Nee, de bank leent jou geld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef awiebo het volgende:
http://wetenschap.infonu.(...)elijke-volmacht.html
tsjah, niets is verplicht. Maar de bank leent jouw geld.
Zit je heel erg tegen een maximum te lenen aan binnen jouw kunnen dat ze dit middel in de hand nemen?
okee okee....je snapt wat ik bedoelquote:
Dat laatste kan, maar dan is het maar de vraag of ik überhaupt ergens anders een hypotheek kan krijgen waar dat niet wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:25 schreef vigier het volgende:
Normaal was het altijd zo dat de hypotheek ALTIJD werd afgeschreven, ook al had je niet genoeg saldo en zelfs als je daardoor in het rood komt, ongeacht of je rood mag staan ja of nee.
Sinds de invoering van SEPA kan er maar tot 0 geïncasseerd worden en ik betwijfel of de hypotheek daar ook onder valt, of dat die nog steeds afgeschreven mag worden. Als die inderdaad ook onder de nieuwe regels valt, dan sta ik er niet van te kijken, omdat dit voor de bank de vervanging is van de zekerheid die ze eerder hadden dat ze altijd konden incasseren voor de hypotheek.
Overigens is het geen probleem om er niet mee akkoord te gaan. Kans is dan alleen wel heel groot dat je je hypotheek niet krijgt.
Op zich niet. Gewoon binnen het maximum dat de bank berekend heeft, zonder vreemde constructies toe te passen en ik financier een deel zelf, dus ook niet meer dan de woningwaarde.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef awiebo het volgende:
http://wetenschap.infonu.(...)elijke-volmacht.html
tsjah, niets is verplicht. Maar de bank leent jouw geld.
Zit je heel erg tegen een maximum te lenen aan binnen jouw kunnen dat ze dit middel in de hand nemen?
Dit is dus inderdaad een van de redenen. Daarnaast is de bedrijfsstructuur van de Rabobank de reden dat het onherroepelijk en overdraagbaar is. Ze zijn schijnbaar al op de vingers getikt door AFM en gaan dit aanpassen. Enige jammere is, is dat het nog een aantal maanden duurt en na het verlopen van m'n hypotheekofferte van kracht wordt. Dan zou ik opnieuw advies moeten afnemen en dus honderden euro's betalen. Of natuurlijk ergens anders heen gaan en dan alsnog honderden euro's of meer (soms tot wel 2500) aan advieskosten moeten betalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:25 schreef vigier het volgende:
Normaal was het altijd zo dat de hypotheek ALTIJD werd afgeschreven, ook al had je niet genoeg saldo en zelfs als je daardoor in het rood komt, ongeacht of je rood mag staan ja of nee.
Sinds de invoering van SEPA kan er maar tot 0 geïncasseerd worden en ik betwijfel of de hypotheek daar ook onder valt, of dat die nog steeds afgeschreven mag worden. Als die inderdaad ook onder de nieuwe regels valt, dan sta ik er niet van te kijken, omdat dit voor de bank de vervanging is van de zekerheid die ze eerder hadden dat ze altijd konden incasseren voor de hypotheek.
Je zou je adviseur daar eens mee kunnen confronteren, en dan een streep zetten door specifiek dat deel van de voorwaarden, en samen paraferen? Of je kan onderhandelen over de kosten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef OngeschiktX het volgende:
Zoiets is ook niet van te voren aangekondigd en staat niet in vrij te downloaden voorwaarden oid. Pas na het afnemen van het advies komt dat in de offerte naar boven.
Adviseur heb ik er mee geconfronteerd, maar hij kan niets aan dit en aan de algemene voorwaarden doen. Alleen in de hypotheekofferte zelf heeft hij ruimte om eventueel iets te doen. De uitleg ik hierboven schreef komt dan ook van hem. Ik heb alles geprobeerd en er hem laten weten dat ik er nog over na moet denken. Volgens hem kan hij er niets aan veranderen. Hij is het eens met mij dat de volmacht te ruim is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je zou je adviseur daar eens mee kunnen confronteren, en dan een streep zetten door specifiek dat deel van de voorwaarden, en samen paraferen? Of je kan onderhandelen over de kosten?
Dat advies heb ik afgenomen, dus die kosten moet ik betalen, daar ga ik niet onderuit komen. Het vervelende is dat je bij banken verplicht advies moet afnemen om een hypotheek af te sluiten. Pas dan krijg je de offerte en alles dat er bij hoort. Je moet dus kosten maken om het hele verhaal te horen. Dat is bij andere banken niet anders.quote:Of je loopt weg. Je zegt dat jij die kosten moet betalen, maar ik zou zeggen: zij brengen die kosten in rekening, en jij bepaalt in welke mate je die betaalt of nietbeetje flauw maar als je het écht zo belachelijk vindt, dan nemen ze maar een incasso bureau in de arm.
Dat dus.quote:Maar persoonlijk zou ik het niet de moeite vinden, er zijn wel belangrijkere dingen.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Klein foutje, maar je zei nu wel precies het tegenovergestelde van wat je bedoelde.
Het advies komt in mijn geval van de bank. Tussenpersonen zijn duur. Het advies van een bank slaat natuurlijk nergens op. Hij gaat je alleen het advies geven om een hypotheek bij hem te nemen. Verder mag hij je niet adviseren of je voor lineair of annuïteit en welke rentevastperiode je neemt. Zonder zo'n advies kan je echter geen hypotheek afsluiten direct bij een bank.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Advies heb je toch al van je tussenpersoon? Dan kan hij toch gewoon een nieuwe offerte vragen bij een andere bank?
Dat is niet waar wat je hier stelt. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.rabobank.nl/pa(...)ctie_tussenpersonen/quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:58 schreef OngeschiktX het volgende:
Een tussenpersoon kan bijvoorbeeld geen hypotheek bij de Rabobank voor je afsluiten. Dat doet de Rabo niet. Je krijgt dan ook geen advies om een hypotheek te nemen bij de Rabobank als je naar een onafhankelijk tussenpersoon gaat.
Dan zou ik dus wel ¤450 euro weggooien aan advieskosten en ergens anders helemaal opnieuw moeten beginnen. Dat kost ook nog eens uitstelrente. Uiteindelijk zal het wel meevallen met het misbruik van zo'n volmacht door een bank. Maar ik blijf het wel onnodig vinden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:19 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het maar vind het wel vreemd, zou er absoluut niet mee akkoord gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |