Of toen ik in de eerste klas iemand vlak voor een toets Engels nog overhoorde en ik vroeg wat efferieoone in het Nederlands betekende.quote:Op zondag 6 april 2014 00:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Zo heb ik me jarenlang afgevraagd wat géoliede nou betekende als ergens geoliede stond.
Niet helemaal. Een octopus is een inktvis, maar niet elke inktvis is een octopus.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:12 schreef bloempjuh het volgende:
Iets dat ik tot een paar maanden geleden niet wist: een octopus en een inktvis zijn totaal verschillende beesten...
Aha! Thanksquote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Niet helemaal. Een octopus is een inktvis, maar niet elke inktvis is een octopus.
Ik wist het ook niet.quote:Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef bloempjuh het volgende:
Een octopus is een octopod, een inktvis behoort tot de teuthida.
Een verschillende familie, maar dezelfde diersoort (toch?)
Waar krokodillen en aligators beiden tot de crocodilia behoren
Zo is er ook verschil tussen monkey en ape. Het ene is mensaap en het andere aap, maar geen idee wat nou wat is, want in het Nederlands heb ik alleen het woord aap geleerd.quote:Op zondag 6 april 2014 13:07 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Aha! Thanks
Ik dacht dus -tot een paar maanden geleden- dat het verschillende woorden voor hetzelfde dier waren. Tot mijn partner me vertelde dat een 'squid' niet hetzelfde is als een octopus. Mind = blown.
Het is dat het hier in het topic word vermeld, anders had ik het niet geweten. Ik dacht het namelijk ook.quote:Op zondag 6 april 2014 13:07 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Aha! Thanks
Ik dacht dus -tot een paar maanden geleden- dat het verschillende woorden voor hetzelfde dier waren. Tot mijn partner me vertelde dat een 'squid' niet hetzelfde is als een octopus. Mind = blown.
Waarom er mannen en vrouwen wc's zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
Stond net op Facebook dat er een discussie was op de radio hoe je als ouder geslachtsdelen noemt naar kinderen toe. En wat bleek:
-k.u.t. = korte urine trechter.
- l.u.l. = lange urine leider
Van oorsprong dus juist heel nette woordenNooit gedacht dat het eigenlijk afkortingen zijn.
Wat een vondst! Ik hoop dat ik me die nog kan herinneren als ik dement word!quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
Stond net op Facebook dat er een discussie was op de radio hoe je als ouder geslachtsdelen noemt naar kinderen toe. En wat bleek:
Van oorsprong dus juist heel nette woordenNooit gedacht dat het eigenlijk afkortingen zijn.
Ja, vond het ook een erg grappig feitquote:Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een vondst! Ik hoop dat ik me die nog kan herinneren als ik dement word!
Leuk bedacht, maar niet waar.quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
quote:
Dat dit onzin is, is al makkelijk te herlijden want waarom zou een vrouw een urine trechter hebben en een man een urine leider, als het echt medische termen waren zouden ze voor hetzelfde ding dezelfde naam hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
Dan moet je wel eerst nadenken. Lastig lastig.quote:Op maandag 7 april 2014 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat dit onzin is, is al makkelijk te herlijden want waarom zou een vrouw een urine trechter hebben en een man een urine leider, als het echt medische termen waren zouden ze voor hetzelfde ding dezelfde naam hebben.
Soms wel jaquote:Op maandag 7 april 2014 09:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan moet je wel eerst nadenken. Lastig lastig.
En met zo'n bandje om je hoofd mag je je polsen afvegen.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:47 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
die snapte ik ook nooit... Wie zweet er nou op zn polsen??? Wist ik veel dat je met je pols(bandje) over je voorhoofd moest vegen
Ik kende die "afkortingen" ook al echt heeel erg lang. Ooit in een boekje gezien. Toch heb ik het mijn kinderen niet geleerdquote:Op maandag 7 april 2014 12:50 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Soms wel ja. Ik vond het helemaal niet zo ongeloofwaardig. Het is dan niet waar, goed bedacht is ie wel.
Die had ik een paar maanden geleden. Dacht altijd dat het een schatkist was ofzoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |