wickedmen | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:01 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ========================================================== Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE ========================================================== ![]() ![]() ========================================================== Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 ========================================================== ![]() ========================================================== Informatieve video's: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn: Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ========================================================== Topografische en bathymetrische kaart: Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn: Werking van verschillende radar-systemen: Zoekgebied: Type vliegtuig: De piloten: • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis. • Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze. ![]() ![]() Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie). Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel: ========================================================== Passagierslijst (.pdf) Bijzondere passagiers: • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde. • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt). • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen). BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ========================================================== Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27 ![]() Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact: Mogelijke route na verlies radarcontact: ![]() Search And Rescue (SAR): • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh Zoektocht verschillende vliegrampen: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Scheepvaartroutes: Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc: Windrichtingenkaart: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi... Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl --------------------------------------------------------------------------------------------------- Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: • 1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water. • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ? ========================================================== !!!LAATSTE UPDATES!!! • 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing. • 15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië ![]() ========================================================== UPDATES: 14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once. --------------------------------------------------------------------------------------------------- 14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday. Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast. The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said. Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors. Mogelijke vliegroutes en bestemmingen: --------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m. This indicates it may well have been a deliberate act. ABC News. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video: ========================================================== OUD NIEUWS: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, deel 14, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ![]() ![]() ========================================================== | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:01 |
Samenvatting bitte? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:02 |
Vliegtuig vermist. | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:02 |
Vis je weer achter het net niels, mijn jarenlange kaapervaring ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:03 |
De OP in een topic over een mogelijke kaping is gekaapt.geef dat vliegtuig nu eens terug dan | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:03 |
Best hoor, als je maar niets verwijderd. Doe dingen desnoods in een spoiler. | |
Geralt | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:04 |
Goeie samenvatting. Kort, bondig en doeltreffend. 10/10 | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:05 |
Dank dank ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:07 |
Naar alle waarschijnlijkheid ligt het toestel ten westen van Maleise op de zeebodem of is het geland op een van de eilandjes daar. De piloot is er naar alle waarschijnlijkheid bij betrokken, eventueel in combi met andere kapers. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:10 |
Ze hebben het vliegtuig gewoon veel langer gevolgd dan eerder gezegd, zo'n zeven uur sinds het verliezen van het radiocontact, dan heeft hij ws gewoon doorgevlogen tot de kerosine op is ik ga nu ook uit van zelfmoord door een piloot. | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:10 |
Wat, op het strand of zo? Een volgeladen 777 heeft een beste baan nodig om te kunnen landen, en daar liggen er vast niet zo veel van op die kleine eilandjes. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:11 |
http://www.theguardian.co(...)501ae4b05ba05a3f8d58 | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:11 |
Zijn flightsims ondertussen al verboden? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:12 |
