abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137456483
Geachte fokkers,

Sinds dat ik op de middelbare school zit, ben ik erg gepest. Dit komt vooral omdat ik als blank persoon op een zwarte school zat. Er werden hier veel grapjes gemaakt om mijn blanke uiterlijk, werd ik vaak op school opgewacht en in elkaar geslagen. Ook kon ik in deze periode met niemand aansluiting vinden.

Door dit alles ben ik erg onzeker over mijzelf geworden, en durf ik met niemand te praten. Ik heb geen werk of opleiding hierdoor, en zit ik dus hele dagen thuis. Inmiddels ben ik 26 jaar.

Weten jullie hoe ik aan vrienden kan komen ?
pi_137456625
Leer gewoon te accepteren dat je geen vrienden hebt.
pi_137456669
Team sport of een club. Misschien padvinderij. Overal waar mensen komen liefst met de zelfde interesse als die van jou.
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:25:49 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_137456673
je moet van die rijke tata's stelen
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_137456896
op clubjes gaan en op internet zijn vast ook sites daarvoor :)
pi_137456925
Geen werk of opleiding? Wat heb je tussen je 18de en 26ste gedaan?
pi_137457033
quote:
Geen werk of opleiding? Wat heb je tussen je 18de en 26ste gedaan?
Ik woon nog gewoon bij mijn moeder. Ik heb in die tijd, op aandringen van mijn moeder en mijn oma, wel af en toe vrijwilligerswerk gedaan.
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:35:52 #8
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137457100
Gefeliciteerd, je bent nu een echte FOK!ker
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137457101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:24 schreef Solo14 het volgende:
Zou jij dat kunnen denk je ;)?
pi_137457158
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Gefeliciteerd, je bent nu een echte FOK!ker
Dit is R&P, met reacties zoals deze kun je in KLB terecht.
pi_137457859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:35 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

De meeste fokkers kunnen (of moeten) dit. Zolang je nog op dit forum kunt posten mag je niet klagen.
En vergeet vooral ook niet de wijze wooorden van Henk:

pindazakje
pi_137457964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

De meeste fokkers kunnen (of moeten) dit. Zolang je nog op dit forum kunt posten mag je niet klagen.
En vergeet vooral ook niet de wijze wooorden van Henk:

Hmm. dit is wel een serieus topic. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan ook niks
pi_137458048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:35 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Ik doe dat al.
pi_137458329
dat is fucked up G
pi_137458351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:55 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Hmm. dit is wel een serieus topic. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan ook niks
Dan kun jij beter je mond houden, het enige wat je kunt is andermans reacties bekritiseren.
pindazakje
pi_137458434
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dan kun jij beter je mond houden, het enige wat je kunt is andermans reacties bekritiseren.
we got a badass here
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:07:02 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137458468
Klote TS, maar toch iets waar je zelf iets aan moet doen. Niemand kan je daarbij helpen. Je moet toch de stap nemen en naar buiten gaan. Een opleiding of baan zoeken lijkt me sowieso niet verkeerd ... Wil je voor altijd bij je ouders blijven?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_137458477
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja, omdat mensen het nodig vinden om zelfs in R&P mensen af te gaan zeiken
pi_137459365
Geef je op voor boer zoekt vrouw
-XOXO-
pi_137459570
Ik heb ooit anderhalf jaar geleden een jank-topic geopend op dit forum en nu anderhalf jaar later, ben ik echt waar ik droomde ooit te zijn. Vooral de laatste 3 maanden viel ineens alles op zijn plek.

Wat heeft het gekost? Ik heb heel erg hard aan mezelf moeten werken en mezelf moeten uitdagen. Stop met denken over je problemen en jezelf zielig vinden maar ga ook daadwerkelijk iets doen. En dat zal niet altijd even makkelijk en leuk zijn. Doe zaken welke je nooit hebt willen doen maar anderen wel doen. Leer je grenzen opnieuw kennen. En of je het leuk lijkt is in het begin niet relevant, probeer het gewoon een flink aantal keer.

- Ga uit, ook al vind je het niet leuk en al moet je alleen gaan
- Ga je ergens vrijwillig voor in zetten.
- Ga op een sportvereniging, ook al kan je het totaal niet
- Ga naar cursussen
- Ga naar lezingen
- Wordt lid van coachsurfing en ontmoet zo mensen

Gewoon doen en niet meer denken of het wel leuk vindt. Wat je nu doet werkt niet, dus gooi het roer om en kijk of je door dingen te doen die je niet leuk vindt in het geheel gelukkiger kan worden. Soms kunnen niet-leuke dingen wel zeer leuke bij-effecten hebben waardoor het uiteindelijk toch waard is om te blijven doen. Probeer hier een balans in te vinden. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je ineens ook dingen leuk blijkt te vinden waarvan je het niet verwacht had.
pi_137459576
Ga een paar negers in elkaar slagen.
Ура для россии
pi_137459845
Ben je een heel naar persoon?

Ja? - Give it up.

Nee. - Probeer dat te accepteren, dan is er dus ook geen reden om zo onzeker te doen. Je schiet er niks mee op. Gewoon jezelf zijn, jezelf in sociale situaties gooien en als het klikt met mensen komen die vrienden vanzelf, en zo niet, dan klikt het niet genoeg. Maar niet jezelf in de weg zitten met je onzekerheid gebaseerd op het verleden en hem nog bewust meenemen naar de toekomst ook, dan kom je er niet. :) Succes!
pi_137460234
Denk dat je bij een uitzendbureau wel een baantje kunt vinden. Dan kom je gelijk weer in contact met mensen. Eerst moet je mensen ontmoeten voor je vrienden met ze word.
pi_137460621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:21 schreef harrydeboer het volgende:
Geachte fokkers,

Sinds dat ik op de middelbare school zit, ben ik erg gepest. Dit komt vooral omdat ik als blank persoon op een zwarte school zat. Er werden hier veel grapjes gemaakt om mijn blanke uiterlijk, werd ik vaak op school opgewacht en in elkaar geslagen. Ook kon ik in deze periode met niemand aansluiting vinden.

Door dit alles ben ik erg onzeker over mijzelf geworden, en durf ik met niemand te praten. Ik heb geen werk of opleiding hierdoor, en zit ik dus hele dagen thuis. Inmiddels ben ik 26 jaar.

niemand van 26 heeft nog vrienden
no
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:58:51 #25
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_137464787
Ga naar een psychiater, neem een baan, zoek een hobby en gefeliciteerd: binnen maximaal een jaar heb je een eigen inkomen, sociale contacten en eigenwaarde. Pak je problemen aan, geen redenen om het niet te doen toch?
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_137466723
Waar zit je ongeveer? Brabant?
pi_137466985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:24 schreef Solo14 het volgende:
De mens is een kudde dier. Het accepteren van het hebben van geen vrienden gaat lastig als je die behoefte hebt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:45:17 #28
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_137467514
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Ga een paar negers in elkaar slagen.
:')

Je moet gewoon een bakje KFC en watermeloensalade bij je hebben dan lopen ze net als zwarte honden achter je aan.
Irene is bae <3
  vrijdag 7 maart 2014 @ 00:15:22 #29
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_137471037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:33 schreef Panaewa het volgende:
Ik heb ooit anderhalf jaar geleden een jank-topic geopend op dit forum en nu anderhalf jaar later, ben ik echt waar ik droomde ooit te zijn. Vooral de laatste 3 maanden viel ineens alles op zijn plek.

Wat heeft het gekost? Ik heb heel erg hard aan mezelf moeten werken en mezelf moeten uitdagen. Stop met denken over je problemen en jezelf zielig vinden maar ga ook daadwerkelijk iets doen. En dat zal niet altijd even makkelijk en leuk zijn. Doe zaken welke je nooit hebt willen doen maar anderen wel doen. Leer je grenzen opnieuw kennen. En of je het leuk lijkt is in het begin niet relevant, probeer het gewoon een flink aantal keer.

Gewoon doen en niet meer denken of het wel leuk vindt. Wat je nu doet werkt niet, dus gooi het roer om en kijk of je door dingen te doen die je niet leuk vindt in het geheel gelukkiger kan worden. Soms kunnen niet-leuke dingen wel zeer leuke bij-effecten hebben waardoor het uiteindelijk toch waard is om te blijven doen. Probeer hier een balans in te vinden. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je ineens ook dingen leuk blijkt te vinden waarvan je het niet verwacht had.
Dit. Dit. Dit.

Ik kreeg ruim een half jaar geleden een figuurlijke klap die me liet beseffen dat ik degene was die me weer gelukkig kon maken. Daar ben ik toen dus keihard aan gaan werken, met als resultaat dat ik me vanaf het begin van 2014 helemaal awesome en goed en fijn voel en dat dat nog steeds meer wordt. Alles gaat beter dan ooit _O_.

Moet er wel even bij vermelden dat ik pas 17 (oke, bijna 18) ben. Maar nog steeds, dit is wat werkt. Ik ben van iedere dag huilen naar dit jaar nog helemaal niet gehuild gegaan. Ik heb weer vrienden, ik doe weer dingen en ik ben bezig met mijn toekomst.

TS, jou lukt dit ook. Wellicht met wat meer moeite, maar het komt goed.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_137473888
Heb je wel een partner? Vanaf het moment dat ik met mijn vriendin ging samenwonen (toen was ik pas 19) ben ik eigenlijk al mijn eigen leven gaan leiden en dan verwateren veel vriendschappen. Ik vind het prima zo met zijn tweeën.
pi_137474339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:06 schreef Saleu het volgende:
Heb je wel een partner? Vanaf het moment dat ik met mijn vriendin ging samenwonen (toen was ik pas 19) ben ik eigenlijk al mijn eigen leven gaan leiden en dan verwateren veel vriendschappen. Ik vind het prima zo met zijn tweeën.
Tot het uitgaat natuurlijk ...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_137474776
Fokkers hebben geen echte vrienden nodig want die hebben Fok-vrienden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137474938
Gesprekken met een psycholoog zijn wel aan te raden om te leren relativeren en je verleden te verwerken. Ik zou daarbij groepsbehandeling aanraden met mensen van je eigen leeftijd. Daarnaast vrijwilligerswerk of een baantje zoeken, met voorkeur naar een sociale omgeving met mensen rond je eigen leeftijd. Ook al is het maar één of twee keer per week. Daarnaast doelen stellen. Kijk wat je leuk vind door verschillende dingen uit te proberen en mogelijk daar uiteindelijk een nieuwe hobby of opleiding bij te vinden.
pi_137475094
Waar woon je?
pi_137479154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:06 schreef Saleu het volgende:
Zonder werk , opleiding en vrienden lijkt mij die kans klein.

En wat jij doet is niet echt slim. Wat als het opeens niet meer goed gaat met je vriendin? Dan val je in een zwart gat. Velen voorbeelden van mensen die na zo'n situatie vereenzamen.
pi_137480676
Ga iig werken, dat is iig stap 1. Heb ook totaal geen vrienden of prive leven dus al mijn contact met mensen heb ik op het werk... voel ik me tenminste nog een beetje menselijk.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:04:18 #37
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137480830
Ik heb ook geen vrienden. Soms heb je ze soms niet.
Och, het maakt het leven wat gemakkelijker.
pi_137490285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:19 schreef HSG het volgende:
Fokkers hebben geen echte vrienden nodig want die hebben Fok-vrienden.
Precies, daarom zit ik ook op Fok. Hier tref je altijd wel iemand, ongeacht het tijdstip.

En ik behoor inmiddels tot de oude garde. :Y)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_137490810
Geen vrienden topic #328367

TS, zit niet te dromen jongen. Eet je pizza!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:13:32 #40
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_137490905
schijdt je af van de kudde, je kan het!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:57:06 #41
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137494354
Ik zal je een tip geven.

Word lid van een hobbyclub. Kies een hobby, voor mijn part postzegels verzamelen (vraag me niet wat voor vrienden je dan krijgt (8> ), fietsen, wandelen of kappersstoelen verzamelen. Geheid dat je vrienden krijgt. Je kunt ook een hond nemen om uit te laten, maar ja, dan zit je vast aan de verzorging van een hond.
pi_137505070
Wel TS, je kunt als je wilt vrienden krijgen via internet, buiten, clubs etc.
Als je vrienden wilt zal je echter wel uit je 'comfort zone' moeten stappen. Dingen doen die
je niet kent maken je wellicht onzeker, maar het geeft je uiteindelijk zelfvertrouwen. Je moet je vooral niet druk maken over hoe anderen over je denken.
pi_137515405
Waarom ga je geen opleiding doen? Begin bij vavo ofzo.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_137538755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:21 schreef harrydeboer het volgende:
Geachte fokkers,

Je verleden ligt achter je, laat het daar. Ga je huis uit, want behalve jezelf ga je daar geen vrienden vinden. Zoek werk, vind een opleiding. Je geeft het antwoord zelf al, je weet heel goed wat je moet doen. Nu komt het moeilijkste (en het leukste): doen!
pi_137540878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:37 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Dit is R&P, met reacties zoals deze kun je in KLB terecht.
pi_137601527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De mens is een kudde dier. Het accepteren van het hebben van geen vrienden gaat lastig als je die behoefte hebt.
Klopt maar tot op zekere hoogte is het niet een heel onverstandig besluit. Zelf heb ik de hoop op het krijgen van een sociaal leven enkele jaren geleden opgegeven en voel me nadien beter dan ooit te voren. Nog steeds voel ik me permanent kut maar ik heb er wel een hoop rust in mijn hoofd voor terug gekregen wat mij ook wel wat waard is. Willen verkeren in een situatie waar je niet in terecht komt is voor het lichaam niets meer dan pure stress en als je dat kunt voorkomen door moedwillig de toekomstverwachtingen grondig bij te schaven dan is dat niet per definitie een onverstandige keuze.

TS, weeg de voor- en nadelen van een dergelijk besluit eens gecalculeerd af. Soms is het zo gek nog niet om datgene te doen waar je altijd bang voor was.
pi_137607692
Vrienden maken kost tijd en inzet man. Andere ben je gewoon een kennis. Mijn vrienden wonen ernstig verspreid dus een 'clubje' heb ik ook niet meer sinds studie omdat iedereen zich vast houd aan clubjes van de middelbare haha. Maar met een beetje inzet kan je wel nieuwe vrienden maken, maar dat gaat niet door thuis te zitten. Zo leer nooit iemand je echt kennen
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 maart 2014 @ 08:06:53 #48
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_137607858
Nou Harry, als je met deze tips hier niet slaagt in het leven weet ik het ook niet meer.

Succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 12 maart 2014 @ 01:11:57 #49
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137644466
Als eerste zou ik psychologische hulp zoeken van een professional als je dat nog niet hebt. Ik zeg niet dat je gek bent maar over het algemeen kunnen psychologen je beter helpen.

Daarnaast zou ik proberen 1 keer per week uit je comfort zone te stappen. Je hoeft jezelf niet in het diepe te gooien. Maar gewoon 1x per week iets onverwachts doen. Het kan van alles zijn. Naar een feest, gewoon uitgaan, solliciteren voor een baan, oriënteren op een studie, desnoods alleen kanoën. Gewoon uit het huis komen en een beetje van de wereld zien. Vriendschappen komen dan vanzelf.
  woensdag 12 maart 2014 @ 01:14:51 #50
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137644520
Waar woon je trouwens? Misschien is iets leuks doen met een fokker ook een optie?

Als je in de buurt woont zou ik best een keertje iets met je willen doen.

Oh en uhm op kamers gaan zou ook een goede optie zijn. Dan woon je ineens met 10 mensen van je eigen leeftijd in een huis. Dan komt het sociale leven gewoon letterlijk naar je toe :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')