Vorige delen:quote:Het is onmogelijk om van iedereen die hier post te verlangen dat ze de naam weghalen van degene die de originele taalfout heeft gepost. Mensen gaan dat namelijk vergeten, bijvoorbeeld omdat dat te veel werk is, of te omslachtig als ze bijvoorbeeld via hun mobiel of tablet FOK!ken, maar vooral omdat het hen gewoon niet boeit wie die originele taalfout heeft gemaakt en ze daar dus niet op letten.
Als iemand zelf het citaat wil anonimiseren, dan is dat prima, maar voor de context is een linkje naar het topic wel handig. Aangeraden wordt om dan niet alleen de naam te verwijderen, maar ook de link naar de post in het citaat omdat de quotealert nog steeds functioneert zolang die link in het citaat staat.
Wordt dit alles niet weggehaald, dan gaan we daar ook geen drama van maken!
Discussies over deze reeks horen thuis in het TTK-feedbacktopic.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef BerryN het volgende:
Op bij de schermen tergelijke tijd het zelfde, nu moet ik hele tijd de kabbels verwisselen
Goede samenvatting van de OPquote:
Pareltje weerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:51 schreef Iemand het volgende:
Haaai,
Ik wist even niet waar ik mijn vraag neer moest zetten, hoop dat het hier goed is :$
Ik heb zonet wat make-upjes besteld via internet, maar omdat ik ze zsm in mijn handjes wil hebben, maar pas as vrijdag ga beursen en op het moment zo blut als ik weet niet wat ben heb ik bij de betaalopties voor 'achteraf betalen' gekozen, dus met zo'n digitale acceptgiro. Omdat ik in het verleden dingen heel vaak laat had betaald en regelmatig openstaande rekeningen had werd ik niet 'geaccepteerd' bij AfterPay. Dus wat heb ik gedaan? Mijn hele bestelling geanuleerd, en alles opnieuw in winkelwagentje gedaan, en vervolgens bij gegevens de naam van mijn broertje ingevuld, en weer voor de optie 'achteraf betalen' gekozen, met dit keer zijn rekeningnummer, en voila! Dit keer is het gelukt. Maar mijn probleem is, ik heb het laten bezorgen bij de Albert Heijn, maar pakketje is natuurlijk op mijn broers naam, dus als ik dinsdag daar aankom en zeg dat ik het voor hem moet ophalen krijg ik het dan mee? Never nooit dat hij het voor me gaat halen. Ik hoop dat het kan. Alvast bedankt
Het moederschip?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:22 schreef Iemand het volgende:
Stuurmam...
Navigeren / besturen van het schip. Daarnaast zorg ik voor de veiligheid van het schip tijdens het varen laden en lossen..
Hier is het verschil tussen als en dan toch wel belangrijk!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je wilt dus zeggen dat er bij tuincentra nog giftiger spul te koop is als Round-Up?
quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Bartcoah het volgende:
Je gaat toch iets niet eten wat over de datum is gestreken.
Iemand ooit wel eens zijn eigen taalfout aangedragenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En ze dan voor een happekrats over kopen
happekratsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iemand ooit wel eens zijn eigen taalfout aangedragen
Nu nog een betekenis bedenken.quote:
Ik moest lachen! Dat moet ik zelden over taalfouten.quote:
Elk vest is kogelvrij...hij bedoeld kogelwerend. Op zich geen schokkende fout, tenzij je t post in n topic waar je andere op taalfouten wijstquote:Op maandag 17 maart 2014 20:28 schreef maily het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ling_Deventer__.html
Hier staan ze weer met kogelvrije vesten.
Maily post het toch als fout?quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Elk vest is kogelvrij...hij bedoeld kogelwerend. Op zich geen schokkende fout, tenzij je t post in n topic waar je andere op taalfouten wijst
quote:Op maandag 17 maart 2014 21:37 schreef maily het volgende:
[..]
Het moet zijn "kogelwerende" vesten ....
Ah, I stand corrected. Dacht eindelijk n leuk foutje te hebben gevondenquote:Op woensdag 19 maart 2014 07:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maily post het toch als fout?
[..]