Alleen Port Blair schijnbaar (zie het bovenstaande nieuwsbericht). | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:12 |
Als zo'n piloot gewoon richting open zee is gevlogen vraag ik me af of ze ooit nog wat gaan vinden. | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:13 |
Aldus een BBC correspondent:
| |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:13 |
Volgens mij veel meer vliegvelden. | |
Jor_Dii | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:13 |
Waar baseert men het mogelijke kapingsverhaal op eigenlijk? | |
Metalfreak | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14 |
Ik heb een racesim, pas op, zometeen doe ik een ramkraak ![]() | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14 |
bewust uitzetten van responderen etc? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14 |
Toch Xinjiang?! | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14 |
Wie gaat het kaartje maken? ![]() | |
xFriendx | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:15 |
Plus dat er weinig aanwijzingen/bewijs zijn voor een ongeluk en dan alternatieven sneller naar boven drijven? | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:15 |
Omdat het er op lijkt dat moedwillig de tracking apparatuur in het vliegtuig is uitgeschakeld. Of dit door terroristen is gebeurd of dat de piloot zijn eigen vliegtuig heeft gekaapt is nog onduidelijk. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:15 |
Na het verlies van het radiocontact is het vliegtuig zeven uur doorgevlogen, dat is iets anders dan vier uur, dat maakt de mogelijke cirkel waar ze zijn geland veel groter!!!! | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:15 |
Die was er al: ![]() | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:18 |
Nieuwe tweet: Re previous tweet - still much uncertainty - could the plane possibly have flown across South Asian airspace undetected?and where now? | |
Jor_Dii | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:18 |
Uiteraard, maar waarom lees ik nu pas dat de autoriteiten de kans op een kaping groot achten en wordt het als 'nieuws' gepresenteerd? Iedereen houdt daar toch al een week rekening mee? | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:19 |
Thanks! | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:19 |
Zou toch een stunt zijn, een kaping's actie van de oeigoeren, en het ruim een week stil weten te houden. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:20 |
Omdat autoriteiten doorgaans alleen iets naar buiten brengen als het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is. ![]() | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:20 |
dan zou die ook ergens in de Himalaya kunnen liggen | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:22 |
Er is 7 uur contact geweest, het is niet zeker of het toestel al die tijd vloog. | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:22 |
Tenzij ze ook een compleet vliegveld gekaapt hebben wat groot genoeg is om een 777 te laten landen, en het buiten bereik van welke radar dan ook hebben weten te houden, ga ik er toch maar van uit dat het ding in zee of heel misschien ergens in de bergen ligt. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:24 |
Volgens mij juist wel. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:24 |
Dit kwam ik tegen op een ander forum:
| |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25 |
Wat is tot nu toe het record wat betreft de gespendeerde tijd om een vermist/gecrashed vliegtuig (met 100+ passagiers) terug te vinden? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25 |
Met een rare omweg wellicht. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25 |
The. Fuck. | |
kree | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25 |
Op wat voor manier hadden ze die 7 uur daarna nog contact? Of lees ik er ergens overheen ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:26 |
Ook vreemd, dat er duidelijk wordt gedacht aan kaping door bepaalde bronnen. Maar dat geen enkele bron daarvan iets vertelt over wie daarvan wordt verdacht, alleen maar 'iemand met veel vliegervaring'.. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:26 |
Iemand zei dat je ongeveer 2km aan verharde weg nodig hebt die kan je ook stiekem aanleggen. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:26 |
Hoe bazig is het als die piloot in dit vrij grote meer in Kirgizië (Issyk Kul) gecrasht is: ![]() Of wellicht is die wel gedoken in één van de Tibetaanse meertjes: http://goo.gl/maps/8kN45 Tibet is één van de meest geïsoleerde plaatsen volgens onderstaand kaartje, dus de kans op het terugvinden en het coördineren van een bergactie is al weer een stuk moeilijker: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 15-03-2014 14:31:39 ] | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:27 |
Dat is dan het vreemde. | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:27 |
Volgens mij kon het vliegtuig als hij aan de grond stond (in één stuk) ook nog dat signaal afgeven. | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:27 |
...En zou niemand opgevallen als ook het contact met zo'n vliegveld verbroken zou worden..? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:27 |
Tsja. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:28 |
Ah ok maar ik doelde inderdaad op niet neergestort dan. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:29 |
Dat idd. Zolang de stroom an staat geeft ie een ping af.
| |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:30 |
dan denk je toch hoe is dat mogelijk ongezien eigenlijk denk ik dat is onmogelijk om dat ongezien voor elkaar te krijgen | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:30 |
xFriendx | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:31 |
Doet mij denken aan: Daar zitten piloten in het complot om een rijke vent geld afhandig te maken. Daar landen ze op een eiland zonder landingsbaan, maar is er een landingsbaan zelf aangelegd met metalen platen oid. Daarna camouflagenet over het vliegtuig en de platen weer verwijderd. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:32 |
Bij AF447 van Air France duurde het bijna twee jaar voor het vliegtuig zelf gevonden werd. Losse relatief kleine brokstukken werden al wel veel eerder gevonden, na een paar dagen al. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:32 |
Klopt ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:33 |
En ongeveer 100 lichamen daar. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:33 |
Bij de 'ping' berichten worden ook snelheids/hoogte informatie meegezonden. Volgens het laatste ping bericht vloog het toestel op kruishoogte. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:35 |
Tsja maar volgens mij lijkt het er dan op dat het vliegtuig heeft doorgevlogen tot de kerosine op is. Daar gaan de Amerikanen ook vanuit inmiddels. | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:36 |
| |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:37 |
Nu haal je het toch echt door elkaar. De laatste radargegevens van de Maleisische luchtmacht gaven aan dat het toestel op kruishoogte vloog, niet de pings. | |
Jorwol | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:39 |
Begrijpelijk, vrijwel alles wijst er nu wel op dat het vliegtuig niet in de buurt van Vietnam is neergestort. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:40 |
Volgens de berichtgeving werd er via de satellieten ook hoogte/snelheid informatie opgevangen: http://online.wsj.com/new(...)AxMTA0MDEwMzExNDMyWj | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:40 |
Wat betekent No Callsign bij FR24? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:40 |
![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:41 |
als dat het midden van de indian ocean is dan is het maar de vraag of je ooit nog wrakstukken of lifejackets of wat dan ook zult vinden en tegen de tijd dat je het vindt zegt het ook weinig meer over locatie waar je moet zoeken naar de zwarte dozen. Je weet dan alleen dat het niet geland is op vaste land. Met wrakstukken dan. | |
hmmmz | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:42 |
Haha, aan dat kuifje verhaal heb ik de afgelopen dagen ook al meerdere malen gedacht. | |
yvonne | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:44 |
Ik kijk vaak naar die rampvluchten op weetikveel (Natgeographic??) en daar is een tijd terug een case behandeld dat een piloot met z'n Boeing+passagiers zelfmoord gepleegd heeft. Met toestel en al. Wordt deze denkpiste hier ook gevolgd? | |
cemeteryslut | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:45 |
ja, tot in den treure | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:45 |
Die bron zat er wel vaker naast, denk dat zei het ook door elkaar haalden. Ik ga uit van wat er nu op avheral.com staat, een quote uit de persconferentie. | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:45 |
De Politie heeft vandaag al het huis van de piloot doorzocht, dus daar wordt ook aan gedacht. | |
hmmmz | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:46 |
Die mensen leven nog, want de telefoons gaan nog steeds over!!! | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:46 |
Jazeker, ben 90% zeker dat de piloot met zijn vliegtuig een grote verdwijntruc wilde uithalen. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:47 |
Hoe bizar! De batterijen van een gemiddelde smartphone zijn na drie dagen echt wel op! | |
hmmmz | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48 |
3310 FTW! | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48 |
Binnen 3 uur zul je bedoelen ![]() | |
yvonne | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48 |
Dit linkje zeker ook al 100x gepost dan? ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:51 |
Niet als ze in de vliegtuigstand staan! Oh wacht... | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:52 |
mja misschien dat ze wat zien op de plek waar je met google uitkomt met die rode drup als je indian ocean intikt, ligt mooi in t midden van alles. Toch een stunt als je precies op die plek een vliegtuig weet te planten. | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:53 |
het alarm van mijn BB ging nog 3 weken door ![]() ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:54 |
Tot hoeveel kilometer diepte is een experia Z nog waterdicht dan? | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:54 |
Ga nou eens weg met die zelfmoord alu-hoedje verhalen ![]() | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:54 |
Of de overlevenden gebruiken opladers, die ze aansluiten op een accu/stroomsysteem al dan niet met de hulp van een handige elektrotechnicus die zich toevallig onder de passagiers bevindt. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:55 |
Vliegtuig staat gewoon op de Cocos (Keeling) Islands, landingsbaan is ruim voldoende, eiland ligt op ongeveer 1600km van de Australische westkust in de Indische oceaan, wonen maar 225 mensen en met hulp vanaf de grond daar kan best wat radars uitgezet worden... | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:55 |
wie zegt dat hij in het water zou liggen? | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56 |
je hebt van die manuele opladers, zoals je de knijpkat had vroeger ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56 |
Gewoon ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56 |
want ze laden hun telefoons op zodat mensen hun kunnen bellen, maar ze nemen niet op, want dat zou het te makkelijk maken? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56 |
