greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
dennistd | zondag 9 augustus 2015 @ 19:52 |
Ik mis nog iets in het vorige topic (wat ik dus al aan het uitzoeken was...) | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 19:52 |
Oh, anaalplaat? | |
b2py | zondag 9 augustus 2015 @ 19:55 |
Ik vind zo'n anaalplaat lekker overdreven, alsof iemand ooit naar de laatste post van een topic gaat loeren ![]() | |
greavy | zondag 9 augustus 2015 @ 20:12 |
![]() Op zondag 9 augustus vertrok de derde trein naar het Hongaarse Sziget-festival. Deze trein rijdt in Nederland met een e-lok van Locon, onder leiding van Railexperts. Aan de haak heeft de trein een bonte verzameling rijtuigen. Hier wordt het buurtschap Azelo thv Zenderen gepasseerd, gelegen tussen Almelo en Borne. De trein heeft echter nog een lange weg te gaan. | |
ziggyziggyziggy | zondag 9 augustus 2015 @ 20:14 |
Voor goeie sluitseinen scroll ik daar graag even heen. ![]() | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 20:55 |
Die grappenmaker die steeds de OP vernachelt mag ook wel eens een enkeltje Belize krijgen trouwens. | |
Duvel | zondag 9 augustus 2015 @ 20:58 |
FYP. | |
Ireyon | zondag 9 augustus 2015 @ 21:12 |
Tijdelijk gefixt | |
Dr_Flash | zondag 9 augustus 2015 @ 21:19 |
Dit, ik vind het ook onzin. | |
Dr_Flash | zondag 9 augustus 2015 @ 21:21 |
Welke mismaakte heeft al die braboheaders erin gezet? ![]() | |
Ireyon | zondag 9 augustus 2015 @ 21:22 |
Ik, totdat (Brabant ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 9 augustus 2015 @ 21:23 |
Braboheaders? Ik zie het niet? | |
Dr_Flash | zondag 9 augustus 2015 @ 21:23 |
Dorpsnar. | |
ziggyziggyziggy | zondag 9 augustus 2015 @ 21:23 |
Oh wacht... | |
ziggyziggyziggy | zondag 9 augustus 2015 @ 21:35 |
Overigens is "intercities" in de OP Engels meervoud en dus fout (meerfout hahaha ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 21:50 |
Held ![]() De correcte spelling is natuurlijk Inter-City. ![]() | |
Duvel | zondag 9 augustus 2015 @ 21:57 |
Opzouten met dat gezeik. | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 22:06 |
+1 PSM heeft er toch ook niet staan dat ie Fries is. Brabanders zijn dus nog erger als Friezen | |
ReisT | zondag 9 augustus 2015 @ 22:48 |
Ik zat vanmiddag in de trein in Friesland, allemaal Friezen om me heen, onverstaanbaar. | |
ReisT | zondag 9 augustus 2015 @ 22:49 |
Lekker subtiele overgang tussen oude en nieuwe kleurstelling... | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 22:52 |
Nee, dat hoort zo. Dat geel op de neus is een verplichting vanwege zichtbaarheid ![]() | |
Prins_Pils | zondag 9 augustus 2015 @ 22:53 |
Dat (Brabant ![]() ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 23:04 |
Ach, in beide gebieden zeggen ze geen patat dus het is sowieso niets... Wie komen er uit Limburg dan van de 'stamgasten'? Hoe oud is dat lijstje eigenlijk. Er staan mensen bij die ik nog nooit heb zien posten hier.. | |
Prins_Pils | zondag 9 augustus 2015 @ 23:27 |
Andersom ook, ik sta er ook niet bij ![]() | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 23:29 |
Heel oud ![]() | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 23:32 |
Ik postte het ook omdat ik er niet bij sta ![]() ![]() | |
Peter | zondag 9 augustus 2015 @ 23:32 |
Toen reed men nog met stoom ![]() | |
derLudolf | zondag 9 augustus 2015 @ 23:33 |
Dat doet men nog steeds | |
James1988 | zondag 9 augustus 2015 @ 23:44 |
Waarom heb je jezelf er dan niet bijgezet? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2015 @ 00:06 |
In Zuid-Limburg wordt er nog steeds met stoom gereden, de moderniseringsgolf rolt hier toch meer in een Belgisch tempo ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2015 00:07:24 ] | |
Prins_Pils | maandag 10 augustus 2015 @ 02:25 |
Vertel even hoe ![]() [U] Prins_Pils, relnicht die alles prachtig vindt maar er niks van af weet. Miljard liefde voor S-Bahn en metro. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 10-08-2015 02:33:23 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 10 augustus 2015 @ 07:40 |
http://www.destentor.nl/r(...)aar-ermelo-1.5136788 Nog een goede reden om van Harderwijk geen IC-station te maken. ![]() | |
JDude | maandag 10 augustus 2015 @ 07:58 |
Nou, precies dat. Zo ben ik er ook beland ![]() | |
JDude | maandag 10 augustus 2015 @ 07:59 |
Ik neem aan dat dit betekent dat de zwartrijdende agent 35 euro + ritprijs moest aftikken? | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 08:01 |
Welnee, politie in uniform reist altijd gratis | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 08:03 |
niet waar | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 08:36 |
Wie wou je erbij gaan halen dan? ![]() | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 08:55 |
ze krijgen gewoon reiskostenvergoeding zowel voor woonwerkverkeer en dienstreizen en hebben dus gewoon een geldig vvb nodig als ze niet voor uitvoering van hun werkzaamheden in de trein aanwezig zijn. waar je even op moet letten is dat je de procedure correct opvolgt (ze kennen hem zelf immers ook precies uit hun hoofd) collega van me heeft het een keer meegemaakt. die komt coupé binnen zit er daar een in uniform had zich niet gemeld niks... dus die vraagt lekker casual: Zo lekker op weg naar huis? waarop die vent ja zegt. Nou toen wilde die graag een vervoerbewijs zien wilde die vent in eerste instantie niet meewerken dus hij ging hem staande houden. wilde die ook niet aan meewerken en zegt ik stap wel uit volgende halte waarop collega zei: lijkt me niet verstandig want dan moet ik je aan gaan houden en ben je nog veel verder van huis. die agent koos dus uiteindelijk eieren voor zijn geld | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 09:21 |
Ik ben het forenzen nu al zat. 18 minuten wachten in Olst omdat er een spoortje niet bruikbaar is in Zwolle. Amateurs. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 09:23 |
Ik mijn bed nog niet | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 09:27 |
"Dames en heren goedemorgen, geheel op tijd en volgens dienstregeling zijn we zojuist vertrokken uit station Breda. U bevindt zich in de intercity naar Den Haag Centraal, en wij zullen nog voor u stoppen te ..." Bijna goed, de deuren gingen pas om 9:10 dicht terwijl de geplande vertrektijd 9:09 was. Niet op tijd dus. En ook niet volgens dienstregeling. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 12:22 |
Zo. En toen stonden we stil op Hollands Spoor. Wisselstoring. Langzaam aan stappen steeds meer mensen uit. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 12:24 |
"This train will be terminated at The Hague Dutch Rail due to a change malfunction" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 12:51 |
Iets dergelijks inderdaad ![]() +30, maar ja gebroken reis dus ook geen GtbV natuurlijk. | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 18:35 |
Defecte goederentrein staat mooi te roken. Waarschijnlijk vaste remmen geweest | |
boriq | maandag 10 augustus 2015 @ 18:43 |
Als ik zo een gokje mag doen met de dienstregelingen op Rolandrail denk ik dat de lege walsdraadtrein uit Almelo naar de Kijfhoek. | |
ZwarteKater | maandag 10 augustus 2015 @ 18:48 |
Zo een had ik gister ook. "Deze trein is twee minuten later vertrokken dan gepland maar dat valt nog binnen de marge van 3 minuten. Deze trein is dus op tijd vertrokken. Namens de directie van de Nederlandse spoorwegen wensen wij u een prettige treinreis." | |
Ireyon | maandag 10 augustus 2015 @ 18:53 |
"Deze trein is te laat vertrokken. Maar niet heel veel te laat, dus op tijd" ![]() Met het noemen van zo'n marge kun je ook alle kanten op natuurlijk. "Deze trein is vertrokken met een vertraging van 45 minuten. Maar dat valt nog binnen de marge van 1 uur, dus we zijn nog op tijd". | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 18:55 |
Je hebt altijd van die HC's die vertrouwen op hun eigen horloges of op de vaak verneukt tikkende stationsklokken. | |
Ireyon | maandag 10 augustus 2015 @ 18:55 |
Hoezo zou een stationsklok verneukt tikken? | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 18:56 |
Vaak verneukt? Het gebeurt echt zeer zelden dat ik er daar een van zie falen. | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 19:03 |