TS had beter een minderjarig leasecontract aan kunnen gaanquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:26 schreef iemand het volgende:
Los daarvan heeft TS een contract voor bepaalde tijd en gaat op basis daarvan wel een meerderjarig leasecontract aan. Dat terwijl hij met huidige baan de reiskosten al NODIG heeft om rond te komen, zie dit topic.
On-liners altijd! Oneliners met enige regelmaat.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:08 schreef Iemand het volgende:
[..]
Ze beschuldigen me altijd onterecht dat ik alleen on-liners post.
Wilders doet niet anders.
Dat je toezingt om dingen niet kwijt te raken?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:26 schreef iemand het volgende:
Wat raak jij niet kwijt? Eerst je phone, nu dit. Je moet zo een koortje om je nek hebben zoals de meeste mensen met jouw IQ
Hoe taxeert een vliegtuig?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreefiemand het volgende:
Als eenvliegtuig taxeert, dus zich op de grond voortbeweegt, doen ze dat op kracht van de motoren of zijn de wielen aangedreven zoals bij een auto?
Ben wel benieuwd naar de foodprint van Mac.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef iemand het volgende:
Met Windows 8.1 is de foodprint op systeem van het OS en dus ook het gegeheugen gebruik maar afgenomen.
Ik gok dezequote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:07 schreef Bart het volgende:
Ben wel benieuwd naar de foodprint van Mac.
quote:Op zondag 23 maart 2014 23:08 schreef iemand het volgende:
hij kon het niet herinderen maar het was wel eentje die vaker voorbijkwam)
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:16 schreef denizZ30 het volgende:
Ik moet een stukje loodweg halen. hoe kan ik het beste doen?
het zit een een heel stevig buis, met de buis kan weinig gebeuren.
quote:Op zondag 23 maart 2014 21:17 schreef hottentot het volgende:
De loodweg in Farmsum of in Apeldoorn?
In beide gevallen is het een weg van de gemeente en mag je daar niet zomaar een stukje van ophalen.
Die had ik net gezienquote:Op maandag 24 maart 2014 12:54 schreef Lienekien het volgende:
WGR / Ik krijg nog fooi tegoed
Een fraaie contaminatie.
Misschien staat het wel zo op de menukaart.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:17 schreef iemand het volgende:
eet bijna elke vrijdag bij mangiare met mn ouders en vriendin (bijna een traditie) een beetje balle tent waar iedereen elkaar kent, en dat duidelijk wil laten merken
de carpacio is te doen, en meestal de spagethi agli olio ook wel
Nee! Ik kom er ook wel eens. Zonder ballen.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Misschien staat het wel zo op de menukaart.
Ik zou iets heel ranzigs zeggen.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee! Ik kom er ook wel eens. Zonder ballen.
Zo ben jij. Ik ben netjesquote:
Een schizofreen is nooit alleen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en dat ja. 'We' gillen met z'n alleen om de twee jaar 'Hup Holland Hup!', en niet 'Hup, Netherlands, Hup'![]()
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:58 schreef Zipportal het volgende:
Barney retweed al die kanslozen die zijn shirtje hebben gekocht.![]()
Alleen voor 's middags of 's avonds dusquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:11 schreef Iemand het volgende:
een fysieke abortus is overigens niet de enige methode? leg even uit?
er zijn 3 methodes:
1# Aftermorning pil.
2# Abortuspil
3# De embryo laten weg halen (abortus)
zowel 2 en 3 leveren veel fysieke ongemakken om over het mentale maar te zwijgen
Ik begrijp he-le-maal niets van deze zin...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:38 schreef iemand het volgende:
Er zijn diverse religieuze tv kanalen, Meestal waardeloos, maar deze is leuk ( gehandicapten lopen weer na scheeuwen en trillen, mensen vallen flauw ) super populair in Afrika en rest van de wereld.
Waarom![]()
Langer, dan een uurtje kijken begrijp je het of niet.
De WAARHEID of entertainment?
Al die vrouwen ook die op het strand zwanger wordenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:27 schreef iemand het volgende:
[..]
Dat ze niet wil vertellen hoe of wat is gewoon een kuststreek, dat is echt smerig en daar is geen excuus voor.
Het is dat je het zelf zegtquote:Op zondag 30 maart 2014 14:26 schreef BookerDeWitt het volgende:
Of mensen suicïdiale (grammar zuigt) gedachten/mensen eens niet te proberen romantiseren of sugercoaten, godverdomme zeg! Als je depressief bent is dat niet iets moois of iets waar je bij kan zwijmelen
Hele TL staat vol met die bagger
Altijd handig als je auto ook oliepijlen kan schieten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef Iemand het volgende:
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden.
quote:Op maandag 31 maart 2014 18:30 schreef iemand het volgende:
[..]
ik denk dat het gelukt is
heb paar dingen aangevingt in adblack en denk dat het klaar is nu
Als hij zijn slappe was maar niet buiten hangt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef iemand het volgende:
[..]
Jawel jonguh. Kijk naar mijn receptuur dan. Ik moet zeggen, ik zit goed in de vieze was, vandaar dat het voor mij te betalen is.
Hoe je door één letter het volledig tegenovergestelde zegt van wat van je bedoelt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef awiebo het volgende:
http://wetenschap.infonu.(...)elijke-volmacht.html
tsjah, niets is verplicht. Maar de bank leent jouw geld.
Zit je heel erg tegen een maximum te lenen aan binnen jouw kunnen dat ze dit middel in de hand nemen?
quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe je door één letter het volledig tegenovergestelde zegt van wat van je bedoelt.
De daaropvolgende zin verdient overigens ook een prijs.
quote:Op donderdag 3 april 2014 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ontken helemaal niets en relativeren doe ik evenmin. Eerlijk gezegd word ik schijtziek van om voor de honderdduizendste keer tegenover doofstomme figuren als jij te moeten verklaren dat ik ook heus wel besef dat er grote problemen zijn met Marokkaanse jongeren. Ze wonen tegenwoordig ook op de Veluwe en mijn roomblanke vrienden en ik hadden in het verleden geregeld heibel met de plaatselijke roebel.
Niemand steekt hier z'n hoofd in het zand. De problemen zijn er. Klaar.
Ik denk alleen niet dat jouw manier van redeneren de oplossing ook maar een centimeter dichterbij brengt. Je verklaart de problematiek te willen doorgronden door op zoek te gaan naar de kern. Die kern ligt voor jou in de culturele achtergrond. Wat we verder aan moeten met die informatie is mij overigens een raadsel. Het enige wat jij immers doet is triomfantelijk verklaren dat de oorzaak inderdaad ligt verscholen in de cultuur van de daders. En daar blijft het dan bij want dan is de dag van Elfletterig weer helemaal geslaagd. Want meneer heeft de problemen benoemd.
Nou, gefeliciteerd.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:16 schreef PepRoween het volgende:
Okey, het zit zo, ik doe vaak miskopen, puur uit ontwetendheid en luiheid...
Ik heb een laptop samen laten stellen, hier zit in:
Intel Core i5-3230M
NVIDIA GeForce GT635M 1GB
Samsung 830 SSD 250 GB
Toshiba HDD 500 GB
Ik denk dat het aan mijn videokaart ligt...
Maar het probleem is dat ik niet eens vatsoenlijk AC4 BF kan doen zonder dat ik alle settings op low moet doe en dat hij em alsnog laggd in regenbuien. Om het nog maar niet over het blazen te hebben van dat ding.....
Is dit een miskoop of doe ik iets verkeerd?
quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:00 schreef Iemand het volgende:
Volgens mij kun je geen bankspraak hypotheek meer meenemen.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Keuken van kant gemaakt en ga nu asperges schillen, weer drie kilo gekocht. Dat wordt vanavond smullen en morgen soep. Heb aspergebouillon waar nu een keer of vier asperges en schillen zijn gekookt voor de basis.
Morgenochtend asperge met ham (Pok) bij het ontbijt
Dat is geen fout maar een woordgrap, net als kwamwammersloeg, kommersla, zeetakjequote:
Een tijdelijke provocerende maatregel?quote:Op zondag 6 april 2014 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nog smaller dan ik eerst had. De AX was 155. Oh en de achterdemper is nogal gaar. De ophangbeugel is provosorisch vastgemaakt met een soort van aluminium band. Ook maar een andere voor regelen
'Provosorisch' is als de kabouters het maken.quote:Op zondag 6 april 2014 21:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Een tijdelijke provocerende maatregel?
quote:Op maandag 7 april 2014 08:57 schreef FuryOverkill het volgende:
dus ik heb een leuk bedrag met 3 nullen, net geen 4 in contanten.
verkregen door volstrikt legaal vuurwerk te verkopen waar niks mis mee is.
de vraag is nou, als ik het als 18 jarige op de bank zet, gaan er dan vragen gesteld worden hoe ik er aan kom of moet dat geen probleem zijn?
p.s.:
uiteraard legaal verkregen
en ik wist niet waar ik dit moet plaatsen dus maar even in GC
Volstrekt.quote:Op maandag 7 april 2014 10:44 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
wat is hier mee dan??
grammar nazi ?
Wat een volstrekt belachelijke reactie.quote:Op maandag 7 april 2014 10:44 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
wat is hier mee dan??
grammar nazi ?
maar ik hou van strikjes, vandaarquote:Op maandag 7 april 2014 10:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wat een volstrekt belachelijke reactie.
Wat een onwaarschijnlijke rijger.quote:Op maandag 7 april 2014 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat dit onzin is, is al makkelijk te herlijden want waarom zou een vrouw een urine trechter hebben en een man een urine leider, als het echt medische termen waren zouden ze voor hetzelfde ding dezelfde naam hebben.
quote:
quote:Op woensdag 9 april 2014 23:32 schreef iemand het volgende:
[..]
Tutoyeren betekend bijles geven slimmerd
quote:
Stond deze al in het verzamellijstje ?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:35 schreef Nibb-it het volgende:
Soperiseau wel leuk om een beetje over die site te struinen, kom van alles tegen wat volgens mij niet op zaal hangt.
Als je niet weet wat 'fouten' betekent snap ik niet wat je in dit topic doet ;Pquote:Op donderdag 10 april 2014 05:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Stond deze al in het verzamellijstje ?
Of houden 'we' dat niet meer bij ?
Je snapt wel meer niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 05:59 schreef LelijKnap het volgende:
Als je niet weet wat 'fouten' betekent snap ik niet wat je in dit topic doet ;P
Zwerft dat lijstje hier nog ergens?quote:Op donderdag 10 april 2014 05:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Stond deze al in het verzamellijstje ?
Of houden 'we' dat niet meer bij ?
Zal wel ergens onder een brug liggen.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwerft dat lijstje hier nog ergens?
Dat krijg je als je je vrouw slaat met de stofzuiger!quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:55 schreef yvonne het volgende:
En sorry dat ik het zeg, maar uit je antwoorden boven blijkt dat je je geen moment realiseert wat je kinderen en partner aandoet met agressie en huishoudelijk geweld.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:03 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat krijg je als je je vrouw slaat met de stofzuiger!
Paranormal activity!quote:Op zondag 13 april 2014 20:09 schreef iemand het volgende:
[..]
Yulius is een bedrijf wat zich bezighoudt met de geestenzorg.
Zeg me even wat het juiste been is, dan.quote:Op maandag 14 april 2014 12:01 schreef iemand het volgende:
Dus plaatjes delen zelf is alleen maar prima. Maar men moet niet mijn watermerk wegwerken en hun eigen watermerk plaatsen, want dan stoot je me wel tegen het verkeerde been.
Degene is met het zere been uit bed gestapt.quote:Op maandag 14 april 2014 12:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zeg me even wat het juiste been is, dan.
quote:Op woensdag 9 april 2014 23:32 schreef Damsel het volgende:
[..]
Tutoyeren betekend bijles geven slimmerd
pssst.. is al voorbij gekomen..quote:
Schaamrood om mijn kakenquote:Op maandag 14 april 2014 19:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
pssst.. is al voorbij gekomen..
quote:
Elke vijf woorden een taalfout, maar de vet gemaakte is wel heel bijzonder.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:59 schreef iemand het volgende:
mn broer woont sins kort op zichzelf. maar bij hem in het gebouw woont een vent zal zn naam niet noeme. een vieze ouwe vent van bove de 40 en wat blijk hij is verlief geworden op mn broer. hij heb hem al een ring gegeven als zogenaamde vriendschap en hij komt elke keer langs om de kleinste reden en dan gaan ze samen steven sigal films kijken en wodka drinken. maar me broer is geen homo en durft nie boos op em te worre heb wel met m te doen. lastige situati ben btje moederloos ervan
klacht: broer word lastig gevalen door homo maar durf niets te doen
ka-ching!quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:15 schreef iemand het volgende:
Toen ik 17 was verdiende ik ¤4,09 per uur als zakkenvuller bij de Jumbo, een maat van me die eveneens 17 was en bij de gele M werkte verdiende ¤3,59 op uurbasis
Die vetgedrukte zin zelf alquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:50 schreef iemand het volgende:
Hallo,
Ik moet voor de opleiding waar ik volgend jaar naartoe wil een Engelse motivatiebrief schrijven.
Graag hulp bij de inhoud, spelling en grammaticale fouten.
Subject: application letter
Dear members of the (selection) committee,
The past 4 years I have created a passion that involves everything that has to do with the Media and Entertainment branch. That is why I am writing this letter, because I want sign up for the International Media and Entertainment Management study at the NHTV.
The reason why I want to apply for this study is because I want to build up an international carrier in the media- and entertainment business. The International Media and Entertainment study at the NHTV is the only program in the Netherlands who provides this.
From the moment I can remember I like to entertain people, not just in sad situations but also in everyday life. And because being book smart doesn't come natural to me and the ability to entertain people in a creative way does, I figured I should do something with that talent and which is also something that I love to do. Because I will learn to do this in a more professional and creative way and therefore reach out to a larger group of people is the reason that I think that this education really fits me.
As a result of my exchange to America and England I have mastered the English language very well and I have learned to work and solve problems independently but also to collaborate.
If you accept me as a student I can assure you that you gain a student who works hard, has a strong competitive mind set and is very dedicated to the study.
I see this namely as a great opportunity to be educated to become a successful international manager. I am aware of the fact that I am young and haven't had much experiences but I can't wait to shape my ambitions and capacities in a professional way.
I hope you give me the chance to discover yet undiscovered talents, en to develop my taste and professional desires.
Of course I am aware that this short written motivation cannot give you a complete idea of who I am, both skills and personality wise. Therefore I hope I get the opportunity to tell you more about myself and what I want to achieve during a personal conversation.
Verre van origineel, maar als je jezelf beter probeert voor te doen dan iemand anders en je maakt dit soort blunders, ja, dan vraag je erom om in dit topic gequote te worden.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:08 schreef MeningVanIemand het volgende:
Dat woordgebruik valt inderdaad buiten jou vocabulaire.
(vocabulaire betekend woordenschat)
Zou je niet eerst even de OP lezen voordat je op de man speelt?quote:Op donderdag 17 april 2014 19:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Verre van origineel, maar als je jezelf beter probeert voor te doen dan iemand anders en je maakt dit soort blunders, ja, dan vraag je erom om in dit topic gequote te worden.
Als mods 'm niet vinden passen, dan verwijderen ze 'm maar.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:08 schreef Gravedigger het volgende:
Zou je niet eerst even de OP lezen voordat je op de man speelt?
Deze schrijfwijze is het beslist niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 @ 12:10 schreef -O.o- het volgende:
Kolonien, imperealisme, gemene best etc... is dat niet allemaal nogal ouderwets?
Och, als ze toch buiten kotsen is een handdoek niet persé nodigquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:30 schreef HaywoodJablome het volgende:
Volgende keer de breezer mixen met wodka. (handdoek voor eventuele kotsbuiten bij de hand houden)
quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och, als ze toch buiten kotsen is een handdoek niet persé nodig
per se (op zich zelf)quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och, als ze toch buiten kotsen is een handdoek niet persé nodig
per se is gewoon Latijn voor op zich.quote:
Maar zowiezo staat er dan weer niet in...quote:Naast per se vermeldt het Witte Boekje (2006) ook de vernederlandste vorm persé. Deze vorm komt vaak voor, omdat de Latijnse herkomst van per se (met de uitspraak [pèr see]) bij veel mensen onbekend is.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/perse
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |