abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:01:29 #1
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_137765105
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++

==========================================================

Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE

==========================================================



==========================================================

Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

==========================================================



==========================================================

Informatieve video's:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/

Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn:
Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005

==========================================================

Topografische en bathymetrische kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:



Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werking van verschillende radar-systemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekgebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Type vliegtuig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De piloten:

• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis.
• Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze.


Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie).

Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Passagierslijst (.pdf)

Bijzondere passagiers:

Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt).
Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BBC:
Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England

A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw

==========================================================

Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27



Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke route na verlies radarcontact:



Search And Rescue (SAR):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten

Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht:

• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh

Zoektocht verschillende vliegrampen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Scheepvaartroutes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Windrichtingenkaart:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

==========================================================

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:


Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?


Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten


Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan


Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi...


Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra

Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:

• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere kapingen:

1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water.

1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.

• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people.

• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?

==========================================================

!!!LAATSTE UPDATES!!!

15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.

15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië



==========================================================

UPDATES:

14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.

Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.

The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.

Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl

In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:



• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners

----------------------------------------------------------------------------------------------------

13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act.
ABC News.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog

----------------------------------------------------------------------------------------------------

09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts

• The story so far, video:

==========================================================

OUD NIEUWS:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, deel 14, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ...

FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

==========================================================

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

==========================================================

• Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'


==========================================================
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:01:45 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137765111
Samenvatting bitte?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137765123
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:01 schreef Falco het volgende:
Samenvatting bitte?
Vliegtuig vermist.
pi_137765139
Vis je weer achter het net niels, mijn jarenlange kaapervaring :7
pi_137765147
De OP in een topic over een mogelijke kaping is gekaapt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:02 schreef kurk_droog het volgende:
Vis je weer achter het net niels, mijn jarenlange kaapervaring :7
geef dat vliegtuig nu eens terug dan
In the coolest little capital of the world
pi_137765165
Best hoor, als je maar niets verwijderd. Doe dingen desnoods in een spoiler.
pi_137765205
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Vliegtuig vermist.
Goeie samenvatting. Kort, bondig en doeltreffend. 10/10
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137765223
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goeie samenvatting. Kort, bondig en doeltreffend. 10/10
Dank dank :X
pi_137765272
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:01 schreef Falco het volgende:
Samenvatting bitte?
Naar alle waarschijnlijkheid ligt het toestel ten westen van Maleise op de zeebodem of is het geland op een van de eilandjes daar.
De piloot is er naar alle waarschijnlijkheid bij betrokken, eventueel in combi met andere kapers.
pi_137765335
Ze hebben het vliegtuig gewoon veel langer gevolgd dan eerder gezegd, zo'n zeven uur sinds het verliezen van het radiocontact, dan heeft hij ws gewoon doorgevlogen tot de kerosine op is ik ga nu ook uit van zelfmoord door een piloot.
pi_137765353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:07 schreef Draailamp het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid ligt het toestel ten westen van Maleise op de zeebodem of is het geland op een van de eilandjes daar.
Wat, op het strand of zo? Een volgeladen 777 heeft een beste baan nodig om te kunnen landen, en daar liggen er vast niet zo veel van op die kleine eilandjes.
pi_137765365
quote:
The India navy supported by long-range surveillance planes and helicopters scoured Andaman Sea islands for a third day on Saturday without any success in finding evidence of the missing Malaysia Airlines jet.

Nearly a dozen ships, patrol vessels, surveillance aircraft and helicopters have been deployed, but “we have got nothing so far,” V.S.R. Murthy, an Indian coast guard official told Reuters.

The Indian navy’s coordinated search has so far covered more than 250,000 square kilometers (100,579 square miles) in the Andaman Sea and the Bay of Bengal “without any sighting or detection,” the Defense Ministry said in a statement.

The search has been expanded to the central and eastern sides of the Bay of Bengal, the ministry said. India intensified the search on Saturday by deploying two recently acquired P8i long-range maritime patrol and one C 130J Hercules aircraft to the region. Short-range maritime reconnaissance Dornier aircraft have also been deployed.

Bangladesh has joined the search effort in the Bay of Bengal with two patrol aircraft and two frigates, said Mahbubul Haque Shakil, an aide of Bangladesh’s prime minister, Sheikh Hasina.

On Friday, India used heat sensors on flights over hundreds of uninhabited Andaman Sea islands that stretch south of Myanmar, covering an area 720 kilometers (447 miles) long and 52 kilometers (32 miles) wide. Only 37 of 572 are inhabited, with the rest covered in dense forests. The island chain has four airstrips, but only the main airport in Port Blair can handle a large commercial jet.
http://www.theguardian.co(...)501ae4b05ba05a3f8d58
pi_137765382
Zijn flightsims ondertussen al verboden?
pi_137765390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:10 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wat, op het strand of zo? Een volgeladen 777 heeft een beste baan nodig om te kunnen landen, en daar liggen er vast niet zo veel van op die kleine eilandjes.
Alleen Port Blair schijnbaar (zie het bovenstaande nieuwsbericht).
pi_137765398
Als zo'n piloot gewoon richting open zee is gevlogen vraag ik me af of ze ooit nog wat gaan vinden.
pi_137765421
Aldus een BBC correspondent:
JonahFisher twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:37:45 Being briefed by Malaysia officials they believe most likely location for MH370 is on land somewhere near Chinese/Kyrgyz border. reageer retweet
In the coolest little capital of the world
pi_137765425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alleen Port Blair schijnbaar (zie het bovenstaande nieuwsbericht).
Volgens mij veel meer vliegvelden.
pi_137765426
Waar baseert men het mogelijke kapingsverhaal op eigenlijk?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14:03 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137765435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Zijn flightsims ondertussen al verboden?
Ik heb een racesim, pas op, zometeen doe ik een ramkraak :+
Don't let my username fool you...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:14:06 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137765440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar baseert men het mogelijke kapingsverhaal op eigenlijk?
bewust uitzetten van responderen etc?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137765444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Drebbelman het volgende:
Aldus een BBC correspondent:
JonahFisher twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:37:45 Being briefed by Malaysia officials they believe most likely location for MH370 is on land somewhere near Chinese/Kyrgyz border. reageer retweet
Toch Xinjiang?!
pi_137765451
quote:
The aircraft could have flown on for 7 hours, the last trace of the aircraft was identified at 08:11L (00:11Z Mar 8th). "Due to the type of satellite data we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite." However, the investigation was able to determine that the last communication was in one of two corridors: "the northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand or the southern corridor stretching approximately from Indonesia to Southern Indian Ocean."
Wie gaat het kaartje maken? :W
pi_137765467
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

bewust uitzetten van responderen etc?
Plus dat er weinig aanwijzingen/bewijs zijn voor een ongeluk en dan alternatieven sneller naar boven drijven?
pi_137765475
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar baseert men het mogelijke kapingsverhaal op eigenlijk?
Omdat het er op lijkt dat moedwillig de tracking apparatuur in het vliegtuig is uitgeschakeld. Of dit door terroristen is gebeurd of dat de piloot zijn eigen vliegtuig heeft gekaapt is nog onduidelijk.
pi_137765477
Na het verlies van het radiocontact is het vliegtuig zeven uur doorgevlogen, dat is iets anders dan vier uur, dat maakt de mogelijke cirkel waar ze zijn geland veel groter!!!!
pi_137765478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:14 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wie gaat het kaartje maken? :W
Die was er al:

pi_137765567
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:14 schreef DeParo het volgende:
JonahFisher twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:37:45
Being briefed by Malaysia officials they believe most likely location for MH370 is on land somewhere near Chinese/Kyrgyz border.
Nieuwe tweet:
Re previous tweet - still much uncertainty - could the plane possibly have flown across South Asian airspace undetected?and where now?
pi_137765581
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

bewust uitzetten van responderen etc?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Plus dat er weinig aanwijzingen/bewijs zijn voor een ongeluk en dan alternatieven sneller naar boven drijven?
Uiteraard, maar waarom lees ik nu pas dat de autoriteiten de kans op een kaping groot achten en wordt het als 'nieuws' gepresenteerd? Iedereen houdt daar toch al een week rekening mee?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137765584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die was er al:

[ afbeelding ]
Thanks!
pi_137765585
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toch Xinjiang?!
Zou toch een stunt zijn, een kaping's actie van de oeigoeren, en het ruim een week stil weten te houden.
pi_137765615
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard, maar waarom lees ik nu pas dat de autoriteiten de kans op een kaping groot achten en wordt het als 'nieuws' gepresenteerd? Iedereen houdt daar toch al een week rekening mee?
Omdat autoriteiten doorgaans alleen iets naar buiten brengen als het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is. :9
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:20:42 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137765634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef DeParo het volgende:
Na het verlies van het radiocontact is het vliegtuig zeven uur doorgevlogen, dat is iets anders dan vier uur, dat maakt de mogelijke cirkel waar ze zijn geland veel groter!!!!
dan zou die ook ergens in de Himalaya kunnen liggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137765673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef DeParo het volgende:
Na het verlies van het radiocontact is het vliegtuig zeven uur doorgevlogen, dat is iets anders dan vier uur, dat maakt de mogelijke cirkel waar ze zijn geland veel groter!!!!
Er is 7 uur contact geweest, het is niet zeker of het toestel al die tijd vloog.
pi_137765683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:19 schreef gijsman het volgende:

[..]

Zou toch een stunt zijn, een kaping's actie van de oeigoeren, en het ruim een week stil weten te houden.
Tenzij ze ook een compleet vliegveld gekaapt hebben wat groot genoeg is om een 777 te laten landen, en het buiten bereik van welke radar dan ook hebben weten te houden, ga ik er toch maar van uit dat het ding in zee of heel misschien ergens in de bergen ligt.
pi_137765731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:22 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Er is 7 uur contact geweest, het is niet zeker of het toestel al die tijd vloog.
Volgens mij juist wel.
pi_137765734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tenzij ze ook een compleet vliegveld gekaapt hebben wat groot genoeg is om een 777 te laten landen, en het buiten bereik van welke radar dan ook hebben weten te houden, ga ik er toch maar van uit dat het ding in zee of heel misschien ergens in de bergen ligt.
Dit kwam ik tegen op een ander forum:

quote:
The following runways of over 5,000ft are in the vicinity of the last ping:

• Jalal-Abad Airport - Concrete runway of 5708ft.
• Osh Airport - Runway of 8576ft with a surface of "ASP" (any ideas what that means?)
• Andizhan Airport - Concrete runway of 9770ft
• Kyzyl-Kiya Airport - Concrete runway of 5249ft
• Fergana International Airport - ASP runway of 9383ft
• Kerben Airport - ASB(?) runway of 5708ft
• Namangan Airport - ASP, 10,698ft
• Batken Airport - ASP, 5905ft
• Isfara Airport - ASP, 9525ft
• Talas Airport - Concrete, 5577ft
• Lugovoy Airport - Concrete, 8204ft
• Taraz Airport - ASP, 9514
• Khudzhand Airport - ASP, 10,450ft
• Isfana Airport - ASB, 5577ft
• Chirchik Airport - Concrete, 8183ft
• Tashkent East Airport - Concrete, 10,630ft
• Tashkent International Airport - Concrete, 13,123ft
• Shymkent Airport - Concrete, 9186ft
• Chardara Airport - PEM(?), 5370ft
• Pakhtakor Airport - ASP, 9845ft
• Sugraly Airport - ASP, 6098ft
• Pitnyak Airport - Concrete, 5576ft
• Urgench Airport - ASP, 11,065ft
• Nukus Airport - Concrete, 9175ft.
• Yangadzha Airport -Concrete, 6600ft
• Turkmenbashi Airport - Concrete, 8202ft
• Kant Air Base - Concrete, 8859ft
• Manas International Airport -Concrete, 13780ft
• Naryn Airport - Concrete, 7037ft
• Kashgar Airport - Concrete, 10,499ft.

This is assuming that there is about a 210km buffer on either side of the ping signal.
There are also a scattering of airports with runways between 2500 and 5000ft. I have no idea about any of these airports and which ones (if any) it would be possibly to sneak a 777 onto, but there's the list for anyone who knows more.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25:07 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137765761
Wat is tot nu toe het record wat betreft de gespendeerde tijd om een vermist/gecrashed vliegtuig (met 100+ passagiers) terug te vinden?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_137765764
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:20 schreef Re het volgende:

[..]

dan zou die ook ergens in de Himalaya kunnen liggen
Met een rare omweg wellicht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25:25 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137765769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Drebbelman het volgende:
Aldus een BBC correspondent:
JonahFisher twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:37:45 Being briefed by Malaysia officials they believe most likely location for MH370 is on land somewhere near Chinese/Kyrgyz border. reageer retweet
The. Fuck.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137765789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:22 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Er is 7 uur contact geweest, het is niet zeker of het toestel al die tijd vloog.
Op wat voor manier hadden ze die 7 uur daarna nog contact?
Of lees ik er ergens overheen :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:26:01 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137765793
Ook vreemd, dat er duidelijk wordt gedacht aan kaping door bepaalde bronnen.
Maar dat geen enkele bron daarvan iets vertelt over wie daarvan wordt verdacht, alleen maar 'iemand met veel vliegervaring'..
pi_137765806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen op een ander forum:

[..]

Iemand zei dat je ongeveer 2km aan verharde weg nodig hebt die kan je ook stiekem aanleggen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:26:28 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137765807
Hoe bazig is het als die piloot in dit vrij grote meer in Kirgizië (Issyk Kul) gecrasht is:


Of wellicht is die wel gedoken in één van de Tibetaanse meertjes: http://goo.gl/maps/8kN45

Tibet is één van de meest geïsoleerde plaatsen volgens onderstaand kaartje, dus de kans op het terugvinden en het coördineren van een bergactie is al weer een stuk moeilijker:



[ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 15-03-2014 14:31:39 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137765829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:19 schreef gijsman het volgende:

[..]

Zou toch een stunt zijn, een kaping's actie van de oeigoeren, en het ruim een week stil weten te houden.
Dat is dan het vreemde.
pi_137765849
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij juist wel.
Volgens mij kon het vliegtuig als hij aan de grond stond (in één stuk) ook nog dat signaal afgeven.
In the coolest little capital of the world
pi_137765851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Dit kwam ik tegen op een ander forum:

...En zou niemand opgevallen als ook het contact met zo'n vliegveld verbroken zou worden..?
pi_137765853
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Nieuwe tweet:
Re previous tweet - still much uncertainty - could the plane possibly have flown across South Asian airspace undetected?and where now?
Tsja.
pi_137765871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij kon het vliegtuig als hij aan de grond stond (in één stuk) ook nog dat signaal afgeven.
Ah ok maar ik doelde inderdaad op niet neergestort dan.
pi_137765913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij kon het vliegtuig als hij aan de grond stond (in één stuk) ook nog dat signaal afgeven.
Dat idd. Zolang de stroom an staat geeft ie een ping af.
quote:
The aircraft could have flown on for 7 hours,
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:30:11 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137765917
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Drebbelman het volgende:
Aldus een BBC correspondent:
JonahFisher twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:37:45 Being briefed by Malaysia officials they believe most likely location for MH370 is on land somewhere near Chinese/Kyrgyz border. reageer retweet
dan denk je toch hoe is dat mogelijk ongezien
eigenlijk denk ik dat is onmogelijk om dat ongezien voor elkaar te krijgen
pi_137765942
pi_137765963
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Iemand zei dat je ongeveer 2km aan verharde weg nodig hebt die kan je ook stiekem aanleggen.
Doet mij denken aan:


Daar zitten piloten in het complot om een rijke vent geld afhandig te maken. Daar landen ze op een eiland zonder landingsbaan, maar is er een landingsbaan zelf aangelegd met metalen platen oid.

Daarna camouflagenet over het vliegtuig en de platen weer verwijderd.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 14:32:19 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137765965
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef SpecialK het volgende:
Wat is tot nu toe het record wat betreft de gespendeerde tijd om een vermist/gecrashed vliegtuig (met 100+ passagiers) terug te vinden?
Bij AF447 van Air France duurde het bijna twee jaar voor het vliegtuig zelf gevonden werd. Losse relatief kleine brokstukken werden al wel veel eerder gevonden, na een paar dagen al.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137765976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Doet mij denken aan:


Daar zitten piloten in het complot om een rijke vent geld afhandig te maken. Daar landen ze op een eiland zonder landingsbaan, maar is er een landingsbaan zelf aangelegd met metalen platen oid.

Daarna camouflagenet over het vliegtuig en de platen weer verwijderd.
Klopt ;) ;) heb het al eens genoemd voor een korte landingsbaan en vangnet.
pi_137766005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Bij AF447 van Air France duurde het bijna twee jaar voor het vliegtuig zelf gevonden werd. Losse relatief kleine brokstukken werden al wel veel eerder gevonden, na een paar dagen al.
En ongeveer 100 lichamen daar.
pi_137766011
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij kon het vliegtuig als hij aan de grond stond (in één stuk) ook nog dat signaal afgeven.
Bij de 'ping' berichten worden ook snelheids/hoogte informatie meegezonden.
Volgens het laatste ping bericht vloog het toestel op kruishoogte.
pi_137766061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Bij de 'ping' berichten worden ook snelheids/hoogte informatie meegezonden.
Volgens het laatste ping bericht vloog het toestel op kruishoogte.
Tsja maar volgens mij lijkt het er dan op dat het vliegtuig heeft doorgevlogen tot de kerosine op is. Daar gaan de Amerikanen ook vanuit inmiddels.
pi_137766076
quote:
HANOI, March 15 (Xinhua) -- Vietnam has decided to end the search mission for a missing Malaysian jet, a senior military officer said at Vietnam's National Committee for Search and Rescue here on Saturday.
pi_137766095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Bij de 'ping' berichten worden ook snelheids/hoogte informatie meegezonden.
Volgens het laatste ping bericht vloog het toestel op kruishoogte.
Nu haal je het toch echt door elkaar.

De laatste radargegevens van de Maleisische luchtmacht gaven aan dat het toestel op kruishoogte vloog, niet de pings.
pi_137766161
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Begrijpelijk, vrijwel alles wijst er nu wel op dat het vliegtuig niet in de buurt van Vietnam is neergestort.
pi_137766172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:37 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Nu haal je het toch echt door elkaar.

De laatste radargegevens van de Maleisische luchtmacht gaven aan dat het toestel op kruishoogte vloog, niet de pings.
Volgens de berichtgeving werd er via de satellieten ook hoogte/snelheid informatie opgevangen:

quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
http://online.wsj.com/new(...)AxMTA0MDEwMzExNDMyWj
pi_137766175
Wat betekent No Callsign bij FR24?
pi_137766180
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:41:22 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137766197
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tsja maar volgens mij lijkt het er dan op dat het vliegtuig heeft doorgevlogen tot de kerosine op is. Daar gaan de Amerikanen ook vanuit inmiddels.
als dat het midden van de indian ocean is dan is het maar de vraag of je ooit nog wrakstukken of lifejackets of wat dan ook zult vinden en tegen de tijd dat je het vindt zegt het ook weinig meer over locatie waar je moet zoeken naar de zwarte dozen. Je weet dan alleen dat het niet geland is op vaste land. Met wrakstukken dan.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:42:32 #65
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137766217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Doet mij denken aan:


Daar zitten piloten in het complot om een rijke vent geld afhandig te maken. Daar landen ze op een eiland zonder landingsbaan, maar is er een landingsbaan zelf aangelegd met metalen platen oid.

Daarna camouflagenet over het vliegtuig en de platen weer verwijderd.
Haha, aan dat kuifje verhaal heb ik de afgelopen dagen ook al meerdere malen gedacht.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Admin zaterdag 15 maart 2014 @ 14:44:29 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_137766258
Ik kijk vaak naar die rampvluchten op weetikveel (Natgeographic??) en daar is een tijd terug een case behandeld dat een piloot met z'n Boeing+passagiers zelfmoord gepleegd heeft. Met toestel en al.
Wordt deze denkpiste hier ook gevolgd?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_137766275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:44 schreef yvonne het volgende:
Ik kijk vaak naar die rampvluchten op weetikveel (Natgeographic??) en daar is een tijd terug een case behandeld dat een piloot met z'n Boeing+passagiers zelfmoord gepleegd heeft. Met toestel en al.
Wordt deze denkpiste hier ook gevolgd?
ja, tot in den treure
pi_137766278
quote:
Die bron zat er wel vaker naast, denk dat zei het ook door elkaar haalden. Ik ga uit van wat er nu op avheral.com staat, een quote uit de persconferentie.
pi_137766287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:44 schreef yvonne het volgende:
Ik kijk vaak naar die rampvluchten op weetikveel (Natgeographic??) en daar is een tijd terug een case behandeld dat een piloot met z'n Boeing+passagiers zelfmoord gepleegd heeft. Met toestel en al.
Wordt deze denkpiste hier ook gevolgd?
De Politie heeft vandaag al het huis van de piloot doorzocht, dus daar wordt ook aan gedacht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:46:24 #70
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137766295
Die mensen leven nog, want de telefoons gaan nog steeds over!!!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:46:28 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137766296
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:44 schreef yvonne het volgende:
Ik kijk vaak naar die rampvluchten op weetikveel (Natgeographic??) en daar is een tijd terug een case behandeld dat een piloot met z'n Boeing+passagiers zelfmoord gepleegd heeft. Met toestel en al.
Wordt deze denkpiste hier ook gevolgd?
Jazeker, ben 90% zeker dat de piloot met zijn vliegtuig een grote verdwijntruc wilde uithalen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:47:25 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137766310
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:46 schreef hmmmz het volgende:
Die mensen leven nog, want de telefoons gaan nog steeds over!!!
Hoe bizar! De batterijen van een gemiddelde smartphone zijn na drie dagen echt wel op!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48:12 #73
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137766324
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe bizar! De batterijen van een gemiddelde smartphone zijn na drie dagen echt wel op!
3310 FTW!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137766329
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe bizar! De batterijen van een gemiddelde smartphone zijn na drie dagen echt wel op!
Binnen 3 uur zul je bedoelen :')
  Admin zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48:42 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_137766336
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Jazeker, ben 90% zeker dat de piloot met zijn vliegtuig een grote verdwijntruc wilde uithalen.
Dit linkje zeker ook al 100x gepost dan? :o http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-133361.html
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_137766381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Binnen 3 uur zul je bedoelen :')
Niet als ze in de vliegtuigstand staan! Oh wacht...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:52:48 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137766417
quote:
mja

misschien dat ze wat zien op de plek waar je met google uitkomt met die rode drup als je indian ocean intikt, ligt mooi in t midden van alles. Toch een stunt als je precies op die plek een vliegtuig weet te planten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:53:21 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137766430
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe bizar! De batterijen van een gemiddelde smartphone zijn na drie dagen echt wel op!
het alarm van mijn BB ging nog 3 weken door :Y, dus het kan best dat telefoons nog activiteit kunnen uitzenden ook al is de batterij op... hoopvol om nog overlevende te vinden :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137766453
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:53 schreef Re het volgende:

het alarm van mijn BB ging nog 3 weken door :Y, dus het kan best dat telefoons nog activiteit kunnen uitzenden ook al is de batterij op... hoopvol om nog overlevende te vinden :o
Tot hoeveel kilometer diepte is een experia Z nog waterdicht dan?
pi_137766460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit linkje zeker ook al 100x gepost dan? :o http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-133361.html
Ga nou eens weg met die zelfmoord alu-hoedje verhalen :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:54:47 #81
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137766464
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:53 schreef Re het volgende:

[..]

het alarm van mijn BB ging nog 3 weken door :Y, dus het kan best dat telefoons nog activiteit kunnen uitzenden ook al is de batterij op... hoopvol om nog overlevende te vinden :o
Of de overlevenden gebruiken opladers, die ze aansluiten op een accu/stroomsysteem al dan niet met de hulp van een handige elektrotechnicus die zich toevallig onder de passagiers bevindt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137766468
Vliegtuig staat gewoon op de Cocos (Keeling) Islands, landingsbaan is ruim voldoende, eiland ligt op ongeveer 1600km van de Australische westkust in de Indische oceaan, wonen maar 225 mensen en met hulp vanaf de grond daar kan best wat radars uitgezet worden...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:55:12 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137766476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tot hoeveel kilometer diepte is een experia Z nog waterdicht dan?
wie zegt dat hij in het water zou liggen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56:01 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137766504
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Of de overlevenden gebruiken opladers, die ze aansluiten op een accu/stroomsysteem al dan niet met de hulp van een handige elektrotechnicus die zich toevallig onder de passagiers bevindt.
je hebt van die manuele opladers, zoals je de knijpkat had vroeger :Y
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137766505
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Co_OL het volgende:
Vliegtuig staat gewoon op de Cocos (Keeling) Islands, landingsbaan is ruim voldoende, eiland ligt op ongeveer 1600km van de Australische westkust in de Indische oceaan, wonen maar 225 mensen en met hulp vanaf de grond daar kan best wat radars uitgezet worden...
Gewoon :')
pi_137766513
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Of de overlevenden gebruiken opladers, die ze aansluiten op een accu/stroomsysteem al dan niet met de hulp van een handige elektrotechnicus die zich toevallig onder de passagiers bevindt.
want ze laden hun telefoons op zodat mensen hun kunnen bellen, maar ze nemen niet op, want dat zou het te makkelijk maken?
In the coolest little capital of the world
pi_137766514
Stel die accu van de gsm is op;
Je kan dan nog een toon horen ivm door schakelen heb ik begrepen.
Maar als de telefoon toch dood is door fat die in het water ligt, dan schakelt hij toch ook niet meer door?
pi_137766525
Met die telefoons was toch al uitgelegd? De eerste beltoon is de connectie met de provider. In azie is dat best veel op deze manier. Althans ik heb het al vaak gehad.

Of telt bovenstaande niet meer?
pi_137766546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tot hoeveel kilometer diepte is een experia Z nog waterdicht dan?
IPX8. Beschermd tegen de effecten van langdurige onderdompeling in water op diepten van meer dan 1 meter. De exacte omstandigheden worden voor elk apparaat gespecificeerd door de fabrikant.
pi_137766610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:
Met die telefoons was toch al uitgelegd? De eerste beltoon is de connectie met de provider. In azie is dat best veel op deze manier. Althans ik heb het al vaak gehad.

Of telt bovenstaande niet meer?
Yep, het zegt echt helemaal niets. Ook weleens mijn telefoon uit gehad en dan krijg ik van mensen te horen dat 'ie nog gewoon over ging.
pi_137766625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:57 schreef Co_OL het volgende:

[..]

IPX8. Beschermd tegen de effecten van langdurige onderdompeling in water op diepten van meer dan 1 meter. De exacte omstandigheden worden voor elk apparaat gespecificeerd door de fabrikant.
Ze testen het op die diepte. Ik ben al dieper geweest dan dat en genoeg filmpjes ook.
  Admin zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59:54 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_137766626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ga nou eens weg met die zelfmoord alu-hoedje verhalen :')
Knack is geen alu hoedjeblad noch site.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00:03 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137766628
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

want ze laden hun telefoons op zodat mensen hun kunnen bellen, maar ze nemen niet op, want dat zou het te makkelijk maken?
Op zich heb je hier een valide punt ;).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137766636
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Re het volgende:

[..]

wie zegt dat hij in het water zou liggen?
De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven... :')
pi_137766640
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ga nou eens weg met die zelfmoord alu-hoedje verhalen :')
Sta er voor open!
pi_137766644
Waarom zouden de mensen van de eventuele kapers hun gsm mogen aan zetten, om Candy Crush Saga te spelen?
pi_137766649
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt van die manuele opladers, zoals je de knijpkat had vroeger :Y
Knijpkat bestaat nog steeds. Ik heb 'r laatst 1 gekocht. Nostalgisch gewoon.
Tegenwoordig met LED-technologie en back-up batterij. :s)

pi_137766652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Knack is geen alu hoedjeblad noch site.


Een vermakelijk spel inderdaad.
pi_137766664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven... :')
Mijn Galaxy Xcover is IP67 :)

IP6X. Stofbestendig.

IPX7. Beschermd tegen de effecten van onderdompeling in water tot maximaal 1 meter gedurende 30 minuten.
pi_137766680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:01 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Mijn Galaxy Xcover is IP67 :)

IP6X. Stofbestendig.

IPX7. Beschermd tegen de effecten van onderdompeling in water tot maximaal 1 meter gedurende 30 minuten.
En wat heb je daar precies aan als dat ding op de zeebodem ligt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')