Stel die accu van de gsm is op; Je kan dan nog een toon horen ivm door schakelen heb ik begrepen. Maar als de telefoon toch dood is door fat die in het water ligt, dan schakelt hij toch ook niet meer door? | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56 |
Met die telefoons was toch al uitgelegd? De eerste beltoon is de connectie met de provider. In azie is dat best veel op deze manier. Althans ik heb het al vaak gehad. Of telt bovenstaande niet meer? | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:57 |
IPX8. Beschermd tegen de effecten van langdurige onderdompeling in water op diepten van meer dan 1 meter. De exacte omstandigheden worden voor elk apparaat gespecificeerd door de fabrikant. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59 |
Yep, het zegt echt helemaal niets. Ook weleens mijn telefoon uit gehad en dan krijg ik van mensen te horen dat 'ie nog gewoon over ging. | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59 |
Ze testen het op die diepte. Ik ben al dieper geweest dan dat en genoeg filmpjes ook. | |
yvonne | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59 |
Knack is geen alu hoedjeblad noch site. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00 |
Op zich heb je hier een valide punt ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00 |
De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven... ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00 |
Sta er voor open! | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00 |
Waarom zouden de mensen van de eventuele kapers hun gsm mogen aan zetten, om Candy Crush Saga te spelen? | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00 |
Knijpkat bestaat nog steeds. Ik heb 'r laatst 1 gekocht. Nostalgisch gewoon. Tegenwoordig met LED-technologie en back-up batterij. ![]() ![]() | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:01 |
![]() Een vermakelijk spel inderdaad. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:01 |
Mijn Galaxy Xcover is IP67 ![]() IP6X. Stofbestendig. IPX7. Beschermd tegen de effecten van onderdompeling in water tot maximaal 1 meter gedurende 30 minuten. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:02 |
En wat heb je daar precies aan als dat ding op de zeebodem ligt? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:02 |
Maar dat werkt dus ook als de gsm dood is? Niet uit. Maar echt dood door bv water | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:03 |
Testen ze het ook op de bodem van een oceaan? Benieuwd naar de testrapporten waaruit blijkt dat dat ding 1 week op 8 km diepte ligt en nog steeds werkt. Zo'n telefoontje wil ik ook wel. ![]() | |
noodgang | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:04 |
Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan? ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:04 |
Mijn werktelefoon is ook nog Ex iB en heeft een ingebouwde programmeerbare (digitaal en analoog) VHF portofoon. ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:06 |
Neuh, maar telefoon die tegen een stootje kan, kan nooit geen kwaad. ![]() | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:06 |
Wat is het verschil voor een provider? Geen verschil toch? | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:07 |
En daar drijft toevallig een GSM mast midden op de oceaan... of iedereen heeft een satelliet telefoon ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:09 |
Denk dat de kapers er eentje hebben besteld. ![]() | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:09 |
Een Telefoon die 8km waterkolom kan verdragen daar kun je zonder probleem met een tank overheen rijden volgens mij. | |
Tjacka | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:09 |
chinaphones niet | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:15 |
Wat ik me nu pas besef (lekker laat) is dat het al licht was toen ze voor het laatst een ping van het toestel ontvingen. | |
Merkie | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:16 |
Telefoons gaan helemaal niet zo snel kapot. Het glas barst misschien snel, maar er moet wel wat meer gebeuren dan wat jij zegt om een telefoon echt kapot te laten zijn. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:18 |
Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:20 |
Een Samsung B2100 Solid Extreme is behoorlijk onverwoestbaar. En de batterij gaat ook best lang mee. Maarja, heb je niks aan, zonder GSM masten in de buurt. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:21 |
Is er al een lijstje, welke mobieltjes aan boord waren? | |
Merkie | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:22 |
Dat denk ik ook niet nee. | |
Eenskijken | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:22 |
iemand een update over wat allemaal gebeurt is? Het is nu dus 100% zeker een kaping? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:23 |
![]() Yep, maar dit hierboven is wat anders dan: ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:23 |
Nee. hoe kan dat nu 100% zeker zijn? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:24 |
Ze weten onderhand heus wel of de piloot of piloten de daders zijn of kapers. Het lijkt me eenvoudig uit te zoeken of er passagiers waren met vliegervaring. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:24 |
Er was sowieso een passagier die vlieglessen had gevolgd in Zweden. Neem aan dat ze dat echt wel aan het onderzoeken zijn. En je weet natuurlijk niet wie er achter de stuurknuppel zat.... | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:25 |
Dat weten ze nu wel, of die het kan zijn geweest. Er wordt expres mysterieus over gedaan. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:26 |
En hoe wil je dat vaststellen zonder zwarte doos, contact met het vliegtuig en de kist zelf? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:27 |
Alle mensen aan boord hebben een verleden. Er kan niet iemand tussentijds aan boord zijn gegaan. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:28 |
Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt. | |
oompaloompa | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:31 |
vreemde vorm vliegtuig | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:32 |
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:34 |
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven? | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:35 |
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden? Nee toch? Zelfde principe. | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:35 |
dat was toch die 35-jarige Oeigoer? | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:35 |
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven... | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:36 |
ja ik zei het al eerder, de bronnen die zo zeker van een kaping zijn melden niks over wie de kapers zijn | |
kree | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:36 |
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat? Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan? | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:37 |
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:37 |
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ik | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:38 |
Neen. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:38 |
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos.... | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:39 |
Ja, volgens mij wel. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:41 |
SDU Satcom Data Unit Het systeem dat kijkt waar de satelliet is en zorgt dat er een mogelijkheid is om een dataverbinding met die satelliet te maken voor bijvoorbeeld het ACARS systeem. | |
kree | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:42 |
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies is ![]() | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:42 |
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen. Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus) | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:43 |
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt? | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:44 |
Ik dacht dat GPS ook onder water werkt, maar dat is niet zo.Je hebt dus gelijk. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:44 |
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:44 |
en vanaf de zeebodem... | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:45 |
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234" Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen. | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:45 |
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werkt | |
kree | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:47 |
Hier is er wat meer over te lezen voor de geintresseerden http://www.tsb.gc.ca/eng/(...)06aircraft/acars.asp | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:47 |
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen. Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:48 |
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:49 |
Alleen per satelliet kan het. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:51 |
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zou moeten kunnen werken met een simpele accu. Maar goed, zal wel een kosten baten verhaal zijn, want uiteindelijk wordt de zwarte doos bijna altijd gevonden. Maar wie weet gaan we nu een nieuw tijdperk in. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54 |
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54 |
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:55 |
Die varen op het water... | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56 |
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56 |
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren. | |
xFriendx | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56 |
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn. Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:58 |
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:59 |
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:01 |
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen. | |
meth1745 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:03 |
Dat afwerpen lijkt me problematisch, moet aerodynamisch zijn tijdens vlucht, stevig vastzitten, nog werken na een crash, kunnen ontkoppelen van de wrakstukken en licht genoeg zijn om te drijven? Lijkt een reservoir fluorescerende stof in de cabine een beter low tech alternatief. maken niet voor niets deel uit van survival packs: ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 15-03-2014 16:13:29 ] | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:03 |
Yep, dat zou werkbaar moeten zijn. Wellicht komt die discussie na deze geldverslindende zoektocht wel op gang... | |
Probability | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:07 |
Het toestel is gekaapt las ik net? http://mashable.com/2014/(...)ash-com-fb-main-link | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11 |
denk dat ze niet eens de kans krijgen gas te ontwikkelen en gewoon opgegeten worden | |
OEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11 |
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$ | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14 |
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer. | |
OEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14 |
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven? | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:15 |
Op 6 km diepte heerst een druk van 600 bar. Dan zijn alle gassen er vloeistoffen er wel uit. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:16 |
Dat is nog wel het minste probleem. En dan nog. Dan gaan er 3 van de 5 stuk bij een hele heftige crash... Je hebt maar 1 enkele satelliet communicatie met GPS gegevens nodig om in de juiste hoek te zoeken. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:18 |
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten. Het zijn afleidingsmanoeuvres. Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend. | |
OEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:19 |
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem? ![]() Blackboxes zijn niet voor niks zo duur. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:21 |
De meeste technologie (kleine en lichte) die we tegenwoordig hebben die hier mee te maken heeft kan kortstondig heftige G krachten aan, vooral als je het goed verpakt. Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd. het is inmiddels 2014, he. Niet 1963. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:22 |
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:23 |
Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven. Totaal niet vergelijkbaar met waar ik het over heb. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:23 |
Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken. Voor andere data-transmissie is er Inmarsat, alleen werkt dat niet op de polen omdat er daar geen dekking is ivm de geo-stationaire baan boven de evenaar dus moet je gaan denken aan Iridium Satellite Constellation want die zijn door hun baan wèl werelddekkend. Deze technologiën bestaan al jaren en het wordt ook al jaren gebruikt in de scheepvaart. Wat dat betreft lopen ze een beetje achter in de luchtvaart. | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:24 |
Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;') [ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 15-03-2014 16:36:54 ] | |
Tinkepink | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:26 |
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:27 |
Hebben de providers daar op zee masten staan dan? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:27 |
Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:30 |
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte? Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp. | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:31 |
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ? En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:32 |
Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen... | |
meth1745 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34 |
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen) | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34 |
was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooid | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34 |
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte. Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk. | |
Take2 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:37 |
En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar boven ![]()
| |
ererer | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40 |
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost: Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken? En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken? | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40 |
dat nederlandse knulletje in Libie? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40 |
Misschien is de toegangsdeur tot de cockpit met een bomschoen opgeblazen. (Las ik ergens.) Maar dan zullen zeker andere passagiers zich ermee bemoeid hebben. Terwijl als de cockpitdeur dicht is, de passagiers niets kunnen doen. | |
Re | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:41 |
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:42 |
Dat vliegtuig was al aan het landen. Hier was er ook maar één overlevende... | |
ererer | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:44 |
Duidelijk, dank voor je reactie.. | |
Eyjafjallajoekull | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:44 |
Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten. Trainingskampen van terroristen houden hier ook rekening mee, van sommige spionagesats zijn de banen en tijden bekend, dus zodra die overkomt wordt alles snel afgedekt en moet iedereen naar binnen bijvoorbeeld. Wat je zegt is dus onzin. Als je van het hele aardoppervlak, van elke seconde op elk moment van de dag, foto's wilt hebben met een resolutie dat je een pukkel kan zien heb je miljoenen satellieten nodig, laat staan van alle data die je genegeerd. | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45 |
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden? | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45 |
Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren... | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45 |
Klopt. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:47 |
Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte. Goed, zo'n ongeluk als in het filmpje is dus te overleven. Als een vliegtuig in Libië aan het landen is, overleeft er één jongetje... Vliegtuig wat vanuit hoogte in zee dondert, dat overleeft een mens onmogelijk. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:49 |
De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes. | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:51 |
Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:52 |
Ja, het is nog niet gezegd dat het zijn doel was om het vliegtuig neer te laten storten. Als het vliegtuig al gekaapt was... | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:56 |
Je vergist je met een andere crash bij de Seychellen waar inderdaad een meisje de crash heeft overleefd. Bij de crash in het filmpje waren veel meer overlevenden. | |
Proximo | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:57 |
Als die schermpjes het zogenaamd niet meer doen maar wél een compleet andere route laten zien dan krijg je toch uiteindelijk mensen die dat niet geloven.. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:00 |
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:00 |
Vlak voor het vliegtuig van de radar verdween, daalde het vliegtuig toch? | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:01 |
Ja en dan komen ze na 1 minuut weer bij... | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:02 |
Schaamte voor de familie, cultuur, of wellicht wraak misschien. | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:11 |
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:13 |
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:15 |
Kans lijkt me klein. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:16 |
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18 |
Dat hoor je wel. Is een enkel (wel redelijk stevig) deurtje. Geen sluis waar je in moet met minimaal 2 deuren achter elkaar. | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18 |
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19 |
Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19 |
http://www.theguardian.co(...)66aae4b05ba05a3f8d84 | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19 |
Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19 |
Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna. | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:22 |
Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken. Heeft de piloot zelf geen last van die bewegingen? | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23 |
Een onvoorziene gebeurtenis. Wat? Dat is anybody's guess. | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23 |
Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24 |
DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo.. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24 |
Ik begreep dat er een interval van 2 minuten zat tussen zo'n radar sweep. Wat als die sweep net is geweest, en hij dan begint neer te storten. Als hij met 850km/u vliegt en opzettelijk naar beneden is gemanouvreerd, dan kan hij 33km zakken binnen 2 minuten. Ongeveer 10 km volstaat al om hem in de zee te boren. | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25 |
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen? | |
Merkie | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25 |
Kapingen eindigen lang niet altijd met een veilige landing hoor. | |
U.N.K.L.E. | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27 |
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed... | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27 |
En als piloot heb je daar geen last van? | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27 |
De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27 |
Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28 |
Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los. Ze weten het gewoon niet ![]() | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28 |
In dat stukje kan het ergens geland zijn, en tijdens die landing misschien wel gecrasht. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28 |
Manouvreren in de cockpit en de piloot onder schot houden is ook een optie. Kaper vliegt niet, maar de gekaapte. Die deurtjes gaan een keer open om drinken naar binnen te brengen. Als zo'n kist bij een service carrier een beetje op hoogte zit, beginnen ze al uit te delen. Ook vaak in de cockpit. Dat hoeft niet eens lang te zijn na vertrek. 15 minuten a half uurtje, iedereen weet dat van vliegen. | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28 |
Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows. | |
U.N.K.L.E. | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28 |
Ok, dus dat is gewoon het hoofdscenario nu, maar zeker weten doen ze het niet? | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29 |
Je doet het zelf. Zelfde als dat de schipper nooit zeeziek is. Alleen zijn passagiers. | |
Proximo | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29 |
Tenzij de cockpitcrew onderdeel was van het plan | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29 |
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29 |
Dat is onlogisch, onlogisch. Ze hebben immers meer dan 7 uur gevlogen met die kist wat inhoud dat hij eigenlijk ergens het land heeft moeten bereiken. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij boven de oceaan rondjes heeft gevlogen. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:30 |
Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:31 |
En een United 93 scenario? | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32 |
Dan is hij gekaapt door de bemanning volgensmij? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32 |
Hij vloog op 14 km hoogte toch? Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32 |
Een stuk of 50 lichamen zijn geborgen dacht ik | |
kanovinnie | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:33 |
Tsja, als je je riem vast hebt drijf je niet naar boven... | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:34 |
Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:34 |
Waaruit blijkt dat eigenlijk? | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:35 |
Heb ik gelezen ergens. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:35 |
Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:36 |
Gelukkig hebben de chinezen een karretje op de maan die mee helpt met zoeken | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:36 |
http://www.elsevier.nl/Bu(...)nde-hoogte-1482566W/ | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:43 |
Ok, thanks. Wel apart dat het door een radar van het Maleisische leger is opgepikt maar het nieuws vervolgens door de Amerikaanse autoriteiten wereldkundig is gemaakt. Ik begin me steeds meer af te vragen wie nou de regie heeft. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:43 |
Ik lees weer veel over kaping: Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan. Dus een normale kaping LIJKT het niet | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44 |
Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken? | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44 |
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is? | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44 |
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:45 |
Hoeveel tijd kost dat? | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46 |
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46 |
Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:47 |
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker. En anders heb je nog een collega. Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:49 |
Wellicht waren ze al uitgeschakeld? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:50 |
Ik vind het allemaal maar omslachtig voor een simpel noodsignaal ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:50 |
Vast niet Halcon. Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51 |
Dan moet wel iemand dat geroepen hebben... Het kan ook best een inside job geweest zijn... | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51 |
vind ik nog best lang zou een kaper ook van op de hoogte kunnen zijn En toch denk ik dat we bij de piloot moeten zijn, of een zelfmoord of samengewerkt met de kapers. Maar dan zou je ook een kaper (of meer) onder de stewards verwachten. | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51 |
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot. | |
Me_Wesley | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51 |
Noodsignaal is een transpondercode die niet echt geheim is. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51 |
wat bedoel je met inside job? | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:52 |
Ben het met je eens.. een kaping van buiten af is gewoon minder logisch dan een zelfmoordmissie van de piloot.. hoe bizar het ook is. Maar de werkelijkheid is soms gekker dan fantasie | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:52 |
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping". | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:52 |
Is het niet de hoogste tijd om die Oeigoeren allemaal af te schieten? | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53 |
Te hoog http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page 43.100ft = 13,14 km | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53 |
dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:54 |
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:55 |
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:56 |
Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel. Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn. | |
Loekie1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:56 |
Werden er ook goederen vervoerd of alleen passagiers met bagage? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:56 |
Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping. Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee. Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend. Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:57 |
Daarom... iemand van de bemanning...al dan niet met externe betrokkenen. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:58 |
uiteraard alleen denk je dan in eerste instantie, technisch defect of opgeblazen en naar beneden gestort, min of meer waar het contact ophield. Dat is ook foute boel natuurlijk. Maar gekaapt is echt foute boel. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 17:59 |
Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand in de cockpit of allebei betrokken waren bij het eerste deel van de kaping. Zo makkelijk is het niet om ongemerkt een cockpit te komen zodat je een kaping kunt beginnen zonder dat er een signaal wordt verzonden. Het lijkt mij meer dat er pas veel later mensen in die cockpit zijn geraakt of hebben geprobeerd om in de cockpit te komen en dat die gebeurtenissen tot een crash hebben geleid. Tenzij het vliegtuig dus ergens aan de grond staat. Waar ik geen echte rekening mee hou maar onmogelijk wil ik het ook niet noemen. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:01 |
Daar zal vast een ruime veiligheidsmarge in zitten. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:02 |
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is? Die snap ik niet. In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:04 |
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand? | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:06 |
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen | |
Jan-Slagter | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:06 |
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken. In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:07 |
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc... | |
kurk_droog | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:09 |
Het was geen zelfmoord ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:09 |
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd. Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen. Of een van de piloten. En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten ![]() | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:09 |
Oh je hebt het nu over een gewone kaping.. daar geloof ik niet in, maar als het wel een kaping van buitenaf is zou het echt van alles kunnen zijn. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:10 |
Dat weet je niet... | |
ChevyCaprice | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:10 |
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:10 |
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"? | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:11 |
Dan zul je wel brokstukken vinden... | |
ChevyCaprice | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:14 |
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt | |
Jan-Slagter | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:15 |
Ik mag toch aannemen dat zulke tracker apparaten daar tegen bestand zijn. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:15 |
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik. En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:15 |
Men dacht ook dat je niet meer met gestolen paspoorten kon reizen... ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:16 |
Mja, dat kan idd, maar vraag me af hoe zo'n kist dan zou moeten exploderen dat er echt helemaal niets meer van over blijft, want daar heb je het dan over. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:16 |
@Halcon: niet teveel denken als als als als als. Ga er vanuit dat die piloot de dader was en zoniet komen we er vanzelf wel achter. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:16 |
. [ Bericht 98% gewijzigd door Draailamp op 15-03-2014 18:17:17 ] | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:17 |
Maar ik heb ook het gevoel dat P&W een beetje achterliep bij de rest van de wereld. |