #187
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163313696
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Dan hadden ze zich beter in de materie moeten verdiepen. Of ze hadden gewoon niet moeten gaan stemmen.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de mensen die tegen de Brexit waren dachten dat het toch niet zou gebeuren en niet zijn gegaan.

Best zuur :P
  zondag 26 juni 2016 @ 16:28:02 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163313849
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij had ik ergens gelezen dat de mensen die tegen de Brexit waren dachten dat het toch niet zou gebeuren en niet zijn gegaan.

Nee dat is gewoon dom. Net als al dat volk hier wat met het Oekraine referendum strategisch niet ging stemmen om er zo voor proberen te zorgen dat de opkomstdrempel niet gehaald werd.

Dan ben je in mijn ogen gewoon een enorme klapjosti wiens stemrecht onmiddelijk ontnomen dient te worden wegens gebrek aan intelligentie.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:29:01 #189
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163313868
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon dom. Net als al dat volk hier wat met het Oekraine referendum strategisch niet ging stemmen om er zo voor proberen te zorgen dat de opkomstdrempel niet gehaald werd.

Dan ben je in mijn ogen gewoon een enorme klapjosti wiens stemrecht onmiddelijk ontnomen dient te worden wegens gebrek aan intelligentie.
Ik ben toen ook niet geweest omdat ik gewoon niet wist wat het beste was:p Maar anders kun je maar beter gaan ja.
pi_163313941
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mee eens. En het getuigt ook van een enorme arrogantie en niet luisteren naar "het volk". Je zag dit toch al van mijlenver aankomen.
pi_163313968
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.

We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.

Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Toch denk ik dat je nu ook de contouren een beetje begint te zien van een centrum-linkse Euro-sceptische stroming. Niet dat je dus per se moet uit treden uit de EU, wel dat de EU ingrijpend en het liefst zo snel mogelijk dient te hervormen. Helaas zie je die erkenning nog niet terug bij de linkse partijen en wrs is dat de reden waarom je kunt stellen dat de populistische partijen garen spinnen bij die autoritaire autocratische houding der Eurocraten. Toch denk ik veel centrum-linkse Euro-sceptici niet geneigd zijn om dan maar op die populistische partijen te gaan stemmen. Waarschijnlijk gaan ze in NL aanschuiven bij een kleinere partij zoals PvdD, of zelfs de Piratenpartij. De denkfout die gemaakt wordt is dat Euro-scpesis dus per se betekent dat je extreemrechts bent of per se populistisch gaat stemmen. In feite is dat een "frame" van het pro-EU-kamp. Het is echter ontbloot van iedere vorm van realiteit en gewoon datgene wat het is: een frame, een toeschrijving, een aantijging.
Op FOK! zie je mensen als: Cherno, tomatenboer, AchJa en Elfletterig ook denk ik en ik mis er nog veel in die categorie vallen.
I´m back.
pi_163313985
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vrij dom bovendien.
pi_163314000
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe de typetjes daar terechtkomen? :') Waar die typetjes hun mandaat vandaan halen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:35:05 #194
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163314011
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrij dom bovendien.
Ja achteraf gezien wel ja. Maar misschien waren ze hoopvol en dachten ze niet dat zoveel mensen voor de exit zouden stemmen.
pi_163314049
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja achteraf gezien wel ja. Maar misschien waren ze hoopvol en dachten ze niet dat zoveel mensen voor de exit zouden stemmen.
Het blijkt in elk geval dat veel mensen weer eens bijzonder slecht over hun stemgedrag hebben nagedacht.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:37:21 #196
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163314068
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het blijkt in elk geval dat veel mensen weer eens bijzonder slecht over hun stemgedrag hebben nagedacht.
Ja idd. Maar misschien zijn dit soort dingen ook gewoon te gecompliceerd.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:40:16 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163314126
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als dat uberhaupt de reden is trouwens. De opkomst lag op dik 70%, het lijkt mij weer wat gehuil van een marginaal clubje figuren die te lui waren.
pi_163314143
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja idd. Maar misschien zijn dit soort dingen ook gewoon te gecompliceerd.
De vraag is niet gecompliceerd, de gevolgen overzien wel.

Maar ach... de beweging om de hele zaak ongedaan te maken, is al volop in gang gezet. Het zal er wel op uitdraaien dat die hele Brexit niet doorgaat.
pi_163314151
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je nu ook de contouren een beetje begint te zien van een centrum-linkse Eurosceptische stroming. Niet dat je dus per se moet uit treden uit de EU, wel dat de EU ingrijpend en het liefst zo snel mogelijk dient te hervormen. Helaas zie je die erkenning nog niet terug bij de linkse partijen en wrs is dat de reden waarom je kunt stellen dat de populistische partijen garen spinnen bij die autoritaire autocratische houding der Eurocraten. Toch denk ik veel centrum-linkse Euro-sceptici niet geneigd zijn om dan maar op die populistische partijen te gaan stemmen. Waarschijnlijk gaan ze in NL aanschuiven bij een kleinere partij zoals PvdD, of zelfs de Piratenpartij. De denkfout die gemaakt wordt is dat Euro-scpesis dus per se betekent dat je extreemrechts bent of per se populistisch gaat stemmen. In feite is dat een "frame" van het pro-EU-kamp. Het is echter ontbloot van iedere vorm van realiteit en gewoon datgene wat het is: een frame, een toeschrijving, een aantijging.
Je ziet een toename van de meer extreem nationalistische partijen binnen veel lidstaten. Buiten Polen hebben ze nog niet de volledige politieke macht, maar het komt wel steeds dichterbij. Marine Le Pen is inmiddels een geduchte politieke tegenstander geworden binnen Frankrijk. Dat was tien jaar geleden nog wel anders.

Bovendien hoeven ze niet de volledige macht te grijpen, bij een hoge verkiezingswinst kunnen ze simpelweg niet meer genegeerd worden. Pro-Europeanen die nog steeds denken hiermee weg te kunnen komen zullen uiteindelijk hun eigen ondergang in werking stellen. Je kunt dit niet meer blijven negeren. Die geest gaat echt nooit meer terug in de fles dus hervormingen en het herzien van bestaande verdragen is daarmee onoverkomelijk geworden. Dat kan niet met de huidige Brusselse elite aan het roer die weigeren te hervormen en zich alvast klaarmaken voor een vechtscheiding met de Britten. Zij zullen plaats moeten maken voor nieuwe hervormers.

Ik vond de speech van Roemer op 25 juni daar prima op aansluiten.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:41:43 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163314165
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Degene die die petitie op voorhand al gestart was ook....

In feite komt het er op neer dat de Leave stemmers er zelf niet zo'n vertrouwen in hadden, en de uitslag al helemaal niet serieus wilden nemen als het verschil marginaal was.
En nou is er een marginaal verschil en dan zijn ze boos dat anderen ze er op wijzen dat zij zo'n uitslag nooit geaccepteerd zouden hebben als die niet in hun voordeel was geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')