In Breda zijn de klok in de hal en de twee klokken buiten heel nauwkeurig... 2 keer per dag geven ze netjes 12:00 aan. Dat is al maanden zo. Soms loopt er eentje, en de volgende dag staat hij weer op 12:00 ![]() | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 19:20 |
Het gros van de klokken loopt niet gelijk met elkaar.. Er komt verbetering in met die nieuwe klokken maar dat duurde een jaar of 10 kan ik me herinneren... | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 19:23 |
![]() Mooie spin wel. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 19:24 |
Ik vind het meer een giraffe met die lange nek | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 19:24 |
Bron? | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 19:25 |
http://www.treinreiziger.(...)lok_overbodig-146929 | |
Prins_Pils | maandag 10 augustus 2015 @ 19:27 |
En de bron van dat 'het gros' verkeerd loopt dan wel niet gelijk met elkaar? En gaat dat dan over luttele seconden of over minuten verschil? | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 19:29 |
Eigen waarneming, regelmatig gezien dat het tijdsverschil structureel 1 a 2 minuten is tussen klokken op hetzelfde perron, minuut na minuut na minuut. Ook op Somda wordt er 'geklaagd' over door HC's en mcn'en. | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 19:33 |
De reisinformatie in Rotterdam is weer eens slecht, de ene helft van de reizigers is van mening dat de trein naar Lelystad gaat ("dat zeiden de borden") en de andere helft denkt dat hij naar Venlo gaat ("dat zeiden de borden!"). Probeer ik een NS'er aan te spreken op het perron (inclusief hand op de schouder leggen), loopt hij gewoon stoïcijns door zonder me überhaupt aan te kijken. Zulke omgangsvormen moet ik eens proberen te gebruiken op m'n werk, dan kan ik meteen bij m'n baas op het matje komen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 19:35 |
Ik maak het echt praktisch nooit mee en ik kom vaker op stations dan jij, conclusie; Je praat apenschijt. | |
DriekOplopers | maandag 10 augustus 2015 @ 19:37 |
Vrijdag en zondag weer een paar staaltjes van ronduit schofterige reisdesinformatie meegemaakt. Sommige NS'ers zal het echt volkomen aan hun reet roesten wat de reiziger wordt aangedaan. Kom ik nog op terug. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 19:37 |
Oeh, hadden ze collectief ergens last van? De HC's in de treinen waar ik mee onderweg was vandaag waren ook niet bijzonder blij en de buschauffeur keek echt alsof hij door twintig negers in zijn reet geneukt was. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 19:38 |
Op jouw waardevolle Zwolle heb ik het juist heel vaak gezien. | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 19:43 |
het waren lege platte wagens | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 19:44 |
Wordt walsdraad niet toevallig vervoerd op platte wagens? ![]() | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 19:56 |
Rongenwagens om precies te zijn: http://www.railgoed.nl/merksteijn-2005.html | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 19:59 |
Ok, complimenten voor de machinist die probeert de schade in te halen. Rond 19:35 uit Rotterdam vertrokken, 19:46 uit Dordrecht, en ik verwacht om om 20:00 in Breda langs het perron te staan. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 19:59 |
Jeeee ![]() ![]() Go play outside kids. | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 20:05 |
ik heb geen verstand van goederen | |
Ajaxfan | maandag 10 augustus 2015 @ 20:10 |
Comebackkid:
| |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 20:27 |
En je had er om 1950 moeten zijn? | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 20:27 |
De Schipholtunnel werd jaloers? ![]() 19:20 was m'n oorspronkelijke plan. Uiteindelijk dus met +40 gereisd, en geen GbtV want ik heb wat geld aan de RET gegeven. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 20:30 |
Oh die 1950 was willekeurig ![]() De trein uit Rotterdam had dus +10 bij aankomst te Breda? | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 20:31 |
Yep, terwijl hij met +15 was vertrokken uit Rotterdam. | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 20:35 |
je kunt daar zoveel goedmaken ![]() Als je de wind niet van opzij hebt tenminste | |
Prins_Pils | maandag 10 augustus 2015 @ 20:38 |
65 jaar vertraging, arme ziel ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 20:46 |
Ik had het een keer met de Fyra. Bij vertrek uit Rotterdam werd er omgeroepen dat de trein klassiek naar Breda ging rijden en dat de reis ongeveer tien minuten langer zou duren, maar de deuren gingen in Breda gewoon geheel op tijd en volgens dienstregeling open. | |
Duvel | maandag 10 augustus 2015 @ 20:58 |
Dat kan bijna niet, want ze krijgen een minuten-signaal van de moederklok in Utrecht. | |
Duvel | maandag 10 augustus 2015 @ 21:00 |
Dus zonder je te bekommeren om de kolenpremie kan het nog sneller? | |
Salatrel | maandag 10 augustus 2015 @ 21:07 |
je kunt gewoon vol doorknallen en veel te vroeg aankomen. Volgens EZR basismethode rijden en 8 minuten voor geplande aankomst tijd uitschakelen of EZR pro zoals ik net beschreef. Bij die laatste heb je tevens minste kans om rood tegen te komen naast het feit dat je minder energie verbruikt... | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 21:08 |
Rotterdam - Breda kan 5 minuten sneller dan de dienstregeling, zoals vanavond bewezen. ![]() En de ICd kan ook sneller, ik maak 't vaak genoeg mee dat Breda - Rotterdam in 18 tot 20 minuten wordt afgelegd terwijl er 25 minuten voor staat in de dienstregeling. | |
Ireyon | maandag 10 augustus 2015 @ 21:12 |
Kan iemand mee helpen puzzelen ![]() Ik wil morgen graag zowel Leuven als Brussel bezoeken. Nu is een Go-Pass slechts een retourtje die geen omreizen toelaat.. Wat is dan toch de goedkoopste manier om beide steden te bezoeken? Vroeger kreeg ik nog weleens het reisadvies dat Roosendaal - Brussel-Noord - Leuven de snelste optie was maar ze hebben tegenwoordig ook een snelle verbinding direct vanuit Mechelen - Leuven blijkbaar. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 21:17 |
Ik zal het de volgende keer voor je filmen | |
Duvel | maandag 10 augustus 2015 @ 21:22 |
Fijn. | |
MTL | maandag 10 augustus 2015 @ 22:02 |
Beide kunnen inderdaad een stuk sneller. Heb met de sprinter van Rotterdam naar Breda een keer een slordige 10 minuten er uit gereden (vertrok met +14, kwam met +2 aan, maar had geluk met de treindienstleider, het materieel en het weer). De ICd laat ik standaard al vanaf de tunnel Oude Maas uitrollen, en dan nog kom je 3 minuten te vroeg binnen (om 18/19 ipv 21). | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 22:03 |
Dus jij bent zo'n EZR figuur ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 22:07 |
Van mij mogen alle machinisten dat wel doen, juist door dat te vroeg binnenkomen is de IC naar Den Haag van :22 nog te halen. ![]() | |
greavy | maandag 10 augustus 2015 @ 22:13 |
Ik dacht dat je de IC Venlo-Den Haag bedoelde, maar jij bedoelt natuurlijk die naar Lelydorp. | |
MTL | maandag 10 augustus 2015 @ 22:14 |
Jep, daar worden we dan ook op beoordeeld. Overigens doe ik het uiteraard alleen als het kan en doe ik het ook voor een comfortabele en rustige rit. Met ICd zul je er overigens weinig van merken. Zelfs al met zo vroeg uitschakelen komt de snelheid niet meer dan 10-15 km/u onder de maximale toegestane snelheid. Daar merk je dus geen ene fluit van. Ja, hooguit dat je net even wat rustiger door de wissels heen gaan en niet dwars door de coupé heen geslingerd wordt (zie punt comfortabel). | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 22:15 |
Ik heb nog nooit het gevoel gehad met 160 of 140 oncomfortabel door een wissel te denderen dus dat scheelt.. | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 22:17 |
's Ochtends wel ja. 's Avonds pak ik of de directe IC naar Venlo, of de combinatie Benelux + ICd. ![]() Vanavond had ik kort na Dordt twee wissels waarbij ik dacht "Nou moe, zometeen dondert die trein er nog uit". ![]() | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 22:21 |
Je was wel meer op tijd in Breda ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 22:23 |
Dat is waar ![]() | |
Simterklaas | maandag 10 augustus 2015 @ 22:44 |
Beetje random misschien zo tussendoor, maar toen ik jaren geleden nog in Hilversum op school zat, reden er van die (oudere) treinen met van die eigen coupés. Ik weet niet tot waar die trein precies reed, maar ik stapte altijd op Amsterdam CS op. Rijden deze treinen eigenlijk nog? Ik vond het wel iets hebben altijd ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 22:47 |
