abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138563817
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:23 schreef -0- het volgende:

[..]

Zo heb ik me jarenlang afgevraagd wat géoliede nou betekende als ergens geoliede stond.
Of toen ik in de eerste klas iemand vlak voor een toets Engels nog overhoorde en ik vroeg wat efferieoone in het Nederlands betekende.
Somebody that I used to know
pi_138565080
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:12 schreef bloempjuh het volgende:
Iets dat ik tot een paar maanden geleden niet wist: een octopus en een inktvis zijn totaal verschillende beesten...
Niet helemaal. Een octopus is een inktvis, maar niet elke inktvis is een octopus.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_138566015
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Niet helemaal. Een octopus is een inktvis, maar niet elke inktvis is een octopus.
Aha! Thanks :)

Ik dacht dus -tot een paar maanden geleden- dat het verschillende woorden voor hetzelfde dier waren. Tot mijn partner me vertelde dat een 'squid' niet hetzelfde is als een octopus. Mind = blown.
Mon 'en!
pi_138597859
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef bloempjuh het volgende:
Een octopus is een octopod, een inktvis behoort tot de teuthida.

Een verschillende familie, maar dezelfde diersoort (toch?)

Waar krokodillen en aligators beiden tot de crocodilia behoren :)
Ik wist het ook niet.
Tot ik ontdekte dat Octopus Paul machtiger is dan de oppermachtige FIFA en dus wel almachtig moet zijn. Hij, vuvuzela zij Zijn naam, is de de ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten. Toen ben ik me in Zijn vorm en bestaan gaan verdiepen.
Overigens zijn Octopoda een orde binnen de klasse Cephalopoda.
Het fijne aan Octopus Paul vind ik, dat Hij geen heilig boek heeft geschreven waarmee Zijn volgelingen elkaar om de oren kunnen slaan. Hij geeft ons Zijn heilige inkt, waarmee iedereen zijn of haar eigen heilige boek kan schrijven, helemaal voor zichzelf alleen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138598015
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:07 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik dacht dus -tot een paar maanden geleden- dat het verschillende woorden voor hetzelfde dier waren. Tot mijn partner me vertelde dat een 'squid' niet hetzelfde is als een octopus. Mind = blown.
Zo is er ook verschil tussen monkey en ape. Het ene is mensaap en het andere aap, maar geen idee wat nou wat is, want in het Nederlands heb ik alleen het woord aap geleerd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138598085
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:07 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het is dat het hier in het topic word vermeld, anders had ik het niet geweten. Ik dacht het namelijk ook.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 7 april 2014 @ 01:02:29 #187
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_138598826
Stond net op Facebook dat er een discussie was op de radio hoe je als ouder geslachtsdelen noemt naar kinderen toe. En wat bleek:
-k.u.t. = korte urine trechter.
- l.u.l. = lange urine leider

Van oorsprong dus juist heel nette woorden ;) Nooit gedacht dat het eigenlijk afkortingen zijn.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_138598921
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef pietkanarie het volgende:
Stond net op Facebook dat er een discussie was op de radio hoe je als ouder geslachtsdelen noemt naar kinderen toe. En wat bleek:

Van oorsprong dus juist heel nette woorden ;) Nooit gedacht dat het eigenlijk afkortingen zijn.
Waarom er mannen en vrouwen wc's zijn.
Omdat er pisbakken bij de mannen zijn.
Ik zwaai naar dieren.
pi_138599062
quote:

Wat een vondst! Ik hoop dat ik me die nog kan herinneren als ik dement word!
  maandag 7 april 2014 @ 01:20:05 #190
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_138599147
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een vondst! Ik hoop dat ik me die nog kan herinneren als ik dement word!
Ja, vond het ook een erg grappig feit :D Je vergeet 'm vast nooit meer!!
I believe i can fly!
pi_138600392
quote:

Leuk bedacht, maar niet waar.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/kut1

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/lul1
  maandag 7 april 2014 @ 07:47:33 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138600647
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 april 2014 @ 07:56:09 #193
65252 Bart
pi_138600720
quote:

:')
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:17:01 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138601615
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 07:47 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:18:46 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138601646
quote:

Dat dit onzin is, is al makkelijk te herlijden want waarom zou een vrouw een urine trechter hebben en een man een urine leider, als het echt medische termen waren zouden ze voor hetzelfde ding dezelfde naam hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 april 2014 @ 09:19:38 #196
65252 Bart
pi_138601658
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat dit onzin is, is al makkelijk te herlijden want waarom zou een vrouw een urine trechter hebben en een man een urine leider, als het echt medische termen waren zouden ze voor hetzelfde ding dezelfde naam hebben.
Dan moet je wel eerst nadenken. Lastig lastig.
  maandag 7 april 2014 @ 12:50:13 #197
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_138606774
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:19 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst nadenken. Lastig lastig.
Soms wel ja :{ . Ik vond het helemaal niet zo ongeloofwaardig. Het is dan niet waar, goed bedacht is ie wel.
I believe i can fly!
  maandag 7 april 2014 @ 13:08:24 #198
385463 Odoaker
THAT'S got spam in it!
pi_138607483
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:47 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

die snapte ik ook nooit... Wie zweet er nou op zn polsen??? Wist ik veel dat je met je pols(bandje) over je voorhoofd moest vegen :D
En met zo'n bandje om je hoofd mag je je polsen afvegen.
O-)
pi_138613458
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:50 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Soms wel ja :{ . Ik vond het helemaal niet zo ongeloofwaardig. Het is dan niet waar, goed bedacht is ie wel.
Ik kende die "afkortingen" ook al echt heeel erg lang. Ooit in een boekje gezien. Toch heb ik het mijn kinderen niet geleerd ;)
Don't you love her madly?
pi_138618276
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 07:47 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Die had ik een paar maanden geleden. Dacht altijd dat het een schatkist was ofzo :')
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')