Niet in Nederland. Jij bedoelt ICL en dat reed tijdelijk tussen Amsterdam en Amersfoort (-Deventer) vanwege een materieeltekort. Nadat er nieuwe dubbeldekkers instroomden is het spul retour Duitsland gegaan. | |
Simterklaas | maandag 10 augustus 2015 @ 22:49 |
Jammer, het had altijd wel iets speciaals. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 22:49 |
Hohohoho, de 1e klas ICM (koploper) heeft ook coupetjes ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 22:51 |
Nee, het is de kerstman niet ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 22:52 |
De IC Berlijn heeft toch ook nog coupé's? Of zijn die er allemaal uitgegaan bij het ICmod-programma? | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 22:53 |
Hebben die in de eerste klasse niet nog een paar coupés zitten? | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 22:56 |
Dat vraagt hij toch aan jou? ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2015 @ 22:58 |
Een wedervraag is terecht, want het leek in eerste instantie om de tweede klasse te gaan | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 22:59 |
De hele Avmz (1e klas rijtuig aan de Amsterdamse kant) is coupés, ik geloof 9 in totaal. Daarnaast heeft het 2e klas rijtuig aan de kant van de Bistro ook 6 coupés, waarvan 1 kleinkindabteil en 1 conducteursruimte. | |
Duvel | maandag 10 augustus 2015 @ 23:07 |
1e klas in de Berlijntrein was vorig jaar idd coupés. | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:27 |
Is nog steeds het geval, hoewel het comfort nogal achteruit is gegaan: in plaats van het oude Avmz-interieur waar je heerlijk onderuitgezakt in weg kon dromen zit je nu op harde ICE-stoelen... Oud: ![]() Nieuw: ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:32 |
Ik vind die laatste stoelen er veel uitnodigender uitzien, en (als ze gelijk zijn aan die in de 1e klas CFL KISS) ook prima zitten ![]() | |
Ireyon | maandag 10 augustus 2015 @ 23:33 |
Die oude stoelen waren de bom. Kon je helemaal naar elkaar toe schuiven en dan had je gewoon een dik tweepersoonsbed ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:34 |
Oud-ombudsman Brenninkmeijer doet nieuw onderzoek naar de rol van de NS bij de aanbesteding van het ov in Limburg.Minister Dijsselbloem twijfelt niet aan de integriteit van de eerste onderzoekers,van advocatenkantoor De Brauw,maar hij wil toch een second opinion,schrijft hij aan de Kamer. De uitkomsten van het onderzoek mogen op geen enkele manier ter discussie staan,vindt Dijsselbloem.De Brauw is ook huisadvocaat van de NS. Bij de aanbesteding in Limburg was sprake van onregelmatigheden en van voorkennis van de NS.De kwestie leidde tot het vertrek van topman Huges. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:34 |
WAL GE LIJK. en iedereen die erover gaat laat het allemaal passeren. Het spoor in Nederland is ten dode opgeschreven. Het kan niemand ene tieves schelen gewoon. Nou, dan niet ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:35 |
Ik heb het al eens eerder gezegd, en ik vind het nog steeds: de Nederlandse spoorsector haalt het qua professionaliteit bij lange na niet bij de Britse. ![]() In Engeland zijn er topambtenaren de laan uitgestuurd toen bleek dat ze hadden gefraudeerd bij de gunning van Intercity West Coast aan FirstGroup. Hier zouden ze promotie krijgen ![]() | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:38 |
Het zit ook niet heel slecht, maar wel een heel stuk slechter dan de oude. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:38 |
Zulke dingen. In Nederland is gewoon niemand die EN beslissingsbevoegdheid heeft EN het ene bliksem kan schelen. Ra ra wat krijg je dan? ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:39 |
Nee, het is nog erger. Er zijn partijen die het gedrag van NS aanmoedigen en die het schandalig vinden dat de concessie uiteindelijk naar Arriva is gegaan. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:41 |
Ja! Want aan de DB geven is echt het beste idee aller tijden ![]() Gewoon kappen met dat privatiseringsgezeik en de teugels strak aantrekken. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:42 |
Sowieso hebben we sinds Neelie Smit-Kroes geen capabele minister meer gehad. Hoofdzakelijk vrouwen, naja daar heb ik zelf wel een mening over, maar ook de mannen brachten er niks van terecht. Het hele spoor is een soort relict uit de sixties geworden. Een stokpaardje van boomknuffelaars die files willen terugdringen. Maar er wordt nog eerder een 10-baans snelweg verbreed naar 14baans dan dat er een spoor verdubbeld wordt. Het spoor is gewoon voor gemankeerden, sloebers en andere tweederangsburgers. Kun je lang en kort over lullen, maar zo is het wel ![]() | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:42 |
Die concessie had gewoon naar Syntus moeten gaan. Drie die ruzie maken, dan mag de vierde er mee vandoor gaan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:42 |
Nee gewoon inzien dat het spoor een verloren concept is en iedereen auto laten rijden ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:45 |
Dat klopt helemaal, met als opmerking dat er bouwbedrijven failliet gaan en gered worden omdat diezelfde teringminister incapabel is. Het probleem ligt niet alleen bij het spoor, het ligt aan die smerige zakkenvullers op de hoge posities. Integriteit is iets voor het klootjesvolk zoals jij en ik die als we een euro wisselgeld teveel krijgen dat gewoon aangeven en dan scheef bekeken worden want als je zo eerlijk bent dan heb je natuurlijk wel wat te verbergen. | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:45 |
Ik stel voor om een verbod in te voeren om buiten het thuisland mee te doen aan aanbestedingen voor bedrijven die voor meer dan 1% staatseigendom zijn, of in het thuisland meer dan 60% van de markt in handen hebben. Dat geldt ook voor andere dochters van de moeder e.d. | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:46 |
Liever aan een DB die het (hier) eerlijk doet dan aan de firma list-en-bedrog uit Utrecht. ![]() Neemt niet weg dat DB er in eigen land zo nu en dan ook een potje van maakt, net als de ÖBB. Dat ben ik niet met je eens. Het privatiserings-/aanbestedingssysteem werkt wel, maar daar waar er geen sprake is van een gelijk speelveld gaat het gruwelijk mis. Dan blijven alleen FirstGroup en National Express over. ![]() | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:46 |
Nee, dan ontstaan er nieuwe bedrijven, die geen monopolie-positie meer kunnen opbouwen. Zie ook de toevoeging aan de vorige post. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:47 |
Dat is ook een groot probleem ja. Nederland met zijn grote waffel naar Albanië en Burundi wijzen HUU HUU CORRUPTIE HUU HUU. Maar zelf geen haar beter. Zum kotzen. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:49 |
Nul resultaten natuurlijk. Nee het is echt een spiegelwit bedrijf. Laat me niet lachen man. https://www.google.nl/web(...)%20bahn%20korruption | |
dennistd | maandag 10 augustus 2015 @ 23:49 |
Als je soms de verhalen leest over hoe DB Schenker voorgetrokken wordt op andere goederenvervoerders is het echt te belachelijk voor woorden. Dat zal in het reizigersvervoer niet veel anders zijn denk ik, hoewel ze elkaar daar natuurlijk minder in de weg zitten. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:50 |
Dat is dus overal. Ik kan ook wel aanbesteden en in de eisen stellen dat de naam van de winnaar moet rijmen op -Ombardier. THIS SUCKS. Badly. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:50 |
Al die grote bedrijven doen gewoon wat ze zelf fijn vinden, SNCF (belasting voor buitenlandse vervoerders en de staat keurt het goed, honestly?), DB, NS, DSB, SJ, allemaal zijn het ratten. Allemaal kunnen ze het niet. Maar ze zijn "Too Big To Fail". | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:51 |
Daar komt bij dat de DB ook nog eens bijzonder slecht is in het op tijd laten rijden van treinen en kostenefficiëntie. Dan heb ik liever een corrupt bedrijf wat mij minder hard in mijn portemonnee raakt. | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 23:52 |
SNCF is niet veel beter wat betreft efficiency, en laten we het dan maar niet over de NMBS hebben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:52 |
ja, dus de hele aanbestedingsdiscussie is een poppenkast. En alleen al daarom is het openbaar vervoer als zodanig gewoon ten dode opgeschreven. Gaan we daar dan honderd jaar op wachten tot de laatste buurtbus in Zeeland opgeheven wordt? Of gaan we eens de werkelijkheid onder ogen zien en kappen met dat eindeloze gerotzooi op niks af, met tax payers money? Zeg het maar. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:53 |
Mijn doel was dan ook totaal niet om te zeggen dat die bedrijven wél efficiënt zijn ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:53 |
SNCF is ook al zo'n lekker bedrijf ![]() Maar moeten we dat maar voor zoete koek slikken en accepteren dat het vroeger allemaal beter was? Nee toch zeker? | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:53 |
En het zou mij niet eens verbazen als ze onderling nog concessies zouden blijken te verdelen ook. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:54 |
Wat stel jij voor dan? | |
b2py | maandag 10 augustus 2015 @ 23:54 |
Nouja, er zijn grote stappen gemaakt, ook op het Nederlandse net. De een wat positiever dan de ander overigens | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:57 |
Dat is juist de spagaat, volgens mij is het in het verleden zelden beter geweest op het spoor in Nederland. Misschien buiten de randstad wel maar toen er nog drie treinen per dag tussen Groningen en Assen reden is misschien niet het beste voorbeeld. En ik denk ook echt niet dat het vroeger beter is, ik denk dat het tijd is dat de bezem erdoor gaat en dat er gewoon eens geluisterd wordt naar de reiziger. Arco Sierts wordt vaak weggezet als een idioot maar hij heeft gigantisch veel verstand van het spoor en hij kan beargumenteerd vertellen waarom het niet duurder hoeft te zijn om twee keer zoveel treinen per uur tussen Zwolle en Deventer te laten rijden. Maar dan zeggen ze; NEE DAT IS DIE TERINGHIPPIE NIET NAAR LUISTEREN. Nee, godverdomme, daar moet je wel naar luisteren, dit zijn de mensen die dingen weten, spullen weggeven aan een ander bedrijf omdat ze 'een beter bod' hebben gedaan los je geen fuck mee op, innovatie heb je nodig, investeringen, en wat is nou precies dát wat er niet komt met marktwerking? | |
DeaDLocK2K | maandag 10 augustus 2015 @ 23:58 |
In 40-45 moest mijn familie altijd staan trouwens. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2015 @ 23:58 |
Ja, de tarieven zijn zo'n beetje verdubbeld in de laatste 5 jaar en in de 10 jaar ervoor. Staat in geen enkele verhouding met de inflatie. And for what? Een kwartierdienstje hier en daar, als de zon schijnt, het niet harder dan kracht 3 waait en Saturnus in het huis van de Boogschutter staat. Overdag. Tegelijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:00 |
Het is iets minder extreem dan dat maar je hebt grotendeels gelijk: https://biflatie.nl/artik(...)inkaartje-stijgt-37/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:01 |
Ik ben er trouwens nog niet over uit of dat te maken heeft met dalende subsidies of met zeer gestegen kosten voor NS (gebruiksvergoeding HRN) want ik vind dat je dat soort dingen in perspectief moet plaatsen en ik heb die cijfers niet zo paraat. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:02 |
of ze jou daar ooit iets van verteld hebben ![]() We moeten in Nederland gewoon kappen met het spoor, want de afgelopen dertig jaar heeft niemand er ooit iets fatsoenlijks van kunnen maken en het kost alleen maar geld. Zie dan je eigen onkunde onder ogen en dirigeer al je geld naar asfalt. Kunnen de belastingen ook wat minder worden, als de autobezitters niet meer hoeven opdraaien voor eoa slappelulproject als de HSL zuid. FACE THE TRUTH. How hard can it be. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:03 |
Opheffen van het spoor kost een bak meer geld dan het in stand houden van het nu gebrekkige gezeik. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:09 |
Nee je bent in de war met Engeland. Je kunt gewoon per direct stoppen met treinen rijden. Worden de files wat langer van en shit, en er zullen wat egootjes moeten stempelen, maar het is niet alsof het aardmagnetisch veld daar van om gaat draaien of zo. Als we heel reizend Nederland bekijken wordt er ongeveer 8 % met het OV afgelegd en 92 % "eigen gelegenheid". Het zou zomaar kunnen zijn dat de rezigerskilometers per jaar met de fiets die per trein overtreffen. Laten we niet doen alsof het OV iets voorstelt in de hele vaderlandse vervoersbehoefte ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:11 |
Dat "zou niet zo kunnen zijn", dat is zo. Nederlanders fietsen echt ontzettend veel, ook over langere afstanden. edit: over de trein weet ik het niet zeker trouwens. Wel tov het aandeel van de bus/tram. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:13 |
Ja en nee, op Rotterdam-Utrecht en Amsterdam-Utrecht is het grofweg 50% van alle reizigers. Daar worden de files ongeveer tien tot twintig keer langer van. Buiten de randstad zal het ongetwijfeld meevallen hoor. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:14 |
Almere - Amsterdam wil je anders ook niet uitspugen over de weg. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:15 |
Nou, dan kappen we er toch gewoon mee ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:16 |
Nee daar worden de files niet 10 tot 20 ker langer van. Niemand gaat eerst naar Parijs rijden om daar achteraan te sluiten in de file naar Amsterdam. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:17 |
Zo werkt dat niet, 2% meer auto's op de weg is een verdubbeling van de filedruk en filezwaarte. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:17 |
En al die marginalen die vanuit Almere naar Amsterdam moeten had ik inderdaad nog niet eens aan gedacht. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:18 |
Ja, maar zo werkt dat ook niet. Dat die files dan 10 keer zo lang worden. Je kunt toch zelf ook nog wel een beetje nadenken neem ik aan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:19 |
Ja maar ja of je een kwaliteitsmens of een tokkie bent, maakt niet uit voor de 30 meter file die je nodig hebt ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:23 |
In het slechtste geval een verdubbeling van het aantal auto's op de weg. Dan sta je gewoon stil van Amsterdam tot Utrecht vv. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:25 |
Lekker toch ![]() ![]() ![]() | |
Panthera. | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:27 |
Vraagje: Er is storing tussen Gouda en Den Haag. Reis dus via Rotterdam. Geldt geld terug bij vertraging of belangrijker, als ik laatste tram mis taxi door NS ook als ik op HS ipv CS uitstap? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:28 |
Je kunt best vrouw zijn als minister van RWS maar je moet man zijn om te zien dat autosnelwegen van meer dan 2 x 4 banen gewoon onzinnig zijn. Dat is waar het fout gaat in dit land. Vrouwen op RWS. Met NUL ruimtelijk inzicht. Geeft niet, kinderen baren kunnen ze wel beter. Maar in godsnaam. serieus? Vrouwen op een ruimtelijke functie?? AT ALL? Het gaat nog niet goed genoeg in dit land dat we ons DAT kunnen permitteren. Helaas. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:28 |
Wel GtbV voor wat betreft het stukje naar huis ben je overgeleverd aan de NS-goden. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:28 |
Theorie? Ja. Praktijk? Succes ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:36 |
Een enkele reis Deventer-Amsterdam (103te) kostte in 1989 ƒ22. Dat is dus ¤9.98. Als ik de inflatie (http://nl.inflation.eu/in(...)latie-nederland.aspx, historische inflatie) hierop doorbereken kom ik op ¤17,02 dat het in 2014 gekost zou hebben. In de praktijk was dit ¤16,80 wat dus zelfs nog iets goedkoper is dan de inflatie. Voor een retour ben je wel meer kwijt: dat kostte destijd ƒ34,50, oftewel ¤15,66. In 2014 zou dat met inflatie ¤26,69 zijn, terwijl een retour tegenwoordig de prijs van twee enkeltjes is en dus ¤33,60 kost. Zolang je dus alleen enkele reizen maakt was 2014 dus zelfs goedkoper dan 1989! | |
Panthera. | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:37 |
Mmm last minute verandering door NS, nu in bus ri CS. Verwacht dat ik laatste tram nog wel haal, gaat tegen 2en. Wel minder, morgen gewoon om 7 uur op. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:38 |
![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:39 |
Zou ik eigenlijk nog GtbV kunnen krijgen voor mijn reis vandaag? Ik heb om 18:25 ingecheckt op Den Haag HS, maar 3 minuten later ben ik weer uitgecheckt en met de tram naar Centraal gegaan. Vanaf daar met de RET naar Rotterdam. ![]() Ik denk het niet hè? | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:40 |
Je kunt het altijd proberen ![]() | |
Panthera. | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:42 |
Scheelt me wel een half uur gok ik, al gaan we heel Zoetermeer ook nog bewonderen. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:42 |
Iets dergelijks had ik ook. Kun je shaken lijkt me. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:44 |
Ja maar voor welke REIS ga je claimen? Niet voor Delft - Den Haag HS. En ook niet voor Den Haag CS - Deventer Dus al was je dankzij HTM SLECHTS een half uur later (met NS was de schade groter geweest) je kan toch gewoon de klere krijgen want al je gebliepte reizen waren op zich op tijd ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:48 |
Ja daar snap ik dus ook niks van he. 'Hoi NS, ik wil met jullie van Den Haag naar Delft' 'Nee kan niet, wij zijn stuk' 'Oh dan reis ik wel met iemand anders. Het is wel jullie schuld dat ik veel te laat aankom, ik wil geld terug' 'Flikker op, je bent vreemdgegaan met HTM, val dood en zoek het uit.' Absurd toch? | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:49 |
Maar je hebt wel gelijk, hoe ga je bewijzen dat je die reis wilde maken? Je hebt geen papieren kaartje meer met je eindbestemming erop gedrukt. | |
Kansenjongere | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:49 |
Dat ze het niet leuk vinden als je vreemdgaat met hun dochter is dan wel weer enigszins begrijpelijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:53 |
Zo zal het waarschijnlijk wel gaan inderdaad. Laffe honden dat het zijn. Met hun grote praatjes over politieagenten. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:15 |
Het hebben van een vaste route, of het laten zien van een transactieoverzicht van de totale reis. In mijn geval: - NS: 18:25 check-in Den Haag HS, 18:27 check-uit - HTM: 18:30 check-in Den Haag HS, 18:34 check-uit Den Haag Centraal - RET: 18:37 check-in Den Haag Centraal, 19:20 check-uit Rotterdam Centraal - NS: 19:21 check-in Rotterdam Centraal, 20:01 check-uit Breda Uit die reisgeschiedenis zou je kunnen afleiden dat ik van plan was om rond 18:25 van Den Haag HS naar Breda te gaan reizen, de eerste trein waarmee dat kan is de IC van 18:28. Dat NS een taxi niet (volledig) zou willen vergoeden kan ik nog enigszins begrijpen (de kosten daarvan liggen al snel boven wat NS volgens GtbV zou moeten betalen), maar GtbV uitkeren lijkt me op basis van de transactiegeschiedenis wel op z'n plaats. Het advies van NS op Den Haag HS was "ga maar over Gouda als je naar Rotterdam wil, of over Utrecht en Den Bosch als je naar Eindhoven wil" Even later op Den Haag Centraal werd het nog mooier: "Voor reizigers naar Rotterdam Centraal hebben wij momenteel geen advies" (terwijl het RR-perron vol stond). ![]() Ik heb het aan NS_online gevraagd, maar die zijn best wel stil. Ondanks de 24/7-bereikbaarheid. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:18 |
Je zal het uiteindelijk wel krijgen hoor. Na veel gesteggeld met de klantenservice. De Klantenservice bestaat bij de gratie van al de mensen die er GEEN gebruik van maken. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:20 |
^KJ regelt dat soort dingen vaak wel, zonder al te veel gezeik. Zoals die ene keer met dat incheckpaaltje waarvan de interne klok een uur te vroeg stond en ik dus vol tarief reisde ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:22 |
Doe je nou alsof we ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:23 |
Da's niet mijn bedoeling. Meer dat ik blij ben dat er in ieder geval nog iemand werkt met een beetje gezond verstand ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:23 |
Ha, de "Nee ga weg" is binnen...
![]() | |
Panthera. | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:25 |
Uiteindelijk maar een dik half uur vertraging, valt me weer mee. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:30 |
Maar dit kan ik ook nog proberen...Bron: Geld terug bij vertraging Als ik die kosten van de metro terug kan krijgen is dat eigenlijk een betere deal dan GtbV ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:43 |
Ja haha, alleen wanneer je verder moet reizen met ander vervoer wanneer NS dat voor je bepaald heeft he ![]() Dat staat er niet bij maar ik durf er bijna vergif op in te nemen dat NS wel zo denkt. Aan de andere kant: dat staat er niet bij. Dus probeer het ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:45 |
Hey, er werd op een bepaald toch omgeroepen dat er geen advies was voor reizigers richting Rotterdam? Voor "Eindhoven en verder" was dat er wel maar daar moest ik natuurlijk niet heen. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:46 |
Ja sorry, zat even te editten intussen ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:21 |
Op het moment dat jij dit doorgeeft zou een klantvriendelijk bedrijf pro-actief alle reizigers met een kortingsproduct die door dat specifieke paaltje te gebruiken geen korting hebben gekregen compenseren. Helaas is de NS geen klantvriendelijk bewijs en kunnen mensen die niet in de gaten hebben dat ze te veel hebben betaald fluiten naar hun geld. | |
greavy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:28 |
De CityNightLine tussen München en Berlijn rijdt met ingang van de nieuwe dienstregeling in december niet meer: Augsburger Allgemeine | |
greavy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:29 |
ÖBB sluit met ingang van de nieuwe dienstregeling negen stations in de regio Niederösterreich vanwege te geringe reizigersaantallen: NÖN.at | |
larsico | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:13 |
Het aanbod van nachttreinen in (West-)Europa wordt toch wel slechter en slechter... Zelf heb ik de laatste Jan Kiepura naar Polen genomen, en ik moet zeggen dat ik het een redelijk ontspannen manier van reizen vind, maar ik begrijp ook dat het voor veel mensen niet ideaal is. Denken jullie dat nachttreinen hier in enige vorm nog bestaansrecht hebben? Wordt er gewoon met te oud materieel gereden? Wordt er te weinig aan marketing gedaan? Of zal er misschien een heel ander concept voor nachttrein moeten komen? | |
greavy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:37 |
Je kan tegenwoordig voor een habbekrats vliegen, er zijn voor een habbekrats lange-afstandsbussen te boeken, maar de treinen zijn niet goedkoper geworden en rijden er diverse nachttreinen rond met zwaar verouderde rijtuigen. Men investeert (nog) niet veel, omdat de toekomst niet erg zeker is. Ook de lange haltes onderweg waarbij de rijtuigen uitgewisseld worden, locomotief gewisseld worden enz zijn ook niet bevordelijk voor de reistijd om nog enige concurrentie aan te gaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:37 |
Controle voor de deuren dicht zijn, S&V'er. Dat is nieuw. | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:44 |
Combinatie van factoren. Het Duitse materieel is afgeragd en verouderd, de onderhoudstermijnen verlopen in 2017 en dat zal voor het gros van de CNL diensten de das om doen. De Duitsers bieden tegenwoordig nacht ICE's aan maar daar heb je geen speciale lig afdelingen voor zoals in een CNL. Het voordeel voor de Duitsers is dat een vrij intensief netwerk nog buitenom de hogesnelheidslijnen hebben liggen die gebruikt kunnen worden. De Fransen daarentegen leunen volledig op de hogesnelheidslijn op de lange afstand waardoor de reistijden voor een nachttrein veel hoger ligt dan bij een dagtrein. De crux zit hem waarschijnlijk in het tijdstip van aankomst in de ochtend. Ter vergelijking: ICE Munchen - Berlijn: 6:04 en CNL: 9:45 TGV Parijs - Nice: 5:36 en nachttrein: 12:22 Reistijd ICE zal ongetwijfeld verder dalen met openen hogesnelheidslijnen Erfurt - Halle (Saale) en Erfurt - Leipzig in 2015 en 2017. Oostenrijk wordt vaak genoemd als land waar het wel kan, maar daar is de infrastructuur ook anders ingericht. De hoeveelheid hogesnelheidslijnen die je daar hebt is significant minder en bestaat tegenwoordig alleen nog uit Wenen - St. Polten. Railjet Wenen - Bregenz: 6:47 en EN: 9:28. Verder zijn de binnenlandse vliegverbindingen in Oostenrijk significant minder, Wenen - Bregenz is omvliegen via Frankfurt en landen op Friedriechshafen. Kortom, de alternatieven voor een nachttrein zijn er veel minder terwijl in landen als Duitsland of Frankrijk er voldoende binnenlandse vluchten zijn tussen de grote steden. | |
Ajaxfan | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:50 |
Net via Twitter @JorickL:Gaan we weer... En tada:
| |
greavy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:56 |
Ter vergelijking op vrijdag 2 oktober: Berlijn - München bus Megabus ¤5,50(aanbieding?) naar München Hackerbrücke, 20:00 vertrek en 6:30 aankomst, de andere nachtelijke bussen zijn vanaf ¤19 (Postbus) tot ¤50 te boeken. In nog geen 10 uur is dit mogelijk. Snelste nachtbus is 7u45. Er is echter nog aanvullend vervoer nodig, omdat je niet Hbf - Hbf doet zoals de trein. trein Met de rechtstreekse nachttrein ga je 21:35 weg, en ben je 7:05 in München. De prijzen lopen hier aardig op, maar ik kan via de mobiel nog geen correcte prijzen tevoorschijn krijgen wegens 'niet boekbaar'. Gezien ICE's al niet veel onder ¤70 zitten, zal de CNL dat ook niet zijn | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:59 |
CNL kost je 91 euro | |
Sandrvich | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:14 |
Gisteren was er iemand op Drehscheibe die stelde dat nachttreinen in Finland wèl werken om de volgende redenen (sorry heb niet de tijd om te vertalen nu):Bron: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,7507671 | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:25 |
Conclusie: ze maken vooral minder kosten en in Finland hoeft er niet midden in de nacht gerangeerd te worden en ze hebben geen concurrentie van busmaatschappijen, alleen van vliegtuigen. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:28 |
Er rijden ook bussen op de genoemde trajecten in Finland. Ik heb ze niet genomen maar ze zijn er wel, onder andere Matkahoulko (of zoiets) en nog een paar andere. Finse treinen hebben ook wel als voordeel dat ze veel groter zijn, in nachttreinen op normaalspoor lig ik normaal behoorlijk krap. [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 10:30:54 ] | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:40 |
![]() Heden ten dage te Amersfoort | |
Ajaxfan | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:07 |
Bovenaan de todo list in Toronto volgend jaar: https://en.wikipedia.org/wiki/Roundhouse_Park ![]() | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:19 |
Adviesaanvraag NS aan Locov over wijzigingsblad september en herfstmaatregelen: http://locov.nl/Images/Lo(...)15_tcm311-367429.pdf Interessantste deel, het opnemen van roestrijden in de dienstregeling. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:23 |
Wat ik niet snap van al die poortjes is dat ze op sommige stations deze manshoge poortjes installeren (Enschede, en nu Amersfoort zo te zien) en op andere stations van die lage poortjes die nauwelijks boven de scan-unit uitkomen (Deventer, Amsterdam Centraal). Weet iemand daar de logica achter? | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:24 |
Architectuur | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:32 |
Architectuur, ja. Daarom staan er in Breda ook lage terwijl Zwolle hoge heeft gekregen. | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:34 |
Ook interessant, lijstje met grote buitendienststellingen opgenomen (>24 uur). | |
derLudolf | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:35 |
Hoe vaak is het Hbf je eindpunt? Ergo, met de trein ben je ook vaak aanvullend vervoer nodig... | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:51 |
Een eerlijkere vergelijking zou inderdaad zijn van één of ander huis in (een buitenwijk van) Berlijn naar een hotel in München ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:05 |
Echt ALLES is belangrijker dan reizigers. | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:12 |
Nou, ProRail en NS wilden graag nog wat aanpassingen doen aan Rotterdam Centraal maar dat is door de architect tegengehouden doordat het gebouw teveel veranderd werd en zijn aanzien verloor. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:15 |
Zo'n architect moet gewoon zijn smoel houden. Krijgt er al meer dan genoeg doekoes voor. Functionaliteit gaat boven de ideetjes van de architect ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:23 |
Als je een functioneel station wil ga je het natuurlijk niet barricaderen met poortjes die de doorstroming belemmeren. | |
b2py | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:38 |
Het ging om iets anders iig | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:40 |
Aanpassingen van de tarieven voor 2016: http://locov.nl/Images/Lo(...)16_tcm311-367456.pdf Weekend Vrij wordt duurder (2e klas), maar is straks ook op doordeweekse feestdagen te gebruiken. | |
_serial_ | dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:56 |
In het wild gespot, een fotograaf die de Traxx 186-018 op Breda fotografeerde rond 1645, voor het eerst sinds jaren dat ik weer eens een fotograaf spot | |
Viezze | dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:58 |
Zou dat ook voor nog lopende abonnementen gelden? | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:15 |
Je doelt op de feestdagen? Ik neem aan van wel ![]() De tariefverhoging zal wel ingaan als het contract afloopt. | |
Viezze | dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:22 |
Ah daar heb je in eerste instantie natuurlijk weinig aan als het hele verhaal 1 januari ingaat ![]() | |
ReisT | dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:58 |
Ah, het tijdelijke actietarief (sinds 2013) van Weekend Vrij is dus echt permanent geworden. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:44 |
In Den Haag HS staat op spoor 1 een combinatie van een DDZ-viertje met erachter een loc en een paar DD-AR-bakken. Helaas geen foto van gemaakt omdat ik het pas zag bij het wegrijden ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:58 |
DDAR vanmiddag terug naar huis. Lekker comfortabel ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:59 |
"Heeft u misschien een centje voor een muzikant?" 15 seconden op je gitaar tokkelen en wat lallen noem ik niet echt muziek maken ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:00 |
Gewoon dollarcenten geven. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:21 |
EN DAN IS ER NIEMAND DIE PRORAIL BELT HE!! ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:25 |
Aanrijding Almelo-Hengelo ![]() Sprinter Raalte-Enschede staat nu op 'Rijdt niet verder dan Almelo de Riet', vanuit Raalte. Wist niet dat daar gekeerd kon worden? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:26 |
je kan overal keren waar een perron is. | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:26 |
Dat zou ik ook zeggen ja, maar de praktijk is meestal anders ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:27 |
Ook als er geen perron is kun je keren ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:29 |
Pimpel naar Amsterdam staat ook vast achter de aanrijding. Met +232 aan de broek volgens de AV van Deventer op ns.nl ![]() | |
boriq | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:30 |
Dat zou voor het eerst zijn. Eigenlijk altijd keert Zwolle - Enschede bij een aanrijding tussen Almelo en Hengelo in Wierden omdat er anders in -1 minuut of 29 minuten moet worden gekeerd te Almelo. Die eerste is niet handig met het enkelspoor en die 2e kan niet "vanwege de perroncapaciteit" in Almelo (kan wel, maar willen ze niet) | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:32 |
die heeft in Duitsland al problemen gehad. De Pimpel naar Berlijn heeft de aanrijding gehad met een ouder echtpaar op de overweg aan de Almelose kant van station Borne. Man met rollator heeft het niet overleefd, vrouw zou gewond zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:34 |
True. Maar dan wordt het iets als "Rijdt niet verder dan de paardebloem drie bakstenen voorbij de telefoonpaal op de hoek bij buurvrouw Oale Tettekamp" en dat past niet op de display. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:35 |
Maar op zich kan het natuurlijk prima ![]() En ach fuck die display. Reizigers informeren doe je een andere keer maar ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:37 |
Keren heeft met bediende seinen te maken. Anders kan het natuurlijk wel, maar zit je met overwegen die niet sluiten of juist wel sluiten terwijl de trein er niet overheen komt. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:43 |
Het is allemaal veel te moeilijk gemaakt ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:43 |
De overweg zal denk ik het probleem niet zijn als je meteen na Almelo links gaat rijden, Almelo de Riet ligt in bajonetligging en dan kom je op het perron vóór de overweg uit. Die hoeft dus niet dicht. Heb even een cabineritje op yt erbij gepakt, er staan wel seinen op het linkerspoor, ook net voorbij het station, maar het zijn allemaal P-seinen. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:45 |
In Rotterdam was het net ook weer top geregeld in de Benelux. "Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Centraal. Vanwege een seinstoring bij Lage Zwaluwe rijdt deze trein helaas niet verder dan Rotterdam Centraal. Reizigers naar Antwerpen en Brussel stappen in Rotterdam over." Waarop dan? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:47 |
~ stappen in Rotterdam uit. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:51 |
waarschijnlijk vinden ze de Thalys een optie ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:53 |
Alsof die stokbroodneukers je binnenlaten met je Beneluxticket ![]() | |
boriq | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54 |
Ah, daar was het documentje wel. Als er ergens stront aan de knikker is vind je in dit bestandje van Prorail (via het Locov) over bijsturen op de bladzijdes 51 t/m 54 of een IC danwel sprinter ergens keert of dat het "gewoon" een halte is. Almelo de Riet en Borne staan er bijvoorbeeld beide in als halte en dus zal er niet gekeerd worden ![]() pdfje | |
boriq | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:56 |
Al zie ik wel een paar foutjes, vaak wordt er in Raalte of Rijssen ook gekeerd als daar in de buurt iets aan de hand is terwijl ze er als 'halte' in staan. Zullen vast nog wel meer van dat soort fratsen inzitten. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:00 |
nee, maar dan is men wel van de cargo van die gestrande trein af ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:04 |
NS International is een nieuwe reclamecampagne gestart: "Gewoon met de intercity naar Brussel". Alsof Fyra nooit heeft bestaan en Marjon Kaper nooit heeft staan beweren hoe blij reizigers moeten zijn met de bijbehorende reserveringsplicht. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:06 |
of de prijsstelling die hoger lag dan de oude Benelux | |
TemulMelvin | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:08 |
Dat documentje beschrijft alleen welke stations in de toekomst nog keervoorzieningen houden. Raalte en Rijssen zijn nu dus wel keerpunt maar als men ooit opnieuw de boel er neerleg niet meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:08 |
alsof er deze eeuw ooit iets "gewoon" geweest is aan een reis per trein naar Brussel. Het is altijd OF extreem gecompliceerd, OF extreem duur, OF extreem onbetrouwbaar. Of een combinatie daarvan. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:10 |
en weer wordt er uit gemakzucht en geldgier afstand gedaan van wat flexibiliteit. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:11 |
Niet te vergeten de steeds erger wordende onbetrouwbaarheid in de periode 2007 - 2012, toen er nagenoeg niks meer werd geïnvesteerd in de Benelux "want de HST komt zo". Met als dieptepunt natuurlijk nog wel dat er dagelijks één treinpaar werd vervangen door VIRM+varkensneus ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:11 |
Zolang zelfs een station als Mariënberg (dat toch al bediende seinen heeft vanwege de aansluiting daar) gewoon als halte vermeld staat neem ik dat document niet al te serieus... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:13 |
Met ERTMS gaan al die P-seinen weer weg joh, probleem opgelost ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:14 |
ja ik heb nooit begrepen dat die 30 treinpaden per dag er "ineens niet meer waren" ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:17 |
Of ze heffen dat hele lijntje op. Geerdijk gaat binnenkort dicht dus het begin is al gemaakt. ![]() Dat die paden er niet meer waren kan ik nog wel begrijpen. Dat NS bewust ervoor heeft gekozen om géén plan B achter de hand te houden dan weer niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:21 |
Dan wordt het topologisch wel een drama in het oosten hoor. Dan kun je de Emmerlijn ook wel sluiten. Wordt het net een soort Ierland: alleen maar hele lange steradiale lijnen en als je van B naar C wilt moet je vrijwel altijd eerst naar Dublin ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:23 |
Ik meen zelfs dat Ierland eigenlijk 2 volledig gescheiden spoornetten heeft. Alles in het noorden geberut via Dublin Connolly en alles in het westen en zuiden via Dublin Heuston. Ertussen kun je de Dart pakken, of de tram, waar ik gisteren in mondaine wereldstad Den Haag ( ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:24 |
Zou er veel vraag zijn naar bijvoorbeeld Coevorden - Almelo? Ik denk het eigenlijk niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:25 |
nee als je de optie met wortel en tak uitroeit niet nee. Duh. | |
TemulMelvin | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:26 |
Uit het documentje:
| |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:28 |
Oh wacht, Saneren mag best van mij! Graag zelfs ![]() Men is waarschijnlijk allang vergeten wat dat woord betekent. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:28 |
![]() Nee maar serieus. Ik kan me niet voorstellen dat reizigers op dat lijntje veel andere bestemmingen hebben dan Zwolle en Almelo/Hengelo. Maar misschien zit ik er gruwelijk naast hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:30 |
ja dus? Dat is dan toch geen reden om ze te verhinderen er te komen? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:31 |
Ik snap het ook niet, ideale kandidaat voor een buslijn, hef het op, investeer het geld in spoorverdubbeling en elektrificatie van belangrijkere lijnen. Of je doet het goed en verdubbelspoort het, draad erboven, Emmen doortrekken naar Grunn. Uiteraard met een bocht om Hoogeveen heen. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:32 |
Hoogeveen ontvolken en straktrekken voor de spoordijk denk. 2 vliegen in 1 klap. | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:34 |
wonen er daar nog mensen dan? De gevangenis staat toch leeg? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:35 |
honden moeten ook weg ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:37 |
Ze hadden in Rijssen toch spijt gekregen dat ze het perron van spoor 1 hadden weggehaald (waardoor de sprinter nu 12 minuten stilstaat om een traag door de wissels slakkende Pimpel in te laten halen, waanzin), en ze leggen het nu weer terug? Of willen dat? Dacht ik? Dan kan daar ook gekeerd worden. | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:54 |
Mocht iemand nog een NS-Traxx zien tussen Amsterdam en Oldenzaal: die gaat de gestrande Pimpel (die in Oldenzaal neergezet is) ophalen. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:57 |
Goed idee wel. Met een eloc een getrande trein met een eloc ophalen. Want die gaat vast niet tegen hetzelfde probleem aanlopen. Toch? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:05 |
Ik ben ook voor het sturen van een ICM met een koppelwagen. Dat zal die eloc leren. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:10 |
gewoon een D-loc natuurlijk, zoals in elk normaal nadenkend land. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:15 |
Want met een E-loc raken ze geheid nog een bejaarde ofzo? En hoeveel D-locs met treinverwarming zijn er in Nederland? Drie? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:17 |
het is neuking dertig graden mafkees. Met je treinverwarming ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:18 |
Het probleem is niet de bovenleiding maar de 1700 die meestal niet schoner wordt van zo'n aanrijding. Omlopen (en daarmee dus aan de smerige kant aankoppelen) is dan niet zo'n goed idee. Daarom moet er dus een andere loc komen, in dit geval een Traxx toevallig. | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:20 |
De reizigers zijn er in Hengelo al uit gegaan denk ik, daar heeft de trein ook langs het perron gestopt namelijk. | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:21 |
Overigens is in mei ook een Pimpel na een aanrijding Amersfoort-Apeldoorn door een 6400 teruggesleept, het is maar net wat er voorhanden is en hoeveel spoed er bij is. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:23 |
In België is wel eens een SNCF Fret-locomotief gevorderd door Infrabel om een dromedaris weg te slepen uit de spanningssluis bij Luchtbal. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:27 |
Ja joh. | |
dennistd | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:28 |
Er heeft ook wel eens een DDAR een goederentrein weggesleept ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:29 |
Het is de laatste tijd wel erg vaak raak met de Pimpel zeg. Hoe vaak de Pimpel wel niet bij dit soort aanrijdingen betrokken is ... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:31 |
Die oudjes doen het erom. Witte treinen zijn moeilijker te zien eah. | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:32 |
Fles je weet toch dat deadlock zijn balletjes al bevriezen als het onder de 27 graden komt?Maar hoezo is die trein dan eerst naar Oldenzaal gebracht? Ik zag op TV Oost dat de Pimpel naar Berlijn (die de aanrijding had) op het perron van Borne stond (met een DM'90 naar Raalte ook langs het perron in de tegenrichting). Waar óók iedereen alle narigheid op de loc kan zien maar goed, dat kan even niet anders. Het lijkt me toch dat die narigheid wordt opgeruimd voor de trein weer ergens anders heengaat? Nu zit die loc dan wel achterop maar dat kan nog steeds iedereen zien dus ik snap je argument 'omlopen/smerige kant' dus niet zo goed. De Pimpel naar Amsterdam zal wel in Hengelo geëindigd zijn lijkt me dus die bedoelt iemand hierboven denk ik ook met 'dat iedereen daar eruit is gegaan'. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:34 |
27 graden? Fuck man, dat is koud. | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:35 |
Heb eens een oudje aan het loket gehad die naar Amsterdam wilde maar per se 'NIET met die Duitse trein!!!' en zonder overstappen. Dat betekende toen voor hem en zijn vrouwmens een reductie van een reismogelijkheid elk half tot elke twee uur ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:39 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:40 |
maar zo'n bij die er voor hangt kun je toch nog wel onderscheiden van de rest van het landschap? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:42 |
Dat die witte traxxen dan nog niks geraakt hebben ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:48 |
De pimpel komt bij die overweg net met 130km/h de bocht omzeilen. Ze hebben de trein hoogstens 5 seconden kunnen zien en de machinist de oudjes ook... Behoorlijk remvermogen trouwens, de pimpel stond keurig aan het perron van Borne stil. Ik denk dat het bier in het Bistrorijtuig, bij de noodremming zo ongeveer gelanceerd is. De lok was aan de voorzijde niet echt schokkend smerig | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:49 |
Ok. Ik had niet gerekend op een serieus. Antwoord. Bedankt. | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:54 |
Bewaakte overweg. De rollator van de man stond vast in het spoor. (Bron: RTV Oost) Ook al had de man weg kunnen lopen met hulp van de vrouw (volgens diezelfde bron niet noodzakelijkerwijs zijn echtgenote dus kon ook een thuishulp zijn), dan was er dus alsnog een aanrijding met rollator geweest. Je hebt de voorzijde van de loc gezien dus? De trein stond inderdaad aan het perron dus de machinist heeft inderdaad érg goed opgelet en vol op de rem gehangen, chapeau.. | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:02 |
Ik woon vlak bij een fietstunneltje. Gisteravond was ik wandelen en zag bij het fietstunneltje twee meisjes langs de rand lopen, en toen ik even later achterom keek zag ik dat ze op de rand van de tunnel zaten, direct langs het spoor, boven het fietspad. Misschien kun je het je voorstellen, een tunnel onder het spoor waar ze dus zaten boven de weg, aan de binnenkant van de railing. De treinen gaven geen neuk, de eerste remde niet, tyfoneerde niet. Ben bij huis even blijven kijken, misschien had de mcn een oproep gedaan voor langzaam rijden? Nope, de volgende trein reed ook op normale snelheid (60 ivm Snipperling Aansluiting). De volgende trein, uit Zutphen, rijdt daar 100, op het spoor dat het dichtst tegen de plek ligt waar die meisjes op de rand zaten. Reed ook normaal. Zagen ze geen gevaar? De meisjes sowieso niet anders ga je daar niet zitten en over een hek klimmen, maar de machinisten ook niet? Wat had ik moeten doen? Ik zag dat ze daarheen wilden, had ik ze moeten aanspreken? Ja eigenlijk wel, het antwoord 'hou je kankerbek' had ik voor lief genomen, welkom in de Rivierenbijlmer. Had ik de politie moeten/kunnen bellen hiervoor? Geen idee. | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:07 |
Als jij denkt dat het een onveilige situatie is, dan had je dat inderdaad moeten doen. ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:08 |
ja daarvoor kun je gewoon de politie bellen, waarom niet. gewoon 112 | |
Prins_Pils | dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:12 |
Leer voor de volgende keer ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 12-08-2015 01:39:22 ] | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:15 |
Het is mij wel eens overkomen hoor ![]() Samen met een paar vrienden stond ik in Engeland op een brug over een spoorlijn om wat foto's te maken van wat er voorbij kwam aan materieel. Ineens kwam er een politiewagen voorbij, die kwamen polshoogte nemen naar aanleiding van een melding die ze gehad - er zouden "kinderen zijn die stenen op het spoor gooien". Dat was natuurlijk niet zo, maar de verkeersleiding was al wel geïnformeerd. Ongeveer tegelijkertjid met de komst van de politie kwam er een trein langs die echt tergend langzaam reed, ik denk om het spoor te schouwen t.h.v. die brug. De treinen daarna reden weer sneller. | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 04:48 |
Ik zou haast zeggen dat de machinist van de stopper (die ook aan het perron stond in Borne) het aan heeft zien komen en een alarmoproep gedaan heeft. Vanuit Almelo zie je de overweg pas op 220-200m vanwege de bocht, en 400m achter de overweg stond ie al stil. | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 04:54 |
Over het algemeen spuit de brandweer de boel wel schoon, maar dat is vooral het grove werk. Ik denk dat er in alle hoekjes (zeker bij de koppeling) nog wel wat achterblijft. Het lijkt me dan niet fijn om aan die kant te moeten koppelen... De trein heeft een tijd in Hengelo spoor 3 bezet gehouden omdat de machinist logischerwijs vervangen is, in die geval door een 'normale' Hengelose machinist die geen wegbekendheid heeft naar Oldenzaal. In Hengelo moest daarom eerst een pilot van Syntus opstappen (waar op gewacht moest worden). Als er geen reizigers meer in hadden gezet zou je hem wel op een perronloos spoor zetten lijkt me. | |
Litpho | woensdag 12 augustus 2015 @ 07:38 |
De informatievoorziening is ook nog als vanouds, op het moment van vertrek *poef* +10. Staat de machinist net een bocht buiten het station en moest hij even pissen of zo? | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 augustus 2015 @ 09:23 |
Zoveel dagjesmensen in de trein. GA WEG. | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 09:41 |
Het perron in Almelo stond inderdaad goed vol om 9u, en dan komen ze met een VIRM-IV aanrijden... | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 augustus 2015 @ 09:57 |
Voor de TBP in Zwolle was het onmogelijk om aan te geven dat de trein naar Roosendaal er stond. IC naar Groningen stond aangekondigd. Ik geloof dat het goed is gegaan trouwens want het werd slechts vijftien keer in de trein omgeroepen. | |
Prins_Pils | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:18 |
Er gaat een restauranttrein met panoramarijtuig elke zaterdagavond een rondje Randstad rijden ![]() | |
b2py | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:06 |
Borne wilt nu écht van zijn overgangen af, sinds het fatale ongeluk van gisteren.. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=223830 | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:13 |
Dat willen ze al jaren ![]() | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:14 |
Overigens is dit topic... | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:14 |
... vol!![]() |